کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

لیزر عروق واریسی چیست؟

لیزر

عروق واریسی به دلایل مختلف، بر روی قسمت‌های مختلف بدن به وجود می‌آید که این عوامل شامل روی پا ایستادن زیاد، بلند کردن اجسام سنگین، چاق و لاغر شدن افراطی و مواردی از این قبیل می‌باشد. برای درمان عروق واریسی راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این راهکارها لیزر می‌باشد.

جراحی لیزر واریس داخل وریدی یک نوع عمل جراحی است که در آن از حرارت لیزر برای کاهش واریس سیاهرگ استفاده می‌شود. لیزر دستگاهی است که فوتون‌های نور پرانرژی از خود ساتع می‌کند. جراحی لیزر باعث بسته شدن و آب شدن واریس سیاهرگ‌ها شده و باعث تشکیل بافت اسکار داخل عروق خونی می‌شود. این بافت اسکار سیاهرگ را مهر و موم می‌کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)


لیزر درمانی برای عروق به دوصورت وجود دارد که شامل :

1- لیزر ساده

یکی از روش‌های درمانی عروق واریسی سطحی، لیزر ساده می‌باشد که میزان زیادی اثر بخشی دارد و بسته به تشخیص پزشک متخصص، تعداد جلسات استفاده از لیزر متفاوت است نوع واریس و همچنین میزان گستردگی آن تعیین‌ کننده تعداد جلسات می‌باشد. اما فاصله‌ای که برای هر جلسه در نظر گرفته می‌شود باید با جلسه قبلی بالاتر از شش هفته فاصله داشته باشد. این روش کاملاً غیرتهاجمی بوده و نیاز به هیچ‌گونه برشی بر روی سطح پوست ندارد.

لیزر عروق واریسی چیست؟

2- لیزر آندوژن

درصورتی‌که میزان عروق واریسی به میزان زیادی به درون ‌پوست نفوذ کند و با لیزر ساده قابل ‌درمان نباشد و همچنین این عروق واریسی درد زیادی را متوجه فرد کند، بهتر است که از روش‌های دیگری برای درمان استفاده شود، که یکی از این روش‌ها لیزر آندوژن می‌باشد.
این روش به‌ صورت کم تهاجمی بوده و با ایجاد برش‌هایی بر روی پوست انجام‌ پذیر می‌باشد و از طریق حرارت باعث از بین رفتن واریس های موجود در نواحی مختلف بدن به ‌خصوص در قسمت پا می‌شود.
این روش حدود نود و هشت درصد برای درمان عوارض‌های پا برای درمان واریس ها جواب‌گو بوده و باعث از بین رفتن عروق واریسی می‌شود و هیچ‌گونه اثری از آن‌ها برروی قسمت‌های مختلف بدن باقی نمی‌ماند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

 عروق واریسی و عروق عنکبوتی

زمانی‌که زیاد روی پاها بایستید و یا این‌ که در اثر عوامل مختلفی مانند زایمان و بارداری و همچنین چاقی افراطی ممکن است وریدهای شما متورم شده و دچار درد شود که این رگ‌ های متورم را واریس می‌گویند.
اما اگر این رگ‌ ها به‌ صورت برجسته باشد و دارای درد فراوانی باشد و همچنین رنگ آن‌ ها آبی باشد، به عروق واریسی معروف می‌باشند. اما درصورتی‌که این رگ‌ها به‌صورت مویرگ‌های ریز باشد و رنگ آن‌ها آبی و یا قرمز باشد و شکل آن‌ها مانند تار عنکبوت باشند به این وریدها عروق عنکبوتی گفته می‌شود.
این نوع عروق قابل‌ درمان می‌باشند و باتوجه به میزان پیشرفت که داشته و نوع برجستگی آن‌ها از شیوه‌ های درمانی متفاوت، برای درمان آن‌ها استفاده می‌شود و از این نظر هیچ‌ گونه نگرانی نداشته باشید.

 عروق واریسی و عروق عنکبوتی
شاید تعداد جلسات برای درمان وریدها از نظر پیشرفتگی، متفاوت باشد اما به گونه‌ ای این درمان‌ ها قابل ‌اجرا می‌باشد که هیچ‌ گونه مشکلی را برای فرد به وجود نیاورد و اثری از واریس بر روی قسمت‌های مختلف بدن مشخص نباشد.
عروق واریسی بیشتر در ناحیه پا مشاهده می‌شود، اما عروق عنکبوتی ممکن است در سایر قسمت‌ها مانند گردن و صورت نیز مشاهده شود.
برای درمان عروق عنکبوتی بیشتر از لیزر ساده استفاده می‌شود اما عروق واریسی به دلیل این‌ که رگ‌ها بیش‌ از اندازه متورم شده و حتی به لایه‌ های عمیق پوست نیز نفوذ کرده‌اند لیزر ساده به‌ خوبی پاسخ‌گو نمی‌باشد و باید از نوع پیشرفته تری برای درمان استفاده شود و لیزر آندوژن به‌ خوبی برای این نوع عروق پاسخ‌گو بوده و زیبایی پا حفظ شده و همچنین شدت درد آن تسکین پیدا می‌کند.

در این قسمت شما را به دیدن ویدیو تهیه شده از مراحل درمان رگ ها و عروق واریس با لیزر عروق واریسی دعوت می نماییم…

عواملی که احتمال ابتلا به واریس را افزایش می‌دهند.

عوامل زیادی بر روی ابتلا به واریس تاثیرگذار می‌باشند که از این عوامل می‌توان:

1- بهم‌ ریختگی هورمون‌های بدن

عروق واریسی در خانم‌ها نسبت‌ به آقایان شایع‌ تر می‌باشد و بدلیل این است که شرایطی که خانم‌ها دارند نسبت‌ به مردان متفاوت بوده یکی از این شرایط تغییرات هورمونی بدن در زمان بارداری می‌باشد‌.
پروژسترون یکی از هورمون‌هایی می‌باشد که در زمان بارداری افزایش پیدا کرده و نقش اساسی این هورمون افزایش خون می‌باشد درصورتی‌که خون بیش‌از اندازه حجم پیدا کند باعث فشار به دیواره سیاهرگ ها شده و ممکن است باعث پارگی در این رگ‌ها شود و منجر به ایجاد عروق واریسی شود.

2- یبوست

یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی عروق واریسی  یبوست می‌باشد و به دلیل این‌ که داشتن این نوع مشکل، باعث فشار آمدن به رگ‌ها می‌شود، ممکن است باعث ایجاد عروق واریسی در اندام تحتانی شود.

3- اضافه‌ وزن

در زمانی‌که فردی اضافه‌ وزن داشته باشد فشار وارده به اندام تحتانی بدن بیشتر از چهار برابر افزایش پیدا می‌کند و این افزایش وزن فشار زیادی به رگ‌ها وارد کرده و باعث متورم شدن رگ‌ها در اندام تحتانی شده و منجر به ایجاد عروق واریسی می‌شود.

عواملی که میزان ابتلا به واریس را افزایش می‌دهند.

4- ایستادن بیش‌ از اندازه

اگر کارهای روزمره شما به گونه‌ ای باشد که بیش‌ از اندازه باید روی پا بایستید باید این مسئله را در نظر بگیرید که ایستادن بیش‌ از اندازه باعث ایجاد عروق واریسی شده و مشکلات عدیده‌ای را برای شما به وجود می‌آورد. و بهتر است در صورتی‌ که کار شما این‌ گونه می‌باشد هر نیم‌ساعت یکبار حالت خود را تغییر دهید تا این مشکل برای شما به وجود نیاید.

5- افزایش سن

دلیل ایجاد عروق واریسی برگشت ضعیف خون از اندام‌های تحتانی به سمت قلب می‌باشد. با افزایش سن میزان عملکرد ماهیچه‌های بدن تضعیف ‌شده و این ضعیف شدن ماهیچه‌ها باعث نارسایی در بازگرداندن خون می‌شود و به تبع آن عروق واریسی در اندام تحتانی افزایش پیدا می‌کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علت ایجاد واریس پا

به‌طور طبیعی جریان خون توسط قلب به تمامی قسمت‌های بدن هدایت می‌شود و سپس مجدداً به سمت قلب بازمی‌گردد.
زمانی‌که خون وارد اندام تحتانی بدن شود و بازگشت خون به قلب ضعیف باشد، باعث ایجاد رگ‌های متورم و عروق واریسی می‌شود. سیاهرگ‌هایی که در بدن وجود دارد، دارای دریچه‌هایی هستند که این دریچه‌ها وظیفه انتقال خون را دارد درصورتی‌ که این دریچه‌ ها به‌ خوبی عملکرد نداشته باشند و خون را به سمت قلب انتقال ندهند تجمع خون در رگ‌ها باعث متورم شدن رگ‌ها شده و همچنین باعث می‌شود که این رگ‌ها به‌صورت پیچ‌ خورده و درهم‌ تنیده درآید و منجر به واریس در اندام‌های مختلف شود.

علت ایجاد واریس پا

همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم عوامل مختلفی باعث ایجاد این‌گونه عروق می‌شود که باید تمامی این عوامل بررسی شود و درصورتی‌ که شرایط زندگی شما به گونه‌ای می‌باشد که زیاد تحت تاثیر این عوامل هستید باید شیوه زندگی را به روش اصولی اصلاح کنید تا این مشکلات برای شما به وجود نیاید.

چه مواردی باعث پیشگیری از عروق واریسی می‌شود؟

  • انجام تمرینات ورزشی

یکی از مواردی که می‌تواند در پیشگیری از عروق واریسی کمک ‌کننده باشد تمرینات ورزشی می‌باشند که باعث تقویت عضلات بدن می‌شود این عضلات بیشتر در ناحیه پا بوده و اندام تحتانی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و باعث تقویت این عضلات شود تا دریچه‌ها عملکرد قوی‌تری داشته باشند و باعث تجمع خون نشود.

  •  استفاده از جوراب واریس

بهتر است روزانه از جوراب‌های واریس استفاده کنید تا به عملکرد بهتر رگ‌ها کمک کرده و باعث شود که خون راحتتر در گردش باشد.

  •  استفاده از رژیم غذایی متعادل

یکی از مواردی که باعث می‌شود ماهیچه‌ها از عملکرد بهتری برخوردار باشند، رژیم غذایی سرشار از انواع ویتامین‌ها می‌باشد که باعث قوی شدن دریچه‌ سیاهرگ ها شده و باعث گردش بهتر خون در رگ‌ها می‌شود.
در زمانی‌ که قصد استراحت کردن دارید بهتر است که پاها را مقداری از قسمت سر بالاتر قرار دهید تا گردش خون راحت‌تر انجام شود و باعث ایجاد عروق واریسی نشود.

چه مواردی باعث پیشگیری از عروق واریسی می‌شود؟

  •  استفاده از کرم ضد آفتاب

یکی از مواردی است که به جلوگیری از واریس های عنکبوتی در صورت کمک می‌کند کرم ضد آفتاب میباشد.

  •  از استعمال دخانیات خودداری نمایید.

استعمال دخانیات باعث گرفتگی عروق می‌شود و همچنین باعث تشدید واریس ها در بدن می‌شود.

علائم بیماری واریس چیست؟

گاهی بیماری واریس هیچ علامتی ندارد و تنها رگه‌های قرمزرنگ در زیر پوست به‌صورت سطحی مشاهده می‌شوند و این رگ‌ها به‌صورت مویرگی می‌باشند و شاید افراد از دیدن این‌گونه مویرگ‌های ریز در زیر پوست اذیت شوند. اما گاهی علامت‌ها تشدیدشده و موجب آزار و اذیت افراد می‌شود این علائم عبارت‌اند از:

1- تورم به‌ خصوص در ناحیه پا

2- احساس درد و خستگی در اندام‌های تحتانی

3- خارش در نواحی که دارای تورم بوده و رگ هایی به رنگ‌های آبی و بنفش می‌باشد.

4- احساس سوزن سوزن شدن و نبض در کف پا

در صورت مشاهده چنین علائمی حتماً سریع به پزشک مراجعه کنید تا بنا به توصیه‌هایی که پزشک به شما می‌دهد تا بتوانید از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کنید و هم چنین اگر سابقه واریس در خانواده شما بوده باشد امکان وراثت این نوع بیماری بیشتر است و باید مراقبت‌های بیشتری انجام دهید تا این‌موضوع برای شما ناراحت‌کننده نباشد و از آسیب‌های بیشتر جلوگیری شود.

لیزر درمانی چیست و چگونه کار می‌کند؟

برای عروق های واریسی که به صورت سطحی بوده و زیاد به عمق پوست منتشر پیدا نکرده‌اند و هیچ‌گونه دردی را متوجه فرد نمی‌کند، برای زیباسازی از لیزرهای سطحی استفاده می‌شود که این لیزرها به‌ صورت نوری بوده و با تاباندن نور بر سطح این واریس ها باعث می‌شود این واریس ها از بین برود و نیاز به مراقبت خاصی بعد از انجام این لیزر نمی‌باشد.


چون به‌صورت غیرتهاجمی بوده و هیچ‌ گونه عوارضی متوجه فرد نمی‌شود. اما باید قبل‌ از انجام این نوع لیزرها اقداماتی را انجام داد که این عوارض بروز داده نشود.
عوارضی مانند تورم و قرمزی در صورت مراعات نکردن شرایط قبل از لیزر ممکن است برای فرد به وجود بیاید.

 انجام لیزر درمانی ساده برای چه کسانی مناسب است ؟

همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم لیزر درمانی ساده به‌ صورت سطحی بوده و بیشتر برای عروق واریسی عنکبوتی پاسخ‌ گو می‌باشد که این عروق به‌ صورت مویرگی ریز بوده و هیچ‌گونه علائم دیگری متوجه فرد نمی‌شود و تنها جنبه زیبایی برای فرد دارد اما برای واریس های عمیق‌تر این لیزر، روش مناسبی نمی‌باشد.

لیزر درمانی درون عروقی

اگر قصد انجام این نوع درمان را دارید باید در جریان باشید که حتما قبل‌ از این نوع لیزر باید تمامی واریس های شما توسط پزشک متخصص به‌صورت کامل بررسی شود و درصورتی‌ که این نوع لیزر درمانی برای واریس های شما پاسخگو باشد، پزشک متخصص این نوع لیزر را برای شما انجام می‌دهد.

لیزر درمانی درون عروقی

برای انجام این نوع لیزر باید مراحل زیر انجام شود.

1- ناحیه موردنظر که دارای واریس های عروقی می‌باشد توسط پزشک علامت‌گذاری می‌شود تا عملیات بادقت هرچه بیشتر بر روی این واریس ها انجام شود.

2- در انجام این نوع لیزر، برای این‌که فرد متوجه هیچ‌گونه دردی نشود از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده می‌شود، که این بی‌حس کننده‌ها به داخل رگ‌ها تزریق می‌شود و سپس با ایجاد یک برش کوچک بر روی ناحیه مورد نظر، یک لوله نازک که حاوی فیبر نوری می‌باشد به داخل این نوع رگ‌ها وارد می‌شود و پزشک متخصص این عملیات را توسط مانیتور و یا دستگاه سونوگرافی به‌خوبی مشاهده می‌کند .

3- فیبر نوری که در داخل این لوله‌های نازک تعبیه‌ شده است با ایجاد انرژی حرارتی باعث سوزانده شدن و بستن رگ‌های آسیب‌دیده می‌شود و این از بین رفتن رگ‌های آسیب دیده باعث می‌شود که جریان خون به درون رگ‌های سالم هدایت شود.

4- بعد از، تخریب کامل رگ‌های آسیب‌ دیده این لوله از پا خارج‌شده و برشی که بر روی ناحیه مورد نظر صورت‌ گرفته نیازی به هیچ‌گونه بخیه‌ای ندارد و تنها مقداری باند بر روی محل موردنظر قرار داده می‌شود.

مزایای لیزر درون عروقی

استفاده از لیزر درون عروقی دارای برتری‌هایی می‌باشد که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از این نوع روش برای از بین بردن واریس های درون عروقی و مشکلات ایجاد شده از این واریس ها، استفاده کنند.

1- این نوع روش نیاز به هیچ‌گونه بیهوشی ندارد و تنها با بی‌حس کردن موضعی انجام می‌شود و بنابراین احتمال ایجاد عوارض زیاد برای فرد بیمار بسیار محدود می‌باشد.

مزایای لیزر درون عروقی

2- نیازی به انجام برش‌های عمیق در سطح پوست نمی‌باشد و تنها برش‌های کوچکی بر روی سطح پوست انجام می‌گیرد که این برش‌ها خودشان ترمیم می‌شوند و نیازی به بخیه ندارند.

3- دوره نقاهت در این نوع روش درمانی بسیار کوتاه بوده و بعد از یک هفته فرد می‌تواند به‌راحتی به کارهای روزمره بپردازد. همچنین احتمال ایجاد انواع زخم و عفونت در این نوع روش درمانی بسیار کم می‌باشد.

دوران نقاهت و بهبودی

1- استفاده از روش درمانی دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و بلافاصله بعد از انجام لیزر درمانی فرد باید به مدت یک ساعت پیاده‌ روی کند تا رگ‌های خونی به‌راحتی جذب شود.

2- به مدت یک هفته بعد از انجام لیزر درمانی بهتر است که از استحمام خودداری کنید و در صورت لزوم درجه‌ حرارت آب بالا نباشد و از آب ولرم استفاده کنید.

3- از انجام تمرینات ورزشی سنگین خودداری کنید و همچنین به مدت یک ماه از رفتن به شنا و استخر خودداری فرمایید.

4- کسانی که وراثت در نوع واریس های آن‌ها تاثیر دارد، مراقبت‌های بعد از انجام این نوع لیزر را بیشتر مراعات ‌کنند، تا آسیب بیشتری متوجه آن‌ها نشود.

دوران نقاهت و بهبودی

5- درصورتی‌ که در مدت زمان زیادی نشسته‌اید حتما پاها را مقداری از سطح زمین بالاتر نگه‌دارید تا جریان خون راحت‌تر در گردش باشد.

6- استفاده از جوراب‌ های واریس باعث می‌شود که عملکرد رگ‌ها بهتر باشد و جریان خون راحت‌تر در گردش باشد، بنا به توصیه پزشک بهتر است روزانه از این نوع جوراب‌ها استفاده کنید.

7- گاهی ممکن است تا چند روز بعد از انجام لیزر درمانی ترشحات صورتی رنگ از محل برش، دیده شود که این نوع ترشحات هیچ‌گونه نگرانی ندارند و بهتر است، پانسمان تعویض شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عوارض جانبی لیزر درمانی

گفتیم که لیزر درمانی دارای عوارض بسیار کمی می‌باشد و درصورتی‌که افراد تمامی مراقبت‌های لازم را انجام دهند میزان این عوارض بسیار کمتر نیز می‌شود. اما از عوارضی که این لیزر درمانی ممکن است برای افراد به وجود آورد می‌توان:

1- احساس درد و کبودی

ممکن است بعد از انجام لیزر درمانی فرد بیمار، احساس درد داشته باشد و یا این‌ که ناحیه مورد نظر دچار کبودی شود. که این عوارض بعد از چند هفته از بین رفته و هیچ‌گونه نگرانی ندارد.

2- ایجاد لخته خون و عفونت در ناحیه موردنظر

احتمال ایجاد لخته خون و عفونت در نواحی که دچار لیزر درمانی شده‌اند بسیار کم می‌باشد اما درصورتی‌که پزشک این احتمال را دهد که این نواحی دچار عفونت شود، با تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از جوراب واریس، بعد از انجام لیزر درمانی باعث می‌شود که از ایجاد لخته در رگ‌ها جلوگیری شود و همچنین درجلوگیری از کبودی و درد نیز کمک می‌کند.

عوارض جانبی لیزر درمانی

3- بی‌حسی در نواحی تحت لیزر درمانی

استفاده از بی‌حس کننده‌ها در این نواحی و همچنین فیبر نوری که در این عروق استفاده می‌شود، باعث می‌شود که رگ‌های اطراف این نواحی نیز آسیب ببیند و دچار بی‌حسی شود، این بی‌حسی به‌مرور زمان از بین می‌رود و هیچ‌گونه نگرانی ندارد.

4- امکان سوختگی پوست

گاهی پزشک متخصص از تخصص بالایی برخوردار نیست و درجه‌حرارت این اشعه‌ها به میزانی می‌باشد که باعث سوختگی پوست می‌شود و همچنین فرد در این نواحی دچار درد می‌شود. این سوختگی‌ها نیز به‌مرور زمان ترمیم می‌شود اما اگر می‌خواهید دچار این‌گونه مشکلات نشوید حتما در انتخاب پزشک زیبایی دقت کنید تا درگیر این مشکلات نشوید.

هزینه لیزر درمانی

عوامل مختلفی بر روی هزینه لیزر درمانی تاثیرگذار می‌باشد.

1-  نوع لیزری که برای از بین بردن این واریس ها استفاده می‌شود. هزینه لیزر سطحی نسبت ‌به لیزر درون عروقی بیشتر می‌باشد، زیرا بیشتر برای واریس های سطحی استفاده می‌شود و تاثیری بر روی واریس های عمیق ندارد.

2- میزان پیشرفت واریس و نواحی که درگیر این‌گونه واریس ها هستند.

3- مکان کلینیک زیبایی

هزینه‌ ای که برای درمان عروق واریسی دریافت می‌شود نسبت‌به مکان کلینیک زیبایی متفاوت می‌باشد. هزینه دریافتی در شهرهای بزرگ به نسبت شهرهای کوچک بسیار بیشتر می‌باشد.

4- تخصص و مهارت پزشک متخصص

گاهی تخصص و مهارت پزشک تعیین‌کننده میزان هزینه دریافتی می‌باشد که هرچه سابقه پزشک و متخصص بیشتر باشد میزان هزینه دریافتی آن نیز بیشتر باشد. زیرا با مهارتی که این متخصصان دارند عوارض بسیار کمتری متوجه فرد بیمار می‌شود ومیزان رضایت از لیزر درمانی بیشتر می‌باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x