کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

میکرودرم چیست و چه کاربردی دارد؟

میکرودرم چیست و چه کاربردی دارد؟

با افزایش سن، مشکلات پوستی زیاد شده و این مشکلات شامل تیرگی پوست، انواع لکه و چین‌وچروک می‌باشند.
راهکارهای مختلفی  برای از بین بردن این مشکلات پوستی وجود دارد، میکرونیدلینگ میکرودرم یکی از راهکارهای ساده برای ازبین بردن این مشکلات می باشد.

این روش یکی از راحت‌ترین و کم عارضه ترین روش‌های زیبایی پوست می‌باشد، میکرودرم یک روش غیرتهاجمی بوده و منجر به کلاژن سازی و جوان‌سازی پوست می‌شود و همچنین می‌تواند به‌عنوان یک لایه بردار عمل کرده و پاک‌سازی پوست را انجام دهد.

 

میکرودرم چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از میکرودرم کاربردهای زیادی دارد و امروزه بسیاری از سالن‌های آرایشی نیز این خدمات را برای مشتریان انجام می‌دهند.
از کاربردهای میکرودرم می‌توان، یکنواخت کردن پوست صورت، کاهش میزان چین‌ و چروک و از بین بردن لکه‌های صورت مانند لکه‌های بارداری و لکه‌های ناشی از آفتاب‌ سوختگی، همچنین رفع جای جوش و زخم‌های سطحی را نام برد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

یکدست کردن رنگ پوست

یکی از کاربردهای میکرودرم این است، لکه هایی که در اثر تغییر شرایط و وضعیت جسمانی بر روی پوست به وجود آمده‌اند و منجر به تیره شدن پوست شده‌اند، مانند لکه‌های بارداری و یا لکه هایی که دراثرمصرف داروهای خاص به وجود آمده اند، با لایه‌برداری پوست از بین برده و موجب یکدست کردن پوست می‌شود.

یکدست کردن رنگ پوست
لایه‌برداری پوست، موجب از بین رفتن سلول‌های مرده می‌شود و از بین رفتن سلول‌های مرده منجر به روشن‌شدن پوست و از بین رفتن لکه‌های پوستی می‌شود. این لکه‌ها باعث می‌شود پوست صورت صاف و یکدست به‌نظر نرسد و منجر به تیره و روشن‌شدن پوست صورت می‌شود میکرودرم با جوان‌سازی این قسمت‌ها و پاکسازی پوست باعث یکنواختی آن، می‌شود.

در این قسمت شما را به دیدن ویدیو تهیه شده از مراحل جوانسازی پوست از طریق روش میکرودرم ابریژن دعوت می نماییم…

 

 از بین بردن جای زخم و جوش

یکی از معضلاتی که بیشتر افراد در دوران نوجوانی با آن روبرو هستند افزایش میزان جوش صورت می‌باشد، بعد از گذراندن این دوران ممکن است، جای این جوش‌ها بر روی صورت ماندگار باشد.

استفاده از میکرودرم تاثیر بسزایی در از بین بردن جای جوش دارد و با تحریک کلاژن سازی باعث انعطاف‌پذیری پوست شده و جای این جوش‌ها به مقدار زیادی ترمیم می‌شود. همچنین درصورتی‌که زخم‌های سطحی بر روی پوست وجود داشته باشد میکرودرم با فرایند جوان‌سازی منجر به از بین رفتن جای زخم می‌شود.

رفع لکه ناشی از آفتاب

گاهی پوست افراد به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید دچار آفتاب‌سوختگی می‌شود و این آفتاب‌سوختگی باعث آسیب به لایه‌های سطحی پوست شده و منجر به ایجاد لکه‌های مختلف بر روی پوست می‌شود.
برای از بین بردن لکه‌های پوستی راهکارهای زیادی وجود دارد، یکی از ساده‌ترین راه‌ها استفاده از میکرودرم می‌باشد.


میکرودرم با از بین بردن سلول‌های آسیب‌دیده و افزایش خون‌رسانی، موجب ترمیم پوست شده و این لکه‌های ناشی از آفتاب‌ سوختگی را از بین می‌برد و باعث شفافیت پوست می‌شود.

بهبود روزاسه در سنین میان‌سالی

یکی از مشکلات پوستی که بیشتر در میان‌سالی برای افراد به وجود می‌آید بیماری روزاسه می‌باشد که این بیماری باعث بروز آسیب‌هایی بر روی پوست می‌شود.
مویرگ‌های زیر پوست متورم شده و این متورم بودن رگ‌ها، باعث ایجاد لکه‌های قرمزرنگ بر روی قسمت‌های مختلف صورت از جمله پیشانی، اطراف چشم وبینی می شود.
یکی از روش‌هایی که می‌تواند برای ازبین بردن این لکه‌ها استفاده شود و اثرات این لکه هارا از بین ببرد میکرودرم است.

بهبود روزاسه در سنین میان‌سالی
اما باید بدانید گاهی این بیماری پیشرفت زیادی داشته و منجر به التهاب و حساسیت در فرد می‌شود و ریشه‌های عمیقی دارد، بنابراین بهتر است برای بیمارانی که شدت بیماری زیاد است، از این روش استفاده نشود.

لیفت پوست

یکی از مشکلاتی که با افزایش سن برای افراد به وجود می‌آید، افزایش میزان افتادگی پوست می‌باشد که به دلیل کاهش کلاژن پوست اتفاق می‌افتد.
میکرودرم با تحریک کلاژن سازی و افزایش خون‌رسانی به قسمت‌های مختلف پوست، باعث سفت شدن ناحیه موردنظر شده و از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می‌کند.

لیفت پوست

تحریک کلاژن سازی توسط ایجاد خراش‌های سطحی بر روی نواحی مورد نظر صورت می‌گیرد که این خراش‌های ایجاد شده موجب تحریک کلاژن سازی می‌شود و بدن در برابر این خراش‌ها واکنش نشان داده و خون‌رسانی به این محل بیشتر می‌شود.

کنترل میزان ترشح غدد چربی پوست

با افزایش سن غدد بدن  دچار اختلال می‌شوند  و ممکن است ترشح غدد چربی، در پوست کاهش پیدا کند و این کاهش چربی پوست منجر به آسیب پوستی شود و پوست خشک‌شده و سریع‌تر چین‌وچروک بر روی آن ظاهر شود.

کنترل میزان ترشح غدد چربی پوست
میکرودرم با تحریک پوست باعث افزایش میزان چربی پوست می‌شود و آسیب‌های ناشی از کمبود چربی را کاهش می‌دهد.

میکرو درم آبریژن چیست؟

عوامل محیطی و وضعیت جسمانی منجر به بروز مشکلاتی بر روی پوست می‌شود و این مشکلات باعث می‌شود پوست از حالت اولیه خارج شود و دچار انواع لکه و مشکلاتی از این قبیل شود.
آلودگی محیط، نور خورشید، استفاده از لوازم آرایشی مختلف منجر به ایجاد سلول‌های مرده زیاد بر روی پوست می‌شود که این سلول‌های مرده باعث ایجاد پوست کدر و تیره‌رنگ می‌شود.

میکرو درم آبریژن چیست؟

میکرو درم آبریژن یک نوع درمان زیبایی می‌باشد که برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست از لایه‌های سطحی و عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد و نسبت‌ به میکرودرم نفوذ بیشتری دارد. میکرودرم آبریژن با استفاده از دستگاه‌های مختلف عملیات لایه‌برداری پوست و جوان‌سازی آن را انجام می‌دهد و هر کدام از این دستگاه‌ها به شیوه مختلفی عمل می کنند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع روش‌های میکرودرم آبریژن

میکرودرم آبریژن به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که این روش‌ها عبارت‌اند از میکرودرم آبریژن کریستالی، میکرو درم نوک الماسی و هیدروژن آبریژن، هرکدام از این روش‌ها به شیوه‌ ای خاص انجام می‌شود و منجر به جوان‌سازی پوست و لایه‌برداری از سطح آن می‌شود.

انواع روش‌های میکرودرم آبریژن
درصورتی‌که پوست شما دارای خال و تاتو است، می‌توانید با استفاده از این‌روش ضایعات را از پوست خود بردارید.

میکرو درم آبریژن نوک الماسی

این‌ روش میکرودرم به‌وسیله‌ی  دستگاهی که دارای  سری الماسی می‌باشد به لایه‌ برداری پوست می‌پردازد و حرکت سری الماسی بر روی پوست باعث می‌شود سلول‌های مرده از سطح آن جدا شود و منجر به جوان‌سازی پوست شده و همچنین مشکلات سطحی پوست را از بین می‌برد.

میکرو درم آبریژن نوک الماسی
دستگاه میکرونوک الماسی دارای دو محفظه می‌باشد که از محفظه دیگر برای مکیدن سلول‌های مرده استفاده می‌شود. این دستگاه دارای حساسیت بالایی می‌باشد، بنابراین بیشتر برای اطراف چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میکرودرم آبریژن کریستالی

این روش از میکرو مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته‌ است و به‌صورت غیر تهاجمی می‌باشد و با ایجاد پوششی از کریستال‌هایی از جنس اکسید آلومینیوم بر روی پوست باعث می‌شود که این کریستال‌ها، موجب لایه‌برداری از سطح پوست شود.
این دستگاه به‌ گونه‌ ای طراحی‌شده است که دارای دو محفظه می‌باشد و از یک محفظه برای برداشتن سلول‌های مرده و لایه‌برداری پوست استفاده می‌کند و محفظه دیگر با قدرت مکشی که دارد باعث جمع‌ آوری کریستال‌ های استفاده‌ شده و همچنین سلول‌های مرده جمع‌ آوری‌ شده بر روی پوست استفاده می‌شود.

میکرودرم آبریژن کریستالی
کریستال‌ها با ایجاد خراش‌های سطحی بر روی پوست باعث می‌شود خون‌رسانی به ناحیه بیشتر شود و منجر به ترمیم سطحی پوست می‌شود. سلول‌های مرده از بین می‌روند و سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های قبلی می‌شوند.

هیدرودرم آبریژن

این روش از لایه‌برداری پوست توسط اشعه مافوق صوت صورت می‌گیرد که این اشعه باعث می‌شود آب برروی پوست اسپری شود و منجر به لایه‌برداری پوست و همچنین آب‌رسانی به لایه‌های عمیق پوست شود.
این روش با آبرسانی عمیقی که انجام می‌دهد، باعث می‌شود حجم خون‌رسانی به نواحی موردنظر افزایش پیدا کند و منجر به جوان‌ سازی شود و باعث از بین رفتن چین‌ و چروک‌های و زخم‌های سطحی می‌شود.
هیدرودرم آبریژن بیشتر برای کسانی کاربرد دارد که دارای پوست حساسی می‌باشد و با سایش ملایمی که بر روی پوست انجام می‌دهد، منجر می‌شود سلول‌های مرده از سطح پوست پاک‌سازی شود.

هیدرودرم آبریژن
گاهی استفاده از مواد آرایشی باعث می‌شود مواد سمی وارد لایه‌های زیرین پوست شود که این روش با استفاده از آب‌رسانی عمیقی که دارد باعث از بین رفتن این سموم پوست می‌شود.
هر جلسه درمانی با توجه به نوع پوست متفاوت می‌باشد اما به‌صورت معمول ۱۵الی ۲۰ دقیقه وقت برای هر جلسه درمانی صرف می‌شود.

نحوه انجام میکرودرم چگونه است؟

برای انجام میکرودرم ابتدا پزشک متخصص پوست شما را بررسی می‌کند و درصورتی‌که هیچ‌گونه زخم و یا تب‌ خال بر روی پوست نباشد ازین روش برای درمان استفاده می‌کند مراحل انجام میکرودرم به شیوه زیر می‌باشد:

1- پوست باید عاری از هرگونه مواد آرایشی باشد، بنابراین ابتدا پوست خود را با یک شوینده‌ی ملایم شستشو دهید تا مواد آرایشی از سطح آن پاک شود.

2- پزشک از دستگاه‌های مخصوص برای جدا کردن سلول‌های مرده پوست استفاده می‌کند و منجر به لایه‌برداری از سطح پوست می شود.
با برداشتن لایه سطحی پوست، بسیاری از مشکلات پوستی از بین می‌رود. گاهی پزشکان برای انجام راحتی کار و حرکت راحت‌تر دستگاه بر روی پوست از کرم‌های موضعی استفاده می‌کند تا حرکت دستگاه آسان‌تر شود.

3- برای تمیز کردن صورت می‌توان بلافاصله بعد از انجام درمان، صورت را با آب شستشو دهید.

4- با برداشتن لایه‌های سطحی پوست حساسیت پوست بالا می‌رود، بنابراین می‌توان از کرم‌های قابض‌کننده مانند کالا مین استفاده کرد تا از حساسیت پوست کاسته شود و لایه ترمیمی سریع‌تر بر روی پوست تشکیل شود.

موارد منع میکرودرم چیست؟

1- استفاده از این روش برای خانم‌های باردار مناسب نمی‌باشد.

2- افرادی که داروی خاصی مصرف می‌کنند و این داروها شامل اکوتان باشد و یا بیماری پوستی خاصی مانند پسوریازیس دارند نمی‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

3- افرادی که بر روی پوست خود زخم زگیل و یا تب‌خال دارند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند زیرا باعث افزایش التهاب شده و بیماری را تشدید می‌کند.

4- فاصله عمل‌های جراحی که قبلاً بر روی پوست صورت قرار گرفته با میکرودرم حداقل به میزان دو ماه باید فاصله داشته باشد، بنابراین درصورتی‌که کمتر از دو ماه از عمل جراحی صورت شما می‌گذرد، نمی‌توانید از میکرو درم استفاده کنید.

میکرودرم ابریژن روشی برای زیبایی و جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود که می‌توان برای رفع چروک‌های ظریف، درمان لکه‌های پوستی و روشن شدن پوست از آن استفاده کرد. برای انجام میکرودرم آبریژن باید به کلینیک زیبایی یا مطب پزشک مراجعه کنید. این فرایند توسط متخصص پوست و مو و زیبایی یا دستیار پزشک انجام می‌شود

مزایای میکرودرم چیست؟

1- عوارض بعد از انجام میکرودرم بسیار کم می‌باشد و نهایتاً به میزان مختصری تورم و قرمزی در ناحیه مورد نظر به وجود می‌آید که پس‌از چند روز از بین می‌رود.

2- بعد از انجام این شیوه درمانی به‌راحتی می‌توان فعالیت روزانه خود را شروع کند و نیازی به استراحت نیست.

3- میکرودرم برای تمامی پوست‌ها قابل‌ استفاده می‌باشد.

4- از روش میکرو درم می توان به‌صورت تلفیقی با روش‌های زیبایی دیگر استفاده کرد تا اثربخشی آن بیشتر باشد.

5- بعد از انجام میکرودرم قدرت جذب پوست بالاتر می‌رود، بنابراین می‌توان از داروهای درمانی که برای انواع لکه پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند راحت‌تر نتیجه گرفت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عوارض میکرودرم چیست؟

میزان عوارضی که بعد از انجام میکرو درم ممکن است به وجود آید، بسیار کم می‌باشد و درصورتی‌که پزشک متخصص از مهارت بالایی برخوردار باشد این عوارض برای فرد به وجود نمی‌آید عوارضی که ممکن است به وجود آید شامل:

1- کبودی

گاهی در اثر فشاری که دستگاه لایه‌بردار بر روی پوست وارد می‌کند، ممکن است کبودی به وجود آید که این کبودی در حد بسیار کم می‌باشد و هرچه پزشک از مهارت بیشتری برخوردار باشد، امکان به وجود آمدن کبودی بسیار کم می‌باشد.

2- حساسیت در برابر نور خورشید

بعد از انجام لایه‌برداری به دلیل از بین رفتن لایه‌ی سطحی پوست زیاد است. درصورتی‌که در معرض نور آفتاب قرار بگیرید پوست شما زودتر دچار سوختگی می‌شود بنابراین در صورت قرار گرفتن در برابر نور خورشید حتما از ضد آفتاب‌های مخصوص، استفاده کنید.

3- قرمزی پوست

ممکن است پوست شما نسبت‌ به استفاده از دستگاه‌های میکرو حساسیت نشان دهد و این حساسیت به‌ صورت قرمزی پوست مشاهده می‌شود که بعد از چند ساعت از بین می‌رود.

4- ایجاد سوزش

ممکن است بعد از انجام میکرو پوست شما دچار سوزش شود، که به دلیل ایجاد خراش‌های سطحی  روی پوست این احساس برای شما به وجود می‌آید که با استفاده از کرم‌های موضعی از بین می‌رود.

5- خشک شدن پوست

به دلیل از بین رفتن لایه‌ی سطحی پوست، به‌احتمال زیاد تا چند روز بعد از انجام میکرو درم پوست شما خشک‌شده و حالت پوسته‌پوسته دارد. با استفاده از کرم‌های تجویزی توسط پزشک می‌توانید این مشکل را رفع کنید.

مراقبت های بعد از میکرودرم چیست؟

درصورتی‌که بعد از انجام میکرودرم مراقبت‌ های آن را به‌صورت اصولی رعایت کنید، باعث می‌شود نتیجه بهتری از میکرو درم دریافت کنید و پوست شما سریع‌تر بهبود یابد. که این مراقبت‌ها شامل:

1- بهتر است برای از بین رفتن سریع‌ تر عوارض از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

2- نوشیدن آب فراوان، باعث افزایش انعطاف‌ پذیری پوست و همچنین خون‌ رسانی به محل موردنظر می‌شود و باعث بهبود سریع‌تر پوست می‌شود.

مراقبت‌های بعد از میکرودرم

3- بعد از انجام میکرو درم، پوست تحریک‌پذیر می‌باشد و امکان پوسته پوسته شدن آن زیاد است برای کاهش مشکلات می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده ملایم، استفاده کنید تا از میزان حساسیت پوست کاسته شده و سریع‌تر لایه‌های ترمیمی بر روی پوست ایجاد شود.

4- بهتر است تا یک هفته بعد از انجام میکرودرم از کرم‌های آرایشی استفاده نکنید و همچنین استفاده از روتین های پوستی که دارای الکل هستند، ممنوع می‌باشد.

 هزینه میکرودرم چقدر است؟

عوامل مختلفی بر روی هزینه میکرودرم تاثیرگذار می‌باشد که از این عوامل می‌توان:

1- مکان کلینیک زیبایی

میزان هزینه‌ ای که برای انجام میکرودرم، دریافت می‌شود با مکان کلینیک زیبایی رابطه مستقیمی دارد و ممکن است هزینه دریافتی برای انجام میکرودرم  یک شهر، در مکان‌های مختلف با هم متفاوت باشد.

2- مهارت پزشک متخصص

دستگاه‌های میکرودرم  در آرایشگاه سالن‌های آرایشی وجود دارند و اقدام به انجام میکرو درم می‌کنند اما باید بدانید که به بعضی از این سالن‌های آرایشی از مهارت کافی برخوردار نیستند و موجب آسیب به پوست شما می‌شوند و بهتر است اینکار توسط پزشک متخصص انجام گیرد. هرچه پزشک با مهارت بیشتری باشد ممکن است هزینه دریافتی آن برای انجام میکرودرم نیز بیشتر باشد.

 هزینه میکرودرم چقدر است؟

3- نوع مشکلات پوستی

هرچه میزان آسیب‌دیدگی پوست و میزان لکه و چین‌وچروک آن بیشتر باشد، هزینه دریافتی برای میکرو درم نیز بیشتر است.

گاهی علاوه‌ بر از بین بردن لکه و چین‌ و چروک پوست ، افراد برای از بین بردن تاتو و خال از این روش استفاده می‌کنند که هزینه‌های دریافتی برای انجام این‌گونه اقدامات به‌ صورت جداگانه برآورد می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x