کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

از بین بردن چین و چروک پیشانی

یکی از اجزای صورت پیشانی می باشد که اکثر افراد برای بیان احساسات از ایجاد خطوطی بر روی پیشانی استفاده می کنند، که این احساس ها به صورت نگرانی، تعجب، کنجکاوی می باشد اما با افزایش سن ممکن است این عوامل باعث ایجاد چروک هایی بر پیشانی شود، همچنین علاوه بر این موارد، موارد دیگری نیز باعث ضعیف شدن عضلات پیشانی شده و در نتیجه باعث ایجاد چین و چروک هایی بر سطح آن می شود.

از بین بردن چین و چروک پیشانی
اما می‌توان با انجام راهکارهایی از ایجاد چین و چروک پیشگیری کرده و در صورتی که چین و چروک بر روی پیشانی ایجاد شده است با استفاده از راهکار های خانگی و کلینیکی این چین و چروک را به طور کامل از بین برد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

دلایل چین و چروک های پیشانی چیست؟

عوامل مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد چین و چروک هایی به صورت عمودی و افقی بر روی پیشانی می شود و زمانی که این چین و چروک ها ایجاد شد، راهکارهای مختلفی برای درمان آنها استفاده می شود، اما زمانی که میزان چین و چروک ها عمیق باشد درمان آنها سخت تر می باشد و هزینه های بیشتری برای درمان آن باید پرداخت شود.

۱- حرکات دائمی و تکراری صورت

یکی از عواملی که تاثیر بسزایی در ایجاد چین و چروک های پیشانی دارد، انقباض مکرر عضلات صورت به صورت دائمی می باشد. زمانی که این عضلات منقبض می شود، باعث ایجاد چروک هایی بر روی پوست می شود و خطوطی را بر سطح آن ایجاد می‌کند، در صورت دائمی شدن انقباض ماهیچه ها، این چروک ها بیشتر شده و به صورت دائمی بر روی پیشانی ظاهر می شود.

۲- مصرف آب به میزان کم

یکی از عواملی که باعث هیدراته شدن پوست می شود، مصرف آب می باشد و در صورتی که مصرف آب به صورت ناکافی باشد و باعث خشکی و تیرگی پوست می شود و هرچقدر پوست خشک تر باشد، میزان چین و چروک آن افزایش پیدا می کند.

۳- رژیم غذایی نامناسب

رژیم غذایی هر فرد، باید به گونه‌ای باشد که تمام مواد مغذی و ویتامین را به بدن برساند و یک رژیم غذایی سالم و مواد غذایی ناسالم باشد و مواد مغذی برای بدن تامین نشود، این کمبود بر روی پوست تاثیر گذار می باشد و منجر به پیری زودرس می شود.

۴- خوابیدن به طرز نامناسب

خوابیدن باید به گونه ای باشد که از فشرده شدن مکرر صورت تنها در یک قسمت جلوگیری شود، زیرا  به عنوان مثال خوابیدن به پهلو و یا شکم باعث ایجاد چین و چروک هایی در پیشانی و گونه ها می شود و ایجاد فشار به یک طرف صورت باعث متوقف شدن جریان خون در آن ناحیه شده و منجر به ایجاد چین و چروک هایی می شود، شاید این موضوع در افراد جوان زیاد به چشم نیاید اما بزرگسالان به دلیل اینکه میزان کلاژن و الاستین پوست آنها کاهش پیدا می کند، در صورتی که این عادت ترک نشود، باعث ایجاد خطوط و چین و چروک های زیاد، در یک طرف صورت خواهد شد.

۵- استرس زیاد

افرادی که در زندگی روزانه با استرس شدید مواجه هستند و نمی توانند میزان استرس را کنترل کنند، این عامل تاثیر بسزایی بر روی پوست دارد زیرا  افزایش استرس باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول می شود و این هورمون تاثیر بسزایی در تخریب الاستین و کلاژن پوست دارد و منجر به پیری زودرس و افزایش چین و چروک صورت می شود.

دلایل چین و چروک های پیشانی چیست؟

۶- مصرف دخانیات

یکی از عواملی که تاثیر بسزایی در کوچک شدن رگ های خونی دارد و باعث ایجاد اختلال در خونرسانی به پوست می شود، مصرف سیگار است. زیرا سیگار حاوی نیکوتین است و نیکوتین باعث کوچک شدن رگ های خونی می شود و به همین علت اکسیژن و مواد مغذی کافی به پوست نمی رسد و باعث ایجاد پیری زودرس می شود‌.

۷- قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید

یکی از اشعه های مضر نور خورشید، اشعه ماورابنفش می باشد که تاثیر زیادی در افزایش پیری پوست دارد. پس هنگامی که از منزل بیرون می روید بهتر است در سایه قرار بگیرید و از ضدآفتاب های مناسب استفاده کنید و از کلاه آفتابی استفاده کنید.

۸- افزایش سن

با افزایش سن، میزان کلاژنی که در پوست تولید می شود، کاهش پیدا می‌کند و باعث کاهش قابلیت انعطاف پذیری پوست می‌شود و مهمترین عامل در ایجاد چین و چروک، کاهش کلاژن پوست می باشد. هر چه سن افراد بیشتر می‌شود، میزان چین و چروک آشکارتر خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چگونه می توان از چین و چروک های پیشانی جلوگیری کرد؟

۱- انجام حرکات تکراری صورت باعث ایجاد چین و چروک می شود و چنانچه این عادت ها تکرار نشود، باعث عمیق‌تر شدن چین و چروک می‌شود، بنابراین اولین کاری که انجام می دهید باید سعی کنید به این عادت غلبه کنید، برای این کار می‌توانید از خانواده خود کمک بگیرید و زمانی که متوجه این حرکات در شما شدند به شما تذکر دهند.

۲- رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات داشته باشید تا مواد مغذی برای پوست شما تامین شود. تغذیه مناسب تاثیر بسزایی در پیشگیری از آسیب های پوستی دارد، همچنین مصرف مقادیر فراوان شکر باعث پیری زودرس می شود، بنابراین سعی کنید در رژیم غذایی خود مصرف شکر را کاهش دهید.

۳- مصرف دخانیات و الکل باعث پیری زودرس می شود، بنابراین مصرف این مواد را محدود کرده تا از تاثیرات منفی آن بر روی پوست جلوگیری شود، یکی از مواردی که باعث دهیدراته شدن بدن می شود الکل است و تاثیرات مضر الکل بیشتر بر روی پوست مشاهده می شود.

۴- استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب در روتین پوستی تاثیر به سزایی در جلوگیری از افزایش چین و چروک دارد، بنابراین سعی کنید از ضد آفتاب مناسب برای پوست استفاده کنید تا از آسیب های ناشی از نور خورشید پیشگیری کند، همچنین مصرف یک مرطوب کننده مناسب باعث کاهش خطوط ریز پیشانی می شود و برای محافظت بیشتر از پوست، از عینک و کلاه آفتابی استفاده کنید.

چگونه می توان از چین و چروک های پیشانی جلوگیری کرد؟

۵- چنانچه از لوازم آرایشی استفاده می کنید قبل از خواب، حتماً پوست خود را با استفاده از پاک کننده های مناسب تمیز کنید و برای مراقبت شبانه از پوست نیز از روتین های مناسب استفاده کنید.

۶- هیدراته کردن پوست تاثیر بسزایی در کاهش خشکی پوست دارد و کسانی که به خوبی پوست را آبرسانی می کنند، میزان کمتری چین و چروک بر روی پیشانی آنها نقش می بندد، بنابراین برای پیشگیری از چین و چروک، حداقل در روز ۸ لیوان مایعات بنوشید، زیرا خشکی پوست علاوه بر تاثیری که بر ایجاد چین و چروک دارد، باعث تغییر رنگ آن نیز می‌شود، بنابراین استفاده روزانه از آب و مرطوب کننده ها، باعث هیدراته شدن پوست و پیشگیری از ایجاد خطوط ریز بر روی آن می شود.

۷- انجام تمریناتی که باعث تحریک رشد ماهیچه های پوست صورت شود، تاثیر بسزایی در پیشگیری از چین و چروک دارد. ورزش های مانند یوگا تاثیر زیادی در کاهش روند پیری پوست دارد.

تفاوت بین خطوط ریز، چین و چروک و خط اخم

بزرگترین قسمت های بدن پوست می باشد که از سه لایه ی اپیدرم و درم و هیپودرم تشکیل شده است.
خارجی ترین لایه پوست اپیدرم می باشد که نقش حفاظتی از بدن داشته و در برابر عوامل خارجی به عنوان یک لایه محافظ عمل می کند. در زیر لایه اپیدرم، درم قرار دارد، که پروتئین کلاژن در این ناحیه به همراه فولیکول های مو و غدد عرق قرار دارد و باعث افزایش خاصیت الاستین پوست و استحکام آن می شود، در زیر لایه درم، هیپو درم قرار دارد که بیشتر چربی ها در این ناحیه قرار دارد.

تفاوت بین خطوط ریز، چین و چروک و خط اخم
زمانی که تنها چین و چروک بر روی لایه سطحی پوست ایجاد شود به این چین و چروک ها، چین و چروک ریز گفته می شود اما با افزایش میزان عمق چین و چروک‌ها لایه درم نیز درگیر می‌شود و باعث ماندگار شدن چین و چروک بر روی صورت می شود و دائمی شدن چین و چروک بر روی صورت، خطوط اخم ایجاد می شود.
خطوط اخم به صورت عمودی و در بین چشم ها قرار دارد، و با اخم کردن مداوم ایجاد می شود، اما چین و چروک صورت به صورت افقی بر روی پیشانی ایجاد می شود.

درمان چین و چروک های پیشانی

درمان های زیادی برای رفع چین و چروک پیشانی وجود دارد که استفاده از این راهکارها باید مورد تایید FDA باشد تا باعث ایجاد آسیب های بیشتری بر روی پوست نشود، هرچه میزان چین و چروک سطحی تر باشد، درمان آن آسان تر باشد و با عمیق تر شدن چین و چروک، راهکارهای درمانی مختلف با توجه به شرایط پوستی انتخاب می‌شود که ممکن است، استفاده از این راهکارها نیاز به زمان بیشتری داشته باشد، از راهکارهای درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- تزریق بوتاکس

بوتاکس نوعی سم بوتولونیوم است که باعث فلج شدن ماهیچه های ناحیه مورد نظر شده و از انقباضات مکرر این ماهیچه ها پیشگیری می کند و این عامل باعث پیشگیری از عمیق شدن چین و چروک ها می شود. تزریق بوتاکس، تاثیر بسزایی در رفع چین و چروک های پیشانی، اطراف چشم و لب ها دارد.

۲- تزریق ژل

افزایش حجم پوست باعث رفع چین و چروک ها به صورت موقت می شود، تزریق ژل باعث می شود ترکیبات آن مانند استایلینگ، جوویدوم و رادیان باعث حجم دهی به پوست پیشانی شده و باعث صاف شدن خطوط چین و چروک آن شود، البته استفاده از این روش تاثیر زیادی در خطوط عمیق ندارد.

۳- جراحی لیفت

در صورتی که میزان چین و چروک های پیشانی به اندازه‌ای باشد که استفاده از روش‌های غیر تهاجمی تأثیر زیادی در درمان آن نداشته باشد، افراد از جراحی لیفت استفاده می کنند، که در این روش با کشیدن پوست های اضافه پیشانی، باعث رفع چین و چروک می‌شوند و در این روش برشی در ناحیه رویش موها ایجاد می‌شود، که این برش ها بر روی صورت قابل مشاهده نمی باشد.
نتایجی که از این شیوه درمانی دریافت می شود به صورت دائمی می باشد، اما روند پیری ممکن است چین و چروک های جدید را بر پوست ایجاد کند و نمی توان از این چین و چروک ها جلوگیری کرد.

۴- استفاده از لیزر

یکی از پرطرفدار ترین روش ها برای از بین بردن چین و چروک، استفاده از لیزر می باشد که در این روش های اشعه لیزر به ناحیه مورد نظر تابانده می شوند و تاثیر بسزایی در رفع سلول های آسیب دیده پوست دارد و سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های آسیب دیده می‌شود.
استفاده از لیزر باعث نفوذ آن به لایه های عمیق پوست شده و منجر به تحریک کلاژن سازی نیز می شود. از موثرترین لیزر ها برای درمان چین و چروک، لیزر فرکشنال می باشد. لیزر فرکشنال علاوه بر تأثیری که بر درمان چین و چروک دارد، باعث روشن کردن پوست می شود.

۵- لایه برداری شیمیایی پوست

لایه برداری شیمیایی پوست باعث از بین رفتن لایه های فرسوده پوست و بازسازی پوست می شود و روند پیری پوست را به حداقل می رساند، استفاده از این روش درمان، تاثیر زیادی در کاهش چین و چروک دارد و افرادی که میزان چین و چروک صورت آنها کم می باشد، می توانند با لایه برداری های ملایمی که انجام می دهند، تاثیر زیادی در درمان چین و چروک داشته باشند، استفاده از این لایه بردار ها بدون نسخه نیز امکان پذیر است. اما چنانچه نیاز به لایه برداری های عمیق تر دارید، این لایه برداری های شیمیایی باید توسط پزشک متخصص انجام شود، زیرا انجام این لایه برداری ها باعث ایجاد زخم و در برخی موارد تغییری در رنگ پوست می شود. برای دریافت نتایج مثبت از این شیوه درمانی، نیاز به زمان بیشتری می باشد و مراقبت هایی نیز لازم است.

درمان چین و چروک های پیشانی

۶- درم آبریژن

در روش درمانی آبریژن، از ابزاری استفاده می شود که با تراشیدن لایه های پوست، باعث رشد سلول های جدید و پوست جدید جایگزین آن می‌شود و صورت کاملاً صاف به نظر می رسد، از این روش درمانی برای درمان اسکار، چین و چروک های پوست و آکنه استفاده می شود.
استفاده از این روش درمانی ممکن است درد زیادی داشته باشد، اما روش میکرودرم آبریژن نوع کم تهاجمی تر آن است که با استفاده از یک لوله خلا، ذرات ریزی به آرامی بر روی پوست ساییده می شود و منجر به بازسازی پوست می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۷- دارو درمانی

چنانچه پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، دچار پیری زودرس شده است می توان با مصرف رتینوئیدها که مشتقات ویتامین آ هستند، تاثیر بسزایی در درمان چین و چروک ها داشت، زیرا مصرف این داروها باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شود و میزان چین و چروک های سطحی را به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.
البته باید در نظر داشته باشید که مصرف رتینوئیدها ممکن است باعث تحریک پوست و خشکی آن شود و این موارد باعث افزایش حساسیت پوست به نور شود، پس مصرف این داروها باید تحت نظر پزشک باشد.

۸- ترماژ

این روش درمانی که با استفاده از فرکانس رادیویی انجام می‌شود یکی از روش هایی که به تازگی رواج پیدا کرده است و این امواج به درونی ترین لایه پوست نفوذ کرده و با ایجاد حرارت درونی این ناحیه، منجر به تحریک کلاژن سازی و ترمیم سلول های آسیب دیده پوست می شود.

۹- پی آر پی

پی آر پی، در واقع پلاسمای غنی از پلاکت می باشد که برای تهیه آن از خون بدن فرد استفاده می‌شود و با قرار دادن خون در سانتریفیوژ، باعث غنی سازی آن می شوند. در واقع پلاسمای غنی از پلاکت باعث می‌شود، مواد مغذی بیشتری به پوست برسد و به دلیل این که از خون خود فرد تهیه میشود، بدن در برابر آن واکنش نشان نداده و میزان عوارض آن بسیار کم می باشد.

کدام روش درمانی را انتخاب کنید؟

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم روش‌های مختلفی برای کاهش چین و چروک وجود دارد، اما استفاده از هر روش درمانی با توجه به میزان چین و چروک ها و شرایط افراد متفاوت می باشد و روش مناسب برای کاهش چین و چروک، توسط متخصص پوست انجام می گیرد، زیرا از تجربه لازم در این زمینه برخوردار می باشد و بهترین گزینه را برای فرد تعیین می کند، بنابراین برای انتخاب شیوه درمانی حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید تا با تصمیم نادرست نتایج منفی از آن شیوه درمانی دریافت نکنید و انتظارات معقولی از هر روش درمانی داشته باشید. باید بیان کنیم که استفاده از روش های درمانی تا حدی می‌تواند میزان چین و چروک را کاهش دهد و در مورد نتایج که از هر کدام از شیوه های درمانی دریافت می شود، اطلاعاتی را از پزشک مورد نظر دریافت نمایید، اما قبل از انتخاب روش درمانی باید مواردی را در نظر بگیرید که این موارد عبارتند از:

۱- استفاده از لیزر باعث تغییر در رنگ پوست می شود، بنابراین برای افرادی که پوست آنها تیره است، گزینه مناسبی نمی باشد.

۲- چنانچه میزان چین و چروک های صورت به صورت عمیق باشد، بهترین گزینه برای درمان آن جراحی است.

کدام روش درمانی را انتخاب کنید؟

۳- استفاده از فیلرهای پوستی، تاثیر زیادی در حجم دهی به پوست دارد و برای رفع کمبود حجم  مناسب هستند.

۴- تزریق بوتاکس تاثیر زیادی در درمان چین و چروک های عمیق ندارد.

۵- برای دریافت نتایج بهتر می توانید از درمان های ترکیبی استفاده کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان های خانگی چین و چروک های پیشانی

۱- استفاده از ژل آلوئه ورا

استفادهاز ژل آلوئه ورا، باعث آبرسانی پوست می شود و تاثیر زیادی در نگه داشتن رطوبت پوست دارد، همچنین ژل آلوئه ورا خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و به عنوان محافظ در برابر اشعه مضر ماورا بنفش هستند و در نتیجه باعث افزایش لطافت و نرمی پوست می شود و می تواند بدون اینکه تاثیرات منفی بر روی پوست داشته باشد، منجر به مرطوب سازی پوست شود. چنانچه از ژل آلوورا به صورت مرتب استفاده شود، باعث افزایش خاصیت انعطاف پذیری و الاستین پوست شده و تاثیر زیادی در کاهش چین و چروک دارد.

۲- استفاده از ترکیب قهوه و تخم مرغ

استفاده از ماسک تخم مرغ و قهوه تاثیر زیادی در از بین بردن خطوط سطحی پوست و تغییر رنگ آن دارد برای تهیه ماسک مورد نظر سفیده تخم مرغ را در کاسه بریزید و آن را هم بزنید، سپس یک چهارم قاشق چای خوری قهوه پودر شده را به آن اضافه کرده و ترکیب حاصله را به صورت دورانی بر روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بر روی پوست بماند تا کاملا خشک شود، سپس آن را از سطح پوست پاک کنید.

درمان های خانگی چین و چروک های پیشانی

۳- روغن نارگیل

روغن نارگیل یک مرطوب کننده طبیعی می باشد، که باعث رطوبت رسانی پوست شده و در برابر رادیکال های آزاد، از پوست محافظت می‌کند. اما استفاده از روغن نارگیل هیچگونه خطری برای پوست نداشته و تاثیرات مثبتی بر روی آن دارد. برای استفاده از روغن نارگیل کافیست به صورت زیر عمل کنید.
روغن نارگیل در دمای اتاق به صورت جامد می باشد، قبل از استفاده بهتر است آن را ذوب کنید و پنبه ای را به روغن آغشته کرده و به صورت خود بمالید و بعد ناحیه مورد نظر را به مدت ۵ دقیقه به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت یک شب بر روی پوست بماند تا روغن به خوبی جذب پوست شود، سپس صورت را با آب ولرم شستشو دهید.
از روغن نارگیل به منظور پیشگیری از چین و چروک نیز می توانید استفاده کنید.

۴- ترکیب عسل و آبلیمو

یکی از موادی که تاثیر بسزایی در رفع خشکی پوست دارد، عسل می باشد که باعث مرطوب سازی پوست می شود و تاثیر زیادی در رفع چین و چروک دارد، زمانی که عسل با آب لیمو ترکیب شود، تاثیر آن بیشتر می باشد برای تهیه ماسک آبلیمو عسل چند قطره آبلیمو را به عسل اضافه کرده و کاملا مخلوط نمایید و سپس به صورت دورانی به مدت پنج دقیقه ناحیه مورد نظر را ماساژ دهیدو حدود ۱۵ دقیقه به آن زمان داده تا خشک شود و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت، بهتر است در هفته، چهار بار از این ماسک استفاده شود.

۵- ماسک جو دوسر

برای تهیه ماسک، نصف لیوان باترمیلک را با دو قاشق چای خوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری جو دوسر ترکیب کرده و ترکیب را گرم کنیم تا  کمی نرم شود سپس آن را خنک کرده و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار داده و اجازه دهید کاملا خشک شود، سپس با آب سرد شستشو دهید.
استفاده از این ترکیب تاثیر بسزایی در تقویت پوست و جوانسازی آن دارد و موجب رفع چین و چروک می شود، در واقع جو دوسر باعث لایه برداری پوست می شود و روغن زیتون هم باعث رطوبت رسانی به پوست می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x