کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

درمان طاسی سر در زنان

یکی از مواردی که باعث افزایش جذابیت چهره و زیبایی خانم ها می شود، داشتن موهای پر تراکم و زیبا می باشد، اما گاهی موها به دلایل مختلف دچار ریزش شده و از زیبایی چهره می کاهد.
ریزش چند تار مو در طول روز مسئله کاملا عادی می باشد، اما چنان چه این ریزش بیش از اندازه باشد، باید این مسئله را پیگیری کنید، زیرا در صورتی که موها دچار ریزش شود و موهای جدید جایگزین آن نشود،  باعث ایجاد طاسی سر خواهد شد.چنانچه موهای خانم ها به صورت موضعی دچار ریزش شود، به طاسی با الگوی زنانه مبتلا شده اند.

درمان طاسی سر در زنان
برای درمان الگوی طاسی زنانه، روش های مختلفی وجود دارد که این روش ها به صورت کلینیکی و درمان های خانگی می باشد، اما استفاده از درمان های خانگی نیاز به زمان زیادی دارد، تا نتایج موثری دریافت شود.

الگوی طاسی زنانه چیست؟

نوعی ریزش مو که موهای زنان را تاثیر قرار می دهد طاسی با الگوی زنانه نام دارد و این بیماری به نام آلوپسی آندروژنیک نیز نامیده می‌شود، با اینکه ریزش مو در زنان و مردان شایع می باشد، اما این نوع ریزش مو در زنان نسبت به مردان شایع نیست، ریزش مو در مردان به صورت طاسی موضعی و عقب رفتن خط رویش مو می‌باشد، اما زنانی که مبتلا به طاسی الگوی زنانه هستند، در ابتدا موهایشان دچار کاهش ضخامت شده و این مورد بر حجم موها تاثیر گذار می باشد، اما این مشکل باعث عقب رفتن خط رویش مو نمی شود، در واقع این مشکل بیشتر با افزایش سن برای خانم ها ایجاد می شود، کمتر از ۵۰ درصد خانم ها تا آخر عمر، موهایی با حجم زیاد دارند.

الگوی طاسی زنانه چیست؟
در واقع هنگامی که فرد دچار الگوی طاسی زنانه می شود، فولیکول های مو تحت تاثیر قرار گرفته و به مرور کوچک می شوند و باعث می شود موی جدید در آن ناحیه رشد نکند و در نتیجه موها ضعیف تر و کوتاه تر می شود، در صورتی که تنها فولیکول ها ضعیف شده باشد ولی زنده بماند، می‌توان با انجام کاشت مجدد، امکان رشد موها را افزایش داد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه عواملی باعث الگوی طاسی زنانه می شود؟

الگوی طاسی زنانه به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود ولی نمیتوان به صورت دقیق، عامل اصلی ایجاد الگوی طاسی زنانه را مشخص کرد، اما خانم های زیادی با این مشکل مواجه می شوند، از دلایل الگوی طاسی زنانه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- افزایش سن

یکی از دلایل الگوی طاسی زنانه، افزایش سن باشد و میزان ریزش مو  در دوران میانسالی به بعد افزایش پیدا می کند.

۲- ژنتیک

ژنتیک نیز بر میزان ریزش مو و الگوی طاسی زنانه تاثیر گذار می باشد و چنان چه یکی از اعضای خانواده شما دچار ریزش موی شدید و طاسی می باشد، امکان ایجاد ریزش مو و طاسی برای شما نیز وجود دارد.

۳- مصرف برخی داروها

گاهی مصرف برخی داروها، باعث ایجاد عوارضی بر روی پوست و مو می شود و از این داروها می توان داروهای هورمونی ضد بارداری را نام برد، که تاثیر بسزایی در ایجاد کچلی در بانوان دارد.

۴- نحوه بستن موها

چگونگی بستن مو ها تأثیر بسزایی در میزان ریزش مو دارد و در صورتی که به منظور بستن، موها بیش از حد کشیده شده و سفت شود، باعث کشیدگی تار موها و در نتیجه کنده شدن آنها می شود، بنابراین از بستن مو با مدل های نامناسب خودداری کنید.

۵- استرس

از دیگر عوامل ریزش مو، استرس بیش از اندازه می باشد، زیرا بیش از حد باعث تغییر در هورمون های بدن شده و گاهی افراد به دلیل استرسی که دارند، شروع به کندن موهای خود می کنند و امکان ابتلا به بیماری طاسی الگوی زنانه در این افراد بیشتر می باشد.

چه عواملی باعث الگوی طاسی زنانه می شود؟

۶- اختلالات غده تیروئید

وجود اختلالات غده تیروئید، نیز برمیزان ریزش مو و ایجاد طاسی تاثیر گذار می باشد و چنان چه اختلالات غده تیروئید، درمان نشود کم کاری و پرکاری غده تیروئید باعث ایجاد طاسی خواهد شد.

۷- مصرف بی رویه دخانیات

چنان چه بیش از اندازه دخانیات مصرف شود، باعث انسداد رگهای خونی و کاهش گردش خون در ارگان های مختلف بدن می شود و در صورتی که مواد مغذی لازم به موها نرسد، منجر به ریزش مو و ایجاد الگوی طاسی زنانه خواهد شد.

۸- کاهش و افزایش ناگهانی وزن

از دیگر دلایل ایجاد الگوی طاسی زنانه، رژیم غذایی نامناسب می باشد، که افراد به دلیل چاقی و لاغری از این رژیم ها استفاده می کنند و در صورتی که مواد مغذی و ویتامین های ضروری بدن در رژیم غذایی استفاده نشود، این امر موجب تضعیف بدن و شکنندگی موها و شوک به بدن می شود، در نتیجه ریزش مو اتفاق می‌افتد.

۹- سرطان سینه

از عوارض داروهای قوی و شیمی درمانی در خانم هایی که به سرطان سینه مبتلا هستند، ریزش مو و ایجاد طاسی می باشد.

۱۰- دوران قاعدگی

در زمان قاعدگی و دوره پریودی طولانی مدت، خون زیادی از بدن دفع شده و دفع خون زیاد باعث از دست رفتن آهن و مواد مغذی خون می‌شود، در نتیجه مواد لازم به ریشه موها نرسیده و منجر به طاسی و ریزش مو می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روش های درمان الگوی طاسی زنانه

به منظور درمان الگوی طاسی زنانه می توان از روش های کلینیکی، داروهای شیمیایی و درمان های خانگی استفاده کرد و نتایجی که از این شیوه های درمان به دست می‌آید، نسبت به شرایط افراد و میزان ضعف فولیکول های مو متفاوت می باشد.

روش های درمان الگوی طاسی زنانه
در صورتی که ریزش موها در مرحله اولیه می باشد اقدامات خانگی تاثیر بسزایی در کاهش ریزش مو خواهد داشت، اما باشدت یافتن ریزش مو یا عدم درمان آن با راهکارهای خانگی، می‌توان از راه های کلینیکی نیز به منظور درمان ریزش مو استفاده کرد.

درمان پزشکی الگوی طاسی زنانه

به منظور درمان پزشکی الگوی طاسی زنانه، ابتدا باید دلیل ریزش مو مشخص شود و در صورتی که عواملی باعث تغییراتی در درون بدن شما و ضعف تارهای مو می‌شود، باید این عامل شناسایی و درمان شود، زیرا به صورت طبیعی موها بعد از یک دوره دچار ریزش می شود و سپس در دوره دیگر موهای جدید جایگزین آن می‌شود، اما در صورتی که ریزش مو در مقطع های زمانی ایجاد شده و مداوم باشد، قطعاً نشان دهنده وجود مشکلی در بدن می باشد، بنابراین برای درمان و پیگیری آن به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

برای درمان ریزش مو می توان از داروهای ضد ریزش مو مانند موارد زیر استفاده کرد.

۱- ماینوکسیدیل

از داروهایی که می‌توان برای جلوگیری از ریزش مو و رشد موهای جدید مورد استفاده قرار داد، داروی ماینوکسیدیل می باشد که این دارو به صورت موضعی مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسزایی در درمان ریزش موها دارد، چنان چه از این دارو چند ماه استفاده شود، باعث رشد مجدد موها می شود، اما امکان ریزش مو به مدت ۴ ماه بعد از قطع درمان وجود دارد.

۲- اسپیرونولاکتون

یکی دیگر از داروهای ضد ریزش مو که تاثیر بسزایی در درمان ریزش مو دارد، اسپیرونولاکتون می باشد که این دارو باعث جلوگیری از ریزش مو و کم کردن تولید آندروژن می شود و ریزش موی ناشی از الوپسی آندروژنیک را به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش می دهد.

۳- داروهای ضد عفونت های قارچی

چنان چه دلیل ریزش موها وجود عفونت های قارچی بر روی پوست سر باشد، با مصرف داروهای ضد عفونت های قارچی می توان به درمان ریزش مو بپردازید، برای دریافت نتایج مثبت به مدت ۶ تا ۱۲ هفته این دارو ها مورد استفاده قرار می گیرد، این داروها به صورت موضعی و خوراکی می باشند که از داروهای خوراکی می توان تری بینافین و ایتراکونازول را نام برد، همچنین استفاده از شامپوهای حاوی سولفید سلنیوم و کتوکونازول تاثیر بسزایی در درمان ریزش موی ناشی ازعفونت های قارچی دارد.

درمان پزشکی الگوی طاسی زنانه

۴- قرص هیرویت

قرص هیرویت باعث رساندن مواد مغذی و ترکیبی از بهترین ویتامین ها به فولیکول های مو برای رشد موها می شود و تاثیر بسزایی در افزایش دوام و استحکام تارهای مو دارد، بنابراین میتوان از قرص هیرویت به منظور جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد.

از روش های کلینیکی به منظور درمان ریزش مو می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- مزوتراپی مو

یکی از روش های درمانی که به منظور کاهش ریزش مو و رویش مجدد مو ها مورد استفاده قرار می گیرد، مزوتراپی مو می باشد که این روش به صورت کم تهاجمی صورت گرفته و با تزریق ماده ای که حاوی عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و هورمون های لازم برای رشد موها می باشد، باعث درمان ریزش موی سر و رویش مجدد موها خواهد شد، این روش با استفاده از سوزن های ظریفی انجام می گیرد.

۲- میکرونیدلینگ

یکی دیگر از روش های درمان طاسی با الگوی زنانه میکرونیدلینگ می باشد، که در این روش با استفاده از دستگاه هایی باعث ایجاد خراش و زخم های کوچکی بر روی پوست سر می‌شوند و وجود این خراش ها باعث تحریک کلاژن سازی شده و در نهایت تاثیر بسزایی در رشد مجدد موهای سر و بازسازی فولیکول های مو و افزایش ضخامت موهای سر دارد.

۳- پی آر پی

در این روش از خون خود فرد استفاده شده و با انجام فرآیندهایی، پلاسمای غنی از پلاکت تهیه می شود و به منظور رشد موها و جلوگیری از ریزش آن ها، این ماده در نواحی مختلف سر تزریق می شود، که باعث تحریک ساخت کلاژن و تشکیل عروق خونی جدید می شود.

۴- لیزر تراپی

یکی دیگر از راه‌های درمانی ریزش مو، لیزرتراپی می باشد که به صورت غیر جراحی انجام گرفته و تاثیر بسزایی در افزایش تراکم موها و ضخامت آن ها دارد، این روش با استفاده از انرژی نور باعث تحریک کلاژن سازی می شود.

۵- کاشت مو

یکی از تاثیرگذارترین روش ها برای درمان ریزش مو، کاشت مو طبیعی می باشد که این روش بیشتر در مواقعی که استفاده از داروهای موضعی و خوراکی تاثیری بر درمان ریزش مو نداشته باشد، مورد استفاده قرار می گیرد و باعث افزایش رشد موها و حجم موها خواهد شد.

درمان های خانگی برای الگوی طاسی زنانه

برای درمان الگوی طاسی زنانه راهکار های خانگی زیادی وجود دارد، اما استفاده از این درمان ها به صورت قطعی باعث متوقف شدن ریزش مو و جلوگیری از ریزش نخواهد شد، اما در صورتی که تاثیری بر کاهش ریزش موها داشته باشد، نیاز به مدت زمان طولانی تری برای دریافت نتایج مثبت می باشد، از روش های خانگی برای درمان الگوی طاسی زنانه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از شامپوهای گیاهی

شامپوهای گیاهی که دارای ترکیباتی مانند حنا، سدر و تخم مرغ باشد، در دراز مدت باعث کاهش ریزش مو در خانم ها می شود.

۲- استفاده از شامپو های شیمیایی

چنان چه ریزش موها به دلیل خشکی پوست سر و بسته شدن منافذ روی پوست سر باشد، می توان با استفاده از شامپو های مناسب، تاثیر بسزایی در توقف ریزش داشت، از این شامپوها می توان، شامپوهای فاقد پارابن و سرشار از پروتئین ها و ویتامین ها را نام برد.

۳- ماساژ پوست سر

به منظور افزایش آرامش افراد و همچنین افزایش گردش خون در نواحی مختلف سر، ماساژ دادن تاثیر بسزائی دارد و این کار باعث تحریک فولیکول های مو و رشد مجدد موها خواهد شد.

درمان های خانگی برای الگوی طاسی زنانه

۴- استفاده از روغن های طبیعی

در صورتی که از روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل به منظور ماساژ پوست سر استفاده شود، تاثیر بسزایی در افزایش نرمی ساقه مو و جلوگیری از شکنندگی موها دارد، زیرا روغن نارگیل حاوی هیالورونیک اسید می باشد که باعث نفوذ به ساقه موها و جلوگیری از تخریب پروتئین ها می شود‌، چنان چه موهای شما چرب می باشد، قبل از دوش گرفتن روغن نارگیل را به ساقه مو و کف سر ماساژ دهید و سپس آنها را شستشو دهید، اما چنانچه موهای خشکی دارید می توان از روغن نارگیل قبل استحمام و بعد از آن نیز استفاده کرد، این روغن تاثیر بسزایی در کنترل چربی مو دارد و باعث افزایش سلامت فولیکول های مو و درنتیجه جلوگیری از ریزش مو خواهد شد.

۵- سرکه سیب

سرکه سیب دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی می باشد، بنابراین چنان چه ریزش موها به دلیل عفونت های قارچی باشد، می توان با استفاده از سرکه سیب باعث درمان عفونت قارچی و کنترل چربی سر شد، در نتیجه باعث رشد موها و تحریک فولیکول های مو خواهد شد و تاثیر بسزایی در کاهش ریزش مو دارد.

۶- انجام تمرینات ورزشی

شاید برای شما نیز پیش آمده است، زمانی که در شرایط استرس زا قرار می گیرید، موها بیشتر دچار ریزش می شود و انجام فعالیت های ورزشی باعث کاهش استرس و تعدیل هورمون های بدن خواهد شد، همچنین انجام فعالیت های ورزشی تاثیر بسزایی در افزایش گردش خون در بدن و رساندن مواد مغذی به فولیکول های مو و درنتیجه کاهش ریزش موها دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه افرادی بیشتر دچار طاسی سر می شوند؟

طبق آمارهای به دست آمده میزان ریزش مو و طاسی در مردان نسبت به خانم ها بیشتر می باشد، اما ایجاد طاسی و کچلی در خانم ها و آقایان موجب نگرانی شده و تاثیر بسزایی بر کاهش اعتماد به نفس آنها دارد، افرادی که بیشتر در معرض عوامل استرس زا و شرایط عصبی قرار می گیرند، نسبت به سایرین بیشتر در معرض ایجاد طاسی می باشند.

چه افرادی بیشتر دچار طاسی سر می شوند؟
همچنین بیماران سرطانی که تحت شیمی درمانی می باشند و افراد مبتلا به کم خونی که دچار فقر آهن هستند و یا اینکه افرادی که تغذیه نامناسبی دارند، نیز بیشتر در معرض ایجاد طاسی و کچلی هستند، بنابراین به منظور کاهش ریزش مو و جلوگیری از طاسی سر یک رژیم غذایی مناسب سرشار از آهن و ویتامین ها و مواد مغذی لازم را داشته باشید، تا بتوانید الگوی ریزش مو را کاهش دهید، همچنین از قرار گرفتن در شرایط استرس زا دوری شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

تاثیر سبک زندگی در طاسی سر

سبک زندگی افراد تأثیر بسزایی در میزان سلامت و تراکم موها دارد و در صورتی که فرد یک رژیم مغذی داشته باشد و در طول روز به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازد، باعث افزایش سلامت بدن و در نتیجه تاثیر آن بر رشد موها خواهد شد، به همین منظور در رژیم غذایی از انواع پروتئین ها، ویتامین ها و مکمل های حاوی آهن و ویتامین B استفاده کنید، همچنین نوشیدن آب به میزان کافی نیز تاثیر بسزایی در رشد موها و افزایش درخشندگی و زیبایی آنها دارد.

تاثیر سبک زندگی در طاسی سر
قرارگیری افراد در محیطی آلوده نیز در باعث انسداد منافذ پوست سر و در نتیجه کاهش رشد موها خواهد شد، بنابراین چنانچه خواهان توقف ریزش مو و افزایش تراکم موها می باشید، در محیط سالم و خوش آب و هوا زندگی کنید و انجام تمرینات ورزشی روزانه را در اولویت قرار دهید و در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید به درمان آن بپردازید، زیرا برخی بیماری ها باعث تغییر در هورمون های بدن و در نتیجه ریزش موها می شود و همچنین مصرف بعضی از داروها دارای عوارض می باشد که تاثیر بسزایی در ریزش موها و ایجاد طاسی خواهد داشت.

کلام آخر

همان گونه که مشاهده کردید، الگوی طاسی زنانه را می توان با انجام راهکارهای درمانی مختلفی با توجه به میزان شدت ریزش موها درمان کرد و انتخاب روش صحیح بر عهده پزشک متخصص می باشد، اما قبل از انجام این راهکارهای درمانی به تغذیه و سبک زندگی توجه ویژه شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی بود ممنون از مطالب مفیدتان ولی ای کاش هزینه درمان ریزش مو این قدر زیاد نبود ودر وسع مالی ما هم رود

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x