کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

درمان کک‌ مک صورت

درمان کک‌ مک صورت

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن درگیر هستند، ایجاد کک و مک بر روی صورت می‌باشد که این عارضه، هیچ‌گونه آسیبی برای سلامتی فرد ندارد، اما از نظر زیبایی موجب نگرانی افراد می‌شود. عوامل مختلفی که باعث ایجاد کک و مک بر روی پوست می شوند،
عواملی مانند وراثت، افزایش سن، قرار گرفتن طولانی‌ مدت در معرض نور خورشید و مشکلات هورمونی می باشد. از بین این عوامل، ژنتیک تاثیر بیشتری در ایجاد کک و مک بر روی صورت دارد.
این عارضه پوستی بیشتر برای افراد با پوست روشن به وجود می‌آید. کک و مک به صورت لکه‌های قهوه ای رنگ، بر روی پوست نمایان می‌شود.
روش‌های درمان‌ زیادی، برای رفع کک و مک بر روی پوست سر وجود دارد، اما در صورت درمان، چنانچه فرد مشکلات هورمونی دارد، این مشکلات را برطرف کند تا مجدد کک و مک بر روی پوست آشکار نشود.

درمان کک‌ مک صورت
دلیل ایجاد کک و مک بر روی صورت، سلول‌های رنگدانه‌ای در پوست به نام ملانین می‌باشد، که وجود این سلول‌ها باعث رنگی شدن پوست می‌شود. زمانی‌که فرد در مجاورت نور خورشید قرار می‌گیرد، پوست در برابر نور خورشید، ملانین بیشتری تولید می‌کند و چنانچه این ملانین از اندازه بیشتر باشد، منجر به تشکیل کک و مک می‌شود و در صورت این‌که کک و مک ها از قبل بر روی پوست وجود داشته باشند، در مجاورت نور خورشید، رنگشان تیره‌تر می‌شود.
بنابراین نور خورشید نیز تاثیر زیادی در ایجاد کک و مک دارد و بنابراین هنگام  خروج از منزل، ضد آفتاب استفاده کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع کک و مک

کک ومک ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که این کک‌ مک ها، هیچ برآمدگی را بر روی پوست ایجاد نمی‌کنند، اما دارای تفاوت‌هایی می‌باشند.

کک و مک افلید

۱- این نوع کک و مک ها به‌ صورت ژنتیکی می‌باشد.

۲- ممکن است در سنین دو یا سه‌ سالگی بر روی پوست ایجاد شود.

۳- بیشتر در زمانی‌که فرد در مجاورت نور خورشید قرار می‌گیرد، بر روی پوست به وجود می‌آید.

۴- این نوع از کک و مک ها بیشتر در ناحیه صورت سینه و گردن مشاهده می‌شود و رنگ آن‌ها به‌صورت قهوه‌ای تیره یا قرمز می‌باشد.

انواع کک و مک

۵- این نوع لکه‌ها با افزایش سن از بین می‌رود.

۶- میزان  کک و مک ها در فصل تابستان افزایش پیدا می‌کند، اما ممکن است در زمستان کاملاً از بین برود.

کک و مک های خورشیدی

این لکه‌ها به لکه‌های کبدی نیز معروف می‌باشند که:

۱- بیشتر با افزایش سن بر روی پوست به وجود می‌آید.

۲- این لکه‌ها بیشتر در ناحیه کمر، سینه، دست‌ها و ساق پا مشاهده می‌شود.

۳- اغلب به صورت دائمی می باشند.

۴- رنگ آن‌ها به‌صورت قهوه‌ای یا زرد روشن است.

۵- با افزایش سن میزان آن‌ها، بیشتر می‌شود.

پیشگیری از کک و مک

راهکارهای مختلفی برای پیشگیری از ایجاد کک و مک وجود دارد، که در این‌جا برای شما عنوان می‌کنیم.

۱- استفاده از ضد آفتاب

کرم ضدآفتاب تاثیر بسزایی در از بین بردن کک و مک و همچنین جلوگیری از ایجاد کک و مک بر روی پوست دارد و باید استفاده از کرم ضدآفتاب همیشگی باشد. زیرا به‌ عنوان محافظ بر روی پوست عمل می‌کند، اما باید ضد آفتاب که مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای spf متناسب با شرایط آب‌ و هوایی باشد و به‌ طور منظم تجدید شود.

پیشگیری از کک و مک

۲- در رژیم غذایی خود از لبنیات استفاده کنید، استفاده از لبنیات تاثیر زیادی در پیشگیری از ایجاد کک و مک بر روی صورت دارد.

۳- ماده خوراکی دیگری که تاثیر زیادی در پیشگیری از ایجاد کک و مک بر روی صورت دارد، استفاده از آب‌ لیموی طبیعی باشد، این ماده را بر روی صورت بزنید و باعث کم‌رنگ شدن کک و مک و همچنین پیشگیری از ایجاد که کک‌ و مک های جدید می‌شود.

چهار روش درمانی کک و مک

روش‌های زیادی برای درمان کک و مک وجود دارد که در این‌جا چند روش درمانی را برای شما معرفی می‌کنیم.

۱- استفاده از کرم‌ها و محصولات پوستی

 کرم‌ها و محلول‌های زیادی برای از بین بردن کک ومک وجود دارد که این محصولات عبارت‌اند از:

ضد آفتاب

ضد آفتاب تاثیر بسزایی در جلوگیری از ایجاد کک و مک بر روی پوست دارد و باید به گونه ای ضدآفتاب ها مورد استفاده قرار بگیرند که متناسب با شرایط آب‌ و هوایی محل زندگی باشد و هر دو ساعت یک‌ بار بر روی پوست تجدید شود .

کرم‌های محوکننده موضعی

این کرم‌های درمانی حاوی هیدروکینون می‌باشند و تاثیر بسزایی در کاهش میزان ملانین دارد و همچنین استفاده از این کرم‌ها، ممکن است باعث التهاباتی نظیر خشکی، سوزش و تاول بر روی پوست شود، اما بر روی کاهش لکه‌های پوستی نیز تاثیر گذار می‌باشد.

۲- استفاده از لایه‌برداری های شیمیایی

 لایه‌برداری های زیادی برای از بین بردن لکه صورت وجود دارد که این لایه بردار ها حاوی گلیکولیک اسید می‌باشند، که با نفوذ به لایه درم پوست باعث از بین رفتن، آسیب‌های پوستی می‌شود. استفاده از این لایه‌برداری ها نیز عوارضی مانند خشکی و قرمزی بر روی پوست ایجاد می‌کند. اما به مدت دو هفته بعد از استفاده از این لایه‌برداری پوست ترمیم پیدا می‌کند. برای روند بهبودی سریع‌تر می‌توانید از کرم‌های موضعی استفاده کرده و پوست را همیشه مرطوب نگه دارید.

چهار روش درمانی کک و مک

۳- میکرونیدلینگ صورت

استفاده از این روش میکرونیدلینگ صورت درمانی که به کمک سوزن‌های ریزی بر روی پوست استفاده می‌شود، تاثیر بسزایی در از بین بردن کک‌ و مک صورت دارد و این سوزن‌ها وارد لایه‌های پوست می‌شود و با تحریک کلاژن سازی باعث ترمیم نواحی آسیب‌ دیده پوست می‌شود. استفاده از این روش نیز عوارض خاصی ندارد و چنانچه عوارضی بر روی پوست به وجود بیاید، به‌مرور زمان کاملاً از بین می‌رود.

۴- مزوتراپی کک و مک

در این روش ماده تزریقی که حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین هیالورونیک اسید می‌باشد به ناحیه موردنظر تزریق‌ شده و باعث رفع آسیب‌های پوستی می‌شود، استفاده از این روش نیز تاثیر بسزایی در رفع کک‌ و مک صورت دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

زمان مراجعه به پزشک جهت درمان کک و مک

کک و مک ها هیچ آسیبی به‌سلامتی فرد وارد نمی‌کنند اما چنانچه ایجاد این لکه‌ها بر روی صورت، به‌صورت ناگهانی باشند و یا لکه‌ها به‌طور ناگهانی تغییر رنگ بدهند، باید در اولین فرصت جهت درمان به پزشک مراجعه شود، تا اطمینان حاصل شود که این لکه‌ها، حالت پیش سرطانی نداشته باشند.
در واقع لکه‌هایی که موجب بیماری‌های خاصی در فرد می‌شوند به‌صورت پیش‌رونده می‌باشند و مرز آن‌ها به‌صورت نامشخص می‌باشد، رنگ این نوع کک و مک ها نیز به‌صورت قرمز، سیاه و یا صورتی می‌باشد.
بنابراین چنانچه چنین لکه‌هایی را بر روی پوست خود مشاهده کردید، حتما در اسرع وقت نزد پزشک بروید. گاهی لکه‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند و تشخیص سرطانی بودن آن‌ها توسط پزشک معین می‌شود.

مزایای رفع کک و مک با لیزر

راه‌های زیادی برای رفع کک و مک وجود دارد که یکی از این راهکارها استفاده از لیزر درمانی می‌باشد. استفاده از این روش در بین مردم بسیار رایج می‌باشد و تاثیر بسزایی در از بین بردن کک و مک صورت دارد.

۱- استفاده از لیزر برای رفع کک و مک کم‌هزینه می‌باشد و تأثیرات مثبتی بر روی پوست ایجاد می‌کند.

۲- استفاده از لیزر برای آسیب‌های مختلف پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و درصد موفقیت آن بسیار بالا می‌باشد.

۳- روش‌های درمانی دیگری که برای رفع کک و مک استفاده می‌شود، ممکن است موجب ایجاد درد، در فرد شود. اما استفاده از این شیوه درمانی دردی را متوجه فرد نمی‌کند و فقط امکان دارد بعد از انجام عمل لیزر درد مختصر ایجاد شود، اما این درد نیز قابل‌ تحمل می‌باشد. میزان دردی که متوجه فرد می‌شود، به میزانی محدود می‌باشد که گاهی از هیچ بی‌حس کننده موضعی برای فرد استفاده نمی‌شود.

مزایای رفع کک و مک با لیزر

۴- مراقبت‌هایی که بعد از انجام عمل لیزر باید صورت بگیرد بسیار ساده می‌باشد و میزان عوارض این شیوه درمانی بسیار کم می‌باشد و تنها ممکن است پوست کمی پوسته پوسته شود که این عارضه نیز بعد از مدتی کاملاً از بین می‌رود.

چگونگی درمان کک و مک با لیزر

۱- برای انجام لیزر ، ابتدا پزشک متخصص پوست را به‌ طور کامل بررسی می‌کند تا تشخیص دهد این‌که کک‌ و مک ها پیش‌ زمینه سرطان نباشد.

۲- زمانی‌که بررسی‌ها به‌طور کامل انجام‌ شد، اگر کک و مک‌ها مشکوک باشند، ابتدا نمونه‌برداری انجام می‌شود، اما چنانچه این‌کک‌ و مک ها حالت طبیعی داشته باشند و به دلیل ژنتیک و یا نور آفتاب باشد، پزشک از این روش درمانی برای شما استفاده می‌کند.

۳- قبل‌از انجام لیزر باید صورت کاملاً پاک‌سازی شود.

۴- بعد از پاک‌سازی صورت بستگی به تحمل فرد از کرم‌های بی‌حس کننده استفاده می‌شود و زمانی‌که پوست به‌ طور کامل بی‌حس شد اشعه‌های لیزر به ناحیه موردنظر تابانده می‌شود تا لکه‌های کک و مک به‌طور کامل سوزانده شود.

هر جلسه درمانی بستگی به میزان گستردگی ناحیه تحت درمان دارد اما به‌طور معمول حدود چهل و پنج دقیقه زمان می‌برد.

۵- بعد از انجام لیزر پوست دارای حساسیت بالایی می‌باشد بنابراین پزشک از کرم‌های آنتی‌بیوتیک و کرم ضد آفتاب برای محافظت بیشتر پوست استفاده می‌کند، تا هنگام خروج از کلینیک پوست آسیب نبیند.

امکان دارد بعد از انجام لیزر پوست به‌صورت پوسته‌ پوسته شود که استفاده از کرم‌های مرطوب کننده تاثیر بسزایی در از بین بردن این حالت خشکی و پوسته‌ پوسته شدن دارد.
ممکن است بعد از انجام لیزر احساس کنید که کک بر روی صورت شما واضح‌تر شده‌ است اما این حالت طبیعی می‌باشد و جای هیچ نگرانی ندارد زیرا به‌ مرور زمان لکه‌هایی ایجاد شده خشک‌ شده و می‌ریزند.

بهبودی بعد از درمان کک و مک با لیزر

هر نوع عارضه ایجاد شده بر روی پوست بعد از انجام لیزر پوست با توجه به نوع پوست افراد متفاوت می‌باشد، اما به‌طور معمول حدود ده روز بعد از انجام لیزر تمامی عوارض کاملاً از بین می‌رود. بعضی از عوارضی که ممکن است بعد از انجام لیزر بر روی پوست ایجاد شود، عبارت‌اند از:

۱- ورم جزئی در ناحیه تحت درمان که بعد از روز اول ایجاد شده و بعد از چند روز کاملاً از بین می‌رود.

۲- در چند روز اول بعد از انجام لیزر ممکن است پوست دچار سوزش شود و رنگ آن تغییر کند اما این عوارض نیز موقتی بوده و بعد از چند روز کاملاً از بین می‌رود.

بهبودی بعد از درمان کک و مک با لیزر

۳- بعد از انجام عمل لیزر رنگ پوست تیره‌تر می‌شود و کک‌ ومک ها بر روی پوست نمایان‌تر می‌شوند اما بعد از خشک شدن و ریختن کک‌ مک ها، رنگ آن به حالت اولیه باز می‌گردد.

به مدت یک هفته بعد از انجام لیزر هیچ‌گونه کک و مکی بر روی پوست مشاهده نمی‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

بهترین روش لیزر درمانی برای درمان کک و مک

روش‌های زیادی برای درمان کک و مک وجود دارد، اما تعداد کمی از این روش‌ها تاثیر بسزایی در رفع کک و مک دارد. یکی از روش‌هایی که، تاثیر زیادی در درمان کک و مک دارد، استفاده از لیزر می‌باشد، که این لیزر به‌صورت غیرتهاجمی بر روی پوست انجام می شود و نیاز به هیچ‌گونه برش و زخمی بر روی پوست نیست.
انواع لیزری که برای از بین بردن کک و مک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

بهترین روش درمان کک و مک چیست؟

لیزرهای قابل استفاده برای درمان کک ومک، عبارت‌اند از:

۱-لیزر IPL

 در این نوع روش درمانی، انرژی گرمایی لیزر به سطح مورد نظر تابانده می‌شود و با افزایش حرارت در ناحیه مورد نظر باعث می‌شود، سلول‌های ملانین که باعث ایجاد کک و مک بر روی صورت می‌شود، این گرما را به خود جذب کرده و موجب تحریک کلاژن سازی می‌شود. بنابراین افزایش کلاژن پوست به ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده می‌پردازد و باعث می‌شود پوست ظاهری صاف و یکدست داشته باشد.

۲- لیزر کیو سوئیچ یکی از بهترین لیزرها برای درمان کک و مک می‌باشد این لیزر به‌صورت بسیار پیشرفته می‌باشد و تاثیر بسزایی در از بین بردن انواع لکه‌های پوستی دارد.

۳- لیزر دی اکسید کربن

در این روش درمانی، لیزر باعث از بین رفتن لایه خارجی پوست می‌شود و لایه‌های زیرین که سالم می‌باشد، جایگزین لایه خارجی می‌شود. این لایه‌های پوستی هیچ‌گونه لکه‌ای ندارد، بنابراین استفاده از این شیوه درمانی نیز باعث تغییرات چشمگیری بر روی پوست می‌شود.

مراقبت‌های قبل‌ از انجام لیزر

۱- چنانچه پوست شما سابقه تب‌خال دارد، قبل‌ از انجام لیزر از داروهای آنتی‌ ویروس استفاده کنید.

۲- قبل‌ از انجام لیزر پوست خود را کاملاً پاک‌سازی کنید، به گونه‌ای که هیچ‌گونه ماده آرایشی بر روی پوست نباشد.

۳- به مدت دو هفته قبل‌از انجام لیزر از استعمال دخانیات و مشروبات الکلی خودداری کنید.

مراقبت‌های قبل‌ از انجام لیزر

۴- قبل‌ از انجام لیزر به مدت ده روز از انجام سولاردیوم و برنزه کردن پوست خودداری شود.

۵- استفاده از لیزر در نواحی اطراف چشم باعث ایجاد آسیب‌های جبران‌ناپذیر می‌شود.

۶- چنانچه چشم شما دارای لنز می‌باشد، قبل‌ از انجام لیزر لنز را از چشمان خود خارج کنید.

مراقبت‌ های بعد از انجام لیزر

1- امکان دارد بعد از انجام لیزر پوست شما پوسته پوسته شود، پس بهتر است از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنید تا سریع‌تر این عوارض از بین برود.

2- بهتر است بعد از انجام لیزر برای شستشوی صورت از شوینده‌های ملایم استفاده کنید و پوستتان را با ملایمت خشک کنید.

3- به مدت یک هفته بعد از انجام لیزر در معرض نور خورشید قرار نگیرید و در صورت لزوم حتماً از کرم ضدآفتاب و کلاه آفتابی استفاده کنید.

4- استفاده از کرم‌های ترمیم‌ کننده تاثیر بسیاری بر روند بهبودی دارد.

5- از انجام تمرینات ورزشی سنگین که موجب تعرق شدید در فرد می‌شود خودداری شود.

6- به مدت یک هفته بعد از انجام لیزر درمانی از رفتن به سونا و دوش گرفتن با آب داغ خودداری کنید.

7- یک هفته بعد از استفاده از لیزر، لایه‌برداری پوست انجام نشود.

8- به مدت یک هفته بعد از انجام لیزر پوست صورت را شیو نکنید.

9-نوشیدن آب فراوان تاثیر زیادی در تسریع روند بهبودی دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

معایب درمان کک و مک با لیزر

استفاده از  لیزر برای درمان کک ومک نیز مانند سایر روش‌های درمانی، ممکن است دارای معایبی باشند که این معایب به‌صورت موقتی می‌باشد.

۱- استفاده از لیزر ممکن است باعث شود پوست دچار التهاب شود و پوسته پوسته شود یا این‌که باعث ایجاد خون‌ مردگی در ناحیه موردنظر شود، هرچند این علایم ممکن است در افراد کمی مشاهده شود اما به‌مرور زمان از بین می‌رود و درصورتی‌که این علائم تشدید شد حتما باید به پزشک مورد نظر مراجعه کنید.

معایب درمان کک و مک با لیزر

۲- گاهی بعضی از افراد بعد از انجام عمل لیزر پوست آن‌ها بسیار حساس‌شده و دچار سوزش می‌شود، استفاده از کرم‌های تجویزی توسط پزشک موردنظر تاثیر بسیار زیادی در رفع این عارضه دارد.

هزینه درمان کک و مک با لیزر

هزینه درمان کک و مک به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل عبارت‌اند از:

۱- گستردگی ناحیه تحت درمان هرچه ناحیه گسترده‌تر باشد، هزینه‌ای درمانی با لیزر نیز بیشتر است.

۲- تعداد جلسات درمانی

 هرچه تعداد جلسات درمان بیشتر باشد، میزان هزینه دریافتی نیز بیشتر است.

۳- مکان کلینیک

کلینیک های زیبایی دارای موقعیت‌های جغرافیایی  متفاوت می‌باشند، که هر کدام از موقعیت‌ها دارای هزینه‌های متفاوتی می‌باشد. هر چه به موقعیت کلینیک بالاتر باشد، میزان هزینه دریافتی از مراجعین، نیز بیشتر می‌باشد. چه‌ بسا کلینیک‌های زیبایی در یک شهر دارای هزینه‌های متفاوتی باشد، همچنین هزینه‌های دریافتی در کلینیک‌های شهرهای مختلف نیز متفاوت است.

هزینه درمان کک و مک با لیزر

۴- میزان سابقه و مهارت پزشک متخصص

 امروزه خیلی از افراد از این شیوه برای زیبا سازی پوست استفاده می‌کنند اما پوست ناحیه حساس می‌باشد و هر کسی نمی‌تواند این شیوه درمانی را بر روی پوست انجام دهد و بنابراین در انتخاب پزشک موردنظر، حساسیت زیادی به خرج دهید. هرچه میزان مهارت پزشک در این زمینه بیشتر باشد، امکان دارد میزان هزینه دریافتی نیز بیشتر باشد.

۵- استفاده از داروهای تکمیلی

گاهی پزشک مورد نظر با توجه به نوع پوست مراجعه‌کننده، از کرم‌های موضعی برای تکمیل درمان استفاده می‌کند، که این داروها هزینه‌هایی دارند و بر روی برآورد کلی هزینه نهایی تأثیرگذار می‌باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

بهترین روش درمان کک و مک چیست؟

روش‌های زیادی برای درمان کک ومک صورت وجود دارد که ابتدا پزشک نوع پوست فرد و شرایط آن را بررسی می‌کند و سپس بهترین گزینه را با توجه به شرایط، برای فرد انتخاب می‌کند. یکی از تأثیرگذارترین روش‌ها برای درمان کک و مک، استفاده از لیزر می‌باشد که این روش درمانی تاثیر بسزایی در رفع کک‌مک پوست دارد و بازدهی بالایی دارد و همچنین موجب افزایش شفافیت و طراوت پوست می‌شود.

بهترین روش درمان کک و مک چیست؟
اما استفاده از این روش درمانی، موجب حذف دائمی کک ومک بر روی پوست نمی‌شود و امکان دارد مجدداً بر روی صورت ایجاد شود. بعد از درمان باید دلیل ایجاد کک و مک بر روی پوست کاملاً بررسی شود و به‌طور کامل درمان شود تا از ایجاد مجدد لکه‌ها بر روی پوست جلوگیری شود.

چه کسانی کاندید مناسبی برای انجام لیزر کک و مک می‌باشند؟

قبل‌ از انجام لیزر بررسی‌هایی بر روی پوست انجام می‌شود و چنانچه این کک مک‌ها سرطانی نباشند:

۱- افراد بالای هیجده سال می‌توان به‌راحتی، از این روش برای رفع کک و مک استفاده کنند.

۲- افرادی که میزان کک ومک صورت آن‌ها زیاد می‌باشد، استفاده از کرم‌های موضعی تأثیر زیادی بر از بین بردن این لکه‌ها نداشته‌ است، می‌توانند برای درمان کک و مک از لیزر استفاده کنند. اما چنانچه تعداد کک‌ و مک های موجود بر روی صورت کم باشد، استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های ضد لک برای این افراد مناسب‌تر می‌باشد.
اما چنانچه میزان تراکم کک‌ و مک های پوست کم است و دوره‌ی درمانی با کرم‌های ضد لک انجام‌ شده، اما تغییر قابل‌ ملاحظه‌ای بر روی پوست ایجاد نشده‌ است، می‌توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای انجام لیزر کک و مک می‌باشند؟

۳- این روش درمانی بیشتر برای افرادی که رنگ پوست آن‌ها روشن است، استفاده می‌شود افرادی که رنگ پوست آن‌ها تیره می‌باشد و دچار کک و مک شده‌ است باید ابتدا از کک و مک‌ها نمونه‌برداری شود و در صورتی‌که مشکل خاصی نداشته باشند از این شیوه درمانی استفاده کنند.

۴- افرادی که پوست آن‌ها دچار کک و مک شده و اعتماد به‌ نفس خود را در اثر ایجاد این کک و مک‌ها از دست داده‌اند، می‌توانند با استفاده از این شیوه درمانی تاثیر بسزایی در محو کردن کک و مک ها ایجاد کنند و باعث افزایش اعتماد به نفس در این افراد شود.

ماندگاری نتایج درمان لیزر کک و مک

نتایج درمان کک و مک با استفاده از لیزر تا سه روز بعد از انجام لیزر بر روی پوست به‌ وضوح دیده می‌شود، اما مدت‌ زمان جلسه درمان بین بیست تا چهل دقیقه طول می‌کشد و ممکن است بعد از انجام لیزر عوارضی مانند قرمزی پوست و ایجاد پوسته پوسته شدن به وجود آید، اما بعد از چند روز این عوارض از بین می‌رود.
میزان ماندگاری نتایج بستگی به نوع پوست و همچنین مراقبت‌های پوست دارد، چنانچه بعد از انجام لیزر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید جلوگیری شود، و رژیم غذایی سالم رعایت شود، باعث افزایش ماندگاری تاثیر این روش درمانی می‌شود.

1.5 2 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x