کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

چرا عرق می‌ کنیم ؟

چرا عرق می‌ کنیم ؟

عرق کردن واکنش طبیعی بدن، در برابر گرما می‌باشد. زمانی‌که ما فعالیت ورزشی انجام دهیم و یا دمای هوا بالا می‌باشد، باعث عرق کردن  می‌شود.عرق کردن باعث سلامتی بدن می‌شود، زیرا چنانچه  حرارت بدن بالا رود، و راهی برای خروج این حرارت نداشته باشد دچار اختلال می‌شود.
زمانی‌که عرق می‌کنیم منافذ پوست پر می‌شود و این منافذ در مجاورت هوا تبخیر می‌شوند و باعث خنک شدن بدن می‌شود. اما در صورتی‌ که آب ‌وهوا مرطوب باشد، این عرق بخوبی تبخیر نمی‌شود و باعث می‌شود پوست مرطوب و چسبنده باشد.
برای تبخیر عرق درچنین آب و هوایی بهتر است از لباس‌های نایلونی استفاده کرد.علاوه برگرما و فعالیت بدنی، عوامل دیگری نیز بر روی عرق کردن تاثیرگذار می‌باشد، شرایطی مانند ترس، اضطراب و هیجان باعث عرق کردن می‌شود.

عرق کردن یک کارکرد طبیعی بدن است که به تنظیم دمای بدن کمک می‌کند. زمانی که دمای بدن افزایش پیدا کند، ترشح و مایع عرق از غدد تعریق بیرون می‌آید و روی سطح پوست قرار می‌گیرد. این مایع با تبخیر شدن دمای بدن را کاهش می‌دهد و آن را تنظیم می‌کند.۲۳ خ

چرا عرق می‌کنیم ؟
همچنین گاهی بدن افراد در برابر مصرف نوشیدنی‌های الکلی یا کافئین‌دار واکنش نشان داده و عرق می‌کند.
در واقع عرق کردن برای ایجاد تعادل دما برای بدن می‌باشد.عرق درواقع همان آب است، که حاوی مقداری نمک و موادی مانند پتاسیم، کلر، منیزیم و زینک می‌باشد. همچنین مقداری اوره و آمونیاک جزء ترکیبات عرق می‌باشد یکی از ترکیبات تشکیل‌ دهنده عرق الکترولیت‌ها می‌باشد که با عرق کردن این ماده از بدن خارج می‌شود تنها چیزی که با عرق کردن باید جایگزین شود الکترولیت‌ها هستند و سایر ترکیبات جزء ضایعات محسوب می‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عرق کردن زیاد نشانه چیست؟

غدد مختلفی بر روی بدن وجود دارد که وظیفه آن‌ها این است که در برابر گرما واکنش نشان می‌دهند و باعث تعریق بدن می‌شود این قدرت در نواحی مختلف بدن وجود دارد اما زمانی‌که کف دست و پا عرق می‌کند بیشتر در اثر هیجان و یا ترس می‌باشد اما عرق کردن بیش‌از اندازه بدن گاهی موجب اذیت و آزار افراد می‌شود و گاهی این تعریق به اندازه‌ای می‌باشد که بوی آن آزاردهنده شده و باعث می‌شود فرد از اجتماع فاصله بگیرد و منزوی شود ممکن است تعریق زیاد به دلیل بیماری یا شرایط خاص در بدن فرد باشد که این عوامل عبارت‌اند از :

1- دیابت

افرادی که دارای بیماری دیابت هستند به دلیل بالا بودن وزن و سطح قند خون، بیشتر از سایر افراد دچار تعریق زیاد می‌شوند. بنابراین این افراد باید دائماً قند خون خود را کنترل کنند و برای تعریق کمتر از فوق‌تخصص غدد کمک بگیرند.

2- یائسگی

یکی از علائمی که در خانم‌ها بعد از سن شصت ‌سالگی به وجود می‌آید، یائسگی می‌باشد، که در این دوران سطح هورمون بدن تغییر کرده و باعث افزایش تعریق یا همان گرگرفتگی در زنان می‌شود.
این حالت برای بدن طبیعی می‌باشد، اما چنانچه تعریق زیاد باعث اذیت شدن شما می‌شود، حتما باید از پزشک کمک بگیرید تا با داروهایی که تجویز می‌کند، شدت تعریق، کاهش پیدا کند.

3- بیماری قلبی

کسانی که مبتلا به بیماری‌های قلبی هستند باید مراقب تعریق زیاد باشند، زیرا  نشانه‌ای از حمله قلبی می‌باشد و باید سریعاً به پزشک مراجعه شود.

4- عفونت

وجود عفونت در بدن باعث تب و عرق کردن می‌شود، درصورتی‌که فردی همراه با تب عرق کند، این نشانه عفونت در بدن است و حتما باید به پزشک مراجعه کند.

5- استفاده از بعضی داروها

ممکن است مصرف بعضی از داروها دارای عوارضی باشند و عرق کردن یکی از این عوارض باشد. چنانچه این تعریق ادامه‌دار بود حتما با دستور پزشک دارو را قطع کنید.

 6- اعتیاد

بعضی از مواد اعتیادآور زمانی‌که مصرف می‌شوند منجر به عرق کردن زیاد می‌شود و زمانی که بدن فرد به این مواد عادت کند و مصرف نکند، واکنش بدن به عدم مصرف عرق کردن می‌باشد.

از دیگر بیماری‌هایی که باعث عرق زیاد می‌شود می‌توان بیماری نارسایی تنفسی، نقرس، اختلالات سیستم عصبی و برخی از سرطان‌ها را نام برد.

بنابراین اگر بدن شما دچار تعریق شدید می‌شود حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا سلامت عمومی شما بررسی شود و از این نظر نگرانی نداشته باشید.

هایپرهیدروزیسhyperhidrosis  چیست؟

بدن به‌ طور طبیعی بعد از انجام فعالیت ورزشی یا در اثر درجه‌ حرارت بالای هوا، عرق می‌کند و این عرق کردن طبیعی می‌باشد.
اما گاهی بدون دلیل خاصی بدن عرق می‌کند، که این تعریق بدون دلیل به هایپرهیدروزیس معروف می‌باشد. هایپرهیدروزیس ممکن است در یک قسمت از بدن اتفاق بیفتد و یا این‌ که کل ناحیه بدن را تحت تاثیر قرار دهد.در واقع هایپرهیدروزیس بیماری خطرناکی نمی‌باشد اما ممکن است بوی عرق فرد را اذیت کند و باعث مشکلات روانی برای فرد شود.
این مشکل بیشتر در قسمت‌های دست ‌ و پا و زیر بغل و کشاله ران اتفاق می‌افتد و برای هر فردی در دوره‌ای خاص از زندگی این مشکل ممکن است به وجود بیاید. هایپرهیدروزیس ها از نظر محل تعریق،  دوره‌ای که ایجاد می‌شود و علت به وجود آمدن آن، به دو دسته تقسیم می‌شوند،

۱- هایپرهیدروزیس اولیه

دلیلی برای به وجود آمدن آن مشخص نشده‌است.

هایپرهیدروزیسhyperhidrosis  چیست؟

۲- هایپرهیدروزیس ثانویه

بیشتر به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای به وجود می‌آید. این بیماری‌ها مانند چاقی، مسمومیت، تیروئید و دیابت می‌باشد. گاهی این هایپرهیدروزیس به‌قدری شدت می‌یابد که باعث ایجاد نگرانی و اضطراب در فرد می‌شود و بیشتر فعالیت‌های روزانه فرد را مختل می‌کند به‌عنوان مثال دانش‌آموزانی که به دلیل تعریق زیاد برگه امتحانی آن‌ها قابل خواندن نیست.
روش‌های درمانی زیادی برای از بین بردن این مشکل وجود دارد و نیازی به نگرانی در این زمینه نمی‌باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع هایپرهیدروزیس یا بیماری تعریق زیاد و بی‌دلیل کدام است؟

هایپرهیدروزیس ممکن است از شروع تولد همراه فرد باشد یا این‌که با افزایش سن به دلایل مختلف به وجود آید.

هایپرهیدروزیس از نظر محل تعریق به دو دسته تقسیم می شود:

1- هایپرهیدروزیس موضعی

۲- هایپرهیدروزیس عمومی

هایپرهیدروزیس موضعی فقط مختص یک ناحیه از بدن می‌باشد. اما هایپرهیدروزیس عمومی کل بدن تعریق می‌کند و مختص یک ناحیه نمی‌باشد.

هایپرهیدروزیس، علائم مختلفی دارد که این علائم شامل:

1- تعریق زیاد

۲- کف پاها اغلب سرد و یا خیس است.

انواع هایپرهیدروزیس یا بیماری تعریق زیاد و بی‌دلیل کدام است؟

3- مرتباً لباس شما خیس و مرطوب می‌باشد. این شرایط باعث می‌شود شما خجالت‌زده شوید و یا دوست نداشته باشید با افراد مختلف تعامل داشته باشید.

4- تعریق زیاد ممکن است باعث تحریک پوست شود و منجر به عفونت‌های قارچی و باکتریایی شود.

5- مرتب مجبور به تعویض لباس باشید یا باید همیشه از پد عرق استفاده کنید و یا لباس‌ های تیره و گشاد بپوشید تا این تعریق زیاد، مشخص نباشد.

هایپرهیدروزیس یا بیماری تعریق زیاد اولیه

دلیل مشخصی برای به وجود آمدن هایپرهیدروزیس اولیه وجود ندارد، اما تصور بر این است، بیشتر افرادی که به این مشکل درگیر می‌شوند و تحت فشار عصبی و اضطراب می‌باشد، تعریق زیاد، نشانه اضطراب آن‌ها می‌باشد. در حقیقت وقتی استرس زیادی به فرد دست می‌دهد، باعث می‌شود بدن با تعریق زیاد به این استرس واکنش نشان دهد.

هایپرهیدروزیس یا بیماری تعریق زیاد اولیه
همچنین مطالعات نشان داده، افرادی که یکی از والدین آن‌ها، این مشکل را دارند، بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

نحوه تشخیص هایپرهیدروزیس چیست؟

برای تشخیص هایپر هیدروزیس باید فرد آزمایش خون و ادرار دهد و هر گونه بیماری زمینه‌ای، بررسی شود.
همچنین نوعی آزمایش وجود دارد به نام آزمایش تعریق حرارتی که می تواند این نوع بیماری را تشخیص دهد. در این روش از پودری استفاده می‌کنند که به رطوبت حساس می‌باشد و این پودر را بر روی پوست قرار می‌دهند.


این پودرها به گونه‌ای هستند که در برابر تعریق زیاد، دچار تغییر رنگ می‌شود. بنابراین بیمار را در شرایطی قرار می‌دهند که میزان حرارت و رطوبت زیاد باشد و افرادی که به این بیماری مبتلا نیستند وقتی در معرض این حرارت و رطوبت قرار می‌گیرند کف دستشان زیاد عرق نمی‌کند و این پول دچار تغییر رنگ نمی‌شود، اما افرادی که به بیماری هایپرهیدروزیس مبتلا هستند کف دستشان به‌شدت تعریق می‌کند.
این آزمایش کمک زیادی به تشخیص میزان شدت بیماری می‌کند‌.

علت تعریق زیاد در سر و صورت چیست؟

تعریق سر و صورت به دلایل مختلف به وجود می‌آید و می‌تواند نشانه‌ای از بیماری در شخص باشد.
زمانی‌که تعریق زیاد در سر و صورت به وجود می‌آید به آن هایپرهیدروزیس صورت و جمجمه گفته می‌شود. دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد. گاهی افراد به دلیل اختلالات تیروئید، کاهش قند خون، تغییرات هورمونی بدن، حمله قلبی استرس و اضطراب، عفونت، دیابت دچار تعریق زیاد می‌شوند، حتی با اینکه فعالیت بدنی ندارند، این عرق بر روی صورت و گردن آن‌ها به وجود می‌آید.

از دیگر عواملی که موجب عرق کردن سر و گردن می‌شود:

1- دوران یائسگی

یائسگی به دلیل تغییر هورمون‌ها در بدن به وجود می‌آید. این مشکل برای خانم‌ها در سن بالای پنجاه سال به به وجود می‌آید و باعث می‌شود خانم‌ها دچار تعریق درسر وگردن شوند.

2- فشار و استرس

استرس یکی دیگر از دلایل اصلی تعریق سر و صورت می‌باشد که باعث تعریق بیش‌ازحد در این نواحی می‌شود.

3- داروها

دارو تاثیر زیادی در افزایش عرق در ناحیه سر و صورت دارد و بعضی از داروها مانند داروهایی که برای افسردگی مصرف می‌شود و داروهای کنترل قند خون تاثیر زیادی بر افزایش تعریق سر و صورت دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

4- کاهش قند خون

ممکن است تعریق سر و صورت بیشتر در خواب شبانه اتفاق بیفتد و دلیل این تعریق می‌تواند کاهش سطح قند خون باشد.

علت تعریق زیاد در سر و صورت چیست؟

5- پرکاری تیروئید

یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش تعریق در ناحیه سر و صورت می‌شود پرکاری تیروئید است. زیرا پرکاری تیروئید باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و به‌دنبال آن تعریق سر و صورت به وجود می‌آید.

6- چاقی

افزایش وزن، باعث می‌شود در طول شب زمانی‌که بدن در حال انجام متابولیسم است، این گرمای ناشی از متابولیسم بدن بر روی ناحیه سر و صورت قرار بگیرد و باعث تعریق شود.

7- سرطان خون

یکی دیگر از موارد علت تعریق زیاد، سرطان خون می‌باشد.

 8- عفونت

گاهی بدن دچار عفونت شدید می‌باشد و این عفونت باعث تعریق شدید در ناحیه سر و صورت می‌شود و همچنین بعضی از بیماری‌ها نیز وجود دارند که باعث تعریق سر و صورت می‌شود مانند قارچ، بیماری ویروسی.

علت تعریق زیاد بدن در سالمندان چیست؟

با توجه به این‌که با افزایش سن مشکلات زیادی برای افراد به وجود می‌آید، تعریق بدن یک مورد طبیعی برای سالمندان می‌باشد.
زیرا بیشتر سالمندان به بیماری‌هایی از قبیل دیابت، بیماری قلبی، یائسگی و اختلال و اضطراب دچار می‌شوند و این بیماری‌ها باعث افزایش تعریق در بدن آن‌ها می‌شود.

علت تعریق زیاد بدن در سالمندان چیست؟
پزشکان متخصص برای پیشگیری از تعریق زیاد داروهای مختلفی برای آن‌ها تجویز می‌کنند. یکی از این داروها اسیدفولیک می‌باشد اسید فولیک به دلیل افزایش گردش خون باعث می‌شود که میزان تعریق در بدن این افراد کمتر شود.

چرا نوجوانان زیاد عرق می‌کنند؟

دلایل مختلفی برای عرق کردن زیاد در نوجوانان وجود دارد، به دلیل این‌که دوران نوجوانی دوران حساسی می‌باشد، ممکن است میزان اختلالات در بدن آن‌ها نیز بیشتر باشد. همچنین وجود بیماری‌های خاص در نوجوانان باعث افزایش عرق در بدن آن‌ها می‌شود. بیماری‌هایی از قبیل :

1- استرس و فشار روحی، دوران نوجوانی دوران حساس می‌باشد و بیشتر افراد در این دوران دچار استرس و اضطراب می‌شوند و تعریق زیاد از نشانه‌های استرس و اضطراب می‌باشد.

2- وجود عفونت در بدن باعث افزایش تعریق می‌شود.

3- اختلالات خواب در دوران نوجوانی زیاد می‌باشد به‌همین دلیل امکان دارد میزان تعریق بر روی بدن افزایش پیدا کند، همچنین بیشتر افراد در دوران نوجوانی دچار افزایش وزن می‌شوند و به‌همراه افزایش وزن تعریق در بدن افزایش پیدا می‌کند.

4- سرطان خون یکی دیگر از بیماری‌هایی می‌باشد که باعث افزایش تعریق بر روی بدن می‌شود.

چرا نوجوانان زیاد عرق می‌کنند؟

5- غذاهای تند و نوشیدنی‌های کافئین‌دار باعث افزایش تعریق بر روی بدن می‌شود.

6- بیماری به نام لوپوس که بیشتر نوجوانان به آن مبتلا می‌شوند و باعث ایجاد تعریق زیاد بر روی بدن می‌شود.

7- اختلالات هورمونی در دوران نوجوانی زیاد می‌باشد و این اختلالات هورمونی منجر به تعریق زیاد می‌شود.

علت عرق کردن یک طرف بدن چیست ؟

علت عرق کردن یک طرف بدن می‌تواند به دلیل بیماری هایپرهیدروزیس باشد.
بعضی از افراد زمانی‌که دچار اختلالات عصبی هستند و یا به بیماری تب یونجه مبتلا می‌باشند و داروهای خاصی مصرف می‌کنند، باعث می‌شود که یک طرف بدن آن‌ها عرق کند. همچنین مصرف الکل و عوامل ژنتیکی نیز بر روی موضوع تاثیرگذار می‌باشد.


آسیب دیدن سیستم عصبی و غدد ممکن است باعث عرق کردن یک طرف بدن شود و این یک هشدار برای شما می‌باشد.

عوارض عرق کردن زیاد چیست؟

عرق کردن زیاد مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می‌آید و موجب اذیت و آزار آن‌ها می‌شود و همچنین باعث کاهش اعتماد به ‌نفس در این افراد می‌شود و گاهی به گونه‌ ای پیشرفت می‌کند که افراد برای این‌که کمتر اذیت شوند از داروهای اعصاب استفاده می‌کنند.

مشکلاتی که برای این‌گونه افراد به وجود می‌آید شامل:

1- این افراد از تعامل با دیگر استرس دارند و سعی می‌کنند با افراد دیگر تماس نداشته باشند.

2- از حضور در جاهای شلوغ اجتناب می‌کنند.

3- باید از خوردن بعضی از غذاها اجتناب کنند.

4- به دلیل تعریق زیاد بالاجبار باید از محصولات ضد تعریق استفاده کنند.

5- گاهی در روز باید چند بار لباس خود را تعویض کنند.

6- از وسایل حمل ‌و نقل عمومی کمتر استفاده می‌کنند.

7-  در فعالیت‌های روزانه خود دچار اختلال می‌شوند فعالیت‌هایی از قبیل نوشتن، تایپ کردن برای این افراد مشکل می‌باشد.

عوارض عرق کردن زیاد چیست؟

8-  بدنشان اغلب بوی بد می‌دهد و باعث می‌شود دیگران آن‌ها را مسخره کنند.

9- امکان ابتلا به عفونت‌های قارچی در این افراد بیشتر است.

10- شستشوی مداوم لباس باعث می‌شود لباس‌های آن‌ها زودتر کهنه شوند.

11- نمی‌توانند هر رنگ لباسی را انتخاب کنند و به دلیل تعریق زیاد بیشتر باید لباس تیره بپوشند، حتی در انتخاب جنس لباس نیز باید خیلی حساسیت به خرج دهند و لباس‌هایی بپوشند که میزان تعریق آن‌ها کمتر باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

تعریق زیاد چطور درمان می‌شود؟

افراد از راه‌های مختلفی برای درمان تعریق استفاده می‌کنند که این درمان‌های خانگی می‌باشد و یا از طریق درمان‌هایی که پزشک به آن‌ها معرفی می‌کند و اغلب توصیه پزشکان استفاده از داروهای خاص می‌باشد یا استفاده از روش‌هایی که باعث کاهش تعریق می‌باشند. این روش‌ها شامل:

1- تزریق بوتاکس

 این روش تاثیر زیادی بر از بین بردن تعریق دارد، اما باید هر چند ماه یک‌بار تکرار شود و هزینه آن برای افراد بالا می‌باشد و همچنین افزایش تزریق بوتاکس برای سلامتی افراد مضر می‌باشد.

2- تخریب غدد تعریق

یکی دیگر از عواملی که به کاهش میزان تعریق کمک می‌کند، تخریب غدد تعریق می‌باشد. در این روش غدد تعریق توسط امواج مایکروویو از بین می‌رود و نتیجه‌ای که از این عمل حاصل می‌شود برای افراد مختلف متفاوت می‌باشد، گاهی بعضی از افراد از نتیجه آن بسیار راضی می‌باشند و برای افراد دیگر نتیجه‌بخشی زیادی ندارد هزینه این عمل نیز بالا می‌باشد.

استفاده از بعضی گیاهان دارویی نیز در درمان تعریق تاثیرگذار می‌باشد گیاهانی مانند:

1- بابا آدم

این گیاه باعث می‌شود مایعات درون بدن تنها از طریق پوست خارج نشوند و این مایعات به غدد لنفاوی و روده‌ها فرستاده بشود و این‌موضوع به کاهش تعریق کمک می‌کند .

2- مریم‌گلی

داروی مریم‌گلی به‌خاطر تأثیر زیادی که در آرامش اعصاب دارد می‌تواند تعریق بدن را در افرادی که به دلیل استرس، دچار تعریق می‌شوند، کاهش دهد. همچنین مریم‌گلی باعث کاهش فعالیت غدد تعریق می‌شود و میزان عرق کردن را کاهش می‌دهد.

تعریق زیاد چطور درمان می‌شود؟

3- مارچوبه

این گیاه به دلیل داشتن ماده‌ای به نام آسپارژین، باعث می‌شود میزان تعریق کاهش پیدا کند.

محصولات ضد تعریق نیز در جلوگیری از تعریق زیاد بدن تاثیر بسزایی دارند.

4- اسپری ضد عرق

که بر روی نواحی خاصی از بدن استفاده می‌شود به دلیل داشتن ترکیبی به نام آلومینیوم کلراید باعث کاهش تعریق بدن می‌شود .

5- مام

مام به دلیل این‌که دارای ترکیب آلومینیوم کلراید می‌باشد تاثیر زیادی بر جلوگیری از تعریق بدن دارد.
همچنین محصولات بهداشتی دیگری مانند صابون‌های ضد تعریق و دئودورانت ها تاثیر زیادی در کاهش عرق بدن دارد.

استفاده از لیزر درمانی در حل معضل تعریق زیاد

استفاده از لیزر برای تعریق زیاد به‌طور کامل تایید نشده‌است، اما باید این‌ موضوع را به‌ خاطر بسپارید که استفاده از لیزر درمانی ممکن است هزینه زیادی را برای شما در بر داشته باشد. امکان دارد تاثیر بر روی تعریق داشته باشد و اثر آن کوتاه‌ مدت باشد.

هزینه درمان تعریق

درمان تعریق با توجه به نوع روش درمانی هزینه آن متفاوت می‌باشد.

هزینه درمان تعریق
گاهی افراد از ترکیبات خانگی برای رفع تعریق استفاده می‌کنند و این روش هزینه زیادی برای آن‌ها نخواهد داشت، اما اگر بخواهند از شیوه‌های دیگر مانند بوتاکس یا تخریب غدد استفاده کنند، استفاده از این روش‌ها هزینه بالایی برای آن‌ها دارد که این هزینه نیز در کلینیک‌های مختلف متفاوت می‌باشد.

3 1 رای
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
3 نظرات نوشته شده
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام
مطالب سایت تون کاملن مفید بود من چند وقت پیش با سایت شما آشنا شدم از گیاه مریم گلی استفاده کردم واقعن ضده تعریق و سلامتی و بوی خوب بدنمو مدیون شما و سایت عالی تون هستم ممنون از زحمتی ک میکشید

من در سن نوجوانی هستم و بسیار عرق میکنم وقتی هم عرق میکنم فقط پشت گردنم و پیشونی و شقیقه هام عرق می‌کنه. دو ماهه که مرتب گیاهای دارویی بابا آدم و مریم گلی رو مصرف میکنم و الان خیلی بهتر شدم. ممنون از مطالب مفیدتون

سلام.بهترین درمانی که میتونید برای تعرق زیاد پیشنهاد بدید چی هستش؟ ممنون از شما

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x