کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

به منظور رفع مشکلات ناشی از ریزش و یا کاهش تراکم ابروها، از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که کاشت ابرو یکی از این روش‌ها می‌باشد.
در واقع عواملی مانند مشکلات هورمونی، افزایش سن، ابتلا به برخی بیماری‌ها، ژنتیک، باعث ریزش ابرو می‌شود و به منظور رفع این مشکل می‌توان از کاشت ابرو استفاده کرد.
بعد از کاشت ابرو، پزشک شما ممکن است توصیه‌های خاصی در مورد داروهای تقویتی یا مراقبت‌های پساعملی ارائه دهد.
این توصیه‌ها ممکن است بسته به نوع و مرحله کاشت ابرو شما متغیر باشند.
به هر حال، داروهای تقویتی معمولاً به منظور کمک به بهبود روند و بهبود مواردی مانند التهاب و خارش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو
در ادامه تعدادی از داروهای معمولاً توصیه شده پس از کاشت ابرو آمده است:

۱- کرم ضد التهاب
پزشک ممکن است یک کرم یا ژل ضد التهاب توصیه کند تا التهاب و قرمزی در ناحیه کاشت ابرو کاهش یابد.

۲- آنتی‌بیوتیک
در صورت وجود علائم عفونت، ممکن است پزشک یک داروی آنتی‌بیوتیک تجویز کند.

۳- داروهای ضد واکنش
در برخی موارد، به منظور کاهش واکنش‌های آلرژیک به عنوان پاسخ به کاشت ابرو، داروهای ضد واکنش تجویز می‌شود.

۴- آنتی‌هیستامین
اگر خارش و واکنش‌های آلرژیک بروز کنند، مصرف آنتی‌هیستامین‌ها می‌تواند به تسکین علائم کمک کند.

۵- مراقبت‌های پوستی
پزشک ممکن است مراقبت‌های پوستی خاصی مانند محدود کردن تماس با آفتاب، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده، و محصولات مراقبت از پوست را توصیه کند.
مهمترین نکته این است که برای داشتن نتایج مطلوب و پیشگیری از مشکلات پس از کاشت ابرو، توصیه‌های پزشک خود را دقیقاً رعایت کنید و از انجام مراقبت‌های پساعملی به خوبی پیروی نمایید. همچنین، در صورت بروز هر گونه علائم غیرمعمول یا مشکلات پس از کاشت ابرو، باید به پزشک خود اطلاع دهید تا مناسب‌ترین تدابیر اتخاذ شود.
در کاشت ابرو از قسمت پشت سر فولیکول‌های مو به ناحیه ابروها پیوند زده می‌شوند و با توجه به حساسیت‌هایی که گرافت ها در ناحیه دریافتی دارد، نیاز به مراقبت بیشتری به منظور تثبیت آنها در جای خود و بروز نتایج نهایی می‌باشد، به همین منظور پزشک داروهایی را تجویز می‌کند تا باعث افزایش روند بهبودی و تقویت ابروها شود.
اما مصرف داروهای تقویتی باید تحت نظر پزشک و با مشورت انجام گیرد، زیرا ممکن است برخی داروها باعث افزایش احتمال عوارض بیشتر شود.
به طور کلی از جمله اقدامات و مراقبت‌هایی که تمام افراد بعد از کاشت ابرو باید به آن توجه کنند مصرف داروهای تقویتی می‌باشد که تاثیر بسزایی در رشد بهتر فولیکول‌ها دارد.
گرافت هایی که در ناحیه مورد نظر کاشت داده می‌شوند، از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشد و هرگونه ضربه‌ای که به آنها وارد شود باعث ریزش آنها خواهد شد، بنابراین عدم مصرف داروهای تقویتی ممکن است باعث شود، فولیکول‌ها نتوانند به خوبی به رشد خود ادامه دهند.
مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو باعث کاهش عوارض کاشت ابرو می‌شود و زخم‌ها بعد از کاشت ابرو و روند بهبود گرافت ها را افزایش می‌دهد، همچنین بعد از جراحی باعث حفظ زیبایی و سلامت ابروها خواهد شد.

بهترین داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

در مورد داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو، معمولاً پزشک یا متخصص زیبایی توصیه‌های خاصی می‌دهد که بسته به نوع پوست و نیازهای فرد متفاوت باشد.
با این حال، در ادامه تعدادی از داروها و مواد معمولاً توصیه شده بعد از کاشت ابرو آمده است:

۱- ماینوکسیدیل
یکی از داروهای تقویتی که به منظور رشد بهتر ابروها و جلوگیری از ریزش آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماینوکسیدیل می‌باشد که این محلول بدون نسخه در بازار قابل تهیه می‌باشد و به صورت موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بهتر است به منظور دریافت نتایج مثبت این دارو به صورت روزانه و برای مدت زمان طولانی استفاده شود، نتایجی که از این دارو حاصل می‌شود بستگی به بدن فرد دارد.

۲- فولیک اسید
فولیک اسید تاثیر بسزایی در افزایش خونرسانی به ناحیه کاشت مو دارد، بنابراین مواد مغذی بیشتری به فولیکول‌های کاشته شده می‌رسد و برای رشد ابروها مواد مورد نیاز را فراهم می‌کند، بنابراین بعد از مصرف فولیک اسید، رشد ابروها افزایش پیدا خواهد کرد.

۳- امگا ۳
از اسیدهای چربی که باعث تسریع روند ترمیم و بهبود زخم‌ها می‌شود و برای بدن مورد نیاز است، امگا ۳ می‌باشد که موجب تقویت رشد فولیکول‌های کاشته شده و حفظ رطوبت در ابروها نیز می‌شود.
از مواد غذایی حاوی این اسید چرب می‌توان ماهی، تخم مرغ، دانه کتان و روغن‌های گیاهی را نام برد، بنابراین چنانچه خواهان دریافت نتایج ایده‌آل بعد از کاشت ابرو هستید، نباید مصرف آن را فراموش کنید.

بهترین داروهای تقویتی بعد از کاشت ابرو

۴- مصرف ویتامین‌ها
برای رشد و تقویت موها، مصرف ویتامین‌ها ضروری می‌باشد زیرا این ویتامین‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود سرعت رشد فولیکول‌ها و ابروها خواهد شد، بنابراین ویتامین‌های A ، D، Cباید در رژیم غذایی شما موجود شود تا با تقویت سیستم ایمنی باعث بهبود سریع‌تر زخم‌ها و روند ترمیم سلولی شود.

۵- پلاسمای غنی از پلاک یا prp
در پی آر پی از خون خود فرد استفاده می‌ شود و پس از استخراج خون با قرار دادن آن در داخل سانتریفیوژ باعث جداسازی پلاسما از دیگر سلول‌های خونی می‌شوند، سپس با استفاده از سوزن‌های مخصوص پلاسمای خالص به ناحیه ابروها تزریق می‌شود، در واقع prp موجب بهبود خون رسانی شده و با افزایش خونرسانی روند رشد ابروها افزایش پیدا می‌کند.

۶- سرم‌های شستشو و شامپوی تقویتی
بعد از کاشت ابرو یکی از موارد مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، شستشوی ابروها با دقت بسیار بالا و مواد شوینده مناسب می‌باشد، تا از آسیب به گرافت ها جلوگیری شود.
یکی از بهترین شامپوهایی که دارای ph خنثی می‌باشد و فاقد مواد شیمیایی است، شامپو بچه می‌باشد که از روی ابروها نیز به راحتی شسته می‌شود.

۷- استفاده از روغن‌های گیاهی
به منظور تقویت ابروهای کاشته شده، می‌توان روغن‌های گیاهی نیز استفاده کرد که از این روغن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

– روغن جوجوبا
این روغن تاثیر بسزایی در رطوبت رسانی عمقی به ابروها دارد و با حفظ رطوبت ابرو رشد آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

– روغن آرگان
روغن آرگان سرشار از ویتامین e می‌باشد و یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که موجب تقویت بهتر فولیکول‌ها و افزایش درخشندگی ابروهای کاشته شده می‌شود.

– روغن آووکادو
وجود ویتامین‌های A،D،Cدر روغن آووکادو باعث تاثیر آن بر رشد بیشتر موها می‌شود.

– روغن رزماری
روغن رزماری تاثیر بسزایی در تقویت فولیکول‌های مو دارد و باعث می‌شود با سلامت بیشتری ابروها به رشد خود ادامه دهند.

– روغن زیتون
برای ابروها روغن زیتون یک مرطوب کننده عالی می‌باشد، که موجب بهبود رشد و تقویت ابروها می‌شود.

۸- مزوتراپی
یکی از روش‌های غیر تهاجمی که به منظور رشد موها و تقویت آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد مزوتراپی می‌باشد، که در این روش مواد، آنزیم‌ها، ویتامین‌ها به لایه میانی پوست تزریق می‌شوند و در نتیجه باعث پیشگیری از ریزش مو، افزایش ضخامت آنها و شفاف و براق شدن آنها خواهد شد.
در صورتی که بعد از شوک ریزشی ابروها از این روش استفاده شود، باعث افزایش سرعت تشکیل رگ‌های خونی جدید و کیفیت بهتر رشد، سرعت بیشتر رشد فولیکول‌ها خواهد شد.

۹- فیناستراید
یکی از داروهایی که به صورت موضعی و خوراکی قابل استفاده می‌باشد و در بازار بدون نسخه در دسترس می‌باشد، فیناستراید است که این دارو باعث کنترل تولید دی هیدرو تستسترون می‌شود و به صورت مداوم چنانچه از این دارو استفاده شود، نتایج آن را مشاهده خواهید کرد.
اینکه بعد از کاشت ابرو از چه دارویی و در چه زمانی استفاده شود، بر عهده پزشک متخصص می‌باشد که با توجه به جنسیت فرد، نوع کاشت ابرو و موارد دیگر زمان مصرف این داروها مشخص می‌شود.
به عنوان مثال بعد از دو هفته از کاشت ابرو معمولا ماینوکسیدیل مورد استفاده قرار می‌گیرد، تا در تقویت ابرو نتیجه موثری داشته باشد.
با توجه به اینکه بر روی ابرو بعد از گذشت دو هفته دلمه‌هایی ایجاد می‌شود، از داروی تقویتی ابرو به صورت موضعی استفاده کنید و همچنین استفاده از prp به مدت ۲ تا ۳ ماه بعد از کاشت ابرو مجاز می‌باشد، که استفاده از آن نیز بر عهده پزشک متخصص می‌باشد.
بعد از عمل کاشت ابرو مکانیسم بدن به گونه‌ای می‌باشد که به بهبودی خود به صورت خود به خودی کمک می‌کند و نیازی به داروی تقویتی ندارد، اما با گذشت زمان استفاده از داروهای تقویتی باعث رشد بهتر ابروها و نتایج کاملاً طبیعی آن خواهد شد.
مهمترین نکته این است که برای داشتن نتایج مطلوب و پیشگیری از مشکلات پس از کاشت ابرو، توصیه‌های پزشک خود را دقیقاً رعایت کنید و از انجام مراقبت‌های پساعملی به خوبی پیروی نمایید. همچنین، در صورت بروز هر گونه علائم غیرمعمول یا مشکلات پس از کاشت ابرو، باید به پزشک خود اطلاع دهید تا مناسب‌ترین تدابیر اتخاذ شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو بسیار مهم‌اند تا نتایج مطلوب به دست آید و مشکلات پس از عمل کمتر شود.
در ادامه چند مراقبت پس از کاشت ابرو را بررسی می‌کنیم.

۱-  استفاده از یخ
در ساعات اولیه پس از کاشت ابرو، استفاده از یخ برای کاهش تورم و التهاب در ناحیه کاشت مفید است.
این کار را با دستمال نازک بکنید و به مدت کوتاهی (حدود 10 تا 15 دقیقه) روی ناحیه کاشت انجام دهید.

۲- اجتناب از لمس ابرو
سعی کنید ناحیه کاشت ابرو را لمس نکنید یا به آن ضربه نزنید تا از آسیب دیدن پوست جلوگیری کنید.

۳- اجتناب از تماس با آب گرم
تا زمانی که پزشک توصیه نکند، اجتناب از شستشوی ناحیه کاشت با آب گرم و صابون را رعایت کنید.

۴- استفاده از مرطوب‌کننده
استفاده از مرطوب‌کننده‌های ملایم که توسط پزشک توصیه شده‌اند به پوست کمک می‌کند که مرطوب و نرم باشد.

۵- استفاده از کرم ضد التهاب
پزشک ممکن است یک کرم یا ژل ضد التهاب تجویز کند تا التهاب و قرمزی را کاهش دهد.
علاوه بر این ممکن است بعد از کاشت ابرو احساس درد در ناحیه کاشت داشته باشید که این مشکل برای همه افراد ایجاد نخواهد شد، اما نمی‌توان بروز آن را نادیده گرفت در واقع بعد از بین رفتن اثر ماده بی‌حسی ، کمی درد احساس می‌شود که به منظور کاهش این درد داروهایی برای شما تجویز می‌شود یکی از این داروها قرص تیلنول می‌باشد، که در صورت بروز درد می‌توانید دو قرص تیلنول را همزمان مصرف کنید، چنانچه به بیماری کبدی مبتلا نیستید.

۶- اجتناب از آفتاب
 ناحیه کاشت ابرو را از نور مستقیم آفتاب محافظت کنید و از کلاه یا عینک آفتابی در محیط‌های باز بهره ببرید.

۷- عدم استفاده از آرایش
تا زمانی که پزشک اجازه ندهد، از استفاده لوازم آرایش روی ناحیه کاشت ابرو خودداری کنید.

۸- پیروی از تعلیمات پزشک
پیروی دقیق از تعلیمات و نکات پس از عملیات کاشت ابرو از اهمیت بالایی برخوردار است.
پزشک شما توصیه‌های خاصی را ممکن است بر اساس نوع عمل و وضعیت شما ارائه دهد.

۹- پزشک معالج
در صورت بروز هر گونه علائم عجیب یا مشکلات پس از کاشت ابرو، باید با پزشک خود تماس بگیرید و مشکلات را به او گزارش دهید.
علاوه بر تاثیر ویتامین‌ها بر رشد و تقویت ابرو پس از کاشت ابرو می‌توانید از راهکارهای زیر نیز استفاده کنید

۱- ماساژ دادن ابروها
یکی از راه‌هایی که تاثیر بسزایی در تقویت و رشد و پر شدن ابروها دارد، ماساژ دادن ناحیه زیر ابروها می‌باشد برای این کار بهتر است از یک برس نرم استفاده کنید و با ملایمت و احتیاط این کار را انجام دهید، ماساژ ابرو  دو بار در روز به صورت حرکات دایره‌ای انجام گیرد.

۲- تمیز نگه داشتن ابروها
در صورتی که پزشک برای شما دارویی تجویز کرده است، این داروها را به صورت مرتب مصرف کنید از این داروها، داروهای مسکن و آنتی بیوتیک‌ها می‌باشد که تاثیر بسزایی در جلوگیری از عفونت و گسترده شدن آنها دارد، همچنین از قیچی و موچین برای کوتاه کردن ابروهایتان استفاده نکنید و حتماً در صورت استفاده استریل شده باشد.

۳- استرس نداشته باشید.
بعد از کاشت ابرو در انتظار مشاهده نتایج نهایی بمانید و با انجام سایر موارد به رشد و تقویت موها کمک کنید اما بعد از کاشت ابرو از استرس دادن به خود دوری کنید، گاهی افراد به دلیل استرسی که دارند به صورت وسواس گونه، ابروها را می‌کنند که برای فرد تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت، به منظور ایجاد آرامش به انجام فعالیت‌های مانند مدیتیشن بپردازید تا باعث کنترل سطح هورمون کورتیزون در بدن شود.

۴- رعایت اصول تغذیه
در صورتی که بعد از کاشت، رژیم غذایی مطلوبی مورد استفاده قرار گیرد و به میزان کافی پروتئین، سبزیجات و میوه‌ها در این رژیم غذایی داشته باشید و همچنین مصرف ۸ تا ۱۰ لیوان آب در طول روز باعث افزایش سلامت جسمانی شما شده و در رشد و بهبود موهای کاشته شده تاثیر بسزایی دارد، همچنین از مصرف فست فودها و نوشابه‌ها خودداری کنید.
در واقع یکی از دلایل ریزش ابروها خشکی پوست می‌باشد، اما در صورتی که پوست مرطوبی داشته باشید، باعث دریافت نتایج بهتر از کاشت هوا خواهد شد.
مراقبت‌های پس از کاشت ابرو به مرور زمان ممکن است تغییر کنند و بستگی به نوع عمل و وضعیت فرد دارند.
همچنین، توصیه مهم این است که همیشه با پزشک خود در ارتباط باشید و تعلیمات او را رعایت کنید تا نتایج بهتر و بدون مشکل داشته باشید.

چطور برای کاشت ابرو اقدام کنیم ؟

برای کاشت ابرو، ابتدا باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- مشاوره با پزشک یا متخصص زیبایی
ابتدا باید یک مشاوره با پزشک یا متخصص زیبایی داشته باشید.
در این ملاقات، می‌توانید اهداف خود را توضیح دهید و با پزشک در مورد نوع کاشت ابرو، نحوه اجرای آن، و همچنین نکات مرتبط با پساعملی مشورت کنید.

۲- برگزاری جلسه اول مشاوره
در جلسه اول مشاوره، پزشک ابروهای شما را بررسی می‌کند و بر اساس شکل و نوع پوستتان، نقاط قوت و ضعف و اهدافتان، روش مناسب کاشت ابرو را تعیین می‌کند.
همچنین، تمامی سوالات خود را از پزشک بپرسید و تمامی ابهامات را برطرف کنید.

۳- انتخاب نوع کاشت ابرو
پزشک نیز ممکن است نکاتی نظیر شکل، اندازه، و رنگ ابروها را با شما تطابق دهد.

۴- آزمون حساسیت پوست
برخی پزشکان ممکن است قبل از عمل، یک آزمون حساسیت پوست را انجام دهند تا مطمئن شوند که هیچ حساسیتی به مواد مورد استفاده در آرایش دائمی ندارید.

۵- عمل کاشت ابرو
بر اساس تصمیم پزشک، عمل کاشت ابرو با استفاده از ابزار خاصی گرفته از پشت سر گرافت ها برداشته شده و در ناحیه مورد نظر کاشت داده می‌شود.

۶- پساعملی و مراقبت‌های پس از عمل
پس از کاشت ابرو، مراقبت‌های پس از عمل بسیار مهم هستند.
پزشک شما توصیه‌های خاصی را در مورد مراقبت از ناحیه کاشت و مصرف داروها و کرم‌ها ارائه می‌دهد.
این مراقبت‌ها به بهبود سریع‌تر و بهتر نتایج کاشت ابرو کمک می‌کنند.

بعد از کاشت ابرو یکی از مهمترین مسائلی که افراد با آن روبرو هستند، حفظ تثبیت موقعیت جدید ابروها می‌باشد و برای تقویت و ماندگاری بیشتر ابروهای کاشته شده در جستجوی راه‌های جدید مفید می‌باشند.
در واقع غیر استفاده از روش‌های درمان پزشکی، افراد به دنبال راهکارهای دیگری نیز هستند که باعث حفظ شرایط موجود و رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی باشد.
بعد از عمل کاشت ابرو پزشکان مسائل را مطرح می‌کنند که به خصوص در بانوان با وجود این حساسیت روش‌های بیشتری پیشنهاد می‌گردد.
هنگامی که تصمیم به کاشت ابرو می‌گیرید، حتماً به یک پزشک یا متخصص زیبایی ماهر و مورد اعتماد مراجعه کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید.
همچنین، از پزشک خود در مورد هزینه، نوع عمل، و توقعات واقعی از کاشت ابرو سوال کنید.

بعد از کاشت ابرو چه ویتامینی بخوریم؟

بعد از کاشت ابرو، تغذیه مناسب برای بهبود و ترمیم پوست و تسکین علائم پس از عمل مهم است.
اگر پزشک شما ویتامین معینی توصیه نکرده باشد، اما می‌خواهید ویتامینی مصرف کنید، ویتامین‌های زیر می‌توانند به مراقبت از پوست و بهبود عمل کاشت ابرو کمک کنند.

۱- ویتامین C
ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به ترمیم و بهبود پوست کمک می‌کند. این ویتامین می‌تواند به تولید کلاژن و جلوگیری از علائم پیری مفید باشد.

بعد از کاشت ابرو چه ویتامینی بخوریم؟

۲- ویتامین E
ویتامین E نیز یک آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های محیطی و بهبود ترمیم پوست کمک کند.

۳- ویتامین A
ویتامین A معمولاً در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود و می‌تواند به ترمیم پوست و سلول‌های پوستی کمک کند.

۴- ویتامین D
ویتامین D می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و تاثیر بر ترمیم پوست دارد.

۵- ویتامین K
ویتامین K به کاهش سیاهی‌ها و تسکین ناحیه کاشت ابرو کمک می‌کند.

۶- ویتامین B-complex
ویتامین‌های گروه B می‌توانند به بهبود عمومی پوست و موثرتر شدن فرآیند ترمیم کمک کنند.

۷- زینک
زینک نیز به ترمیم پوست و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.
همچنین، بهتر است که مصرف هر گونه مکمل و ویتامین با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت شود تا مطمئن شوید که نیازهای شخصی شما رعایت می‌شوند و مصرف ویتامین‌ها برای شما ایمن و موثر است.

کلام آخر

 یکی از روش‌هایی که به منظور زیبایی و افزایش تراکم ابروها مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاشت ابرو می‌باشد که نتایج دائمی و ماندگار دارد، در صورتی که مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو صورت گیرد.
یکی از مراقبت‌ها مصرف داروهای تقویتی می‌باشد که تاثیر بسزایی در افزایش رشد ابروها و بهبودی سریع‌تر دارد، مصرف این داروها باید تحت نظر پزشک متخصص صورت گیرد و از مصرف خودسرانه دارو بعد از کاشت ابرو خودداری شود، زیرا گاهی مصرف برخی داروها نه تنها نتایج مثبتی به همراه ندارد، بلکه باعث ایجاد عوارض نیز خواهد شد، پس در صورتی که نیاز به تقویت ابروهای خود دارید، در این زمینه با پزشک مشورت کنید و بهترین راهکار را با توجه به جنسیت و جنس موهای خود انتخاب کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x