کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

کرایوتراپی چیست و چرا انجام می شود؟

کرایوتراپی چیست و چرا انجام می شود؟

وجود هرگونه ضایعه پوستی، یک موضوع نگران‌کننده برای افراد می‌باشد و به‌دنبال راهکاری برای از بین بردن این ضایعات پوستی هستند، که کمترین عوارض را برای آن‌ها داشته باشد.
یکی از این راهکارها استفاده از کرایو تراپی می‌باشد، در این روش میزان عوارض بسیار کم می‌باشد.
رادیوتراپی یا سرمادرمانی همانگونه که از نام آن نیز مشخص است یک نوع شیوه درمانی برای ازبین بردن ضایعه‌های پوستی، مانند زگیل و خال می‌باشد که این فرآیند را از طریق ایجاد سرمای شدید انجام می‌دهد.
برای فرآیند سرما دهی از نیتروژن مایع، آرگون و دی اکسیدکربن استفاده می‌شود.  زیرا دمای این مواد پایین است و باعث ایجاد سرمای شدید بر روی نقطه‌ی مورد نظر می‌شود و موجب تخریب سلول‌های محل موردنظر می شود.

کرایوتراپی چیست و چرا انجام می شود؟
شاید برای شما قابل باور نباشد، که سرمای شدید باعث از بین بردن ضایعات و مشکلات پوست شود، اما این‌موضوع واقعیت دارد و بسیاری افراد از این روش درمانی استقبال می‌کنند.
وجود عوارض کم یکی از مزایای کرایو تراپی می‌باشد که باعث می‌شود در نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار گیرد و باعث از بین رفتن مشکلات این نواحی شود.
گاهی با انجام یک جلسه درمانی کرایوتراپی، مشکل شما به‌طور کامل از بین می‌رود.
اما گاهی با توجه به نوع ضایعه و میزان درگیری پوست تعداد جلسات افزایش پیدا کرده تا نتیجه رضایت‌بخشی حاصل شود و این‌ موضوع توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود. اما برای انجام هر جلسه درمانی تقریباً مدت ۶۰ دقیقه طول می‌کشد و برای این‌که درد کمتری متوجه فرد شود از بی‌حس کننده‌های موضعی، بنا به تشخیص پزشک استفاده می‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

فرآیند درمان کرایو تراپی به چه شکل است؟

برای استفاده از کرایو تراپی آن قسمت از بدن که دچار مشکل پوستی است را با استفاده از مواد مخصوص دچار کاهش دما می‌کنند که این فرایند طی چند مرحله انجام می‌شود.

مراحل کرایو تراپی

1- در اولین مرحله از کرایو تراپی، که اکثراً از نیتروژن مایع استفاده می‌شود، دمای این ماده را تا منفی۱۹۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهند، تا این ماده را بر روی محل موردنظر قرار داده و باعث کاهش دمای آن نقطه شوند.

2- ماده موردنظر را بر روی ناحیه مشخص‌شده، قرار می‌دهند تا فرآیند سرما سازی انجام گیرد.

3- کاهش دمای نقطه‌ی مورد نظر، باعث تخریب سلولی می‌شود و ضایعه مدنظر ازبین می رود.

4- بعد از انجام کرایو تراپی ممکن است تاول‌هایی بر روی ناحیه ی موردنظر ایجاد شود، بروز این تاول‌ها طبیعی می‌باشد و هیچ‌ گونه نگرانی ندارد.
اما بعد از انجام کرایوتراپی در صورتی‌ که مراقبت‌های توصیه ‌شده توسط پزشک را به‌صورت اصولی، انجام دهید، این تاول‌ها به‌طور کامل از بین می‌رود و مشکلی برای پوست شما ایجاد نمی‌کند.

فرآیند درمان کرایو تراپی به چه شکل است؟

کرایو تراپی عموماً به سه شیوه مختلف انجام می‌شود، که این روش‌ ها عبارت‌اند از:

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

1- کرایو تراپی با نیتروژن مایع

 برای انجام کرایوتراپی از نیتروژن مایع استفاده می‌شود، زیرا میزان دمای آن به مقدار بالاتری کاهش پیدا می‌کند و سرما سازی آن بیشتر است، نیتروژن مایع دمای محل موردنظر را تا ۱۹۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌دهد و فرایند فریزکردن ضایعه را انجام می‌دهد، این فریز کردن باعث از بین رفتن کامل مشکل پوستی می‌شود.

2- کرایو تراپی با استفاده از دی‌اکسیدکربن

یکی دیگر از موادی که برای کرایو تراپی استفاده می‌شود، دی‌اکسیدکربن است. این ماده قابلیت کاهش دما تا منفی ۷۸درجه سانتی‌گراد را دارد. قرار دادن مستقیم این ماده بر روی ناحیه مورد نظر باعث از بین رفتن ضایعه می‌شود.

3- کرایو تراپی با استفاده از ماده‌ای به نامDEMP

 دمای محل موردنظر توسط DEMPتا منفی ۵۷ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و میزان قرار دادن آن بر روی ناحیه مورد نظر بستگی به عمق ضایعه دارد و تا ۵۰ ثانیه متغیر است. اما ممکن است در انجام این روش از کرایوتراپی درد بیشتری متوجه فرد شود.

در این قسمت شما را به دیدن ویدیو تهیه شده از فرایند درمانی برداشت زگیل تناسلی و ضایعات پوستی با روش کرایوتراپی دعوت می نماییم…

 

برای درمان کرایو تراپی چند جلسه درمانی لازم است؟

عوامل مختلفی بر روی تعداد جلسات درمانی کرایو تراپی تاثیرگذار می‌باشند، این عوامل عبارت‌ از:

 ۱-  نوع پوست

۲- میزان گستردگی ضایعه

۳- نوع ضایعه پوستی می‌باشند.

برای استفاده از کرایوتراپی، ابتدا پزشک متخصص پوست شما را بررسی کرده و اطلاعات لازم را در این زمینه به شما ارائه می‌دهد و درصورتی‌که پوست شما برای درمان نیاز به تعداد جلسات بیشتری داشته باشد، حتما این‌ موضوع را عنوان خواهد کرد.
گاهی بعضی از مشکلات پوستی با یک جلسه درمان رفع می‌شوند و گاهی برای رفع یک نوع ضایعه پوستی نیاز به چند جلسه درمانی می‌باشد.

برای درمان کرایو تراپی چند جلسه درمانی لازم است؟
حتی نوع پوست، محل ضایعه پوستی، بر روی تعداد جلسات درمانی، تاثیرگذار می‌باشد.
ضایعاتی که در قسمت کف پا قرار دارند، ممکن است تعداد جلسات درمانی آن بیشتر باشد زیرا پوست در این نواحی ضخیم‌تر می‌باشد و زمان بیشتری برای انجام کرایوتراپی لازم دارد. گاهی افراد برای درمان چند مشکل مختلف از کرایو تراپی استفاده می‌کنند، هر کدام از این مشکلات، جلسه درمانی مخصوص خود را دارد و ممکن است بین جلسات به مدت چند هفته فاصله باشد، تشخیص این‌ موضوع، برعهده‌ی پزشک متخصص است.

کرایوتراپی برای چه بیماری‌هایی مفید است؟

کرایو تراپی بر روی مشکلات متعدد پوستی تاثیرگذار می‌باشد که این مشکلات عبارت‌اند از زگیل‌های ویروسی، ضایعاتی مانند خال، از بین بردن تومورهای خوش‌خیم سرطانی و همچنین بر روی کاهش وزن افراد چاق تاثیر بسزایی دارد.

کرایوتراپی برای چه بیماری‌هایی مفید است؟

کاربردهای مختلف کرایوتراپی

1- کرایوتراپی برای کاهش وزن 

یکی از کاربردهای کرایوتراپی افزایش سوخت‌وساز بدن می‌باشد و برای افرادی که چربی اضافه دارند و مبتلا به افزایش وزن هستند، در کاهش وزن آنها مؤثر می‌باشد. واکنش بدن در برابر سرما، افزایش سوخت‌وساز، می‌باشد تا بتواند مغز را گرم نگه دارد. افزایش سوخت‌وساز، منجر به کاهش سلول‌های چربی بدن می‌شود و در کاهش وزن مؤثر می‌باشد.

2- کرایوتراپی برای میخچه

یکی از ضایعات پوستی که اغلب در ناحیه پا به وجود می‌آید میخچه است، گاهی این میخچه‌ها دردناک می‌باشد و باعث اذیت شدن افراد می‌شود. یکی از روش‌هایی که تاثیر زیادی بر از بین بردن میخچه دارد کرایو تراپی می‌باشد. برای از بین بردن میخچه مقدار نیتروژن مایع را بر روی محل موردنظر قرار داده تا باعث تخریب سلولی شود و این ضایعه را از بین ببرد.
ممکن است تعداد جلسات درمانی، برای از بین بردن میخچه بنا به عمق آن، افزایش پیدا کند و همچنین بنا به تشخیص پزشک همراه با کرایو تراپی از سالیسیلیک اسید به‌عنوان مکمل استفاده می‌شود تا نتیجه بهتری دریافت شود.

3- کرایوتراپی دهانه رحم

یکی از مشکلات خانم‌ها به‌خصوص خانم‌هایی که، زایمان طبیعی داشته‌اند، بیرون‌زدگی دهانه رحم می‌باشد، این مشکل، باعث می‌شود ترشحات رحم بیش ‌از اندازه بوده و خون‌ریزی بیشتر شود. همچنین گاهی بعد از انجام نزدیکی، دچار خون‌ریزی می‌شوند کرایوتراپی، یک روش مؤثر برای درمان بیرون‌زدگی رحم می‌باشد و میزان عوارض آن بسیار کم می‌باشد، تنها بعد از انجام کرایوتراپی به مدت دو هفته باید از نزدیکی، خودداری کرد.

کاربردهای مختلف کرایوتراپی

4- کرایوتراپی لک صورت

 سرما درمانی باعث می‌شود، بدن در برابر این سرما واکنش نشان دهد و گردش خون برای گرم نگه داشته شدن بدن بیشتر شود، گردش خون باعث افزایش شادابی پوست شده و همچنین سیستم ایمنی بدن قوی‌تر می‌شود، افزایش سیستم ایمنی باعث تولید کلاژن بیشتری شده و تمامی این موارد، باعث از بین رفتن لک صورت و شادابی پوست می‌شود.

5- کرایوتراپی هموروئید

هموروئید مشکلی در ناحیه مقعد می‌باشد و به دلیل متورم شدن رگ‌های داخلی مقعد به وجود می آید و باعث می‌شود فرد دچار علائمی مانند یبوست و سوزش باشد. کرایو تراپی یک روش مؤثر در درمان هموروئید می‌باشد.

6- کرایوتراپی چشم

یکی از روش‌های مؤثر در بیماری‌های چشم کرایوتراپی می باشد که با ایجاد دمای سرد در چشم باعث کاهش درجه‌ حرارت چشم می‌شود و در درمان بیماری‌های چشم مانند ناخنک تاثیر بسزایی دارد. در این روش از دی‌اکسیدکربن برای سرماسازی استفاده می‌شود.

7- کرایوتراپی کلوئید

یکی از ضایعات که ممکن است بعد از ترمیم زخم‌های عمیق به وجود بیاید و به‌صورت گوشت اضافه‌بر روی پوست نمایان شود کلوئید است. کرایوتراپی با استفاده از نیتروژن مایع باعث از بین رفتن این گوشت‌های اضافه می‌شود، ممکن است تعداد جلسات درمانی آن بیشتر از سایر مشکلات باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا کرایوتراپی برای درمان زگیل تناسلی درمان خوبی است؟

کرایو تراپی برای درمان زگیل تناسلی یک روش تاثیرگذار می‌باشد که باعث از بین رفتن این نوع ضایعه از روی پوست می‌شود. اما باید بدانید، بیماری زگیل تناسلی، ویروسی می‌باشد و امکان باقی ماندن ویروس در بدن وجود دارد.
استفاده از این روش درمانی ویروس‌ها را ضعیف می‌کند و روش مؤثری برای از بین بردن کامل ویروس‌ها نمی‌باشد. تنها سطح پوست را، از زگیل‌های تناسلی پاک‌سازی می‌کند.
برای انجام کرایو تراپی زگیل تناسلی، از نیتروژن مایع استفاده می‌شود، این ماده را بر روی زگیل تناسلی قرار می‌دهند و اجازه می‌دهند تا این ضایعه از بین برود، برای نتیجه‌بخشی مؤثر امکان دارد، پزشک متخصص این کار را چند بار تکرار کند.


بعد از انجام کرایو تراپی زائده‌هایی برروی ناحیه مورد نظر به وجود می آید که این زائده ها بعد از چند روز می‌ریزند.اما باید برای تاثیرگذاری بیشتر کرایو تراپی مراقبت‌هایی را انجام دهید تا سریع‌تر این زگیل‌ها ترمیم پیدا کند و باعث انتشار ویروس نشود. از دست‌کاری کردن این زائده ها خودداری کنید، زیرا ممکن است همچنان حاوی ویروس باشند و باعث انتشار این ویروس در بقیه قسمت‌های بدن شود.

آیا کرایو تراپی عوارضی هم دارد؟

کرایوتراپی به‌ طور کلی عوارض ندارد، اما گاهی ممکن است، بعضی از افراد بعد استفاده این شیوه درمانی، دچار عوارض شوند. این عوارض عبارت‌اند از:

1- ایجاد تاول و التهاب بعد از انجام کرایوتراپی، بر روی محل مورد نظر، باید بدانید این علائم طبیعی می‌باشد و بعد از چند روز کاملاً از بین می‌رود، گاهی پزشک متخصص داروهای موضعی تجویز می‌کند تا این علائم زودتر از بین برود.

2- امکان دارد قسمتی که تحت درمان قرار می‌گیرد، محل رویش مو باشد و باعث شود فولیکول‌های مو در این ناحیه از بین برود.

3- گاهی به دلیل این‌که رگ‌های عصبی اطراف ضایعه آسیب می‌بینند، امکان بی‌حس شدن این ناحیه وجود دارد. اما به‌مرور زمان این بی‌حسی ازبین‌رفته و پوست به روال عادی برمی‌گردد.

4- اگر محل تحت درمان، برای از بین بردن زگیل تناسلی باشد، ممکن است باعث اختلال در میل جنسی شود.

آیا کرایو تراپی عوارضی هم دارد؟

5- درصورتی‌که جلسات درمانی کرایوتراپی به‌صورت مکرر انجام شود و فاصله‌ای بین انجام این شیوه درمانی نباشد، باعث افزایش فشار خون و کاهش ضربان قلب می‌شود.

6- ممکن است دربعضی افراد باعث ایجاد سردرد شدید شود .

7- درصورتی‌که مراقبت‌های بعد از انجام کرایو تراپی به‌خوبی صورت نگیرد ممکن است تاول‌های ایجاد شده دچار عفونت شوند و این عفونت‌ها به‌صورت چرک و همراه با ترشح باشد، در این موارد پزشک، برای بیمار آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند.

8-  ممکن است رنگ پوست به دلیل شوکی که به آن وارد می‌شود، دچار تغییر رنگ شود و این تغییر رنگ به صورت تیره یا روشن باشد، این مشکل برای پوست‌های تیره بیشتر به وجود می‌آید.

چه کسانی نمی‌توانند کرایوتراپی را انجام دهند؟

1- افرادی که ریه آن‌ها آسیب ‌دیده و از نظر تنفسی دچار مشکل هستند، نباید از این روش استفاده کنند.

2- افرادی که سابقه تشنج و صرع دارند، نمی‌توانند از کرایو تراپی برای درمان استفاده کنند.

3- افرادی که مشکلات قلبی دارند و دچار حمله‌ی قلبی می‌شوند، استفاده از این شیوه درمانی برای آن‌ها مناسب نمی‌باشد.

4- افرادی که سابقه سکته مغزی و خون‌ریزی مغزی دارند، نباید از این شیوه درمانی استفاده کنند.

5- افرادی که دچار نارسایی کلیه هستند نمی‌توانند از کرایوتراپی استفاده کنند.

6- خانم‌هایی که در زمان بارداری و یا شیردهی هستند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

7- این شیوه درمانی برای افراد مسن و کودکان مناسب نمی‌باشد.

8- افرادی که استخوان آن‌ها آسیب‌دیده و در بدنشان پلاتین دارند، نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

9- بیماران تومور مغزی نمی‌توانند از این روش استفاده می‌کنند.

10- افرادی که بیماری آنمی دارند.

11- بیماران سرطانی که میزان سرطان در آن‌ها، خیلی پیشرفت کرده ‌است.

مراقبت‌ های قبل‌ از انجام کرایوتراپی

1- یک هفته قبل‌ از انجام کرایوتراپی از مصرف داروهای استروئیدی و ضد انعقاد خون جلوگیری شود.

2- پوست ناحیه موردنظر به ‌طور کامل تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و مو باشد و برای اصلاح این قسمت‌ها از پودر موبر استفاده کنید و به‌هیچ‌عنوان از ژیلت و یا تیغ استفاده نشود.

3- درصورتی‌که داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما پزشک متخصص را در جریان قرار دهید.

مراقبت‌ های قبل‌ از انجام کرایوتراپی

4- حتماً قبل ‌از انجام این شیوه درمانی سلامت عمومی خود را بررسی کرده و سپس اقدام به انجام کرایوتراپی کنید.

مراقبت‌های پس از انجام کرایوتراپی

1- درصورتی‌ که بعد از انجام کرایو تراپی بدن شما دچار تاول و التهاب شود، بهتر است از کرم‌های موضعی  برای این قسمت‌ها استفاده کنید تا سریع‌تر این عوارض از بین برود.

2- محل مورد درمان باید همیشه تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. بنابراین در طول روز دوبار محل موردنظر را شستشو دهید و بهتر است در هنگام شستشو از صابون‌های آنتی باکتریال که دارای که رایحه نمی‌باشند، استفاده کنید.

3- بعد از رفع اثر تاول ممکن است جای آن‌ها پوسته‌پوسته شود، برای رفع این پوسته‌ شدن می‌توانید از وازلین هایی که معطر نباشند، استفاده کنید.

4- درصورتی‌که محل موردنظر دچار خون‌ریزی شد، می‌توانید از گاز استریل استفاده کرده و به مدت پانزده دقیقه بر روی محل موردنظر قرار دهید و درصورتی‌که خون‌ریزی متوقف نشد حتما این‌موضوع را با پزشک در میان بگذارید.

5- تاول‌هایی که بر روی پوست ایجاد می‌شود ممکن است، فرایند ترمیم آن‌ها به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد دلمه شود و این دلمه ها به لباس کشیده‌ شده و موجب اذیت شدن فرد شود، برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید، ناحیه موردنظر را پانسمان کنید.

6- داروهای تجویزی توسط پزشک متخصص باید سر وقت مصرف شود تا زخم‌ها دچار عفونت نشوند. یکی از داروهای تجویزی توسط پزشک ژل پترولیوم می‌باشد، مالیدن این پماد بر روی زخم از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند.

7- بعد از انجام کرایو تراپی جلسات مراقبتی را حتماً سر وقت انجام دهید تا زخم‌ها و التهابات توسط پزشک بررسی شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزیت‌های کرایو تراپی یا سرمادرمانی

1- کرایو تراپی یک درمان غیرتهاجمی بوده و میزان عوارض آن بسیار کم می‌باشد و همچنین درد کمی متوجه فرد می‌شود، بنا به تشخیص پزشک از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده می‌شود و نیازی به بیهوشی ندارد .

2- طول مدت جلسه درمانی کوتاه می‌باشد .

3- برای نواحی مختلف بدن قابل ‌استفاده است.

4- درصورتی‌که برای رفع زگیل تناسلی استفاده شود از انتشار ویروس به سایر قسمت‌ها جلوگیری می‌کند.

5- در تسکین دردهای عضلانی تاثیر بسزایی دارد، در رفع گرفتگی رگ‌ها و ماهیچه‌ها کمک می کند بنابراین برای ورزشکاران بسیار مفید می‌باشد همچنین موجب کاهش تورم و التهاب در این نواحی می‌شود.

مزیت‌های کرایو تراپی یا سرمادرمانی

6- در رفع افسردگی تاثیر زیادی دارد و بسیاری از افراد بعد از انجام این شیوه درمانی، حس شادابی و سرزندگی دارند.

7- منافذ پوست را سفت می‌کند بنابراین از ورود باکتری‌ها و آلودگی‌ها به پوست جلوگیری می‌شود.

8- هنگامی‌که سرما به بدن وارد می‌شود رگ‌ها به‌صورت ناگهانی منقبض می‌شوند و بعد از رفع سرما رگ‌ها مجدد، دچار انبساط می‌شود و این فرایند باعث بهبود گردش خون می‌شود.

9- دوره نقاهت این شیوه درمانی کوتاه می‌باشد و در سراسر چند روز، تمام عوارض آن از بین می‌رود.

هزینه انجام کرایوتراپی چقدر است ؟

عوامل مختلفی بر روی هزینه انجام کرایو تراپی تاثیرگذار می‌باشند. این عوامل عبارت‌اند از:

1- نوع مشکل پوستی

کرایو تراپی برای رفع بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هزینه انجام هر کدام از این درمان‌ها با سایر درمان‌ها متفاوت است .

2- میزان عمق و گستردگی مشکل پوستی

هرچه مشکل پوستی، ناحیه بیشتری را تحت تاثیر قرار داده باشد به همان میزان انجام کرایو تراپی نیاز به‌دقت و تمرکز بیشتری دارد و همچنین مواد مصرفی برای انجام درمان نیز بیشتر است، بنابراین هزینه بالاتر می‌رود.

هزینه انجام کرایوتراپی چقدر است ؟

3- همان گونه که در بالا ذکر کردیم کرایو تراپی به چند شیوه انجام می‌شود که هر کدام از این روش‌ها هزینه متفاوتی با دیگری دارد‌.

4- مکان کلینیک زیباییمکان کلینیک زیبایی

 گاهی کلینیک زیبائی دارای وسایل و ابزار حرفه‌ای و به‌روز می‌باشد که مطمئنا هزینه بالاتری برای تجهیز کلینیک مصرف‌ شده و این هزینه برروی هزینه دریافتی از مشتریان نیز تاثیر گذار می‌باشد، همچنین میزان هزینه دریافتی نسبت ‌به مکان کلینیک زیبایی متفاوت است و چه‌بسا کلینیک‌های زیبایی در یک شهر دارای قیمت‌های متفاوتی برای انجام کرایو تراپی باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x