کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

آیا مزونیدلینگ باعث لک می شود؟

با افزایش سن چین و چروک هایی بر روی پوست ایجاد می‌شود و افراد برای ایجاد زیبایی، طراوت و شادابی پوست به دنبال راهکار های درمانی می باشند، که این راهکارها تاثیر زیادی در رفع چین و چروک های پوست دارد.
یکی از این راهکارها مزونیدلینگ می باشد که ترکیبی از میکرونیدلینگ و مزوتراپی می باشد و این روش درمانی موجب تحریک کلاژن سازی شده، در نتیجه تاثیر زیادی در افزایش خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست دارد و باعث از بین بردن چین و چروک ها و افزایش جوانی پوست می شود.

آیا مزونیدلینگ باعث لک می شود؟
اما بعضی افراد بعد از انجام این شیوه درمانی بر روی پوست آن ها لکه هایی ایجاد می شود، دلایل مختلفی برای ایجاد این لکه ها وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

مزایای مزونیدلینگ

۱- در صورتی که بر روی پوست جای جوش و اسکار های قدیمی وجود داشته باشد می توان با استفاده از مزونیدلینگ تاثیر زیادی در رفع این آسیب های پوستی داشت.

۲- این شیوه درمانی موجب تحریک کلاژن سازی شده، بنابراین تاثیر زیادی در رفع چین و چروک های پوست و جوانسازی آن دارد.

۳- در صورتی که پوست دچار فرورفتگی ها و یا برجستگی های باشد، با استفاده از مزونیدلینگ می توان این آسیب ها را از بین برد.

۴- گاهی بارداری و افزایش و کاهش سریع وزن موجب ترک های پوستی می‌شود که وجود این ترک ها باعث کاهش زیبایی پوست می‌شود، اما می‌توان با مزونیدلینگ این ترک ها را رفع کرد.

۵- این شیوه درمانی موجب افزایش خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست می‌شود در نتیجه چین و چروک های جدید بر روی آن کمتر ایجاد می شود.

مزایای مزونیدلینگ

۶- با انجام این شیوه درمان جذب محصولات مراقبتی پوست بهتر صورت می گیرد.

۷- تاثیر زیادی در رفع لکه های سطحی و کم رنگ شدن آن ها دارد.

۸- موجب افزایش خونرسانی به ناحیه مورد نظر شده، در نتیجه تاثیر زیادی در تقویت پوست دارد.

۹- باعث نفوذ مواد تزریقی به عمیق ترین لایه های پوست خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روش درمان با مزونیدلینگ

مزونیدلینگ یکی از راهکارهای جوانسازی پوست می شود که نه تنها تأثیر زیادی در افزایش الاستین پوست دارد، بلکه با استفاده از این روش می‌توان استحکام و زیبایی موها را نیز افزایش داد و به دلیل اینکه اخیراً از این شیوه درمانی به منظور جوانسازی پوست و مو استفاده می‌شود، افراد زیادی در مورد این روش درمان اطلاعاتی ندارند بنابراین ترجیح می دهند از سایر روش های درمانی برای جوانسازی پوست استفاده کنند، اما مزونیدلینگ یکی از روش های درمانی است که از ترکیب مزوتراپی و میکرونیدلینگ ایجاد شده است.
در این روش کوکتل های مزوتراپی توسط سوزن های ظریفی به پوست تزریق می‌شود و با نفوذ به بافت های آسیب دیده پوست، باعث جوان سازی پوست می شود، زیرا استفاده از این شیوه درمانی تاثیر زیادی در تولید کلاژن داشته و موجب رفع چین و چروک ها می شود و برای افرادی که خواهان کاهش روند پیری پوست هستند و یا پوست آن ها دچار آسیب هایی می باشد گزینه مناسبی است، اما روش انجام مزونیدلینگ به شرح زیر است.

روش درمان با مزونیدلینگ
مزونیدلینگ به صورت تزریق انجام می گیرد که با استفاده از سوزن های ظریفی که درون دستگاه های مخصوص تعبیه شده‌اند، داروهای مخصوص به پوست تزریق می‌شود، اما به منظور کاهش درد در این روش از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود، بنابراین ابتدا ناحیه مورد نظر بی حس شده و سپس مواد مخصوص درون سوزن دیجیتال ریخته می‌شود و با توجه به میزان آسیب های پوستی و ناحیه درمانی پزشک مورد نظر، مقدار داروها را درون سوزن ها تنظیم می شود و سوزن ها به پوست نفوذ می کند، که این سوزن ها بر روی لایه درم و اپیدرم تاثیر گذاشته و دارو به این نواحی نیز تزریق می شود.
مدت زمان جلسات درمانی با توجه به سن افراد، نوع پوست و آسیب های پوستی متفاوت می باشد و تعیین تعداد جلسات درمان بر عهده پزشکی متخصص می باشد، اما به طور معمول بین ۶ تا ۸ جلسه درمان نیاز می باشد که فاصله بین هر جلسه درمانی بین یک تا دو ماه می باشد.
البته امکان دارد با توجه به شرایط افراد تعداد جلسات متفاوت باشد، اما به منظور برخورداری از این شیوه درمانی فرد باید از سلامت عمومی برخوردار باشد و می توان برای رفع جای جوش، جای زخم ورفع لکه ها و ترکهای پوستی از این شیوه درمانی استفاده کرد.

مراقبت های قبل از مزونیدلینگ

برای دریافت نتایج مثبت از انجام مزونیدلینگ و کاهش عوارض، بهتر است مراقبت های قبل از آن انجام گیرد که این مراقبت‌های عبارتند است:

۱- در صورتی که قبلا تزریق چربی، ژل و یا بوتاکس انجام داده اید بهتر است به مدت دو هفته بعد، اقدام به انجام مزونیدلینگ کنید.

۲- به مدت یک ماه قبل از انجام مزونیدلینگ از انجام سولاریوم و یا قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید خودداری شود.

۳- قبل از انجام مزونیدلینگ پوست را کاملا پاکسازی کنید به گونه ای که هیچ کرم آرایشی بر روی پوست نباشد.

مراقبت های قبل از مزونیدلینگ

۴- مصرف داروهای رقیق کننده خون باعث افزایش احتمال خونریزی و کبودی در ناحیه درمان می شود، بنابراین به مدت یک هفته قبل از درمان، مصرف این داروها را متوقف کنید.

۵- قبل از انجام مزونیدلینگ جلسات مشاوره ای برای فرد تعیین می شود که در این جلسات، چگونگی انجام مزونیدلینگ و نتایج آن بیان می شود، بنابراین تمامی انتظارات خود را از نتایج عمل با پزشک در میان بگذارید.

۶- چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا داروی خاصی مصرف می کنید، حتما پزشک مورد نظر را در جریان قرار دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ

۱- بهتر است بعد از انجام مزونیدلینگ بلافاصله به فعالیت‌های روزمره نپردازید شده و حداقل سه روز استراحت کنید.

۲- به مدت دو هفته بعد از مزونیدلینگ از مصرف داروهای رقیق کننده خون و همچنین ویتامین e خودداری شود.

۳- گاهی پزشک با توجه به شرایط افراد، داروهایی برای آنها تجویز می‌کند که این داروها باید به طور کامل و سر موقع مصرف شود.

۴- با توجه به نظر پزشک تا مدت معینی از رفتن به سونا و استخر خودداری شود، همچنین از دوش گرفتن با آب داغ و پاشیدن آب پر فشار بر روی ناحیه درمان خودداری شود.

۵- هرگونه دستکاری و یا ماساژ دادن ناحیه درمان باعث کاهش نتایج درمان خواهد شد، بنابراین از دستکاری و فشار دادن آن خودداری کنید.

مراقبت های بعد از مزونیدلینگ

۶- به مدت دو روز بعد از انجام مزونیدلینگ از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری شود و در صورت لزوم از کرم های ضدآفتاب با spf مناسب استفاده شود.

۷- از قرار گرفتن در محیط هایی که دارای آلودگی می باشد خودداری شود.

۸- با توجه به اینکه بعد از مزونیدلینگ پوست دارای حساسیت بالایی می باشد، بنابراین به مدت دو روز بعد از مزونیدلینگ از مصرف مواد آرایشی خودداری کنید.

۹- با توجه به حساسیت پوست به مدت یک هفته بعد از مزونیدلینگ از مصرف محصولات مراقبتی که حاوی ویتامین c، اسید آلفاهیدروکسی، هستند خودداری شود.

۱۰- انجام فعالیت های ورزشی سنگین موجب تعریق می‌شود، بنابراین از انجام این فعالیت ها خودداری کنید، زیرا تعریق باعث رشد باکتری ها و افزایش احتمال عفونت  بعد از مزونیدلینگ خواهد شد.

۱۱- مصرف مسکن و داروهای ضد التهاب بر روی نتایج درمان تاثیر منفی دارد، بنابراین از مصرف این داروها خودداری کنید و به منظور کاهش التهابات از کمپرس سرد استفاده کنید.

علت لک بعد از مزونیدلینگ چیست؟

با توجه به اینکه مزونیدلینگ روش کم خطر می باشد و بیشترین تاثیر را در رفع آسیب های پوستی دارد، اما ممکن است باعث ایجاد لک بعد از انجام آن شود، که این لکه ها بیشتر به دلایل زیر ایجاد می شود.

۱- ممکن است افراد به دلیل استفاده از بی حس کننده های موضعی پوست آنها واکنش نشان دهد و این واکنش باعث ایجاد لکه هایی بر روی پوست شود، که عموما این لکه ها بعد از دو روز از بین خواهد رفت.

۲- با توجه به اینکه بعد از انجام مزونیدلینگ پوست دارای حساسیت زیادتری می باشد، بنابراین قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید باعث ایجاد لکه هایی بر روی پوست خواهد شد، به منظور جلوگیری از این لکه ها باید به مدت یک ماه بعد از انجام مزونیدلینگ از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و در صورت لزوم از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید، همچنین بهتر است در هنگام خروج منزل از کلاه استفاده شود.

علت لک بعد از مزونیدلینگ چیست؟

۳- با توجه به اینکه در مزونیدلینگ از سوزن های ظریفی برای تزریق استفاده می شود، استفاده از این سوزن ها ممکن است باعث ایجاد زخم های ریزی بر روی پوست شود و ترمیم این زخم ها باعث ایجاد لکه شود، که تا بهبودی کامل پوست این لکه ها نیز از بین خواهد رفت.

۴- در صورتی که قبل از انجام مزونیدلینگ جوش هایی بر روی ناحیه مورد نظر وجود داشته باشد، ممکن است انجام مزونیدلینگ باعث افزایش گسترش و ایجاد لکه هایی بر روی پوست شود، بنابراین قبل از انجام مزونیدلینگ چنانچه جوش و ضایعه فعال بر روی پوست وجود دارد، از انجام این روش درمانی خودداری کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علت تیرگی پوست بعد از مزونیدلینگ

با اینکه احتمال تیرگی پوست بعد از انجام مزونیدلینگ بسیار کم می‌باشد، اما ممکن است افرادی که پوست آن ها تیره است و یا از حساسیت بالایی برخوردار است، پوست آنها دچار تیرگی شود.

درمان تیرگی و لک پس از مزونیدلینگ

پزشک متخصص به منظور جلوگیری از ایجاد تیرگی بعد از مزونیدلینگ و بهبودی سریعتر پوست داروهایی تجویز می‌کند که این داروها باید در زمان مناسب مصرف شود و مصرف منظم داروها تاثیر زیادی در افزایش سرعت بهبودی پوست دارد، بعد از انجام مزونیدلینگ استفاده از کرم های لایه بردار، باعث تاثیرات منفی بر نتایج مزونیدلینگ خواهد شد، زیرا این کرم ها دارای ترکیبات اسیدی می باشد.

علت تیرگی پوست بعد از مزونیدلینگ
پس میزان تجربه پزشک در انجام این شیوه درمانی بسیار با اهمیت می باشد تا به منظور پیشگیری از عوارض و آسیب های جدی بر پوست، راهکار های لازم را انجام دهد.

کاندید نامناسب مزونیدلینگ

استفاده از مزونیدلینگ برای افرادی که دچار آسیب های پوستی مانند آکنه، لکه های پوستی و جای زخم و اسکار است، گزینه مناسبی می باشد اما گاهی این افراد بهتر با توجه به شرایطی که دارند نباید از این شیوه درمانی استفاده کنند، چنانچه مشکلی دارند باید قبل از آن پزشک را در جریان قرار دهند از این افراد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- افرادی که پوست آنها مبتلا به عفونت های پوستی می باشد و یا تبخال فعال بر روی آن وجود دار،د نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

۲- چنانچه نسبت به داروهای مصرفی در مزونیدلینگ حساسیت دارید، حتماً پزشک را در جریان قرار دهید.

۳- چنانچه به بیماری‌ خاصی مبتلا هستید، حتما پزشک را در جریان قرار دهید، زیرا وجود بعضی بیماری‌ها مانند دیابت باعث می شود زخم ها دیرتر از حد معمول التیام یابد و این افراد سیستم ایمنی قوی ندارند.

کاندید نامناسب مزونیدلینگ

۴- چنانچه داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، حتما پزشک را در جریان قرار دهید زیرا مصرف این داروها باعث نتایج منفی و افزایش عوارض خواهد شد.

۵- خانم هایی که در زمان بارداری یا شیردهی هستند، نباید از این روش تا اتمام این دوران استفاده کنند.

عوارض جانبی مزونیدلینگ

۱- ممکن است انجام مزونیدلینگ باعث ایجاد کمی قرمزی، التهاب و سوزش بر روی پوست شود که این عوارض کاملا طبیعی می باشد و بعد از چند روز از بین خواهد رفت، اما در بعضی مواقع بعد از انجام مزونیدلینگ پوست دچار تیرگی و تغییر رنگ می شود که این حالت نیز در بعضی از افراد مشاهده می شود و با پوسته پوسته شدن پوست، پوست جدید جایگزین پوست های قدیمی خواهد شد،در نتیجه پوست به حالت طبیعی باز می گردد.

۲- ممکن است استفاده از سوزن باعث ایجاد زخم هایی بر روی پوست شود و تا بهبودی کامل این زخم ها ممکن است چند روز طول بکشد، که باید از دستکاری این زخم خودداری شود.

عوارض جانبی مزونیدلینگ

۳- ممکن است پوست شما دچار پوسته ریزی شود، بعد از چند روز، با استفاده از کرم های مناسب پوست بهبودی پیدا میکند.

۴- در صورتی که مزونیدلینگ برای درمان های آسیب های عمیق مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است باعث ایجاد خونریزی و کبودی شود.

۵- در صورتی که زخم های ایجاد شده بر روی پوست دستکاری شود و یا تجهیزاتی که برای انجام مزونیدلینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، بهداشتی نباشد، احتمال ایجاد عفونت بر روی پوست وجود دارد.

 

هزینه انجام مزونیدلینگ

هزینه انجام مزونیدلینگ در افراد مختلف با توجه به عواملی مانند هدف درمان و همچنین آسیب های پوستی متفاوت می باشد و نمی توان هزینه ثابتی برای آن در نظر گرفته از عوامل تعیین کننده قیمت مزونیدلینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- تعداد جلسات درمانی

با توجه به نوع پوست و شدت آسیب های پوستی، تعداد جلسات درمانی متفاوت می باشد و هر چه  شدت آسیب های پوستی بیشتر باشد، امکان افزایش جلسات درمانی وجود دارد و با افزایش جلسات درمان، هزینه مزونیدلینگ نیز افزایش پیدا می کند.

۲- هزینه انجام آزمایشات و جلسات مشاوره

قبل از انجام مزونیدلینگ باید یک سری آزمایشات انجام گیرد که این آزمایشات دارای هزینه‌هایی می باشد و جلسات مشاوره ای که برای فرد تعیین می شود، نیز دارای هزینه جداگانه می باشد و هزینه تمامی این فرایندها بر روی قیمت نهایی مزونیدلینگ تاثیر گذار است.

۳- میزان مهارت پزشک متخصص

یکی از مهمترین مراحل انجام مزونیدلینگ انتخاب یک پزشک با مهارت می باشد، که با تجربه خود از ایجاد عوارض زیاد بر روی پوست پیشگیری کند و موجب دریافت نتایج بهتر و بهبودی سریع تر پوست شود و هرچه پزشک متخصص از مهارت بیشتری در این زمینه برخوردار باشد، امکان افزایش هزینه مزونیدلینگ وجود دارد.

هزینه انجام مزونیدلینگ

۴- نوع مواد تزریقی

کوکتل هایی که در مزونیدلینگ مورد استفاده قرار می گیرد، دارای مواد مختلفی می باشد که این مواد نیز دارای کیفیت های متفاوتی می باشد، نوع مواد ترکیبی و قیمت آنها بر روی هزینه مزونیدلینگ تاثیر گذار است.

۵- مکان کلینیک

کلینیک های زیبایی دارای موقعیت های جغرافیایی متعدد می باشند، که بنا به موقعیت باید هزینه های متفاوتی را پرداخت نماید و هر چه یک کلینیک از موقعیت جغرافیایی بهتری برخوردار باشد، امکان افزایش هزینه مزونیدلینگ وجود دارد و این موضوع در مورد کلینیک های واقع در یک شهر صدق می کند، همچنین هزینه های دریافتی برای انجام مزونیدلینگ در شهرهای مختلف نیز متفاوت است.

میزان ماندگاری نتایج مزونیدلینگ

مزونیدلینگ یکی از روشهای درمان می باشد که به صورت کم تهاجمی انجام می گیردو میزان عوارضی که متوجه فرد می‌شود، به صورت حداقل می باشد اما عوامل مختلفی بر روی ماندگاری نتایج مزونیدلینگ تاثیر گذار می باشد که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- میزان مهارت پزشک متخصص

در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد، میزان کوکتل های تزریقی و مکان تزریق به خوبی تعیین شده و تزریقات به گونه ای انجام می گیرد که کمترین عوارض برای فرد ایجاد شود، بنابراین هرچه پزشک از مهارت بیشتری در این زمینه برخوردار باشد، امکان ماندگاری نتایج مزونیدلنیگ نیز افزایش پیدا می کند.

۲- سبک زندگی افراد

رژیم غذایی افراد باید سرشار از میوه و سبزیجات فیبردار باشد، تا تاثیر زیادی در افزایش سلامت پوست داشته باشد، بنابراین در صورتی که فرد بعد از انجام مزونییدلینگ رژیم غذایی نامناسبی داشته باشد، باعث می شود ویتامین های لازم به پوست  نرسد در نتیجه بر روی نتایج مزونیدلینگ تاثیر گذار می باشد و موجب کاهش ماندگاری نتایج مزونیدلینگ خواهد شد.

میزان ماندگاری نتایج مزونیدلینگ

۳- انجام مراقبت های بعد از مزونیدلینگ

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، بعد از انجام مزونیدلینگ باید مراقبت هایی انجام گیرد تا عوارض احتمالی کاهش پیدا کرده و نتایج بهتری حاصل شود و در صورتی که این مراقبت ها به خوبی انجام نگیرد، باعث کاهش نتایج مطلوب و ماندگاری کمتر نتایج خواهد شد.

۴- نوع پوست فرد

در صورتی که پوست به صورت خشک باشد و انعطاف‌پذیری لازم را نداشته باشد، امکان ایجاد آسیب های پوستی مجدد بر روی پوست افزایش پیدا می کند.

۵- ژنتیک

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری مزونیدلینگ، ژنتیک می باشد و در صورتی که فرد به صورت ژنتیکی دچار آسیب هایی بر روی پوست شود، تاثیر زیادی بر کاهش ماندگاری مزونیدلینگ خواهد داشت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

شایعاتی که در مورد مزونیدلینگ وجود دارد.

۱- مزونیدلینگ درد زیادی دارد.

گاهی افراد بر این تصورند که مزونیدلینگ با درد زیادی همراه می باشد، زیرا در آن از سوزن استفاده می شود، اما باید بدانید که این شایعه واقعیت ندارد، زیرا به منظور کاهش درد از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود و با رفع اثرات بی حسی، درد جزئی در ناحیه درمان احساس می‌شود، که این درد قابل تحمل بوده و باعث ناراحتی زیاد نخواهد شد.

۲- ممکن است باعث آسیب به اعصاب شود.

سوزن هایی که در مزونیدلینگ مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار ظریف بوده و تنها به لایه های سطحی پوست نفوذ می کند و آسیب به اعصاب نخواهند رسید و میزان نفوذ سوزن ها و فشار آن ها توسط پزشک تنظیم می شود، اما امکان آسیب به اعصاب وجود ندارد و در صورتی که آسیب های سطحی بر روی پوست ایجاد شود، این آسیب ها به اندازه ای نیست که باعث فلج اعصاب شود اما بهتر است در انتخاب پزشک متخصص دقت زیادی به خرج دهید تا میزان عوارض احتمالی به حداقل برسد.

کلام آخر

با توجه به اینکه افراد از این شیوه درمانی به قصد جوان سازی و افزایش زیبایی پوست استفاده می کنند، بنابراین خواهان بهترین نتایج و کمترین عوارض می باشند و این نتایج در صورتی حاصل می شود که پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار بوده و دستگاه هایی که برای انجام مزونیدلینگ مورد استفاده قرار می گیرد به روز باشد و همچنین مواد مورد استفاده از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
بنابراین اعتبار کلینیک و مهارت پزشک از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و قبل از انواع مزونیدلینگ برای انتخاب کلینیک تحقیقات زیادی انجام دهید، تا بهترین نتایج را دریافت نمایید و هزینه‌ای که برای زیبایی و جوانی پوست خود مصرف میکنید، نتایج منطقی به همراه داشته باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x