کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

لیزر اندولیفت صورت و گردن 

در این مقاله با لیزر اندولیفت صورت و گردن  آشنا خواهیم شد.
همه افراد خواهان زیبایی و جوانسازی پوست هستند و از روش‌های مختلفی به منظور جوانسازی پوست استفاده می‌کنند، امروز روش‌های مختلفی برای جوانسازی پوست وجود دارد که این روش‌ها به صورت تهاجمی و غیر تهاجمی می‌باشد. از روش‌های غیر تهاجمی که بدون درد و دشواری زیاد انجام می‌گیرد و در داشتن پوستی صاف و جوان نقش بسزایی دارد، اندولیفت می‌باشد، که در این روش از فناوری لیزر به منظور جوانسازی پوست صورت و گردن استفاده می‌شود، البته برای نواحی دیگر بدن نیز می‌توان از این لیزر استفاده کردند که از این نواحی می‌توان بازو، شکم و غبغب را نام برد.
در این تکنیک به بافت چربی و بافت پیوندی در لایه زیر پوست اشعه لیزر تاثیر می‌گذارد و باعث تحریک کلاژن سازی و تجزیه بافت‌های چربی اضافه در این ناحیه می‌شود، در واقع طول موج مشخصی توسط پوست چربی و بافت‌های هدف،جذب شده و مابقی آن بازتاب می‌شود.

لیزر اندولیفت صورت و گردن 
هدایت اشعه لیزر در اندولیفت توسط فیبر های نوری صورت می‌گیرد، که ضخامت آنها به اندازه یک تار مو می‌باشد و برای ورود آنها به پوست نیازی به ایجاد برش و زخم عمیقی نیست.
انرژی لیزر در ناحیه هدف به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود و این افزایش حرارت در ناحیه هدف باعث افزایش خونرسانی و تحریک کلاژن سازی می‌شود و در نهایت باعث افزایش استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود، به طور کلی این روش درمانی موجب ذوب کردن چربی انباشته موضعی، فعال کردن عملکردهای متابولیک ماتریکس خارج سلولی، تحریک کلاژن سازی؛ کاهش چربی‌های اضافه در ناحیه زیر گردن، زاویه سازی فک می‌ شود.

کاربرد لیزر اندولیفت صورت وگردن

لیزر اندولیفت صورت و گردن  یک روش زیبایی است که از تکنولوژی لیزر برای بهبود ظاهر پوست صورت و گردن استفاده می‌کند.

این روش می‌تواند به عنوان یک راهکار جوانسازی پوست برای بهبود مشکلاتی نظیر چروک‌ها، تراشیدگی، پفی کردن پوست و جوانسازی عمل کند.

برای انجام لیزر اندولیفت صورت و گردن  مراحل زیر انجام می‌شود:

۱- به منظور تاثیرگذاری بیشتر اشعه‌های لیزر از فیبرهای نوری استفاده می‌شود، که این فیبرها به صورت مستقیم به لایه میانی پوست وارد شده و نیازی به ایجاد برش بر روی پوست نیست، در واقع این فیبرها باعث فشار به لایه درم می‌شود که تاثیر بسزایی در تولید کلاژن تازه و ساختن عروق جدید پوستی دارد.

۲- با ورود میکروفیبر به لایه عمیق پوست و اتصال آنها به لیزر دایود با طول موج ۱۴۷۰ نانومتر در قسمت‌های هدف چربی سوزی اتفاق می‌افتد و باعث کاهش چربی‌های اضافی در ناحیه می‌شود، همچنین با تحریک کلاژن سازی در این ناحیه میزان سفتی و قوام پوست افزایش پیدا می‌کند.
در واقع وجود فیبرهای نوری باعث هدایت بهتر اشعه لیزر و متمرکز شدن آن بر ناحیه هدف می‌شود، بدون اینکه به بافت‌های اطراف آسیبی وارد شود و تاثیر بسزایی در فرم دهی و ترمیم بافت دارد.

در زیر، کاربردهای اصلی لیزر اندولیفت صورت و گردن ذکر شده است:

۱- کاهش چروک‌ها و خطوط

 لیزر اندولیفت می‌تواند به کاهش چروک‌های خطی، چروک‌ها و خطوط ریز در پوست، صورت و گردن کمک کند.

۲- جوانسازی پوست

 این روش با تحریک تولید کلاژن و الاستین در لایه‌های عمیق‌تر پوست، به جوانسازی و تقویت پوست منطقه‌های صورت و گردن می‌پردازد.

کاربرد لیزر اندولیفت صورت وگردن

۳- کاهش تراشیدگی و نقاط قهوه‌ای

 لیزر اندولیفت می‌تواند به کاهش تراشیدگی و نقاط قهوه‌ای رنگ پوست کمک کند.

۴- کمک به بهبود لکه‌های پوستی

اگر پوست شما دارای لکه‌های پوستی باشد، این روش ممکن است به تسریع فرآیند بهبود آنها کمک کند.

۵-  تقویت لبه فک‌ها و طراحی چهره

لیزر اندولیفت می‌تواند به تقویت لبه‌های فک‌ها و زیبایی بیشتر چهره کمک کند.

۶- تقویت کیفیت پوست

این روش می‌تواند به بهبود عمومی کیفیت پوست کمک کند و باعث پوستی با ظاهر هموارتر شود.

۷- کاهش پف پوست

لیزر اندولیفت می‌تواند به بهبود وضعیت پوست پف شده کمک کند.
در صورتی از اندولیفت این نتایج حاصل می‌شود که پزشک از مهارت و تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد و تجهیزات به کار برده در اندولیفت، فناوری لازم را داشته باشد، همچنین انجام مراقبت‌ها پس از اندولیفت نیز بسیار با اهمیت می‌باشد، که از این مراقبت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- از مصرف مشروبات الکلی خودداری شود.

 بعد از انجام اندولیفت احتمال خونریزی و کبودی در ناحیه درمانی وجود دارد، بنابراین بهتر است از مصرف مشروبات الکلی که موجب رقیق شدن خون و افزایش احتمال خونریزی می‌شود، خودداری کرد، علاوه بر این مصرف این مشروبات باعث خشکی پوست نیز خواهد شد و روند بهبودی را دچار اختلال می‌کند.

۲- از قرارگیری در شرایط استرس‌زا دوری کنید.

یک امر اجتناب ناپذیر در زندگی همه انسان‌ها، استرس می‌باشد، اما قرارگیری در شرایط استرس با شدت بالا باعث بر جای گذاشتن تاثیر نامطلوبی بر روی پوست می‌شود، بعد از اندولیفت بدن در روند بهبودی قرار می‌گیرد و دوری از عوامل استرس زا بسیار با اهمیت می‌باشد، بنابراین شرایط را به گونه‌ای کنترل کنید تا از موارد آسیب زا به دور باشید.

۳- عدم استفاده از محصولات آرایشی

 وجود اسیدیته بسیار بالا در بعضی محصولات آرایشی و بهداشتی باعث تحریک پوست خواهد شد و با توجه به اینکه بعد از انجام اندولیفت پوست از حساسیت بالای برخوردار می‌باشد، استفاده از این محصولات ممنوع می‌باشد و بهتر است از کرم‌ها و محصولات آرایشی با کیفیت بر روی پوست استفاده شود.

۴- نحوه استراحت

بعد از انجام اندولیفت صورت و گردن، باید در هنگام استراحت، سر در موقعیت بالاتری از سایر قسمت‌های بدن واقع شود تا از ایجاد کبودی در ناحیه درمان جلوگیری شود.

۵- از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری شود.

۶- استفاده از ترکیب مناسب به منظور شستشو

به منظور شستشوی پوست از محلول سالین استفاده کنید یا محلول خیلی رقیق سرکه نیز برای پاکسازی پوست مناسب می‌باشد، اما محصولاتی که حاوی رتین یا مواد تشکیل دهنده می‌باشد تا چند هفته بعد از اندولیفت ممنوع می‌باشد.

۷- استفاده از کمپرس یخ

در برخی افراد ممکن است در ناحیه درمانی کمی تورم و کبودی ایجاد شود، که با استفاده از کمپرس یخ می‌توان این عوارض را به حداقل رساند.

۸- عدم انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین

به مدت یک هفته بعد از اندولیفت از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین خودداری کنید و سعی کنید استراحت کرده و از تنش به دور باشید، اما استراحت به معنای استراحت مطلق نیست زیرا انجام فعالیت‌های ورزشی سبک باعث گردش خون بهتر و سریع‌تر شدن دوره ریکاوری می‌شود.

۹- استفاده از کرم ضد آفتاب

 بعد از انجام لیزر اندولیفت پوست از حساسیت بالایی برخوردار بوده و مستعد آفتاب سوختگی می‌باشد، بنابراین به منظور جلوگیری از ایجاد این عوارض حتماً ضد آفتاب مناسب استفاده کنید، بهترین گزینه ضد آفتاب‌هایی بر پایه آب می‌باشد، زیرا برای پاکسازی نیاز به پاک کننده قوی ندارد، برای انتخاب ضد آفتاب می‌توان از پزشک کمک گرفت.

۱۰- رژیم غذایی مناسب

بعد از انجام اندولیفت یکی از موارد بسیار مهم تغذیه مناسب می‌باشد، زیرا تغذیه مناسب موجب بازسازی بافت صورت و سریع‌تر شدن فرایند بهبود می‌شود، بنابراین سعی کنید در رژیم غذایی خود به میزان کافی از منابع پروتئینی استفاده کنید.
از این منابع می‌توان گوشت سفید، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، سویا را نام برد همچنین مصرف میوه و سبزیجات به دلیل وجود ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها تاثیر بسزایی در دریافت نتایج مطلوب دارد، به منظور حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی آن نیز مصرف مقدار کافی آب بسیار با اهمیت می‌باشد.

۱۱- مصرف داروهای تجویزی

گاهی پزشک متخصص به منظور تسریع فرایند بهبود داروهایی برای شما تجویز می‌کند که داروها شامل مسکن‌ها، ضد التهاب‌ها، آنتی بیوتیک‌ها می‌باشد، بنابراین طبق دستور پزشک این داروها را مصرف کنید تا از ایجاد هرگونه عوارض جلوگیری شود و روند بهبودی سریعتر صورت گیرد.

همچنین، لیزر اندولیفت به عنوان یک روش غیرجراحی معمولاً با دوره بهبود کمتری نسبت به عمل‌های جراحی همراه است و اغلب نیاز به ترخیص کوتاه‌مدت دارد.
با این حال، ممکن است به مدت چند روز یا چند هفته نیاز به مراقبت‌های پساعملی داشته باشید تا به نتایج دلخواه دست پیدا کنید.
برای انتخاب بهترین روش برای نیازهای شما، مشاوره با یک پزشک تخصصی در زمینه زیبایی و پوست توصیه می‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

ماندگاری تکنیک اندولیفت صورت وگردن به چه میزان است؟

یکی از روش‌های موثر جوانسازی پوست صورت و گردن اندولیفت می‌باشد که امروزه افراد زیادی از این روش درمانی استقبال کرده اند، در این روش از لیزری با طول موج ۲۰۰ تا ۳۰۰ میکرون استفاده شده و با تاباندن آن به لایه‌های زیرین پوست، باعث رفع چین و چروک و جوانسازی پوست صورت و گردن می‌شود زیرا این روش درمانی تاثیر بسزایی در تحریک کلاژن سازی و تجزیه چربی‌های زیر پوستی دارد، نتایج این شیوه درمانی دارای ماندگاری بالایی می‌باشد و بدون اینکه نیازی به ایجاد برش و زخم بر روی پوست باشد.
باعث زیباسازی آن می‌شود، همچنین دوران نقاهت در این شیوه درمانی بسیار کوتاه بوده و افراد بعد از انجام آن می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند، در واقع تنها با استفاده از بی‌حسی موضعی این روش درمانی صورت می‌گیرد و پس از آن فرد دچار عوارض زیادی نخواهد شد.
ماندگاری تکنیک اندولیفت صورت و گردن بستگی به چندین عامل دارد و ممکن است متغیر باشد.

عواملی که می‌توانند تاثیرگذار بر ماندگاری این تکنیک باشند عبارتند از:

۱-  نوع تکنیک اندولیفت

 ماندگاری تکنیک اندولیفت ممکن است متغیر باشد بسته به نوع تکنیک استفاده شده.
مثلاً تزریق فیلرها به پوست معمولاً نیاز به تجدید تزریق دارد و مدت ماندگاری ممکن است بین 6 ماه تا 2 سال باشد.
در مقابل، لیزر اندولیفت ممکن است به مدت ۲ تا ۳سال یا بیشتر ماندگاری داشته باشد.

۲- تکرار جلسات

برخی از افراد نیاز به جلسات تکمیلی برای حفظ و یا افزایش ماندگاری دارند.
تعداد جلسات تکراری و فواصل زمانی میان آنها نیز ممکن است تاثیرگذار باشد.

۳- سلامت عمومی و مراقبت‌های پساعملی

حفظ سلامت عمومی و انجام مراقبت‌های پساعملی ممکن است به ماندگاری موثری کمک کند.
از جمله این مراقبت‌ها ممکن است مصرف محصولات ضدآفتاب، ایجاد رژیم تغذیه مناسب، و پیگیری پزشکی منظم باشد.

ماندگاری تکنیک اندولیفت صورت وگردن به چه میزان است؟

۴- فرآیند طبیعی پیری

 ماندگاری اندولیفت ممکن است به طور عمومی متأثر از فرآیند طبیعی پیری پوست باشد. با گذر زمان، ممکن است نیاز به تکرار افزایش یابد.

۵- عوامل محیطی و سبک زندگی

عواملی مانند مواجهه با نور مستقیم آفتاب، استفاده از ترکیبات شیمیایی مضر بر روی پوست، و سبک زندگی سالم می‌توانند به ماندگاری موثر باشند.
مدت زمان دقیق ماندگاری تکنیک اندولیفت بستگی به ترکیبی از عوامل فوق دارد.
بهترین راه برای اطلاع از مدت ماندگاری تکنیک خاصی این است که با پزشک یا متخصص زیبایی خود مشورت کنید.
همچنین، پزشک می‌تواند شما را در مورد نگهداری از نتایج و تعداد جلسات تکراری مشاوره دهد.

هزینه اندولیفت صورت و گردن

نسبت به عمل‌های جراحی هزینه اندولیفت بسیار کمتر می‌باشد، اما ماندگاری به نسبت خوبی دارد.
هزینه اندولیفت صورت و گردن بستگی به چندین عامل مختلف دارد و ممکن است متغیر باشد.

از این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-  مکان جغرافیایی کلینیک

کلینیک‌های زیبایی دارای موقعیت جغرافیایی متعددی هستند که بر اساس موقعیت خود باید هزینه‌های مختلفی را پرداخت نمایند.
در واقع کلینیک‌های زیبایی واقع در یک شهر به دلیل پرداخت هزینه‌های متفاوت هزینه انجام اندولیفت در آنها متفاوت است.

۲- مهارت و تخصص پزشک

با افزایش مهارت و تخصص پزشک، ممکن است هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا کند، زیرا مهارت و تخصص پزشک در دریافت نتایج مطلوب و کاهش عوارض بسیار تاثیر تاثیرگذار خواهد بود.
در واقع حساسیت انجام لیزر اندولیفت به اندازه‌ای می‌باشد که اگر کوچک‌ترین سهل انگاری صورت گیرد، باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیر خواهد شد و ممکن است نتایج مطلوب حاصل نشود.

هزینه اندولیفت صورت و گردن

۳- استفاده از داروهای تکمیلی

ممکن است پزشک متخصص به منظور کاهش عوارض و کوتاهی دوران بهبودی داروهایی تجویز کند که این داروها دارای هزینه جداگانه‌ای می‌باشد و بر هزینه نهایی تاثیرگذار است.

۴- نوع تجهیزات

تجهیزاتی که در کلینیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای فناوری‌های متعددی می‌باشد و هرچه تجهیزات به کار برده در کلینیک پیشرفته‌تر باشد، باعث دریافت نتایج مطلوب‌تر و کاهش عوارض می‌شود، با پیشرفته بودن تجهیزات، امکان افزایش هزینه اندولیفت وجود دارد.

اندولیفت برای گردن و صورت طی چند جلسه انجام می شود؟

تعداد جلسات اندولیفت برای گردن و صورت بستگی به چندین عامل مختلف دارد، از جمله نوع تکنیک اندولیفت، نیاز شخصی شما، و معمولاً از تعداد مناطقی که نیاز به ترتیب دارید.

در ادامه تعدادی از عواملی که می‌توانند تعداد جلسات را تعیین کنند ذکر می‌شود:

۱- نیاز شخصی

میزان نیاز به اندولیفت برای هر شخص ممکن است متفاوت باشد.
بعضی افراد ممکن است به ترتیب واحد کمی نیاز داشته باشند، در حالی که دیگران به تعداد بیشتری از جلسات نیاز داشته باشند.

۲- تعداد مناطق

تعداد مناطقی که شما می‌خواهید اندولیفت کنید ،نیز تعداد جلسات را تعیین می‌کند.
برای مثال، اگر شما به اندولیفت چندین منطقه از صورت و گردن خود نیاز دارید، احتمالاً نیاز به تعداد بیشتری از جلسات خواهید داشت.

۳-  نتایج مورد انتظار

 نوع نتایجی که می‌خواهید ممکن است تعداد جلسات را تعیین کند. اگر به نتایج دائمی و کامل نیاز دارید، ممکن است نیاز به تعداد بیشتری از جلسات داشته باشید.

اندولیفت برای گردن و صورت طی چند جلسه انجام می شود؟

۴-  فرآیند جلسات تکراری

در بعضی موارد، جلسات تکراری به صورت دوره‌ای انجام می‌شوند. فواصل زمانی بین جلسات ممکن است تاثیرگذار باشند.
به طور معمول با انجام یک جلسه اندولیفت نتایج دلخواه حاصل می‌شود، اما چنانچه در جلسه اول این نتایج حاصل نشد پس از ۱۲ ماه مجدداً برای دومین بار درمان تکرار خواهد شد، با توجه به نوع و مشکل بیمار تعداد جلسات اندولیفت تعیین می‌شود، که نتایج حاصله از اندولیفت در افراد مختلف متفاوت می‌باشد، نتایج بستگی به سن، وضعیت سلامتی، جنسیت دارد.
برای دریافت اطلاعات دقیقتر در مورد تعداد جلسات مورد نیاز برای اندولیفت صورت و گردن، بهترین راه این است که با پزشک یا متخصص زیبایی مشورت کنید.
پزشک می‌تواند بر اساس نیازهای شما و شرایط شخصی تعداد مناسب جلسات را تعیین کند.

کلام اخر

با افزایش سن، میزان کلاژن سازی در پوست کاهش پیدا می‌کند و این موضوع باعث ایجاد چین و چروک‌ها و افتادگی بر روی پوست می‌شود و ایجاد این چین و چروک‌ها باعث خسته به نظر رسیدن چهره افراد می شود، همه افراد خواهان پوستی جوان و شاداب هستند، به همین منظور از روش‌های مختلف، به منظور جوانسازی پوست استفاده می‌کنند، یکی از روش‌های غیر تهاجمی که تاثیر بسزایی در جوانسازی پوست دارد و عوارض آن به صورت حداقلی می‌باشد، اندولیفت است، که در این روش با تاباندن اشعه لیزر به ناحیه هدف باعث حذف چربی‌های اضافه و تحریک کلاژن سازی می‌شوند، با افزایش کلاژن سازی در ناحیه هدف میزان استحکام و سفتی پوست افزایش پیدا کرده و موجب رفع چین و چروک و جوانسازی پوست می‌شود.
اما در صورتی این نتایج حاصل خواهد شد که پزشک متخصص از مهارت و تجربه کافی در این زمینه برخوردار باشد و از تجهیزات پیشرفته در کلینیک معتبر استفاده شود، بنابراین به منظور جوانسازی پوست صورت و گردن در کلینیک‌های معتبر، اقدام به انجام لیزر اندولیفت کنید و از مهارت پزشک مطمئن شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x