کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی چیست؟

همه ما می‌دانیم با افزایش سن پوست از حالت اولیه خارج می‌شود و مشکلات متعددی بر روی پوست به وجود می‌آید. مشکلاتی از قبیل چین ‌و چروک، لکه پوستی، افتادگی پلک و ایجاد خط خنده مشکلاتی ازین قبیل می‌باشد.
همه افراد سعی بر این دارند با استفاده از روش‌های مختلف مانند استفاده از کرم‌های ویتامین و ماسک های تقویتی، روند پیری را کاهش داده و بر افزایش لطافت و شادابی پوست بیفزایند. اما استفاده از این مواد تاثیر چشمگیری بر روی پوست ندارد و اثر آن‌ها موقت می‌باشد.
یکی از راهکارهایی که برای از بین بردن چین‌ و چروک و مشکلات پوستی استفاده می‌شود، مزوتراپی می‌باشد که در این روش، با استفاده از سوزن‌های ظریف، لایه میانی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند و موادی درون این ناحیه تزریق می‌کند.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی باعث تحریک کلاژن سازی شده و همچنین مواد تزریقی نقش بسزایی در شادابی و طراوت دارد و به‌عنوان مکمل کلاژن سازی باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. مزو تراپی علاوه‌ بر پوست بر روی مو نیز تاثیر گذار است و باعث پرپشت شدن موها و توقف ریزش مو می‌شود.

کاربردهای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان ریزش مو و رشد بیشتر موها
  • درمان سلولیت و سفت کردن پوست در نواحی باسن و ران
  • جوانسازی پوست و آبرسانی مستقیم به آن
  • از بین بردن چربی‌های اضافی در بدن و کاهش وزن
  • رفع لک‌ها و روشن‌تر کردن پوست تیره

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزو تراپی یا درمان لایه میانی پوست

از دلایل عمده ایجاد چین‌وچروک بر روی پوست و مشکلات آن این است که، با افزایش سن، کلاژن سازی پوست بسیار کاهش پیدا می‌کند، کاهش کلاژن پوست باعث ایجاد چین ‌و چروک بر روی آن می‌شود. مزو تراپی یا لایه درمانی پوست با استفاده از سوزن‌های ظریف با عمق ۲ الی ۴ میلی‌متر انجام می‌گیرد، این سوزن‌ها تا لایه میانی پوست نفوذ کرده و با تزریق موادی به نام کوکتل در این ناحیه باعث تغذیه پوست شده، همچنین این سوزن‌ها با ایجاد سوراخ‌های ریز در لایه میانی پوست باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود و همچنین افزایش خون‌رسانی در این ناحیه بیشتر می‌شود تا باعث ترمیم آسیب سلولی شود. ماده کوکتل شامل انواع اسید آمینه، پروتئین و ویتامین‌های مختلف می‌باشد و باعث تغذیه پوست می شود، همچنین عصاره گیاهان مؤثر در جوان‌سازی پوست مانند گیاه جینسینگ و گیاه رزماری دراین ماده مغذی می باشد، این گیاهان دارای ترکیبات بی‌خطری هستند و با پوست بدن سازگار می‌باشد.

مزو تراپی یا درمان لایه میانی پوست

مزوتراپی به‌معنای درمان لایه میانی می‌باشد، بنابراین گاهی از این اصطلاح برای مزو تراپی نیز استفاده می‌کنند.

در این قسمت شما را به دیدن ویدیو تهیه شده از مراحل مزوتراپی پوست و مو برای جوانسازی و درمان مشکلات پوستی و ریزش مو، دعوت می نماییم…

لایه میانی چیست ؟

پوست از سه بخش عمده اپیدرم، درم و هیپودرم تشکیل شده ‌است. اپیدرم، خارجی‌ترین لایه پوست می‌باشد که نقش حفاظتی برای بدن دارد و از ورود مواد خارجی به بدن جلوگیری می‌کند و این لایه از سلول‌های شاخی و سلول‌های مرده تشکیل ‌شده و قطر آن به ‌اندازه‌ی یک میلی‌متر می‌باشد. درم، لایه میانی پوست می باشد و پروتئین‌هایی که نقش انعطاف‌پذیری برای پوست دارند در این لایه قرار گرفته‌اند. پروتئین هایی از قبیل کلاژن و الاستین که با افزایش سن، این پروتئین‌ها به‌صورت قابل‌ توجهی کاهش پیدا می‌کنند و باعث شل شدن پوست و خشکی آن می‌شود. هیپودرم، لایه زیرین پوست می‌باشد و نقش آن اتصال لایه‌های بالایی به عضلات می‌باشد.

لایه میانی چیست ؟ این لایه از بافت چربی و بافت‌های پیوندی تشکیل ‌شده است. پس به این نتیجه می‌رسیم که لایه میانی پوست نقش بسزایی در زیبایی پوست دارد و چنانچه این لایه به‌صورت کامل تقویت شود و میزان کلاژن آن افزایش پیدا کند، از بسیاری مشکلات جلوگیری می‌شود. به‌ همین خاطر در مزوتراپی سوزن‌ها به این بافت نفوذ داده می‌شوند تا باعث تحریک سلول‌های این قسمت شوند، و باعث افزایش انعطاف‌پذیری پوست و از بین رفتن بسیاری از مشکلات پوستی شوند.

تاریخچه مزوتراپی

برای اولین‌بار در قرن دوازدهم یک فرد فرانسوی به روش سنتی مانند مزو تراپی بر روی پوست عملیاتی انجام داد، این فرد فرانسوی سوراخ‌هایی بر روی پوست ایجاد میکرد و سپس داروهای گیاهی را برروی سوراخ‌ها ریخته تا از طریق این سوراخ‌ها داروهای گیاهی بهتر جذب شود.

تاریخچه مزوتراپی شکل امروزی مزوتراپی نیز توسط یک پزشک فرانسوی برای اولین‌بار انجام شد، این پزشک برای درمان بیماری آسم ماده‌ای بنام پروکائین را به صورت تزریقی برای بیماراستفاده می کرد، اما بعد از مدتی متوجه شد که ریزش موهای افرادی که از این تزریق دارویی استفاده می‌کردند، بهبود پیدا کرده ‌است، بنابراین از این تزریق برای درمان ریزش مو استفاده کرد و این روش را مزو تراپی نام نهاد.

چگونه به درم دسترسی پیدا می‌کنیم؟

اپیدرم پوست به‌عنوان یک ‌لایه حفاظتی بر روی بدن قرار گرفته و از ورود مواد خارجی به پوست تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند، اما گاهی نیاز داریم برای انجام درمان‌های مختلف به لایه زیرین اپیدرم به نام درم یا لایه میانی دسترسی پیدا کنیم.

چگونه به درم دسترسی پیدا می‌کنیم؟ برای انجام مزوتراپی پوست باید مواد تزریقی بر روی لایه میانی استفاده شود بدین‌ منظور از سوزن‌های ظریف استفاده می‌شود تا این سوزن‌ها از لایه سطحی پوست عبور کرده و به لایه میانی پوست برسند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

اثرات و فواید مزو تراپی

1- روش مزوتراپی، عوارض بسیار کمی برای فرد دارد و دردی متوجه فرد نمی شود، زیرا از بی‌حس کننده‌های موضعی برای این روش استفاده می‌شود.

2- دوره نقاهت ندارد و بعد از انجام مزوتراپی، فرد می تواند به‌راحتی به کارهای روزمره بپردازد، تنها باید مراقبت‌هایی برای پوست انجام شود.

3- این شیوه درمانی تاثیر بسزایی بر روی فولیکول‌های مو دارد و باعث توقف ریزش مو می‌شود همچنین در زمان کاشت مو می‌توان از مزو تراپی استفاده کرد تا با افزایش خون‌رسانی به محل موردنظر باعث شود زخم‌ها سریع‌تر بهبود پیدا کنند.

اثرات و فواید مزو تراپی

4- مشکلات پوستی مانند افتادگی پوست، چین‌وچروک، آکنه و لکه‌های صورت، با استفاده از این روش به‌طور قابل محسوسی درمان می شوند.

5- از این روش می‌توان به‌عنوان یک روش تکمیل‌ کننده برای تقویت پوست و مو استفاده کرد.

6- در مزوتراپی از داروهایی استفاده می‌شود که باعث می‌شود، میزان ترشح چربی پوست کنترل شود.

دارورسانی، آب‌رسانی و تغذیه

مزوتراپی از طریق تزریق ماده ای به نام کوکتل باعث تغذیه‌ی پوست می‌شود، ماده کوکتل دارای ترکیبات مختلفی می‌باشد، استفاده ازترکیبات مختلف به هدف درمانی و مشکل پوستی بستگی دارد. اما به‌طور معمول دارای ترکیبات زیر می‌باشد.

1- دارو

برای این ترکیبات از داروهایی که باعث افزایش خون‌رسانی به محل مورد نظر می‌شوند و همچنین داروهای تاثیرگذار بر روی میزان ترشح هورمون‌های مختلف و داروهای تقویتی پوست و مو و همچنین داروهایی که باعث تجزیه سلول‌های چربی می‌شود، استفاده می‌کنند.

دارورسانی، آب‌رسانی و تغذیه

2- ویتامین‌ها

 ویتامین‌هایی که در این ترکیب استفاده می‌شوند ویتامین‌های گروه ب می‌باشند، این ویتامین‌ها در تنظیم ترشح غدد چربی و همچنین بهبود بافت پوستی تاثیر بسزایی دارند.

ویتامین c ، باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود.  مواد معدنی، که این مواد شامل مس و فسفر و روی می‌باشد که تاثیر بسیار زیادی بر روی شادابی پوست دارند.

سایر مزایای مزو تراپی

1- مزو تراپی از طریق دو بخش باعث تاثیر بر شادابی و جوانسازی پوست می‌شود. این دو بخش، ایجاد سوراخ‌های ریز بر روی پوست و روش دیگر تزریق مواد مغذی بر روی پوست می‌باشد و این دو بخش به‌ عنوان  مکمل بر روی یکدیگر تاثیر می‌گذارد و باعث نتیجه‌ بخشی بیشتر مزوتراپی می‌شود.

2- مزوتراپی باعث کاهش چربی‌های موضعی در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. در این روش با تزریق ماده‌ای به نام ال کارنیتین باعث شکستن سلول‌های چربی شده و این سلول‌های چربی شکسته‌ شده از بدن توسط غدد لنفاوی دفع می‌شوند.

3- مدت‌زمان زیادی برای هر جلسه درمانی نیاز نمی‌باشد.

عوارض جانبی و خطرات مزوتراپی

1- به دلیل این‌که این روش درمانی به‌صورت تزریقی انجام می‌شود باید حتما توسط افراد متخصص، این مواد بر روی پوست تزریق شود تا در اثر سهل ‌انگاری باعث ایجاد آسیب پوستی نشود و سلول‌های عصبی آسیب نبیند.

2- ممکن است در بعضی از افراد موجب آلرژی شود و نسبت‌ به داروهای تزریقی حساسیت نشان دهند.

3- مواد استفاده ‌شده در کوکتل گاهی باعث ایجاد التهاب می‌شود.

عوارض جانبی و خطرات مزوتراپی

4- درصورتی‌که سوزن‌های مورد استفاده برای مزوتراپی به‌خوبی استرلیزه نباشد باعث ایجاد عفونت بر روی پوست می‌شود.

5- امکان دارد در جاهایی که عمل تزریق انجام شود لکه‌هایی به‌صورت تیره یا روشن ظاهر شود و در صورتی‌ که عمل تزریق به‌خوبی انجام نشود، باعث خون‌ مردگی و کبودی در ناحیه موردنظر شود.

آیا مزوتراپی درد دارد؟

مزوتراپی از طریق تزریق انجام می‌گیرد و دارای سوزن‌های ظریفی می‌باشد و خیلی از افراد بر این تصور هستند که مزوتراپی به دلیل این‌ که با عمل تزریق و استفاده از این سوزن‌های ظریف انجام می‌شود دارای درد زیادی می‌باشد، اما باید این‌موضوع را بیان کنیم که این روش کاملاً بدون درد می‌باشد، ممکن است در اثر تزریق این سوزن‌ها درد کمی متوجه فرد شود که با استفاده از مواد بی‌حس کننده‌، در مواد تزریقی باعث از بین رفتن همان درد کم نیزمی‌شوند.

آیا مزوتراپی درد دارد؟ گاهی افراد استرس استفاده از این روش تزریقی دارند باید خاطرنشان کرد مزو تراپی به روشی دیگر نیز انجام می‌شود و در آن روش از تزریق سوزن استفاده نمی‌شود، اما تاثیر آن به‌ اندازه روش تزریقی نمی‌باشد.

به چند جلسه درمان نیاز دارم؟

عوامل مختلفی بر روی تعداد جلسات درمانی مزو تراپی تاثیرگذار می‌باشد. این عوامل عبارت‌اند از:

۱- نوع پوست

۲- نوع مشکل پوستی

۳- واکنش فرد استفاده ‌کننده

1- نوع پوست

پوست افراد مختلف با هم متفاوت می‌باشد و تاثیرگذاری مزوتراپی برای پوست‌های مختلف متفاوت می‌باشد چه‌ بسا بعضی از افراد، پوستشان به گونه‌ای باشد که با انجام تعداد جلسات کم تأثیرات چشمگیری بر روی پوست، مشاهده کنند اما انجام همان تعداد جلسه برای فرد دیگر تأثیر زیادی نداشته باشد.

به چند جلسه درمان نیاز دارم؟

 2- نوع مشکل پوستی

هر چه میزان مشکل پوستی عمیق‌تر باشد تعداد جلسات درمانی مزو تراپی نیز بیشتر می‌باشد. اما به‌طور معمول جلسات درمانی مزوتراپی بین ۷ تا ۱۵جلسه می‌باشد.

3- واکنش فرد استفاده‌ کننده

درصورتی‌که فرد دارای پوست حساسی می‌باشد و پزشک تشخیص دهد که این مواد تزریقی باعث التهاب پوست آن‌ها شود و ترجیحاً تعداد جلسات درمانی را بیشتر می‌کند.

در این قسمت شما را به دیدن ویدیو تهیه شده از نحوه مزوتراپی ابرو برای تقویت رشد ابرو دعوت می نماییم…

مراقبت‌های قبل و بعد از مزوتراپی چگونه است؟

 مراقبت‌های قبل‌ از مزوتراپی

1- به مدت چهار روز قبل ‌از انجام مزوتراپی از خوردن داروهای ضد انعقاد خون و مسکن خودداری کنید.

2- قبل‌از انجام مزوتراپی سطح پوست خود را کاملاً پاک‌سازی کنید.

3-  در زمان دوران قاعدگی مزوتراپی را انجام ندهید زیرا باعث ایجاد کبودی بر روی ناحیه موردنظر می‌شود.

4- چنانچه مزوتراپی برای مو استفاده می‌ شود به مدت ۲۴ ساعت قبل مزو تراپی از مواد تقویت‌کننده و داروهای مراقبتی استفاده نکنید.

5- قبل از انجام مزوتراپی مو ها را با شامپوی ملایم بشویید.

6- از مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنید.

7- این هفته قبل‌ از انجام مزوتراپی از هیچ‌گونه لایه‌بردار، برای پوست استفاده نکنید.

8- دو روز قبل‌ از انجام مزوتراپی در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

مراقبت‌های بعد از انجام مزو تراپی

1- برای کاهش التهاب ناحیه موردنظر از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

2- به مدت دو روز بعد از مزوتراپی از رفتن به سونا و استخر جلوگیری کنید.

مراقبت‌های قبل و بعد از مزوتراپی چگونه است؟

3- به مدت یک روز بعد از انجام مزوتراپی از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپیرین و ویتامین ای استفاده نکنید.

4-  به مدت دو روز بعد از انجام مزوتراپی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری شود.

5- رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و فیبر داشته باشید تا تاثیر مزوتراپی بر روی پوست بیشتر شود.

6- از انجام تمرینات ورزشی شدید، خودداری شود و بهتر است به مدت نیم‌ساعت در روز پیاده‌روی کنید.

7- چنانچه آثار کبودی و قرمزی بر روی پوست تشدید شد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

کاربردهای مزو تراپی

مزو تراپی تأثیرات زیادی بر روی پوست و مو دارد و باعث جوان‌سازی پوست، لیفت صورت، تاثیر زیاد بر ازبین بردن لک روی صورت، برطرف کردن افتادگی پلک، از بین بردن چربی‌های موضعی صورت و بدن و همچنین در زمان کاشت مو باعث بهبود ترمیم زخم‌ها و باعث کاهش ریزش مو می‌شود.

کاربردهای مزو تراپی
کاربردهای مختلف مزو تراپی با توجه به نیاز بیمار تشخیص داده می‌شود و نوع ترکیبات مواد تزریقی را تغییر می‌دهند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع مزوتراپی

1- مزو تراپی مو

با استفاده از مواد تزریقی، که دارای ترکیباتی می‌باشند که بر روی رشد مو تاثیر زیادی دارند، میزان ترشح چربی‌های طبیعی پوست سر را کنترل می‌کند و با تأثیری که بر روی کاهش بعضی از هورمون‌ها دارد باعث توقف ریزش مو می‌شود. همچنین این ماده تزریقی باعث افزایش خون‌رسانی به سر می‌شود که تاثیر زیادی بر روی ترمیم زخم‌های ایجادشده در اثر کاشت مو دارد و در درمان ریزش سکه‌ای مو تاثیر گذار است.

2- مزو تراپی دور چشم

مزوتراپی، برای از بین بردن تیرگی‌های دور چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این ناحیه با افزایش خون‌رسانی و تولید کلاژن بیشتر باعث از بین رفتگی تیرگی‌های دور چشم می‌شود.

3- مزو تراپی صورت

 بیشتر افراد از مزو تراپی، برای صورت استفاده می‌کنند و باعث کاهش چین‌ و چروک و لکه‌های پوستی می‌شوند، این کار را با تحریک کلاژن سازی و افزایش خون‌رسانی به پوست و همچنین کاهش ترشح بعضی از هورمون‌ها انجام می‌دهد.

4- مزو تراپی لاغری

ماده کوکتل دارای ترکیباتی می‌باشد که باعث شکستن سلول‌های چربی می‌شود و تاثیر زیادی بر روی از بین بردن چربی‌های موضعی دارد و برای درمان سلولیت و غبغب تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

مزوتراپی درمان چین و چروک

مهم است که علل ایجاد چین و چروک را بشناسیم.
عواملی همچون پیری طبیعی، افت کلاژن، تغییرات در ترشح چربی پوست و تاثیرات محیطی می‌توانند عوامل اصلی باشند.
این روش به پوست امکان می‌دهد تا مواد مفید را جذب کرده و به اطراف پوست که نیاز به بازسازی دارند ارسال کند.
این فرآیند چین و چروک‌ها را به‌صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.
مزوتراپی نه تنها درمانی برای چین و چروک است بلکه جلوگیری از چین و چروک صورت نیز می باشد.

درمان پیگمنتیشن (لکه ها) واسکار

لکه‌های پوستی دراثر ماده‌ای به نام ملانین، به وجود می‌آید. در اثر فعالیت سلولی ملانوسیت ماده ای بنام ملانین در پوست ترشح می‌شود و این ماده ترشحی باعث ایجاد لکه بر روی پوست می‌شود.

درمان پیگمنتیشن (لکه ها) واسکار
ایجاد لکه‌ها زمانی‌که در معرض نور خورشید قرار می گیرید بیشتر می‌شود مزوتراپی با استفاده از کلاژن سازی پوست و کاهش ترشح ملانین، باعث از بین رفتن لکه‌های پوستی می‌شود و تاثیر زیادی بر از بین بردن جای زخم بر روی پوست دارد. بدین ‌منظور از هیالورونیک اسید در ماده تزریقی استفاده می‌شود.
همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ماده تزریقی باعث می‌شود، زخم‌ها بهتر ترمیم شود.

چه افرادی نمی‌توانند ازمزوتراپی استفاده کنند؟

1- افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند به دلیل این‌که زخم‌ها در این افراد دیرتر ترمیم می‌شود نباید از مزو تراپی استفاده کنند.

2- بیماران سرطانی که تحت درمان شیمی‌درمانی و پرتودرمانی هستند، نمی‌توانند از مزوتراپی استفاده کنند زیرا سیستم ایمنی بدن آن‌ها بسیار ضعیف می‌باشد.

3- افرادی که داروهای رقیق‌ کننده خون مصرف می‌کنند نباید از این شیوه درمانی استفاده کنند.

چه افرادی نمی‌توانند ازمزوتراپی استفاده کنند؟

4- خانم‌هایی که در زمان بارداری و یا شیردهی هستند نباید از این روش استفاده کنند، زیرا ماده تزریقی دارای ترکیبات مختلفی می‌باشد که ممکن است برای جنین مضر باشد.

5- افرادی که پوست آن‌ها دارای مشکلاتی از قبیل زگیل، تب‌خال یا اگزما می‌باشند نباید از مزو تراپی استفاده کنند.

6- افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند.

7- مزو تراپی روش مناسبی برای بیماران قلبی نمی‌باشد.

 هزینه انجام مزو تراپی چقدر است؟

عوامل مختلفی بر روی هزینه انجام مزو تراپی تاثیرگذار می‌باشند. این عوامل عبارت‌اند از:

1- نوع مواد تزریقی

ماده کوکتل که به لایه میانی پوست تزریق می‌شود، دارای ترکیبات مختلفی می‌باشد که با توجه به نوع مشکل پوستی، ترکیبات متغیر می‌باشد. هزینه‌ای که برای انجام برای این مواد تزریقی مصرف می‌شود برروی هزینه انجام مزوتراپی تاثیر گذار است.

2- مکان کلینیک زیبایی

کلینیک‌های زیبایی از نظر بهداشت و مکان با هم متفاوت هستند و این عوامل بر روی هزینه انجام مزوتراپی تاثیر گذار می‌باشد. زمانی‌که کلینیک زیبایی در موقعیت بهتری باشد، هزینه دریافتی برای انجام مزوتراپی نیز بیشتر است.

3- میزان سابقه کلینیک و مهارت پزشک متخصص

یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت مزوتراپی، حرفه‌ای بودن پزشک متخصص می‌باشد. مزوتراپی  بسیار حساس می‌باشد زیرا با استفاده از تزریق بر روی پوست انجام شود و کوچک‌ترین کم‌دقتی باعث ایجاد مشکلات آسیب‌ناپذیری به پوست می‌شود. هرچه پزشک حرفه‌ای‌تر باشد امکان دارد میزان هزینه دریافتی برای انجام از مزوتراپی نیز بیشتر باشد.

4- داروهای تکمیلی

گاهی برای پوست‌های مختلف از داروهای تکمیلی استفاده می‌شود تا میزان التهابات پوستی کمتر شود، و هزینه این داروها بر روی هزینه مزو تراپی تاثیرگذار است.

 5- تعداد جلسات درمانی

هرچه میزان جلسات درمانی بیشتر باشد به تبع آن میزان موادی که برای انجام درمان مصرف می‌شود و وقتی‌که برای جلسه درمانی گذاشته می‌شود بیشتر است، بنابراین میزان هزینه‌ای که از بیماران دریافت می‌شود نیز بیشتر می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x