کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

لابیاپلاستی بدون بخیه و درد

همه افراد به دنبال زیبایی هستند، اما یکی از نواحی حساس در بدن خانم‌ها ناحیه واژن می‌باشد که ممکن است در اثر عوامل مختلف دچار تغییرات و چین و چروک‌هایی شود که این مورد بر ظاهر آن تاثیر منفی گذاشته و موجب نگرانی خانم‌ها و در نهایت کاهش  اعتماد به نفس آنها می شود، این مسئله به اندازه ای اهمیت دارد که ممکن است بر کیفیت زندگی نیز تاثیرگذار باشد، لابیاپلاستی به منظور تغییر در اندازه لبه‌های واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد و چنانچه لبه‌های ناحیه تناسلی بزرگتر از حد طبیعی باشد و حالت نامناسبی به خود گرفته باشد، می‌توان با انجام لابیا پلاستی باعث بهبود این وضعیت شد و به اندام تناسلی ظاهر زیبایی بخشید.
یکی از روش‌های درمانی برای برش‌ لابیاها استفاده از تیغ جراحی می‌باشد که این روش درمانی با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد، اما برای بستن زخم‌ها از بخیه استفاده می‌شود و ممکن است جای اسکارها بر روی لابیاها باقی بماند.

لابیاپلاستی بدون بخیه و درد
در سال‌های اخیر، فناوری‌های پزشکی پیشرفته‌تری برای انجام لابیاپلاستی بدون بخیه و درد توسعه یافته است.
این فرآیند برای بهبود شکل و اندازه لابیاها انجام می‌شود و امکان استفاده از تکنیک‌های جراحی مینیمالیستی و لیزری را فراهم می‌کند.
با دستگاه‌های پیشرفته لیزر می‌توان رادیاپلاسی بدون بخیه انجام داد و بر روی لابیاهای واژن برش‌های لازم با لیزر زده می‌شود اما باید توجه داشته باشید که همه لابیاها قابل برش با لیزر نمی‌باشند و در واقع تمامی افراد برای جراحی لابیا با لیزر کاندید مناسبی نیستند، چنانچه نیاز به تغییرات اندک لابیا باشد، می‌توان لابیا پلاستی بدون بخیه با لیزر انجام داد، اما در صورتی که میزان بزرگی لابیاها بیشتر باشد، برای نتایج مطلوب باید از تیغ جراحی برای برش استفاده کرد.
لابیا پلاستی بدون بخیه از روش‌های درمانی بدون درد شناخته می‌شود که میزان التهاب و زحم و خونریزی در این روش درمانی نسبت به لابیاپلاستی با تیغ جراحی کمتر می‌باشد.
اما نکته مهم این است که هر عمل جراحی همچنان ممکن است دارای ریسک‌ها و عوارضی باشد.
برای اطمینان کامل از اینکه آیا لابیاپلاستی بدون بخیه و درد برای شما مناسب است یا خیر، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

نحوه لابیاپلاستی بدون بخیه و با لیزر

لابیاپلاستی با لیزر یک روش پیشرفته برای بهبود شکل و اندازه لابیاها است که بدون نیاز به بخیه انجام می‌شود.
این روش با استفاده از لیزر به عنوان ابزار جراحی، امکان انجام تغییرات مورد نیاز را فراهم می‌کند.
نحوه انجام لابیاپلاستی با لیزر به صورت مختصر به شرح زیر است.

۱- مشاوره
ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید تا نیازها و اهداف خود را بیان کنید و او با شما در مورد روش‌ها، انتظارات و ریسک‌های ممکن صحبت کند.

۲- بررسی و ارزیابی
پزشک با بررسی لابیاها و اندازه آنها، به شما راهنمایی می‌کند که چه تغییراتی می‌توانید انجام دهید.

۳- عمل جراحی
در هنگام جراحی، لیزر برای برش و تنظیم لابیاها استفاده می‌شود.
این روش کمترین خراش و صدمه به بافت‌های اطراف را به همراه دارد.

نحوه لابیاپلاستی بدون بخیه و با لیزر

۴- بازگشت به خانه
بدون نیاز به بخیه، بازگشت به خانه بسیار سریعتر است و زمان بازیابی نیز کوتاه‌تر است.

۵- مراقبت‌های پس از عمل
پس از عمل، پزشک شما مراقبت‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای بهبود سریع‌تر شما را ارائه می‌دهد.
باید توجه داشته باشید عمل لابیاپلاستی چنانچه نزد یک جراح متخصص صورت گیرد نه تنها باعث بهبود ظاهر اندام تناسلی می‌شود، بلکه تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد جنسی نیز دارد، بنابراین چنانچه پزشک متخصص تشخیص دهد، استفاده از لیزر با توجه به وضعیت لابیاهای فرد، باعث دریافت نتایج مثبتی می‌شود، ابتدا از این روش درمانی استفاده می‌کند اما چنانچه وضعیت لابیاها نیاز به اصلاحات بیشتری داشته باشد، استفاده از تیغ جراحی را ترجیح می‌دهد.
در واقع چنانچه اندازه لابیاها بیش از اندازه بزرگ باشد از لیزر به منظور رفع عدم تقارن یا کوچک کردن سایز لابیاها نمی‌توان استفاده کرد. عمل لابیا پلاستی با تیغ جراحی، باعث ایجاد بخیه‌ها و خونریزی در ناحیه مورد نظر می‌شود به خصوص اگر پزشک متخصص در این زمینه از مهارت و تخصص کافی بهره‌مند نباشد و بخیه‌ها به درستی و در ناحیه مناسبی زده نشود، در این وضعیت احتمال ایجاد اسکار بر روی لابیاها زیاد می‌باشد و باعث ایجاد ظاهر نازیبا در ناحیه واژن خواهد شد.
مهم است توجه داشته باشید که لابیاپلاستی با لیزر همچنان یک فرآیند جراحی است و با دقت و تخصص بالا انجام می‌شود.
همچنین، عوارض و ریسک‌های ممکن در این عمل همچنان وجود دارند که پزشک شما قبل از انجام عمل به شما توضیح می‌دهد.

فواید لابیاپلاستی بدون بخیه

لابیاپلاستی بدون بخیه با لیزر، که یک فرآیند پیشرفته‌تر از لابیاپلاستی سنتی است، به عنوان یک روش جراحی تغییر شکل و اندازه لابیاها استفاده می‌شود.
برخی از فواید این روش عبارتند از:

۱- بدون بخیه
این روش از تکنیک‌های لیزری استفاده می‌کند، بنابراین نیازی به بخیه پس از عمل وجود ندارد.
این به معنای کاهش علائم جراحی و بازیابی سریع‌تر است. در صورتی که عمل لابیاپلاستی با استفاده از تیغ جراحی انجام گیرد، فرد نیاز به استراحت بعد از عمل لابیاپلاستی دارد، اما در صورت انجام لابیا پلاستی با لیزر، فرد می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را از همان روز اول از سر بگیرد، زیرا در این روش درمانی در ناحیه مورد نظر خونریزی وجود ندارد و نیازی به مراقبت از بخیه‌ها نیست.

۲- کاهش خطر عفونت
با نداشتن بخیه‌ها، خطر عفونت در محل جراحی کاهش می‌یابد.

۳- زمان بازیابی کوتاه‌تر
 بدون بخیه‌ها، زمان بازیابی برای بیمار کوتاه‌تر خواهد بود و اغلب بیماران به فعالیت‌های روزمره خود زودتر بازگشت می‌کنند.
در صورتی که از تیغ جراحی برای عمل لابیاپلاستی استفاده شود، نیاز به مدت زمان طولانی‌تری برای بهبودی بخیه‌ها می‌باشد و این مدت زمان در حدود یک ماه می‌باشد، اما چنانچه از لیزر در لابیاپلاستی استفاده شود، فرد سریعتر بهبود پیدا می‌کند.

۴- کمترین خراش
روش لابیاپلاستی با لیزر با کمترین خراش به بافت اطراف همراه است که به طرز محسوسی باعث حداقل کشیدگی و تغییر در حساسیت ناحیه تحت جراحی می‌شود.

فواید لابیاپلاستی بدون بخیه

۵- اصلاح ظاهر و راحتی
 این روش به طور موثری مشکلات ظاهری مربوط به لابیاها را اصلاح می‌کند و می‌تواند به بهبود راحتی بیماران کمک کند.
همه افراد کاندید مناسبی برای انجام عمل لابیا با لیزر نیستند، بنابراین چنانچه قصد دارید لابیا پلاستی با لیزر و بدون بخیه انجام دهید، ابتدا با پزشک متخصص مشورت نمایید و از عوارض احتمالی، مزایا و معایب این روش درمانی آگاه شوید، بهتر است بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر به مدتی از انجام رابطه جنسی خودداری کنید و این مدت زمان را پزشک برای شما تعیین می‌کند، همچنین رعایت بهداشت تناسلی بعد از انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر بسیار با اهمیت می‌باشد و طبق صلاحدید و نظر پزشک عمل نمایید، در واقع توصیه پزشک برای افراد مختلف با توجه به شرایط آنها متفاوت می‌باشد.
در مورد شکل لابیاها برخی افراد بر این باورند که فرم آنها برای آنها مشکلاتی ایجاد نخواهد کرد، اما باید در نظر داشته باشید که حجم لابیاها را بیشتر چربی تشکیل می‌دهد و هرچه میزان این چربی بیشتر باشد باعث افزایش سایز لابیاها می‌شود، بنابراین لابیای خارجی هر زن با زن دیگر متفاوت می‌باشد و این موضوع در دوران بارداری به دلیل افزایش جریان خون در این ناحیه قابل رویت خواهد بود، اما اگر اندازه لابیاها کوچکتر از حد نرمال باشد و باعث ایجاد اختلال در روند و عملکرد واژن نباشد و در مسیر خروج ترشحات واژن اختلالی ایجاد نکند، نیازی به نگرانی در مورد ظاهر آن نیست. باید به یاد داشته باشید که اندازه و فرم لابیاها بعد از دوران بلوغ تغییر می‌کند و ممکن است باعث ناراحتی افراد در هنگام لباس پوشیدن شود.
از عوامل تاثیرگذار بر بزرگ شدن لابیاها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- تغییرات هورمونی
یکی از عوامل موثر بر اندازه لابیاها، تغییرات هورمونی می‌باشد به گونه‌ای که ممکن است در دوران بارداری و یائسگی خانم‌ها با این مشکل مواجه شوند و اندازه لابیاها بزرگتر از حد معمول شود.

۲- عوامل ژنتیکی
گاهی خانم‌ها به صورت ژنتیکی دارای لابیاهای بزرگتر از حد نرمال می‌باشند، که این مشکل باعث ایجاد اختلالاتی در زندگی آنها خواهد شد.

۳- تعداد بارداری‌
با افزایش تعداد بارداری احتمال کشیدگی ناحیه واژن افزایش پیدا می‌کند و این موضوع بر تغییر سایز لابیاها تاثیرگذار می‌باشد، به گونه‌ای که با افزایش تعدد بارداری امکان افزایش حجم لابیا وجود دارد.

۴- افزایش سن
با افزایش سن میزان کلاژن سازی پوست کاهش پیدا می‌کند و با توجه به نزدیک شدن زمان یائسگی، احتمال شلی و افتادگی لابیاها افزایش پیدا می‌کند، به گونه‌ای که بعد از دوران یائسگی به دلیل کاهش هورمون‌های جنسی، اندازه لابیاها نیز کاهش می‌یابد.
با بزرگتر شدن لابیاها احتمال ایجاد مشکلات زیر وجود دارد.

۱- با افزایش سایز لابیاها، امکان ایجاد ناراحتی در هنگام برخورد لابیا با اشیا وجود دارد، به عنوان مثال چنانچه فرد فعالیت‌هایی مانند بدنسازی انجام دهد، بین ناحیه اضافی لابیا و واژن اصطکاک وارد می‌شود و باعث ایجاد درد خواهد شد، همچنین در هنگام رابطه جنسی و پوشیدن لباس‌های تنگ نیز ناراحتی برای فرد ایجاد می‌شود.

۲- لابیاهای بزرگ باعث می‌شود چین‌ها و پوست‌های بیشتری در قسمت ورودی واژن ایجاد شود که باعث ایجاد اختلال در هنگام شست و شو خواهد شد و در صورتی که برای شستشو دقت کافی نداشته باشید، میزان باکتری‌ها در این ناحیه افزایش پیدا می‌کند و باعث ایجاد عفونت خواهد شد.
مهم است که برای انجام لابیاپلاستی یا هر نوع جراحی دیگر، با پزشک متخصص مشورت کنید تا روش مناسب برای شما تعیین شود و ریسک‌ها و فواید به شما توضیح داده شود.

نقاهت پس از لابیاپلاستی بدون بخیه

نقاهت پس از لابیاپلاستی بدون بخیه با لیزر ممکن است بین افراد متفاوت باشد و بستگی به ویژگی‌های شخصی، تکنیک‌های استفاده شده در جراحی و عملکرد بدن در بازیابی دارد.
اما به طور کلی، در ادامه نقاهت پس از لابیاپلاستی بدون بخیه را برای شما شرح می‌دهم.

۱- درد و تورم
در روزهای اول پس از عمل، ممکن است درد و تورم در ناحیه لابیاها وجود داشته باشد.
معمولاً این علائم به مرور زمان کاهش می‌یابند.

۲- داروهای تسکین دهنده
پزشک ممکن است شما را به استفاده از داروهای تسکین دهنده دستور دهد تا به کاهش درد و عدم راحتی کمک کند.

۳- مراقبت‌های ناحیه جراحی
برای جلوگیری از عفونت و ایجاد مشکلات دیگر، پزشک شما ممکن است مراقبت‌های خاصی برای ناحیه جراحی تعیین کند.

نقاهت پس از لابیاپلاستی بدون بخیه

۴- محدودیت فعالیت‌ها
در طول نقاهت، باید از فعالیت‌های فیزیکی شدید خودداری کنید و اجتناب از محدودیت‌های پزشکی رعایت کنید.

۵- بازگشت به فعالیت‌های روزمره
ممکن است پس از چند هفته، بتوانید به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید.
اما هر فرد به صورت متفاوت به بازیابی پاسخ می‌دهد، بنابراین ممکن است زمان بازگشت به فعالیت‌ها برای شما متفاوت باشد.
مهم است که همواره دستورات پزشک خود را دنبال کنید و اگر هرگونه علائم نگران‌کننده یا مشکلات بعد از عمل داشتید، به پزشک خود اطلاع دهید.
این اطلاعات تنها یک راهنمای کلی هستند و تجربه هر فرد ممکن است متفاوت باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نکات مهم لابیاپلاستی بدون بخیه

لابیاپلاستی بدون بخیه با لیزر یک فرآیند جراحی پیشرفته است که نیازمند توجه و مراقبت‌های خاصی پس از عمل است.
در ادامه، به برخی از نکات مهم پس از لابیاپلاستی بدون بخیه توجه کنید.

۱- رعایت دستورات پزشک
دقیقاً به دستورات پزشک خود عمل کنید.
مراقبت‌ها، مصرف داروها و همچنین محدودیت‌ها را به دقت پیروی کنید تا بازیابی بهتر و سریع‌تری داشته باشید.

۲- مراقبت از ناحیه جراحی
ناحیه لابیاها بعد از عمل حساس است و نیاز به مراقبت دارد.
رعایت بهداشتی و شستشوی دقیق ناحیه لازم است تا از عفونت‌ها و مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

۳- توقف از فعالیت جنسی
پزشک شما ممکن است توصیه کند تا در مدت زمان معینی از فعالیت جنسی خودداری کنید تا به ناحیه جراحی زمان کافی برای بازیابی داده شود.

نکات مهم لابیاپلاستی بدون بخیه

۴- اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی سنگین
در مدت زمان معینی از فعالیت‌های فیزیکی سنگین و ورزش‌های غیرمناسب خودداری کنید تا زمان بازگشت به فعالیت‌های روزمره کوتاه‌تر شود.

۵- پوشیدن لباس‌های مناسب
انتخاب لباس‌های مناسب که ناحیه جراحی را محافظت کنند و باعث فشار روی ناحیه لابیاها نشوند، اهمیت دارد.

۶- توجه به علائم نگران‌کننده
اگر هرگونه علائم نگران‌کننده مانند خونریزی شدید، عفونت، تورم یا درد شدید داشتید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

۷- صبر و تحمل
بازیابی کامل پس از لابیاپلاستی ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد.
صبر و تحمل کنید و به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید.
مهم است که همواره با پزشک خود در تماس باشید و هرگونه سوال یا نگرانی را به او مطرح کنید.
همچنین، پیروی دقیق از راهنمایی‌های پس از عمل به شما کمک می‌کند تا بازیابی بهتر و موفق‌تری داشته باشید.

بیهوشی در لابیاپلاستی بدون بخیه

لابیاپلاستی بدون بخیه با لیزر معمولاً با استفاده از بیهوشی محلی یا بیهوشی کلی انجام می‌شود، به عنوان یک فرآیند جراحی تغییر شکل و اندازه لابیاها.
نوع بیهوشی که پزشک مورد نظر شما استفاده می‌کند، بستگی به وضعیت جسمی شما و ترجیحات پزشک دارد.

۱- بیهوشی محلی
در این نوع بیهوشی، پزشک یک مخزن کوچک از مواد بیهوش‌کننده را به ناحیه لابیاها تزریق می‌کند تا بی حسی موضعی فراهم شود و ناحیه جراحی بی‌حس شود.
این نوع بیهوشی معمولاً برای مداخلات کوچک و غیرگسترده استفاده می‌شود.

بیهوشی در لابیاپلاستی بدون بخیه

۲- بیهوشی کلی
در این نوع بیهوشی، شما کاملاً بی‌حس می‌شوید.
پزشک از داروها یا گازهای خاصی استفاده می‌کند که شما را به خواب عمیق می‌بردند تا طول عمل جراحی بتواند انجام شود.
قبل از انجام عمل لابیاپلاستی بدون بخیه، پزشک شما با شما در مورد نوع بیهوشی و توضیحات مربوط به آن بحث خواهد کرد.
ممکن است پزشک نیاز داشته باشد تا آزمایشات اولیه انجام دهد و تاریخچه پزشکی شما را بررسی کند تا بهترین گزینه بیهوشی را برای شما انتخاب کند.
همچنین، اگر هرگونه سوابق حساسیت به داروها یا مسائل پزشکی دیگر دارید، به پزشک خود اطلاع دهید تا احتیاط‌های لازم را در نظر بگیرد.

هزینه لابیاپلاستی بدون بخیه

هزینه لابیاپلاستی بدون بخیه با لیزر ممکن است متفاوت باشد و بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله:

۱- مکان جغرافیایی کلینیک
یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه لابیاپلاسی با لیزر، موقعیت جغرافیایی کلینیک می‌باشد زیرا کلینیک‌ها با توجه به موقعیتی که دارند باید هزینه‌های مختلفی را پرداخت نمایند و پرداخت این هزینه‌ها بر دریافت هزینه از مراجعین تاثیرگذار می‌باشد و هرچه یک کلینیک از موقعیت بهتری برخوردار باشد، امکان افزایش هزینه لابیا پلاستی وجود دارد.

۲- میزان سابقه و مهارت جراح لابیاپلاستی
میزان مهارت و سابقه پزشک متخصص بر دریافت نتایج مطلوب و کاهش عوارض بسیار تاثیرگذار می‌باشد، بنابراین هرچه پزشک جراح از تخصص و مهارت بیشتری در این زمینه برخوردار باشد، امکان افزایش هزینه لابیا پلاستی وجود دارد.

۳- تجهیزات کلینیک
هرچه تجهیزات کلینیک مورد نظر پیشرفته‌تر باشد، میزان هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا می‌کند.

هزینه لابیاپلاستی بدون بخیه

۴- نوع دستگاه لیزر
دستگاه لیزری که برای انجام لابیا پلاستی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای برندهای متفاوتی می‌باشند و نوع این دستگاه‌ها بر دریافت نتایج مطلوب و کاهش عوارض تاثیرگذار می‌باشد، هرچه دستگاه لیزر از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، امکان افزایش هزینه لابیاپلاستی وجود دارد.

۵- میزان عدم تقارن لابیاها و بزرگی آنها
یکی دیگر از موارد تاثیرگذار بر هزینه انجام عمل لابیاپلاستی، میزان عدم تقارن و بزرگی لابیاها می‌باشد و هرچه عدم تقارن و بزرگی لابیاها بیشتر باشد، امکان افزایش هزینه وجود دارد.
 برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در مورد هزینه‌های لابیاپلاستی بدون بخیه، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید یا با مراکز پزشکی مختلف تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری راجع به هزینه‌ها و خدمات ارائه‌شده به دست بیاورید.
همچنین، ممکن است بیمه در برخی موارد هزینه‌های جراحی را تحت پوشش قرار دهد، بنابراین این نیز می‌تواند در محاسبه هزینه نقش داشته باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x