کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

روش های جایگزین کاشت مو

موی سر تاثیر بسیار زیادی در افزایش جذابیت چهره دارد، اما گاهی در اثر عوامل مختلف، موها دچار ریزش می‌شود.
در صورتی که ریزش موهای سر باعث افزایش نگرانی و حتی افسردگی در شما شده است و اعتماد به نفس شما کاهش یافته است، قبل از انجام هر روشی با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید، تا با توجه به اهداف شما بهترین نتایج را به دست آورید.
روش‌های مختلفی به منظور افزایش تراکم موها و ترمیم آنها وجود دارد، که از این روش‌ها می‌توان استفاده از مواد پوشش دهنده، اکستنشن‌ها، یونیت مو، استفاده از موهای مصنوعی را نام برد. اگر جز افرادی هستید که خواهان انجام کاشت مو نیستید، می‌توانید از روش‌های جایگزین کاشت مو استفاده کنید، که این روش‌ها به صورت غیر جراحی بوده و هیچگونه دردی متوجه فرد نخواهد شد، اما باید بدانید که این روش‌ها با اینکه به صورت غیر تهاجمی می‌باشند، اما به صورت مداوم نیاز به ترمیم دارند و نتایج دائمی نخواهند داشت.
جایگزین‌هایی برای کاشت مو وجود دارند، برای افرادی که از کاشت مو استفاده نمی‌کنند یا به دلایل مختلف از آن خودداری می‌کنند، مناسب باشند.
در زیر تعدادی از این روش‌های جایگزین را ذکر می‌کنیم.

روش های جایگزین کاشت مو

۱ترمیم مو
ترمیم مو با استفاده از مواد مصنوعی یا طبیعی می‌تواند بهبود چگالی و ظاهر موها را ایجاد کند.

۲  استفاده از محصولات آرایشی
محصولات آرایشی مانند پودر‌ها یا اسپری‌های مخصوص می‌توانند کمک کنند تا ناحیه‌های کم‌مو را پوشش دهند و ظاهر پرپشت‌تری به موها ببخشند.

۳استفاده از پروتزهای مویی
پروتزهای مویی که به سر یا مناطق کممویی اضافه میشوند، میتوانند به شما ظاهری طبیعیتر از موها بدهند.

۴استفاده از دستگاههای الکترونیکی
 برخی دستگاههای الکترونیکی و تکنولوژیها برای تقویت رشد موها مورد استفاده قرار میگیرند.
این دستگاهها ممکن است برای افزایش چگالی موها مفید باشند.

۵مراقبتهای خانگی
استفاده از محصولات مراقبتی مو، ماساژ مخصوصی یا مصرف مکملهای مو ممکن است به بهبود چگالی و سلامت موها کمک کند.

۶  تغذیه مناسب
 تغذیه سالم و مناسب میتواند به بهبود رشد موها و حفظ سلامت آنها کمک کند.
بسته به وضعیت شما و نیازهایتان، این روش‌ها می‌توانند به عنوان جایگزین‌هایی برای کاشت مو مطرح شوند.
به هر حال، مهمترین مرحله این است که با پزشک تخصصی مشورت کنید تا بهترین راهکار برای شما تعیین شود و توقعات واقعی از نتایج را در نظر بگیرید.

روش های درمانی جایگزین کاشت مو

برای افرادی که از کاشت مو استفاده نمی‌کنند یا به دلایل مختلف از آن خودداری می‌کنند، روش‌های درمانی جایگزینی وجود دارد که می‌توانند به بهبود و نگهداری از موها کمک کنند.
در زیر تعدادی از این روش‌های درمانی جایگزین را آورده‌ایم.

۱پی آر پی
پی آر پی یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی ریزش مو می‌باشد که به صورت غیر جراحی انجام می‌گیرد، در این روش از فرد نمونه خون گرفته می‌شود و با قرار دادن نمونه خون در دستگاه سانتریفیوژ باعث خالص سازی آن شده، در واقع دستگاه سانتریفیوژ باعث جداسازی پلاسما و گلبول‌های قرمز می‌شود.
پلاسما به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود در واقع پلاسما حاوی پلاکت‌هایی می‌باشد.
وجود مواد مغذی و چند فاکتور رشد در پلاکت‌ها باعث تحریک رشد موهای جدید و افزایش ضخامت آنها می‌شود.
این روش درمانی طی چندین جلسه انجام می‌گیرد و با گذشت زمان و بهبود تدریجی، نتایج آن قابل مشاهده می‌شود.
 به طور معمول برای هر فرد سه جلسه درمان در نظر میگیرند که بین هر جلسه درمانی ۴ تا ۶ هفته فاصله میباشد، اما بعد از این زمان نیز، نیاز به درمانهای تکمیلی میباشد.
از مزایای این روش درمانی، نتایج طبیعی، تقویت رشد موها، جلوگیری از ریزش مو، نداشتن نیاز به زمان ریکاوری پس از درمان، درصد موفقیت بالا و غیر تهاجمی بودن آن میباشد.

۲لیزر درمانی
برای تحریک رشد سلولی و افزایش فولیکول‌های از روش لیزر درمانی استفاده می‌شود، که این روش بیشترین تاثیرگذاری را برای طاسی مردانه و زنانه و درمان آلوپسی دارد.
برای درمان سایر مشکلات نیز از این روش استفاده می‌شود، مانند ریزش مو پس از شیمی درمانی یا ریزش شدید پس از بارداری یا یائسگی، به عنوان درمان تکمیلی از لیزر درمانی در کنار سایر روش‌ها نیز استفاده می‌شود.
این روش درمانی به صورت غیر تهاجمی انجام گرفته و بدون درد می‌باشد. در واقع استفاده از لیزر باعث تحریک سلول‌های بنیادی مسئول بازسازی فولیکول‌های مو می‌شود و در ناحیه مورد نظر موهای جدیدی رشد می‌کند، همچنین اشعه لیزر تاثیر بسزایی در افزایش جریان خون در ناحیه مورد نظر داشته و باعث می‌شود به فولیکول‌های مو مواد مغذی و اکسیژن بیشتری برسد، که این مورد باعث افزایش ضخامت و پرپشتی موها می‌شود.
باید بدانید این روش درمانی برای افرادی نتایج مطلوب به همراه خواهد داشت که در مراحل اولیه ریزش مو باشند یا ریزش موی آنها در حد جزئی باشد اما چنانچه فرد سال‌های زیادی دچار طاسی شده باشد، استفاده از این روش درمانی تاثیری نخواهد داشت، زیرا در ناحیه مورد نظر فولیکولی وجود ندارد.

۳مزوتراپی مو
در این روش محلولی که حاوی مواد مختلفی می‌باشد به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود، تا باعث افزایش تراکم موها در آن ناحیه شود.
از مواد ترکیبی در این محلول می‌توان ویتامین‌های گروه B را نام برد که باعث تقویت و ترمیم موها می‌شود، همچنین در این ترکیب مس و روی وجود دارد که تاثیر بسزایی در جلوگیری از دیسروفی ساختار مو دارد، اسید هیالورونیک باعث تسریع رشد موها و تغذیه فولیکول‌ها می‌شود و مورد دیگری که باعث افزایش جریان خون در پوست سر و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود و اکوآنزیم را تامین می‌کند اسیدهای آمینه می‌باشند.
از مزایای مزوتراپی می‌توان به کم تهاجمی بودن آن اشاره کرده و همچنین نسبت به سایر روش‌های درمانی قیمت مناسبی دارد و بعد از انجام آن نیازی به گذراندن دوران نقاهت نیست، همچنین میزان دردی که متوجه فرد می‌شود به صورت حداقل بوده و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد، در صورتی که در مورد درد ناشی از انجام این روش درمانی احساس نگرانی دارید، قبل از انجام درمان از متخصص بخواهید ناحیه مورد نظر را بی‌حس کند، گاهی در داخل محلول نیز ماده بی‌حسی وجود دارد که باعث می‌شود هیچ دردی را در زمان تزریق احساس نکنید.
اما این روش درمانی برای افرادی نتایج مطلوب خواهد داشت که در اثر ضعف،  فولیکول‌ها موهای آنها دچار ریزش شده باشد.

روش های جایگزین کاشت مو

۴پروتز مو
یکی دیگر از روش‌های جایگزین برای کاشت مو پروتز مو می‌باشد، که در این روش از تار موهای طبیعی یا موهای مصنوعی در قسمت‌های کم پشت یا تاس سر استفاده می‌شود.
زمان دریافت نتایج مثبت از کاشت مو حداقل ۹ نام می‌باشد و افرادی که برای پیوند مو فرصت کافی ندارند، می‌توانند از پروتز مو به عنوان جایگزین برای مراسم‌های ضروری استفاده کنند.
در واقع استفاده از این روش درمانی باعث می‌شود شما بتوانید در کمترین زمان ممکن موهای پرپشتی داشته باشید و در مراسم مورد نظر حضور پیدا کنید و تفاوت آن با کلاه گیس در ظاهر کاملاً طبیعی آن می‌باشد، زیرا استفاده از کلاه گیس به صورت مصنوعی به نظر می‌رسد، اما با توجه به اینکه در پروتز مو از موهای طبیعی استفاده شده و در محل طاس سر و یا کم پشت سر موها با استفاده از چسب مخصوص قرار می‌گیرد، ظاهر آن طبیعی می‌باشد.

۵دارودرمانی
به عنوان جایگزین کاشت مو می‌توان از روش‌های دارو درمانی نیز استفاده کرد که از این داروها می‌توان داروی فیناستراید و ماینوکسیدیل را نام برد.
 داروی ماینوکسیدیل باعث تقویت مو و رشد مجدد آنها شده و تاثیر بسزایی در کاهش ریزش موها دارد، این دارو بدون نسخه نیز قابل تهیه میباشد و میتوانید آن را از داروخانهها تهیه کنید، اما قبل از استفاده از این دارو بهتر است شدت طاسی و علت آن توسط پزشک متخصص بررسی شود و استفاده از این دارو را تایید کند.
داروی ماینوکسیدیل به صورت ۲درصد و ۵ درصد میباشد که برای درمان ریزش شدید مو از ماینوکسیدیل ۵ درصد استفاده میشود، اما باید بدانید که این دارو به صورت موضعی مورد استفاده قرار میگیرد و به صورت خوراکی نیست.
از عوارض آن میتوان به التهاب پوست سر و قرمزی آن اشاره کرد و در صورتی که مداوم از آن استفاده شود، باعث نازک شدن پوست سر و ایجاد مشکلاتی خواهد شد، بنابراین خودسرانه از آن استفاده نکنید.
داروی فیناستراید نیز مناسب آقایان میباشد که به منظور کاهش ریزش مو از آن استفاده میشود، در واقع این دارو گزینه مناسبی برای خانمها نیست این دارو بر روی هورمونهای مردانه تاثیر گذاشته و باعث متوقف کردن ترشح آنها در بدن میشود، بنابراین با تاثیری که بر هورمونهای بدن دارد نباید به صورت خودسرانه مصرف شود.

۶استفاده از شامپوها
در صورتی که استفاده از شوینده نامناسب باعث نازکی ساقه‌های مو و ریزش آنها شده باشد، می‌توان از شامپوهایی که موجب تقویت فولیکول‌ها و افزایش رشد موها می‌شود، استفاده کرد.
این شامپوها حاوی ترکیباتی از قبیل کافئین، کتوکونازول، بیوتین سائوپالمتو و ترکیبات آبرسان می‌باشند.
اما برای انتخاب این شامپوها بر اساس میزان چربی و خشک بودن پوست سر و همچنین وضعیت موها و وجود بیماری‌های پوستی باید برای شما بهترین شامپو انتخاب شود، بنابراین انتخاب شامپو را بر عهده متخصص بگذارید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روش جایگزین کاشت مو THR

از جدیدترین روش‌های جایگزین کاشت مو تکنیک THR یا ترمیم مو یا پیوند پوست می‌باشد که در این روش از موهای طبیعی انسان استفاده شده و به پوست با استفاده از یک چسب پزشکی متصل می‌شود، در واقع این روش به صورت پیشرفته‌تر و دارای ماندگاری بالاتری نسبت به موهای مصنوعی می‌باشد که در آن دقیقاً مطابق با اندازه ناحیه نازک یا طسی سر، غشای فوق العاده نازک THRتولید می‌شود و باعث کنار هم نگه داشتن موها می‌شود.
این روش درمانی به صورت غیر تهاجمی انجام می‌گیرد و برای رفع ریزش مو رویکردی هدفمند ارائه می‌کند، نتایج آن به گونه‌ای می‌باشد که این موها تطابق لازم را با رنگ، حالت و تراکم موهای شخص مورد نظر دارد، قبل از انجام این شیوه درمانی پوست سر کاملاً تمیز و لایه برداری می‌شود.

روش جایگزین کاشت مو THR
غشای استفاده شده در این روش به اندازه‌ای نازک و طبیعی می‌باشد که لمس آن غیر ممکن است با انجام این شیوه درمانی می‌توانید در فعالیت‌هایی مانند انجام فعالیت‌های ورزشی یا شنا را انجام دهید، بدون اینکه نگران آسیب پذیر بودن موها باشید، زیرا این غشا نفوذ پذیر است و نتایج آن طبیعی باقی می‌ماند، میزان ماندگاری نتایج THRدر حدود ۴ تا ۶ هفته می‌باشد.
در واقع روشTHR به عنوان جایگزین کاشت مو نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، زیرا بر خلاف کاشت مو، این روش درمانی نتایج دائمی ندارد بلکه به صورت موقتی می‌باشد و در صورتی که افراد جهت عمل پیوند بانک موی مناسبی نداشته باشند و استفاده از سایر روش‌های درمانی تاثیر مطلوبی بر روی آنها نداشته باشد و یا اینکه تمایلی به انجام جراحی و کاشت مو ندارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.
که در این تکنیک غشای پلی یورتان تراوا بر روی پوست سر متصل می‌شود و موهای واقعی یا موهای مصنوعی بر روی آن استفاده شده است.

روش THR چگونه انجام می شود؟

یکی از روش‌هایی که به منظور افزایش تراکم کلی موها مورد استفاده قرار می‌گیرد روش THRمی‌باشد که این روش به خصوص برای افرادی که بانک موی ضعیف دارند یا در مناطق خاصی نیاز به ترمیم مو دارند، مناسب است.
فرآیند THR به شرح زیر انجام می‌شود.
توسط اسکن‌های دیجیتالی در ابتدا سر اسکن شده تا در مورد ضخامت تار مو، تراکم، رنگ مو، نوع موج مو و ساقه مو، اطلاعاتی به دست آید تا الیافی که مورد استفاده قرار می‌گیرند به موی خود فرد شبیه باشند تا نتایج به صورت طبیعی تر مشاهده شود.

روش THR چگونه انجام می شود؟ در مرحله بعد دقیقاً مطابق با اندازههای ناحیه موهای کم پشت و نازک شده و یا ناحیه طاسی یک غشای فوق العاده نازک THRایجاد میشود که مانند پوست طبیعی سر وظیفه نگهداری موها را دارد، مطابق با الگوی رشد موی سر شما، رنگ، موج، بافت و تراکم موهای شما در ناحیه مورد نظر استفاده میشود، اما قبل از استفاده از این غشای نازک باید ناحیه مورد نظر تمیز و لایه برداری شود، غشا به اندازه ای نازک میباشد که حتی با لمس نیز تشخیص آن غیر ممکن میباشد و با توجه به اینکه این غشا نفوذ پذیر میباشد، انجام هر فعالیتی برای شما امکانپذیر بوده و پوست سرتان سالم میماند، نتایج آن به مدت ۴ تا ۶ هفته ماندگار میباشد.
در واقع این غشا میتواند از مشهای مصنوعی، لاتکس یا مواد توری باشد که موهای ساخته شده به این غشا بافته میشوند یا اینکه تزریق انجام میگیرد، کیفیت موها میتواند به صورت طبیعی باشد یا اینکه موهای مصنوعی ساخته شده با مواد شیمیایی یا نانوپلیمری و از نظر تراکم نیز متفاوت میباشند.
 

مزایا روش THR

روش THRبه صورت غیر تهاجمی انجام می‌گیرد، بنابراین نیازی به جراحی نیست و هیچگونه درد و خونریزی و تورمی متوجه فرد نخواهد شد، در صورتی که فرد بانک موی مناسبی نداشته باشد، استفاده از این شیوه درمانی قابل انجام می‌باشد و با توجه به اینکه اکثر خانم‌ها نیاز به تراکم موی بالایی دارند، کاشت مو برای خانم‌ها تاثیر بسزایی در افزایش تراکم کلی موها ندارد و به صورت ناحیه‌ای موها دچار افزایش تراکم خواهند شد، اما در روش THR به این شیوه نیست و تراکم به صورت کلی می‌باشد.

مزایا روش THR

 معایب روش THR

همانطور که هر روش پزشکی دارای مزایا و معایب است، ترمیم مو با روش THR نیز معایبی دارد.
در واقع میزان معایب روش THR نسبت به مزایای آن بیشتر می‌باشد و از معایب آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱نتایج آن به صورت دائمی نیست و به مرور زمان احتیاج به ترمیم مکرر دارد، در نتیجه باعث افزایش هزینهها حتی بیشتر از جراحی خواهد شد.

۲شبیه کلاه گیس میباشد و موها هیچگونه رشدی ندارد و حتی دچار ریزش نیز خواهند شد.

۳عوارض پوستی مانند حساسیتهای پوستی برای فرد ایجاد میشود در بعضی موارد بیماریهای عفونی و قارچی نیز بروز میکند.

 معایب روش THR 

۴باعث ایجاد خارش در پوست سر میشود.
ایجاد خارش در پوست سر بسیار آزاردهنده می‌باشد و یکی از معایب روش THRخارش آن می‌باشد.

۵به مرور زمان موها دچار ریزش میشود و این مشکل به دلیل تجمع چربی و تعریق پوست سر است.
در واقع از روش THR نمی‌توان به عنوان جایگزین برای کاشت مو استفاده کرد، این روش درمانی بیشتر جنبه تبلیغی دارد و عوارض زیادی را متوجه فرد خواهد کرد که در نهایت ممکن است باعث ریزش موهای طبیعی فرد نیز شود. 

کلام اخر

موها در اثر عوامل مختلفی مانند افزایش سن، ژنتیک استرس، استفاده از مواد شوینده نامناسب و عدم تغذیه کافی دچار ریزش می‌شوند و این کاهش تراکم و ریزش موها در بعضی افراد باعث ایجاد استرس و کاهش اعتماد به نفس می‌شود، بنابراین این افراد سعی بر این دارند با استفاده از روش‌های مختلف باعث افزایش تراکم موهای خود شوند.
روش‌های درمانی ریزش مو به صورت تهاجمی و غیر تهاجمی می‌باشند، از روش‌های غیر تهاجمی می‌توان به لیزر درمانی، prp مزوتراپی اشاره کرد، اما از روش‌های تهاجمی کاشت مو می‌باشد که امروزه یکی از پرطرفدارترین روش‌های درمانی بوده و نتایج مطلوبی به همراه دارد.
گاهی از روش THRکه به صورت غیر تهاجمی می‌باشد به عنوان جایگزین کاشت مو نام برده می‌شود، اما باید بدانید این روش درمانی نتایجی دائمی نخواهد داشت.
تنها مزایای آن این است که به صورت غیر تهاجمی انجام می‌گیرد، اما به صورت کلی تراکم موها بدون هیچگونه خونریزی و دردی افزایش پیدا خواهد کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x