کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

درمان کم پشتی مو

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای اغلب افراد به وجود آید، کم پشتی مو ها می باشد.
عوامل مختلفی باعث کم پشتی و کاهش تراکم موها می‌شود، از این عوامل می توان ژنتیک، تغذیه، استرس و مواردی از این قبیل را نام برد. کاهش تراکم موها می تواند به مرور زمان منجر به طاسی شده و یا اینکه نقاطی از پوست سر خالی از مو باشد.

درمان کم پشتی مو
مو تاثیر زیادی در افزایش جذابیت چهره دارد در صورتی که موها از تراکم بالایی برخوردار نباشد، ممکن است این موضوع باعث کاهش اعتماد به نفس و نگرانی افراد شود، به همین دلیل افراد به دنبال راهکارهایی برای افزایش تراکم موها هستند.
راهکار های زیادی برای درمان کم پشتی مو وجود دارد و با توجه به دلیل کم پشتی مو ها و شرایط افراد، از راهکارهای مناسب استفاده می شود.

تلاش برای افزایش تراکم مو در طول تاریخ

از گذشته تا به امروز افراد علاقه زیادی به داشتن موهایی با تراکم بالا داشته اند و این موضوع در بین نوشته های یونانی، رومیان، ایرانی ثابت شده است، به گونه ای که با نقاشی های کشیده شده توسط انسان های غارنشین، اهمیت این موضوع برای آنها نیز نشان داده می شود، زیرا این نقاشی ها به گونه ای کشیده شده اند، که روند ریزش موها با افزایش سن قابل مشاهده می باشد، پس با توجه به این شواهد به این نتیجه می‌رسیم که ریزش مو از گذشته نیز جز موضوعات با اهمیت بوده و از نظر روانی تاثیرات زیادی بر افراد داشته است، همچنین طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۰ در چهار کشور دنیا انجام شده است، نتایج به دست آمده، نشان می‌دهد افرادی که در سن پایین با مشکل طاسی پیشرفته روبه رو هستند، اضطراب و استرس بیشتری دارند و زیبایی ظاهری برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

تلاش برای افزایش تراکم مو در طول تاریخ
در نوشته های تاریخ نگار مصری، عنوان شده است، در مصر پزشکانی که در زمینه پوست و متخصص داشته‌اند وجود داشته و این پزشکان با انجام راهکارهایی به درمان ریزش مو می‌پرداختند. از داروهایی که در گذشته استفاده می شد، معجونی از ترکیب اکسید آهن، سرب قرمز، پیاز، عسل و چربی های به دست آمده از انواع حیوانات بوده است که مصریان برای درمان کم پشتی مو ها این معجون را میخوردند، همچنین در گذشته بقراط به این نتیجه رسید که نگهبانان حرم سرای پادشاهان با مشکل ریزش مو مواجه نیستند و شاید دلیل آن خون گرم بودن این نگهبانان می باشد.
اما امروزه می دانیم که علت ریزش موها الگوی مردانه و زنانه می باشد و هورمون های جنسی مردانه، یکی از دلایل اصلی ریزش مو می باشد، نگهبانان حرم سرا عقیم بوده و به همین خاطر میزان ترشح هورمون های مردانه بدنشان کمتر بوده و در نتیجه دچار ریزش مو نمی شدند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

بازار افزایش تراکم مو

با اینکه پیشرفت های زیادی در زمینه درمان کم پشتی مو وجود دارد، اما بسیاری افراد سودجو از درمان هایی که هیچ تاثیری بر ریزش مو ندارد استفاده می کنند و گاهی این درمان ها باعث ایجاد هزینه های سنگینی خواهد شد، با توجه به مطالعات زیادی که در این زمینه انجام گرفته است به خوبی می توان تشخیص داد که چه روش هایی بر افزایش تراکم مو تاثیر گذار بوده و چه روش هایی هیچ تأثیری بر افزایش تراکم موها ندارد. از روش هایی که گاهی برای افزایش تراکم مو و رشد مجدد موها استفاده می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد با این که برای اثبات اثر آن ها مدارک علمی وجود ندارد.

۱- استفاده از گیاهان دارویی مانند جنسینگ، چای سبز، ختمی و ارزن که گاهی افراد بر این باورند که استفاده از این داروها تاثیر زیادی در کاهش ریزش موها و افزایش تراکم آنها دارد.

۲- موادی مانند رتینول، رتینوئید ها و کافئین

بازار افزایش تراکم مو

۳- مصرف ویتامین هایی مانند نیاسین و بیوتین

۴- مصرف مکمل های آهن برای افرادی که با کمبود آهن مواجه هستند.شاید این راهکارها برای بعضی افراد، در افزایش تراکم موها تاثیرداشته باشد، اما برای افزایش تراکم موها بهتر است، روش هایی قابل اطمینان انتخاب شود.

درمان ها و روش های مناسب برای پرپشت کردن موها

اکثر مواقع زمانی افراد به دنبال افزایش تراکم موها هستند، که موی آنها دچار ریزش شده باشد و به منظور افزایش تراکم موها، در اولین قدم بهتر است علت ریزش مو بررسی شود، اکثر مواقع ریزش موها با الگوی مردانه یا زنانه می باشد، که ریزش مو با این الگو به دلیل عواملی مانند ژنتیک و تغییرات هورمونی می باشد و در صورتی که ریزش مو درمان نشود، منجر به طاسی خواهد شد. روش‌های مختلفی برای درمان این نوع ریزش مو وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد از دیگر عوامل ریزش مو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- دستکاری بیش از اندازه موها

استفاده زیاد از ابزار حرارتی و رنگ کردن زیاد موها، باعث آسیب به موها و در نتیجه ریزش آنها خواهد شد، همچنین محصولاتی مانند ژل مو، تافت باعث آسیب به موها می شود.

۲- نحوه بستن موها

در صورتی که موها به گونه‌ای بسته شود که فشار زیادی به ریشه مو وارد شود، موجب آسیب دیدن فولیکول های مو و درنتیجه ریزش مو و کم پشتی مو ها خواهد شد، از مدل هایی که زیاد بر روی ریزش مو تاثیر گذار است، مدل دم اسبی می باشد.

درمان ها و روش های مناسب برای پرپشت کردن موها

۳- استرس شدید

در صورتی که استرس کنترل نشده باشد، باعث ترشح هورمون هایی مانند کورتیزول خواهد شد و این هورمون تاثیر زیادی بر فولیکول های مو داشته و در نتیجه باعث ریزش مو خواهد شد.

۴- وجود بعضی بیماری های زمینه ای

گاهی بعضی بیماری ها باعث کاهش تراکم موها می شود یا مصرف بعضی داروها دارای عوارضی مانند ریزش مو است، به عنوان مثال افرادی که تحت شیمی درمانی هستند و یا به بیماری خود ایمنی آلوپسی آره آتا مبتلا هستند، دچار ریزش مو خواهند شد

۵- کمبود مواد غذایی و کمبود آهن منجر به کم خونی و در نتیجه ریزش مو خواهد شد.

افزایش تراکم مو با کاشت مو

روش های مختلف برای افزایش تراکم موها وجود دارد، اما تمامی این روش ها دارای نتایج دائمی نیست و در واقع تنها روش دائمی درمان ریزش مو و افزایش آن ها کاشت مو می باشد، روش های کاشت مو که قبلاً برای افزایش تراکم موها استفاده می شد به صورت تهاجمی انجام می گرفت، که نتایج آن از نظر ظاهری جلوه خوبی نداشت اما امروزه از روش های جدیدتری برای کاشت مو استفاده می‌شود که میزان عوارض آن نسبت به روش های تهاجمی بسیار کمتر بوده، از این روش ها می توان روش FIT ،SUT و میکرو فیت را نام برد.

افزایش تراکم مو با کاشت مو
یکی از موفق ترین روشهای کاشت مو میکروفیت می باشد، این روش درمانی به دلیل مزایای زیادی که دارد، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است زیرا در این روش برداشت فولیکول های مو با استفاده از سوزن های مخصوص انجام می گیرد که همزمان با برداشت فولیکول های مو، امکان کاشت در ناحیه مورد نظر وجود دارد و در این روش از دستگاهی به نام قلم ایمپلنتر برای برداشت فولیکول های مو استفاده می‌شود و به منظور کاشت، سوراخ های کوچکی ایجاد می شود، به همین دلیل این روش دارای عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به سایر روش های کاشت مو می باشد و نتایج آن به صورت طبیعی تر قابل مشاهده می باشد.
اما در روش های دیگر کاشت، فولیکول مو بعد از برداشت در محلول نگهداری شده و سپس کانال هایی در ناحیه ی مورد نظر ایجاد می شود و نیاز به مدت زمان نسبتا طولانی می باشد تا فولیکول های استخراج شده در نواحی مورد نظر کاشت داده شود.

از سایر روش های درمانی کم پشتی مو ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از داروها

از داروهای موضعی مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده، می توان داروی ماینوکسیدیل را نام برد و قرص فیناستراید نیز نتایج قابل قبولی به همراه دارد. ماینوکسیدیل به صورت محلول در غلظت های ۲ درصد و ۵ درصد قابل تهیه می باشد و نتایج آن به مدت ۶ تا ۸ هفته بعد از شروع مصرف، قابل مشاهده می باشد و مصرف قرص فیناستراید باعث تغییراتی در سطح هورمون های بدن می شود و با کاهش غلظت هورمون هایی مانند هورمون DHT، میزان ریزش موها بسیار کاهش پیدا می کند، اما محدودیت هایی برای مصرف قرص فیناستراید وجود دارد که بیشتر برای مردان، مصرف آن توصیه می شود و تاثیر زیادی در کاهش ریزش موی خانم ها ندارد و نتایج آن بعد از یک سال قابل مشاهده می باشد.

۲- پی آر پی

‏prp پلاسمای غنی از پلاکت، یکی از روش های کم تهاجمی برای درمان ریزش مو می باشد که در این روش از خون فرد استفاده می‌شود و با استفاده از انجام فرایند های مخصوص، پلاسمای غنی از پلاکت تهیه می‌شود و این پلاسما به نواحی مورد نظر تزریق می شود تا بر روی فولیکول های مو تاثیر گذاشته و منجر به رشد مجدد موها شود.

۳- مزوتراپی مو

در مزوتراپی مو، محلولی که حاوی ویتامین ها، بیوتین، مواد معدنی، آنزیم ها می باشد، توسط سوزن های ظریفی به نواحی مورد نظر تزریق می شود و اصولاً این روش به همراه سایر روش های درمانی استفاده می شود، تا تاثیر آن بیشتر باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع روش های خانگی و طبیعی برای افزایش تراکم موی سر

۱- ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و تاثیر زیادی در تسکین پوست سر و کاهش آسیب های آن دارد و همچنین کیفیت موها را بهبود می بخشد، می توان از ژل آلوئه ورا برای افزایش تراکم موها استفاده کرد، برای استفاده از آلوئه ورا و دریافت نتایج بهتر، لازم است ژل آلوئه ورا با روغن کرچک ترکیب شده، سپس مورد استفاده قرار دهید و این ترکیب را به مدت ۶ ساعت بر روی موهای خود بگذارید و بعد با آب ولرم شستشو دهید، همچنین می توان ژل آلوئه ورا را با روغن نارگیل و عسل نیز ترکیب کرده و به مدت یک ساعت بر روی سر قرار دهید و سپس با یک شامپوی ملایم موها را شستشو دهید.

۲- مکمل ویویسکال

مکمل ویویسکال حاوی مواد اقیانوسی و دریایی می باشد و به دلیل وجود مواد معدنی، ویتامین ها، پودر کوسه و حلزون دریایی تاثیر زیادی در افزایش تراکم مو و کاهش ریزش مو دارد.

۳- مکمل ساو پالماتو

یکی از مکمل های طبیعی و گیاهی، ساو پالماتو می باشد، که با توجه به پژوهش های انجام شده تاثیر این مکمل بر بهبود ریزش مو ثابت شده است و این مکمل در داروخانه ها به فروش می رسد.

انواع روش های خانگی و طبیعی برای افزایش تراکم موی سر

۴- تخم مرغ

یکی دیگر از ماسک هایی که در گذشته نیز از آن بسیار استفاده می شده است، ماسک تخم مرغ است و به دلیل اینکه تخم مرغ حاوی مواد مغذی و پروتئین ها می باشد، تاثیر زیادی در ترمیم و کیفیت مو دارد. برای تهیه ماسک تخم مرغ کافیست یک قاشق پودر شنبلیله را با یک قاشق حنا، مخلوط کرده و سپس تخم مرغ را به آن اضافه کنید و ترکیب را به مدت نیم ساعت بر روی موها بگذارید، سپس با استفاده از یک شامپوی ملایم موها را شستشو دهید.

۵- دانه های شنبلیله

یکی از درمان های طبیعی برای کاهش ریزش و افزایش تراکم موها، استفاده از دانه های شنبلیله می باشد، که تاثیر زیادی در کاهش خشکی موها و رشد موهای مجدد دارد، زیرا این دانه ها حاوی آهن و پروتئین می باشد و منجر به افزایش گردش خون در پوست سر می شود، برای استفاده از دانه های شنبلیله کافیست دانه های شنبلیله را در آب بخیسانید و کمی آب لیمو تازه به آن اضافه کرده و سپس در میکسر بریزید، تا کاملا مخلوط شود، خمیر آماده شده را به مدت نیم ساعت روی موها قرار دهید و سپس با شامپوی ملایم شستشو دهید.

۶- استفاده از روغن ها

  • روغن نارگیل

 یکی از روغن های تاثیر گذار بر افزایش تراکم موها روغن نارگیل می باشد، زیرا از شکستگی موها جلوگیری کرده و باعث تقویت ریشه مو می‌شود، همچنین مصرف اسیدهای چرب امگا ۳، نیز تاثیر زیادی در تقویت موها و افزایش ضخامت آنها دارد، از روغن هایی که حاوی امگا ۳ می باشد، روغن ماهی می باشد که می توانید به راحتی موها را با آن ماساژ داده و تاثیر آن را در کوتاه مدت مشاهده کنید.

  • روغن رزماری

روغن رزماری باعث تقویت و رویش موها می شود و تاثیر زیادی در کاهش ریزش مو دارد، برای استفاده از روغن رزماری بهتر است آن را با روغن هایی مانند روغن آرگان و روغن جوجوبا ترکیب کرده و قبل استحمام آن را روی موها ماساژ دهید، برای دریافت نتایج مثبت این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

راهکار های پرپشت کردن موهای کم پشت و شکننده

عوامل مختلفی باعث می‌شود موها به مرور زمان طراوت و شادابی خود را از دست داده و کم کم دچار ریزش و کم پشتی شوند، در اینجا راهکارهایی به شما ارائه می دهیم که باعث تقویت موها و افزایش تراکم موها خواهد شد.

۱- درمان ریزش مو

زمانی فرد دچار ریزش مو شده است که هنگام شانه زدن موها بیشتر از صد تار مو دچار ریزش شود و افرادی که به صورت غیر طبیعی ریزش مو دارند، احتمالاً به بیماری مانند آلوپسی آندروژنیک مبتلا هستند، که علائم این بیماری در سن بالاتر از ۲۰ سالگی بروز می‌کند و یک بیماری ژنتیکی می باشد، همچنین عواملی مانند یائسگی، اختلالات غده تیروئید، کمبود آهن و تغییرات هورمون های بدن، باعث ریزش موها می شود، بنابراین برای افزایش تراکم موها، ابتدا باید دلیل ریزش موها مشخص شود و به درمان آن بپردازید.

۲- رژیم غذایی فرد

یک رژیم غذایی سالم باید سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی مانند آهن و روی و پروتئین باشد، زیرا این ویتامین ها تأثیر زیادی بر افزایش درخشندگی و مقاومت موها دارد، همچنین پروتئین باعث رشد موها و تقویت آن ها می شود، این ترکیبات را می توان از مواد غذایی مانند حبوبات، موز، تخم مرغ، ماهی، انواع مغزها، گوشت قرمز و غلات کامل به دست آورد، همچنین باید از مصرف غذاهای فرآوری شده مانند مشروبات الکلی، نوشابه های قند دار و فست فودها خودداری شود و در برنامه روزانه به میزان کافی آب بنوشید تا موها از درخشندگی و لطافت بالایی برخوردار باشد.

۳- استفاده از شامپوی مناسب مو

برای شستشوی موها باید از شامپوی مناسب استفاده کرد، زیرا موها به سه دسته چرب، نرمال و خشک تقسیم می شوند و هرجنس مو نیاز به شامپوی مخصوص به خود دارد و در صورتی که مو خشک باشد، استفاده از شامپوهای مخصوص موی خشک، باعث رطوبت رسانی کامل به موها شده و از خشک شدن بیشتر آنها جلوگیری می شود و همچنین با افزایش چربی سر، منافذ پوست بسته شده و منجر به ریزش موها می شود وشامپوی موهای چرب از ایجاد این مشکل جلوگیری می کند، افرادی که موهای کم پشت و نازکی دارند، بهتر است برای شستشوی موها از شامپوهای حجم دهنده مو استفاده کنند.
زیرا این شامپو‌ها باعث پرپشت کردن موها شده و قدرت پاک کنندگی بالایی دارند و همچنین باعث تقویت موها و جلوگیری از ریزش آن ها خواهد شد، گاهی وجود گره ها در مو باعث آسیب دیدن موها و در نتیجه ریزش آنها می‌شود، بنابراین برای باز کردن گره ها از نرم کننده های مناسب استفاده کنید.

۴- پوست سر را ماساژ دهید

یکی از عواملی که باعث افزایش گردش خون در فولیکول ها می شود، ماساژ دادن پوست سر است، بنابراین قبل استحمام بهتر است مقداری روغن نارگیل را به آرامی با انگشتان روی پوست سر ماساژ دهید، ماساژ دادن در صورتی که به صورت دایره ای باشد، تاثیر آن بیشتر می باشد و باعث افزایش ضخامت و پرپشتی موها می شود.

۵- خشک کردن موها با ملایمت

برای خشک کردن موها بهتر است از حوله استفاده کنید و حوله را به آرامی بر روی سر بکشید تا به مرور باعث خشک کردن موها شود و از مالش زیاد حوله به موها جلوگیری شود، زیرا باعث آسیب رساندن به آن ها شده و منجر به شکستگی موها خواهد شد، در صورتی که ترجیح می دهید از سشوار برای خشک کردن موها استفاده کنید، حرارت سشوار، در کمترین درجه قرار داده شود و بهترین روش برای خشک کردن موها، خشک شدن آن ها در معرض هوا می باشد.

راهکار های پرپشت کردن موهای کم پشت و شکننده

۶- از شانه و برس مناسب استفاده کنید.

جنس برس و شانه شما بر ریزش موها بسیار تاثیر گذار می باشد، بنابراین بهترین گزینه برای شانه زدن موها، شانه هایی از جنس مواد و الیاف طبیعی می باشد، زیرا شانه های پلاستیکی باعث ایجاد الکتریسیته روی موهای شما شده و یا اینکه بین تار موهای شما گیر می کند و در صورتی که از سشوار استفاده می کنید، استفاده از برس های فلزی باعث انتقال حرارت بالای آن به موها و در نتیجه آسیب به موها می شود.

۷- مدل مناسب مو

سعی کنید به منظور پرپشت نشان دادن بیشتر موها، از مدل‌هایی استفاده کنید که باعث حجم دهی بیشتری به موها می شود و در صورتی که مدل های فردار و مواج را انتخاب کنید، باعث می‌شود موها نسبت به حالت طبیعی حجیم تر نشان داده شود و بهتر است برای فر کردن موها از وسیله های حرارتی استفاده نکنید و زمانی که موها خیس می باشد، آنها را ببافید و بعد از چند ساعت بافت را باز کنید.

۸- استفاده از محافظ های حرارتی مو

چنان چه زیاد از ابزار حرارتی استفاده می کنید، به منظور کاهش آسیب موها، از مواد محافظت کننده حرارتی مو استفاده کنید، زیرا این مواد با ایجاد یک لایه محافظ بین تار مو و ابزار حرارتی از آسیب رسیدن به بافت مو جلوگیری می کند.

۹- کوتاه کردن موها

افرادی که موهای کم پشتی دارند، بهتر است همیشه موهای آنها کوتاه و یا در حد متوسط باشد، زیرا موی بلند باعث فشار بیشتری به پوست سر شده و درنتیجه ریزش موها بیشتر می‌شود، همچنین بلندی موها باعث می‌شود کم‌پشتی آنها بیشتر به چشم بیاید.

۱۰- رنگ کردن موها

با توجه به اینکه رنگ کردن موها باعث ایجاد یک لایه بر روی ساقه تار مو می شود، بنابراین باعث می‌شود موها نسبت به حالت طبیعی حجیم تر به نظر برسد، اما بهتر است از رنگ های طبیعی برای رنگ کردن موها استفاده کنید، زیرا استفاده از رنگ و مواد شیمیایی باعث آسیب به موها، خشک و شکننده شدن آن ها می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x