کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

لیزر فرکشنال ترک پوستی

یکی از مشکلات پوستی که ممکن است در نقاط مختلف بدن ایجاد شود ترک پوستی، می باشد که معمولا رنگ آنها به صورت قرمز و یا مایل به سفید می باشد، که در اثر عوامل مختلفی مانند افزایش وزن، ممکن است این مشکل بر روی پوست ایجاد شود.
در صورتی که پوست به اندازه کافی پروتئین نداشته باشد حالت کشسانی آن کاهش پیدا کرده و منجر به ترک پوستی می شود، زمانی که این ترک ها بر روی پوست ایجاد می‌شود از زیبایی پوست کاسته شده و افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن این ترک های پوستی می باشند که این راهکارها به صورت خانگی و کلینیکی می باشد.
راهکارهای خانگی در مورد ترک های پوستی سطحی بوده و تا حدودی تاثیرگذار است، اما زمانی که میزان ترک های پوستی شدید می باشد باید به دنبال راهکارهای ترمیمی و کلینیکی بود.

لیزر فرکشنال ترک پوستی
از این راهکارها می توان لیزر فرکشنال را نام برد که تاثیر بسزایی در رفع ترک های پوستی دارد، زیر امواج این نوع لیزر باعث تحریک کلاژن سازی در ناحیه درمان شده و پوست جدید و سالم جایگزین سلول های آسیب دیده پوست می‌شود، در نتیجه ترک های پوستی کم رنگ شده و به آرامی تغییر رنگ داده و به رنگ طبیعی در می آید.

علت ترک های پوستی

لایه های تشکیل دهنده پوست اپیدرم، درم و هیپودرم می باشد که کلاژن و الاستین در این نواحی تولید می شود و باعث افزایش خاصیت کشسانی پوست می شود، اما زمانی که بدن نسبت به پوست با سرعت بیشتری رشد کند، کلاژن و الاستین به میزان کافی نیست و منجر به پارگی پوست می شود. از عوامل ایجاد ترک های پوستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- افزایش وزن ناگهانی

زمانی که افراد وزن آنها به طور ناگهانی افزایش پیدا می‌کند و پوست آنها با تغییرات وزن، هماهنگ نبوده، منجر به ایجاد ترک‌های پوستی می شود، زیرا با افزایش وزن ناگهانی، بافت های همبند پوست که حاوی کلاژن و الاستین می باشند پاره شده و باعث ایجاد ترک‌های پوستی می‌شود، بنابراین افرادی که سریع دچار افزایش وزن می شوند، بیشتر در معرض ایجاد ترک های پوستی هستند.

۲- ژنتیک

گاهی افراد به صورت ارثی پوست آنها خاصیت ارتجاعی کمی دارد و در اثر عوامل مختلف دچار پارگی می شود، اما دلیل واضحی برای ایجاد این ترک ها وجود ندارد.

۳- بارداری

بیشتر ترک های پوستی در نواحی شکم و ران خانم ها، در زمان بارداری ایجاد می شود که تغییرات هورمونی بدن و همچنین افزایش رشد جنین باعث بزرگ شدن شکم در جهت های مختلف شده در نتیجه منجر به ایجاد ترک‌های پوستی می‌شود، اکثر  خانم ها در دوران بارداری خود دچار این ترک‌ها می‌شوند و برای پیشگیری از آن بهتر است در زمان بارداری شکم با روغن ماساژ داده شود.

۴- تغییرات هورمونی

زمانی که میزان هورمون های بدن تغییر می کند، این عدم تعادل ممکن است باعث ایجاد ترک‌های پوست شود، زیرا در این دوران هورمون کورتیزول در بدن نسبت به قبل افزوده می شود و زمانی که میزان این هورمون از حالت طبیعی بیشتر باشد موجب احتباس آب در بدن می شود در نتیجه پوست آب بیشتری را در خود حفظ کرده و باعث می شود از خاصیت کشسانی آن کاسته شده و منجر به ترک های پوستی می شود.

۵- کاهش وزن ناگهانی

همانگونه که افزایش وزن ناگهانی باعث ترک های پوستی می شود، کاهش وزن ناگهانی نیز ممکن است باعث ایجاد ترک های پوستی شود، زیرا در زمان کاهش وزن، جمع شدن پوست نیز باید با رشد بدن هماهنگ باشد و با کاهش وزن ناگهانی پوست های اضافه باید در قسمت‌های دیگر پوست جا داشته باشد و در صورتی که جای کافی برای این پوست های اضافه نباشد، منجر به ترک پوستی می شود.

علت ترک های پوستی

۶- بدنسازی

با انجام تمرینات بدنسازی، عضلات فرد رشد می کند و با افزایش توده عضلانی پوست بیش از اندازه کشیده می‌شود و باعث ایجاد ترک های پوستی می شود.

۷- استفاده از پمادهای موضعی و داروهای خوراکی

مصرف بعضی پمادهای موضعی باعث نازکی پوست شده و پوست را در برابر عوامل مختلف آسیب پذیرتر می کند، بنابراین، این پماد ها نباید به مدت طولانی استفاده شود، از پمادهای موضعی می توان پماد کورتیزون را نام برد که در واقع برای رفع ترک های پوستی تجویز می‌شود، اما با مصرف طولانی مدت آن ممکن است ترک های پوستی دائمی شود.

۸- خشکی پوست

یکی از مهم ترین دلایل ایجاد ترک‌های پوستی خشکی پوست می باشد و چنانچه با استفاده از روغن های طبیعی رطوبت پوست حفظ شود، تاثیر بسزایی در پیشگیری از ایجاد ترک های پوستی دارد، اما افرادی که پوست آنها دچار خشکی می باشد، سریعتر در معرض ایجاد ترک های پوستی و چروک شدن آن می باشد.

۹- اگزما

یکی از بیماری های پوستی که منجر به ترک های پوستی می شود، بیماری اگزما می باشد که این بیماری باعث قرمزی و خارش پوست می شود، چنان چه شخصی به این بیماری مبتلا شود، پوست خشک شده و این خشکی شدید پوست منجر به ترک خوردن پوست می‌شود، که اغلب این بیماری صورت، دست‌ها، قسمت داخلی و پشت بازو را درگیر می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه کسانی دچار ترک پوستی می شوند؟

همانگونه که در بالا ذکر کردیم، عوامل مختلف باعث ایجاد ترک‌های پوستی می شود و در صورتی که این شرایط برای افراد ایجاد شود، آنها در معرض ایجاد ترک‌های پوستی می‌باشند و این مشکل خانم ها را بیشتر از آقایان درگیر کرده و افرادی که سابقه خانوادگی در ایجاد ترک های پوستی دارند و یا به صورت ناگهانی دچار کاهش یا افزایش وزن می‌شوند، نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض ایجاد ترک‌های پوستی می باشند.

چه کسانی دچار ترک پوستی می شوند؟

از بین بردن ترک های پوستی با لیزر

یکی از روش های درمانی ترک های پوستی استفاده از لیزر می باشد، که تاثیر بسزایی در تغییر رنگ این ترک‌ها دارد، که از این لیزرها می توان لیزر های پالسی رنگی و پالسی شدید را نام برد، که استفاده از آنها موجب کلاژن سازی در مدت مشخصی می شود، اما لیزر درمانی باید توسط افراد متخصص انجام شود، تا نتایج قابل قبولی دریافت شده و میزان عوارضی که متوجه فرد می شود به حداقل برسد، با توجه به اینکه تعداد جلسات زیادی برای رفع ترک پوستی عمیق نیاز می باشد، انجام لیزر درمانی پرهزینه می باشد.

نواحی که بیشتر تحت تاثیر ترک پوستی قرار می گیرند.ترک های پوستی در نواحی مختلف بدن ایجاد می شود اما بیشتر نواحی زیر مستعد ایجاد ترک های پوستی می باشد.

۱- شکم

۲- سینه

۳- بازو

۴- ران

۵- باسن

از بین بردن ترک های پوستی با لیزر

ترک های پوستی باعث ایجاد برجستگی و فرورفتگی های بر روی پوست می شود و زمانی که با انگشت پوست را لمس می کنید، متوجه این ویژگی ها خواهید شد. رنگ ترک های پوستی با رنگ طبیعی پوست متفاوت بوده و از بنفش و قرمز تا خاکستری روشن متغیر می باشد.
نتایجی که از این شیوه درمانی کسب می‌شود ممکن است تا شش ماه طول بکشد، اما بعضی از افراد با انجام چند جلسه لیزر فرکشنال متوجه تغییر رنگ ترک های پوستی می شوند، زیرا کلاژن سازی نیاز به زمان دارد تا باعث افزایش استحکام پوست شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مکانیسم اثر رفع ترک های پوستی با لیزر

اشعه های به کار برده در لیزر فرکشنال به گونه می باشند که شعاع های کوچکی بر روی پوست را هدف قرار می‌دهند و این شعاع در حد میکرون می‌باشد.
در واقع این لیزر، لایه درم پوست را هدف قرار می دهد، بدون اینکه آسیبی به لایه سطحی آن وارد شود، زیرا لایه اصلی ترک های پوستی لایه میانی پوست می باشد و با هدف قرار دادن این لایه، میزان کلاژن سازی در آن افزایش پیدا کرده و کلاژن های جدیدی در آن تولید می‌شود و برای رفع ترک های پوستی نیاز به مدت زمان ۲ تا ۴ ماهه می باشد تا تغییرات قابل ملاحظه‌ای بر روی پوست مشاهده شود.

مکانیسم اثر رفع ترک های پوستی با لیزر
تعداد جلساتی که برای هر فرد در نظر  گرفته می‌شود، با توجه به میزان ترک های پوستی و عمق آن ها متفاوت می باشد، اما به طور معمول هر ماه بین ۳ تا ۵ جلسه لیزر فرکشنال انجام می‌شود که ممکن است بعد از انجام آن، پوست کمی ملتهب و برافروخته شود، که این عارضه به صورت موقت می باشد و بعد از چند روز کاملا از بین می رود که پوست حالتی مانند آفتاب سوختگی دارد و بعد از پوست اندازی کمی پوست قرمز می شود و بعد از دو هفته پوست به حالت طبیعی باز می گردد.

مزایای لیزر فرکشنال

از ویژگی های بارز لیزر فرکشنال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- لیزر فرکشنال تاثیر زیادی در افزایش صافی و استحکام پوست دارد.

۲- لیزر فرکشنال برای نواحی مختلف بدن قابل استفاده می باشد.

۳- برای انجام لیزر فرکشنال کانال های کوچکی در پوست ایجاد می‌شود، که این کانال ها در فاصله نزدیک به یکدیگر قرار دارند و ایجاد این کانال ها باعث افزایش کلاژن سازی در پوست می شود،استفاده از این لیزر باعث افزایش حجم پوست می شود و تاثیر به سزایی در رفع چین و چروک و سایر مشکلات پوستی دارد.

مزایای لیزر فرکشنال

۴- لیزر فرکشنال را می توان برای رفع آسیب های سطحی و عمیق پوست به کار برد.

۵- چنانچه افراد نگران ایجاد چین و چروک و ترک هایی بر سطح پوست هستند، می توانند با استفاده این لیزر، از ایجاد این چروک ها پیشگیری کرده و همچنین تاثیر بسزایی در لکه های ایجاد شده در اثر تابش نور خورشید دارد.

با توجه به اینکه در این شیوه درمانی میزان تولید کلاژن جدید در پوست افزایش پیدا می کند، بنابراین به عنوان یکی از موثرترین راهکار ها برای رفع مشکلاتی می باشد که نیاز به کلاژن جدید دارند و تاثیر بسزایی در افزایش استحکام پوست و جوانسازی آن دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

معایب لیزر فرکشنال

از معایب این روش درمانی این است که نیاز به مدت زمان طولانی می باشد، تا نتایج آن به وضوح بر روی پوست قابل مشاهده باشد.

عوارض لیزر فرکشنال برای از بین بردن ترک های پوستی

 با این که لیزر فرکشنال روش ایمن و کم خطر می باشد اما در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است بعضی مشکلات برای افراد ایجاد شود، از این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- هیپرپیگمانتاسیون

هیپرپیگمانتاسیون یا تیرگی پوست بیشتر در افرادی ایجاد می‌شود، که پوست آنها تیره تر می باشد و خطر تغییر رنگ پوست این بیماران بیشتر می باشد، در صورتی که این مشکل در اثر لیزر ایجاد شود به صورت موقت بوده و به آرامی از بین می رود، اما برای بهبودی آن می توان از کرم هیدروکینون استفاده کرد، همچنین قبل از انجام لیزر فرکشنال به منظور پیشگیری از هیپرپیگمانتاسیون دو هفته قبل لیزر، از کرم هیدروکینون باید استفاده شود.

۲- تبخال و زخم

ویروس تبخال در همه افراد به صورت غیر فعال وجود دارد و ممکن است با انجام لیزر فرکشنال این ویروس فعال شده و منجر به ایجاد تبخال شود، اما امکان ایجاد عفونت، در این شیوه درمانی بسیار کم می‌باشد، به همین منظور پزشک در جهت پیشگیری از ابتلا به عفونت و تبخال، چهار روز قبل لیزر درمانی، داروی ضد ویروس برای بیمار تجویز می کند.

معایب لیزر فرکشنال

۳- هیپوپیگمانتاسیون

در صورتی که طول موج بیشتری در لیزر استفاده شود، ممکن است باعث روشن تر شدن پوست و ایجاد لکه هایی بر سطح آن شود، که این پدیده هیپو پیگمانتاسیون نامیده می شود، امکان ایجاد این عارضه در روش لیزر فرکشنال بسیار کم می‌باشد، اما در صورتی که بروز کند، می توان آن را با داروهای خاصی درمان کرده و امکان دائمی شدن آن نیز وجود دارد.

قبل از انجام لیزر فرکشنال باید به چه نکاتی توجه کرد؟

۱- گاهی افراد از دردی که ممکن است در هنگام لیزر درمانی برای آنها ایجاد شود، نگرانی دارند به همین منظور قبل انجام لیزر فرکشنال از کرم های بی حس کننده موضعی، برای کاهش درد استفاده کند با توجه به تحقیقات که انجام شده است، افرادی که لیزر فرکشنال استفاده کرده‌اند، در هنگام انجام این لیزر تنها کمی احساس گرما داشتند و همچنین برای کاهش نگرانی افراد از داروهای آرامبخش استفاده می شود.

۲- به مدت یک هفته قبل از انجام لیزر فرکشنال، روزانه آب فراوان بنوشید، زیرا آب باعث هیدراته شدن پوست بدن، نتایج بهتر لیزر درمانی و بهبودی سریع تر خواهد شد.

۳- به مدت یک ماه قبل از انجام لیزر، از برنزه کردن صورت خودداری شود، همچنین از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید دوری کنید و در صورت لزوم از کرم ضدآفتاب با spf مناسب استفاده شود.

۴- یک ماه قبل از انجام لیزر فرکشنال، پوست را لایه برداری نکنید، زیرا لایه برداری پوست باعث نازک شدن آن و در نتیجه آسیب و سوختگی در هنگام استفاده از لیزر می شود.

۵- به مدت یک هفته قبل از انجام لیزر فرکشنال از مصرف داروهای رقیق کننده خون و همچنین مکمل های خوراکی، که باعث کاهش غلظت خون می شود خودداری شود، از این داروها می توان آسپرین ناپروکسن و ایبوپروفن را نام برد.

۶- مصرف الکل و دخانیات نیز موجب رقیق شدن خون می شود، بنابراین دو روز قبل انجام لیزر، از مصرف این گونه مواد خودداری شود.

۷- در صورتی که مراقبت های قبل از انجام لیزر فرکشنال به خوبی انجام شود، تاثیر بسزایی در کاهش دوران نقاهت و عوارض لیزر دارد، بنابراین این مراقبت ها را به خوبی انجام دهید.

مراقبت های بعد از انجام لیزر فرکشنال

۱- ممکن است بعد از انجام لیزر، پوست ملتهب و قرمز شود، که این التهاب و قرمزی به میزان کمی می باشد و بعد از چند روز کاملا بهبود پیدا می‌کند، اما به منظور کاهش قرمزی و تورم می توان از کمپرس سرد استفاده کرد.

۲- از انجام حرکات ورزشی سنگین به مدت دو هفته بعد از لیزر فرکشنال خودداری شود، زیرا  انجام این فعالیت ها ممکن است باعث تعریق شود و افزایش تعریق موجب تحریک پوست، قرمزی و تورم آن شود.

۳- از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به مدت یک هفته بعد از لیزر درمانی خودداری شود و در صورت لزوم از کرم های ضدآفتاب با spf مناسب استفاده شود.

مراقبت های بعد از انجام لیزر فرکشنال

۴- به مدت دو روز بعد از انجام لیزر فرکشنال از دستکاری ناحیه درمان خودداری کنید و برای شستشوی آن به آرامی دست را بر روی پوست بکشید.

۵- گاهی پزشک برای جلوگیری از ایجاد لکه بعد از لیزر، کرم های ترمیم کننده برای فرد تجویز می کند که این کرم ها باید به صورت مرتب مصرف شود.

چه کسانی کاندید مناسبی برای انجام لیزر فرکشنال نیستند؟

قبل از انجام لیزر فرکشنال، جلسه مشاوره برای فرد تعیین می شود، در این جلسه پوست به خوبی بررسی می‌شود و انتظارات شما از نتایج لیزر فرکشنال بیان می شود و در صورتی که این روش درمانی برای شما مناسب باشد پزشک اقدام به انجام لیزر می کند، اما گاهی افراد با توجه به شرایطی که دارند نمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند، این افراد عبارتند از

۱- افرادی که سیستم ایمنی آنها دچار اختلال است و به بیماری هایی مانند لوپوس یا اسکلرودرمی مبتلا هستند، نمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند، زیرا استفاده از این لیزر باعث تشدید بیماری می شود.

۲- افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند و امکان قطع این داروها وجود ندارد، گزینه مناسبی برای لیزر فرکشنال نیستند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای انجام لیزر فرکشنال نیستند؟

۳- افرادی که داروی راکوتان مصرف می کنند به منظور انجام لیزر فرکشنال باید مصرف این دارو، به مدت یک ماه قبل از لیزر به طور کامل قطع شود.

هزینه لیزر ترک پوستی

انجام لیزر فرکشنال برای رفع ترک های پوستی دارای هزینه ثابت نمی باشد و با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود، از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- میزان ترک های پوستی

ترک های پوستی به صورت سطحی و عمقی هستند، هرچه ترک های پوستی از عمق بیشتری برخوردار باشند، نیاز به دقت و حساسیت بیشتری می باشد و زمان بیشتری برای رفع این ترک ها نیاز می باشد، بنابراین هزینه لیزر نیز افزایش پیدا می کند.

۲- گستردگی ناحیه درمان

هر چه ترک های پوستی ناحیه گسترده تری را پوشش داده باشد، نیاز به تعداد جلسات درمانی بیشتر می باشد، که باعث افزایش هزینه لیزر درمانی می شود.

۳- نوع دستگاه لیزر

دستگاه هایی که برای انجام لیزر فرکشنال مورد استفاده قرار می گیرد دارای تنوع های زیادی می باشند و هر چه دستگاه از تکنولوژی پیشرفته تری برخوردار باشد، هزینه انجام لیزر فرکشنال نیز افزایش پیدا می کند.

هزینه لیزر ترک پوستی

۴- مکان جغرافیایی کلینیک

کلینیک های جغرافیایی دارای موقعیت های جغرافیایی متعددی هستند و با توجه به موقعیت باید هزینه های مختلفی را پرداخت کنند و هر چه هزینه پرداختی کلینیک ها بر حسب موقعیت آن ها بیشتر باشد، هزینه لیزر ترک های پوستی نیز افزایش پیدا می کند، به طوری که هزینه لیزر درمانی در کلینیک های مختلف واقع در یک شهر متفاوت می باشد و این موضوع در مورد کلینیک های شهرهای دیگر نیز صدق می کند.

۵- میزان مهارت پزشک متخصص

با توجه به اینکه برای رفع ترک های پوستی نیاز به لیزر فرکشنال با طول موج مشخص می باشد، در صورتی که پزشک از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری برای پوست شما ایجاد شود، بنابراین در انتخاب پزشک متخصص حساسیت زیادی به خرج دهید و هر چه پزشک از مهارت بیشتری در این زمینه برخوردار باشد، امکان دارد هزینه انجام لیزر فرکشنال نیز افزایش پیدا کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

سایر روش های درمانی ترک های پوستی

پزشک متخصص با توجه به ترک های پوستی، روش درمانی مختلفی را برای رفع ترک های پوستی انتخاب می کند، علاوه بر لیزر فرکشنال روش‌های دیگری برای درمان ترک های پوستی وجود دارد که این روش ها عبارتند از

1- لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی پوست باعث از بین رفتن پوست های آسیب دیده و در نتیجه جایگزین شدن پوست جدید می شود، همچنین استفاده از این لایه بردار ها، باعث تحریک گردش خون رسانی در ناحیه آسیب دیده می شود.

2- میکرودرم ابریژن

یکی دیگر از روش های از بین بردن ترک های پوستی، روش میکرودرم آبریژن می باشد که به صورت غیر جراحی انجام گرفته و در این روش از کریستال هایی استفاده می شود که موجب لایه برداری سطح خارجی پوست و از بین بردن سلول های مرده آن و در نتیجه رفع ترک های پوستی می شود.

3- رادیو فرکانسی

امواج رادیو فرکانسی تأثیر زیادی در افزایش کلاژن سازی و استحکام پوست دارد، در نتیجه باعث کاهش ترک های پوستی می شود.

سایر روش های درمانی ترک های پوستی

4- میکرونیدلینگ

این روش درمانی که با استفاده از سوزن های ظریفی انجام می گیرد، باعث از بین بردن لایه های مرده پوست و افزایش کلاژن سازی در ناحیه درمانی می شود و تاثیر بسزایی در رفع ترک های پوستی دارد.

5- درمان های ترکیبی

پزشکان برای دریافت نتایج بهتر و رفع ترک های پوستی به صورت پیشرفته از چند روش درمانی به همراه هم استفاده می‌کنند، که تاثیر بسزایی در کاهش ترک های پوستی دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
3 نظرات نوشته شده
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام
ایا لیزر فراکشنال برای ترکهای پوستی که چندسال پیش ایجاد شده و سفید است اثر دارد؟

وقتتون بخیر 🌹
برای ترک های پوستی مراجعه کردم بهتون یه مدت اضافه وزن عجیبی داشتم بعد از رژیم ترک هایی بوجود اومد روی پوستم. پیش دکترهای زیادی رفتم راههای درمان زیادی پیشنهاد دادن اما با هزینه های گزاف . با دو جلسه کل ترک های روی پوستم از بین رفت ممنون از رسیدگی شما و دلسوزی پرسنلتون 🙏

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x