کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

راهکار های خانگی و داروی درمان چربی پوست

روغن سبوم توسط پوست ترشح می‌شود که این روغن باعث متعادل شدن چربی پوست می شود و در صورتی که چربی پوست به اندازه کافی نباشد و منجر به ایجاد خشکی و مشکلاتی از قبیل اگزما و پسوریازیس می‌شود، اما گاهی به دلایل مختلف میزان چربی پوست بیش از اندازه می‌شود و باعث انسداد منافذ پوست شده و عارضه های زیادی بر روی پوست ایجاد می شود.

راهکار های خانگی و داروی درمان چربی پوست
چربی پوست علاوه بر تأثیری که در رفع خشکی آن دارد، باعث حفظ سلامت آن شده، به حفظ رطوبت پوست کمک کرده، از به وجودآمدن چین وچروک بر روی آن پیشگیری می کند. اما برای درمان چربی پوست راهکارهای مختلفی وجود دارد که راهکارها به صورت خانگی و داروهای شیمیایی می باشد که با توجه به میزان چربی پوست و شرایط افراد راه حل مناسب انتخاب می شود.

چگونه بفهمیم که پوست چربی داریم؟

به منظور مراقبت از پوست باید نوع پوست و ویژگی های آن مشخص شود که تشخیص نوع پوست به راحتی امکان پذیر می باشد. برای تشخیص پوست طبق روش زیر عمل کنید.

۱- باید هیچگونه مواد آرایشی، چربی و گرد و غبار بر سطح پوست نباشد، بنابراین با یک پاک کننده ملایم پوست را کاملا تمیز کنید.

۲- نباید هیچ گونه رطوبتی بر سطح پوست باشد و پوست را با استفاده از حوله ای نرم به آرامی خشک کنید و هیچگونه مرطوب کننده ای بر روی پوست استفاده نکنید در واقع پوست را در حالت نرمال نگه دارید.

۳- بعد از انجام مراحل فوق اگر پوست شما براق بوده و میزان زیاد چربی در ناحیه بینی، شانه ها، صورت و پشتتان وجود داشت پوست شما از نوع چرب می باشد. منافذ پوست های چرب بزرگتر بوده و مستعد جوش های سر سیاه و سر سفید می باشد اما میزان چین و چروک بر روی پوست های چرب کمتر می باشد.

چگونه بفهمیم که پوست چربی داریم؟

پوست های چرب دارای نشانه هایی می باشند که از این نشانه ها می توان ظاهر براق و چرب مانند، منافذ زیاد و وجود جوش ها و آکنه های زیاد در سطح پوست را نام برد، افرادی که پوست آنها چرب باشد، ممکن است این براق بودن غیر طبیعی را دوست نداشته باشند، پوست شما بدون اینکه از محصولات آرایشی استفاده کنید اینگونه به نظر آید که روغن بر روی آن ریخته شده و بیش از اندازه چرب شده است همچنین پوست چرب به گونه ای می باشد که آرایش به خوبی بر روی آن تثبیت نمی‌شود زیرا مواد آرایشی با چربی های پوست ترکیب شده و اجازه نمی‌دهد که آرایش به خوبی بر روی پوست باقی بماند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عوامل موثر بر نوع پوست

عوامل مختلفی بر نوع پوست تاثیر گذار می باشد که از این عوامل می توان موارد زیر را نام برد.

۱- ژنتیک

یکی از عوامل موثر بر نوع پوست، ژنتتیک می باشد، چنانچه پوست پدر و مادر شما که چرب یا خشک باشد ممکن است این ژن در شما نیز وجود داشته باشد.

۲- اقلیم محل زندگی

زمانی که فرد به یک محیطی با آب و هوای متفاوت وارد می شود، این شرایط آب و هوایی بر پوست تاثیر گذار می باشد و امکان دارد نوع آن را تغییر دهد.

۳- هورمون های بدن

نوع پوست در شرایط مختلف زندگی تغییر می‌کند و ممکن است به دلیل نوسان های هورمونی که در این شرایط به وجود می آید، باعث تغییر نوع پوست می شود.

۴- مصرف بعضی داروها

مصرف داروها باعث عوارض می شود که ممکن است این عوارض به صورت خشکی یا حساس شدن پوست بروز کند.

۵- رژیم غذایی

رژیم غذایی نیز بر نوع پوست اثر گذار می باشد و چه بسا مصرف بعضی مواد غذایی باعث ایجاد آلرژی شده و باعث خشکی پوست یا چربی آن شود.

۶- محصولات آرایشی و بهداشتی

محصولاتی که بر روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است باعث بهم ریختن تعادل پوست شود و نوع پوست را تغییر دهد.

راهکارهای خانگی برای درمان چربی پوست

گاهی افراد برای برطرف کردن چربی پوست از راهکارهای خانگی استفاده می‌کنند که استفاده از این روش ها باعث می شود چربی پوست به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند اما باید بدانید انجام این درمان های خانگی موجب درمان دائمی پوست نمی‌شود. از این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۱- شستشوی پوست

شستن پوست با مواد شوینده تاثیر بسزایی در از بین بردن چربی آن دارد بنابراین افرادی که پوست آنها چرب می باشد بهتر است به صورت روزانه دوش بگیرند، اما باید به این نکته توجه کنید که اگر شستشوی پوست بیش از اندازه باشد باعث خشکی آن می‌شود و چربی طبیعی که برای محافظت از پوست لازم می باشد و تاثیر بسزایی در سلامت آن دارد، نیز از بین می‌رود بنابراین پوست صورت نیز بیشتر از دوبار در روز شست و شو داده نشود.
اگر استفاده از یک ماده شوینده باعث خشکی پوست می شود بهتر است شوینده را تغییر دهید و یا اینکه میزان شستشوی پوست را کمتر کنید و این موضوع را به یاد داشته باشید که صابون های معطر باعث افزایش چربی پوست می شود و کیسه  و لیف نیز موجب تحریک غدد چربی پوست شده و میزان چربی پوست را افزایش می دهند.

۲- استفاده از تونر

یکی دیگر از مناسب ترین گزینه ها برای از بین بردن چربی پوست و باز شدن منافذ آن، استفاده از تونر می باشد که این تونر ها باید بدون الکل باشند و در صورتی که از تونر های حاوی الکل استفاده شود این تونرها باعث خشکی آن می شود، همچنین تونر ها دارای ترکیبات مختلفی می باشند و چنانچه ترکیبات تونر دارای مواد قابض باشد موجب پاکسازی منافذ پوست شده و تاثیر بسزایی در تعادل پوست دارد.

۳- داشتن رژیم غذایی مناسب

چنانچه رژیم غذایی فرد حاوی غذاهای چرب و شور و خوراکی هایی که میزان قند آنها بالا می باشد، باشد این مواد باعث چربی پوست می شود و بهتر است از مواد غذایی که دارای چربی کمتری می باشد و حاوی آنتی اکسیدان های از بین برنده چربی هستند، در رژیم غذایی استفاده کنیم از این مواد می توان به میوه و سبزیجات، حبوبات، غلات و شیر کم چرب اشاره کرد.

۴- مواد غذایی حاوی امگا ۳

مواد غذایی که حاوی امگا ۳ می باشد تاثیر بسزایی در خاصیت ضد التهابی پوست دارند و می‌توان با مصرف موادی مانند آووکادو، سویا، مغزها، ماهی سالمون، امگا۳ بدن را تامین کرد، همچنین مصرف غلات نیز تاثیر بسزایی در افزایش امگا۳ بدن دارد.

۵- استفاده از مرطوب کننده مناسب

مرطوب کننده هایی که برای پوست های چرب استفاده می شود باید فاقد چربی باشند گاهی افراد به دلیل اینکه پوست آنها چرب می‌باشد از مرطوب کننده استفاده نمی‌کنند زیرا بر این تصور هستند که مرطوب کننده باعث افزایش چربی پوست می شود اما استفاده از مرطوب کننده تاثیر بسزایی در رطوبت رسانی به پوست دارد و از چین و چروک آن جلوگیری می‌کند، بنابراین بهتر است مرطوب کننده هایی که برای پوست چرب استفاده می شود فاقد چربی باشد، از این مرطوب کننده ها می توان مرطوب کننده های حاوی آلوئه ورا، روغن درخت چای و عصاره چای سبز را نام برد که این ترکیبات باعث از بین رفتن چربی پوست می‌شود و گزینه مناسبی برای افرادی با پوست چرب است.

راهکارهای خانگی برای درمان چربی پوست

۶- استفاده از لایه بردار های مناسب

افرادی که پوست چرب دارند، باید از لایه بردارها استفاده کنند زیرا لایه بردارها باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود و منافذ آن را به صورت قابل توجهی باز می کند. لایه بردار هایی که حاوی سالیسیلیک اسید می باشد این تاثیر را بر پوست دارند و میزان چربی آن را به تعادل می رساند، بنابراین برای استفاده از این لایه بردار ها این مواد را به صورت ملایم و دورانی بر روی پوست ماساژ دهید و بعد از ۳۰ دقیقه پوست را با آب گرم شستشو دهید بهتر است استفاده از این لایه بردار ها را زمانی انجام دهید که قصد خروج از منزل را ندارید و بعد از شستشوی لایه بردار حتما از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید.

۷- کنترل استرس

استرس باعث تحریک غدد چربی می شود و تاثیر بسزایی در افزایش چربی پوست دارد، بنابراین افرادی که ورزش های مانند یوگا انجام می دهند، باعث کنترل استرس می شوند و کنترل استرس می تواند تاثیر بسزایی در کاهش چربی پوست داشته باشد، همچنین پیاده روی منظم، خواب کافی، رژیم غذایی مناسب و دوری از الکل و سیگار نیز باعث کنترل استرس خواهد شد.

۸-استفاده از محصولات آرایشی مناسب

محصولات آرایشی که برای پوست های چرب مورد استفاده قرار می گیرد، باید به گونه ای باشد که باعث افزایش چربی آن نشود و برای انتخاب یک محصول آرایشی مناسب می توان از یک پزشک متخصص پوست و مو کمک بگیرید تا با توجه به میزان چربی پوست شما، بهترین گزینه را برای شما تجویز کند.

۹- نوشیدن آب به میزان کافی

زمانی که بدن با کمبود آب مواجه می شود و رطوبت رسانی پوست به میزان کمی انجام می گیرد، بدن در برابر کمبود رطوبت واکنش نشان داده و با افزایش فعالیت غدد چربی این کمبود را جبران می‌کند، بنابراین نوشیدن چند لیوان آب در روز باعث کاهش چربی پوست می شود.

۱۰- کاغذ بلات

ماساژ پوست با کاغذ بلات تاثیری در درمان پوست چرب ندارد اما چنانچه براقی و درخشش پوست شما را آزار می‌دهد، استفاده از کاغذ بلات باعث طبیعی نشان دادن جلوه پوست می شود.

ماسک های طبیعی مناسب برای درمان چربی پوست

یکی از راهکارهای خانگی برای درمان چربی پوست استفاده از ماسک های طبیعی می باشد که مناسب  و موجب جوانسازی پوست شده و تاثیر بسزایی در از بین بردن عارضه ها دارد و ماسک های طبیعی باید مناسب با پوست افراد باشد از این ماسک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ماسک عسل

عسل خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده دارد و باعث کنترل میزان چربی پوست و پاکسازی منافذ آن می‌شود، بنابراین گزینه مناسبی برای پوست های چرب می باشد برای استفاده از ماسک  عسل کافیست مقداری عسل را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی صورت قرار دهید تا چربی های اضافه پاک شود و موجب نرم شدن و رطوبت رسانی پوست شود.

۲- ماسک خاک رس

یکی از ماسک هایی که در داروخانه ها نیز موجود می باشد، ماسک خاک رس می باشد که این ماسک  تاثیر بسزایی در از بین بردن چربی پوست دارد و باعث از بین رفتن آکنه می شود.

۳- ماسک بلغور جو دوسر

جو باعث پاکسازی پوست از چربی های اضافه می شود، همچنین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد موجب بهبود تحریکات پوست می شود. چنانچه در کنار بلغور جو دو سر از میوه هایی مانند سیب و موز استفاده شود، تاثیر بسزایی در کنترل چربی پوست دارد. برای تهیه ماسک بلغور جو دوسر به شرح زیر عمل کنید.
نصف فنجان جو دوسر را با آب گرم مخلوط کنید تا به حالت خمیری شکل درآید و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید برای تاثیر دهی بیشتر بهتر است چند قطره آب میوه هایی مانند سیب و موز به آن اضافه شود. ترکیب حاصله را به مدت ۳ دقیقه بر روی پوست قرار دهید سپس آن را با آب گرم شستشو دهید. استفاده از این ترکیب باعث رطوبت رسانی به پوست شده و تاثیر بسزایی در حذف چربی های اضافه دارد، بعد از این ماسک حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

۴- ماسک تخم مرغ و لیمو

لیمو ترش باعث پاکسازی منافذ پوست می شود و همچنین خاصیت ضد باکتریایی دارد و موجب کاهش چربی پوست می‌شود. چنانچه از ماسک لیمو ترش و تخم مرغ برای پوست استفاده کنید باعث از بین رفتن چربی های اضافه پوست و کاهش چربی آن می شود.
برای تهیه ماسک کافیست یک تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش ترکیب کرده و آن را بر روی پوست خود قرار دهید و اجازه دهید تا خشک شود، سپس صورت را با آب گرم شستشو دهید و به آرامی آن را خشک کنید.

ماسک های طبیعی مناسب برای درمان چربی پوست

۵- بادام

استفاده از پودر بادام موجب لایه برداری پوست می شود و تاثیر بسزایی در از بین بردن چربی های اضافه پوست دارد، برای استفاده از بادام بهتر است بادام را به صورت پودر در آورده و سه قاشق از آن را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و به آرامی بر روی پوست خود، مورد استفاده قرار دهید بعد از چند دقیقه صورت را با آب گرم شستشو داده و به آرامی پوست را خشک کنید.

۶- آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت ضدباکتریایی دارد و موجب رطوبت رسانی پوست می شود و تاثیر بسزایی در رفع مشکلات پوستی دارد، بنابراین گزینه مناسبی برای درمان پوست چرب می‌باشد. برای استفاده از آلوئه ورا کافیست یک لایه نازک از ژل آلوئه ورا را به مدت یک شب تا صبح بر روی پوست قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید، استفاده از آلوئه ورا ممکن است باعث ایجاد حساسیت در بعضی افراد شود، بنابراین قبل از استفاده از این ترکیب بهتر است مقداری از آن را بر روی ساعد خود آزمایش کنید.
بسیاری از مردم بر این باور هستند که درمان های خانگی می تواند درمان قطعی برای از بین بردن چربی پوست  باشد اما موفقیت یک روش درمانی بستگی به شرایط افراد و کیفیت محصولاتی که استفاده می‌کند دارد و همچنین داروهایی که برای افراد استفاده می شود ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود و ممکن است درمان های خانگی آسیب های پوست را افزایش دهد. بنابراین برای کاهش چربی پوست و پیشگیری از عوارض بیشتر آن حتما از پزشک متخصص پوست کمک بگیرید تا باعث ایجاد مشکلات بیشتری بر روی پوست نشوید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

راهکارهای دارویی برای درمان چربی پوست

گفتیم که درمان‌های خانگی موجب درمان دائمی چربی پوست نمی‌شود و چنانچه قصد دارید چربی پوست را به صورت دائمی رفع کنید بهتر است از یک متخصص پوست مشورت بگیرید تا با توجه به نوع پوست شما داروهای مناسب را تجویز کرده و موجب ترشح کنترل چربی پوست شده و میزان  چربی پوست را به تعادل برساند.
داروهایی که برای پوست چرب استفاده می شود تاثیر بسزایی در کاهش چربی آن دارد و موجب ایجاد اعتدال در پوست می‌شود که این داروها حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک، اسید بتا هیدروکسی می باشد که این ترکیبات باعث ایجاد حساسیت شده و قبل از مصرف این داروها بهتر است تست حساسیت انجام گیرد.

۱- تزریق بوتاکس

بوتاکس ماده حاوی سم بوتولینیوم می باشد که این سم باعث تاثیر بر عملکرد غدد چربی شده و میزان فعالیت آن را کمتر می‌کند تا ترشح روغن سبوم کاهش پیدا کند، برای دریافت نتایج  بهتر است به مدت یک هفته صبر کنید و با توجه به شرایط فرد و میزان چربی پوست ممکن است نیاز به استفاده از این روش درمانی افزایش پیدا کند.

۲- قرص های ضد بارداری

همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم به هم ریختگی هورمون های بدن باعث مشکلات چربی پوست می شود و مصرف قرص های ضد بارداری تاثیر بسزایی در کاهش اختلالات دارد و با کنترل میزان ترشح هورمون ها، میزان چربی پوست نیز کاهش پیدا می‌کند.

۳- آکوتاناز

داروهایی که برای درمان مشکلات پوستی استفاده می شود آکوتان می باشد که مصرف این داروها، دارای عوارض زیادی می باشد و با توجه به میزان چربی پوست افراد ممکن است پزشک دوز پایین این دارو را تجویز کند، اما باید فراموش نکنید که مصرف آن ممکن است عوارض زیادی را به همراه داشته باشد.

راهکارهای دارویی برای درمان چربی پوست

۴- ایزوترتینوئین

از داروهایی که برای درمان آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد ایزوترتینوئین می باشد که مصرف این دارو علاوه بر تأثیری که در رفع مشکلات پوستی دارد میزان چربی پوست را نیز کاهش می دهد، اما برای ماندگاری اثرات این دارو نباید آن را به صورت مداوم مصرف کنید و مصرف بیش از اندازه آن باعث اختلال در عملکرد غدد چربی می شود و مشکلات بیشتری را بر روی پوست ایجاد می کند.

۵- رتینوئید

محصولاتی که حاوی رتینوئید می‌باشد تاثیر بسزایی در پاکسازی منافذ پوست دارد، اما لازم به ذکر است که این محصولات ممکن است در صورتی که دوز آنها بالا باشد، موجب مشکلات پوستی شود.
انتخاب بهترین روش برای درمان هر فردی متفاوت می باشد و نمی توان از یک روش درمانی برای همه افراد استفاده کرد زیرا میزان چربی پوست و همچنین نوع پوست افراد با هم متفاوت بوده و ممکن است یک شیوه درمانی برای یک فرد نتایج بسیار رضایت بخشی به همراه داشته باشد و در فرد دیگر باعث ایجاد عوارض زیاد شود، بنابراین انتخاب روش درمانی مناسب باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد که پزشک متخصص با توجه به آزمایش هایی که انجام می دهد و شرایط فرد بهترین روش را انتخاب میکند.

آیا افراد با پوست چرب نباید از کرم های مرطوب کننده استفاده کند؟

کرم های مرطوب کننده تاثیر بسزایی در پیشگیری از ایجاد چین و چروک و رطوبت رسانی پوست دارد، بنابراین مصرف آن ها برای همه افراد لازم می باشد اما افرادی که پوست آنها چرب می باشد بهتر است از مرطوب کننده هایی که فاقد چربی می باشند، استفاده کنند مرطوب کننده ها موجب آبرسانی پوست می شود و هرچه از مرطوب‌کننده‌ها کمتر استفاده شود و آب کمتری بنوشید، موجب افزایش چربی پوست می شود، زیرا بدن در برابر فقدان رطوبت واکنش نشان می دهد و فعالیت غدد چربی را افزایش می دهد.

آیا افراد با پوست چرب نباید از کرم های مرطوب کننده استفاده کند؟

چرا باید چربی پوست را درمان کرد؟

پوست به صورت طبیعی روغن سبوم تولید می کند که این روغن سبوم  موجب چربی پوست شده و چربی پوست باعث محافظت پوست، پیشگیری از ایجاد چین و چروک و همچنین درخشندگی آن می‌شود و چربی پوست در صورتی که در حالت تعادل باشد، برای پوست ضروری می باشد، اما زمانی که میزان چربی پوست افزایش پیدا کند باعث بسته شدن منافذ پوست شده و موجب بروز جوش و آکنه بر روی پوست می شود، بنابراین در صورتیکه میزان چربی پوست در حالت تعادل باشد نیاز به کاهش چربی نیست اما افزایش چربی پوست نیاز به درمان دارد تا از ایجاد مشکلات پوستی پیشگیری شود و پوست دارای ظاهری زیبا باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چند بار در روز پوست چرب خود را بشوییم؟

با اینکه شستشوی پوست چرب باعث کاهش چربی آن می شود اما باید این موضوع را به یاد داشته باشید که شستشوی زیاد پوست نیز موجب تحریک بیشتر غدد چربی می شود و چربی پوست را افزایش می دهد و بهتر است دوبار در روز شستشوی پوست انجام گیرد، همچنین در صورتی که با انجام فعالیت های ورزشی پوست شما دچار تعریق شد، حتماً آن را با آب ولرم شستشو دهید زیرا تعریق باعث بسته شدن منافذ پوست می شود.

چند بار در روز پوست چرب خود را بشوییم؟
بنابراین برای دریافت نتایج مثبت بهتر است در طول روز، دو بار شستشوی پوست صورت را انجام دهید و از شستشوی بیش از اندازه پوست اجتناب کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x