کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

روش های شگفت انگیز برای حجم دادن به مو

داشتن موهای پرپشت و لطیف هدف همه افراد می‌باشد و به این منظور از راهکارهای مختلفی برای افزایش حجم موها استفاده می‌کنند و با اینکه محصولات زیادی برای حجیم نشان دادن موها وجود دارد، اما چنان چه موهای شما نازک باشد استفاده از این شامپو ها تاثیر زیادی در افزایش حجم موها نخواهد داشت، اما می‌توانید با انجام چند روش حجم لازم را به موها داده و به صورت موقت باعث ضخیم و پرپشت شدن موهای نازک خود شوید،استفاده از این روش ها به سادگی قابل انجام می‌باشد، در اینجا چند روش را برای شما عنوان می کنیم.

۱- عوض کردن فرق موی سر

به ناحیه ای که موها به صورت طبیعی به آن سمت متمایل می‌شود، فرق مو گفته می‌شود و این مکان قسمتی برای جدا کردن موهای شما می باشد، اما در صورتی که شما این کار را انجام دهید، باعث می شود موها به طور معمول در همان حالت بماند، اما می توانید به منظور حجیم شدن موها فرق خود را به طرف برعکس حالت دهید و به منظور حالت دهی موها، زمانی که آنها خیس می باشد این کار را انجام دهید و سپس موها را با سشوار خشک کرده و از اسپری مو برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید.

۲- پوش دادن موها

یکی از کارهای ساده و راحت که برای پرپشت کردن موها می توانید انجام دهید، پوش دادن مو می باشد و در صورتی که موها را با برس پوش دهید،حجم ملایم به موهای شما می دهد، برای انجام این کار کافیست لایه بالایی مو را با گیره نگه داشته و بقیه موها را پوش دهید، برای پوش دادن موها را به چند قسمت تقسیم کرده و سپس از ساقه مو به سمت ریشه ها با حرکت برس به حالت مسواکی باعث پوش دادن مو های خود شوید، بعد از پوش دادن موها، لایه بالایی مو را که با گیره بسته اید رها کرده و سپس از اسپری مو برای ثابت نگه داشتن این حالت موها استفاده کنید.

۳- به صورت وارونه موهای خود را خشک کنید.

برای حجیم و پرپشت نشان دادن موها، بهتر است زمانی که موهای خود را سشوار می کنید، سر به گونه‌ای قرار گیرد که به صورت برعکس موها خشک شود، انجام این کار بسیار راحت می باشد و حجم لازم را به موها می دهد، به همین دلیل اکثر آرایشگرها بعد از کوتاهی مو، از این روش استفاده می کنند، در واقع زمانی که موها به صورت برعکس خشک می شود، باعث بلند شدن ریشه های مو از روی سر شده و در همان حالت خشک می شود که تاثیر بسزایی در افزایش حجم مو ها دارد.

روش های شگفت انگیز برای حجم دادن به مو

۴- تقویت ریشه های مو

استفاده از محصولات تقویت کننده ریشه مو باعث  ساختار مناسب موها شده و تاثیر بسزایی در دوام آوردن، استایل موی شما دارد و به حجیم سازی آن کمک می کند، بنابراین به منظور افزایش حجم موها، از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص موهای نازکی می باشد و زمانی از این محصولات استفاده کنید، که موی شما از رطوبت لازم برخوردار باشد، زیرا این تقویت کننده ها در صورتی که موها خشک باشد، نتایج مثبتی به همراه ندارد.

۵- استفاده از شامپوی حجم دهنده

استفاده از شامپوهای حجم دهنده، حجم کمی را در موهای شما ایجاد خواهد کرد، از شامپوی خوب و با کیفیت به منظور افزایش حجم موها استفاده شود، اکثر شامپو های حجم دهنده مو دارای ترکیبات سنگینی نیستند که به موهای شما آسیب برساند، اما از شامپو های کرمی در این زمینه استفاده نکنید.

۶- برای فر کردن موها از بیگودی استفاده کنید.

در گذشته به منظور فر کردن موها از بیگودی استفاده می شد ولی امروزه کمتر از این ابزار برای فر کردن موها استفاده می شود اما باید بدانید که استفاده از بیگودی حجم بالایی به موهای شما می دهد، برای استفاده از بیگودی کافیست موهای خود را به دور آن بپیچید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه به همین حالت بماند و سپس آنها را از بین موها در آورید، به منظور افزایش ماندگاری هر قسمت از موی خود را قبل از رول کردن به اسپری مو آغشته کنید و اجازه دهید قبل از بیرون آوردن بیگودی، موها کامل خشک شود،بعد از بیرون آوردن موهای خود را بکشید تا ظاهری نرم و زیبا داشته باشد.

۷- به صورت دم اسبی دوتایی موهای خود را ببندید.

بسیاری افراد از بستن موها به صورت دم اسبی خودداری می‌کنند، زیرا می خواهند،از آسیب دیدن موهای نازک خود جلوگیری کنند، اما در صورتی که موها به صورت مدل موی دم اسبی دوتایی بسته شود، تاثیر بسزایی در پرپشت تر نشان دادن مو دارد، برای این کار کافیست موهای خود را به دو قسمت بالا و پایین تقسیم کرده و ابتدا قسمت بالایی آن را در بالای سر خود نگه دارید و سپس موهای قسمت پایینی را به صورت دم اسبی با کش محکم ببندید و بعد از انجام این کار قسمت بالایی مو را به سمت پایین بکشید، برای این که موها ظاهر یک دم اسبی بزرگ را داشته باشد، بخشی از موهای دم اسبی پایین را با استفاده از گیره های کوچک به قسمت بالایی موها وصل کنید.

۸- استفاده از شامپو خشک

در واقع از شامپو خشک برای شستن موها استفاده نمی شود و تاثیری بر تمیز کردن موهای شما ندارد، اما می توان از این محصول برای اینکه موها از نظر ظاهری کمتر چرب به نظر برسد، استفاده کنید. برای استفاده از شامپوهای خشک کافیست کمی شامپوی خشک را بر روی موهای خود اسپری  کرده تا باعث کاهش آلودگی های سطحی مو، چربی و گرد و غبار شود، در واقع شامپو خشک باعث افزایش طراوت موهای شما و حجم دهی مناسب به موهای نازک شده و کمک شایانی به پرپشت کردن موها می کند.

۹- استفاده از رنگ موی روشن

رنگ موی روشن باعث افزایش ضخامت موها می شود و در صورتی که از رنگ های تیره برای موها استفاده شود، موها به صورت نازک و ظریف قابل مشاهده می باشد بنابراین چنان چه خواهان افزایش حجم مو های خود هستید، از رنگ های روشن برای موهای نازک استفاده کنید، همچنین می توانید برای پر نشان دادن موها چند تار هایلات در موها داشته باشید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علت موی کم پشت چیست؟

عوامل مختلفی باعث کاهش حجم موها می‌شود که این عوامل می تواند در زنان نسبت به مردان متفاوت باشد که در اینجا چند دلیل کم پشتی مو ها را عنوان می کنیم.

۱- سندروم تخمدان پلی کیستیک

یکی از دلایل اختلال در هورمون های بدن سندروم تخمدان پلی کیستیک می باشد که باعث می شود هورمون های مردانه آندروژن بیش از آنچه باید وجود داشته باشد، در بدن تولید شود و این عامل باعث رشد موهای زائد بیشتری بر روی صورت و بدن می‌شود و همچنین تأثیر زیادی در نازک کردن موها دارد، که نازکی مو ها در نهایت باعث کاهش حجم مو و کم پشت شدن آن می شود.

2- آلوپسی آره آتا

بیماری آلوپسی آره آتا، باعث ریزش مو به صورت تکه های بزرگ و در نتیجه ی کم پشتی مو ها می شود، در واقع این بیماری به دلیل نقص سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود و بعد از مدت زمان معینی موها مجدداً رشد می کند، اما در طی این بیماری احتمال از دست دادن تمام موهای سر و بدن نیز وجود دارد.

3- زایمان

یکی از دلایل کم شدن مو در خانم ها زایمان می باشد، زیرا در هنگام زایمان میزان سطوح هورمون‌های بدن دچار اختلال می شود و نیاز به زمان دارد تا این هورمون ها به حالت عادی بازگردد در نتیجه این اختلالات، موها دچار کم پشتی می‌شود و ممکن است به یک باره موهای زیادی را از دست بدهند و گاهی تا دو سال نیاز می باشد تا موها به حالت عادی بازگردد.

4- نحوه بستن موها

در صورتی که در هنگام بستن مو فشار زیادی به ریشه وارد شود، باعث ریزش مو و در نتیجه کاهش حجم و تراکم موها می شود، بنابراین به منظور رشد طبیعی موها اجازه دهید موها در طول روز کاملا آزاد باشد و از مدل موهای مانند دم اسبی کمتر استفاده شود.

علت موی کم پشت چیست؟

5- استرس شدید

استرس نیز بر میزان هورمون های بدن تاثیر گذار می باشد و گاهی افراد با قرار گیری در شرایط استرس زا به یکباره میزان زیادی از موهای خود را از دست می‌دهند و در صورتی که میزان استرس کنترل شود، نیاز به ۶ تا ۸  ماه زمان می باشد تا مجدد موها به حالت طبیعی بازگردد.

6- رژیم غذایی

در صورتی که افراد رژیم غذایی سالمی نداشته باشند، باعث می شود ویتامین ها و مواد مورد نیاز موها تأمین نشده و در نتیجه موها دچار ضعف و ریزش شود، بنابراین چنان چه خواهان موهای سالم و با تراکم مناسب هستید، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.

7- ژنتیک

ژنتیک نیز تاثیر بسزایی در میزان تراکم موها دارد و این مسئله در مردان از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد، زیرا آقایانی که در سابقه خانوادگی آنها طاسی با الگوی مردانه وجود دارد، ممکن است با کم شدن مو ها درشقیقه و وسط سر روبرو شوند.

8- وجود بیماری ها

گاهی وجود بیماری هایی مانند کم خونی، مشکلات تیروئید، دیابت، سرطان، آرتروز، افسردگی، فشار خون بالا باعث می شود افراد از داروهای خاصی استفاده کنند و از عوارض جانبی این دارو ها ریزش مو می باشد، اما بعد از پایان درمان، موها دوباره رشد خواهد کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان موی کم پشت

روش‌های مختلفی برای درمان کم پشتی موی سر وجود دارد که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ماساژ کف سر

یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه ها برای داشتن موهای پرپشت، ماساژ کف سر می باشد، برای این کار کافیست به آرامی با نوک انگشتان کف سرطان را ماساژ دهید تا باعث تحریک جریان خون شده و مواد مغذی بیشتری به فولیکول‌های مو برسد و در نتیجه باعث افزایش رشد موها شود، همچنین میتواند از ماساژورهای دستی استفاده کنید که این ماساژور ها تأثیر بسزایی در جداسازی سلول های مرده پوست نیز دارد.

۲- استفاده از شامپوهای مخصوص

به منظور تقویت موهای نازک و کم پشت می توان از شامپوهای مخصوص که دارای ویتامین ها و آمینو اسید هایی می باشدو تاثیر بسزایی در تقویت فولیکول های مو دارند و باعث افزایش سلامت پوست سر و رشد مو می شود، استفاده کنید، برای دریافت نتایج مثبت هر روز از این محصولات استفاده کنید.

۳- کورتیکواستروئیدها

چنانچه ریزش مو به دلیل مشکلات التهابی باشد می توان با مصرف کورتیکو استروئید ها تأثیر بسزایی در درمان ریزش مو و افزایش تراکم آنها داشت.

درمان موی کم پشت

۴- فیناستراید

یکی از داروهای خوراکی که برای درمان ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد، فیناستراید می باشد که برای دریافت نتایج مثبت روزانه باید یک میلی گرم از این دارو مصرف شود، از عوارض فیناستراید کاهش میل جنسی، اختلال نعوظ و بزرگ شدن سینه مردان می باشد.

۵- ماینوکسیدیل

یکی دیگر از داروهایی که تاثیر بسزایی در بهبود رشد موها دارد، ماینوکسیدیل است، که این محصول به صورت محلول های ۲ درصدی و ۵ درصدی در داروخانه ها موجود می باشد و کافی است این محصول را به صورت موضعی بر روی نواحی که دچار کاهش تراکم شده است، استفاده کنید، برای دریافت نتایج مثبت باید به شکل دائم از این دارو استفاده شود و در صورتی که درمان کامل نشود، مجددا ریزش مو شروع خواهد شد.

 

روش های دیگر درمان موی نازک

۱- استفاده از تخم مرغ

چنان چه کمبود پروتئین دلیل نازک شدن مو باشد می توانید با استفاده از تخم مرغ به درمان نازکی مو بپردازید، برای این کار کافیست تخم مرغ را با روغن های ضروری ترکیب کرده و کاملا به هم زنید سپس این ترکیب را به مدت یک ساعت بر روی موهای خود بگذارید وبعد با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید، برای تقویت موها می توان از ترکیب تخم مرغ و حنا نیز استفاده کرد.

۲- آب پیاز

یکی از بهترین راه های درمان نازکی موهای سر عصاره پیاز می باشد، زیرا عصاره پیاز حاوی گوگرد می باشد که تاثیر بسزایی در افزایش رشد موها و تقویت ریشه مو دارد، برای این کار ۲ عدد پیاز را رنده کرده و با جداسازی آب آن، مستقیماً آب را به ریشه موها بمالید و به منظور کاهش بوی پیاز می توان ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید و اجازه دهید این ترکیب به مدت نیم ساعت بر روی موهایتان بماند، سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

۳- استفاده از ویتامین E

به منظور تقویت موهای نازک می‌توانید ویتامین E را به شامپوی خود اضافه کنید، برای این کار نیاز به ۲۰ عدد کپسول ویتامین E می باشد، این کپسول ها را سوراخ کرده و روغن درون آن را با شامپو ترکیب کنید و موها را به آرامی با این شامپو شستشو دهید، این ترکیب در مدت کوتاهی باعث تقویت موها خواهد شد.

روش های دیگر درمان موی نازک

۴- استفاده از روغن های ضروری

چنان چه کمبود مواد مغذی باعث نازک شدن موها شود، می توان با استفاده از روغن های ضروری تاثیر بسزایی در افزایش ضخامت موها داشته باشید، برای این کار کافیست روغن نارگیل بر روی پوست سر ماساژ دهید، این ماساژ باعث مرطوب شدن موها و جلوگیری از آسیب رسانی و ترمیم آسیب های مو می شود، برای دریافت نتایج مثبت می توانید کمی ویتامین E نیز به این روغن ها اضافه کنید و بعد از ماساژ موها آنها را با حوله بپوشانید تا تاثیر آن بیشتر باشد و به مدت یک شب تا صبح اجازه دهید این ترکیب بر روی موهای شما بماند.

۵- رژیم غذایی مناسب

گاهی دلیل نازک شدن موها، کمبود ویتامین های گروه Bمی باشد، بنابراین به منظور تقویت موها و رساندن ویتامین های گروهB به بدن خود، تغییراتی در رژیم ایجاد کنید، از منابع غذایی سرشار از ویتامین Bمی توان جگر، تخم مرغ، آرد سبوس دار، سیب زمینی، توت فرنگی، کلم و کاهو را نام برد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روش حجم دادن به موهای نازک و فر

با اینکه موهای فر، حجم بیشتری نسبت به موهای صاف دارد، اما چنان چه موها نازک می باشد، بهتر است از روش هایی برای حالت دادن به موها استفاده شود تا به حجم موها اضافه شود، از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- شستشوی موها حداقل یک بار در هفته

در صورتی که موها فر و نازک باشد، سرعت چرب افزایش می یابد و مو دچار کاهش حجم می شود، بنابراین باید حداقل در هفته یکبار موها شسته شود البته ضخیم بودن مو دلیلی بر افزایش حجم آن نمی باشد، اما در صورتی که مو از ضخامت لازم برخوردار نباشد، تاثیر بسیاری در کم پشت نشان دادن موها دارد.

۲- استفاده از سشوار برای حالت دادن به مو

برای حالت دادن مو و حفظ فری موها بهتر است موها به صورت کامل خشک شود و سپس از حالت دهنده مو استفاده شود، بهتر است سشوار کشیدن خلاف جهت رشد موها باشد، تا تاثیر زیادی در حجم دهی به موها داشته باشد.

روش حجم دادن به موهای نازک و فر

۳- استفاده از دستگاه های فر کننده

اگر حالت موهای فر به هم ریخته است، می توان با استفاده از دستگاه های فر کننده ظاهری آراسته و مرتب به موهای تان بدهید، اگر فر موهای شما ریز است از دستگاه های فر کننده ای که قطر آن یک سایز بزرگتر است، استفاده کنید و برای فرهای درشت تر از دستگاه های فر کننده با سایز کوچکتر استفاده شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x