کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی چیست؟

یکی از مشکلاتی که برای همه افراد به وجود می‌آید این است که، با افزایش سن پوست آن‌ها دارای چین‌ و چروک فراوان شده و همچنین میزان افتادگی آن زیاد می‌شود و افراد به‌دنبال راهکارهایی برای از بین بردن افتادگی صورت و همچنین میزان چین‌ و چروک آن می‌باشند.
این مشکلات به دلیل کاهش میزان کلاژن پوست و همچنین چربی‌های زیر پوست می‌باشد زیرا بدن نمی‌تواند به‌ اندازه کافی کلاژن تولید کند و همچنین جاذبه زمین باعث افتادگی صورت می‌شود.
راهکارهای مختلفی برای از بین بردن چین‌ و چروک و افتادگی صورت وجود دارد که یکی از این راهکارها تزریق چربی به پوست می‌باشد.
تزریق چربی یک روش نیمه تهاجمی بوده و عوارض کمی برای افراد ایجاد می‌کند، به‌ همین دلیل اکثر افراد تمایل دارند از این روش برای جوانسازی پوست و همچنین افزایش حجم در نواحی مختلف بدن استفاده کنند.تزریق چربی چیست؟

در این روش از چربی‌ های اضافه بدن خود شخص برای تزریق چربی استفاده می‌شود، بنابراین واکنش بدن به این روش درمانی بسیار کم می‌باشد چون مواد تزریقی به‌ صورت طبیعی در بدن ساخته‌ شده و به بدن فرد تزریق می‌شود و به‌ همین دلیل توسط پوست جذب می‌شوند، سلول‌های چربی، می‌توانند به حیات خود در مناطق تزریقی ادامه دهند و به‌همین دلیل یکی از ماندگار ترین روش‌های درمانی زیبایی می‌باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایا و معایب تزریق چربی

تزریق چربی یکی از پرطرف‌ دارترین شیوه‌ های درمانی می‌باشد و مورد استقبال افراد زیادی قرارگرفته ‌است، این روش درمانی نیز مزایا و معایبی دارد که در این‌ جا برای شما ذکر خواهیم کرد.

مزایای تزریق چربی

1- برای استفاده از این شیوه درمان، نیازی به بیهوشی کامل نمی‌باشد و برای این‌ که درد کمتری متوجه فرد شود، تنها از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده می‌شود.

2- به دلیل این‌ که، از چربی‌های بدن خود فرد، برای تزریق چربی استفاده می‌شود، میزان حساسیت بدن به این نوع روش درمانی بسیار کم بوده و واکنشی در برابر تزریق چربی ندارد، بنابراین میزان حساسیت  فرد بعد از عمل تزریق چربی بسیار کم می‌باشد.

3- دوران نقاهت این درمان زیبایی کوتاه می‌باشد و بعد از چند روز عوارض آن از بین می‌رود.

4- برای انجام این عمل زیبایی نیازی به بستری ‌شدن نیست،  تنها در چند ساعت عمل انجام می‌شود و بعد از آن فرد مرخص می‌شود.

مزایا و معایب تزریق چربی

5- این شیوه درمانی برای اکثر نواحی بدن قابل استفاده می‌شود و محدودیتی برای انجام این عمل وجود ندارد.

و همچنین اگر قبلاً عمل جراحی انجام داده‌اید که باعث ایجاد نقصی مانند تو رفتگی در قسمت‌ های مختلف بدن شده باشد با این شیوه درمانی می‌توانید، این نقص را  برطرف کنید.

تزریق چربی به صورت یک روش جراحی کم تهاجم برای زیبایی ظاهری است که در آن از چربی بدن برای ایجاد حجم و شکل به صورت استفاده می‌شود. تزریق چربی به پوست یک روش نسبتا ایمن و موثر است که نتایج آن تا حد زیادی به دقت و مهارت پزشک شما و تکنیک‌های استفاده شده بستگی دارد.

معایب تزریق چربی

1- مدت ‌زمانی که برای انجام این عمل جراحی در نظر گرفته می‌شود به نسبت سایر روش‌های زیبایی طولانی‌تر می‌باشد، زیرا در این روش ابتدا باید چربی از محل‌های مشخص‌شده خارج شود و سپس به محل مورد نظر تزریق شود و همین عامل باعث طولانی‌تر شدن جلسه درمانی می‌شود.

2- امکان دارد برای اثربخشی بیشتر این شیوه درمانی، تعداد جلسات درمانی بیشتر باشد.

3- کوچک‌ ترین بی‌ دقتی در انجام تزریق چربی، ممکن است باعث آسیب به اعصاب اطراف مکان موردنظر شود.

کاندیدای مناسب تزریق چربی

افرادی که بدن آن‌ها دچار نقص‌هایی می‌باشد و تمایل دارند که این نقص‌ها را از بین ببرند، می‌توانند از این روش استفاده کنند به شرطی که وزن آن‌ها به گونه‌ای باشد که بتوانند از چربی‌های بدنشان استفاده کنند و هم چنین از سلامت عمومی کامل برخوردار بوده و رده سنی آن‌ها بالاتر از ۱۶ سال باشد، می‌توانند با انتخاب یک پزشک حرفه‌ای این روش درمانی را انجام دهند.

افراد زیر کاندیدایی مناسب برای انجام این شیوه درمانی هستند.

1- افرادی که پوست آن‌ها دچار چین‌ و چروک می‌باشد و از حالت طبیعی خارج‌ شده و همچنین میزان افتادگی آن زیاد می‌باشد، این خطوط مانند خط خنده و خط پیشانی می‌باشند که اصولاً زودتر از سایر قسمت‌های بدن دچار چین‌های عمیق می‌شود، می‌ توانند از قسمت‌هایی از بدن که دارای چربی اضافه هستند، استفاده کرده و به این نواحی تزریق کنند تا چین‌ و چروک آن از بین برود.

2- افرادی که پوست آن‌ ها به دلایل مختلف آسیب‌ دیده باشد، می‌توانند از این روش برای از بین بردن آسیب‌ های پوستی استفاده کنند، آسیب‌ هایی مانند آفتاب‌ سوختگی، جوش‌ های عمیق را می‌توان با این روش درمانی از بین برد.

3- افرادی که گونه یا لب آن‌ ها حالت خاصی ندارد و تمایل دارند به آن شکل خاصی بدهند و باعث حجم سازی لب این قسمت‌ها شوند، می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

4- افرادی که تمایل دارند اندازه سینه خود را افزایش دهند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

5- کسانی که تمایل دارند اندازه باسن خود را افزایش دهند و یا فرم آن را تغییر دهند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه زمانی به تزریق چربی فکر کنیم؟

1- اگر جزو افرادی هستید که هنوز سن بالایی ندارید اما پوست شما دارای چین‌ و چروک می‌باشد و همچنین دچار افتادگی و شل شدن پوست شده‌اید، می‌توانید به تزریق چربی فکر کنید و این مشکلات پوست را رفع کنید.

‌2- افرادی هستند که نسبت ‌به چهره خود حساسیت زیادی دارند و تمایل دارند فرم صورت آن‌ها به شکل خاصی باشد، بنابراین یکی از روش‌هایی که برای ایجاد فرم خاص در صورت قابل‌ استفاده می‌باشد، تزریق چربی می‌باشد و می‌توانید از این روش استفاده کنید.

3- اگر جزء افرادی هستید که به دلیل کاهش وزن، صورت شما از حد طبیعی لاغرتر نشان داده می‌شود، می‌توانید به تزریق چربی فکر کنید و از این روش برای حجیم کردن و پرتر نشان ‌دادن صورت خود استفاده کنید.

چه زمانی به تزریق چربی فکر کنیم؟

4- درصورتی‌ که عمل جراحی انجام داده‌اید و این عمل جراحی باعث آسیب به پوست بدن شما شده‌ است و  قسمت‌های مختلف بدن دارای تناسب نمی باشد، می‌توانید از تزریق چربی برای یکسان‌ سازی اندام‌های مختلف استفاده کرده و همچنین نقص‌های بوجود آمده در اثر عمل را از بین ببرید.

5- اگر می‌خواهید سن شما نسبت ‌به سن واقعی کمتر نشان داده شود، استفاده از این روش درمانی به شما کمک شایانی می‌کند و باعث کمتر نشان ‌دادن، سن شما می‌شود، زیرا تأثیر فراوانی بر روی فرم دهی صورت و کاهش چین‌ و چروک دارد.

تزریق چربی به‌ صورت

صورت یکی از قسمت‌های بدن می‌باشد که زیبایی پوست آن تاثیر زیادی بر روی زیبایی چهره دارد،  اما پوست صورت در اثر عوامل مختلف دچار مشکلاتی می‌شود. این مشکلات از قبیل آفتاب‌سوختگی پوست، وجود جوش‌های عمیق و چین‌ و چروک زیاد و خط خنده، تورفتگی زیر چشم و همچنین افتادگی پلک می‌باشد.
گاهی این مشکلات با کرم‌های موضعی قابل ‌درمان نیست و تنها باید از خدمات زیبایی برای از بین بردن این مشکلات استفاده کرد.
تزریق چربی یکی از بهترین روش‌های ترمیم مشکلات صورت می‌باشد که برای انجام این کار چربی اضافه از قسمت‌های دیگر بدن که اکثراً شکم و پهلو می‌باشد، خارج می شود و با سرنگی به قسمت‌هایی از صورت که دارای چین‌ و چروک می‌باشند و همچنین دارای فرم خاصی نیستند، این چربی را تزریق کرده و باعث تغییر در این نقاط می‌شوند.

تزریق چربی به‌ صورت
باید دقت کنید که اعصاب صورت بسیار حساس می‌باشد و کوچک‌ ترین سهل‌ انگاری در این‌ مورد باعث آسیب و فلج اعصاب می‌شود، پس بهتر است برای استفاده از تزریق چربی، در انتخاب پزشک مجرب دقت کنید، در صورتی‌ که پزشک، حرفه‌ ای باشد تزریق را به بهترین نحو انجام می‌دهد و در صورت عدم تجربه، امکان دارد تزریق چربی روش اصولی صورت نگیرد و باعث ایجاد برآمدگی بر روی پوست صورت شود.

جوانسازی پوست دست

دست یکی از اعضای بدن می‌باشد که نسبت ‌به سایر قسمت‌های بدن بیشتر در معرض آسیب قرار دارد و عواملی مانند نور خورشید و استفاده از مواد شوینده مختلف، باعث آسیب به بافت‌های پوست دست شده و منجر به ایجاد چین‌ و چروک و لکه‌ های مختلف بر آن می‌شود.
همچنین امکان دارد، به دلیل لاغری زیاد دست، رگ‌ های آن‌ ها به‌ صورت آشکارا مشخص باشد و همچنین فاصله بین انگشتان نیز به‌ صورت استخوانی باشد و باعث زشتی دست شود.

جوانسازی پوست دست
یکی از روش‌ هایی که برای زیبایی و جوانسازی دست‌ ها استفاده می‌شود، تزریق چربی می‌باشد که استفاده از این راهکار باعث از بین رفتن چین‌ و چروک دست شده و منجر به جوان‌سازی آن می‌شود، همچنین آسیب‌های موجود بر روی دست را از بین می‌برد و باعث می‌شود دستان زیبایی داشته باشید. اما باید در نظر داشته باشید، امکان دارد، جلسات درمانی برای از بین بردن این عیوب طولانی‌تر باشد و برای نتیجه بهتر تعداد جلسات بیشتر شود.

حجم دهی به باسن

یکی از قسمت‌های بدن که تاثیر زیادی بر روی تناسب اندام دارد و باعث می‌شود اندام زیباتری داشته باشید فرم مناسب باسن می‌باشد.
گاهی افراد برخلاف این‌ که دارای رژیم غذایی متعادل هستند و تمرینات ورزشی را به‌ خوبی انجام می‌دهند  اما اندازه باسن آن‌ها فرم زیبایی ندارد و تمایل دارند فرم و اندازه آن را تغییر دهند. تزریق ژل یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به این افراد کمک کند تا بتوانند حجم باسن را به‌ اندازه‌ ی مورد نظرشان تغییر دهند، به‌شرط این‌ که این حجم چربی را در قسمت‌های دیگر بدن داشته باشند تا بتوانند با خروج این چربی‌های اضافه باسن را به ‌اندازه‌ ی موردنظر تغییر دهند.
زیرا میزان حجمی از چربی که برای تغییر فرم و اندازه مورد نظر نیاز می‌باشد، بسیار بیشتر از سایر قسمت‌ها است.

حجم دهی به باسن
یکی از دغدغه افراد این است که میزان ماندگاری این روش زیبایی به چه میزان می‌باشد و آیا نیاز است که این عمل مجدداً تکرار شود، باید این‌ موضوع را بیان کنیم که ماندگاری این روش برای افراد مختلف متفاوت می‌باشد گاهی بدن در برابر تزریق چربی واکنش نشان داده و سریعاً این چربی‌های تزریق‌شده را جذب می‌کند و باعث می‌شود حجم چربی تزریق‌شده به مقدار زیادی کاهش پیدا کند، اما در بعضی از افراد بدن آن‌ها در برابر این ژل تزریقی واکنش نشان نمی‌دهد و باعث ماندگاری تزریق چربی می‌شود.
باید بدانید این روش تزریقی به گونه‌ ای است که بعد از انجام عمل زیبایی به مدت چند روز نمی‌توانید بر روی باسن خود بنشینید یا دراز بکشید بنابراین اگر تحمل انجام اینکار را ندارید این روش درمانی برای شما مناسب نمی‌باشد.

تزریق چربی به سینه

یکی دیگر از اندام‌هایی که تاثیر زیادی بر روی فرم بدن دارد، اندازه‌ی سینه می‌باشد. گاهی به دلایل مختلفی اندازه سینه کوچک‌ شده و باعث می‌شود افراد از تناسب اندام خود و همچنین تنخور لباس‌های مختلف راضی نباشند و به‌ دنبال راهکاری برای افزایش سایز سینه خود باشند.
یکی از این راهکارها تزریق چربی می‌باشد که می‌تواند اندازه سینه را تا چند سایز افزایش دهد، کاهش سایز سینه به دلایل مختلفی مانند کاهش وزن بیش‌ از اندازه، افزایش سن و عمل جراحی مانند برداشتن توده سرطانی می‌تواند به وجود بیاید.

تزریق چربی به سینه
تزریق چربی می‌تواند در از بین بردن این نقص‌ ها کمک شایانی کند و باعث افزایش سایز سینه و همچنین برطرف کردن نقص‌های آن شود.
اما استفاده از این روش بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که پوست سینه آن‌ها دارای الاستیسیته بالایی باشد و همچنین مشکلات قلبی و عروقی نداشته باشند.
پزشکی که برای این عمل جراحی انتخاب می‌کنید باید بسیار حرفه‌ای باشد زیرا سینه در مکان حساسی قرار دارد و ممکن است باعث آسیب به رگ‌های اطراف شود، همچنین درصورتی‌که تزریق به‌خوبی انجام نشود، موجب عدم تقارن سینه‌ها می‌شود.

مراحل تزریق چربی

همانگونه که در بالا ذکر کردیم تزریق چربی در پوست نیاز به زمان زیادی دارد، زیرا باید چند مرحله انجام شود تا تزریق چربی به خوبی صورت بگیرد. که این مراحل عبارت‌اند از :

1- خروج چربی از قسمت‌های مختلف بدن

برای انجام این عمل زیبایی باید حتما چربی اضافه از قسمت‌های دیگر بدن برداشته شود و به محل موردنظر تزریق شود.
بیشترین مکان‌هایی که از آن‌ها، خروج چربی صورت می‌گیرد، شکم و پهلو می‌باشد. ذخیره‌ی چربی دراین نقاط بیشتر از سایر قسمت‌های بدن می‌باشد.
خروج چربی با استفاده از فرایند لیپوساکشن انجام می‌شود که در این روش با استفاده از لوله‌ های نازک به نام کانولا، برداشت چربی انجام می‌شود.
برای انجام این کار برش‌های کوچکی در قسمت‌ های مورد نظر ایجاد شده و کانولا وارد این قسمت‌ها شده و به گونه‌ ای سلول‌های چربی را برداشت می‌کنند که این سلول‌ ها آسیب نبینند و در صورت آسیب دیدن این سلول‌های چربی دیگر قابل‌استفاده نمی‌باشند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

2- خالص‌سازی

سلول‌های چربی بعد از برداشت، دارای خون و مواد دیگری هستند و باید کاملاً خالص سازی صورت بگیرد و سپس به محل مورد نظر تزریق شود.
این خالص‌ سازی توسط دستگاهی بنام سانتریفیوژ انجام می‌گیرد تا هیچ‌گونه اثری از خون و آلودگی‌های دیگر به همراه سلول‌های چربی نباشد و موجب بروز حساسیت در افراد نشود.

مراحل تزریق چربی

3- تزریق چربی

بعد از این‌که سلول‌های چربی کاملاً خالص‌سازی شدند، توسط سرنگ‌های بسیار ظریفی به مناطق موردنظر تزریق می‌شود.
تزریق سلول‌ های چربی باید با دقت و حساسیت بالایی انجام بگیرد چون در صورت عدم مهارت باعث می‌شود این سلول‌ های چربی به‌ صورت گوله، گوله شده و بر روی سطح پوست ظاهر زیبایی نداشته باشد. قبل‌ از تزریق چربی، پزشک موردنظر از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده می‌کند تا فرد دچار درد نشود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه تزریق چربی

فاکتورهای مختلفی بر روی هزینه تزریق چربی تاثیر گذار می‌باشند که این فاکتورها عبارت‌اند از:

1- مکان کلینیک زیبایی 

یکی از عواملی که باعث تغییر هزینه تزریق چربی می‌شود، مکان کلینیک زیبایی می‌باشد و همان‌ طور که می‌دانید مکان‌های مختلف، هزینه‌های متفاوتی دارند و هر چه هزینه این مکان‌ها بیشتر باشد، میزان هزینه‌ای که از مشتریان دریافت می‌کنند نیز بیشتر است.

2- نوع دستگاه استفاده ‌شده

دستگاه‌ هایی که برای خروج چربی استفاده می‌شوند متفاوت می‌باشند و هر چه دستگاه پیشرفته‌ تر باشد میزان هزینه‌ای که برآورد می‌شود، نیز بیشتر است.

3- میزان تجربه پزشک متخصص

 یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه نهایی میزان حرفه‌ ای بودن پزشک متخصص می‌باشد، این نکته بسیار حائز اهمیت می‌باشد و ارزش این را دارد که هزینه بیشتری پرداخت کنید، اما پزشک شما بسیار حرفه‌ ای باشد، تا موجب آسیب‌ رساندن به‌سلامت شما نشود.

هزینه تزریق چربی

4- محل تزریق

هزینه دریافتی برای قسمت‌های مختلف بدن متفاوت می‌باشد و هر چه محل تزریق بیشتر باشد و تعداد جلساتی که برای انجام این تزریق صورت می‌گیرد، بیشتر باشد هزینه دریافتی نیز بیشتر است.

5- داروهای تکمیلی

استفاده از داروهای تکمیلی بعد از انجام عمل زیبایی نیز بر روی هزینه نهایی تاثیر گذار می‌باشد.

 آیا پس از عمل، جای زخم و اسکار قابل‌ مشاهده می‌باشد؟

یکی از دغدغه‌های افراد این است که بعد از انجام این عمل، جای زخم بر روی محل‌ موردنظر باقی بماند. باید بدانید که این برش‌ها برای برداشت چربی بسیار کوچک می‌باشند و چند روز بعد از انجام عمل از بین خواهد رفت.
البته ترمیم این مکان‌ ها بیشتر به بدن فرد بستگی دارد گاهی بدن سریع این زخم‌ها را ترمیم می‌کند و گاهی نیز سیستم ایمنی ضعیف عمل کرده و زخم‌ها دیرتر ترمیم می‌شود.

 آیا پس از عمل، جای زخم و اسکار قابل‌ مشاهده می‌باشد؟
در محلی که تزریق انجام می‌شود هیچ‌ گونه برشی صورت نمی‌گیرد و تنها سوراخ‌ های کوچکی در اثر انجام تزریق ایجاد می‌شود که این سوراخ‌ها سریعاً از بین‌ رفته و اثری از آن‌ ها بر روی پوست باقی نمی‌ماند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عوارض و خطرات تزریق چربی

تزریق چربی دارای عوارضی می‌باشد که بیشتر این عوارض در کوتاه‌ مدت از بین می رود. یکی از این عوارض ایجاد تورم در محل تزریق می‌باشد که این تورم با گذشت چند روز از بین می‌رود‌.

  •  بعد از انجام عمل ممکن است، درد کمی در نواحی موردنظر داشته باشید که می‌توانید با استفاده از مسکن این دردها را تسکین دهید.
  • یکی دیگر از عوارض عمل تزریق چربی احتمال عفونت در مکان موردنظر می‌باشد که دلیل اصلی آن می تواند به دلیل استخراج غیراصولی چربی باشد که باعث می‌شود آلودگی‌ها جذب سلول‌ های چربی شود و این آلودگی‌ها منجر به عفونت در محل تزریق شود.
  • درصورتی‌ که تزریق به‌صورت منظم انجام نشود، باعث می‌شود که این تزریق چربی به‌ صورت مناسب زیر پوست قرار نگیرد و موجب ایجاد ناهمواری در سطح پوست شود.
  • عمل برداشت باید توسط دستگاه‌ های پیشرفته صورت گیرد تا موجب آسیب به رگ‌های خون نشود و همچنین ممکن است این فرآیند موجب لخته شدن خون در نواحی مورد نظر شود و منجر به آمبولی شود.
  • احتمال آسیب به رگ‌های خون، در زمان تزریق چربی وجود دارد و یا احتمال این‌ که این سلول‌های چربی در درون رگ تزریق شود زیاد است و باید پزشک به‌ قدری حرفه‌ ای باشد که این تزریق را در مکان مناسب انجام دهد.
    درصورتی‌که سلول‌ های چربی درون رگ تزریق شود، باعث انسداد رنگ‌ شده و این فرایند منجر به از بین رفتن رگ‌های خونی در آن قسمت می‌شود، اگر این مشکل در ناحیه اطراف چشم به وجود آید ممکن است منجر به نابینایی فرد شود.

 آیا تزریق چربی عوارض خطرناکی دارد؟

یکی از مهم‌ ترین عوامل بر روی عوارض بعد از انجام تزریق چربی مهارت پزشک متخصص می‌باشد و اگر پزشک به اندازه‌ ی کافی مجرب و حرفه‌ای باشد باعث می‌شود عوارض به میزان زیادی کاهش پیدا کند اما در صورت عدم مهارت باعث می‌شود عوارض خطرناکی برای فرد به وجود بیاید که این عوارض شامل:

1- عدم تقارن محل‌ های تزریق چربی

گاهی افراد از عمل تزریق چربی برای صورت استفاده می‌کنند، اگر این تزریق چربی به‌صورت یکسان بر روی صورت قرار نگیرد، باعث عدم تقارن قسمت‌های مختلف صورت می‌شود و منجر به چهره‌ای نازیبا در فرد می‌شود و ممکن است فرد از نظر اعصاب مشکل پیدا کند و منجر به افسردگی در فرد شود.

تزریق چربی عوارض خطرناکی دارد؟

2- با افزایش سن میزان کلاژن سازی و چربی‌های زیر پوست کاهش پیدا می‌کند و این فرایند منجر می‌شود، نواحی که چربی از آن‌ها استخراج‌شده و مکان‌های تزریقی از شکل اولیه خارج‌شده و بد شکل شوند و فرد مجبور شود دوباره عمل را تکرار کند و عمل‌های پی درپی موجب آسیب به‌سلامتی فرد می‌شود.

3- احتمال آسیب به رگ‌های خونی اطراف محل تزریق و ماندگار شدن تورم و کبودی در ناحیه موردنظر

آیا تزریق چربی درد دارد؟

در این روش درمانی مطمئناً به دلیل برش‌هایی که بر روی پوست انجام می‌شود، منجر به درد در فرد می‌شود.
به‌ همین خاطر پزشک موردنظر از بی‌حس کننده‌های موضعی برای کاهش درد استفاده می‌کند. گاهی پزشک متخصص با توجه به گستردگی محل تزریق احتمال می‌دهد انجام جلسه درمانی طولانی شود و این طولانی بودن باعث کلافگی فرد شود، به‌همین خاطر ترجیح می‌دهد بیهوشی کامل را انجام دهد تا فرد کمتر اذیت شود و جلسه درمانی با آرامش بیشتری پیش رود.

آیا تزریق چربی درد دارد؟
بعد از انجام عمل زیبایی نیز به دلیل عملیات انجام‌ شده ممکن است درد مختصری در نواحی تحت عمل، متوجه فرد شود.
برای کاهش درد این نواحی می‌توان از مسکن استفاده کرد، اما باید بدانید که با توجه به سیستم ایمنی افرد، درد ناشی از این عمل متفاوت می‌باشد. هرچه سیستم ایمنی قوی‌تر باشد باعث می‌شود سریع‌تر، این زخم‌ها التهاب پیدا کرده و دوره نقاهت کوتاه‌تر باشد و فرد از این نظر کمتر اذیت شود.

مراقبت‌های قبل‌ از انجام عمل تزریق چربی

به‌ منظور این‌ که این شیوه درمانی نتیجه بهتری داشته باشد باید به توصیه‌های پزشک موردنظر عمل کرده و مراقبت‌ هایی را انجام دهید، تا عمل تزریق چربی برای شما آسان‌ تر صورت گیرد و میزان عوارض آن کاهش پیدا کند.

این مراقبت‌ها شامل:

1- دو هفته قبل‌ از انجام عمل تزریق چربی، آب فراوانی بنوشید. زیاد آب نوشیدن، تاثیر بسزایی در کاهش میزان عوارض تزریق چربی دارد، همچنین باعث افزایش انعطاف‌ پذیری پوست می‌شود و باعث می‌شود این شیوه درمانی بهتر نتیجه دهد.

2- یک هفته قبل‌ از انجام عمل تزریق چربی، از مصرف داروهای ضد انعقاد خون و داروهای استروئیدی مانند آسپیرین خودداری کنید، زیرا مصرف این داروها باعث افزایش حجم خون‌رسانی بدن می‌شود و منجر به کبودی بیشتر در نواحی محل تزریق می‌شود.مراقبت‌های قبل‌ از انجام عمل تزریق چربی

3- از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و همچنین دخانیات جداً خودداری کنید، زیرا مصرف این موارد سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند و باعث افزایش التهاب در نواحی موردنظر می‌شود.

4-  هر گونه مواد آرایشی و یا کرم‌های موضعی را از بدن خود کاملاً پاک‌سازی کنید.

5- درصورتی‌ که داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما پزشک متخصص را در جریان بگذارید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت‌های بعد از انجام تزریق چربی

1- بعد از انجام تزریق چربی به میزان کافی استراحت کنید. استراحت کافی این امکان را به بدن شما می‌دهد که سریع‌تر زخم‌های ایجادشده در محل‌های تزریق را ترمیم کند و بهبودی شما سریع‌تر انجام می‌گیرد.

2- از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.

3- محل تزریق چربی را دست‌کاری نکنید زیرا ماساژ دادن این نواحی باعث افزایش التهاب و همچنین تغییر شکل و چربی‌های تزریق‌شده در زیر پوست می‌شود.

4- آب زیادی بنوشید زیرامصرف آب باعث می‌شود گردش خون بیشتر باشد و فرآیند اکسیژن‌رسانی به محل زخم بیشتر انجام شود و زخم‌های ایجاد شده بر روی بدن سریع‌تر التهاب پیدا کند.

5- برای کاهش التهاب و کبودی محل تزریق، می‌توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید. اما میزان نگهداری کمپرس بر روی محل، باید با توجه به تجویز پزشک باشد و زیاد نگه‌داشتن آن موجب آسیب به مویرگ‌های زیر پوست می‌شود.

6- برای کاهش درد می‌توانید از آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌های تجویزی پزشک استفاده کنید.

مراقبت‌های بعد از انجام تزریق چربی

7- از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.

8- سعی کنید بعد از انجام عمل تزریق وزن شما ثابت باقی بماند و دچار کاهش و یا افزایش وزن نشوید. زیرا هر گونه افزایش یا کاهش وزن منجر به تغییر در فرم چربی در زیر پوست می‌شود.

9- رژیم غذایی سالم داشته باشید سعی کنید دره و مصرف روزانه از انواع سبزیجات و میوه‌ها مصرف کنید.

10- از خوابیدن بر روی نواحی محل تزریق خودداری کنید، زیرا خوابیدن بر روی این نواحی باعث جذب بیشتر سلول‌های چربی از طریق بدنمی‌شود و منجر به بدشکلی سلول‌های چربی در زیر پوست می‌شود. اگر عمل تزریق را برای صورت خود انجام داده‌اید بهتر است سر را به حالتی قرار دهید که بالاتر از سایر قسمت‌های بدن باشد. اگر سر بالاتر از سایر قسمت‌ها قرار نگیرد، باعث تجمع خون در محل تزریق‌شده و میزان کبودی در این نواحی بیشتر می‌شود.

11- از انجام تمرینات ورزشی سنگین جداً خودداری کنید .

در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با شیوه درمانی تزریق چربی آشنا کنیم، اما باید بدانید انتخاب پزشک متخصص اولین مورد برای انجام این عمل درمانی می‌باشد، اما به همان‌ اندازه‌ که پزشک متخصص اهمیت دارد، انجام مراقبت‌ های قبل و بعد از عمل نیز به همان اندازه اهمیت دارد و در صورتی‌که این مراقبت‌ ها به‌صورت اصولی انجام نشود باعث افزایش دوران نقاهت شده و همچنین ممکن است نتیجه رضایت‌ بخشی از تزریق چربی دریافت نکنید.
پس بهتر است که تمامی اصول مربوط به این عمل به‌خوبی رعایت شود تا با توجه به هزینه‌ای که برای تزریق چربی پرداخت می‌کنید، بهترین نتیجه را از آن دریافت کرده و میزان ماندگاری آن بیشتر باشد و نیاز به تکرار آن در زمان کوتاه نباشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x