کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

فیلر مو (Hair Filler) چیست؟

فیلر مو (Hair Filler) چیست؟

یکی از مواردی که تاثیر زیادی بر روی زیبایی چهره دارد مو می باشد. گاهی مو در اثر عوامل مختلف دچار ریزش جزئی می‌شود و این مشکل بیشتر در کناره ها و وسط سر، به وجود می آید. مواردی مانند استفاده از اتو و سشوار، رنگ کردن موها، آلودگی‌های محیط، عدم تغذیه مناسب و قرار گرفتن در شرایط استرس زا، باعث ریزش جزئی در موها می شود و همچنین ممکن است موهای شما، از ضخامت کمتری برخوردار شده و کم کم دچار ریزش شود.
گاهی میزان ریزش و سطح آن افزوده می شود و منجر به طاسی می شود. یکی از روش هایی که برای افزایش تراکم موها مورد استفاده قرار می گیرد، فیلر مو می باشد که تاثیر زیادی در درمان ریزش موها دارد.
در چنین مواردی استفاده از کاشت مو مناسب نمی‌باشد، زیرا میزان ریزش موها به قدری شدید نمی باشد که نیاز به صرف هزینه زیادی باشد و استفاده از راهکارهای درمانی دیگر توصیه می‌شود. فیلر مو تاثیر زیادی در افزایش تراکم موها دارد.

فیلر مو چیست؟
فیلر مو به صورت تزریق در زیر پوست انجام می‌شود و باعث افزایش تراکم موها و افزایش ضخامت آنها می‌شود و تاثیر بسزایی در افزایش جذابیت و جوان تر شدن افراد دارد. این ماده تزریقی شامل مواد مغذی از جمله بیومیتیک، هیالورونیک اسید، انواع ویتامین ها و مواد معدنی می باشد، که استفاده از این مواد در زیر پوست، باعث تقویت فولیکول های مو می شود، و رشد موها را تحریک می‌کند، در نتیجه موها پرپشت تر و زیباتر می شوند.
فیلر مو حاوی هیالورنیک اسید می باشد. هیالورونیک اسید باعث تحریک فیبروبلاست ها شده و فیبروبلاست‌ها، کلاژن سازی را انجام می دهند. همچنین استفاده از فیلر مو باعث افزایش خون رسانی به پوست سر می‌شود و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و باعث افزایش عملکرد فولیکول ها می شود.
استفاده از فیلرمو تنها باعث تحریک رشد موها نمی شود بلکه از ریزش بیشتر موها جلوگیری می کند.

چرا باید از فیلر مو استفاده کنیم؟

اگر شما نیز دچار ریزش مو هستید و یا موهای شما کم پشت می باشد، می توانید از این روش برای درمان ریزش مو استفاده کنید. فیلر مو با تاثیر بر سه حالت باعث افزایش رشد موها و تراکم موها می‌شود که این سه حالت به صورت زیر می باشد.
استفاده از فیلر مو باعث می شود که فولیکول های مو، تقویت شده و در نواحی خالی از مو، مجدد موهای جدید رشد کند و باعث افزایش تراکم موها می شود. استفاده از فیلر مو به عنوان ماده مغذی برای موها می باشد و موها را تقویت می کند.

چرا باید از فیلر مو استفاده کنیم؟
با افزایش سن میزان تغییرات هورمونی افزوده می‌شود و ممکن است موها نازک تر شود و ضخامت آنها کاسته شود استفاده از فیلر مو باعث می شود که موها از ضخامت بیشتری برخوردار شوند و باعث افزایش جذابیت موها می‌شود، همچنین به عنوان لایه محافظتی، در اطراف موها قرار گرفته که باعث افزایش مقاومت موها می‌شود.

جلوگیری از ریزش مو ها

مو با استفاده از مواد مغذی که در زیر پوست تزریق می کند، باعث تقویت موهای باقیمانده می‌شود و از ریزش بیشتر آنها جلوگیری می کند.

تقویت ریشه مو و مراقبت از آن

 در اثر عوامل مختلفی مو دچار ریزش می شود و بافت موها به صورت نازک و با ضخامت کم روی پوست سر رشد می کنند.  استفاده از فیلر مو باعث تقویت ریشه موها می شود و از ریزش آن ها جلوگیری می کند و این موضوع باعث می‌شود که جذابیت چهره بیشتر باشد، حتی ممکن است ریزش مو در سنین پایین نیز رخ دهد که به دلیل تغییرات هورمونی و همچنین تغذیه نامناسب می باشد، استفاده از فیلر باعث می‌شود موها در برابر عوامل محیطی مقاوم باشد و باعث مهار رادیکال‌های آزاد شود.

چرا باید از فیلر مو استفاده کنیم؟

رشد مجدد موها

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم فیلر مو حاوی ماده هیالورونیک اسید می باشد که باعث تحریک کلاژن سازی می شود و باعث افزایش خون رسانی به ناحیه پوست سر می‌شود، بنابراین باعث می‌شود فولیکول‌های مو دوباره تقویت شود و باعث رشد مجدد موها شود.

جلوگیری از ریزش مجدد و دوام نتایج استفاده از فیلر مو باعث می شود که موها به دلیل تقویتی که از طریق تزریق فیلر انجام می گیرد، دارای استحکام و مقاومت بالایی باشند و از ریزش بیشتر آنها جلوگیری شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نحوه درمان ریزش مو با Hair Filler

با تزریق فیلر مو به پوست سر، ماده تزریقی به ریشه موها در زیر  پوست پخش می شود و باعث تقویت ریشه موها می شود، این فرآیند تا ۲۴ ساعت ادامه دارد و باعث تقویت ریشه موها می شود و به عنوان ماده مغذی نقش بسیار زیادی در افزایش ضخامت موها و کاهش نازکی آنها دارد. همچنین استفاده از این ماده تزریقی باعث افزایش خون رسانی به موها می شود. این ماده تزریقی حاوی چند ترکیب اصلی می باشد که تمامی خواص فیلر مو به خاطر اثر این ترکیبات می باشد. از ترکیبات فیلر مو می توان

۱- هیالورونیک اسید

یکی از ترکیبات فیلر مو هیالورونیک اسید می باشد، که تاثیر بسزایی در افزایش استحکام موها و حفظ رطوبت آنها دارد، در واقع باعث هیدراته شدن موها می شود و از شکننده شدن، موها جلوگیری می کند. همچنین باعث تحریک فیبروبلاست ها می شود که این فیبروبلاست ها فرایند کلاژن سازی را تحریک می‌کند و باعث افزایش ترمیم سلول‌های آسیب دیده و همچنین خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

۲- الیگوپپتید ۵۴

این ماده باعث می‌شود که مو از مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی برخوردار باشد. همچنین، از ریزش آن ها جلوگیری می کند و فرایند ریزش مو را متوقف می کند.

۳- دکاپپتید۱۰

 این ماده باعث تقویت پوست سر می شود و از خشکی آن جلوگیری می‌کند و همچنین استفاده از این ماده باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست سر می شود و موجب حالت دهی به موها می شود.

۴- دکاپپتیل ۱۸

این ماده باعث تحریک سلول های فولیکولی می‌شود و به دنبال تحریک سلول های فولیکولی موهای جدید بر روی نواحی خالی مجدد رشد می‌کند و همچنین باعث افزایش ضخامت موها می شود.

۵- اکتاپپتید۲

این ماده به عنوان ماده محافظتی از موها در برابر عوامل مختلفی مانند استرس و اشعه نور خورشید می باشد و در واقع اطراف فولیکول های مو را احاطه کرده و باعث می شود موها آسیب کمتری ببیند.

نحوه درمان ریزش مو با Hair Filler

۶- اکتا پپتید ۱۱

این ماده نیز باعث افزایش کلاژن سازی در ناحیه پوست سر می شود و موجب افزایش حالت پذیری موها می شود، همچنین افزایش کلاژن باعث می‌شود موها از ضخامت بیشتری برخوردار باشد و فولیکول های مو، مجدد موهای تازه را بر روی پوست سر رشد دهد.

۷- الیگوپپتید ۷۱

از مواردی که باعث می شود سن افراد نسبت به آن چیزی که هست بیشتر نشان داده شود، سفید شدن زودرس موها می باشد. استفاده از این ماده ترکیبی در فیلر مو باعث می شود از رنگدانه های مو حفاظت شده و مانع از سفید شدن آن‌ها شود، همچنین استفاده از این ماده در ترکیب فیلر باعث می شود ریزش موها متوقف شود.

چه کسانی می توانند از فیلرمو استفاده کنند؟

با افزایش سن موها، نازک شده و خاصیت شکنندگی بالایی دارند، که این مشکل هم برای خانم ها و هم آقایان ایجاد می‌شود. استفاده از کاشت مو برای این افراد هزینه زیادی به همراه دارد، همچنین نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند، به همین خاطر ترجیح می‌دهند، از روش های دیگری برای افزایش تراکم موها و همچنین ضخامت آنها استفاده کنند یکی از بهترین راهکارها استفاده از فیلر مو می باشد که محدودیتی برای استفاده از این روش درمانی وجود ندارد، اما استفاده از این روش برای درمان طاسی تاثیر زیادی ندارد، چنانچه موها دچار سوختگی و آسیب دیدگی شدید باشند، استفاده از این شیوه درمانی تاثیر بسزایی در درمان این نوع آسیب دیدگی ها ندارد، تنها فیلر مو، برای تقویت فولیکول هایی که ضعیف شده اند تاثیر گذار می باشد و باعث رشد مو در نواحی کم پشت، می شود.
استفاده از فیلر باعث تقویت فولیکول ها می شود و باعث می‌شود موها مجدداً رشد کند.

به طورکلی فیلر مو گزینه مناسبی برای افراد زیر می باشد.

۱- افرادی که موهای آنها از حساسیت بالایی برخوردارند و سریعا دچار شکستگی می شوند و جنس موها نازک می باشد.

۲- افرادی که در قسمت های مختلف سر موهای آنها دچار ریزش نقطه شده است.

۳- افرادی که به دلیل عدم مراقبت صحیح از موها مانند استفاده از سشوار و اتو مو و همچنین رنگ موهای شیمیایی، موهای آنها دچار آسیب شده است.

چه کسانی می توانند از فیلرمو استفاده کنند؟

۴- گاهی افراد، کاشت مو را انجام داده‌اند، اما برای تقویت فولیکول های مو و رشد بیشتر آنها از این روش استفاده می‌کنند، تا نتایج مثبتی را از کاشت مو دریافت کنند استفاده از فیلر مو برای این افراد گزینه مناسبی می باشد.

۵- افرادی که به دنبال راهکاری می باشند، تا موهای سرشان تقویت شده و همچنین تمایل دارند، رشد موهای آنها بیشتر باشد می توانند، با استفاده از فیلر باعث تقویت موهای خود شوند.

گاهی افراد به دلیل عدم رعایت رژیم سالم و همچنین کاهش وزن ناگهانی و قرار گرفتن در شرایط مختلف استرس زا، موهای خود را از دست می دهند، استفاده از فیلر مو برای این افراد بسیار تاثیر گذار می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای درمان با فیلر مو

۱- اثرات درمانی فیلر مو تا مدت زیادی ماندگاری دارد و تا مدت زیادی شاهد ریزش موها نخواهید بود.

۲- استفاده از این روش باعث تقویت ریشه موها می شود و باعث می‌شود، موهای خوش حالت و زیباتری داشته باشید.

۳- فیلر مو باعث افزایش ضخامت موها می شود و همچنین حجم موها را افزایش می‌دهد.

۴- استفاده از فیلر موجب افزایش مقاومت موها در برابر عوامل محیطی می شود.

۵- ماده مغذی فیلر مو باعث تقویت فولیکول های ضعیف مو می شود و باعث می شود موهای جدید بر روی ناحیه مورد نظر رشد کند و باعث افزایش تراکم موها می شود.

۶- فیلر مو یکی از روشهای درمان ریزش مو می باشد که عوارض زیادی ندارد و موجب آسیب به پوست سر نمی شود.

مزایای درمان با فیلر مو

۷- اثرات درمانی آن طولانی مدت می باشد و برای انجام فیلر مو بسته به میزان ریزش موها و تراکم آنها تنها چند جلسه درمانی صورت می گیرد.

۸- استفاده از این روش باعث افزایش رشد موها می شود و برای افرادی که به موهای بلند علاقه دارند، گزینه مناسبی می باشد.

۹- همچنین استفاده از فیلر مو باعث افزایش رطوبت رسانی به پوست سر می‌شود و از خشک شدن موها و آسیب دیدن آن ها جلوگیری می کند.

۱۰- استفاده از فیلر مو باعث حذف ژن های ایجاد کننده ریزش مو می شود.

چه کسانی نمی توانند از تزریق فیلر استفاده کنند؟

استفاده از فیلر مو به دلیل اینکه عوارض بسیار کمی دارد، برای همه افراد مناسب می باشد و افرادی که از سلامت عمومی برخوردار هستند، می توانند با خیال راحت از این روش برای افزایش تراکم موها و کاهش ریزش مو استفاده کنند، اما گاهی بعضی از افراد به دلیل شرایط حساسی که دارند، بهتر است از این روش برای توقف ریزش موها و افزایش تراکم مو استفاده نکنند.

افرادی که نمی توانند از این روش استفاده کنند عبارتند از:

۱- خانم هایی که در زمان بارداری و یا شیردهی هستند، بهتر است از این روش برای درمان استفاده نکنند.

۲- افرادی که سیستم ایمنی آنها دچار اختلال می باشد و به بیماری خود ایمنی دچار هستند.

۳- افرادی که بر روی پوست سر آنها بیماری پوستی فعال وجود دارد.

چه کسانی نمی توانند از تزریق فیلر استفاده کنند؟

۴- افرادی که پوست سر آنها دچار حساسیت بالایی می باشد و با کوچکترین التهابی این واکنش تشدیدمی شود.

۵- افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند بهتر از این روش استفاده نکنند، زیرا رقیق شدن خون باعث افزایش خونریزی در ناحیه مورد نظر می شود.

 این موضوع را عنوان کنیم که انتخاب پزشک مورد نظر نیز، در میزان عوارض این روش درمانی تاثیر گذار می باشد و باید در انتخاب پزشک مورد نظر حساسیت زیادی به خرج بدهید. زیرا پوست دارای حساسیت بالایی می باشد و کوچک ترین کم کاری در این مورد باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری برای فرد می‌شود.
همچنین نوع ماده تزریقی متفاوت می باشد و باید در انتخاب  کلینیک دقت کنید که از فیلر های موی با کیفیت برای شما استفاده شود.

 تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با فیلر مو

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان ریزش مو با فیلر بستگی به شرایط و عوامل مختلفی از قبیل شرایط فرد، نوع و کیفیت موها و میزان ریزش موها دارد.

ریزش موها

هرچه ریزش موها شدت بیشتری داشته باشد، نیاز به جلسات درمانی بیشتری دارد، تا میزان ریزش موها متوقف شود.

 تراکم موها

 هرچه فرد موهای کم پشت تری داشته باشد، انجام این شیوه درمانی نیاز به تعداد جلسات بیشتری داشته باشد تا تراکم موها به اندازه مورد نظر برسد.

 تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با فیلر مو

ضخامت موها

 موها دارای ضخامت های متفاوتی هستند هرچه موها نازک تر باشند و از حساسیت بالایی برخوردار باشند، نیاز به مواد مغذی بیشتری دارند و ممکن است تعداد جلسات درمانی افزایش پیدا کند.

به طور معمول با انجام سه جلسه درمان با فیلر مو ریزش موها متوقف می شود و موها به تراکم معینی میرسد اما فاصله بین جلسات نیز مهم می باشد به طور معمول این فاصله حدود ۱۵ روز می باشد اما با توجه به شرایط افراد ممکن است این جلسات دو تا چهار ماه طول بکشد، تا فرد به نتیجه دلخواه دست پیدا کند. باگذشت دو ماه از انجام این شیوه درمانی، نتایج به صورت واضح بر روی پوست سر قابل مشاهده می باشد و ضخامت موها افزایش پیدا می کند.

بعد از تزریق فیلر مو چه باید کرد؟

استفاده از این شیوه درمانی نیاز به مراقبت هایی دارد تا تاثیر آن شیوه درمانی بیشتر باشد و همچنین میزان عوارضی که برای فرد به وجود می آید کاهش پیدا کند تزریق فیلر نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد و نیاز به مراقبت هایی دارد تا این روش درمانی بیشتر بر روی موها تاثیر گذار باشد و میزان عارضه کمتری برای فرد به وجود بیاید و در نهایت موهای پرپشت و زیباتری داشته باشید.

۱- به مدت یک ماه بعد از انجام تزریق فیلر، از رفتن به استخر های دارای کلر خودداری شود.

۲- از ژل مو و مواد شیمیایی حالت دهنده مو استفاده نشود.

۳- از قرار گرفتن در محیط‌های آلوده خودداری شود.

۴- در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و در صورت لزوم حتما روی موها را بپوشانید.

۵- گاهی پزشک مورد نظر برای تقویت اثربخشی فیلر مو، محلول های تقویت کننده تجویز می کند.

۶- برای شستشوی موها، از شامپوهای ملایم مورد تایید پزشک مورد نظر استفاده شود.

بعد از تزریق فیلر مو چه باید کرد؟

۷- از گذاشتن کلاه و یا استفاده از روسری بر روی موها خودداری شود.

۸- ابزارهای حالت دهنده مو مانند سشوار و اتو مو استفاده نشود.

۹- حتی الامکان از رنگ موهای شیمیایی برای موها استفاده نشود.

۱۰- برای افزایش تاثیر بخشی به این روش درمانی بهتر است بعد از تزریق موهای سر را ماساژ دهید تا این ماده تزریقی بیشتر در زیر پوست پخش شود.

۱۱- بعد از انجام تزریق از استحمام خودداری شود.

آیا امکان تزریق فیلر مو در خانه وجود دارد؟

تزریق فیلر مو نیاز به مهارت بالایی دارد و فرد نمی تواند به صورت خودسرانه آن را در منزل انجام دهد. زیرا برای انجام تزریق فیلر، باید پوست سر کاملا بررسی شود، همچنین ویژگی های مو و شرایط فرد همه این نکات در نظر گرفته می‌شود و سپس تزریق انجام می شود که با توجه به این نکات میزان دوز مصرفی و همچنین تعداد جلسات درمانی برای فرد تعیین می‌شود. همچنین سوزن هایی که برای تزریق استفاده می شود دارای ضخامت های متفاوتی هستند و این سوزن ها باید به گونه ای استفاده می شوند که موجب آسیب به سلول‌های ناحیه مورد نظر نشود. بنابراین حتماً باید این کار به صورت تخصصی انجام شود، و توسط پزشک ماهر و حرفه ای تزریق فیلر صورت بگیرد، تا از هرگونه آسیبی جلوگیری شود.

آیا امکان تزریق فیلر مو در خانه وجود دارد؟

هزینه تزریق فیلر مو چقدر است؟

هزینه ای که برای انجام تزریق فیلر دریافت می شودبه عوامل مختلفی بستگی دارد که با توجه به این عوامل هزینه دریافت تخمین زده می‌شود.

۱- مکان کلینیک

اولین گزینه مهم برای انجام تزریق فیلر انتخاب یک کلینیک با سابقه می باشد که در آن تمامی موارد بهداشتی به خوبی رعایت شود. موقعیت جغرافیایی کلینیک فیلر مو نیز بر روی هزینه دریافتی تاثیرگذار می باشد، هرچه کلینیک از موقعیت بالاتری برخوردار باشد، میزان هزینه دریافتی نیز بیشتر است.

۲- نوع فیلر تزریقی

فیلر های مو دارای برند های مختلفی هستند و هر کدام از آنها دارای کیفیت متفاوتی نسبت به سایر فیلرها می باشد هرچه برند مورد استفاده، کیفیت بالاتری داشته باشد میزان هزینه ای که مراجعه‌ کننده باید پرداخت کند، نیز بیشتر است.

۳- میزان تراکم و ریزش موها

یکی دیگر ازعوامل تعیین کننده هزینه تزریق فیلر، میزان تراکم موها و ریزش آن ها می باشد. هرچه میزان تراکم موها کمتر باشد و ریزش آنها شدیدتر باشد، میزان تزریق فیلر بیشتر است، بنابراین هزینه دریافتی نیز بیشتر می‌شود.

هزینه تزریق فیلر مو چقدر است؟

۴- تعداد جلسات درمانی

پزشک متخصص با توجه به شرایط فرد، تعداد جلسه مورد نیاز برای درمان را تعیین می کند، هرچه تعداد جلسات درمانی بیشتر باشد، هزینه دریافتی نیز بیشتر است.

۵- میزان سابقه و مهارت پزشک متخصص

 همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم، انجام تزریق فیلر نیاز به مهارت زیادی دارد و کوچکترین سهل انگاری موجب آسیب های جبران ناپذیری به سلامت فرد می شود. هرچه پزشک مورد نظر دارای مهارت بیشتری باشد، امکان دارد هزینه دریافتی نیز بیشتر شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انجام فیلر مو چه عوارضی را ایجاد می کند؟

قبل از انجام تزریق فیلر مو طی جلسه مشاوره پزشک متخصص تمامی شرایط تزریق فیلر را به اطلاع بیمار می رساند و در مورد عوارض آن نیز توضیحاتی را ارائه می دهد.
بعضی از عوارض عبارتند از:

۱- امکان دارد بعد از انجام تزریق پوست دچار التهاب شود و زخم هایی بر روی سر ایجاد شود که این زخما زود بهبود پیدا می‌کند.

۲- ممکن است التهاباتی از نظر تورم و خارش و قرمزی بر روی سر پدیدار شود که این علائم نیز بعد از سه روز کاملا از بین می رود.

۳- گاهی بعضی از افراد نسبت به ماده تزریقی حساسیت نشان می‌دهند،چنانچه میزان عوارض بعد از یک هفته همچنان ادامه داشته باشد، حتما این موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

نکاتی که در هنگام تزریق فیلر باید توجه کرد؟

۱-در انجام تزریق فیلر نیازی به بیهوشی فرد نمی باشد و تنها از بی حس کننده های موضعی استفاده میشود.

۲- تزریق حتماً باید بر روی پوست تمیز وعاری ازهرگونه آلودگی، انجام شود، زیرا در غیر این صورت پوست دچار التهاب شدید می شود.

۳- برای هرتزریق، سوزن های نازکی در ناحیه پوست سر وارد می‌شود، که این سوراخ ها به فاصله ۲ تا ۴ سانتی متر از یکدیگر قرار می گیرند و ماده تزریقی با توجه به دوز تعیین شده توسط پزشک به این نواحی تزریق می شود.

۴- در طول مدت انجام تزریق، باید پوست سر به آرامی ماساژ داده شود، تا ماده تزریقی بهتر در زیر پوست پخش شود و همچنین تاثیر زیادی بر کاهش میزان درد داشته باشد.

مراقبت بعد از تزریق هیر فیلر مو

یکی از کم عوارض ترین درمان های ریزش مو، روش درمانی تزریق هایی در ناحیه سر انجام گرفته و باعث توقف ریزش مو می شود و نیاز به انجام مراقبت هایی بعد از این روش درمانی می باشد. در کل فیلر مو دوره نقاهت زیادی ندارد و فرد می تواند بعد از انجام آن به فعالیت های روزمره بپردازد، اما با مراقبت هایی که بعد از انجام تزریق فیلر انجام می شود، در صورتی که به خوبی رعایت شوند، تاثیر بسزایی در افزایش بازدهی نتایج و ماندگاری آن خواهند داشت.
فیلر مو یک درمان بلند مدت برای ریزش مو می باشد که در نواحی مختلف سر تزریق انجام گرفته و از روش‌های غیرتهاجمی به شمار می‌رود و تأثیر بسزایی در افزایش ضخامت و پرپشتی موها دارد، این ماده تزریقی دارای عناصر مختلفی می باشد که باعث حفاظت موها در برابر آسیب های محیطی نیز می شود، از این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- انجام فعالیت های ورزشی سنگین باعث افزایش  گردش خون می‌شود و افزایش گردش خون باعث تاثیرات منفی بر نتایج تزریق هیر فیلر خواهد شد، بنابراین به مدت ۳ ساعت بعد از تزریق فیلر، از انجام فعالیت های ورزشی سنگین خودداری کنید.

۲- مواد شیمیایی موجود در رنگ مو باعث ایجاد التهابات خفیفی در نواحی تزریق خواهد شد و ممکن است عوارض جدی برای فرد به وجود آید، به همین دلیل به مدت دو روز بعد از تزریق از رنگ کردن موها خودداری کنید.

مراقبت بعد از تزریق هیر فیلر مو

۳- ممکن است استفاده از سشوار یا شستشوی موها باعث تاثیر منفی بر نتایج تزریق شود و بهتر است برای دریافت نتایج بهتر از تزریق فیلر، به مدت ۲۴ ساعت بعد از تزریق از شستشو و سشوار کشیدن مو ها خودداری کنید.

۴- خاراندن پوست سر و ماساژ، ممکن است باعث ایجاد عفونت در نواحی مختلف سر شود، که این عارضه بسیار نادر می باشد اما برای کاهش احتمال عفونت بهتر است به مدت یک روز بعد از تزریق از خارش یا ماساژ پوست سر خودداری کنید.

باید توجه کنید که انجام این مراقبت ها در صورتی می باشد که شما از سلامت کامل برخوردار باشید اما چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا پیش زمینه ای دارید، باید انجام این مراقبت ها با توجه به نظر پزشک انجام گیرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نکات و مراقبت های بعد از تزریق فیلر

با اینکه یکی از کم عارضه ترین روش های درمانی تزریق فیلر می باشد و دوره نقاهت کوتاهی دارد، اما انجام بعضی از مراقبت ها تا چند روز بعد از تزریق تاثیر بسزایی در افزایش بازدهی نتایج و ماندگاری آن دارد، بنابراین بهتر است این مراقبت ها به خوبی انجام گیرد، از این مراقبت ها و نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- ممکن است بعد از تزریق مقدار کمی قرمزی، تورم و خارش در ناحیه تزریق ایجاد شود که به منظور کاهش این عوارض می توان از کمپرس سرد به مدت ۸ ساعت بعد از تزریق استفاده کرد.

۲- ممکن است تزریق فیلر باعث اختلالاتی در بینایی  شود و موجب تاری دید شود، بنابراین بعد از انجام تزریق از انجام فعالیت های حساس و رانندگی خودداری کنید.

۳- از لمس کردن نواحی تزریق به مدت ۳۰ ساعت بعد از تزریق خودداری شود.

نکات و مراقبت های بعد از تزریق فیلر

۴- مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن، داروهای حاوی ویتامین e ممکن است باعث افزایش عوارض شود، بنابراین به مدت دو روز بعد از تزریق فیلر مو از مصرف این داروها خودداری کنید.

۵- قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور خورشید باعث تاثیر منفی اشعه ماورا بنفش بر نتایج تزریق و همچنین افزایش عوارض خواهد شد، بنابراین تا زمانی که عوارض اولیه مانند کبودی و قرمزی کاملاً برطرف نشده است، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رفتن به سونا و سولاریوم خودداری شود.

۶- به منظور آبرسانی به پوست بعد از تزریق فیلر به میزان کافی آب بنوشید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای تزریق فیلر مو چیست؟

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم فیلر مو باعث توقف ریزش موها و تقویت رشد مجدد آنها خواهد شد، بنابراین باعث می شود موهای شما جذاب تر و زیباتر به نظر برسد و دارای نتایج طولانی مدت می باشد، اما علاوه بر این مزایا این روش درمانی دارای مزایای دیگری نیز می باشد، که می توان به این موارد اشاره کرد.

۱- موجب افزایش حجم و ضخامت موها و کاهش شکنندگی و نازکی آنها خواهد شد.

۲- در صورتی که ریشه و ساقه مو تقویت شده و ضخامت موها افزایش پیدا کند، باعث می‌شود موها در برابر عوامل آسیب زا مانند آلودگی گرد و غبار و نور خورشید مقاومت بیشتری داشته باشند.

۳- ترکیبات مختلف فیلر مو باعث افزایش سلول های بنیادی پوست سر و در نتیجه افزایش تراکم موها خواهد شد، بنابراین موهایی که جدیداً بر روی پوست سر رشد کرده است، نسبت به موهای قبل از کیفیت بیشتری برخوردار می باشد.

۴- تزریق فیلر مو باعث آسیب به پوست سرنشده و عوارضی برای فرد ندارد و یک روش ایمن برای کاهش ریزش مو و افزایش رشد مجدد موها خواهد بود.

۵- نتایج درمانی فیلر مو به صورت طولانی مدت می باشد و با انجام چند جلسه درمان، نتایج رضایت بخشی در بر خواهد شد.

مزایای تزریق فیلر مو چیست؟

۶- فیلر مو باعث تقویت رشد موها و افزایش رشد آن ها خواهد شد، بنابراین گزینه مناسبی برای افرادی که به موهای بلند علاقه دارند، به حساب می آید.

۷- افرادی که دارای موهای خشک و آسیب دیده می باشند، می توانند با استفاده از فیلر مو به تقویت موها بپردازند.

۸- تزریق فیلر مو باعث از بین رفتن ژن های ایجاد کننده مو تا حد زیادی خواهد شد.

نحوه تزریق فیلر مو

برای تزریق فیلر مو باید به نکاتی توجه شود که انجام تزریق راحت تر صورت گیرد، بنابراین قبل از تزریق موهای خود را کاملا شسته و از هیچگونه مواد حالت کننده بر روی آنها استفاده نکنید.

روش تزریق به شیوه زیر است.

۱- این شیوه درمانی نیازی به بیهوشی ندارد، اما برای کاهش نگرانی بیمار از ژل های بی حسی به صورت موضعی استفاده می‌شود، که اثر آن بعد از نیم ساعت برطرف می شود.

۲- تزریق در نواحی از سر که سالم و تمیز باشد، انجام می گیرد و قبل از آن با استفاده از مواد الکلی ضدعفونی می شود.

۳- ممکن است برای درمان از چند سوزن استفاده شود که به طور معمول تزریق با سوزن ۳۰ یا ۳۲ گرم می باشد.

۴- در هر جلسه، تزریق به مقدار ۲۵۰ میلی لیتر می شود که فاصله هر تزریق تا ۴میلی متر می باشد.

نحوه تزریق فیلر مو

۵- بعد از تزریق ناحیه درمان ماساژ ملایم داده می‌شود و تا فیلر مو به صورت یکنواخت در زیر پوست پخش شده و باعث کاهش درد شود.

۶- با توجه به شرایط بدنی هر فرد و میزان موهایی که دارد، پاسخ متفاوتی نسبت به درمان خواهند داشت و با توجه به این عوامل پزشک اطلاعاتی را در اختیار افراد قرار می دهد، اما به طور کلی با تکرار جلسات درمانی نتایج رضایت بخش تری حاصل شده و فاصله بین هر جلسه ی درمان حدود دو هفته یکبار می باشد، به منظور حفظ نتایج باید بعد از ۳ تا ۶ ماه تزریق مجدد انجام بگیرد، مدت زمان تزریق توسط پزشک تعیین خواهد شد.

معایب تزریق فیلر مو چیست؟

با اینکه یکی از کم عارضه ترین روشهای درمانی تزریق فیلر می باشد، این روش درمانی نیز مانند سایر روش ها ممکن است دارای معایبی باشد که بروز عوارض جانبی را می‌توان از این معایب نام برد از عوارض جانبی بعد از تزریق فیلر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ممکن است تزریق هیر فیلر باعث درد کوتاه مدت و گذرا در ناحیه تزریق شود.

۲- بعد از تزریق مقدار کمی تورم و قرمزی، خارش در ناحیه درمان ایجاد می‌شود، که این عوارض به صورت کوتاه مدت بوده و بعد از سه روز کاملا برطرف خواهد شد.

معایب تزریق فیلر مو چیست؟

۳- گاهی بعضی افراد نسبت به مواد تزریقی حساسیت  و آلرژی نشان می دهند.

تمامی عوارض ذکر شده به صورت کوتاه مدت بوده و بعد از گذر یک هفته کاملا از بین خواهد رفت، اما چنانچه میزان عوارض بیش از این زمان ادامه پیدا کرد، باید به پزشک مراجعه کنید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با فیلر مو

برای درمان با فیلر مو تعداد جلسات مختلفی مورد نیاز می باشد، که تعداد این جلسات بستگی به کیفیت موهای فرد، میزان ریزش مو و نوع موها و همچنین شرایط فرد بستگی دارد، اما به طور معمول با انجام سه جلسه درمان درصورتی که  فاصله بین هر جلسه درمانی حدود دو هفته باشد، نتایج رضایت‌بخشی دریافت خواهد شد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با فیلر مو
البته ممکن است بعضی افراد نسبت به شرایطی که دارند و میزان تراکم دلخواه، تعداد جلسات درمانی افزایش پیدا کرده تا فرد به نتایج دلخواه برسد، نتایج این شیوه درمانی به مدت زمان دو ماه بعد از تزریق بر روی پوست سر قابل مشاهده می باشد و همچنین ضخامت مو ها نسبت به قبل افزایش پیدا می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام
آیا کاشت مو همیشگی هست یا بعد از یه مدتی ریزش داره یه قسمت های از سرم نیاز ب کاشت داره اما ب شدت از عوارضش میترسم میشه لطفن راهنمایی کنید

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x