کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

ماسک زردچوبه برای لک قهوه ای صورت

یکی از شایع ترین معضلات پوستی در جهان لکه های صورت می باشد، که وجود این لکه ها باعث کاهش جذابیت چهره شده و افراد برای راحت شدن از شر لکه های پوستی به راهکارهای مختلفی روی می‌آورند، استفاده از راهکارهای کلینیکی ممکن است هزینه زیادی برای آنها در بر داشته باشد، بعضی افراد ترجیح می‌دهند از مواد طبیعی و ارگانیک برای از بین بردن لکه های صورت استفاده کنند، زیرا این راهکارها آسان بوده و مقرون به صرفه و مفید می باشند، عوامل مختلفی باعث ایجاد لکه های پوستی می‌شود که از آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- نور خورشید

 اشعه ماورا بنفش حاصل از تابش نور خورشید یکی از دلایل اصلی ایجاد لکه های پوستی م باشد، زیرا با نفوذ به لایه های عمقی پوست باعث تحریک تولید ملانین در پوست شده و در صورتی که نور خورشید به صورت مداوم بر سطح پوست بتابد، باعث می شود این لکه ها به رنگ قهوه ای تا سیاه تغییر رنگ دهد، که به این پدیده هایپر پیگمنتیشن گفته می شود.

۲- جوش و آکنه

در صورت به وجود آمدن آکنه های پوستی و جوش برسطح پوست و بهبودی آن ها ممکن است جای آنها به صورت قرمز باشد که به مرور زمان تبدیل به لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست می شوند، اما ممکن است این لکه ها بعد از گذشت مدتی از بین برود، اما ماندگاری آنها به نوع آکنه نیز بستگی دارد و چنان چه بر روی پوست شما ماندگار شوند، بهتر است با استفاده از راهکارهایی به درمان آنها بپردازید.

ماسک زردچوبه برای لک قهوه ای صورت
می توان برای رفع لکه های صورت از زردچوبه استفاده کرد، زیرا زردچوبه دارای خواص درمانی و فواید آرایشی زیادی می باشد و علاوه بر تاثیری که بر طعم انواع خوراکی ها دارد، در محصولات زیبایی و پوستی نیز قابل استفاده می باشد، زیرا زردچوبه دارای ترکیبی به نام کورکومین می باشد که این ماده به عنوان ضد التهاب و آنتی اکسیدان در پوست عمل کرده و از بسیاری از مشکلات پوستی جلوگیری کرده و باعث درمان بسیاری از مشکلات پوستی می شود، با توجه به تحقیقاتی که انجام گرفته است زردچوبه تاثیر زیادی در کاهش خارش و قرمزی پوست دارد و به درمان جوش نیز کمک می کند.
همچنین به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد، باعث جلوگیری از رشد باکتری ها روی پوست شده و از گسترش عفونت ها جلوگیری می کند، همچنین وجود خاصیت آنتی اکسیدانی در زردچوبه، باعث متعادل سازی ترشح سبوم و پاکسازی منافذ پوست می‌شود،  به همین دلیل در سالهای اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

طرز تهیه ماسک صورت زردچوبه

از زرد چوبه می توان در تهیه ماسک های مختلفی استفاده کرد، تا باعث درمان آکنه و جای جوش و لکه های پوستی و از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده ودر کاهش التهابات آن موثر می باشد، یکی از کارهایی که باعث لایه برداری پوست شده و تاثیر بسزایی در جلوگیری از چین و چروک و تقویت کلاژن پوست دارد، ترکیب عسل، زردچوبه و ماست ساده می باشد، عسل که دارای خاصیت ضد باکتریایی بوده و تاثیر زیادی در رطوبت رسانی به پوست دارد و باعث یک دست سازی رنگ پوست شما می شود.

طرز تهیه ماسک صورت زردچوبه
ماست نیز دارای اسیدلاکتیک می باشدو موجب لایه برداری پوست می شود و در صورتی که این سه ماده در کنار هم استفاده شود، تاثیرات فوق العاده بر روی پوست دارد برای تهیه این ماسک کافیست یک قاشق چای خوری عسل را با دو قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چای خوری زردچوبه ترکیب کنید و کاملا مخلوط نمایید تا به صورت خمیری شکل درآید،چنانچه ترکیب به دست آمده شل باشد، می توانید کمی به آن عسل اضافه کنید، تا ترکیب غلیظ تری به دست آید، سپس ترکیب حاصل را با نوک انگشتان بر روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید حدود ۱۵ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت این ماسک را دوبار در هفته استفاده کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

خواص ماسک زردچوبه برای پوست

زردچوبه دارای ترکیبات مختلفی می باشد که وجود این ترکیبات باعث تاثیرات شگفت انگیز زردچوبه بر روی پوست می شود، از مهمترین خواص زردچوبه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- روشن سازی پوست

وجود خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زردچوبه باعث افزایش رطوبت رسانی به پوست می شود، زیرا این ادویه تاثیر زیادی در از بین بردن سلول های مرده پوست دارد و باعث تنفس بهتر پوست می‌شود، برای استفاده از زردچوبه کافیست کمی زردچوبه و عسل و ماست تازه را با هم مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، سپس صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

۲- از بین بردن لکه های پوستی

با توجه به اینکه زردچوبه باعث لایه برداری پوست می شود، بنابراین به صورت قابل‌ملاحظه‌ای باعث کاهش لکه های پوستی می شود.

۳- جوان سازی پوست

زردچوبه تاثیر زیادی در جوانسازی پوست و کاهش روند پیری پوست دارد، زیرا وجود آنتی اکسیدان ها در زردچوبه باعث می شود با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و به محافظت از پوست در برابر عوامل آسیب زا کمک کند، زیرا وجود رادیکال آزاد بر روی پوست باعث تجزیه کلاژن می شود،کلاژن پروتئینی است که تاثیر زیادی در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و از بین بردن چین و چروک دارد و در صورتی که کلاژن تجزیه شود، افتادگی و چین و چروک زیادی بر روی پوست ایجاد می‌شود، اما زردچوبه این اجازه را به رادیکال‌های آزاد نمی دهد.

خواص ماسک زردچوبه برای پوست

۴- ترمیم سریع تر زخم

زردچوبه دارای کورکومین می باشد، وجود این ماده باعث اکسیداسیون و کاهش التهاب پوست شده در نتیجه تاثیر زیادی در بهبود سریعتر زخم ها دارد، همچنین زردچوبه بر میزان کلاژن سازی تاثیر گذاشته و کلاژن پروتئینی می باشد که در افزایش شادابی و لیفت پوست تاثیر بسیاری دارد و به همین دلیل باعث بهبود وضعیت پوست می شود.

۵- کاهش جای جوش ها

اکثر افراد در زمان نوجوانی با جوش هایی در نواحی مختلف صورت مواجه می‌شوند و در صورتی که این جوش‌ها دست کاری شوند باعث ماندگار شدن جای جوش بر روی صورت می‌شود، اما استفاده از ماسک زردچوبه به دلیل تحریک کلاژن سازی و وجود ماده کورکومین باعث ترمیم جای جوش و کاهش آنها خواهد شد.

۶- درمان پسوریازیس

زردچوبه خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد، بنابراین باعث کاهش التهابات پوستی ناشی از بیماری هایی مانند پسوریازیس می شود، برای درمان پسوریازیس می توان از این ادویه به عنوان مکمل و یا ادویه در غذا استفاده کرد.

۷- درخشان کننده طبیعی پوست

وجود آنتی اکسیدان ها در زردچوبه، باعث خاصیت ضد التهابی آن شده و همچنین به صورت یک لایه بردار بر روی پوست عمل کرده و باعث رفع سلول های مرده سطحی پوست می شود، بنابراین باعث تنفس بهتر پوست شده و بعد استفاده از زردچوبه پوست از درخشش و شفافیت بیشتری برخوردار می باشد.

مواد لازم برای تهیه ماسک زردچوبه برای لک صورت

از ماسک هایی که می توان با استفاده از زردچوبه ساخت و برای لک صورت مورد استفاده قرار داد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- ماسک زردچوبه و گلاب

اگر به دنبال یک ماسک فوق العاده برای کنترل و از بین بردن آکنه های پوستی هستید، ترکیب زردچوبه، گلاب وعسل تاثیر بسزایی در از بین بردن آکنه و کنترل آن دارد، زیرا زردچوبه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و موجب ضد عفونی شدن پوست و جلوگیری از التهابات بر روی آن شده و تاثیر زیادی در از بین بردن لک و قرمزی پوست دارد، برای تهیه این ماسک کافیست سه قاشق چای خوری گلاب را با یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق مرباخوری زردچوبه ترکیب کنید، تا مخلوط یک دستی به دست آید، سپس این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست مورد استفاده قرار دهید، برای دریافت نتایج مثبت دو تا سه بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک زردچوبه برای لک صورت

۲- ماسک زردچوبه و روغن زیتون

یکی دیگر از ماسک هایی که می توان با استفاده از زردچوبه تهیه کرد، ترکیب زردچوبه، ماست و روغن زیتون می باشد که برای تهیه ماسک نیاز به یک تا دو قاشق غذاخوری ماست، نصف قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق چای خوری روغن زیتون می باشد، این مواد را کاملا با هم مخلوط کرده و به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست تان قرار دهید، برای دریافت نتایج مثبت یک تا دو بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

طرز تهیه ماسک زردچوبه و لیمو ترش برای لک قهوه ای صورت

زردچوبه و لیمو دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشند و تاثیر بسزایی در مقابله با باکتری های مخرب دارند و در صورتی که پوست شما چرب بوده و جوش هایی بر روی آن ایجاد شده است و یا در برابر اشعه‌های خورشید آسیب دیده است می‌توان با استفاده از این ماسک، تاثیر زیادی در درمان مشکلات پوستی داشت، زیرا این ماسک باعث پاکسازی پوست از عوامل مخرب شده و موجب تسکین التهاب و قرمزی آن می‌شود.

طرز تهیه ماسک زردچوبه و لیمو ترش برای لک قهوه ای صورت
همچنین به دلیل وجود ویتامین c در آبلیمو این ماسک باعث تحریک کلاژن سازی در پوست و ترمیم آسیب دیدگی های پوستی می شود، برای تهیه این ماسک نیاز به یک قاشق زردچوبه، یک قاشق آبلیموی طبیعی و یک قاشق آب مقطر می باشد، این مواد را  کاملا با هم مخلوط کرده تا به صورت خمیر یکنواخت در آید و به مدت ۲۰ دقیقه ماسک را روی صورت تان قرار دهید و بعد با آب سرد شستشو دهید، بعد استفاده از این ماسک پوست در برابر اشعه‌های خورشید حساس تر می باشد.
بنابراین بعد  آن از ضد آفتاب استفاده شود، چنانچه از این ماسک به مدت دو بار در هفته استفاده شود، تاثیر بسزایی در جوانی، شفافیت پوست و رفع لکه های قهوه ای صورت دارد.

 

مواد لازم برای تهیه ماسک زردچوبه برای انواع پوست

۱- ماسک زردچوبه برای پوست های خشک

پوست خشک در برابر عوامل مختلف محیطی بیشتر آسیب پذیر می باشد،بنابراین باید با استفاده از راهکارهای مختلف تاثیر زیادی در رطوبت رسانی و هیدراتاسیون این گونه پوست ها داشت، یکی از ماسک هایی که می توان برای پوست های خشک مورد استفاده قرار داد، ماسک های زیر می باشند، مواد لازم برای تهیه ماسک عبارتند از:

۱- ماسک زرد چوبه وآرد نخودچی

۱- ۲ قاشق چایخوری آرد نخودچی

۲- مقداری زردچوبه

۳- یک قاشق چای خوری چوب صندل

 ۴- کمی روغن بادام یا روغن زیتون

۵-   یک کرم چای

 تمامی مواد ذکر شده را به خوبی با همدیگر مخلوط کنید، اضافه کردن روغن زیتون به این ترکیب باعث رفع خشکی پوست خواهد شد و زمانی که خمیر یک دستی به دست آمد، این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، سپس با آب گرم آن را شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

۲- ماسک زردچوبه و سفیده تخم مرغ

مواد لازم

۱- نصف قاشق چای خوری گلاب

۲- یک قاشق چای خوری آب لیمو

۳- یک عدد تخم مرغ

۴-  کمی روغن زیتون یا روغن بادام

۵-  کمی زردچوبه

برای تهیه ماسک ابتدا تخم مرغ را با چند قطره روغن زیتون مخلوط کرده و سپس زردچوبه، آبلیمو و گلاب را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی نواحی که دارای خشکی می باشد، قرار دهید و اجازه دهید ماسک خشک شود، سپس آن را با آب گرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت ۳ تا ۴ بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

مواد لازم برای تهیه ماسک زردچوبه برای انواع پوست

۳- ماسک پودر زردچوبه بادام و شیر

مواد لازم برای تهیه ماسک عبارتند از

۱- یک قاشق چایخوری پودر بادام

۲- یک قاشق چای خوری شیر

۳- کمی پودر زردچوبه

برای تهیه ماسک زردچوبه، پودر بادام و شیر را با هم مخلوط کنید تا به صورت خمیری در آید، در صورتی که این ترکیب از غلظت بالایی برخوردار باشد، می توانید کمی شیر به آن اضافه کنید و ماسک مورد نظر را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بمالید و بعد با پارچه گرم و تمیز آن را از روی صورت پاک کنید و سپس با آب سرد شستشو دهید، اما بعد از این ماسک از مرطوب کننده استفاده کنید.

۲- ماسک صورت زردچوبه برای درمان آکنه صورت

ماسک زردچوبه به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد، باعث تسکین پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی آن می شودو تاثیر بسزایی در رفع منافذ آکنه پوست دارد، برای تهیه ماسک به مواد زیر نیاز می باشد.

۱- دو قاشق غذاخوری ماست

۲- یک قاشق چای خوری خاک رس

۳- یک قاشق غذاخوری گلاب

۴- کمی زردچوبه

۵- مقداری پودر چوب صندل

برای تهیه ماسک کافیست تمام مواد را با هم به خوبی مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه ترکیب حاصله را بر روی پوست قرار دهید، سپس صورت را با آب سرد شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت یک بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

۳- ماسک زردچوبه برای پوست چرب

چنان چه میزان ترشح چربی پوست بیش از اندازه باشد، باعث ایجاد جوش های زیر پوستی می شود و به همین منظور می‌توان برای پاک کردن چربی های اضافه و تنظیم میزان تولید سبوم، از ماسک زردچوبه استفاده کرد، که این ماسک باعث جذب چربی های اضافه شده و پوست شما را صاف و یکدست می‌کند و مواد اولیه برای تهیه ماسک عبارتند از

۱- کمی زردچوبه

۲-  کمی پودر چوب صندل

۳- یک قاشق گلاب

 این مواد را کاملاً با هم مخلوط کرده، تا به صورت خمیری درآید و ترکیب حاصله را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

۴- ماسک زردچوبه برای رفع آکنه پوست های چرب

برای تهیه ماسک زردچوبه به منظور رفع آکنه می توان به شیوه زیر عمل کرد

دو قاشق چای خوری آرد نخودچی را با نصف قاشق چای خوری زردچوبه و نصف قاشق چای خوری آب لیمو ترکیب کرده و کمی به آن آب اضافه کنید تا به صورت خمیری شکل شود، سپس ترکیب حاصله را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب سرد، ماسک شسته شود، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

۵- ماسک برای پوست های حساس

۱- ماسک آلوورا و زردچوبه

چنان چه پوست شما از حساسیت بالایی برخوردار می باشد، می توان از ماسک زردچوبه و آلوئه ورا بر روی آن استفاده کرد، برای تهیه ماسک به مواد زیر نیاز می باشد

۱- نصف قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا

۲- یک قاشق چای خوری ماست

۳- دو قاشق چای خوری خاک رس

۴- کمی زردچوبه

برای تهیه ماسک تمام موارد ذکر شده را با هم به خوبی مخلوط کنید تا به صورت خمیری صاف و یکدست شود، سپس ترکیب حاصل را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورتتان قرار دهید و بعد آن را با آب سرد شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت چند بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۲- ماسک زردچوبه، شیر و لیمو

مواد لازم برای تهیه ماسک، نصف قاشق چای خوری آبلیمو، نصف قاشق چای خوری شیر و نصف قاشق چای خوری زردچوبه می باشد.
برای تهیه ماسک مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا به صورت خمیری شکل شود و تمام قسمت های صورت و گردن را با آن پوشش داده و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت چند بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

۶- ماسک زردچوبه برای پوست های که از درخشندگی بالایی برخوردار نیستند.

۱- ماسک زردچوبه، نشاسته، ذرت و عسل

مواد لازم برای تهیه ماسک عبارتند از

۱-  یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه

۲- چند قطره عسل

۳- دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

 برای تهیه آن:

در صورتی که پوست شما چرب می باشد، نصف قاشق چای خوری آب لیمو و یک چهارم فنجان ماست به این ترکیب اضافه کنید اما برای پوست خشک نیاز به اضافه کردن نصف قاشق غذاخوری روغن نارگیل به این ترکیب است، برای تهیه آن نیز کافیست تمامی مواد را با هم مخلوط کنید تا به صورت خمیری شکل درآید و سپس این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، برای پاک کردن آن نیز از یک پارچه مرطوب استفاده کرده و سپس صورت را با آب سرد شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت یک بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مواد لازم برای تهیه ماسک زردچوبه برای رفع تیرگی دور چشم

به منظور درمان تیرگی زیر چشم، می توان از ماسک زردچوبه و آب دوغ استفاده کرد، در واقع استفاده از آب دوغ به دلیل این است که نسبت به شیر دارای چربی کمتری می باشد، می توانید به این منظور از ماست رقیق شده با آب نیز استفاده کنید،  برای تهیه ماسک کافیست.

مواد لازم برای تهیه ماسک زردچوبه برای رفع تیرگی دور چشم
یک قاشق آب دوغ را با یک قاشق زردچوبه ترکیب کرده و کاملا مخلوط نمایید، سپس این ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار دهید، اما مراقب باشید که با چشمان شما تماس نداشته باشد و بعد  زیر چشم خود را با دستمال تمیز پاک کنید، بعد استفاده از این ماسک ممکن است لکه های زرد رنگی در زیر چشم های شما ایجاد شود که با استفاده از کرم مرطوب کننده و کرم دور چشم این لکه ها از بین خواهد رفت، برای دریافت نتایج مثبت ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا استفاده از زردچوبه خطرناک است؟

در استفاده از زردچوبه برای مراقبت از پوست، عارضه ای متوجه فرد نمی شود، اما به منظور اطمینان از بدون عارضه بودن زردچوبه ابتدا مقداری از آن را روی قسمتی از پوست تست کنید و در صورتی که باعث واکنش نشد، بر روی صورت مورد استفاده قرار دهید.

آیا استفاده از زردچوبه خطرناک است؟
برای امتحان کردن کافیست ماسک مورد نظر را تهیه کنید و آن را روی بازوی خود قرار دهید و به مدت یک روز چنانچه بر روی پوست هیچ عارضه ای ایجاد نشد، می توانید از این ماسک بر روی صورت استفاده کنید، اما اگر پوست شما دچار خارش، تورم و قرمزی شد از ماسک زردچوبه، بر روی صورت استفاده نشود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x