کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

علت ریزش مو در مردان ودرمان آن

چنان چه ریزش موها بیش از اندازه باشد، باعث ایجاد کچلی و طاسی سر خواهد شد، در صورتی که در شبانه روز میزان ریزش مو حدود ۱۰۰ تار مو باشد، این روند طبیعی می باشد، اما بیش از این مقدار نشان دهنده ریزش مو می باشد و در کوتاه مدت باعث کاهش تراکم موها خواهد شد، عوامل مختلفی باعث ریزش مو در مردان می شود که از این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- رژیم غذایی نامناسب

یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در افزایش تراکم موها و جلوگیری از ریزش آنها دارد، دریافت پروتئین به میزان کافی می باشد، اما این پروتئین تنها از طریق گوشت و تخم مرغ به دست نمی آید بلکه باید مصرف سبزیجات، حبوبات و ماهی ها نیز در رژیم غذایی قرار داده شود، بنابراین تمام مواد غذایی که دارای پروتئین می باشند را بررسی کرده و از آنها در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

۲- کم خونی

کم خونی ناشی از کمبود آهن، یکی از عوامل ایجاد ریزش مو در مردان می باشد، زیرا کمبود آهن باعث کاهش ساخت هموگلوبین می شود و با کاهش هموگلوبین میزان اکسیژن رسانی به سلول های بدن کاهش پیدا کرده و در صورتی که اکسیژن کافی به موها نرسد، باعث ضعیف شدن فولیکول ها و در نتیجه ریزش آنها خواهد شد.

۳- اختلالات در غده تیروئید

یکی از مهمترین دلایل ریزش مو در مردان، کم کاری تیروئید می باشد و تیروئید تاثیر بسزایی در رشد  و تنظیم سوخت و ساز بدن دارد و در صورتی که تیروئید کم کار شود، یکی از نتایج آن ریزش مو می باشد و برای درمان این مشکل باید اختلالات تیروئید درمان شود.

علت ریزش مو در مردان ودرمان آن

۴- کاهش وزن افراطی

چنانچه مردان  به منظور رسیدن به اندام ایده آل وزن خود را به سرعت کاهش دهند و رژیم های غیر اصولی را مورد استفاده قرار دهند، این رژیم‌ها باعث حذف بعضی از مواد خوراکی و عدم تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می شود، بنابراین در چرخه رشد موها اختلال ایجاد شده و باعث ریزش موها خواهد شد.

۵- استرس

یکی دیگر از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر ریزش موها استرس می باشد وباتوجه به اینکه زندگی‌های امروزه دارای تنش و استرس زیادی می باشد، چنانچه به خوبی میزان استرس کنترل نشود، باعث تأثیر به اندام های مختلف بدن و همچنین ریزش موها خواهد شد، تاثیر استرس به گونه ای می باشد که حتی ممکن است باعث ریزش موها در سن و سال پایین شود.

۶- بیماری لوپوس

بیماری لوپوس، بیماری خود ایمنی می باشد که باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن شده که در نتیجه این اختلال، سیستم ایمنی به سلول های بدن حمله کرده و باعث از بین بردن آنها می‌شود و یکی از هدفهای این حمله فولیکول های مو می باشد، در نتیجه باعث ریزش مو در مردان می شود.

۷- مصرف داروهای خاص

گاهی مصرف برخی داروها، باعث ایجاد عوارضی در افراد می شود که یکی از این عوارض ریزش مو می باشد، داروهایی مانند فشار خون، افسردگی و روماتیسم یکی از دلایل ریزش مو در مردان می باشد.

۸- بیماری آلوپسی آره آتا

در این بیماری نیز مانند بیماری لوپوس، بدن به فولیکول‌های سالم مو حمله کرده و باعث ریزش موها به صورت منطقه ای می شود.

۹- کم آبی بدن

در صورتی که روزانه به میزان کافی آب ننوشید، باعث عدم رسیدن رطوبت کافی به تارهای مو شده و در نتیجه تارهای مو ضعیف و شکننده می شود و در نهایت باعث ریزش موها خواهد شد.

۱۰- مصرف دخانیات و الکل

مصرف دخانیات باعث کاهش گردش خون و نرسیدن مواد مغذی به فولیکول های مو و درنتیجه ریزش موها می‌شود، همچنین مصرف الکل باعث ایجاد مشکل در سیستم گوارش و کبد می شود و در صورتی که سیستم گوارش دچار اختلال شود، مواد معدنی و مغذی لازم به پوست سر و سلول های رشد مو نمی رسد.

۱۱- شستشوی نامناسب

استفاده از مواد شوینده با کیفیت و نحوه شستشوی موها و آبی که برای شستشو مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاثیر بسزایی بر سلامت و تراکم موها دارد، در صورتی که برای شستشوی موها از آب بسیار داغ استفاده شود و شوینده های غیر استاندارد مور استفاده قرارگیرد، تاثیر بسزایی در افزایش ریزش موها خواهد داشت.
به منظور درمان ریزش مو در مردان، ابتدا باید دلیل ریزش مو مشخص شود و سپس برای درمان اقدام شود، بدین منظور ابتدا آزمایشاتی تجویز میگردد و در صورتی که دلیل ریزش مو فقر آهن یا کمبود ویتامین ها باشد، باتجویز این ویتامین ها می توان ریزش مو را درمان کرد و گاهی اصلاح مزاج نیز باعث درمان ریزش مو در مردان می شود، در صورتی که رژیم غذایی فرد نامناسب باشد، رژیم مناسبی برای فرد تعیین می‌شود و مورد استفاده قرار دادن مواد غذایی مناسب، کمبود ویتامین و پروتئین جبران شده و از ریزش موها جلوگیری شود، در صورتی که انجام این راهکارها تاثیری بر درمان ریزش مو نداشت، از روش های کلینیکی برای درمان استفاده می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درک اصول ریزش مو

به طور معمول یکصد هزار تار مو در ناحیه سر یک انسان وجود دارد و این موها دارای سه مرحله ،رشد استراحت و ریزش می باشد ،در زمانی که یک تار مو دچار ریزش می شود در اطراف، مویی به مرحله رشد وارد می‌شود، در حالت معمولی حدود ۱۰۰ تار مو در روز دچار ریزش می شود وبه دلیل رشد مو هایی که در اطراف آنها می باشد، فرد احساس کاهش تراکم موها را ندارد، اما چنان چه میزان ریزش موها از رشد آنها بیشتر شود، باعث کاهش تراکم موها و در نتیجه طاسی سر خواهد شد.

درک اصول ریزش مو
در صورتی که ریزش مو به صورت جزئی باشد، هیچ مشکلی برای تراکم موها ایجاد نخواهد شد، اما با ریزش موی زیاد در مرحله نهایی طاسی ایجاد خواهد شد، بنابراین از دست دادن روزانه بیش از ۱۰۰ تار مو نیاز به بررسی دارد و همان گونه که در بالا ذکر کردیم عوامل مختلفی باعث ریزش موها به صورت ناگهانی خواهد شد، شوک های هیجانی، ناراحتی های روانی و جسمی، تب های شدید، بیهوشی عمومی، مسمومیت، مصرف برخی داروها، کمبود اسید های آمینه اساسی، ویتامین های B، ویتامین A، ویتامین E باعث ضعف پیاز مو و درنتیجه تاخیر در رشد آنها خواهد شد.
شایع ترین علت ریزش مو طاسی آندروژنیک می باشد که بیشتر در افراد بزرگسال این عارضه ایجاد می شود و باعث عقب رفتن موها از دو طرف پیشانی به سمت شقیقه ها خواهد شد و ظاهر خوشایندی برای افراد نخواهد داشت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عوامل سبک زندگی که بر ریزش مو تاثیر می گذارد؟

یکی از عواملی که بر ریزش موها تاثیر گذار می باشد، سبک زندگی افراد می باشد و سبک زندگی آنها باید به گونه‌ای باشد که از رژیم غذایی مناسب استفاده کند و همچنین از عوامل استرس زا به دور باشد از موارد عواملی که در سبک زندگی بر ریزش موها تاثیر گذار می باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- قرار گرفتن افراد در شرایط استرس زا تأثیر بسزایی در ریزش مو و طاسی در مردان دارد.

در صورتی که میزان این استرس باعث ریزش مو به نام افلیووم می شود، که این نوع ریزش مو به صورت دائمی نمی باشد، اما چنانچه استرس به خوبی کنترل شود باعث توقف ریزش مو خواهد شد.

۲- بهداشت مو

در صورتی که بهداشت مو به خوبی رعایت نشود، باعث ریزش مو و طاسی می شود، همچنین نوع مواد شوینده که مورد استفاده قرار می گیرد در صورتی که از کیفیت پایینی برخوردار باشد، باعث شکنندگی تارهای مو و در نتیجه ریزش آنها خواهد شد.

عوامل سبک زندگی که بر ریزش مو تاثیر می گذارد؟

۳- استعمال دخانیات

با توجه به مطالعاتی که اخیرا انجام گرفته،  ریزش مو ها، ارتباط مستقیمی با استعمال دخانیات دارد، زیرا استعمال دخانیات باعث تاثیر بر گردش خون و در نتیجه نرسیدن مواد مغذی و عدم اکسیژن رسانی منظم می شود و در نتیجه باعث اختلال در رشد موها خواهد شد، همچنین مصرف دخانیات باعث اختلال در عملکرد مناسب بدن شده و در صورتی که بدن به خوبی کار نکند، سمومی در آن تولید می شود، که باعث ایجاد بیماری ها و افزایش باکتری ها خواهد شد، که این موارد بر رشد موها نیز تاثیرگذار می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

شرایط پزشکی که باعث ریزش مو می شود؟

برخی درمان های پزشکی و شرایط افراد منجر به ریزش مو می شود، که از این درمان ها می توان شیمی درمانی و مصرف بعضی داروهای خاص را نام برد، از این داروها، داروهای مشکلات قلبی، نقرس، فشارخون بالا، افسردگی و آرتریت می باشد.

شرایط پزشکی که باعث ریزش مو می شود؟
همچنین پرتو درمانی باعث توقف رشد موها و کندی رشد آنها خواهد شد، همچنین وجود بیماری به نام آلوپسی آره آتا نیز باعث ریزش موها به صورت سکه ای و عفونت های پوست سر به شکل حلقوی می شود.

 

درمان های غیر جراحی برای ریزش مو

برای درمان ریزش موی مردان می توان از درمان های غیرجراحی استفاده کرد، که از این درمان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- فیناستراید

فیناستراید یک داروی خوراکی می باشد، که باعث مهار تبدیل تستوسترون شده و از ریزش موها از جلوگیری می کند، این دارو تاثیر بسزایی در رشد دوباره موها و توقف در پیش روی ریزش مو دارد، اما استفاده از آن گاهی باعث عوارض جانبی مانند کاهش سختی در هنگام نعوظ، کاهش حجم مایع منی و کاهش میل جنسی و رشد سینه ها می شود، اگرچه این موارد تنها برای درصد کمی از آقایان ایجاد می‌شود و مدارکی مبنی بر اثبات آن وجود ندارد، اما باید در مصرف آن جانب احتیاط رعایت شود، این دارو مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد و برای درمان ریزش موهای ارثی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

۲- ماینوکسیدیل

به منظور درمان ریزش مو می توان از داروی ماینوکسیدیل به صورت موضعی استفاده کرد، که دارای عوارض جانبی بسیار کمی بوده که از این موارد می‌توان خارش، قرمزی و پوسته پوسته شدن کف سر را نام برد، این عارضه تنها دو درصد از افراد را درگیر می‌کند، استفاده از ماینوکسیدیل باعث چسبنده شدن موهای سر خواهد شد که باعث می شود افراد از استفاده مداوم از آن منصرف شوند.

۳- پی آر پی

از دیگر روش هایی که به صورت غیر جراحی انجام می گیرد، روش پی آر پی می باشد که در این روش از خون خود فرد استفاده می شود و به وسیله سانتریفیوژ، سلول های پلاکت جداسازی شده و سپس با فعال نمودن آنها و اضافه کردن موادی به آن به صورت موضعی و تزریق مجدد در نواحی که دچار ریزش مو می شود، مورد استفاده قرار می گیرد، از این روش گاهی بعد از کاشت مو نیز استفاده می شود و تاثیر زیادی در دریافت نتایج بهتر از کاشت مو دارد.

۴- هیر فیلر

در این روش ماده ژل مانند که دارای انواع ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، مواد معدنی، هیالورونیک اسید و مواد مغذی می‌باشد،به ناحیه ای که دچار ریزش مو شده است، تزریق می شود و باعث تقویت ریشه مو و درمان ریزش مو خواهد شد، اگر ریزش مو به صورت ژنتیکی باشد نیز می توان از این روش استفاده کرد، استفاده از این روش برای افرادی که موهای نازک و کم پشتی دارند، تاثیر بسزایی در افزایش تراکم موها و زیباسازی آنها دارد، زیرا در این روش یک لایه محافظ در اطراف فولیکول های مو ایجاد شده و آنها را از عوامل خطرناک مانند نور خورشید، آلودگی های محیطی، محافظت می کند. وجود هیالورونیک اسید در ترکیبات این ماده تاثیر بسزایی در هیدراته نگه داشتن موها و تحریک کلاژن سازی دارد، همچنین باعث افزایش گردش خون در پوست سر و خاصیت ارتجاعی و جوانسازی فولیکول‌های مو می‌شود، در نتیجه تاثیر بسزایی در رشد مجدد موها و توقف ریزش آنها خواهد داشت.

درمان های غیر جراحی برای ریزش مو

۵- مزوتراپی مو

از روش‌های غیرتهاجمی که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد، مزوتراپی می باشد که در این روش، محلول حاوی ویتامین ها و مواد مغذی از طریق سوزن های بسیار ظریفی در ناحیه مورد نظر تزریق می شود و تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت پوست و مو خواهد داشت، فردی که تزریق را انجام می دهد باید از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد، تا مواد مغذی به فولیکول های مو به اندازه کافی برسد و با افزایش گردش خون و تعادل هورمونی، باعث تقویت و رشد مجدد موها شود.

۶- کربوکسی تراپی

به منظور تقویت رشد موها و جلوگیری از ریزش آن ها می توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد، که این روش بدون جراحی انجام می گیرد و با تزریق گاز دی اکسید کربن به ناحیه مورد نظر باعث افزایش اکسیژن رسانی و گردش خون در آن ناحیه شده و تاثیر بسزایی در تحریک کلاژن‌سازی، رشد مجدد موها و تولید پروتئین در اطراف فولیکول موها دارد، بنابراین از ریزش آنها جلوگیری می کند.

۷- لیزر تراپی

به منظور افزایش ضخامت موها و کاهش ریزش و افزایش درخشندگی آنها می توان از لیزر تراپی استفاده کرد،  در این روش از لیزر سرد که دارای جریان کم، اثر بخشی بالا و سطح انرژی پایین می باشد استفاده می شودو تاثیر بسزایی در تقویت ریشه مو و بازسازی تارهای آسیب دیده خواهد شد.

درمان های جراحی ریزش مو

یکی از بهترین روش ها برای درمان ریزش مو کاشت مو و پیوند می باشند که در این روش از نواحی از سر که دارای تراکم موی مناسب می باشد، مو برداشته شده و سپس به نواحی که خالی از می باشد، این موها انتقال داده می شود. ممکن است ابتدا بعد از عمل کاشت مو ها ظاهر جالبی نداشته باشند اما بعد از مدتی نتایج شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت، از مزایای کاشت مو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- موهایی که در ناحیه موردنظر کاشته شده، مانند مو های اصلی دارای رشد می باشند و می تواند برای حالت دهی موها آنها را کوتاه کرد.

۲- نتایج کاشت به صورت کاملا طبیعی به نظر می رسد،موهای پیوند خورده به گونه ای بر روی پوست سر کاشت می شود که کسی متوجه جراحی نخواهد شد.

درمان های جراحی ریزش مو

۳- در این روش از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود، بنابراین آسیبی به موها وارد نخواهد شد.

۴- چنان چه ریزش مو و کچلی باعث کاهش اعتماد به نفس افراد شده باشد، کاشت مو یک روش موثر می باشد که با نتایجی که به همراه دارد، باعث افزایش اعتماد به نفس افراد خواهد شد.

۵- بعد از مدتی دیگر نیازی به نگهداری ویژه از موهایی که در ناحیه مورد نظر کاشت شده است، نیست.

۶- با توجه به نتایج دائمی که کاشت مو به همراه دارد، نسبت به روش هایی که به صورت موقت باعث کاهش ریزش مو می شوند، مناسب تر می باشد و روشی مقرون به صرفه برای افراد است.

نتایج کاشت مو به مدت طولانی ماندگاری دارد و گاهی تا آخر عمر نیز نتایج آن باقی می ماند و ماندگاری آنها به این صفات ژنتیکی افراد و شرایط بدن آنها بستگی دارد.

مراقبت های پس از درمان برای ریزش مو

۱- از شامپو و ماسک های مناسب استفاده کنید.

گاهی ریزش موها به دلیل مراقبت ضعیف از موهای سر می باشد، بنابراین بعد از درمان ریزش موها از شامپو و ماسک موهای مناسب استفاده کنید، تا باعث خشک و شکننده شدن موها نشود، زیرا این شامپو‌ها باعث حذف آلودگی ها و چربی های اضافه  موها می شود و تاثیر بسزایی در جلوگیری از ریزش موها خواهد داشت.

۲- کمتر از رنگ مو استفاده شود.

استفاده از رنگ مو باعث آسیب مستقیم بر فولیکول‌های مو می‌شود، بنابراین چنانچه نگران ریزش مجدد موهای تان هستید، از رنگ موها کمتر استفاده کنید.

۳- استفاده از روغن های طبیعی

روغن ها تاثیر بسزایی در نرم کردن فولیکول های مو و محافظت از آنها در برابر شکنندگی و خشکی دارد، از این روغن ها می توان روغن نارگیل را نام ببرید که باعث تامین پروتئین های مو و حالت پذیری آنها می شود.

مراقبت های پس از درمان برای ریزش مو

۴- عدم استفاده از ابزار های حرارتی

برای خشک کردن موها از ابزارهای حرارتی استفاده نشود، حتی الامکان اجازه دهید موها به صورت طبیعی خشک شوند، زیرا استفاده از سشوار باعث آسیب به موها و در نتیجه ریزش آنها می‌شود.

۵- با موها به لطافت برخورد کنید.

به منظور جلوگیری از ریزش مجدد موها، علاوه بر مراقبت هایی که از آنها انجام می گیرد، با موهای خود با لطافت برخورد کنید تا باعث آسیب به فولیکول و پیاز نشود، از جمله مواردی که باعث آسیب دیدن ساقه مو ریزش آنها می‌شود، می‌توان نحوه بستن موها و استفاده از ژل ها و حالت دهنده های مو را نام برد و استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی کم کیفیت نیز تأثیر به سزایی در ریزش  بیشتر موها دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

اهمیت جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو پدیده شایعی می باشد که ممکن است افراد را در سنین مختلف درگیر کند، اهمیت جلوگیری از این عارضه را در زیر مورد بررسی قرار می دهیم.

۱- جنبه زیبایی

موها تاثیر زیادی در افزایش شادابی و جوانی چهره افراد دارد و در صورتی که موها پرپشت باشند و تاثیر آن بر زیبایی افراد دو چندان می شود و چنان چه موها دچار ریزش شود، تاثیر منفی بر زیبایی ظاهری افراد خواهد داشت.

اهمیت جلوگیری از ریزش مو

۲- جنبه روانی

کاهش تراکم موها و ایجاد کچلی ممکن است بر اعتماد به نفس افراد تاثیر گذار باشد و آنها از وضع ظاهری خود ناراضی باشد وبه همین دلیل از حضور در محیط‌های اجتماعی، تحصیلی، تفریحی دوری کنند و این موضوع برای جوانان از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد، بنابراین جلوگیری از ریزش مو از نظر روانی نیز مهم می باشد.

کلام آخر

همان گونه که مشاهده کردید عوامل مختلفی باعث ریزش موها در مردان می شود، به همین دلیل ابتدا باید دلیل ریزش موها مشخص شود و این عوامل را برطرف کرد و در صورتی که همچنان موها دچار ریزش باشد، برای درمان آن از روش های مختلف استفاده کرد، بنابراین قبل از اینکه به فکر درمان ریزش موها باشید، باید با انجام راهکارهایی از ایجاد ریزش مو جلوگیری شود، که یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر ریزش موها، رژیم غذایی افراد می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x