کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

خواص چای سفید برای پوست صورت

یکی از رایج ترین نوشیدنی ها دربین ایرانی ها چای می باشد که در هر منزلی در دسترس می باشد اما شاید نام چای سفید برای شما نا آشنا باشد، چای سفید نیز همان چای است که از گلبرگ های تازه و جوانه های تازه گیاه چای به دست می آید.
در واقع به این دلیل به آن چای سفید گفته می شود که پرز های سفید نقره‌ای رنگی دارد و باعث ایجاد ظاهری سفید رنگ روی آن می شود. این چای دارای خواص زیادی می باشد و طعم آن نسبت به چای سیاه ملایم تر می باشد از خواص چای سفید می توان کاهش ابتلا به سرطان، کاهش وزن، کاهش روند پیری و رفع اختلالات قلبی و عروقی را نام برد، زیرا این چای سرشار از آنتی اکسیدان می باشد.
چای سبز و سیاه از برگ های تخمیر شده گیاهان به دست می‌آیند، اما چای سفید دارای عصاره خالص می باشد به همین دلیل میزان آنتی اکسیدان آن نسبت به سایر چای ها بیشتر بوده و تاثیر بسزایی در نرمی و لطافت پوست دارد، همچنین عاری از هرگونه سموم دفع آفات است و در واقع تفاوت این چای با چای های دیگر در نحوه فرآوری آن می باشد و هیچگونه ماده شیمیایی در آن استفاده نشده است.
از خواص چای سفید برای پوست صورت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از چای سفید در درمان آکنه

چای سفید تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن میکروب ها و باکتری های پوستی دارد، زیرا عصاره این چای دارای ترکیباتی می باشد که با عفونت‌های ویروسی و قارچی مبارزه می کند و از آنجایی که تجمع رادیکال های آزاد و آلودگی ها بر روی پوست باعث ورود باکتری‌ها به سلول های عمیق پوستی و ایجاد آکنه ها و چین و چروک هایی بر روی پوست می شود، می توان با استفاده از چای سفید تاثیر بسزایی در رفع این آکنه های پوستی داشت، زیرا ترکیبات چای سفید باعث دفع سموم بدن می شود و چنان چه روزانه دو فنجان چای سفید مصرف کنید، تاثیر آن را بر روی پوست مشاهده خواهید کرد.

۲- چای سفید برای جوانسازی پوست

وجود ماده‌ای به نام تئانین در چای سفید، باعث کاهش استرس و افزایش شادابی و طراوت پوست می شود، زیرا یکی از عوامل پیری زودرس، استرس زیاد می باشد و با آرامش اعصاب می توان تاثیر بسزایی در شادابی پوست داشت، همچنین چای سفید دارای ترکیباتی می باشد که باعث مهار کردن آنزیمی که مسئول تداخل در عملکرد کلاژن و الاستین است، می شود و در صورتی که پوست به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب دچار آسیب هایی شود، چای سفید تاثیر بسزایی در حفظ سلامت پوست، شادابی و عاری از چین و چروک بودن آن  دارد، زیرا با مهار آنزیم عملکرد آنزیم MMP از کاهش کلاژن و الاستین پوست با افزایش سن پیشگیری می کند و باعث کاهش روند پیری پوست می شود.

خواص چای سفید برای پوست صورت

۳- باعث جلوگیری از ایجاد علائم اولیه پیری می شود.

وجود آنتی اکسیدان در چای سفید باعث کاهش روند پیری پوست و جلوگیری از آسیب های ناشی از پرتو خورشید می شود و همچنین وجود آنتی اکسیدان باعث تقویت کلاژن سازی و الاستین پوست می‌شود، که این پروتئین ها تاثیر بسزایی در جلوگیری از چین و چروک و افتادگی پوست دارد.

۴- از ایجاد آسیب های سلولی بر روی پوست جلوگیری می کند.

یکی از عواملی که باعث پیری پوست می شود، فشار اکسیداتیو است که در قرار گرفتن طولانی مدت پوست در معرض آفتاب ایجاد می شود، اما وجود آنتی اکسیدان در چای سفید باعث کاهش فشار اکسیداتیو می شود و از آسیب های سلولی بر روی پوست جلوگیری می‌کند، در واقع فشار اکسیداتیو باعث ایجاد رنگدانه های ناهموار و چین و چروک بر روی پوست می شود، که با مصرف چای سفید می توان این علائم را کاهش داد، همچنین
یکی از مواردی که باعث مهار کردن فعالیت های مختلف سلولی که به شبکه فیبری پوست آسیب می رساند، می شود، پلی فنول ها می باشد و در عصاره چای سفید ماده‌ای به نام کاتچین وجود دارد که این ریز مغذی گیاهی است و به عنوان پلی فنول شناخته می شود.
همچنین مصرف چای سفید باعث حفاظت از الاستین و کلاژن پوست می‌شود که این پروتئین ها تاثیر زیادی در بهبود قابلیت ارتجاعی پوست و جوانسازی آن دارد، زیرا چای سفید دارای ترکیباتی می باشد، که باعث جلوگیری از فعالیت های آنزیم هایی می شود که باعث تجزیه الاستین و کلاژن پوست می شوند، همچنین وجود این آنزیم ها ممکن است باعث ایجاد التهاباتی بر روی پوست شو  که عصاره چای سفید دارای آنتی اکسیدانی می باشد که باعث رفع التهابات ایجاد شده در اثر این آنزیم ها شده و تاثیر بسیاری در بهبود ظاهر پوست دارد.

۵- جلوگیری از شکستگی پوست

وجود خاصیت آنتی اکسیدانی در چای سفید، باعث دفع سموم جاسازی شده در پوست و کاهش التهابات و قرمزی آن خواهد شد، بنابراین از احتقان و شکستگی پوستی جلوگیری می کند.

۶- تاثیر بسزایی در رطوبت رسانی پوست دارد.

یکی از عواملی که باعث پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک هایی بر روی آن می شود، خشکی پوست می باشد، در واقع پوست خشک نسبت به سایر پوست ها بیشتر در برابر عوامل محیطی آسیب پذیر می باشد و استفاده از چای سفید به دلیل این که دارای کافئین کمتری می باشد تاثیر بسزایی در آبرسانی پوست و رساندن مواد مغذی به آن دارد، در نتیجه از خشکی پوست و پیری زودرس آن جلوگیری می کند.

۷- گزینه مناسبی برای پوست حساس می باشد.

پوست حساس زیاد دچار خارش و لکه های پوستی می شود، اما چنانچه عصاره چای سفید به صورت موضعی بر روی پوست استفاده شود، تاثیر بسیاری در خنک سازی پوست، آبرسانی آن و جلوگیری از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما دارد، زیرا چای سفید دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می باشد که موجب تقویت بافت های پوستی و جلوگیری از مشکلات پوستی خواهد شد، همچنین از پوست در برابر رادیکال های آزاد که باعث ایجاد التهاباتی بر روی پوست می شود، محافظت می کند.

۸- باعث کاهش پف چشم می شود.

یکی از مواردی که باعث کاهش زیبایی چهره خانم ها و آقایان می شود، پف زیر چشم می باشد که ابتلا به این عارضه باعث پیری زودرس پوست می‌شود و وجود تانن و آنتی اکسیدان ها در چای  باعث کاهش پف زیر چشم می شود و برای استفاده موضعی از چای می توان، چای کیسه ای را در یک لیوان آب جوش بیاندازید و بعد از آن که خنک شود آن را زیر چشمتان به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید، خواهید دید که در عرض یک هفته پف زیر چشم به صورت قابل توجهی کاهش پیدا میکند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

خواص چای برای پوست های آسیب دیده

یکی از حساس ترین ارگان های بدن پوست می باشد که در برابر عواملی مانند گرما و سرمای هوا، اشعه های خورشید، شرایط جوی، عدم انجام مراقبت‌های پوستی، افزایش سن و وجود برخی بیماری‌های زمینه‌ای دچار آسیب می‌شود و افراد می‌توانند با انجام راهکارهای مختلف و ایجاد شرایط مساعد، تاثیر زیادی در بهبود وضعیت پوست داشته باشند، یکی از مواد غذایی که افراد به منظور سلامتی پوست و جلوگیری از آسیب های پوستی می توانند، استفاده کنند چای می باشد که این نوشیدنی به راحتی در دسترس بوده و قیمت مناسبی دارد و از آن می توان به صورت خوراکی و ماسک استفاده کرد.
چای دارای ویتامین ها و مواد ارزشمند می‌باشد که باعث بازسازی و ترمیم پوست های آسیب دیده می شود، از تاثیرات چای بر پوست می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- دمنوش چای باعث از بین رفتن اثرات آفتاب زدگی می شود.

۲- برای ترمیم آفتاب سوختگی پوست می توان از دمنوش چای استفاده کرد.

خواص چای برای پوست های آسیب دیده

۳- تاثیر بسزایی در کم رنگ کردن لکه های کدر و قهوه ای پوست دارد.

در واقع چای تاثیر بسیار زیادی در روند بهبودی پوست هایی که دچار آسیب شده اند، دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

خواص چای برای جوانسازی پوست

با افزایش سن میزان کلاژن سازی پوست کاهش پیدا کرده و پوست کم کم دچار چین و چروک و افتادگی می شود، زمانی که چین و چروک بر روی پوست ایجاد می شود، باعث نگرانی افراد شده و به دنبال راهکارهایی به منظور کاهش چین و چروک و جلوگیری از ایجاد عوارض پیری هستند.
چای به دلیل اینکه حاوی آنتی اکسیدان و پلی فنول می باشد، باعث تحریک کلاژن سازی شده و تأثیر بسزایی در بازسازی بافت‌های پوست دارد و این کلاژن‌سازی باعث از بین رفتن سلول های قدیمی و جایگزین شدن سلول های جدید می شود، برای جوانسازی پوست می توان از چای سبز استفاده کرد، زیرا چای سبز تاثیر بسزایی در افزایش درخشندگی و شادابی پوست دارد، همچنین چای سیاه نیز دارای تاثیرات مثبتی بر روی پوست می باشد.
برای استفاده از چای کافیست مقداری چای را بر روی پنبه بریزید و آن را بر روی پوست بکشید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند، تا باعث تغذیه پوست شود، در صورتی که در کنار استفاده از چای موارد زیر را نیز رعایت کنید تاثیر آن بر روی پوست، دو چندان می شود.

خواص چای برای جوانسازی پوست

۱- تغذیه مناسبی داشته باشید.

۲-  در طول روز به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازید.

۳-  از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی خودداری شود.

مزایای چای برای درمان زخم و عفونت پوست

گاهی وجود بیماری ها و یا ورود ویروس ها و باکتری ها به عمق پوست باعث ایجاد عفونت می شود و انجام مراقبت های پوستی و راهکارهای خانگی در جلوگیری از عفونت بدن تأثیر بسزایی دارد، در این رابطه می‌توان از چای استفاده کنید زیرا چای دارای ترکیبات فعالی می باشد که از تجمع میکروب ها در بدن پیشگیری کرده و تاثیر بسزایی در التیام زخم ها دارد، چای دارای ترکیبات دیگری از قبیل فلاونوئید،آمینو اسید و پلی فنول می باشد.

مزایای چای برای درمان زخم و عفونت پوست
همچنین وجود آنتی اکسیدان در چای باعث پیشگیری از تجمع سلول‌های سرطانی در پوست و جلوگیری از تومور سرطانی می شود، در واقع خواص چای به اندازه ای می باشد که در برخی مواقع برای درمان سرطان پوست از آن استفاده می شود و در صورتی که بر روی پوست زخم باز و عمیقی وجود نداشته باشد، می توان از ترکیب عسل و چای سبز دم کرده بر روی پوست استفاده کرده تا با تاثیرات ضد باکتریایی و ضد التهابی که بر پوست دارد، باعث التیام پوست وایجاد نتایج شگفت انگیز شود.

خواص چای برای پوست های چرب، خشک وحساس

چربی پوست باعث بسته شدن منافذ و ایجاد جوش و آکنه برای پوست می شود و با استفاده از چای  تازه دم شده می توان تاثیر بسیاری در پاکسازی پوست از چربی های اضافه داشت، برای این کار کافیست، مقداری چای را بر روی پنبه بریزید و بر روی پوست بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند.

خواص چای برای پوست های چرب، خشک وحساس
برای دریافت نتایج مثبت ۲ تا ۳ بار در روز این کار را تکرار کنید، استفاده از چای علاوه بر رفع چربی های اضافه تاثیر بسزایی در شفاف سازی و درخشندگی آن را دارد، اما چنانچه پوست شما خشک می باشد با استفاده از ماسک چای می توان، کمک زیادی به آبرسانی و جوانسازی پوست کرد به همین منظور از چای سبز تازه دم شده را با آرد برنج و آب لیموی تازه ترکیب کنید و این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید کاملا خشک شود، سپس صورت را با آب سرد شستشو دهید، چنان چه از این ترکیب یک یا دو بار در هفته استفاده شود، تاثیر زیادی در رفع خشکی پوست دارد و باعث تنظیم عملکرد غدد چربی زیر پوست می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

فواید چای برای پوست های دارای آکنه و جوش

همانگونه که در بالا ذکر کردیم چربی پوست باعث ایجاد جوش ها و آکنه هایی بر روی پوست می شود، همچنین با افزایش خشکی پوست، بدن به منظور حفظ رطوبت میزان چربی بیشتری تولید می‌کند و این عوامل باعث ایجاد جوش بر روی صورت می شود، اما استفاده از چای سیاه تاثیر بسیاری در تنظیم چربی های پوستی و منافذ آن دارد، برای استفاده از دمنوش چای کافیست آن را در قالب یخ ریخته و اجازه دهید یخ بزند، سپس این یخ ها را بر روی صورت بمالید، خواهید دید که استفاده از این یخ ها تاثیر بسزایی در رفع جوش ها و آکنه های پوستی دارد، همچنین می توان با استفاده از چای ماسک های لایه بردار خانگی ساخت و از شر جوش های پوستی راحت شد، از این ماسک های لایه بردار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- مقداری برگ چای را با ماست ترکیب کنید و اجازه دهید چند دقیقه این ترکیب بماند تا کامل جا بیفتد، در واقع این کار باعث می شود آنزیم های برگ چای به ماست منتقل شود و این ترکیب باید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند تا بر رفع آکنه و جوش اثرگذار باشد.

فواید چای برای پوست های دارای آکنه و جوش

۲- از دیگر ماسک های لایه بردار که با استفاده از برگ چای می توان تهیه کرد، ترکیبی از برگ چای روغن زیتون و شکر می باشد که برای دریافت نتایج مثبت از این ماسک، در هفته یک یا دو بار باید از آن بر روی پوست استفاده شود و هر دفعه حدود ۲۰ دقیقه بر روی پوست بماند، سپس با آب ولرم پوست را شستشو دهید.

فواید چای برای پوست صورت لاغر

یکی از مواردی که باعث کاهش جذابیت افراد می‌شود، داشتن صورت لاغر می باشد اما با داشتن  تغذیه مناسب و استفاده از ماسک هایی که باعث تغذیه پوست می شود، می توان تا حد زیادی لاغری پوست را درمان کرد، یکی از روش هایی که برای پوست صورت لاغر می توان مورد استفاده قرار داد چای پررنگ می باشد، که تاثیر بسیاری در تقویت پوست و افزایش چاقی و زیبایی آن دارد، زیرا چای دارای مواد مغذی و ویتامین های فراوانی می باشد، که باعث پر شدن صورت می شود و تاثیر آن ماندگار می باشد.

خواص چای برای مو

وجود آنتی اکسیدان و کافئین در چای تاثیر زیادی بر روی موها نیز دارد که از این فواید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- باعث جلوگیری از ریزش مو می شود.

آنتی اکسیدان موجود در چای باعث مقابله با رادیکال های آزاد و کاهش استرس می شود و به دلیل اینکه استرس و رادیکال های آزاد تاثیر زیادی در افزایش ریزش مو دارند، چای سیاه تاثیر بسزایی در جلوگیری از ریزش مو خواهد داشت.

۲- باعث تحریک رشد موها می شود.

در صورتی که از چای سیاه به صورت موضعی بر بر روی پوست سر و موها استفاده شود، موجب تحریک رشد موها خواهد شد، برای استفاده از چای کافیست چای تازه دم شده را به دمای اتاق برسانید و آن را بر روی پوست سر و موها بمالید.

۳- تاثیر بسزایی در افزایش درخشندگی موها دارد.

شواهدی وجود دارد که نشان دهنده تاثیر چای سیاه  بر درخشندگی موها می باشد، برای این منظور چای سیاه تازه دم شده را به دمای اتاق برسانیدو بر روی موها بریزید، سپس با شامپوی ملایم موها را شستشو دهید بعد از چند هفته متوجه خواهید شد که موهای شما نسبت به قبل نرم تر و درخشان تر می باشد.

خواص چای برای مو

۴- از چای می توان به عنوان رنگ مو استفاده کرد.

چای سیاه می تواند به عنوان یک رنگ موی طبیعی بر روی موها استفاده شود و برای استفاده از چای سیاه کافیست آن را باحنا مخلوط کرده و بر روی پوست سر و موها بمالید و اجازه دهید به مدت دو ساعت بر روی موها بماند سپس آنها را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

سایر خواص چای سفید

۱- حفاظت از دهان و دندان ها

یکی از بهترین منابع فلوراید، چای سفید می باشد همچنین تانن و کاتچین موجود در چای سفید باعث مقابله با اثرات قند و باکتری های موجود در دهان می شود، همان گونه که می دانید بسیاری از خمیر دندان ها دارای فلوراید می باشند که این ماده باعث افزایش مقاومت سطوح دندان در برابر اسید ها و باکتری های موجود در قند می شود، در نتیجه از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند و همچنین آنتی اکسیدان ها در چای سفید باعث جلوگیری از رشد بیماری های باکتریایی در دهان می شود، در نهایت از بوی بد دهان جلوگیری میکند.

۲- ضد سرطان بودن چای سفید

وجود رادیکال های آزاد، باعث ایجاد بیماری های قلبی و سرطان می‌شود اما چای سفید دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که باعث مقابله با رادیکال های آزاد شده، بنابراین تاثیر بسزایی در جلوگیری از بیماری سرطان و بیماری قلبی دارد.

سایر خواص چای سفید

۳- کاهش وزن

چنانچه در رژیم غذایی از دمنوش چای سفید استفاده کنید، باعث چربی سوزی در بدن و افزایش متابولیسم می‌شود، که این مورد تاثیر بسزایی در کاهش وزن و لاغری افراد دارد، اما باید این نکته را مد نظر داشته باشید که در کنار آن رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و به تمرینات ورزشی نیز بپردازید تا اثرات فوق العاده آن را در کوتاه مدت بر روی وزن خود مشاهده کنید.

کلام آخر

وجود آنتی اکسیدان و آمینو اسید و ترکیبات فنولی در چای باعث تاثیرات شگفت انگیز آن بر روی پوست صورت می‌شود، اما چنانچه می خواهید نتایج مثبتی از از این دمنوش دریافت کنید باید چای که مورد استفاده قرار می گیرد، اصل باشد و هیچگونه مواد شیمیایی به آن اضافه نشده باشد و بهتر است برای خرید چای در بازارهای محلی این کار را انجام دهید و با توجه به نوع پوست خود از ماسک های مناسب بر روی پوست استفاده کنید تا  نتایج آن را مشاهده کنید.

2 1 رای
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x