کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

جراحی با پانچ چیست؟

جراحی با پانچ چیست؟

همه افراد خواهان پوستی صاف و یکدست می‌باشند و با بروز کوچک‌ترین مشکلی برای پوست دچار نگرانی می‌شوند و به‌دنبال راهکارهای مختلف برای از بین بردن این مشکلات پوستی هستند اکثر افراد از کرم‌های موضعی برای از بین بردن مشکلات پوستی استفاده می‌کنند که تاثیر این کرم‌ها به‌صورت موقت می‌باشد و باعث تغییر چشم گیری بر روی پوست نمی‌شود. یکی از مشکلات پوستی که برای اکثر افراد در دوران نوجوانی به وجود می‌آید، بروز جوش و آکنه برروی پوست می‌باشد، گاهی این جوش و آکنه‌ها بر روی پوست به‌صورت سرسخت و دائمی هستند و باعث ایجاد منافذ عمیق بر روی پوست هستند. و در نهایت پوستی نازیبا نمایان می شود،و این عارضه افراد را ناراحت می‌کند.

عمل جراحی پانچ چیست ؟
امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی راهکارهای زیادی برای درمان مشکلات پوستی وجود دارد و تقریباً تمامی مشکلات پوستی قابل ‌درمان می‌باشند و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد، یکی از روش‌هایی که برای درمان آکنه استفاده می‌شود روش پانچ می‌باشد. این روش با استفاده از یک سوزن مخصوص انجام می‌شود و منافذ آسیب ‌دیده‌ی پوست را از آن خارج می‌کنند، که امکان دارد جای زخم بر روی پوست باقی بماند، به‌همین دلیل از روش‌های ترکیبی دیگر به‌همراه این روش استفاده می‌شود، تا اثر جای زخمی که در این روش بر جای می‌ماند با روش‌های دیگر از بین برود.
عوارض این روش بسیار کم می‌باشد و نیازی به بیهوشی ندارد و تنها برای ازبین بردن درد ناشی از این روش، از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده می‌شود.
این روش تاثیر زیادی بر از بین بردن جای جوش و اسکار دارد و درصورتی‌که از روش‌های دیگر به‌ همراه این روش استفاده نشود جای آن به‌صورت خط ظریفی بر روی پوست باقی می‌ماند، به‌همین دلیل توصیه پزشکان متخصص برای انجام این روش، به‌صورت ترکیبی با سایر روش‌های زیبایی می‌باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آشنایی با روش پانچ صورت

جای زخم و اسکار به گونه‌ای می‌باشد که با روش‌های غیرحرفه‌ای قابل‌درمان نمی‌باشد، اما پانچ صورت یکی از راهکارهایی است که به‌صورت حرفه‌ای باعث از بین رفتن این نوع مشکلات پوست می‌شود.
پانچ صورت یک روش جراحی می‌باشد که به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و میزان عوارض آن بسیار کم می‌باشد این روش با استفاده از یک دستگاه بنام پانچ انجام می‌شود و این دستگاه بر روی محل موردنظر قرار گرفته و با استفاده از برش‌هایی که بر روی پوست ایجاد می‌کند باعث خارج شدن اسکار یا جای جوش می‌شود.
دستگاه پانچ دارای قاعده سه ‌بعدی می‌باشد و بر روی جای جوش قرار داده می‌شود و با حرکات رفت و برگشتی باعث خارج شدن جای زخم از محل موردنظر می‌شود و سپس باعث تحریک کلاژن سازی در ناحیه موردنظر شده و این محل ترمیم پیدا می‌کند.


ممکن است بعد از خروج جای جوش واسکار،  سوراخ‌های عمیقی بر روی پوست باقی بماند، که پزشک متخصص این سوراخ‌ها را با استفاده از چسب آستری و یا بخیه به یکدیگر متصل می‌کند. دلیل این‌که در این روش از بخیه استفاده می‌شود، امکان دارد اثر آن بر روی پوست باقی بماند و روش‌های ترکیبی که در این روش می‌توان استفاده کرد، لیزر می‌باشد که باعث از بین رفتن جای بخیه می شود.

انواع پانچ صورت

1- پانچ صورت با گرفتینگ

زمانی‌که عمق جای جوش بر روی پوست زیاد باشد پزشک از روش پانچ با گرفتینگ استفاده می‌کند و برای انجام این روش ابتدا  برای این‌که درد متوجه فرد نشود با استفاده از بی‌حسی موضعی محل موردنظر، بی‌حس می‌شود، سپس با دستگاه مخصوص اسکار را از پوست خارج می‌کند و بعد از آن، یک قسمت از پوست از ناحیه‌های دیگر به این قسمت پیوند می‌زند و اکثر اوقات از ناحیه پشت گوش برای این نواحی استفاده می شود.

انواع پانچ صورت

2- پانچ پایه

 در صورتی که جای جوش، زیاد عمیق نباشد از پانچ پایه استفاده می‌شود، در این روش نیز ابتدا محل موردنظر بی‌حس می‌شود و جای جوش از پوست خارج می‌شود، اما به دلیل این‌که که عمق آن زیاد نمی‌باشد، از چسب‌های مخصوص به نام چسب آستر، برای محل موردنظر استفاده می‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

در چه مواردی از پانچ صورت استفاده می‌شود؟

زمانی‌که جوش‌ها و آکنه‌های روی پوست دست‌کاری می‌شوند یا به دلایل مختلف بر روی صورت ماندگار می‌شوند، جای این زخم‌ها به‌صورت عمیق و باریک بر روی پوست باقی می‌ماند و درمان آن برای افراد مشکل می‌باشد.
یکی از روش‌هایی که برای درمان این جای زخم‌ها استفاده می‌شود، پانچ صورت می‌باشد، که به صورت فوق‌العاده‌ای باعث از بین رفتن این‌جای زخم‌ها می‌شود.


همچنین پانچ صورت همانند سابسیژن با کانولا برای از بین بردن منافذ بزرگ و عمیق پوست، جای اسکارها، خال، علائم سرطان پوست و موارد این‌چنینی تاثیرگذار می‌باشد و باعث ترمیم این نواحی می‌شود. دستگاه پانچ دارای ابعاد مختلفی می‌باشد که با توجه به نوع مشکل پوستی و عمق آن از ابعاد مختلف آن استفاده می‌شود.

مواردی که در آن‌ها نباید از پانچ صورت استفاده کنیم؟

گاهی بر روی صورت فرد خال‌هایی وجود دارد، که این خال‌ها ریشه‌های عمیقی دارند که ممکن است این ریشه‌ها سرطانی باعث شده و استفاده از پانچ صورت برای این خال‌ها باعث انتشار بیشتر سرطان در بدن شود، بنابراین برای این خال‌ها نباید از پانچ صورت استفاده شود.

مواردی که در آن‌ها نباید از پانچ صورت استفاده کنیم؟

مراقبت‌های قبل از انجام پانچ

1- چنانچه بدن شما نسبت ‌به استفاده از بی‌حس کننده‌های موضعی حساسیت نشان می‌دهد حتما این‌موضوع را با پزشک درمیان بگذارید.

2- به مدت دو روز قبل ‌از انجام عمل پانچ از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.

3- چنانچه از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین استفاده می‌کنید یک هفته قبل‌از انجام پانچ از این داروها مصرف نکنید.

مراقبت‌های قبل از انجام پانچ

4- درصورتی‌که پوست شما دچار زخم‌های کلوئیدی می‌شود حتماً موضوع را با پزشک در میان بگذارید. اگر پوست شما حساس می‌باشد و بعد از ایجاد زخم دچار عفونت می‌شود، از این روش درمانی استفاده نکنید.

5- دو روز قبل‌از انجام پانچ صورت در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

مراقبت‌های بعد از انجام پانچ صورت

1- در پانچ صورت به دلیل این‌که یک قسمت از پوست از آن جدا می‌شود، بعد از انجام عمل پانچ ممکن است برای ناحیه موردنظر از باند استفاده شود،

2- گاهی بعد از انجام پانچ محل موردنظر خون‌ریزی می‌کند درصورتی‌که این خون‌ریزی اتفاق افتاد به مدت بیست دقیقه زخم ایجاد شده را فشار دهید تا خون به‌صورت کامل از آن خارج شود، اگر همچنان خون‌ریزی ادامه داشت با پزشک خود درمیان بگذارید.

3- ازضربه زدن به محل موردنظر خودداری کنید.

مراقبت‌های بعد از انجام پانچ صورت

4- به مدت یک هفته بعد از انجام پانچ هم استحمام نکنید و از رسیدن آب به محل مورد نظر جلوگیری شود.

5- زخم‌هایی که بر اثر انجام پانچ بر روی پوست بوجود آمده اند در عرض دو ماه به‌طور کامل ترمیم شوند ترمیم زخم بر روی پاها دیرتر انجام می‌شود محلی که پانچ صورت انجام می‌گیرد دو بار در روز باید تعویض شود.

 معایب پانچ صورت

1- این روش به‌تنهایی برای از بین بردن مشکل پوستی تاثیرگذار نمی‌باشد و برای‌اینکه تاثیرگذاری بیشتری بر روی پوست داشته باشد باید معمولاً با روش‌های دیگر به‌صورت ترکیبی استفاده شود. روش‌هایی مانند لیزر بیشتر همراه با پانچ استفاده می‌شود تا اثر زخم‌های ایجاد شده در اثر پانچ به وسیله لیزر ترمیم شود.

2- معمولاً بعد از استفاده از پانچ صورت، زخم بر روی پوست باقی می‌ماند که این زخم‌ها نسبت به‌جای جوش‌ها، کوچک‌تر می‌باشد، اما ممکن است این اثر برای همیشه باقی بماند.

3- امکان ایجاد درد بر روی ناحیه موردنظر، بعد از انجام پانچ وجود دارد.

4- ممکن است باعث ایجاد خون‌ریزی شود.

5- در پوست‌هایی که میزان چین‌وچروک آن‌ها بیشتر  است امکان ایجاد زخم‌های کلوئیدی وجود دارد.

 معایب پانچ صورت

6- ممکن است در ناحیه موردنظر کبودی و تورم ایجاد شود.

7- گاهی باعث افزایش تغییر رنگ پوست در ناحیه موردنظر می‌شود.

8-دامکان ایجاد عفونت وجود دارد.

مزایای روش پانچ صورت

1- این عمل به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و بیمار بعد از آن می‌تواند به منزل برگردد.

2- افراد زیادی می‌توانند از پانچ صورت برای درمان زخم‌های خود استفاده کنند.

مزایای روش پانچ صورت

3- نیازی به بیهوشی ندارد و برای انجام این عمل از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده می‌شود.

4- تاثیر زیادی بر روی کاهش زخم‌های بجا مانده از آبله‌مرغان و یا زخم‌هایی که بر اثر سانحه ایجاد شده‌اند، دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

تفاوت پانچ کردن صورت و میکرونیدلینگ برای درمان جوش صورت

میکرونیدلینگ روشی است که در آن با استفاده  ازسوزن‌های ظریف متعددی بر روی پوست سوراخ‌های ظریف ایجاد می شود و موجب تحریک پوست برای انجام کلاژن سازی می‌شود.
در این روش ممکن است لایه اپیدرم آسیب ببیند و با افزایش خون‌ریزی همراه باشد. اما در روش پانچ صورت تنها از یک دستگاه پانچ استفاده می‌شود که این دستگاه جای زخم را از بین برده و میزان خون‌ریزی در آن کم می‌باشد.

تفاوت پانچ کردن صورت و میکرونیدلینگ برای درمان جوش صورت

هزینه جراحی با پانچ چقدر است؟

پانچ تاثیر زیادی بر روی منافذ عمیق پوست دارد و به نسبت می‌تواند جایگزین خوبی برای انجام عمل جراحی باشد، هزینه این روش درمانی نسبت‌به جراحی بسیار مناسب‌تر می‌باشد. اما میزان هزینه دریافتی برای پانچ به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل عبارت‌اند از

1- تخصص پزشک

جای زخم و اسکار بر روی پوست به گونه‌ای می‌باشد که باید توسط یک پزشک حرفه‌ای این زخم‌ها از پوست خارج شود تا میزان شکافی که بعد از خارج شدن این جای زخم‌ها بر روی پوست باقی می‌ماند، زیاد نباشد و پزشک به‌راحتی بتواند آن ناحیه را ترمیم کند، هرچه تخصص پزشک بیشتر باشد، امکان دارد هزینه دریافتی برای انجام پانچ نیز بیشتر باشد.

2- میزان عمق جای جوش و اسکار

هرچه میزان عمق جای جوش بر روی پوست بیشتر باشد، نیاز به‌دقت بیشتری برای خارج کردن این‌جای جوش‌ها می باشد، همچنین باید عمل پیوند پوست برای این نواحی استفاده شود که تمامی این موارد هزینه‌ای جداگانه دارد.

هزینه جراحی با پانچ چقدر است؟

3- مکان کلینیک زیبایی

 کلینیک های زیبایی از خدمات متفاوتی استفاده می‌کنند و هرچه این خدمات پیشرفته‌تر باشد، میزان هزینه دریافتی آن نیز بیشتر است. همچنین مکانی که کلینیک در آن واقع‌شده است، نیز بر روی هزینه تاثیر گذار می‌باشد، چه‌بسا کلینیک‌های زیبایی در یک شهر دارای قیمت‌های متفاوتی برای انجام پانچ باشند.

4- تعداد جلسات درمانی

گاهی گستردگی مشکلات پوستی زیاد می‌باشد و برای درمان این مشکلات باید تعداد جلسات درمانی بیشتری انجام شود، هر چه تعداد جلسات درمانی بیشتر باشد، میزان هزینه دریافتی نیز بیشتر است.

4 1 رای
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x