کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

چه چیزی باعث زیبایی صورت می شود؟

شفافیت و شادابی صورت تاثیر بسزایی در زیبایی آن دارد و اگر خواهان پوستی زیبا می باشید، با استفاده از راهکارهای مختلف باعث افزایش شادابی و طراوت پوست شوید، بدین منظور می توان از داروهایی که توسط پزشک تجویز می شود استفاده کرد.
استفاده از داروهای بدون نسخه و روش های خانگی نیز تاثیر بسزایی در شفاف سازی صورت دارد، برای شادابی و زیبایی پوست خود از مواد غذایی سالم و مناسب استفاده کنید و حتی الامکان  از مصرف شکر و خامه خودداری شود.

چه چیزی باعث زیبایی صورت می شود؟
زیرا این موارد باعث از بین رفتن شفافیت و طراوت پوست می شود، در واقع تقویت بدن باعث زیبایی پوست و پرپشت شدن موها می شود و افرادی که در رژیم غذایی از غذاهای ناسالم استفاده می کنند، باعث ریزش موها و کاهش درخشندگی پوست می شوند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نکات تغذیه ای برای داشتن پوست زیبا و شاداب

یکی از دلایل آسیب پذیری پوست، خشکی آن می باشد و افرادی که به صورت ارثی دارای پوست خشک می باشند، پوست آنها از حساسیت بالایی برخوردار است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد، داشتن رژیم غذایی مناسب برای این افراد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و همچنین استفاده از محصولات مراقبتی باعث کاهش خشکی پوست و جلوگیری از آسیب های پوستی می شود، یک رژیم غذایی مناسب باید سرشار از موارد زیر باشد.

۱- سبزیجات تازه و میوه ها

استفاده از سبزیجات تازه و میوه ها تاثیر بسزایی در درمان مشکلات پوستی وحفاظت از آن در برابر رادیکال های آزاد دارد که به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها در میوه و سبزیجات می باشد، همچنین آلودگی های هوا، سیگار کشیدن و نور آفتاب نیز باعث ایجاد لکه های پوستی و چین و چروک بر روی آن می شود، به منظور کاهش این آسیب های محیطی  هر روز حداقل پنج بار از سبزیجات تازه در رژیم غذایی استفاده شود.

۲- سلنیوم

یکی از موارد ضروری به منظور محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد، سلنیوم می باشد که آنتی اکسیدان قوی بوده و در صورتی که به همراه ویتامین Eو ویتامین c مورد استفاده قرار گیرد؛ تاثیر بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد، همچنین با مصرف مواد غذایی غنی از سلنیوم می توان از پوست در برابر آسیب های ناشی از سرطان پوست و لکه های ناشی از پیری محافظت کرد، به منظور تامین سلنیوم، مصرف مواد غذایی مانند تخم مرغ، ماهی، مغزیجات را در رژیم غذایی قرار دهید.

۳- امگا ۳

یکی از اسیدهای چرب ضروری برای بدن اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ می باشد که از مواد غذایی حاوی امگا ۳ می توان ماهی های چرب، روغن بزرک، دانه بزرک، گردو و روغن کلزا را نام برد، وجود این اسیدهای چرب، باعث کاهش التهابات در بدن شده و تاثیر بسزایی در رفع ضایعات پوستی و بیماری هایی مانند اگزما و پسوریازیس دارد.

نکات تغذیه ای برای داشتن پوست زیبا و شاداب

۴- روی

روی  تاثیر بسزایی در ترمیم آسیب های پوستی و افزایش نرمی و لطافت آن دارد و همچنین باعث عملکرد بهتر غده های زیر پوستی که باعث تولید چربی پوست می‌شوند، می‌شود؛ بنابراین مصرف موادغذایی حاوی روی را در رژیم غذایی فراموش نکنید.

۵- مصرف کربوهیدرات های دارای شاخص گلایسمیک پایین

مواد غذایی که دارای کربوهیدرات هایی با شاخص گلایسمیک پایین می باشتد به آرامی وارد جریان خون شده و باعث تامین انرژی بدن در طول روز می شود و تا مدت طولانی احساس سیری می کنید،از این مواد غذایی می توان حبوبات را نام برد؛ به جای مصرف بیسکویت و نوشابه های قند دار بهتر است مصرف این مواد را در رژیم غذایی قرار دهید، زیرا مصرف نوشابه های قند دار باعث تولید انسولین زیادی در بدن می شود که باعث آسیب به کلاژن موجود در پوست و ایجاد چین و چروک هایی بر روی آن می شود.

۶- مصرف استروژن های گیاهی

از مواد غذایی حاوی استروژن های گیاهی، می توان سویا، غلات کامل، میوه ها سبزیجات را نام برد که مصرف این مواد، باعث تعادل هورمون های طبیعی در بدن می شود  بنابراین چنان چه خواهان پوستی سالم و شاداب هستید، مصرف این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود در نظر بگیرید.

 

عادت غذایی اشتباه و آسیب زننده به پوست

۱-مصرف بیش از اندازه قند

با توجه به اشتهای کاذب افراد، امروز مواد قندی به شکل های مختلفی در دسترس می باشد واز آنها می توان نوشیدنی های قند دار، شکر قهوه ای و عسل را نام برد و همچنین مصرف مواد غذایی مانند آرد سفید؛ پاستا، شیرینی نیز جزو این دسته می باشد که تاثیر بسزایی در بالا بردن میزان قند مصرفی شما و آسیب رساندن به پوست دارند؛ بنابراین چنان چه خواهان بهبود کیفیت پوست و زیبایی آن می باشید، از مصرف قند زیاد خودداری کنید.

۲- عدم مصرف آب و مایعات به میزان کافی

درصورتی که بدن دچار کمبود آب و رطوبت شود، در برابر عوامل محیطی آسیب پذیرتر می باشد و منجر به کاهش شفافیت و زیبایی پوست می شود، اما مصرف مایعات در طول روز تاثیر بسزایی در رطوبت رسانی و آبرسانی به پوست دارد و باعث مراقبت از آن می شود، به منظور تامین رطوبت مورد نیاز پوست نیاز به هزینه زیادی نمی باشد وتنها می توان با مصرف آب، رطوبت مورد نیاز آن را تامین کرد، همچنین نوشیدن آب باعث افزایش انرژی، کاهش خستگی، ضعف بدنی و تمرکز بیشتر می شود.

عادت غذایی اشتباه و آسیب زننده به پوست

۳- از چربی‌های سالم به مقدار کافی مصرف نشود.

مصرف چربی های ترانس در رژیم غذایی یک عادت غذایی نامناسب می باشد، اما مصرف چربی‌های سالم تاثیر بسزائی در سالم ماندن پوست دارد، یک رژیم غذایی کم چرب یا بدون چربی برای پوست مفید نمی باشد، بنابراین مصرف چربی های سالم را برای تامین عناصر غذایی مورد نیاز بدن و حفظ زیبایی و سلامت آن در رژیم غذایی قرار دهید، از این مواد غذایی حاوی چربی های سالم ،می توان عصاره آووکادو، روغن زیتون را نام برد، همچنین این روغن ها برای قلب نیز مفید می باشد.

۴- مصرف مکمل ها به جای استفاده از غذاهای کامل

گاهی افراد، به جای داشتن تغذیه سالم و متعادل ترجیح می‌دهند، از مکمل های ویتامینی که توسط پزشک تجویز شده است، استفاده کنند،اما به منظور تامین ویتامین بدن بهتر است یک رژیم غذایی کامل داشته باشید تا عناصر مورد نیاز بدن تامین می شود، البته نمی‌توان گفت که مصرف مکمل های ویتامینی گزینه نامناسب می باشد، گاهی مصرف این مکمل ها برای بدن مفید است، اما بهترین گزینه برای داشتن پوست سالم و زیبا، مصرف غذاهای کامل می باشد، از ویتامین های تاثیر گذار بر زیبایی پوست می توان ویتامین آ را نام برد، که این ویتامین در سبزیجات با برگ تازه، هویج، طالبی و مرکبات وجود دارد و همچنین ویتامین b۱۲ نیز باعث زیبایی پوست می شود، که از مواد غذایی حاوی ویتامین ب۱۲، می توان جگر، گوشت گاو، ماهی، لبنیات، غذاهای دریایی و گوشت بره را نام برد.

۵- رعایت تعادل در مصرف هرگونه ماده غذایی

گاهی افراد با توجه به اطلاعاتی که از منابع علمی مختلفی دریافت می کنند، اقدام به انجام کارهای می‌کنند که این اقدامات به صورت مقطعی پاسخگو می باشد و در صورتی که مداوم این اقدامات انجام گیرد، ممکن است باعث ایجاد آسیب های بیشتری بر روی پوست شود، به عنوان مثال افراد به منظور کاهش مشکلات چربی زیاد پوست، مصرف لیمو را افزایش می دهند، اما از لیمو باید به میزان کافی استفاده شود.
همچنین افراد بر این باورند که مصرف غذاهای مقوی در مدت زمان کوتاه باید نتایج شگفت انگیزی بر روی پوست داشته باشد، اما این گونه نخواهد بود، به منظور داشتن پوستی شفاف و سالم باید مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی قرار داده شود، تا باعث مبارزه با رادیکال های آزاد شده و تأثیر بسزایی در سلامت اندام های بدن و پوست داشته باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

استفاده ازمکمل های ویتامینی به جای غذای کامل

مصرف مکمل های ویتامینی تاثیر بسزایی در افزایش زیبایی و شفاف سازی پوست دارد، اما نمی توان مصرف مکمل ها را به عنوان جایگزینی برای غذای کامل در نظر گرفت.

استفاده ازمکمل های ویتامینی به جای غذای کامل
به منظور تامین نیاز بدن ابتدا باید رژیم غذایی شما کامل و سرشار از انواع ویتامین ها باشد و در صورتی که پزشک مکمل هایی برای شما تجویز کرده است، این مکمل ها را مصرف نمایید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۳۰ مواد غذایی مفید برای پوست سالم

۱- آجیل

وجود اسیدهای چرب امگا۳ در بدن باعث افزایش سلامت پوست و خاصیت ضد التهابی آن می شود، از مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می توان آجیل را نام برد که باعث بهبود بافت پوست می شود، از دیگر غذاهای حاوی امگا۳ می توان سالمون، ماهی تون، آووکادو و سویا را نام برد که تاثیر بسزایی در افزایش زیبایی پوست دارند.

۲- گریپ فروت

به منظور دفع سموم بدن می توان از گریپ فروت استفاده کرد، زیرا میوه گریپ فروت سرشار از ویتامین cو فیبر فراوانی می باشد و در صورتی که از آب گریپ فروت استفاده شود، باعث حفظ زیبایی پوست و از بین بردن چربی های اضافه خواهد شد‌.

۳- موز

وجود فسفات و پتاسیم در میوه ها تاثیر بسزایی در افزایش سلامت پوست و کاهش منافذ آن دارد، یکی ازاین میوه ها موز می باشد که حاوی ویتامین E  و پتاسیم است و باعث کاهش منافذ پوست و جلوگیری از نفوذ آلودگی ها به درون آن می شود.

۴- اسفناج

یکی از موارد تاثیر گذار بر سلامت پوست و زیبایی آن فیبر می باشد و باعث تنظیم چربی پوست و پاکسازی آن می‌شود، از مواد غذایی حاوی فیب  می توان اسفناج و کلم پیچ را نام برد که تاثیر بسزایی در آبرسانی به پوست و جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شدن آن دارد، همچنین از مسدود کردن منافذ پوست جلوگیری می‌کند، زیرا حاوی منیزیم و ویتامین Aو ویتامین c می باشد و به دلیل خاصیت ضد التهابی و تسکین دهنده ای که دارد، باعث زیبایی پوست می شود.

۵- پرتغال

یکی از ویتامین هایی که باعث حفاظت از پوست در برابر رادیکالهای آزاد می‌شود، ویتامین C می باشد که این ویتامین در میوه هایی مانند پرتقال و لیمو وجود دارد، همچنین وجود اسید سیتریک در میوه ها باعث کاهش خشکی پوست و بهبود بافت پوست می شود، مصرف لیمو نیز تاثیر بسزایی در دفع سموم بدن و عملکردبهتره کبد دارد، بنابراین باعث افزایش صافی و انعطاف پذیری پوست می شود.

۶- خیار

بیشتر وزن خیار را آب تشکیل داده است، بنابراین تأثیر بسزایی در آبرسانی به پوست داشته و باعث دفع سموم از بدن و ترشح مناسب هورمون ها می شود، همچنین خیار حاوی آنتی اکسیدان ها می باشد که باعث کاهش التهابات پوستی می‌شود و میزان ترشح چربی پوست را متعادل می کند و از ایجاد چربی اضافه بر روی پوست و مو جلوگیری می کند.

۷- آووکادو

آووکادو حاوی اسیدهای چرب می‌باشد که تأثیر بسزائی در جلوگیری از ترشح روغن های اضافه از غدد چربی دارد، همچنین آووکادو سرشار از پروتئین ها می باشد و باعث افزایش ضخامت و تغییر رنگ پوست خواهد شد.

۸- حبوبات

حبوبات حاوی آمینو اسیدها و مواد مغذی فراوان می باشند، که تاثیر بسزایی در شفافیت پوست و کنترل تولید چربی پوست دارند و زمانی که میزان چربی در بدن کنترل می شود، تاثیر بسزایی در افزایش سلامت پوست و زیبایی آن خواهد داشت.

۹- شکلات تلخ

شکلات تلخ خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و باعث بهبود رنگ چهره می شود و در صورتی که از نوشیدنی های حاوی شکلات تلخ استفاده کنید، به مرور زمان متوجه تغییرات رنگ پوست و کاهش خشکی آن می‌شوید، همچنین مصرف شکلات تلخ باعث مقاومت پوست در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید می شود و باعث کاهش التهابات ناشی از آکنه و کنترل تولید روغن در پوست می شود.

۱۰- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی تاثیر بسزایی در زیبایی پوست دارد زیرا حاوی لیکوپن، ویتامین آ، ویتامین c و پتاسیم می باشد، همچنین وجود خاصیت آنتی اکسیدانی در گوجه فرنگی باعث محافظت از آن در برابر عوامل مختلف می شود.

۱۱- سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی بتاکاروتن و مواد مغذی فراوانی می‌باشد که از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند و تأثیر بسزایی در کاهش خشکی و تیرگی آن دارد، همچنین برای درمان جای جوش بسیار موثر است.

۱۲- جو دوسر

جو دوسر، خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد خارش دارد و سرشار از ویتامین B می باشد که حدود ۳۹ درصد از ترکیبات آن را تشکیل می‌دهد و تاثیر بسزایی در جلوگیری از حساسیت پوستی و درمان آن دارد، از جو دوسر می توان در تهیه ماسک صورت و اسکراب ها نیز استفاده کرد.

۱۳- بلوبری

از ترکیبات بلوبری، می توان ویتامین ب۶، آهن، ویتامین c و فیبر را نام برد، همچنین بلوبری حاوی آنتی اکسیدان های فراوان می باشد، که باعث دفع سموم از بدن شده و تاثیر بسزایی در افزایش شادابی و درخشندگی پوست دارد و باعث بهبود رنگ های پوستی و کاهش چین و چروک، آکنه و جوانسازی پوست می شود، با مصرف بلوبری می‌توان باعث افزایش گردش خون شده و تاثیر بسزایی در رشد موها و تقویت آنها داشت.

۱۴- تخم مرغ

یکی از منابع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین تخم مرغ باشد و تاثیر بسزایی در جلوگیری از عفونت، التهاب و محافظت از پوست در برابر عوامل آسیب زا مانند اشعه ماورا بنفش خورشید دارد و باعث کاهش روند پیری پوست می شود، می توان از تخم مرغ در تهیه ماسک های صورت نیز استفاده کرد و در روز دوبار از این ماسک ها استفاده شود.

۱۵- زردچوبه

وجود ماده ای به نام کورکومین در زردچوبه باعث خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن می‌شود و تاثیر بسزایی در درمان مشکلات پوستی بدن دارد،  در صورتی که اززردچوبه به همراه عسل استفاده شود، تاثیر بسزایی در از بین بردن لکه های صورت و زیباسازی آن دارد، همچنین زردچوبه باعث کاهش روند پیری پوست شده و تاثیر بسزایی در تقویت بدن و محافظت از آن در برابر رادیکال های آزاد دارد، زردچوبه باعث پشتیبانی از آنزیم های سم زدایی کبد و پاکسازی پوست می شود.

۳۰ مواد غذایی مفید برای پوست سالم

۱۶- شیر بادام

بادام حاوی ویتامین E می باشد که باعث محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید و مرطوب سازی آن می شود،همچنین حاوی کلسیم و ویتامین D می باشد و باعث تقویت پوست می شود.

۱۷- سرکه سیب

سرکه سیب دارای فیبر و پتاسیم می باشد و تاثیر بسزایی در افزایش اسید معده و رفع مشکلات گوارشی که به خاطر کمبود اسید معده ایجاد می شود، دارد، استفاده از سرکه سیب باعث کنترل PH پوست ودفع باکتریهای بد می شودو باعث پاکسازی پوست از آلودگی ها و افزایش زیبایی پوست می شود.

۱۸- نخود

نخود سرشار از آنتی اکسیدان ها، پروتئین، مواد معدنی و فیبر می باشد که این ترکیبات تأثیر بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش سلامت آن دارد، همچنین وجود مس و منگنز در نخود باعث افزایش انرژی و جوانسازی پوست می شود و تاثیر بسزایی در از بین بردن چین و چروک هایی که در اثر عدم تعادل هورمونی به  وجود آمده‌اند، دارد.

۱۹- گردو

از منابع اسیدهای چرب ضروری، گردو می باشد که تاثیر بسزایی در کاهش التهابات پوستی مانند پسوریازیس دارد و از آن در رژیم غذایی غربی به وفور استفاده می شود.

۲۰- تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان حاوی ویتامینE، سلنیوم، روی و پروتئین می باشد و تاثیر بسزایی در افزایش سلامت و تقویت پوست و درنهایت جلوگیری از ایجاد چین و چروک و آسیب های پوستی دارد.

۲۱- کیوی

کیوی حاوی ویتامین c فراوان می‌باشد و وجود ویتامین c باعث تولید کلاژن در بدن و افزایش استحکام پوست می شود، کلاژن تاثیر بسزایی در جلوگیری از پیری زودرس و کاهش چین و چروک پوست دارد، همچنین کیوی حاوی ویتامینE می باشد که از پوست در برابر رادیکالهای آزاد حفاظت می کند و به عنوان یکی از بهترین مواد خوراکی برای سلامت پوست می باشد.

۲۲- ماهی سالمون

مصرف ماهی سالمون تاثیر بسزایی در کاهش التهابات پوستی ناشی از اگزما و آکنه دارد و همچنین باعث افزایش رطوبت پوست و کاهش چین و چروک پوست می شود، وجود سلنیوم در ماهی سالمون باعث حفاظت از پوست در برابر آفتاب می شود.

۲۳- نان سبوس دار

غلات کامل دارای شاخص گلیسمی پایینی می باشند، بنابراین باعث کنترل قند خون و انسولین می ش د، بنابراین مصرف نان های سبوس دارتاثیر بسزایی در تقویت سلامتی افراد و سلامت پوست آنها دارد، از دیگر مواد که دارای گلیسمی پایینی می باشند، می توان میوه ها، لوبیا، سبزیجات، ماهی را نام دارد.

۲۴- قارچ

از ترکیبات قارچ دیبوفلاوین و ویتامین Eمی باشد که این ترکیبات باعث ترمیم بافت های پوستی و افزایش سلامت پوست می شود، درنتیجه تاثیر بسزایی در برطرف کردن لکه های پوستی ناشی از تابش آفتاب دارد.

۲۵- انبه

انبه یکی از منابع غنی از ویتامین آ می باشد که نیاز روزانه بدن به ویتامین آ را تا حدود ۸۰ درصد تامین می کند، ویتامین آ تاثیر بسزایی در ترمیم سلول های پوستی و افزایش سلامت آنها دارد، در صورتی که بدن با کمبود ویتامین آ مواجه شود منجر به خشکی و پوسته پوسته شدن آن می شود، همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده که باعث مقابله با رادیکال‌های آزاد و کاهش روند پیری پوست می شود.

۲۶- قهوه

قهوه حاوی ویتامین ب۳، اسید کلروژنیک، ویتامین ب۳ و ملانوییدین می باشد که وجود ملانوئیدین ها باعث کاهش قرمزی و رنگدانه‌های بیش از اندازه پوست می شود، همچنین قهوه تاثیر بسزایی در کاهش چین و چروک های پوستی دارد‌.

۲۷- سویا

از ترکیبات سویا ایزوفلاون ها می باشد که ایزوفلاون ها تأثیر بسزایی در کاهش چین و چروک پوست و افزایش انعطاف‌پذیری آن دارد، همچنین باعث بهبود خشکی پوست و افزایش کلاژن های پوستی و افزایش صافی و تقویت پوست می شود و از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می‌کند و تاثیر بسزایی در جلوگیری از برخی از سرطان‌های پوست دارد.

۲۸- پیاز

پیاز دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از پوست در برابر رادیکال های آزاد و ایجاد چین و چروک محافظت می کند، همچنین تاثیر بسزایی در محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر ماوراء بنفش دارد، بدین منظور می‌توان از پیاز در تهیه غذاهای مختلف استفاده کرد.

۲۹- آب

آب تاثیر بسزایی دز هیدراته شدن بدن دارد و باعث پاکسازی بدن از سموم می‌شود و یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی با پوست چرب مصرف آب فراوان می باشد، زیرا رطوبت رسانی به پوست باعث کاهش خشکی پوست ومقاوم شدن پوست می شود.

۳۰- انار

انار حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی می‌باشد که تاثیر بسزایی در تقویت پوست و جلوگیری از رادیکال های آزاد دارد، همچنین می توان به عنوان یک لایه بردار از این میوه استفاده کرد  تا باعث پاکسازی پوست از سلول های مرده شود به منظور دریافت نتایج مثبت یک یا دو بار در هفته از انار به عنوان لایه بردار استفاده شود.

5 2 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x