کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

کاشت مو و روش سلول‌های بنیادی در ایران

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن مواجه هستند، مشکل ریزش مو می‌باشد که این مشکل هم در خانم‌ها و هم در آقایان مشاهده می‌شود اما بیشتر ریزش مو در آقایان شایع می‌باشد و آن‌ها به‌دنبال راهکارهای مختلفی برای کاهش ریزش مو و درمان آن می‌باشند.
راهکارهای زیادی برای درمان ریزش مو وجود دارد که تاثیر زیادی بر توقف ریزش مو و افزایش پرپشتی موها دارد. ریزش مو، علاوه‌ بر تأثیری که بر ایجاد ظاهر ناخوشایند دارد، موجب کاهش اعتماد به‌ نفس در افراد می‌شود و همچنین باعث می‌شود این افراد از اجتماعات دوری کنند.کاشت مو و روش سلول‌های بنیادی در ایران

یکی از روش‌هایی که اخیراً برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود، کاشت مو با سلول‌های بنیادی می‌باشد که در این روش از سلول‌های پوست که حاوی مو می‌باشد، استفاده می‌شود و باعث تکثیر تعداد زیادی فولیکول مو می‌شود.
در واقع سلول‌های بنیادی به‌صورت سلول‌هایی غیرتخصصی هستند که کار خاصی در بدن انجام نمی‌دهند، اما می‌توانند تکثیر شده و سلول‌های بنیادی جدید ایجاد شود یا این‌که به سلول‌های دیگر تبدیل شوند، این نوع سلول‌ها تاثیر زیادی در ترمیم بافت‌های آسیب‌ دیده دارد.

استفاده از این روش برای درمان ریزش مو نیاز به تجهیزات پیشرفته‌ای دارد که هنوز دنیا قادر به انجام آن نشده‌ است، اما بعضی از کلینیک‌های زیبایی بر این ادعا هستند که از این روش برای درمان ریزش مو استفاده می‌کنند.

دلایل ریزش مو

ریزش مو به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد و برای درمان مناسب آن، نیاز دارید در مورد دلیل ریزش مو اطلاعاتی داشته باشید.
گاهی ریزش مو طبیعی می‌باشد و افراد به دلیل حساسیت زیاد احساس می‌کنند که ریزش موی آن‌ها غیرطبیعی می‌باشد.
مطالعات علمی نشان می‌دهد ریزش مو بین ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به‌ صورت روزانه طبیعی می‌باشد و جای هیچ‌گونه نگرانی ندارد، اما چنانچه این ریزش، بیشتر از این اندازه باشد غیرطبیعی بوده و حتما باید به‌دنبال چاره‌ای باشیم.
دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد که از این دلایل می‌توان:

۱- سلامت جسمانی

گاهی عوامل مختلفی باعث می‌شود فرد از نظر جسمانی در وضعیت مناسبی نباشد و در صورتی‌ که وضعیت جسمانی نرمال نباشد، امکان دارد مو نیز دچار شوک شده و دچار ریزش شود.

۲- ریزش مو در زمان بارداری

خانم‌های زیادی در زمان بارداری به دلیل تغییراتی که در بدن آن‌ها ایجاد می‌شود، دچار ریزش مو می‌شوند اما این ریزش مو تا زمان زایمان نیز ادامه دارد و همچنین ممکن است در دوران شیردهی نیز به دلیل ضعف جسمانی این ریزش مو ادامه داشته باشد که با استفاده از مکمل‌ها قابل‌درمان می‌باشد.

۳- مصرف بیش‌از اندازه ویتامین آ

درصورتی‌که ویتامین آ بیشتر از حد مجاز مصرف شود باعث ریزش مو می‌شود، بنابراین باید مصرف این ویتامین به‌اندازه معین باشد.

۴- کمبود پروتئین

یکی دیگر از مواردی که تاثیر زیادی در ریزش مو دارد کمبود پروتئین می‌باشد. پروتئین را می‌توانید از موادی مانند گوشت، تخم‌مرغ و حبوبات به بدن برسانید اما چنانچه این پروتئین به میزان کافی در رژیم غذایی نباشد، رشد طبیعی مو دچار اختلال می‌شود.دلایل ریزش مو

۵- کم‌خونی

یکی دیگر از عواملی که بر روی ریزش مو تاثیر بسزایی دارد، کم‌خونی می‌باشد. کم‌خونی بیشتر به دلیل فقر آهن می‌باشد، کم خونی باعث می شود، اکسیژن‌ رسانی به پوست سر محدود شود و موها دچار ضعف شده و به‌دنبال آن ریزش مو به وجود می‌آید.

۶- کم‌کاری تیروئید

غده تیروئید تاثیر زیادی در سلامتی بدن دارد و در صورتی‌که این غده دچار اختلالاتی شود باعث تغییرات زیادی در بدن می‌شود، تاثیر آن بر ریزش مو را نمی‌شود نادیده گرفت.

۷- کمبود ویتامین ب

ویتامین ب، به صورت محلول در آب می‌باشد و در موادی مانند تخم‌مرغ و گوشت قرمز و سویا به میزان کافی این ویتامین وجود دارد، اما چنانچه این ویتامین به بدن ما نرسد، باعث اختلالاتی در عملکرد بدن می‌شود و موجب بی‌اشتهایی فرد می‌شود، بی‌اشتهایی فرد، موجب ضعف جسمانی می‌شود و به‌ دنبال آن ریزش مو ایجاد می‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روش های مختلف درمان ریزش مو و طاسی سر

روش‌های مختلفی برای درمان ریزش مو و طاسی سر وجود دارد که با توجه به شرایط افراد و صلاح‌ دید پزشک از روش‌های مختلف برای درمان ریزش مو استفاده می‌شود، که هر کدام از این روش‌ها دارای مزایا و معایب می‌باشند و از این روش‌ها می‌تواند:

۱- درمان‌های دارویی

در این روش با تقویت فولیکول‌های مو و استفاده از مواد تقویت‌ کننده، سعی بر این دارند که فولیکول‌های مو را تحریک کرده، تا رشد آن‌ها افزایش پیدا کند. استفاده از این مواد تغذیه‌ کننده باعث می‌شود از غیرفعال شدن فولیکول‌ها جلوگیری شود.
استفاده از این روش در زمانی تاثیرگذار می‌باشد که ریزش مو به‌ تازگی شروع‌ شده باشد و به مراحل اوج خود نرسیده باشد و بیشتر در زمان نوجوانی و جوانی از این روش استفاده می‌شود.

۲- پی آرپی

در این روش نیز با تقویت فولیکول‌ها، موجب کاهش ریزش مو می‌شوند، اما مواد مغذی در این روش از طریق تزریق به ناحیه مورد نظر، باعث تحریک فولیکول‌ها می‌شود.
این ماده از پلاسمای غنی‌ شده از پلاکت‌ها تهیه‌ شده است و تاثیر بسزایی در جلوگیری از ریزش موها دارد. این شیوه درمانی نیز در چند جلسه انجام شود و با توجه به گستردگی ناحیه، تعداد جلسات متفاوت می‌باشد.

۳- کاشت مو

در اکثر افراد استفاده از داروهای تجویزی تاثیر چندانی ندارد و با گذشت زمان دچار طاسی می‌شوند. در این صورت استفاده از کاشت مو بهترین گزینه برای درمان طاسی سر می‌باشد. استفاده از کاشت مو تاثیر زیادی در پرپشت کردن موها و کاهش ریزش مو دارد، اما به دلیل این‌که به‌صورت جراحی بر روی پوست انجام می‌شود، دوران نقاهت طولانی می‌باشد و حتما باید بر روی پوست سر جراحاتی ایجاد شود، تا کاشت مو به‌خوبی انجام شود.

۴- کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی

در این روش نیز از سلول‌های بنیادین کمک گرفته می‌شود تا با توجه به این‌که سلول‌های بنیادین قابلیت تکثیر دارند، استفاده از این سلول‌ها باعث ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوست سر شود و موجب رشد دوباره موها شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

کاشت مو با سلول‌های بنیادی چیست ؟

همان گونه که در بالا نیز ذکر کردیم، سلول‌های بنیادی قابلیت تقسیم شدن زیاد را دارند و می‌توانند به سلول‌های دیگر تبدیل شوند. بنابراین می‌توان از این سلول‌ها برای ترمیم سلول‌های آسیب‌ دیده استفاده کرد.
طبق بررسی‌هایی که انجام‌ شده است یکی از دلایل ریزش مو، آسیب دیدن سلول‌های بنیادی می‌باشد، در صورتی‌که از سلول‌های بنیادی سالم استفاده شود، تکثیر این سلول‌ها تاثیر بسیار مثبتی در توقف ریزش مو و درمان این مشکل دارد.کاشت مو با سلول‌های بنیادی چیست ؟

استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان و ترمیم بخش‌های مختلف بدن بسیار تاثیرگذار می‌باشد، اما برای درمان ریزش مو فعلا این‌ موضوع مورد تأیید کشور آمریکا قرار نگرفته‌ است.

در صورتی‌ که از این روش برای درمان ریزش مو استفاده شود، تحولات زیادی در کاشت مو ایجاد می‌شود. زیرا باعث می‌شود سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های قدیمی شود و فرایند ترمیم سریع‌تر انجام شود. پس چنانچه این‌موضوع مورد تایید قرار بگیرد، انقلابی در درمان ریزش مو ایجاد می شود.

فرآیند کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی

روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که با توجه به شرایط فرد متقاضی بهترین روش برای کاشت مو تعیین می‌شود. با توجه به این‌که کاشت مو با سلول‌های بنیادی از طریق پولی کالاها انجام می‌شود به‌نظر می‌رسد استفاده از این روش طرف‌ داران زیادی داشته باشد.

اولین‌ بار این ایده توسط محققان ایتالیایی ارائه شد و برای انجام این کار به روش‌های زیر مراحل کاشت مو انجام می شود.

۱- چنانچه پس‌از معاینات اولیه استفاده از سلول‌های بنیادی برای کاشت مو روش مناسبی برای فرد تشخیص داده شود. فرایند استخراج فولیکول‌ها انجام می‌شود.
با توجه به این‌که سلول‌های بنیادین موجود در پوست و مو قابلیت رشد دارند آن‌ها را در محیط آزمایشگاهی باعناصر و مواد مغذی و تقویت می‌کنند تا سبب رشد بهتر و تکثیر آن‌ها شود.
این فولیکول‌ها از قسمت پشت و یا کناره‌های سر برداشته می‌شود زیرا ان قسمت از سطح نسبت‌ به سایر قسمت‌ها دارای ریزش کمتری می‌باشند و فولیکول‌های این قسمت سالم‌تر هستند همچنین برداشت فولیکول‌ها از این نواحی درد کمتری را متوجه فرد می‌کند. قسمتی از پوست که حاوی فولیکول می‌باشد، توسط ابزاری که به‌صورت دایره‌ای‌ شکل می‌باشد و دارای تیغه است، از پوست سر برداشته می شود.

فرآیند کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی

۲- از توانایی تکثیر سلول‌های بنیادین در این روش استفاده می‌شود و تعداد زیادی مولکول جدید ساخته می‌شود. در این روش از سلول‌های بنیادی خود فرد برای تکثیر فولیکول‌ها استفاده می‌شود و استفاده از امکان ندارد که فولیکول‌های موی یک فرد را در محیط آزمایشگاه پرورش دهند و برای فرد دیگری استفاده شود.
سلول‌های جدا شده از پوست سر در سانتریفیوژ قرار داده می‌شوند و سلول‌های بنیادی از آن خارج می‌شود.

۳- پس‌از جداسازی سلول‌های بنیادین و فولیکول‌های جدید که توسط دستگاه‌های سانتریفیوژ انجام می‌شود ماده تزریقی که به‌صورت سوسپانسیون می‌باشد را به نواحی مورد نظر تزریق می‌کند.
قبل‌ از انجام تزریق ناحیه مورد نظر توسط داروهای بی‌حس کننده بی‌حس می‌شود تا فرد دردی احساس نکند فرآیند رشد فولیکول‌ها و بستگی به شرایط مختلف دارد ممکن است در برخی افراد بسیار آهسته انجام شود و برخی دیگر رشد آن‌ها سریع باشد که این روش به عواملی از جمله جنس مو، ویژگی فولیکول‌ها و وسعت منطقه کاشت مو بستگی دارد.
امروز بررسی‌های زیادی بر روی فرایند درمان ریزش مو با استفاده از سلول‌های بنیادی انجام می‌شود، تا به نتیجه‌ای برسند و مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار بگیرد.
شیوه بررسی‌ها و انجام مراحل با همدیگر متفاوت می‌باشد، اما اساس همه آن‌ها، تکثیر فولیکول‌های مو در آزمایشگاه می‌باشد.
معایب روش کاشت مو با سلول‌های بنیادی با توجه به این‌که در این روش محققان در تلاش هستند تا معایب روش‌های دیگر را برطرف کنند.
اما این روش نیز ممکن است دارای معایبی باشد :

۱- امکان دارد زمان کاشت طولانی شود زیرا در این روش فولیکول‌ها بلافاصله بعد از برداشت از ناحیه موردنظر در پوست سر تزریق نمی‌شود، بلکه باید در محیط آزمایشگاهی پرورش داده شوند و بعد از این‌که به رشد لازم رسیدند، در ناحیه موردنظر تزریق شود. که رشد آن‌ها بستگی به ویژگی‌های ژنتیکی و شرایط افراد دارد، که ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

۲- امکان دارد، کاشت فولیکول‌ها در چند جلسه انجام شود و افزایش تعداد جلسات کاشت، باعث طولانی شدن زمان کاشت شود.

۳- پرورش فولیکول‌ها در محیط آزمایشگاهی ممکن است، باعث افزایش هزینه‌ها شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه کسی برای کاشت مو با سلول‌های بنیادی کاندید مناسبی می باشد؟

استفاده از این روش برای افراد زیادی قابل‌ استفاده می‌باشند اما افراد زیر کاندید مناسبی برای انجام این شیوه درمانی می‌باشند.

۱- افرادی که ریزش مو در آن‌ها بسیار شدید می‌باشد و این ریزش در قسمت‌های مختلف بدن صورت می‌گیرد.

۲- افرادی که دچار ریزش مو به‌صورت سکه‌ ای می‌باشند.چه کسی برای کاشت مو با سلول‌های بنیادی کاندید مناسبی می باشد؟

۳- بیشتر ریزش مو در خانم‌ها الگوی ثابتی ندارد و به دلایل مختلف دچار ریزش می‌شوند، بنابراین خانم‌ها نیز کاندید مناسبی برای انجام این شیوه درمانی هستند.

۴- افرادی که نمی‌خواهند کاشت مو را به‌صورت جراحی انجام دهند.

۵- افرادی که روش‌های درمانی مختلفی را برای ریزش مو انجام داده‌اند، اما نتیجه مؤثری دریافت نکرده‌اند.

۶- افرادی که بانک موی مناسبی ندارند.

عوارض کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی

هر شیوه درمانی ممکن است با تأثیرات مثبتی که با اینکه تأثیرات مثبتی بر روی پوست دارد اما عوارضی نیز داشته باشد استفاده از سلول‌های بنیادی نیز ممکن است عوارض داشته باشد با اینکه استفاده از این روش همچنان مورد تایید قرار نگرفته‌ است.
اطلاعات زیادی در مورد عوارض آن وجود ندارد اما به‌طور کلی ممکن است عوارض زیر بعد از انجام کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی ایجاد شود .

۱- احتمال ایجاد خون‌ریزی، در محلی که نمونه از آن قسمت برداشته شده‌ است و همچنین محل تزریق سلول‌های بنیادی وجود دارد.عوارض کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی

۲- چنانچه مراقبت‌های خاص از ناحیه موردنظر انجام نشود، امکان ایجاد عفونت وجود دارد.

۳- زمانی‌که نمونه برداشته می‌شود امکان دارد جای نمونه‌ها به‌صورت اسکار بر روی پوست باقی بماند.

۴- چنانچه این روش توسط پزشک ماهر و حرفه‌ای انجام نشود، ممکن است باعث آسیب‌دیدگی اعصاب  اطراف نمونه‌برداری شود.

درصد موفقیت کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی

طبق بررسی‌های انجام‌ شده و نتایجی که از این بررسی‌ها دریافت‌ شده، انجام کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی نتایج بسیار مثبتی در درمان ریزش مو دارد.
اما برای این‌که این‌ موضوع به‌ قطعیت برسد، نیاز به زمان بیشتری می‌باشد و ممکن است استفاده از این روش، جایگزین تمام روش‌های درمان ریزش مو شود.درصد موفقیت کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی
طبق تحقیقاتی که محققان ایتالیایی انجام داده‌اند، استفاده از این روش می‌تواند تراکم موها را به‌اندازه‌ی بیست و نه درصد افزایش دهد.
با توجه به این‌که استفاده از این روش نیاز به تجهیزات پیشرفته‌ای دارد، ادعای کلینیک‌های زیبایی در زمینه کاشت مو با سلول‌های بنیادی، قابل‌ قبول نمی‌باشد و هیچ تضمینی در مورد تاثیر داشتن این روش وجود ندارد.

آیا پیاده‌سازی کاشت مو و روش سلول‌های بنیادی در حال حاضر ممکن است ؟

همان گونه که در بالا نیز ذکر کردیم، کاشت مو طبیعی با سلول‌های بنیادی نیاز به تجهیزات پیشرفته‌ای دارد و همچنان تاثیر این روش درمانی در دست بررسی می‌باشد و تحقیقات در این زمینه هنوز کامل نشده‌ است.آیا پیاده‌سازی کاشت مو و روش سلول‌های بنیادی در حال حاضر ممکن است ؟

گاهی کلینیک‌های زیبایی، برای جذب مشتریان تبلیغات در این زمینه انجام می دهند، باید بگوییم که این ادعاها واقعیت ندارد و تضمینی برای نتیجه عمل وجود ندارد و سازمان غذا و داروی آمریکا برای جلوگیری از سوءاستفاده این کلینیک‌ها، هشدار داده‌ است .

مزایای کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی

چنانچه این روش کاشت مو مورد تایید قرار بگیرد، بسیاری از عوارضی که در شیوه‌های دیگر کاشت مو ممکن است، برای فرد ایجاد شود استفاده از این روش، برطرف می‌کند.

۱- بسیاری از افراد از کاشت مو به‌خاطر دردی که متوجه فرد می‌شود، چنانچه استفاده از سلول‌های بنیادی برای کاشت مو صورت بگیرد، با استفاده از بی‌حسی‌های موضعی می‌توان، این درد را کاهش داد به‌گونه‌ای که هیچ دردی متوجه فرد نشود .

۲- به دلیل این‌که در این روش از سلول‌های بنیادی استفاده می‌شود، موهایی که رشد می‌کند، ظاهر کاملاً طبیعی خواهد داشت و هیچ تفاوتی با موهای خود فرد ندارد .

۳- بسیاری از روش‌های کاشت مو طول درمان بالایی دارد و بهبودی آن‌ها نیاز به زمان زیادی دارد، اما چنانچه از سلول‌های بنیادی استفاده شود. مدت‌زمان بسیار کوتاهی بعد از انجام کاشت، بهبودی حاصل می‌شود و فرد می‌تواند بعد از چند روز به کارهای روزمره بپردازد .مزایای کاشت مو به روش سلول‌های بنیادی

۴- چنانچه ریزش مو به دلیل سوختگی باشد استفاده از سلول‌های بنیادی تاثیر زیادی در رفع این مشکل دارد، زیرا سلول‌های بنیادی با تکثیری که انجام می‌دهند، جایگزین موهای سوخته‌ شده و می‌توانند به ترمیم این سلول‌ها بپردازد.

۵- استفاده از سلول‌های بنیادی یک درمان غیرتهاجمی می‌باشد و نیازی به ایجاد زخم برش بر روی پوست نیست، بنابراین امکان باقی ماندن اثر، پس‌ از درمان بر روی پوست نیست.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی

همان گونه که در بالا نیز ذکر کردیم استفاده از روش هنوز مورد تایید قرار نگرفته‌ است و در حال تحقیق و بررسی می‌باشد بنابراین نمی‌توان هزینه‌ای برای انجام این تکنیک در نظر گرفت اما چنانچه این روش در آینده مورد تایید قرار بگیرد و به دلیل این‌که برای انجام آن از نیاز به آزمایشگاه‌هایی با تجهیزات پیشرفته می‌باشد و هزینه آن نیز بالا می‌باشد.
عوامل مختلف دیگری نیز بر میزان هزینه کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی تاثیرگذار می‌باشد که این عوامل شامل:

۱- موقعیت جغرافیایی

یکی از پارامترهای مهم در تعیین هزینه انجام شیوه‌های درمانی به موقعیت جغرافیایی کلینیک می باشد.
هرچه این کلینیک از موقعیت بهتری برخوردار باشد میزان هزینه‌ای که از مشتریان دریافت می‌کنند نیز بیشتر است چه‌بسا کلینیک‌های زیبایی واقع در یک شهر به دلیل موقعیت‌های متفاوت هزینه‌های مختلفی را از مراجعه‌کنندگان دریافت می‌کنند.هزینه کاشت مو با استفاده از سلول‌های بنیادی

میزان تخصص پزشک یکی از مهم‌ترین عوامل در انجام کاشت مو تخصص پزشک مورد نظر می‌باشد در صورتی‌که پزشک از مهارت کافی برخوردار نباشد نتایج رضایت‌بخشی از شیوه درمان دریافت نمی‌شود و ممکن است باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوچ شود هر چه مهارت پزشک بیشتر باشد میزان هزینه دریافتی نیز بیشتر است.

ناحیه تحت درمان یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر هزینه دریافتی به میزان گستردگی ناحیه تحت درمان می‌باشد هرچه میزان ناحیه گستردگی ناحیه بیشتر باشد زمان بیشتری برای درمان نیاز می‌باشد و به تبع آن هزینه دریافتی نیز بیشتر است .

نوع تجهیزات به‌کار رفته همان گونه که در بالا نیز ذکر کردیم و تجهیزاتی که برای انجام کاشت مو با سلول‌های بنیادی انجام می‌شود نیاز به دستگاه‌های پیشرفته‌ای دارد و هر چه هزینه این دستگاه‌ها بیشتر باشد میزان هزینه دریافتی نیز بیشتر است.

از سلول‌های بنیادی چه کسانی می‌توان، برای کاشت مو استفاده کرد؟

گاهی فرد مورد نظر داروی خاصی مصرف می‌کند و استفاده از سلول‌های بنیادین باعث می‌شود که بیماری بیشتر تشدید شود به‌عنوان مثال درصورتی‌که فرد به بیماری سرطان مبتلا باشد و تحت درمان باشد استفاده از سلول‌های بنیادین فرد ممکن است موجب انتقال بیماری شود.
با اینکه ریزش مو یک مشکل طبیعی می‌باشد اما استفاده از سلول‌های بنیادین خود فرد، روشی ایمن‌تر می‌باشد، زیرا ممکن است در صورتی‌که پیوند انجام بگیرد، سلول‌های اهدا کننده باعث انتقال بعضی از بیماری ها شود و مشکلات زیادی را به وجود آورد، پس بهترین گزینه استفاده از سلول‌های بنیادین خود فرد برای درمان ریزش مو می‌باشد.

مراقبت‌های بعد از انجام کاشت مو با سلول‌های بنیادی

با توجه به این‌که استفاده از این روش هنوز عملی نشده‌ است، اما نظر محققان بر این است که استفاده از این روش نیاز به مراقبت‌هایی دارد تا تأثیر این شیوه درمانی سریع‌تر بر روی روند رشد موها تأثیر گذاشته و باعث افزایش پرپشتی موها شود.
این مراقبت‌ها عبارت‌اند از:

۱- به دلیل این‌که در حین درمان از کرم‌هایی از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده می‌شود، ممکن است بعد  از بین رفتن اثر بی‌حس کننده،  فرد در ناحیه مورد نظر احساس درد کند، بنابراین می‌توان از مسکن‌ها برای کاهش درد استفاده کرد.

۲- ممکن است بعد از برداشتن نمونه از پوست سر، ناحیه مورد نظر دچار التهاب و تورم شود، بنابراین بهتر است از کمپرس آب سرد برای کاهش التهاب استفاده کرد.

۳- برای تسریع روند بهبودی بهتر است به مدت یک هفته بعد از انجام کاشت مو، فرد در منزل استراحت کند و از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری شود.

۴- یک هفته بعد از انجام این شیوه درمانی از انجام تمرینات ورزشی سنگین خودداری شود.

۵- به مدت یک هفته بعد از کاشت مو از رفتن به سونا خودداری کنید.

۶- استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپیرین باعث افزایش خون‌رسانی به ناحیه مورد نظر می‌شود و در نتیجه باعث افزایش التهاب و تورم در ناحیه موردنظر می‌شود، بنابراین بهتر است به مدت یک هفته بعد از کاشت مو از این داروها استفاده نشود .مراقبت‌های بعد از انجام کاشت مو با سلول‌های بنیادی

۷- بهتر است در هنگام کاشت مو فرد همراه داشته باشد، زیرا استفاده از بی‌حس کننده‌های موضعی ممکن است دارای عوارضی باشد و این عوارض برای فرد به وجود آید، بنابراین بهتر است کسی همراه فرد باشد تا بتواند از او مراقبت کند.

۸- داشتن رژیم غذایی سالم

یکی از عواملی که بر روی روند بهبود بسیار تاثیر گذار می‌باشد، داشتن رژیم غذایی سالم باشد که می‌تواند تاثیر زیادی در روند بهبودی درد و افزایش رشد فولیکول‌ها داشته باشد. بهتر است رژیم غذایی شما سرشار از انواع سبزیجات و میوه‌ها و همچنین پروتئین‌های سالم باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x