کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

خطرات و عوارض تاتو در بدن

امروزه افرادی طرح هایی را بر روی پوست خود تاتو می کنند، اما تاتو و خالکوبی باعث ایجاد عوارضی بر روی پوست و واکنش های آلرژیک می شود، برای انجام تاتو جوهر به وسیله سوزن های ظریفی به لایه میانی پوست تزریق می‌شود و باعث تغییر رنگدانه های پوست می‌شود، در نتیجه باعث ایجاد طرح و شکلی که افراد خواهان آن هستند می شود، انجام این کار همراه با درد، قرمزی پوست و خونریزی می باشد که به دلیل سوراخ شدن پوست به وجود می آید.

۱- واکنش آلرژیک

گاهی افراد نسبت به جوهر به کاربرده در تاتو واکنش آلرژیک نشان می دهند، به خصوص اگر جوهر به کار برده دارای رنگ پلاستیک باشد، وجود رنگدانه های قرمز، سبز، زرد و آبی باعث حساسیت بیشتری بر روی پوست می شود و این واکنش های پوستی به صورت خارش شدید، تورم، کهیر و بثورات قرمز بروز می‌کند، که این واکنش ها ممکن است بعد از انجام تاتو تا سال‌ها ادامه داشته باشد.

۲- عفونت پوستی

گاهی با انجام تاتو، عفونت های پوستی در لایه سطحی و لایه میانی پوست ایجاد می شود که از علائم عفونت پوستی قرمزی پوست، خارش پوستی و خارج شدن ترشحات از پوست می باشد که این عفونت های پوستی بیشتر به دلیل استفاده از آب غیر استریل، برای حل کردن رنگ جوهر ایجاد می شود و در موارد شدیدتر عفونت ها احتمال تب نیز وجود دارد.

۳- انتقال بیماری از طریق خون

برای انجام تاتو، باید ناحیه مورد نظر به خوبی استریل شود و از سوزن های استریل برای انجام تاتو استفاده شود، زیرا در غیر این صورت احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت وجود دارد، به همین منظور برای انجام تاتو به مراکزی مراجعه کنید که نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

۴- مخفی شدن سرطان پوست

انجام تاتو و خالکوبی باعث می شود، علائم احتمالی سرطان پوست به خوبی مشاهده نشود که از علائم سرطان پوست، خال های گوشی و لکه های قرمز می باشد و ممکن است باعث پنهان شدن تغییرات خال ها شود و این جوهر به بافت های زیرین حرکت می کند.

خطرات و عوارض تاتو در بدن

۵- ایجاد زخم

با انجام تاتو، زخم هایی بر روی پوست ایجاد می‌شود، که این زخم ها بعد از مدت کوتاهی از بین می‌رود و برای بهبودی سریعتر از پمادهای موضعی استفاده می‌شود، اما گاهی این زخم ها برای همیشه بر روی پوست می ماند، یکی از این زخم ها، زخم های کلوئیدی می باشند که در اطراف تاتو به وجود آمده که این کلوئیدها در اثر تجمع کلاژن های پوست ایجاد شده و باعث ظاهری برجسته بر روی پوست می شود.

۶- کاهش توانایی بدن برای تولید عرق

با توجه به تحقیقات انجام گرفته، انجام تاتو باعث تعریق کمتر می شود، همچنین میزان غلظت سدیم در پوست هایی که بر روی آن تاتو انجام گرفته است، از غلظت بیشتری برخوردار می باشد به طور معمول الکترون های آزاد و سدیم هنگام تعریق توسط پوست جذب می شود، اما با انجام تاتو بر روی پوست، تا حدی از این جذب مجدد جلوگیری می شود و در واقع تاتو باعث تولید عرق کمتر توسط بدن شده و بدن در برابر تغییرات دمایی دچار ضرر می شود و احتمال گرفتگی عضلات افزایش می یابد.

۷- اختلال در نتایج ام آر آی

چنانچه جوهر به کار برده در تاتو بر پایه فلز باشد، باعث تاثیر بر اشعه های مغناطیسی ام آر آی می شود و در برخی مواقع انجام ام آر آی باعث ایجاد تورم و سوزش در نواحی که بر روی آن تاتو دائم وجود دارد، می شود، همچنین ممکن است در کیفیت تصویر تداخل ایجاد کند.

۸- ایجاد کبودی

در صورتی که در حین انجام تاتو، سوزن ها باعث سوراخ شدن رگ شود، منجر به کبودی و لخته شدن خون در زیر پوست می شود، اگرچه با گذشت زمان این کبودی ها از بین می رود اما بهتر است از احتمال ایجاد آن باخبر باشید.

۹- تاثیر بر سیستم لنفاوی

گاهی انجام تاتو باعث ایجاد فشار بر روی سیستم لنفاوی می شود،  در صورت ایجاد التهاب در اطراف منطقه ای که تاتو بر روی آن انجام گرفته است، احتمال ایجاد فشار بر روی سیستم لنفاوی بیشتر می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

تاتو چه خطراتی در پی دارد و چگونه می توان آن را پاک کرد؟

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، تاتو باعث ایجاد عوارض و خطراتی بر  روی افراد می‌شود و برای پاک کردن آن می توان از روش های زیر استفاده کرد.

۱- لیزر کیوسوئیچ

از لیزرهایی که می توان برای پاک کردن تاتو مورد استفاده قرار داد، لیزر کیوسوئیچ می باشد که برای استفاده از آن نیاز به تکنولوژی خاصی نیست و این دستگاه باعث تاباندن پالس های لیزر بر روی ناحیه مورد نظر شده و این اشعه های لیزر باعث جذب رنگدانه های جوهر تاتو و از بین بردن آن می شود،از انواع لیزر می توان لیزر اندیاگ، برای رفع طیف وسیعی از تاتو با رنگ های مختلف استفاده می شود، لیزر روبی به منظور رفع تاتو هایی با رنگ سبز و آبی آسمانی استفاده می شود و لیزر الکساندرایت  تاثیر بسیار زیادی بر رفع ماه گرفتگی های قهوه ای، تاتو با جوهر مشکی و خالکوبی های با رنگ های سبز و آبی دارد.

۲- لایه برداری

به منظور پاک کردن جوهر تاتو می توان از لایه برداری پوست استفاده کرد، که در این روش با برداشتن لایه سطحی پوست باعث از بین رفتن رنگدانه های تاتو و حذف آنها می شوند، از روش های لایه برداری تاتو،  روش درم آبریژن می باشد که ممکن است با انجام لایه برداری، ناحیه تحت درمان ممکن است تا چند روز دچار درد و حساسیت شود و بهبود پوست نیاز به دو هفته زمان داشته باشد و در دوره نقاهت نباید پوست در معرض نور آفتاب قرار گیرد.

تاتو چه خطراتی در پی دارد و چگونه می توان آن را پاک کرد؟

۳- روش آرایشگاهی

در سالن های آرایشی با تزریق جوهر های هم رنگ پوست شما باعث پوشش دادن تاتو می شوند، این کار ممکن است باعث شود تاتو به خوبی پنهان شده و در صورتی که نتایج قابل قبولی دریافت نشود نمی توان از روش لیزری برای پاک کردن تاتو استفاده کرد.

۴- کرم پاک کننده تاتو

گاهی بعضی از شرکت ها با تبلیغ محصولاتی ادعا بر پاک کردن تاتو دارند، اما باید بدانید که پاک کردن تاتو کار ساده‌ای نیست و از جوهر هایی استفاده می شود، که به صورت دائمی بر روی پوست ماندگار می باشد و استفاده از کرم های پاک کننده تاتو مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا نیست و مدرکی مبنی بر موثر بودن آن وجود ندارد، همچنین این محصولات دارای اسید هایی می باشد، که به پوست شما آسیب وارد می کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع مختلف خالکوبی کدامند؟

برای انجام خالکوبی، از جوهر های مختلفی استفاده می‌شود که به دلیل تنوع خالکوبی ها از روش های مختلفی برای از بین بردن آنها استفاده می شود. انواع مختلف خالکوبی عبارتند از:

۱- خالکوبی سیاه وخاکستری

یکی از انواع اصلی تاتو، خالکوبی سیاه و خاکستری می‌باشد که این مورد گزینه مناسبی برای انواع طرح ها می باشد و با استفاده از خالکوبی سیاه و خاکستری می توان باعث واقعی به نظر رسیدن طرح های مختلف شد، زیرا سایه‌های خاکستری یا کم رنگ کردن رنگ مشکی باعث ایجاد واقعیت در طرح ها می شود.

۲- خالکوبی خطی

از خالکوبی هایی که دارای محبوبیت زیادی می باشد، خالکوبی خطی است که طراحی آن ساده بوده و بیشتر از اشکال هندسی و جلوه‌های پیچیده در این خالکوبی استفاده می شود و فردی که به انجام این نوع تاتو می پردازد، باید قوه تخیل بالایی داشته باشد و بتواند خطوط پیچیده را با مهارت لازم اجرا کند.

۳- خالکوبی مینیمالیست

خالکوبی های مینیمالیست نیز به صورت طرح‌های ساده بوده و می‌توانند در اندازه های بزرگ و کوچک طراحی شود و برای طراحی این خالکوبی می توان از رنگ های مختلفی استفاده کرد، اما انتخاب اصلی برای خالکوبی های مینیمالیستی جوهر سیاه می باشد.

۴- خالکوبی پرتره

طرحی که در خالکوبی پرتره استفاده می شود، تصویر واقعی از شخصیت های مشهور و تاثیر گذار می باشد و جوهر هایی که برای این خالکوبی استفاده می شود، طرح سیاه و خاکستری بر روی پوست ایجاد کرده و نتایج آن به صورت فوق واقع گرایانه بر روی پوست ظاهر می شود.

۵- خالکوبی واقعی

انجام خالکوبی واقعی، باعث واقع گرایانه نشان دادن خالکوبی شده و هر طرحی که در این نوع خالکوبی استفاده شود، واقعی جلوه می‌کند و می‌توان در این نوع خالکوبی یک حیوان خانگی، انسان و یا حتی یک شخصیت خیالی را طراحی کرد، در واقع آنچه در ذهن سپری می شود به صورت زنده به نظر می رسد.

انواع مختلف خالکوبی کدامند؟

۶- خالکوبی های سورئال

یکی از خالکوبی هایی که نیاز به مهارت بسیار زیاد دارد، خالکوبی سورئال می باشد که در این خالکوبی می توان هر تصویر و موضوعی را به تصویر کشید و گاهی  این خالکوبی ها به صورت غیر واقعی به نظر می رسد، اما همیشه جالب و منحصر به فرد می باشد.

۷- خالکوبی هندسی

خالکوبی هندسی که در آن از اشکال و طرح های مختلف استفاده می‌شود و این طرح ها از ساده تا پیچیده می باشد و برای همه افراد مناسب است این طرح ها دارای ظاهری تیز و ظریف هستند.

۸- خالکوبی ژاپنی

یکی از معروف ترین نوع تاتو خالکوبی ژاپنی می باشد، که در چند دهه اخیر از آن زیاد استفاده می شود و از نمادهای سنتی ژاپنی و طرح های روشن و بسیار پیچیده در این خالکوبی استفاده می شود.

۹- خالکوبی کلمات و عبارات

همانگونه که از اسم این خالکوبی پیداست، در طراحی این نوع خالکوبی از حروف و اعداد استفاده می‌شود و به صورت ساده، ظریف و کوچک است، اما این خالکوبی ها نیز بسیار به هنر خالکوب و تجربه آن بستگی دارد و در صورتی که خالکوبی با مهارت لازم انجام نگیرد، باعث نادرست به نظر رسیدن کلمه و عبارت می شود.

۱۰- خالکوبی آمریکاییانا

این خالکوبی دارای طراحی شیک و ساده می باشد که در آن از رنگ های اشباع شده استفاده می شود و بیشتر طرح هایی که در آن به کار برده می شود، دارای گل رز، سر حیوانات و علائم مربوط به ارتش می باشد و در واقع اعتقاد بر این است که این نوع خالکوبی از قرن هجدهم زمانی که سربازان به خارج از کشور سفر می کردند، استفاده شده است.

۱۱- خالکوبی انتزاعی

هدف از انجام این نوع خالکوبی غیرمنطقی به نظر رسیدن و تصادفی بودن می باشد و باعث ایجاد طرح منحصر به فرد می شود.

۱۲- تاتو لب

در تاتوی لب، رنگ دانه های رنگی به لب ها تزریق می شود و باعث یک آرایش دائمی بر روی لب ها می شود و در صورت که نکات و موارد لازم رعایت نشود، باعث ایجاد عفونت و درد بیشتر در ناحیه انجام تاتو می شود، از عوارض خالکوبی لب می توان انتقال بیماری، واکنش آلرژیک، تورم و عفونت را نام برد.

۱۳- تاتو خط چشم

از خالکوبی می توان برای ایجاد خط چشم دائمی نیز استفاده کرد و به جای اینکه هر روز از خط چشم استفاده شود، این خطوط دائمی در امتداد خط مژه برای ایجاد دائمی خط چشم استفاده می شود، اما برای ماندگار شدن آن هر ۳ تا ۵ سال یکبار آن را باید تمدید کرد، از خط چشم در سبک های مختلف استفاده می‌شود که ممکن است خط چشم بسیار ظریف و طبیعی باشد یا اینکه باعث ایجاد خصوص ضخیم شود، برای پاک کردن این نوع تاتو از لیزر کیوسوئیچ استفاده می شود، اما باید افرادی که این کار را انجام می دهند از مهارت کافی برخوردار باشند، زیرا اشعه لیزر، برای شبکیه چشم خطرناک است.

۱۴- تاتو ابرو

یکی از روش های که به منظور افزایش تراکم ابرو ها مورد استفاده قرار می گیرد، تاتو ابرو می باشد و چنانچه ابروها به دلایلی مانند نقص مادرزادی، شیمی درمانی، دچار کم پشتی شود، افراد می توانند با انجام تاتو ظاهر زیباتری به ابروها ببخشند در تاتو ابرو جوهر توسط سوزن هایی به طور مکرر در لایه های عمیق نفوذ کرده و باعث ایجاد رنگ ها و خطوطی به صورت دائمی در ابروها می شود، برای دریافت نتایج دائمی باید هر چند ماه یکبار به تمدید تاتو بپردازید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عوارض ناشی از آن

با توجه به اینکه امروزه تاتو به صورت رایج انجام می شود، گاهی افراد بر این اعتقادند که هیچ گونه خطری برای آنها ندارد، اما با توجه به نفوذ جوهر به اعماق پوست، زمینه ایجاد عفونت وجود دارد و در صورتی که این کار توسط افراد غیر حرفه ای انجام گیرد، منجر به بیماری های پوستی و یا سایر مشکلات سلامتی می شود.
به منظور کاهش عوارض خالکوبی بر روی بدن، باید از کیفیت کار و بهداشت محیط مکانی که تاتو در آن انجام می شود، مطمئن شوید و در صورتی که این فضا آلوده و کثیف باشد، از انجام تاتو در آن محیط خودداری کنید، همچنین سوزن هایی که برای تاتو مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید کاملاً ضد عفونی شده باشد و بهتر است از سوزن های یکبار مصرف استفاده شود و از دستکاری ناحیه ای که تاتو بر روی آن انجام شده است، خودداری شود تا احتمال ایجاد عفونت کاهش پیدا کند.

عوارض ناشی از آن
حدود دو هفته زمان  نیاز می باشد تا لایه سطحی پوست بهبود پیدا کند و در صورتی که از پمادهای موضعی به منظور بهبود سریعتر استفاده می شود، این نوع لمس بسیار ملایم انجام شود.

تاتو چه خطراتی به دنبال دارد؟

بعد از انجام تاتو در اطراف ناحیه تاتو، بثورات پوستی، پوست قرمز و ناهموار ایجاد می‌شود که این علائم به صورت موقت بوده و بعد از چند روز بهبود پیدا می کند، اما چنانچه علائم ایجاد شده بعد از یک هفته همچنان ادامه داشته باشد و هم چنین علائمی مانند تب و لرز، تورم، خروج چرک از ناحیه و سخت و برجسته شدن مناطقی که تاتو در آن انجام گرفته است، باید به پزشک مراجعه شود.

تاتو چه خطراتی به دنبال دارد؟

آیا احتمال عفونت استاف از طریق تاتو وجود دارد؟

نوعی عفونت که ممکن است با انجام خالکوبی به آن مبتلا شوید، عفونت استاف است که با انجام تجویزات لازم می توان به درمان آن پرداخت، در صورت ابتلای افراد به این عفونت باکتری هایی مانند استافیلوکوکوس اورئوس به جریان خون و اندام های داخلی بدن وارد می شود و باعث ایجاد سندروم شوک سمی در بدن اشخاص می شود، از علائم عفونت استاف می توان تشنگی شدید، تب بالا، درد استخوان ها و عضلات و تورم در ناحیه تاتو شده را نام برد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، از عوارض طبیعی انجام تاتو، ایجاد بثورات قرمز رنگ و زخم هایی در اطراف تاتو می باشد، که این علائم به صورت موقت می باشد.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید؟
اما در صورتی که این علائم بعد از گذشت یک هفته بهبود پیدا نکرد و شدت یافت به پزشک متخصص مراجعه کنید، گاهی با انجام تاتو باکتری هایی به بدن نفوذ کرده که این باکتری ها نسبت به آنتی بیوتیک های مصرفی، مقاوم بوده و باعث ایجاد آبسه در ناحیه تاتو شده می‌شود، که برای درمان آبسه باید از روش های کلینیکی استفاده کردو همچنین ایجاد جوش و تورم در ناحیه تاتو شده نیز نیاز به بررسی دارد و چنانچه از این ناحیه چرک و یا مایع ترشح شود، نشان دهنده واکنش های آلرژیک به جوهر تاتو می باشد که در صورت بروز این نوع واکنش، حتماً باید به اورژانس مراجعه کنید.

بهترین کاندیدا برای پاک کردن تاتو چه کسانی هستند؟

پاک کردن خالکوبی های جدید نسبت به خالکوبی های قدیمی تر و همچنین خالکوبی های آماتور سخت تر می باشد، همچنین بعضی رنگ ها نسبت به سایر رنگ ها سریع تر پاک می شود، در صورتی که از رنگ های تیره در خالکوبی استفاده شود و همچنین خالکوبی‌ها ناحیه گسترده تری را تحت پوشش قرار دهد، پاک کردن آن نیاز به زمان و هزینه بیشتری دارد، همچنین پاک کردن خالکوبی در صورتی که پوست دارای شرایط زیر باشد دشوارتر است.

۱- تیرگی بیشتر پوست

۲-  وجود بیماری های پوستی مانند اگزما

۳- وجود تبخال بر سطح پوست

بهترین کاندیدا برای پاک کردن تاتو چه کسانی هستند؟

 و در صورتی که پوست شما دارای چنین شرایطی باشد، برای پاک کردن تاتو باید بهترین گزینه را برای پاک کردن آن در نظر بگیرید و برای پاک کردن آن نیاز به مراجعه به یک متخصص با تجربه می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

لیزر چگونه باعث پاک کردن تاتو می شود؟

یکی از موثرترین ومقرون به صرفه ترین راه ها برای پاک کردن تاتو لیزر می باشد، که بیشتر از لیزر کیوسوئیچ برای این منظور استفاده می شود، این نوع لیزر باعث ارسال پالس های قوی به ناحیه مورد نظر شده و با ایجاد گرما در ناحیه مورد نظر باعث حل شدن جوهر موجود در پوست می شود، برای دریافت نتایج مثبت، باید چند جلسه لیزر درمانی انجام گیرد و نیاز به چند هفته زمان می باشد، تا تاتو پاکسازی شود.

لیزر چگونه باعث پاک کردن تاتو می شود؟
در واقع لیزر تاتو باعث پاک شدن آن به صورت کامل نمی شود، تنها آن را از سطح پوست محو می کند، برای پاک کردن خالکوبی، تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت می باشد و هرچه جوهر به کار برده در تاتو از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و تنوع رنگی آن زیاد باشد، تعداد جلسات مورد نیاز نیز افزایش پیدا می کند.
اما لازم به ذکر است استفاده از لیزر کیوسوییچ برای خالکوبی هایی که در آن از جوهر خودکار و یا خاکستر زغال استفاده شده است، نتایج موثری به دنبال نخواهد داشت.

کلام آخر

در صورتی که تاتو با رعایت موارد بهداشتی بهداشت انجام گیرد، خطرات کمتری برای فرد به همراه دارد، بنابراین برای انجام تاتو به مراکز معتبر مراجعه کنید و از نحوه کار و بهداشت محیط اطمینان حاصل نمایید.

4 1 رای
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x