کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم؟

مو تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد و نشان دهنده سلامت افراد می باشد، چنانچه موها دچار ریزش شود باعث نگرانی افراد و کاهش جذابیت چهره و عدم حالت پذیری موها خواهد شد.
ریزش مو دلایل مختلفی دارد که از این دلایل می‌توان استرس، بیماری، آلودگی، ژنتیک را نام برد اما گاهی انجام بعضی کارها باعث آسیب زدن به مو و تشدید ریزش مو می شود به عنوان مثال افرادی که در محیط‌های آلوده قرار می گیرند و بهداشت و سلامت پوست و موی سر را به خوبی رعایت نمی کنند،بیشتر در معرض ریزش مو هستند در صورتی که ریزش مو به دلایل ژنتیکی باشد، رژیم غذایی تاثیر زیادی در پیشگیری از ریزش مو ندارد، اما می‌توان با انجام اقداماتی میزان ریزش موها را کاهش داد.
رژیم غذایی تاثیر زیادی در جلوگیری از ریزش مو و سلامت پوست و مو دارد و یک رژیم غذایی باید سرشار از میوه ها و سبزیجات باشد تا ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز موها به خوبی تامین شود و از ریزش مو جلوگیری شود. از موادی که باید در رژیم غذایی مصرف شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- مصرف آهن

یکی از مواد مورد نیاز برای رشد موها و جلوگیری از ریزش مو آهن می باشد و در صورتی که بدن با کمبود آهن مواجه باشد، منجر به کم خونی و نرسیدن مواد غذایی لازم به فولیکول مو می شود، در نتیجه باعث افزایش ریزش مو می شود، برای تامین آهن بدن می توان از مواد غذایی حیوانی و گیاهی استفاده کرد، که این مواد غذایی باید به صورت منظم در رژیم غذایی مصرف شود، از مواد غذایی حاوی آهن می توان ماهی، مرغ و گوشت قرمز را نام برد.

۲- مصرف پروتئین

 یکی از دلایل شکنندگی و ضعیف شدن موها، کمبود پروتئین می باشد و در صورتی که در رژیم غذایی فرد، مصرف پروتئین به اندازه لازم باشد از شکنندگی و ضعیف شدن موها پیشگیری می شود، امروزه شامپو های وجود دارد که حاوی پروتئین می باشد، اما باید بیشتر پروتئین مورد نیاز بدن از طریق رژیم غذایی دریافت شود، از مواد غذایی پروتئین دار می توان شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ لوبیا، سویا و مرغ را نام برد. افرادی که گیاهخوار هستند می توانند با مصرف نان کامل، کره بادام زمینی، لوبیا و عدس پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کنند.

برای جلوگیری از ریزش مو چی بخوریم؟

۳- مصرف ویتامین c

ویتامین سی تأثیر زیادی در تولید کلاژن بدن داشته، همچنین باعث افزایش جذب آهن از طریق مواد غذایی می شود، بنابراین بهتر است در رژیم غذایی فرد به میزان کافی ویتامین c وجود داشته باشد، از منابع حاوی ویتامین سی می توان مرکبات، انواع کلم، گوجه، بلوبری و توت فرنگی را نام برد.

۴- مصرف امگا ۳

یکی از مواردی که تاثیر زیادی در جلوگیری از خشکی و شکنندگی موها دارد و باعث سالم نگه داشتن موها می شود امگا ۳ می باشد که این نوع چربی بسیار برای بدن ضروری می باشد، زیرا باعث مرطوب نگه داشتن پوست و موها می شود و این ماده به صورت طبیعی در بدن تولید نمی شود و باید با قرار دادن آن در رژیم غذایی، کمبود آن را تامین کرده از مواد غذایی حاوی امگا ۳ می توان تخم کدو، گردو، ماهی سالمون و غذا های دریایی را نام برد.

۵- بیوتین

بیوتین، ویتامین B محلول در آب می باشد که باعث پیشگیری از شکنندگی و ریزش مو خواهد شد و تاثیر زیادی در سلامت موها دارد، از غذا های حاوی بیوتین می توان سفیده تخم مرغ، غلات و گردو را نام ببرید.

۶- زینک

زینک باعث جلوگیری از خارش، خشکی و ریزش مو می شود که برای تامین زینک بدن باید غلات به میزان کافی مصرف شود.

۷- مصرف مکمل ها

وجود بعضی شواهد نشان دهنده این است که مصرف مکمل ها، تاثیر زیادی در پیشگیری از ریزش موها دارد، بنابراین می توان با مشورت پزشک مکمل هایی که حاوی ویتامین سی، آهن، بیوتین می باشد را مصرف کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۸- روی

از دلایل ریزش موها می توان کمبود روی را نام برد روی تاثیر زیادی در رشد و ترمیم بافت مو و عملکرد صحیح غدد اطراف فولیکول ها دارد، به همین منظور باید روزانه به میزان کافی غذاهای حاوی روی مصرف شود، از غذاهای حاوی روی می توان گوشت گاو، اسفناج، جوانه گندم، تخم کدو و عدس را نام برد، بیشتر افرادی که به مواد الکلی مبتلا هستند و یا دچار بیماری های گوارشی می باشند، دچار کمبود روی می شوند.

۹- سلنیوم

سلنیوم باعث تحریک رشد مو شده و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، بنابراین باعث تقویت عملکرد متابولیکی بدن می شود و با توجه به اینکه سلنیوم یک ماده معدنی می باشد، تاثیر زیادی در تولید موهای سالم و حفظ تعادل هورمونی دارد.

۱۰- ویتامین E

ویتامین E خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و تاثیر زیادی در سلامت موها دارد، از غذاهای حاوی ویتامین E می توان آووکادو، بادام و دانه های آفتابگردان را نام برد.

۱۱- ویتامین D

ویتامین D باعث ایجاد فولیکول های جدید مو می شود و از منبع های این ویتامین می توان نور خورشید و غذاهایی مانند قارچ، روغن کبد ماهی و ماهی های چرب را نام برد.

چه چیزهایی به مو آسیب می زند؟

با اینکه مواد غذایی زیادی وجود دارد که باعث جلوگیری از ریزش موها و کمک به رشد مو می‌شود.

چه چیزهایی به مو آسیب می زند؟
اما مواد غذایی مضر نیز وجود دارد که منجر به ریزش مو می شود، بنابراین باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشید تا از مصرف این گونه مواد خودداری کنید، تا باعث تشدید ریزش موهای شما نشود، همچنین ممکن است بعضی از فعالیت های روزمره نیز باعث آسیب به مو شود، که در ادامه توضیح خواهیم داد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مواد غذایی مضر برای مو

مصرف غذاهای ناسالم و یا مصرف زیاد بعضی غذاهای سالم ممکن است، باعث بدتر شدن ریزش مو شود که از غذاهای مضر برای مو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- کربوهیدرات های ساده

در صورتی که در رژیم غذایی فرد از کربوهیدرات های ساده زیاد استفاده شود، باعث افزایش ریزش مو می شود، زیرا مصرف زیاد کربوهیدرات ها باعث تولید سبوم بیشتر می شود، که افزایش میزان سبوم باعث افزایش التهابات پوست و آسیب رساندن به مو می‌شود و در صورتی که به میزان کافی سبوم تولید شود، باعث حفاظت از فولیکول های مو خواهد شد، همچنین در صورتی که غذاهای شیرین زیاد مصرف شود باعث ترشح هورمون انسولین از لوزالمعده شده و تاثیر منفی بر روی عروق خونی پوست سر دارد، بنابراین از مصرف زیاد کربوهیدرات های ساده خودداری کنید، از غذاهای حاوی کربوهیدرات های ساده می‌توان برنج سفید، نان سفید، آب نبات، کیک و شیرینی را نام برد.

۲- ماهی هایی که حاوی میزان زیادی جیوه هستند.

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، ماهی تاثیر زیادی در کاهش ریزش مو دارد اما در صورتی که ماهی به میزان زیادی جیوه داشته باشد، باعث تشدید ریزش مو خواهد شد، از ماهی های سالم می توان ماهی سالمون را نام برد که نه تنها باعث ریزش مو نمی شود بلکه تاثیر زیادی در پیشگیری از ریزش مو دارد و باید دو تا سه بار در هفته مصرف شود.

مواد غذایی مضر برای مو

۳- مصرف غذاهای سرخ شده

یکی دیگه از غذاهایی که تاثیر زیادی در افزایش ریزش موها دارد، غذاهای سرخ شده می باشد زیرا مصرف این غذاها باعث افزایش میزان زیادی سبوم بر روی پوست سر شده و در نتیجه تاثیرات منفی بر روی سلامت موها دارد، همچنین مصرف گوشت قرمز نباید بیش از اندازه باشد.

اعمالی که ریزش مو را تشدید می کنند

عوامل زیادی وجود دارد که باعث تشدید ریزش مو می شود و در صورتی که از این موارد آگاهی داشته باشید، می توانید تاثیر زیادی در کنترل ریزش مو داشته باشید، از این اعمال می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- سشوار کشیدن موها

یکی از عواملی که تاثیر زیادی در کاهش سلامت  مو دارد، افزایش حرارت در ناحیه پوست سر می باشد، استفاده از سشوار با افزایش حرارت در مو ها منجر به شکنندگی مو می شود و بهتر است برای خشک کردن مو با استفاده از حوله نرم مو را خشک کرده و برای خشک کردن از سشوار استفاده نشود، زیرا افزایش حرارت پوست سر باعث آسیب دائمی به فولیکول های مو می شود.

۲- موها را صاف و فر نکنید.

چنانچه با مواد شیمیایی اقدام به صافی و فر کردن موها نمایید، آسیب زیادی به موها می رسد زیرا مواد شیمیایی که مورد استفاده قرار می گیرد، باعث شکسته شدن مواد داخل مو شده و باعث تغییر حالت موها می شود، اما این مواد شیمیایی تأثیر زیادی در شکننده شدن موها و ضعیف شدن آنها دارد و با افزایش شکنندگی و خشکی موها احتمال ریزش مو افزایش پیدا می کند.

۳- استفاده زیاد از رنگ مو و مواد شیمیایی

یکی دیگر از عواملی که باعث آسیب جدی به موها می شود استفاده مکرر از رنگ مو می باشد، بهتر است موها بین یک ماه تا یک ماه و نیم یکبار رنگ شود و از رنگ کردن زیاد موها خودداری کنید، زیرا باعث افزایش خشکی پوست سر و شکنندگی موها، در نتیجه افزایش ریزش آن ها خواهد شد، همچنین دکلره کردن موها باعث از بین بردن رنگدانه های طبیعی مو شده و در ساختار مو تغییراتی ایجاد می‌شود و آسیب زیادی به موها وارد می شود، بنابراین زیاد از این مواد شیمیایی استفاده نکنید.

اعمالی که ریزش مو را تشدید می کنند

۴- نحوه بستن موها

موها باید به گونه‌ای بسته شود که فشار زیادی به ریشه آنها وارد نشود، بعضی مدل ها باعث بیش از حد کشیدن و فشار به ریشه و فولیکول های مو شده در نتیجه باعث ریزش مو می شود، به عنوان مثال یکی از حالات بستن مو، دم اسبی می باشد که تاثیر زیادی در ریزش موها دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۵- نوع مواد شوینده

بهتر است موها روزانه شستشو داده شود، اما برای شستشوی موها باید از شامپوهای مخصوص استفاده شود و استفاده از شامپو های نامناسب باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو و در نتیجه ریزش آن می‌شود، همچنین شستشوی مو با استفاده از شوینده های با کیفیت تاثیر زیادی در جلوگیری از عفونت پوست سر دارد، بنابراین در انتخاب شامپوی متناسب با موهای خود دقت کنید تا بهترین شامپو که با موهای شما سازگاری بالایی دارد، پیدا کنید شامپو ها دارای برچسب هایی می باشند که بر روی آن نوشته شده که این شامپو مخصوص موی خشک بوده یا چرب، همچنین شامپوهای وجود دارد که برای موهای رنگ شده و موهایی که دارای شوره می باشد، مناسب است، شامپوهایی که دارای پروتئین و مرطوب کننده می باشند، تاثیر زیادی در افزایش نرمی و ضخامت موها به صورت موقت دارد، اما این شامپو ها باعث ترمیم آسیب های مو نمی شود، اما می توانید برای انتخاب یک شامپوی مناسب از متخصصین پوست و مو نیز مشورت بگیرید.

۶- نحوه شانه زدن موها

برس هایی که برای شانه زدن مو انتخاب می‌کنید، باید تهیه شده از الیاف طبیعی باشد و همچنین نحوه شانه کشیدن موها تاثیر زیادی در کنترل روند ریزش موها دارد، باید موها با آرامش شانه زده شود، و زیاد کشیده نشود، از شانه زدن موهای خیس و نمدار خودداری کنید و برس بهتر از شانه می باشد.

۷- ماساژ دادن پوست سر

یکی دیگر از عواملی که تاثیر زیادی در تقویت موها دارد، ماساژ دادن پوست سر می باشد و بهتر است ماساژ با استفاده از روغن هایی مانند روغن نارگیل و بادام باشد، زیرا این کار باعث افزایش خون رسانی در پوست سر و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود و مواد مغذی بیشتری به موها می رسد و در کل تاثیر زیادی در افزایش آرامش و عملکرد بدن دارد.

۸- رژیم های کاهش وزن

رژیم های کاهش وزن باعث القای استرس زیاد شده، همچنین مواد مغذی کافی به بدن نمی رسد، در نتیجه موها دچار ریزش می شود و در صورتی که رژیم غذایی ادامه دار باشد، ریزش موها تشدید شده، بنابراین چنانچه قصد دارید رژیم کاهش وزن داشته باشید، باید انواع میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی مصرف کنید و به میزان کافی آب بنوشید تا مواد مغذی کامل برای موها فراهم شود.

درمان و جلوگیری از ریزش مو در مردان

یکی از علت های ریزش مو در مردان ژنتیک می باشد که در این نوع ریزش مو، الگوی ریزش به گونه ای می باشد که باعث ایجاد خط مو جلوی سر به حالت خاص می شود و برای رفع مشکل داروهایی وجود دارد که از این داروها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل به صورت موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاثیر زیادی در تحریک فولیکول‌های مو دارد، می توان این محلول را از داروخانه ها تهیه کرد و به صورت ۲ درصد و ۵ درصد می‌باشد، برای دریافت نتایج از این محلول، باید روزانه یک بار از آن استفاده شود.

۲- فیناستراید

داروی فیناستراید به صورت قرص خوراکی می باشد و باید به صورت روزانه مصرف شود و تنها می توان با نسخه پزشک آن را تهیه کرد، خانم هایی که در زمان بارداری و یا شیردهی هستند نباید به این قرص دست بزنند. این دارو ابتدا برای درمان سرطان پروستات استفاده می شد اما کم کم بر اثرات آن در جلوگیری از ریزش مو نیز پی برده شد، زیرا مصرف این دارو باعث کاهش تولید هورمون تستوسترون شده و این هورمون تاثیر زیادی در ریزش موها دارد.

درمان و جلوگیری از ریزش مو در مردان

۳- کاشت مو

یکی دیگه از روش هایی که برای درمان ریزش موی مردان مورد استفاده قرار می گیرد، کاشت مو می باشد که در این روش از واحدهای فولیکولی پشت سر برای پیوند مو استفاده می‌شود، اما این روش نسبت به سایر روش ها دارای هزینه بیشتری بوده و نتایج آن ماندگار تر می باشد.
علاوه بر موارد ذکر شده، باید رژیم غذایی مردان نیز سرشار از آهن، امگا ۳، پروتئین بوده و از عوامل استرس زا دوری کند، برای کنترل استرس انجام ورزش های منظم، پیاده روی و تمرینات یوگا تاثیر زیادی دارد.

درمان و جلوگیری از ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان باعث طاسی های منطقه‌ای و کم پشت شدن موها می شود که این موضوع باعث نگرانی خانم ها شده و با کوتاهی مو و تغییر مدل آن ریزش مو را پنهان می‌کنند، اما روش هایی برای درمان ریزش موی زنان وجود دارد که انجام این راهکار ها تاثیر زیادی در کاهش روند ریزش موها دارد، از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از کورتیکواستروئید ها

خانم‌هایی که دچار ریزش مو شده اند و مبتلا به بیماری آلوپسی آره آتا هستند، می توانند با مصرف داروهای موضعی تاثیر زیادی در  پیشگیری از ریزش موها داشته باشند، کورتیکواستروئیدها به صورت لوسیون و کرم در دسترس می باشند.

۲- مصرف داروهای تقویتی و مکمل

گاهی ریزش موها به دلیل کمبود بعضی ویتامین ها و آهن بدن اتفاق می افتد، برای جبران کمبود می توان از داروهای تقویتی و مکمل استفاده کرد.

۳- روش پی آر پی

یکی از روش های درمانی که تاثیر زیادی در کنترل ریزش موی زنان دارد، پی آر پی می باشد که در این روش پلاسمای غنی از پلاکت که از خون خود فرد تهیه می شود به نواحی از سر که دچار ریزش مو شده است، تزریق می شود و تزریق این ماده تاثیر زیادی در ترمیم بافت ها و تحریک رشد موها دارد.

درمان و جلوگیری از ریزش مو در زنان

۴- نور درمانی

یکی دیگر از روش هایی که می توان برای درمان ریزش موی خانم ها مورد استفاده قرار داد، نور درمانی می باشد که گاهی برای دریافت نتایج بهتر، بعد از انجام نور درمانی درمان های دارویی با ماینوکسیدیل نیز انجام می گیرد.

۵- هورمون درمانی

چنانچه ریزش موها به دلیل تغییرات هورمونی بدن باشد، می توان با مصرف های مصرف داروهای ضد آندروژن مانند اسپیرونولاکتون یا داروهای ضدبارداری ریزش مو را کمتر کرد.

۶- استفاده از شامپوهای ضد ریزش مو

در صورتی که مسدود شدن منافذ پوست سر باعث ریزش جزئی موی زنان شود، می توان با استفاده از شامپوهای ضد ریزش مو به صورت موقت باعث کنترل ریزش مو شد، زیرا استفاده از این شامپو ها باعث پاک کردن منافذ سلول های مرده پوست شده و ریزش های جزئی را برطرف می کند.

۷- مزوتراپی

برای درمان طاسی با الگوی زنانه می توان از مزوتراپی استفاده کرد، در مزوتراپی از محلول‌های حاوی ترکیبات مختلف استفاده می‌شود، که تاثیر زیادی در کاهش ریزش موها و درمان آن خواهد داشت، گاهی به همراه این روش از داروی ماینوکسیدیل نیز استفاده می شود.

نکاتی برای جلوگیری از ریزش مو

۱- کاهش استرس

استرس تاثیر زیادی در افزایش ریزش مو دارد، بنابراین سعی کنید از عوامل استرس زا به دور باشید و آرامش خود را حفظ نمایید.

۲- استفاده از محصولات حالت دهنده باعث آسیب به موها می شود، بنابراین زیاد از این محصولات استفاده نکنید.

۳- مواد شوینده ای که برای مو ها استفاده می کنید حاوی سولفات و پارابن نباشد، همچنین از ابزارهای حرارتی برای موها استفاده نکنید.

۴- در هنگام استراحت چرخیدن و تکان خوردن باعث کشیده شدن موها می‌شود، در نتیجه در هنگام خواب موها را آزاد گذاشته و از بافتن موها در هنگام خواب خودداری کنید.

نکاتی برای جلوگیری از ریزش مو

۵- از قرار گرفتن زیاد در مقابل نور مستقیم خورشید خودداری شود.

۶- استفاده از ژل ها و محصولات حالت دهنده مو باعث افزایش سرعت ریزش مو و شکنندگی آن‌ها می‌شود، بنابراین کمتر از این محصولات استفاده کنید.

۷- صابون هایی که حاوی دئودورانت می باشد آسیب زیادی به پوست سر می رساند، بنابراین از صابون ها استفاده نکنید.

۸- گاهی وجود بعضی بیماری ها باعث ریزش موها می شود، بنابراین در صورت مشاهده ریزش مو، ابتدا مطمئن شوید که دچار بیماری خاصی نیستید، در واقع در صورتی که روزانه بیشتر از ۱۰۰ عدد از موهای شما دچار ریزش شود، به ریزش مو مبتلا هستید و در صورتی که ریزش موی شما کمتر از این حد باشد، ریزش مو در حد نرمال است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه زمانی به پزشک مراجعه کنم؟

ریزش مو زمانی اتفاق افتاده است که روزانه بیشتر از ۱۰۰ عدد مو، دچار ریزش می شود اما چنانچه ریزش موها کمتر از این تعداد باشد، جای نگرانی ندارد، چنانچه روزانه بیشتر از این تعداد موهای شما دچار ریزش شود، ممکن است نشان دهنده وجود یک بیماری باشد، به همین دلیل با مشاهده ریزش مو حتما در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه نمایید، تا دلیل ریزش موی شما مشخص شود و این موضوع در سنین نوجوانی یا ۲۰سالگی اهمیت بیشتری دارد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنم؟
گاهی ریزش مو همراه با علائمی مانند درد و خارش و قرمزی پوست سر می باشد و یا اینکه نقاطی به صورت کچلی در ناحیه ریش و ابرو مشاهده می شود و خانم‌هایی که دچار ریزش موی مردانه هستند، ممکن است مشکلات هورمونی باعث ریزش مو شود و یا اینکه موهای غیر طبیعی در ناحیه صورت و بدن آنها افزایش پیدا کند، بنابراین با مشاهده این علائم حتما به پزشک مراجعه کنید.

2.5 4 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلا سلام وختون بخیر میخستم درمان ریزش مو جلوگیری کند

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x