کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

راهکارهای مراقبت از پوست آقایان

اغلب، آقایان فکر می‌کنند، مراقبت از پوست مختص خانم‌ها می باشد، اما مراقبت از پوست مسئله‌ای جدی می‌باشد که برای آقایان نیز الزامی می باشد ،اما آقایان تنها به استفاده از خمیر اصلاح بسنده می کنند، با انجام چند راهکار ساده آقایان می توانند، اثرات فوق العاده بر روی پوست خود مشاهده کنند و مراقبت از پوست فراتر از شستشوی آن با صابون های معمولی می باشد.
پس آقایان نیز باید به سلامت خود متعهد باشند و برای دریافت نتایج مثبت به تعهد و ثبات نیاز می باشد و یک شبه نمی توان به نتایج فوق‌العاده‌ای دست یافت. از راهکارهای مراقبتی پوست آقایان می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- استفاده از شوینده مناسب

گاهی افراد بر این باورند، چنان چه شستشوی صورت با صدای جیر جیر و احساس خشکی همراه باشد، پوست کاملا تمیز شده است، اما باید بدانید که پوست دارای چربی های مفید می باشد که باعث مرطوب نگه داشتن پوست می شود و در صورتی که این چربی ها از بین برود، باعث خشکی پوست و در نهایت آسیب پذیری آن می‌شود و برای مراقبت از پوست بهتر است از یک پاک کننده مخصوص صورت استفاده کنید که این پاک کننده ها ،حاوی مرطوب کننده می باشند و همچنین ممکن است حاوی سالیسیلیک اسید باشد تا باعث کنترل چربی پوست شود، از این پاک کننده ها دو بار در روز استفاده کنید و بعد از شستشوی صورت، به پوست تان آب سرد بزنید تا منافذ آن بسته شود و با حوله تمیز به صورت حرکات ضربه ای صورت را خشک کنید.

۲- استفاده از کرم دور چشم

با توجه به اینکه اطراف چشم، دارای پوست نازک تری می باشد، بنابراین زودتر رطوبت خود را از دست می دهد و امکان ایجاد چین و چروک بر روی آن بیشتر می باشد، همچنین ممکن است حلقه های تیره اطراف چشم ایجاد شود و یک ابزار ساده برای برطرف کردن این مشکلات، استفاده از کرم دور چشم می باشد که بهتر است، بعد شستن صورت، از کرم دور چشم استفاده کنید و در مصرف این کرم ها مداومت داشته باشید تا چین و چروک های کمتری بر روی صورت شما ایجاد شود.

۳- استفاده از مرطوب کننده

ممکن است افراد به دلیل اینکه استفاده از کرم های مرطوب کننده باعث ظاهری چرب بر روی پوست آن ها می شود، از این مرطوب کننده ها استفاده نکنند اما امروزه از ترکیبات سبک‌تری در کرم های مرطوب کننده استفاده می‌شود، که آن حس سنگینی را بر روی پوست ایجاد نمی‌کند و به منظور حفظ رطوبت پوست، بهتر است به صورت مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید، ممکن است خشکی صورت باعث جوش زدن شود و افراد دلیل این جوش ها را چربی پوست بدانند،اما باید بدانید، در صورتی که میزان خشکی پوست بیش از اندازه باشد، غدد چربی به منظور حفظ رطوبت، چربی بیشتری تولید می‌کنند و این چربی اضافه باعث بسته شدن منافذ پوست و در نتیجه ایجاد جوش های زیادی بر روی آن خواهد شد.

راهکار های مراقبت از پوست آقایان

۴- استفاده از کرم ضد آفتاب

یکی از مهمترین عامل های پیری پوست، اشعه‌ی مضر ماوراء بنفش خورشید می باشد که استفاده از کرم ضد آفتاب تاثیر به سزایی در مقابله با این اشعه مضر دارد و بهتر است با توجه به شرایط آب و هوایی از یک کرم ضد آفتاب با spf مناسب استفاده کنید، چنان چه ضد آفتاب حاوی مرطوب کننده باشد، موجب آبرسانی بیشتر پوست و جلوگیری از آسیب های پوست می شود و بهتر است، مصرف ضدآفتاب در روزهای گرم بیشتر باشد. مراقبت های ذکر شده مختص افراد مبتدی می باشد، اما چنانچه قصد دارید، مراقبت های بیشتری انجام دهید، بهتر است به مراقبت های زیر توجه کنید.

  •  لایه برداری شیمیایی

تجمع سلول های مرده بر روی پوست، باعث بسته شدن منافذ می شود، در صورتی که از مرطوب کننده ها نیز استفاده شود، این مرطوب کننده ها تأثیر بسزایی بر روی پوست نخواهد داشت و منجر به ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست و در نهایت تیرگی آن می‌شود، اما می‌توان با انجام لایه برداری این سلول ها را از بین برد تا سلول‌های جدید جایگزین آنها شود، اما به منظور لایه برداری می تواند از اسکراب های مناسب پوست استفاده کنید و بهتر است این اسکراب ها حاوی آلفا هیدروکسی اسید باشد تا باعث از بین بردن سلول های مرده پوست با ملایمت بیشتری شود و برای دریافت نتایج مثبت بهتر است این محصولات هفته ای یک بار استفاده شود.

  •  استفاده از سرم پوستی

سرم های پوستی، تاثیر بسزایی در انتقال سریع مواد فعال و مغذی، به لایه های عمیق تر پوست دارد و تأثیر بسزایی در کاهش لک و روند پیری پوست دارد و این سرم ها برای پوست های چرب، مختلط و خشک طراحی شده است، اما بهتر است، از این سرم ها بعد استفاده از شوینده و قبل از مرطوب کننده، استفاده شود و دو بار در روز، از این سرم ها استفاده شود.

  •  استفاده از ماسک

ماسک های مختلفی وجود دارد که باعث پاکسازی پوست و مراقبت از آن می‌شود و عملکرد این ماسک‌ها شبیه سرم می باشد، ماسک ها حاوی مواد غلیظ می باشند که مشکلات پوستی مانند جوش، اگزما و لک را مورد هدف قرار داده و تاثیر بسزایی در زیباسازی و کاهش روند پیری پوست دارند، یکی از ماسک های موثر برای پوست آقایان، ماسک خاک رس می باشد که این ماسک، باعث پاکسازی منافذ پوست به صورت عمیق شده و از تجمع سلول‌های مرده، چربی و آلودگی ها بر روی پوست جلوگیری می کند.

به منظور مراقبت از پوست به صورت حرفه‌ای بهتر است مراقبت های زیر را انجام دهید

۱- رتینول

رتینول حاوی ویتامین A می باشد، بنابراین تاثیر به سزایی در پاکسازی پوست از سلول های قدیمی و رشد سلول های جدید پوست دارد و باعث کاهش روند پیری پوست می شود، اما افرادی که قصد استفاده از رتینول را دارند، باید هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنند، زیرا مصرف رتینول باعث افزایش حساسیت پوست نسبت به نور می شود و در صورتی که پوست شما از حساسیت زیادی برخوردار می باشد، مصرف رتینول باعث پوسته پوسته شدن آن می‌شود، بنابراین در ابتدا از رتینول های حاوی مواد مرطوب کننده استفاده کنید.

۲- تونر

یکی از گزینه‌های مناسب برای آقایان با پوست چرب، استفاده از تونر ها می باشد که باعث افزایش درخشندگی و شفافیت پوست می شود، همچنین تاثیر زیادی در حذف چربی های اضافه دارد، برای استفاده از تونر، از یک پد پنبه ای استفاده کرده و کمی تونر بر روی آن بریزید و به آرامی بر روی پوستتان بکشید.

۳- استفاده از کرم شب

درهنگام استراحت، پوست شروع به بازسازی خود می کند و استفاده از کرم های شب باعث آبرسانی پوست می شود، همچنین به دلیل وجود پپتیدها در کرم شب، این مواد باعث افزایش سرعت بازسازی پوست می شود، استفاده از کرم شب تاثیر فوق العاده بر روی پوست دارد.

آیا جوانسازی پوست آقایان نیز ممکن است؟

پوست جوان و شاداب باعث افزایش روحیه و جذابیت چهره افراد شده و مراقبت های پوستی مربوط به سن و جنسیت خاصی نمی باشد و جوان سازی پوست برای آقایان و خانم ها الزامی می باشد و یک نیاز طبیعی بوده که این نیاز در آقایان نیز وجود دارد.

آیا جوانسازی پوست آقایان نیز ممکن است؟
زیرا آقایان ممکن است نسبت به خانم‌ها بیشتر در معرض آفتاب و محیط های آلوده قرار گیرند و باید با انجام فرآیند های مختلف، جلوی پیری پوست را بگیرند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا مردان نیز می توانند جوانسازی پوست انجام دهند؟

در گذشته بیشتر خانم ها، از روش های مختلف برای جوانسازی پوست استفاده می کردند، اما امروزه مردان نیز با انجام راهکارهای مختلف به جوانسازی پوست می پردازند و استفاده از این روش ها باعث رفع آسیب‌های پوستی و چین و چروک های ایجاد شده بر روی پوست آنها می‌شود و با توجه به آمارهای دریافتی، از انجمن جراحان پلاستیک آمریکا تمایل آقایان به این درمان ها نسبت به سالهای گذشته حدود ۴۴ درصد افزایش پیدا کرده است و استفاده از این راهکار های درمانی، هیچ محدودیتی برای آقایان نداشته و نتایج شگفت انگیزی از این درمان ها کسب شده است.

آیا مردان نیز می توانند جوانسازی پوست انجام دهند؟

روش های جوانسازی پوست آقایان

روشهای جوانسازی زیادی برای پوست آقایان وجود دارد، که با توجه به شرایط آنها و هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته شده است، از روش های مختلف استفاده می شود از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- لایه برداری شیمیایی پوست

به منظور پاکسازی پوست از سلول های مرده و سلول های آسیب دیده، از لایه برداری شیمیایی استفاده می شود که این شیوه درمانی باعث تحریک کلاژن سازی شده و با حذف آلودگی های پوست باعث باز شدن منافذ و تنفس بهتر پوست می‌شود و تاثیر بسزایی در افزایش شادابی و سلامت پوست دارد، این شیوه درمانی موجب کاهش چین و چروک های پوستی می شود و دوره نقاهت آن حدود دو هفته می باشد و نتایج آن حدود یک سال ماندگار است، غلظت های پایین لایه بردارهای شیمیایی را می توان بدون نیاز به نسخه پزشک تهیه کرد، اما برای استفاده از غلظت های بالاتر باید تحت نظر پزشک این لایه بردار ها استفاده شود، لایه بردارها، حاوی اسیدهای مختلفی می باشند که ازآن ها می توان موارد زیر را نام برد.

۱-  آلفاهیدروکسی اسیدها

 این اسیدها از میوه به دست آمده و از آنها می توان لاکتیک اسید، مالیک اسید و سیتریک اسید را نام برد.

۲- بتا هیدروکسی اسیدها

 از بتا هیدروکسی اسیدها، می توان سالیسیلیک اسید را نام برد که به صورت محلول در چربی می باشند و تاثیر بسزایی در پر کردن حفره های روی پوست دارند.

۳- پلی هیدروکسی اسید ها

اندازه پلی هیدروکسی اسید ها، نسبت به آلفا هیدروکسی اسید ها بزرگتر می باشد و به همین دلیل به بخش های عمقی پوست نفوذ نمی کنند.

۲- کربوکسی تراپی

از روش‌های غیرتهاجمی که نیازی به جراحی و ایجاد برش بر روی پوست ندارد، کربوکسی تراپی می باشد که در این روش کربن دی اکسید با استفاده از دستگاه های مخصوص به زیر پوست تزریق می‌شود و افزایش گاز دی اکسید کربن در زیر پوست، باعث افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی به ناحیه مورد نظر شده و در نتیجه تاثیر بسزائی در درمان سلولیت، گودی زیر چشم، رفع ترک ها و چین و چروک های پوستی دارد، از این شیوه درمانی می توان در نواحی مختلف بدن از جمله صورت، گردن، شکم، باسن و دست ها استفاده کرد. استفاده از این شیوه درمانی عارضه جانبی کمی دارد و مدت زمان هر جلسه درمان حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است.

۳- هایفوتراپی

به منظور لیفت صورت و جوانسازی پوست می‌توان از روش‌ هایفوتراپی استفاده کرد، که در این روش از امواج فراصوت با شدت بالا که به صورت متمرکز بر ناحیه مورد نظر تابانده می شود، استفاده می شود. استفاده از امواج فراصوت باعث افزایش تولید کلاژن و استحکام بافت پوست در ناحیه مورد نظر می شود، دستگاه هایفوتراپی باعث هدف قرار دادن، لایه های زیرین پوست می شود و با افزایش حرارت در ناحیه مورد نظر، باعث آسیب سلولی شده و بدن در برابر این آسیب سلولی واکنش نشان داده و منجر به تحریک کلاژن سازی در آن ناحیه می‌شود، بنابراین نقش بسزایی در جوانسازی پوست و رفع آسیب‌های پوستی دارد، بدون اینکه آسیب به سطح پوست برسد. این شیوه درمانی در افراد بالای ۳۰ سال که میزان افتادگی پوست آنها در حد متوسط می باشد، نتایج فوق‌العاده‌ای به همراه دارد و با انجام این روش لیفت صورت حدود ۶۵ درصد افزایش پیدا می کند.

روش های جوانسازی پوست آقایان

۴- تزریق ژل

یکی از موثرترین و ایمن ترین روش ها برای جوانسازی پوست آقایان، تزریق ژل یا فیلر های پوستی می باشد، با توجه به اینکه با افزایش سن حجم کلاژن تولیدی پوست کاهش پیدا می‌کند، منجر به پیری و ایجاد چین و چروک هایی بر روی پوست می شود، اما می توان با تزریق ژل، بدون اینکه نیاز به برش و جراحتی بر روی پوست باشد، تغییرات قابل ملاحظه‌ای بر روی پوست ایجاد کرد. از علائم پیری در مردان می توان به خطوط ریز اطراف چشم ها و چین و چروک های عمیق در پیشانی اشاره کرد که وجود این چین و چروک ها باعث می شود، سن نسبت به سن واقعی بیشتر نشان داده شود و با تزریق ژل در قسمت هایی که دچار چین و چروک شده است، می توان این چین و چروک ها را از بین برد و منجر به جوانسازی پوست شد.

۵- تزریق بوتاکس

بوتاکس حاوی سم بوتولونیوم می باشد که منجر به فلج موقت عضلات ناحیه درمانی می شود و از انقباضات مکرر آنها که باعث ایجاد چین و چروک های روی صورت می شود، جلوگیری می کند با تزریق بوتاکس در نواحی مورد نظر، می توان چهره ای شاداب و جوانتر داشت، اما به منظور تزریق بوتاکس باید ناحیه درمانی و فرم آن را در نظر گرفت و با توجه به ویژگی ها چهره، تزریق بوتاکس انجام گیرد تا باعث ایجاد چهره غیرطبیعی نشود، میزان ماندگاری نتایج تزریق بوتاکس، شش ماه می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

راه های جلوگیری از پیری زودرس پوست در مردان چیست؟

با توجه به شرایط کاری مردان ممکن است در شرایط سنی مشابه، سن آقایان نسبت به خانم ها بیشتر به نظر برسد، اما می‌توان با انجام راهکارهای مختلف، از پیری زودرس پوست جلوگیری کرد، از این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از عینک آفتابی

با توجه به این که پوست اطراف چشم نسبت به سایر قسمت‌های صورت حساس و نازک تر می باشد، بنابراین استفاده از عینک آفتابی تاثیر بسزائی در مراقبت پوست دور چشم و جلوگیری از پیری زودرس آن دارد و این مورد برای افرادی که چشم آنها به نور حساس است، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

۲- انجام فعالیت های ورزشی

انجام فعالیت های ورزشی، موجب تقویت گردش خون و سیستم ایمنی بدن می شود و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد، افرادی که بیشتر به انجام فعالیت‌های ورزشی می پردازند، نسبت به همسالان خود پوست شفاف و جوانتری دارند.

۳- رژیم غذایی سالم

برای داشتن پوست شفاف و زیبا باید در رژیم غذایی از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کرد، همچنین مصرف غذاهایی که دارای کربوهیدرات های پیچیده و مواد قندی می باشد، موجب تسریع روند پیری پوست می شود، بنابراین در رژیم غذایی خود از غذاهایی استفاده کنید که موجب رساندن مواد مغذی از جمله ویتامین ها و اسیدهای چرب مانند امگا ۳ و امگا ۶  به پوست شود.

راه های جلوگیری از پیری زودرس پوست در مردان چیست؟

۴- عدم استعمال دخانیات

استعمال دخانیات باعث کاهش کلاژن پوست، ایجاد چین و چروک و تیرگی پوست خواهد شد، بنابراین چنان چه خواهان پوستی شفاف و جوان هستید، از مصرف دخانیات خودداری کنید.

۵- محافظت از پوست در برابر آفتاب

از عواملی که موجب پیری زودرس پوست می‌شود، اشعه مضر خورشید می باشد، بنابراین از پوست خود در برابر پرتوهای آفتاب با انجام اقداماتی مانند در سایه قرار گرفتن، استفاده از کلاه و عینک آفتابی و همچنین استفاده از کرم ضدآفتاب با spf مناسب، مراقبت کنید.

۶- به آرامی پوست خود را بشویید.

چنان چه در هنگام شستشوی پوست، فشار زیادی به آن وارد شود، موجب تحریک پوست و پیری زودرس آن می شود، بنابراین به آرامی آلودگی ها و آرایش را از پوست خود پاک کنید، بهتر است برای شستشوی آن از پاک کننده های مخصوص صورت استفاده شود.

۷- خواب کافی

یکی از عواملی که ارتباط مستقیم با پیری زودرس پوست دارد، کم خوابی می باشد که باعث ایجاد آسیب هایی مانند تیرگی دورچشم، چین و چروک و بد رنگی پوست می شود،به منظور جلوگیری از پیری پوست، در شبانه روز حداقل ۷ تا ۸ ساعت خواب مداوم داشته باشید.

۸- به میزان کافی آب بنوشید.

آب باعث هیدراته شدن بدن و حفظ رطوبت آن می شود، در نتیجه از خشکی پوست و ایجاد آسیب های پوستی جلوگیری می کند و در صورتی که بدن دچار کمبود آب شود، منجر به افتادگی، شل شدن و چروک های پوست خواهد شد، به همین منظور روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید، اما مصرف چای و قهوه، به دلیل اینکه ادرار آور می باشند، باعث کم آبی بدن می شود، بنابراین بهتر است، مصرف چای و قهوه به حداقل برسد و استفاده از کرم های آبرسان نیز تاثیر بسزایی در حفظ رطوبت پوست دارد.

۹- کاهش مصرف شکر

یکی از پروتئین های ساختاری پوست کلاژن و الاستین می باشد و مصرف شکر باعث صدمه به این پروتئین ها شده و منجر به کاهش استحکام بافت پوست، ایجاد چین و چروک و پیری زودرس می شود، بدن دارای آنزیم های آنتی اکسیدان طبیعی می باشد که از آن در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند، اما مصرف شکر باعث غیر فعال کردن این آنزیم ها می شود، بنابراین با کاهش مصرف شکر و شیرینی باعث حفظ جوانی و طراوت پوست شوید.

۱۰- کنترل استرس

در صورتی که میزان ترشح هورمون کورتیزول در بدن افزایش پیدا کند، منجر به کاهش تولید کلاژن و ایجاد چین و چروک های پوستی و پیری زودرس  می‌شود و یکی از عواملی که منجر به افزایش این هورمون می شود، استرس زیاد می باشد، به منظور حفظ طراوت و شادابی پوست و جلوگیری از پیری پوست، میزان استرس را کاهش دهید. می‌توانید با انجام فعالیت‌هایی مانند مدیتیشن و یوگا تاثیر بسزایی در مدیریت و کنترل استرس داشته باشید.

۱۱- از محصولات معطر استفاده نکنید.

در محصولات مراقبتی پوست، رایحه وعطر هایی مورد استفاده قرار می گیرند که اغلب شیمیایی می باشند و موجب تحریک پوست و در نهایت خشکی آن می شوند، در صورتی که پوست دچار خشکی شود، در برابر عوامل مختلف، آسیب پذیرتر می باشد، بنابراین از لوسیون‌ و شوینده های بدون بو استفاده کنید، یا می توان از محصولات مراقبتی که دارای ترکیبات طبیعی مانند اسطوخودوس و عصاره مرکبات می باشند، استفاده کنید.

کلام آخر

مراقبت از پوست، مخصوص قشر خاص نمی باشد، خانم ها و آقایان باید به پوست و ظاهر خود اهمیت بدهند و در صورتی که مراقبت های لازم از پوست انجام نگیرد، روند پیری پوست افزایش پیدا کرده و موجب کاهش جذابیت چهره می شود، همان گونه که ذکر کردیم روش های مختلفی برای جوانسازی پوست آقایان وجود دارد، که باعث افزایش جوانی، شادابی و حفظ چهره مردانه خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x