کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

درمان اسکار روی بینی

گاهی بعد از انجام رینوپلاستی به روش باز، برش هایی بر روی بینی ایجاد می‌شود و اکثر این برش ها در ناحیه ای ایجاد می شود که قابل مشاهده نخواهد بود، اما ممکن است برای بسیاری از افراد، جای اسکار به گونه‌ای باشد که دردناک بوده و ظاهر ناخوشایندی داشته باشد، به همین دلیل آنها به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن جای اسکار بینی هستند، که کمتر اثری از جای اسکار باقی بماند، انتخاب یک پزشک با مهارت در این زمینه بسیار با اهمیت است، تا بتواند با توجه به نوع پوست افراد و شرایط آنها بهترین روش درمانی را برگزیند.

درمان اسکار روی بینی
روش های مختلفی برای از بین بردن جای اسکار وجود دارد، در ادامه در مورد روش های درمانی اسکار بینی توضیح خواهیم داد.

اسکار بینی چیست؟

زمانی که ناحیه ای از پوست بینی دچار جراحت و زخم می شود، در روند بهبودی زخم، بافت‌های سفتی در این ناحیه ایجاد می‌شود که این بافت ها جایگزین بافت های طبیعی پوست می باشد و اکثرا در زخم هایی که بر اثر جراحت یا تصادف بر روی پوست ایجاد می شوند، امکان ایجاد اسکار بعد از بهبودی وجود دارد.

اسکار بینی چیست؟
بافت های استخوانی در روند بهبودی، جای اسکار از خود باقی نگذاشته و به خوبی ترمیم می شوند، اما بافت های گوشتی بیشتر مستعد جای اسکار هستند و در این گونه اسکارها غدد عرق و فولیکول ها رشد نکرده و مقاومت آنها نسبت به اشعه ماورا بنفش کمتر می باشد
. 

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع اسکار بینی

اسکارهایی که بر روی بینی ایجاد می شود به سه دسته کلی تقسیم می شوند که یک دسته از آن ها اسکارهای فرو رفته می باشد، که نام علمی آن اسکار آتروفیک می باشد که این نوع اسکارها در اثر جراحات ناشی از تصادفات یا آکنه ایجاد می شود و دلمه هایی بر روی این نوع اسکارها ایجاد شده است.

انواع اسکار بینی
اسکارهای دیگر، هیپرتروفیک می باشد که این نوع اسکار ها در اثر ضربه یا سوراخ شدن بینی ایجاد می شود، اسکار کلوئید که نسبت به دو نوع دیگر خطرناک تر می باشد، گاهی به صورت تومور نیز بر روی پوست ظاهر می شود
.

1- اسکار هیپرتروفیک

زمانی که جراحت ها در حال بهبودی باشند در صورتی که میزان کلاژن تولیدی بیش از حد باشد، باعث می شود برجستگی های قرمز رنگ بر روی پوست ایجاد شده و مانند گوشت اضافه بر روی پوست قابل مشاهده باشد و این نوع اسکارها ظاهر ناپسندی بر روی پوست ایجاد می کند.

2اسکار آتروفیک

وجود بعضی از زخم ها به عنوان مثال زخم آبله مرغان باعث ایجاد اسکار آتروفیک می شود و ظاهر آن ها مانند سوختگی پوست با اشعه نور خورشید است و باعث از بین رفتن بافت های زیر پوست و عضله ها می شود.

3اسکار کلوئید

اکثرا افراد سیاه پوست، مستعد این گونه اسکارها هستند و اصولاً این اسکارها همراه با درد و خارش است. 

پیشگیری از اسکار بخیه بینی

روش های مختلفی برای پیشگیری از ایجاد اسکار بر روی پوست وجود دارد که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱دقت در انتخاب جراح متخصص

یکی از مهمترین گام ها در پیشگیری از ایجاد اسکار بر روی بینی انتخاب یک جراح ماهر می باشد که در این زمینه باتجربه است، بنابراین چنانچه قصد انجام جراحی رینوپلاستی دارید، در این زمینه کاملا تحقیق کنید و بهترین پزشک را برای جراحی انتخاب کنید، تا عوارضی که برای شما به وجود می آید به حداقل رسیده و جای زخم ها بر روی پوست قابل مشاهده نباشد.

۲عدم مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی

چند هفته قبل و بعد از انجام جراحی رینوپلاستی باید از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی صرف نظر کنید، زیرا مصرف این مواد بر نتایج عمل تاثیرات نامطلوبی دارد و مواد موجود در سیگار باعث ایجاد اختلال در رگ های خونی و کاهش روند بهبودی شده، در نتیجه باعث نکروز سلول های پوست و برجای ماندن جای زخم می شود، همچنین امکان خونریزی بعد از عمل در صورت مصرف این مواد وجود دارد، بنابراین از مصرف این مواد دوری نمایید.

۳توصیه های پزشک متخصص را به خوبی رعایت نمایید.

پزشک متخصص به منظور کاهش عوارض و  روند بهبودی سریعتر، اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد و گاهی ممکن است داروهایی برای شما تجویز شود، تا نتایج بهتری از عمل جراحی دریافت نمایید و میزان عوارضی که برای شخص به وجود می آید به حداقل برسد، در صورتی که بعد از عمل جراحی مشکلی برای شما پیش آمد، حتماً آن را با پزشک در میان بگذارید، ارتباط مستمر با پزشک باعث می شود، دوره بهبودی را بدون عوارض و نگرانی سپری کنید.

پیشگیری از اسکار بخیه بینی

۴رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

بعد از عمل جراحی رژیم غذایی شما باید مقوی و سرشار از پروتئین ها و ویتامین های مختلف باشد، بنابراین سبزیجات و میوه ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید و روزانه به میزان کافی مایعات بنوشید، تا باعث افزایش رطوبت پوست و بهبودی سریع‌تر آن شود، همچنین از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، خودداری شود زیرا نور آفتاب باعث تاثیرات منفی بر دوره بهبودی بعد از عمل خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان اسکار بینی

روش‌های مختلفی برای درمان جای اسکار وجود دارد که این روش ها به صورت خانگی و کلینیکی می باشد، نتایجی که در روش های خانگی دریافت می شود به نسبت روش های کلینیکی کمتر بوده، اما هزینه آنها بسیار پایین تر از درمان های کلینیکی می باشد، انجام روش های خانگی نیاز به زمان زیادی دارد، اما بعضی از روش های کلینیکی تنها باید یک جلسه انجام گیرد و نتایج رضایت بخشی دریافت می شود که گاهی پزشک متخصص از چند روش به صورت ترکیبی استفاده می کند تا نتایج آن رضایت بخش تر باشد، از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1درم آبریژن

یکی از روش های درمان اسکار درم آبریژن می‌باشد که در آن با استفاده از سمباده لبه های اسکار را تراشیده تا موجب تحریک کلاژن سازی در ناحیه مورد نظر شود، در این روش لایه های سطحی پوست با استفاده از ابزار مخصوص تراشیده شده و تا اسکار هم سطح سایر قسمت‌های پوست شده و برای پیشگیری از تولید مجدد اسکار ناحیه مورد نظرکورتون تزریق می شود، به منظور کاهش درد از این شیوه درمانی، ناحیه مورد نظر با استفاده از بی حس کننده های موضعی  بی حس می شود، اغلب بعد از انجام یک جلسه درمانی، نتایج رضایت بخشی دریافت می شود اما با توجه به عمق اسکار ها ممکن است این عمل چندین بار تکرار شود.

2استفاده از ورقه های سیلیکونی

در مراحل اولیه ایجاد اسکار به منظور پیشگیری از اسکار بزرگ تر از ورقه های سیلیکونی استفاده می شود که استفاده از این ورقه ها با ایجاد فشار موضعی در ناحیه مورد نظر باعث پیشگیری تشکیل اسکار می شود.

3میکرونیدلینگ

در این روش از دستگاه های به نام درمارولر یا میکرونیدلینگ استفاده می شود و تأثیر بسیار مثبتی بر روی زیبایی پوست و از بین بردن اسکار دارد، زیرا استفاده از این شیوه درمانی موجب تحریک کلاژن سازی در ناحیه درمان شده و تاثیر زیادی در ترمیم منافذ پوست دارد.

درمان اسکار بینی

4تزریق موضعی آمپول کورتون

یکی از درمان هایی که باعث می شود بافت اسکار با بافت های اطراف پوست هم سطح باشد، تزریق کورتون در این نواحی می باشد که موجب کوچک شدن و هم سطح شدن جای اسکار با سایر قسمت های پوست می شود.

5تزریق فیلر

با تزریق فیلر می توان اسکار هایی که به صورت فرو رفته بر روی پوست ظاهر شده است، را ترمیم کرده و هم سطح سایر قسمت‌های پوست شود، میزان تزریق فیلر بستگی به عمق اسکار و سفتی آن دارد و نتایج این روش فوری بر روی پوست ظاهر شده، اما به صورت دائمی نمی باشد.

6لیزر درمانی

یکی دیگر از روش‌های درمانی جای زخم و اسکار لیزر درمانی باشد که با استفاده از گرما و نور باعث از بین رفتن سلول های آسیب دیده پوست و لایه برداری آن شده و پوستی سالم جایگزین پوست آسیب دیده می شود، این نوع روش درمانی بر روی درمان اسکارهای آتروفیک و هیپرتروفیک تاثیر گذار می باشد.
سایر لیزر هایی که می توان برای درمان اسکار هیپرتروفیک و کلوئید استفاده کرد، لیزر های  ان دی یاگ می باشد، که برای دریافت نتایج مثبت از این روش ها نیاز به جلسات متعددی می باشد یا  از لیزر های دی اکسید کربن بر روی پوست استفاده می‌شود با اینکه استفاده از این لیزرها نتایج مطلوبی به همراه دارد، اما میزان عوارضی که برای فرد ایجاد می‌شود، نیز زیاد است به همین دلیل پزشکان کمتر از این روش درمانی استفاده می کنند
.

7لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی باعث از بین بردن اسکار شده و خطری برای پوست ندارد، اما باید استفاده از لایه بردار ها زیر نظر متخصص باشد و مراقبت های قبل و بعد از آن انجام می گیرد، تا تاثیرات مثبتی بر روی پوست داشته باشد، استفاده از لایه بردارهای شیمیایی باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست و جایگزین شدن آن با سلول های سالم می شود و روند بهبودی را سرعت می بخشد.

8استفاده از کرم و پماد

بعضی از پماد ها و کرم هایی بدون نسخه در داروخانه ها در دسترس می باشد، که باعث از بین بردن جای اسکار بر روی بینی می شود، اما بعضی از این پماد ها نیز بی اثر می باشد و تاثیری بر از بین بردن جای اسکار ندارد، بنابراین بهتر است برای استفاده از این کرم و پماد ها با پزشک متخصص مشورت کنید.

9سابسیژن

اسکار هایی که دارای عمق متوسط هستند، می توان برای جدا کردن بافت های آسیب دیده آن ها از روش سابسیژن استفاده کرد.

10تزریق پی آر پی

پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت، موجب افزایش رگ های خونی تازه در ناحیه درمان می شود و این کار موجب بهبود سریعتر پوست می شود، بنابراین استفاده از این شیوه درمانی باعث کوچکتر شدن اسکار ها و رفع آن ها از روی پوست می‌شود، همچنین استفاده از این ماده باعث تحریک کلاژن سازی در ناحیه درمان شده و کلاژن نقش مهمی در رفع سلول های آسیب دیده پوست و جایگزین شدن آن با بافت پوست سالم دارد.

11فشار درمانی

گاهی به منظور کاهش اندازه اسکار ها و پیشگیری از ایجاد اسکار، از یک باند کشسان استفاده می شود، که این باند بر روی زخم فشار داده می شود تا از ایجاد اسکار و تغییرات آن پیشگیری کند.

12کرایوتراپی

یکی دیگر از روش های درمان کرایو تراپی می باشد که در این روش از نیتروژن مایع به منظور منجمد کردن جای اسکار استفاده می‌شود، در صورتی که از این روش در مراحل اولیه تشکیل اسکار استفاده شود، موجب توقف رشد اسکارها و صاف شدن بافت اسکار می‌شود، اما ممکن است روش درمانی باعث تغییر رنگ پوست شده و نواحی تحت درمان نسبت به سایر قسمت ها روشن‌تر شود.

اسکار بینی بعد از عمل

گاهی برای برداشتن ناحیه اسکار از جراحی استفاده می‌شود که در این روش اسکار به وجود آمده برداشته شده و سپس این ناحیه با استفاده از نخ های ظریفی ترمیم می شود، در مورد بینی و اسکارهای آن نیز استفاده از این شیوه درمانی تاثیر زیادی دارد و گاهی به همراه عمل جراحی از روش های دیگر مانند لیزر، میکرودرم آبریژن و استفاده از ورقه های سیلیکونی نتایج بهتری به همراه دارد.
اسکار بینی بعد از عمل
به طور کلی عوارضی که برای فرد بعد از جراحی بینی و صورت ایجاد می‌شود، بسیار کم می‌باشد زیرا خون رسانی در ناحیه صورت و بینی قوی می باشد و امکان ایجاد اسکار در این نواحی بسیار کم می‌باشد و همچنین استفاده از داروهایی مانند ژل سیلیکون، ویتامین c بعد از انجام عمل جراحی، تاثیر بسزایی در ترمیم بهتر زخم ها دارد.

هزینه درمان اسکار بینی

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، روش های مختلفی برای درمان اسکار بینی وجود دارد که با توجه به گستردگی اسکار ها و شرایط افراد، بهترین روش برای درمان اسکار در نظر گرفته می‌شود، بنابراین نمی‌توان قیمت ثابتی برای درمان اسکار در نظر گرفت، از عوامل موثر بر هزینه درمان اسکار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1نوع روش درمانی

روش هایی که برای درمان اسکار بینی در نظر گرفته می‌شود، به صورت خانگی و کلینیکی می باشد، روش های کلینیکی نیز دارای تنوع زیادی می باشد که با توجه به شرایط فرد از این روش ها استفاده می شود و گاهی برای دریافت نتایج بهتر چند روش به صورت ترکیبی استفاده می شود، هر چه روش هایی به کار برده پیشرفته تر باشد، نتایج بهتری به همراه دارد، در نتیجه هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا می کند.

2میزان مهارت و تجربه پزشک متخصص

یکی از نکات مهم برای درمان اسکارها، اتتخاب یک پزشک با مهارت در این زمینه می باشد، تا میزان عوارضی که برای شخص به وجود می آید، بسیار کم باشد و نتایج حاصله رضایت بخش بوده و نیاز به جلسات درمانی زیادی نباشد، بنابراین امکان دارد هر چه پزشک با مهارت و تجربه بیشتری باشد، هزینه درمان اسکار نیز افزایش پیدا کند.

3موقعیت جغرافیایی کلینیک

کلینیک های زیبایی دارای موقعیت های جغرافیایی متعددی هستند، که با توجه به موقعیت خود باید هزینه های مختلفی را پرداخت کنند، چه بسا کلینیک های زیبایی واقع در یک شهر که با توجه به موقعیت آنها، هزینه دریافتی آنها برای درمان اسکار متفاوت می باشد، هرچه کلینیک از موقعیت بهتری برخوردار باشد، هزینه درمان اسکار نیز افزایش پیدا می‌کند و این موضوع در مورد کلینیک های مختلف در شهرهای دیگر نیزصدق می کند.

هزینه درمان اسکار بینی

4نوع خدمات ارائه شده

خدماتی که در هر کلینیک ارائه داده می‌شود متفاوت است و هرچه خدمات ارائه شده از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و موارد بهداشتی به صورت اصولی رعایت شود، هزینه درمان اسکار نیز افزایش پیدا می کند.

5میزان گستردگی اسکار

هرچه اسکارهای ایجاد شده بر روی بینی دارای گستردگی بیشتر و عمق بیشتری داشته باشد، نیاز به زمان بیشتر و جلسات بیشتری برای درمان می باشد و به تبع آن هزینه درمان نیز افزایش پیدا می کند. 

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

معایب درمان اسکار روی بینی

روش‌های مختلفی برای درمان اسکار وجود دارد که هر کدام از این روش ها، با توجه به شرایط فرد نتایج مختلفی را در بر دارد و عوارضی که ممکن است برای شخص ایجاد شود،در هر کدام از این روش ها متفاوت است.

۱در صورتی که از تزریق کلاژن برای درمان اسکار ها استفاده شود، ممکن است تزریق این مواد باعث افزایش حساسیت فرد و واکنش های آلرژیک شود.

۲چنانچه از مواد بی حس کننده به منظور کاهش درد استفاده شود، باید افراد نسبت به این بی حس کننده، حساسیت دارند.

۳اگر از لیزر دی اکسید کربن برای رفع اسکار  استفاده شود، میزان عوارضی که برای شخص ایجاد می شود، زیاد می باشد، اما این لیزر نتایج مطلوبی به همراه دارد، استفاده از لیزر های غیرمخرب نیز عوارض کم را برای فرد ایجاد می کند، اما نتایجی که دریافت می شود زیاد رضایت بخش نیست.

۴چنانچه از رتینوئید های موضعی برای درمان اسکار استفاده شود، ممکن است بعد از درمان پوست نسبت به نور خورشید حساس تر باشد و اشعه های مضر خورشید باعث ایجاد مشکلاتی بر روی پوست می شود.

معایب درمان اسکار روی بینی

۵چنانچه روش درمانی میکرونیدلینگ باشد، ممکن است بعد از درمان نقاط کوچکی کبودی، لختگی خون و یا خونریزی در پوست ایجاد شود و پوست دچار کمی خارش و سرخی شود، البته این عوارض به مدت ۴۸ ساعت بعد از درمان کاملا از بین خواهد رفت.

۶با انجام لیزر درمانی ممکن است بعد از درمان فرد کمی احساس درد سوزش داشته باشد و ناحیه درمان دچار عفونت شود، که البته این مورد بسیار نادر می باشد و درد و سوزشی که برای فرد ایجاد می شود، بعد از چند روز از بین می رود و در صورت ادامه دار بودن درد و سوزش، باید به پزشک مراجعه شود، با توجه به اینکه لیزر درمانی یکی از درمان های زیبایی در نظر گرفته میشود، بنابراین بیمه هیچ هزینه ای را پرداخت نکرده و تمامی هزینه ها باید به صورت شخصی پرداخت شود.

۷گاهی استفاده از این روش ها برای افرادی که دارای شرایط خاصی می باشند میسر نیست.

مزایای درمان اسکار بینی

۱استفاده از روش های درمانی باعث بهبود جای زخم و اسکار شده و گاهی این موضوع بر روی اعتماد به نفس افراد نیز تاثیر گذاشته و موجب افزایش اعتماد به نفس می شود.

۲بعضی از این روش های درمانی دارای نتایج فوری می باشد و بلافاصله پس از جلسه درمانی نتایج آن بر روی پوست قابل مشاهده می باشد، از این روش ها می توان تزریق فیلر و کلاژن را نام برد.

۳برای درمان نیاز به زمان زیادی نیست و اکثر این روش ها به طور معمول نیاز به یک ساعت زمان دارد.

مزایای درمان اسکار بینی

۴اکثر روش های درمانی دوره نقاهت کوتاه دارد و بلافاصله بعد از درمان فرد میتواند به فعالیت های روزمره بپردازد، اما انجام مراقبت های بعد و قبل از انجام شیوههای درمانی تاثیر بسزایی در تسریع روند بهبود و کاهش عوارض دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه زمانی برای رفع اسکار باید به پزشک مراجعه شود؟

اسکارهای بینی به گونه ای می باشند که در زیر ناحیه بینی ایجادشده و زیاد قابل مشاهده نمی باشد، اما چنانچه این موضوع برای شما آزار دهنده می باشد و باعث ایجاد درد شده است، می توانید برای درمان آن به پزشک مراجعه کنید، گاهی جای زخم ها دچار عفونت شده و یا برجستگی هایی در ناحیه اسکار مشاهده می‌شود، که حتماً باید برای بررسی به متخصص مراجعه شود، امکان دارد نشان دهنده سرطان پوست باشد.

چه زمانی برای رفع اسکار باید به پزشک مراجعه شود؟

 کلام آخر

بعضی درمان های خانگی برای رفع اسکار وجود دارد که استفاده از این درمان ها نیاز به زمان زیادی دارد، تا نتایج رضایت‌بخشی دریافت شود، اما چنانچه از این درمان‌ها نتایج مثبتی دریافت نکرده‌اید، بهتر است برای درمان اسکار به پزشک مراجعه کنید.
قبل از انتخاب شیوه درمانی یک جلسه مشاوره برای شما تعیین می‌شود و در آن جلسه میزان انتظارات خود از درمان و هزینه ای که برای درمان اسکار در نظر گرفته اید، را با پزشک در میان بگذارید و پزشک متخصص با توجه به انتظارات شما و بودجه ای که برای درمان در نظر گرفته‌اید، بهترین روش را برای شما برمی گزیند اما باید بدانید رفع کامل اسکار با استفاده از این شیوه های درمانی میسر نیست.
اما استفاده از این روش ها باعث کوچکتر شدن جای اسکار و درد کمتر آن خواهد شد، اما برای دریافت این نتایج، در انتخاب پزشک متخصص باید دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید، تا به نسبت هزینه ای که پرداخت می کنید، نتایج رضایت‌بخشی دریافت شود
.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x