کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

کاشت مو در جای شکستگی سر امکان‌پذیر است؟

کاشت مو، یکی از روش‌های احیا و بازگرداندن مو به حالت اولیه می‌باشد. کشف روش کاشت مو برای افرادی که دچار ریزش شدید مو و طاسی شده اند، بسیار کمک کننده بوده و این روش، به عنوان یکی از بهترین و کارآمدترین روش‌های بازگشت مو، شناخته شده است.
باید توجه داشت که موهای سر، یکی از تاثیرگذارترین اجزای چهره هر فرد محسوب شده و هر گونه ریزش یا اختلال در فرآیند رشد مو، ممکن است آثار آزاردهنده ای در پی داشته باشد.
یکی از سوالات رایج در زمینه عمل های زیبایی پوست و مو، این است که آیا کاشت مو در جای شکستگی سر امکان‌پذیر است؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله، امکان کاشت مو در محل شکستگی سر امکان‌پذیر است
.
اما توجه داشته باشید که دستیابی به نتایج دلخواه در این مورد نیازمند توجه به نکاتی ضروری و مهم می‌باشد.

در ادامه به برخی از این نکات، اشاره خواهیم کرد.

۱مراجعه به پزشک متخصص

برای کاشت مو در محل شکستگی ابتدا باید به پزشک متخصص، مراجعه کنید.
حتماً توجه داشته باشید که پزشک شما باید از تخصص و مهارت بالایی برخوردار باشد تا بتوانید به نتایج دلخواه خود از انجام عمل زیبایی کاشت مو دست پیدا کنید.
توجه داشته باشید که میزان تخصص و تجربه پزشک در این عمل زیبایی، بسیار حائز اهمیت است.

۲سنجش و ارزیابیهای پزشکی به صورت دقیق

برای کاشت مو در محل جراحت یا شکستگی، بهتر است این محل‌ها تحت نظارت و معاینه دقیق پزشک قرار گرفته و سنجش و ارزیابی شوند.
در واقع، سنجش و ارزیابی‌های پزشکی پیش از عمل زیبایی کاشت مو، بسیار ضروری بوده و تشخیص نوع جراحی را برای پزشک راحت‌تر می‌کند.

۳درمان محل جرح یا شکستگی

توجه داشته باشید که در مواردی که سر دچار شکستگی یا آسیب‌های دیگر پوستی شده است، ابتدا باید تمامی جراحات و آسیب‌ها رفع شوند و پس از گذشت دوران نقاهت و بازسازی‌های پوستی مناسب، درمان کاشت مو انجام شود.
لازم به ذکر است که بدانید امکان کاشت مو در مراحل اولیه پس از جراحات و شکستگی‌ها وجود نداشته و ممکن است این فرایند با اختلال گسترده‌ای مواجه شود.

کاشت مو در جای شکستگی سر امکان‌پذیر است؟

۴میزان مراقبتهای پس از عمل جراحی

پس از جراحی کاشت مو، لازم است بدانید که انجام مراقبت‌های پس از عمل بسیار ضروری بوده و یکی از اقدامات اصلی برای دستیابی به نتایج دلخواه به شمار می‌رود.
به همین دلیل، میزان مراقبت‌های پس از عمل را جدی بگیرید و اگر قصد کاشت مو در نواحی جراحت را دارید، توجه کافی را به آنها داشته باشید.

۵انجام پیگیریهای پزشکی

برای موفقیت در دستیابی به نتایج کاشت مو پس از شکستگی، حتماً پیگیری‌های لازم را انجام دهید و تمامی ویزیت‌های پزشکی که توسط پزشک مقرر شده‌اند را جدی بگیرید.
به صورت کلی، کاشت مو در جای شکستگی سر امکان‌پذیر بوده و یکی از راه‌های افزایش تراکم موها در محل شکستگی به شمار می‌رود.
اما حتماً باید به نکات گفته شده توجه کافی را داشت و همینطور فرایند کاشت مو را زیر نظر پزشکان و متخصصین با تجربه و ماهر انجام داد.

چرا موها در ناحیه شکستگی رشد نمی‌کنند؟

عمل کاشت مو در ناحیه شکستگی، عمل بسیار حساس و مهمی است که حتماً باید تحت نظارت پزشکان و متخصصین انجام شود.
دستیابی به نتایج دلخواه از انجام این عمل زیبایی، نیازمند دقت، مهارت و تخصص کافی است. موهایی که در نواحی شکسته شده کاشته می‌شوند به دلایلی ممکن است رشد نکنند یا رشد آنها با اختلال مواجه شوند.
عدم رشد مو پس از کاشت مو در ناحیه شکستگی به دلایل و عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله این عوامل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱اختلالات و بیماری های مزمنی در نواحی پوستی به وجود آمده است.

یکی از عوامل عدم رشد موها پس از انجام عمل کاشت مو در ناحیه شکستگی، اختلالات و بیماری های مزمنی است که به طور معمول در نواحی از پوست سر دیده می‌شوند.
بیماری‌های مزمن و رایج پوست‌ها می‌توانند تاثیرات مخربی بر ریشه و رشد موها داشته باشند.
این تاثیرات ممکن است در اثر بروز بیماری‌هایی شدت گرفته باشند و اختلالات گسترده‌ای را در رشد موهای کاشت شده ایجاد کنند. (تشخیص این بیماری ها به عهده پزشک است.)

۲فولیکولهای مو دچار آسیب شدهاند.

از دیگر عوامل عدم رشد موها پس از انجام جراحی کاشت مو در ناحیه شکستگی، می‌توان به احتمال آسیب دیدن فولیکول‌های مو اشاره کرد.
رویش موها در نواحی فولیکول اتفاق می‌افتد و هرگونه آسیب در این نواحی، می‌تواند رویش و رشد مو ها را دچار توقف کند.

۳تغذیه نامناسبی دارید.

همانطور که می‌دانید، موها مانند سایر اجزای بدن برای رشد نیاز به مصرف منابع تغذیه‌ای مناسبی دارند.
در نتیجه عدم برخورداری از تغذیه مناسب، می‌تواند آسیب‌هایی را به فولیکول‌ها و ریشه‌های موی شما برساند، عمل کاشت را ناموفق ساخته و رشد موها را با اختلال مواجه سازد.
خوب است بدانید که با مصرف تغذیه مناسب و سبک زندگی سالم، می‌توانید علاوه بر محافظت از موها، رشد آنها را ارتقا ببخشید.

چرا موها در ناحیه شکستگی رشد نمی‌کنند؟

۴بروز التهاب در نواحی شکستگی

بروز التهابات در نواحی شکستگی، عامل دیگری برای توقف رشد موهای سر به شمار می‌رود.
التهاب سبب تخریب یا آسیب رساندن به فولیکول‌های مو شده و از رشد آنها جلوگیری می‌کند.
توجه داشته باشید که اگر قصد انجام عمل کاشت مو در نواحی شکستگی را دارید، حتماً به وجود یا عدم وجود التهاب در نواحی شکستگی، دقت کافی را داشته باشید.

۵عوارضی که پس از عمل جراحی به وجود می آیند.

عوارضی که پس از عمل جراحی کاشت مو به وجود می‌آیند، ممکن است تاثیرات مخربی بر نتیجه عمل بگذارند.
برای مثال، برخی از فولیکول‌های ممکن است به دلیل وجود جراحات و همچنین به وجود آمدن تغییرات در جریان خون، مختل شده و دچار توقف در رشد شوند.
برای جلوگیری از این عوارض حتماً به توصیه‌ها و تجویز‌های پزشک خود، توجه کنید.
عدم رشد موها پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو، طبیعی نیست و پس از اطلاع از این موضوع حتماً آن را با پزشک خود در میان بگذارید تا به صورت مناسب درمان شوید.
بهتر است بدانید که رفع مشکلات شدید عدم رشد مو در نواحی شکستگی ممکن است به مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی به خصوصی نیاز داشته باشد و نظارت پزشک بر فرایند درمان، بسیار ضروری است.

برای رویش دوباره موها در محل شکستگی چه باید کرد؟

برای اینکه رویش دوباره موها در محل شکستگی یا نواحی که مو آسیب دیده است، اتفاق بیفتد، نیاز به به انجام مراقبت‌ها و درمان‌های مناسب دارید.

در ادامه به برخی از اقداماتی که برای رویش دوباره مو در محل شکستگی می‌توانید انجام دهید و پاسخ اینکه کاشت مو در جای شکستگی سر امکان پذیر است، اشاره خواهیم کرد:

۱استفاده از داروهای درمان کننده مناسب

برای رویش دوباره موها در محل شکستگی، باید حتماً از داروهای درمان کننده و تجویزی پزشک استفاده کنید.
در واقع پزشک با بررسی وضعیت موهای شما و همچنین وضع سلامت، داروهای مناسبی را برای استفاده موضعی (روی سطح پوست) و سیستمیک (درمان بدن) مصرف کنید.
توجه داشته باشید که مصرف به موقع داروهای تجویزی، در پروسه رویش مو بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

۲انجام مراقبتهای پوستی

انجام مراقبت‌های پوستی، یکی از عواملی است که می‌تواند به رویش دوباره موها کمک شایانی کند. در واقع با انجام مراقبت‌های پوستی به صورت منظم و به صورت کنترل شده، می‌توانید رشد دوباره موها را تسریع ببخشید و از آسیب‌های احتمالی آن جلوگیری کنید.
همچنین، انجام مراقبت های پوستی، پوست و مو را تقویت خواهد کرد و فولیکول‌های مو را بهبود خواهد داد.
توصیه ما به شما این است که برای انجام دقیق مراقبت‌های پوستی، حتماً از محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب و برنامه‌ریزی‌های پزشک متخصص در این حوزه، استفاده کنید.

۳درمان جراحات پوستی

اگر قصد کاشت مو در نواحی شکستگی را دارید، ابتدا بهتر است این نواحی را به طور کامل درمان کنید تا رشد موها با اختلال مواجه نشوند.
توجه داشته باشید که درمان جراحات پوستی امری بسیار مهم تلقی می‌شود و شامل انجام اقداماتی همچون شست و شوی مناسب سر و مو، استفاده از محصولات مراقبتی استاندارد و امتحان شده و همچنین پیشگیری از عوامل موضعی آسیب رسان همچون اعمال فشار می‌باشد.

برای رویش دوباره موها در محل شکستگی چه باید کرد؟

۴فراهم کردن زمینههای رشد مو

برای رویش دوباره موها، در محل شکستگی لازم است زمینه‌ها و شرایط لازم را برای پروسه رشد دوباره مو، آماده کنید.
از جمله عواملی که می‌توانید به کمک آنها رشد موها را تسریع ببخشید، می‌توان به عواملی همچون کاهش قرارگیری در موقعیت‌های اضطراب‌زا و استرس آور، برخورداری از تغذیه مناسب و سالم، برخورداری از خواب کافی، انجام فعالیت‌های ورزشی روزانه و در نهایت سبک زندگی سالم، پیروی کنید. تمامی این عوامل می‌توانند زمینه‌های مناسبی را برای رشد دوباره موها فراهم کنند.

۵مشورت به پزشک متخصص

مشورت با پزشک متخصص برای احیا و رشد دوباره موها، امری بسیار مهم و حائز اهمیت است که می‌توانید با استفاده از آن، به نتایج عالی مد نظر خود دست پیدا کنید.
پزشک با ارزیابی و سنجش دقیق موها و نواحی جراحات، رویش مو را در این نواحی امکان‌پذیر خواهد کرد.
با توجه و عمل به اقدامات گفته شده، می‌توانید به نتایج دلخواه خود از فرایند عمل کاشت مو در ناحیه شکستگی دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که دستیابی به نتایج موفقیت آمیز، ممکن است زمانبر باشد و نیاز به صبر و دقت کافی دارد.
همچنین بهتر است بدانید که رشد دوباره موها، تا حدود بسیار زیادی با توجه به عواملی همچون میزان آسیب‌ها و شرایط پوستی فرد بستگی دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

 

استفاده از روش FUE برای درمان محل شکستگی

همانطور که گفته شد، انجام پروسه کاشت مو بعد از شکستگی ناحیه مورد نظر باید پس از درمان این ناحیه و گذشت مدت زمان مشخص از آن صورت گیرد تا با موفقیت همراه باشد.
خوب است بدانید که پروسه کاشت مو، با استفاده از انواع تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی انجام می‌شود.
روش درمانی FUE، از روش‌های رایج برای کاشت مو در محل جراحت یا شکستگی، به شمار می‌رود.
این روش با برداشت فولیکول‌های سالم مو از نواحی دیگر سر و جایگزین کردن آنها در نواحی که دچار شکستگی شده‌اند، انجام می‌شود.
روش کاشت مو FUE، یکی از بهترین و کاربردی‌ ترین روش‌ های کاشت مو و رویش دوباره مو در نواحی است که دچار جراحات یا شکستگی شده‌اند.
انجام این روش از مزایای بسیاری برخوردار می‌باشد، که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱بهرهگیری از موهای طبیعی خود فرد

همانطور که گفته شد، روش FUE، با بهره‌گیری از موهای طبیعی خود فرد در بدن یا سر و کاشت این موها در نواحی از که دچار آسیب یا جراحات شده است اتفاق می‌افتد.
استفاده از موهای طبیعی خود فرد برای انجام کاشت مو، این مزیت را داراست که کاشت مو توسط بدن رد نشده و نتایجی موفقیت آمیز به دنبال دارد.

۲پوشش کامل نواحی خالی شده

با روش کاشت مو FUE، تمامی نواحی که در اثر شکستگی یا جراحت خالی شده‌اند، با استفاده از موهای طبیعی خود فرد پوشش داده می‌شوند.
در واقع پس از درمان این نواحی، مناطق تخلیه شده با استفاده از این موها به صورت کامل پوشش داده شده و به بهترین شکل پر می‌شوند.

۳دستیابی به نتایج طبیعی

یکی از مزیت‌های فوق العاده و منحصر به فرد استفاده از روش درمانی FUE، دستیابی به نتایجی طبیعی پس از انجام عمل است.
در واقع، با استفاده از این روش دیگر لازم نیست نگران آثار کاشت، باشید.
یکی از دلایل اصلی که بسیاری از افراد از انجام روش درمانی FUE، استقبال می‌کنند، نتایج طبیعی آن است.

۴روش FUE، یک روش غیر تخریبی

یکی دیگر از مزایای استفاده از روش FUE، این است که این روش به عنوان یک روش غیر تخریبی کاشت موها معرفی شده و بدون ایجاد برش‌های بزرگ در محل و همینطور جراحی باز امکان‌پذیر است.
در این روش، موها به طور کامل استخراج شده و با استفاده از تجهیزات مناسب در محل مورد نظر کاشت می‌شود.
عدم نیاز به دوران نقاهت طولانی و همچنین بهبودی سریع از ویژگی‌های بسیار عالی روش FUE، به شمار می‌روند.
برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود، حتماً لازم است به توصیه‌های پزشک خوب گوش فرا دهید و آنها را به طور کامل انجام دهید تا فرایند عمل شما با مشکل مواجه نشود و بتوانید عمل جراحی کاشت موی موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارید.

استفاده از روش FUE برای درمان محل شکستگی

ایمنی کاشت مو به روش FUE

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، کاشت مو به روش FUE یک روش محبوب و پرطرفدار به شمار می‌رود.
ایمنی کاشت مو به روش FUE بسیار بالا بوده و به همین دلیل، این روش به عنوان معتبرترین و بی عوارض‌ترین عمل جراحی کاشت مو برای افرادی که قصد پوشش جراحات و شکستگی‌های نواحی سر را دارند، به شمار می‌رود.
در ادامه به معرفی بیشتر این روش و همچنین دلایلی که ایمنی بالای آن را به همراه داشته‌اند، اشاره خواهیم کرد.

۱عدم ایجاد برش و جراحی باز

در روش درمانی کاشت مو به صورت FUE، نیاز به ایجاد برش و جراحی باز نیست. در این روش موها از سایر نواحی بدن یا سایر نواحی سر استخراج شده و در نواحی که دچار شکستگی شده است، قرار داده می‌شود.
این روش نیاز به برش نداشته و به همین سبب، یکی از بهترین روش‌های جراحی برای افرادی که دچار طاسی در محل شکستگی شده‌اند، محسوب می‌شود.

۲دوران نقاهت کوتاه

جراحی FUE به صورت بدون برش و بدون ایجاد جراحت، انجام می‌شود. طول دوره درمانی پس از انجام عمل جراحی یا همان دوران نقاهت کوتاهی نیز دارد.
در واقع این عمل سختی و پیچیدگی کمتری نسبت به سایر عمل‌های زیبایی کاشت مو داشته و دوران نقاهت کوتاه‌تری نیز دارد.

ایمنی کاشت مو به روش FUE

۳کاهش عوارض

عمل کاشت موی FUE، عوارض کمتری نسبت به سایر عمل‌های زیبایی کاشت مو دارد.
در واقع، این عمل زیبایی با ایجاد برش‌های کوچک و با استفاده از دستگاه‌های مجهز انجام می‌شود و بهبودی سریع پس از درمان خطر ابتلا به عفونت، خونریزی، درد شدید و.‌.. را به شدت کاهش می‌دهد‌.
ایمنی بالای کاشت مو به روش FUE، یکی از دلایل اصلی استفاده گسترده از این روش برای کاشت موهایی است که در محل رویش آن ها جراحت یا شکستگی ایجاد شده باشد.
البته استفاده از این روش نیز باید توسط پزشک متخصص تایید شود.

هزینه کاشت مو در جای شکستگی 

هزینه انجام عمل کاشت مو در جای شکستگی سر ، مقداری ثابت نبوده و با توجه به عواملی تعیین می‌شود.

از جمله عوامل متاثر بر هزینه‌های کاشت مو در جای شکستگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱تعداد فولیکول های مو

تعیین تعداد فولیکول‌های مو در افرادی که دچار شکستگی در ناحیه سر شده‌اند، متغیر بوده و ممکن است تاثیر بسزایی بر هزینه‌های احتمالی کاشت مو بگذارد.

۲وسعت ناحیه کاشت

وسعت ناحیه کاشت، از دیگر عوامل متاثر بر هزینه‌های نهایی کاشت مو به شمار می‌رود.
طبیعی است که هرچه وسعت ناحیه کاشت بیشتر باشد هزینه‌های بیشتری دریافت شده و هرچه این ابعاد کمتر باشند، هزینه‌های کمتری را در بر خواهد داشت.

هزینه کاشت مو در جای شکستگی 

۳تعداد جلسات کاشت

تعداد جلسات کاشت از دیگر عواملی است که ممکن است هزینه‌های انجام عمل زیبایی کاشت مو در ناحیه شکستگی را تحت تاثیر قرار دهد.
تعداد این جلسات با توجه به وسعت ناحیه کاشت، تعداد فولیکول‌های موی لازم و نوع جراحات، تعیین می‌شوند.
علاوه بر عوامل گفته شده، از دیگر عواملی که می‌تواند بر هزینه‌های کاشت مو در جای شکستگی تاثیرگذار باشد می‌توان به مواردی همچون تجربه و مهارت پزشک، نوع کلینیک زیبایی و مکان جغرافیایی کلینیک، اشاره کرد.
توصیه می‌کنیم برای اطلاع از قیمت‌ها و هزینه‌های دقیق انجام عمل کاشت مو در ناحیه شکستگی، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کرده و یا با کلینیک مورد نظر خود تماس حاصل فرمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x