کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

لیزر فوتونا چیست و چه کاربردی دارد؟

لیزر 4d یا فوتونا چیست و چه کاربردی دارد؟

با افزایش سن و دوران میان‌سالی، امکان چروک شدن پوست و همچنین ایجاد لکه‌های مختلف بر روی پوست زیاد است و اغلب افراد، از روش‌های مختلف برای از بین بردن چین‌ و چروک و لک‌های صورت استفاده می‌کنند تا روند پیری را به تعویق بیندازند و پوست جوان و شاداب داشته باشند.
روش‌های مختلفی برای جوان‌سازی پوست  از جمله استفاده از داروهای موضعی، عمل جراحی، بوتاکس، تزریق ژل و مواردی از این قبیل وجود دارد.
یکی از روش‌های جوان‌سازی پوست لیزر فوتونا است که یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین دستگاه‌ها برای جوان‌سازی پوست می‌باشد و به‌ خاطر تأثیرات زیادی که بر روی پوست دارد، تغییرات زیادی را بر روی آن به وجود می‌آورد.

لیزر 4d یا فوتونا چیست و چه کاربردی دارد؟
این دستگاه‌ها به گونه‌ ای طراحی شده‌اند که هیچ آسیبی را متوجه فرد نمی‌کنند و نیازی به گذراندن دوره نقاهت برای بیمار نیست و پس ‌از انجام لیزر فوتونا می‌توان به کارهای روزمره خود بپردازید، هرچند نیاز به مراقبت‌هایی نیز دارد که در ادامه در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

فوتونا چیست؟

فوتونا یک روش درمانی برای جوان‌سازی پوست می‌باشد، لیزر فوتونا توسط دستگاه‌های پیشرفته برروی نقاط مد نظر تابانده می‌شود و به‌ صورت غیر تهاجمی باعث جوان‌سازی و برطرف کردن مشکل موردنظر می‌شود.
هر گاه برای درمان یک مشکل بر روی بدن شکافی ایجاد شود به این روش تهاجمی می‌گویند و اگر روش درمان، غیر از این باشد، روش غیرتهاجمی می‌باشد.
لیزر فوتونا دارای ویژگی‌های مخصوص به خودش می‌باشد که داشتن این ویژگی‌ها باعث تأثیرگذاری زیاد این لیزر بر روی پوست می‌شود، از جمله خصوصیات لیزر فوتونا داشتن دو طول‌ موج متفاوت می‌باشد که این طول موج‌ها دارای اثرات مختلفی بر روی پوست هستند و با پالس‌هایی که بر روی پوست تابانده می‌شود، هر کدام باعث تغییرات مثبت بر روی پوست می شود. یکی از این طول موج‌ها طول موج er.Yag می باشد، این‌طول موج زمانی‌که بر روی پوست تابانده می‌شود باعث شفافیت پوست و افزایش کشسانی آن می‌ گردد.
طول موج دیگری که وجود دارد Nd.Yag می‌باشد که این طول‌ موج باعث تولید کلاژن می‌شود و موجب جوانسازی می‌شود، همچنین این لیزر شامل سه طیف رنگی قرمز، آبی و سبزمی‌باشد.

فوتونا چیست؟
طیف قرمزرنگ، باعث افزایش گردش خون می‌شود که این افزایش گردش خون باعث شادابی و طراوت پوست می‌گردد، طیف نور آبی، بیشترین تاثیرگذاری را بر روی آکنه‌های موجود بر روی پوست دارد زیرا این طیف نوری خاصیت ضد باکتریایی دارد، طیف نور سبز، باعث کاهش  تحریکات و التهابات پوستی می‌شود و تاثیر زیادی بر کاهش چین‌ و چروک دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراحل انجام لیزر فوتونا

برای اینکه لیزر فوتونا اثر بخشی قابل‌ توجهی داشته باشد، طی چهار مرحله روش درمانی را انجام می‌دهند، در این مراحل لیزر فوتونا از طریق اپیدرم پوست، لایه درم و همچنین مخاط دهان، شیوه‌های درمانی را انجام می‌دهد.

1- از بین بردن خط خنده

شاید شما افراد زیادی را دیده باشید که حتی در زمانی‌ که لبخند نمی‌زنند، خطوطی در اطراف لب و در انحنای بینی آن‌ها دیده می‌شود که این خطوط به خطوط خنده معروف می‌باشد و لیزر فوتونا از طریق گرما دهی این قسمت‌ها باعث می‌شود که کلاژن در این مکان‌ها بیشتر تولید شود و پوست در این نقاط سفت و حجیم شود و باعث از بین رفتن چین‌ و چروک در این نقاط شود. این عمل را از طریق مخاط دهان و گرمادهی داخل دهان انجام می‌دهند.

2- جوان‌سازی پوست

برای انجام عمل جوان‌سازی پوست لیزر فوتونا لایه‌های عمیق پوست را هدف قرار می‌دهد و با تحریک این قسمت‌ها باعث می‌شود که پوست در ناحیه گونه سفت شود و میزان چین‌ و چروک در این قسمت‌ها کاهش پیدا کند.

مراحل انجام لیزر فوتونا

3- شکل‌دهی پوست

در این مرحله که لیزر فوتونا بیشتر بر روی لایه‌های میانی پوست تاثیرگذار می‌باشد و باعث می‌شود که این قسمت‌ها تحریک شوند و کلاژن بیشتری را تولید کرده و همچنین پوست انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا کند و باعث فرم دادن به پوست می‌شود.

4- لایه‌برداری سطحی پوست

یکی از مواردی که باعث پیری پوست می‌شود و همچنین پوست را نا زیبا می‌کند، وجود آکنه و منافذ در پوست می‌باشد که لیزر فوتونا در آخرین مرحله با شفاف کردن پوست باعث برطرف کردن این مشکلات، می‌شود.
لازم به ذکر است، انجام لیزر فوتونا باید توسط افراد متخصص صورت گیرد تا کوچک‌ترین آسیبی متوجه فرد نشود و این افراد باید در زمینه پوست از آگاهی کامل برخوردار باشند و همچنین به‌خاطر این‌ که دستگاه‌های لیزر پیشرفته و مدرن هستند، باید با کارکرد دستگاه‌ ها کاملاً آشنا باشند و بتوانند درجه‌ حرارت آن را تنظیم کنند، تا در صورت عدم آگاهی کوچک‌ترین آسیبی به پوست وارد نشود، زیرا ممکن است صدماتی به پوست وارد شود که قابل جبران نباشد.
همچنین بنا به درخواست بیمار مبنی ‌بر این‌ که کدام قسمت‌ها نیاز به جوان‌سازی دارد و با توجه به تشخیص پزشک گاهی بعضی از این مراحل حذف می‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

فواید و مزایای جوان‌سازی پوست با استفاده از لیزر فوتونا

موارد زیادی برای جوان‌ سازی پوست وجود دارد و گاهی بعضی از این موارد دارای اثر بخشی بیشتری نسبت‌ به لیزر فوتونا می‌باشد مانند جراحی زیبایی، که بر روی پوست انجام می‌دهند اما این عمل‌ های جراحی، دارای عوارضی هستند و افراد چند ماه بعد از عمل جراحی، در دوره نقاهت به سر برده و باید کاملاً استراحت کنند

اما از مزایای لیزر فوتونا می‌توان :

1- یک روش درمانی بدون درد است.

لیزر فوتونا یک روش غیرتهاجمی می‌باشد که هیچ آسیبی به سلول‌های پوستی وارد نمی‌کند و تنها با ایجاد حرارت ملایم باعث جوانسازی و ترمیم سلول‌ های آسیب‌دیده می‌شود و تنها مشکلی که ممکن است برای فرد به وجود آید گرمای لیزر فوتونا می‌باشد که این گرما نیز به تنهایی باعث درد نمی‌شود.

2- بعد از انجام لیزر فوتونا نیاز به استراحت نیست.

بعد از انجام این عمل هیچ دوره نقاهتی را نباید بگذرانید و بعد از اتمام جلسات می‌توانید به‌ راحتی به کارهای روزمره بپردازید.

3- تعداد جلسات محدود می‌باشد.

 تعداد جلسات درمانی برای افراد مختلف، متفاوت می‌باشد، اما به‌ طور معمول طی سه الی چهار جلسه، و هر جلسه به مدت سی تا شصت دقیقه طول می‌کشد، جلسات درمانی کامل می‌شود و لیزر فوتونا اثر خود را بر روی پوست نشان می‌دهد. پس این روش بهترین روش برای جوان‌ سازی افرادی می‌باشد که زمان زیادی برای انجام عمل‌های زیبایی ندارند و می‌توانند به‌راحتی از این عمل استفاده کنند‌.

4- لیزر فوتون‌ها باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود.

فواید و مزایای جوان‌سازی پوست با استفاده از لیزر فوتونا

لیزر فوتونا با افزایش حرارتی که بر روی پوست انجام می‌دهد باعث می‌شود، میزان گردش خون در این نقاط افزایش پیدا کند و به نسبت آن شادابی و طراوت پوست، افزایش پیدا کند. همچنین رنگ پوست روشن‌تر شده و به‌صورت شفاف درمی‌آید.

5- زمان تاثیرگذاری زیاد

شاید مقداری زمان ببرد تا اثرات لیزر فوتونا بر روی پوست نمایان شود، اما بعد از تکمیل جلسات درمانی تاثیر آن را به‌ وضوح بر روی پوست مشاهده می‌کنید و همچنین میزان ماندگاری اثرات جوانسازی لیزر فوتونا بر روی پوست زیاد می‌باشد.

6- نداشتن محدودیت سنی

تمام محدوده‌های سنی می‌توانند از لیزر فوتون‌ها برای درمان استفاده کنند و هیچ‌ گونه محدودیتی برای هیچ سنی ندارد اما بهتر است افراد زیر هیجده سال از این روش استفاده نکنند.

7- قابل‌استفاده بودن برای تمام نقاط بدن

لیزرفوتونا برای تمامی نقاط بدن قابل ‌استفاده بوده و اثرات جوان‌سازی و رفع مشکلات پوستی را دارد.

در این قسمت شما را به دیدن ویدیو تهیه شده از مراحل جوانسازی پوست و از بین بردن انواع لکه های پوستی با روش لیزر فوتونا دعوت می نماییم…

 

کاربردهای لیزر فوتونا

  • افزایش کشسانی و رفع افتادگی پوست

عوامل مختلفی باعث افتادگی پوست می‌شوند که این عوامل شامل پیری و از دست دادن کشسانی و انعطاف‌ پذیری پوست می‌باشد و همچنین افرادی که وزن آن‌ها مدام در حال تغییر می‌باشد و چاق و لاغر می‌شوند، پوست آن‌ها به‌ مرور دچار افتادگی می‌شود.
لیزر فوتونا لایه‌های عمیق پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با تحریک تولید کلاژن بیشتر باعث افزایش کشسانی پوست می‌شود و افتادگی پوست را از بین می‌برد.

  • از بین بردن چروک‌های اطراف چشم

یکی از نقاطی که بیشتر در معرض چروک شدن می‌باشد پوست ظریف اطراف چشم می‌باشد، با گذر زمان خطوط ریزی در اطراف چشم ظاهر می‌شود.
بسیاری از افراد برای از بین بردن این چروک‌ها از عمل بوتاکس استفاده می‌کنند که استفاده از این روش عوارض زیادی برای افراد دارد، اما لیزر فوتونا به‌ راحتی می‌تواند این چروک‌ها را از بین ببرد.

  • رفع جای جوش

جای جوش یکی از نقاط آزار دهنده بر روی پوست می‌باشد و گاهی این جوش‌ ها به ‌قدری چرکین هستند که بعد از رفع آن‌ها،  اثرات جوش بر روی پوست مانند فرو رفتگی باقی می‌ماند لیزر فوتونا می‌تواند با ایجاد کلاژن سازی در این نقاط فرورفتگی‌ها را از بین ببرد و پوست صاف و یکدست شود.

  •  از بین بردن واریس

یکی از مواردی که بیشتر افراد با آن مواجه هستند واریس می‌باشد که بیشتر در ناحیه ران و ساق پا می‌باشد و به‌ صورت خطوط قرمز رنگ و گاهی بنفش بر روی پوست نمایان هستند.
لیزر فوتونا به ‌خوبی می‌تواند اثرات واریس پا را از روی بدن از بین ببرد.

  • درمان خروپف

شاید متوجه ‌شده باشید بیشتر افرادی که سن آن‌ها بالا می‌باشد، دچار خروپف می‌شوند و خروپف بیشتر به دلیل این می‌باشد که پوست خاصیت انعطاف‌ پذیری خود را از دست‌ داده و نمی‌تواند دم و بازدم را به‌خوبی هدایت کند، اما لیزر فوتونا با افزایش خاصیت انعطاف‌پذیری پوست و عضلات داخل دهان باعث درمان خروپف می‌شود.

کاربردهای لیزر فوتونا

  • از بین بردن گوشت اضافه و جای بخیه

گاهی عمل‌های جراحی که بر روی پوست صورت می‌گیرد، زمان ترمیم آن‌ها زیاد طول می‌کشد و  گذشت زمان باعث می‌شود که جای بخیه به‌ صورت گوشت اضافی بر آمده شود و لیزر فوتونا این قسمت‌ها را با افزایش بازسازی پوست ترمیم می‌کند، به گونه‌ ای که اثری از جای بخیه بر روی پوست باقی نماند.

  • از بین بردن ترک‌های پوست

ترک‌های پوستی بیشتر برای خانم‌ های باردار و همچنین افرادی که چاق و لاغر می‌شوند زیاد به وجود می‌آید و این قسمت‌ها به‌ صورت رشته‌های سفید رنگ در زیر پوست مشخص می‌باشد و این مسئله به‌ خاطر این است که سلول‌های این قسمت از بین رفته‌اند، اما لیزر فوتونا با افزایش خون‌ رسانی در این قسمت‌ها باعث از بین بردن ترک‌های پوستی می‌شود.

  • رفع افتادگی پلک

پلک یکی از عوامل زیبایی می‌باشد و افتادگی آن باعث می‌شود که سن بیشتر از آنچه که هست نشان داده شود، بنابراین افراد به‌ دنبال راهکاری برای از بین بردن افتادگی پلک هستند لیزر فوتونا به‌ خوبی می‌تواند افتادگی پلک را با افزایش کلاژن سازی و خاصیت کشسانی پوست درمان کند.

  •  پیکرتراشی و لاغری موضعی

یکی از راه‌های درمان چاقی استفاده از لیزر فوتونا می باشد که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.

مراقبت‌های قبل‌ از لیزر فوتونا

برای اثربخشی بهتر لیزر فوتونا باید مراقبت‌ هایی را قبل ‌از انجام لیزر انجام دهید که این مراقبت‌ها شامل:

1- عدم استفاده از حمام آفتاب و سولاریوم، حداقل یک ماه قبل ‌از انجام لیزر فوتونا

2- چنانچه نسبت ‌به مواد دارویی حساسیت دارید و بدن شما به نسبت به بعضی از داروها واکنش نشان می‌دهد، حتماً پزشک متخصص را در جریان بگذارید.

3- اگر از دارو های ضد انعقاد خون و یا آسپرین استفاده می‌کنید حتما قبل ‌از انجام لیزر فوتونا، پزشک متخصص را در جریان بگذارید و با صلاح دید پزشک از مصرف این قرص‌ها حداقل سه روز قبل ‌از انجام لیزر فوتونا خودداری نمایید.

4- درصورتی ‌که قبلاً ژل بوتاکس را تزریق کرده‌ اید حداقل به میزان دو هفته با انجام لیزر فوتونا فاصله داشته باشد.

مراقبت‌های قبل‌ از لیزر فوتونا

5- قبل‌از انجام لیزر فوتونا از لایه بردار استفاده نکنید. زیرا پوست حساس‌ شده و نسبت‌ به لیزر فوتونا واکنش نشان می‌دهد و میزان تورم و قرمزی آن بسیار بیشتر می‌شود.

6- زمان انجام لیزر فوتونا به‌هیچ‌ عنوان از مواد آرایشی استفاده نکنید.

مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا

1- یکی از نتایجی که لیزر فوتونا دارد این است که باعث افزایش گردش خون در نقاط مورد نظر می‌شود شما می‌توانید با ورزش کردن بعد از انجام  لیزر فوتونا، گردش خون را بیشتر کرده تا اثربخشی لیزر فوتون‌ها بیشتر شود.

2- مصرف سبزیجات و آب مرکبات بعد از لیزر فوتونا باعث افزایش میزان فیبر در پوست می‌شود و میزان شادابی و طراوت پوست دوچندان می‌شود.

3- استفاده از کرم ضد آفتاب، پوست بعد از لیزر فوتون حساس‌شده و نسبت‌ به حرارت واکنش نشان می‌دهد بهتر است که بعد از لیزر فوتونا حتما از ضد آفتاب های مناسب استفاده کنید که بنا به تشخیص پزشک میزان  spf آن‌ها متفاوت است.

4- از قرار گرفتن، در معرض نور خورشید و همچنین مکان‌هایی که دارای حرارت بالا هستند خودداری کنید.مراقبت‌های بعد از لیزر فوتونا

5- با توجه به صلاح‌ دید پزشک می‌توانید از مکمل‌های کلاژن ساز استفاده کنید.

6- نوشیدن آب به میزان کافی، حداقل روزانه به میزان هشت لیوان آب مصرف کنید.

7- خواب کافی ،یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در سلامت پوست دارد، می‌باشد.

لیزر فوتونا (سیستم SP Dynamis) موثر ترین و پیشرفته ترین لیزر غیر تهاجمی برای از بین بردن چین و چروک و خطوط و لکه های پوستی و همچنین جوانسازی پوست استفاده میشود که این سیستم برنده جایزه موثر ترین لیزر چند کاره دنیا را در آمریکا شده است

پیکرتراشی و لاغری موضعی با لیزر فوتونا

یکی از مواردی که باعث لاغری موضعی می‌شود لیزر فوتونا می‌باشد که این لیزر با تاباندن پالس‌ های متفاوت از طول موج‌های مختلف بر روی نقطه‌ ی مد نظر باعث می‌شود که حرارت در آن نقطه به‌ صورت تدریجی افزایش پیدا کند و این افزایش تدریجی حرارت باعث شود، سلول‌های چربی در آن نقطه کم‌ کم از بین برود و به سلول مرده تبدیل شود و زمانی‌ که سلول‌ها مرده می‌شود محتویات سلول از آن خارج‌ شده و توسط کبد سوزانده می‌شوند و باعث می‌شود در نقطه موردنظر، میزان چربی کمتر شود و لاغری صورت گیرد.
حرارتی که باعث از بین رفتن چربی‌ها در این نقاط می‌شود، امکان دارد باعث ایجاد تورم و قرمزی در آن ناحیه شود که این واکنش طبیعی می باشد و بعد از گذشت چند ساعت از لیزر فوتونا به‌صورت خود به ‌خود از بین می‌رود.پیکرتراشی و لاغری موضعی با لیزر فوتونا

از مزیت استفاده از این روش برای لاغری این است که فرد بعد از انجام لیزر می‌تواند به‌راحتی به کارهای روزمره خود بپردازد و نیاز به استراحت و یا انجام کار خاصی ندارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه کسانی نمی‌توانند از روش درمانی لیزر فوتونا استفاده کنند؟

  • خانم‌های باردار

لیزر فوتون‌ها دارای عوارض بسیار کمی می‌باشد اما بنا بر احتیاط بهتر است خانم‌های باردار در زمان بارداری از لیزر فوتونا استفاده نکنند.

  • افراد پایین‌تر از سن هجده سال

چون تا زمان هجده ‌سالگی صفحات رشدی به‌ خوبی تکمیل ‌نشده و بسته نشده‌ اند بهتر است که این افراد از انجام لیزر فوتونا خودداری کنند.

  • کسانی که پوست آن‌ ها دارای جراحت و زخم می‌باشد نباید لیزر فوتونا را برای درمان انتخاب کنند، زیرا لیزر فوتونا امکان دارد، این جراحات را تشدید کند.

 لیست درمان‌های امکان‌پذیر با لیزر فوتونا

1- برطرف کردن چین‌ و چروک صورت

2- رفع شلی و افتادگی پوست

3- درمان جای زخم و بخیه لیست درمان‌های امکان‌پذیر با لیزر فوتونا

4- رفع افتادگی پلک

5- رفع ترک‌ های پوستی شکم و سینه

6- سفت کردن افتادگی شکم

7- شفاف‌ سازی پوست

8- رفع آکنه

9- از بین بردن جای جوش

10- لاغری موضعی

11- رفع چین‌ و چروک دور چشم

12- درمان خروپف

13- جوانسازی پوست

14- فرم دهی پوست صورت

15- رفع خطوط خنده

هزینه درمانی برای انجام لیزر فوتونا

میزان هزینه‌ ای که برای انجام لیزر فوتون‌ها باید پرداخت شود بستگی به عوامل مختلفی دارند که این عوامل شامل:

1- نوع دستگاه‌ های به کار برده

دستگاه‌ هایی که برای انجام لیزر فوتونا استفاده می‌شود در مدل‌ های مختلفی هستند و هر کدام از این دستگاه‌ ها دارای خدمات متفاوتی می‌باشند، که هرچه دستگاه پیشرفته‌ تر باشد میزان هزینه آن بالاتر است .

2- بستگی به ناحیه درمانی دارد.

هرچه میزان ناحیه‌ ای که لیزر فوتونا بر روی آن صورت می‌گیرد بیشتر باشد، میزان هزینه آن بالاتر است و همچنین اگر برای چین‌ و چروک صورت استفاده می‌شود هرچه عمق این چین‌ و چروک‌ها بیشتر باشد تعداد جلسات درمانی زیادتر بوده و هزینه درمانی نیز بالاتر می‌رود.

3- تخصص پزشک

اگر پزشکان با سابقه و ماهر عمل لیزر را انجام دهند با توجه به تخصصی که در این زمینه دارند و حساسیتی که برای پوست به خرج می‌دهند، میزان هزینه‌ ای که دریافت می‌کنند نیز بیشتر است.

هزینه درمانی برای انجام لیزر فوتونا

4- منطقه‌ ای که مکان انجام لیزرفوتونا می باشد.

همان‌طور که می‌دانید مناطق مختلف دارای هزینه‌های متفاوتی هستند چرا که برخی نقاط بدن مانند اطراف چشم ها نیاز به مراقب و توجه بیشتری از طرف پزشک متخصص دارد.

 5- هزینه‌ی داروهای تکمیلی

گاهی برای کاهش اثرات جانبی لیزر فوتونا، داروهایی تجویز می‌شود که میزان این داروها با توجه به نوع پوست فرد متفاوت می‌باشد، به تبع آن هزینه پایانی متفاوت است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x