کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

خواص سیر برای مو و ابرو

مو تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت چهره افراد دارد و همچنین ابروهای پر تراکم، با ضخامت مناسب نیز  باعث جلوه بیشتر چشم خواهد شد، به همین دلیل افراد به دنبال راهکارهایی برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو می باشند، تا همیشه موهایی سالم و درخشان و با تراکم مناسب داشته باشند.
روش های مختلفی برای تقویت موی سر استفاده می شود، که در بین این روشها سیر نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، که نتایج نشان دهنده تاثیر سیر بر افزایش رشد و ضخامت موها بوده و باعث زیبایی موها می شود.


در واقع سیر به منظور کاهش ریزش موها استفاده می شود و باعث رشد سریع تر موها خواهد شد و نتایج قابل قبولی با استفاده سیر بر روی موها کسب شده است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

طرز استفاده سیر برای مو

سیر یکی از بهترین مواد غذایی برای تقویت موهاست. این ماده غذایی دارای ویتامین های B و C، مواد معدنی مانند سلنیوم و روی، و آنتی اکسیدان هایی مانند آلیسین است که به رشد و تقویت موها کمک می کند.

برای استفاده از سیر برای مراقبت از موهای خود، می توانید به یکی از روش های زیر عمل کنید:

  1. مصرف سیر خام: مصرف سیر خام به عنوان یک مکمل غذایی می تواند به تقویت موها کمک کند. برای این کار، می توانید یک حبه سیر را رنده کنید و آن را با یک لیوان آب مخلوط کنید و سپس این مخلوط را بنوشید. در صورتی که می خواهید طعم سیر را کمی کم کنید، می توانید با اضافه کردن چند قطره عسل به مخلوط، آن را شیرین کنید.

  2. ماسک سیر: ماسک سیر به رشد موها و تقویت آنها کمک می کند. برای تهیه این ماسک، یک حبه سیر را رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عصاره آلوئه ورا مخلوط کنید. این مخلوط را به موهای خود مالیده و برای 30 دقیقه روی سر خود نگه دارید و سپس با آب و شامپو شستشو دهید.

  3. روغن سیر: روغن سیر به رشد موها و پیشگیری از ریزش مو کمک می کند. برای تهیه روغن سیر، چند حبه سیر را پوست کنید و سپس آنها را خرد کنید. سپس آنها را با چند قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و این مخلوط را در یک بطری تیره رنگ نگهداری کنید. برای استفاده، یک قاشق روغن سیر را به موهای خود مالیده و به مدت 30 دقیقه بر روی سر خود نگه دارید. سپس با آب و شامپو شستشو دهید.

آیا خواص سیر برای موی سر واقعی است یا خیر؟

عوامل مختلفی باعث ریزش مو می شود و با توجه به علت ریزش مو، روش های مختلفی برای درمان ریزش مو استفاده می شود، گاهی استفاده از سیر تاثیرات شگفت انگیزی بر روی رشد مو داشته و در برخی مواقع نیز استفاده از سیر هیچ گونه تأثیری بر روی موها نخواهد داشت، به طور کلی زمانی که ریزش موها به دلیل بیماری های قارچی و باکتریایی باشد و مواد غذایی لازم به مو نرسد، استفاده از سیرنتایج فوق العاده ای به همراه دارد و سیر باعث از بین بردن باکتری های روی سر شده و به بازسازی موها می پردازد.

آیا خواص سیر برای موی سر واقعی است یا خیر؟
همچنین سیرحاوی فلاونوئیدها، اسید آمینه، گوگرد، کربوهیدرات، روی، کلسیم و مقداری پروتئین است که وجود این ترکیبات باعث افزایش گردش خون در کف سر شده و مواد مغذی بیشتری به مو می رسد، در نتیجه باعث تقویت موها شده و تاثیر بسزایی در افزایش سلامتی و زیبایی موها و کاهش ریزش آنها خواهد داشت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا سیر برای رشد مو می تواند باعث رشد مجدد مو شود؟

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، سیر دارای ترکیبات مختلفی می باشد که وجود این ترکیب باعث افزایش گردش خون در کف سر و تغذیه موها می شود، بنابراین می‌تواند بر رویش موها نیز تاثیرگذار باشد و تحقیقاتی که در مورد تاثیر سیر بر درمان افرادی که مبتلا به آلوپسی آره آتا هستند، صورت گرفته است، نشانگر این است که این افراد با استفاده از سیر در زمان کوتاهی، با رشد بیشتر موهای خود مواجه شدند.

آیا سیر برای رشد مو می تواند باعث رشد مجدد مو شود؟
در واقع نتایج امیدوارکننده از مصرف سیر برای رشد مجدد موها و درمان کچلی سر دریافت شده است، اما برای اثبات آن نیاز به شواهد علمی بیشتری است.

از بین بردن شوره سر با کمک سیر

از دلایل ایجاد شوره سر استرس، آلودگی های باکتریایی  تجمع چربی بر کف سر می باشد و افرادی که به این عارضه مبتلا هستند، در صورتی که میزان شوره سر افزایش پیدا کند، باعث آزار و اذیت و خجالت آنها خواهد شد، اما این افراد می‌توانند با استفاده از سیر تاثیر بسزایی در از بین بردن شوره سر داشته باشند.
زیرا سیر دارای غلظت بالایی از آلیسین می باشد، که این ترکیب تاثیر بسزایی در درمان شوره سر دارد و افرادی که از سیر به منظور درمان شوره سر استفاده کرده اند با یک بار استفاده از سیر نتایج قابل قبولی دریافت کرده اند.
چندین روش برای استفاده از سیر برای موی سر وجود دارد، که یکی از ساده ترین راه های استفاده از سیر، کوبیدن سیر در هاون می باشد و سپس آن را در یک صافی ریخته و آب را از تفاله آن جدا کنید، سپس آب سیر را به مدت ده دقیقه بر روی پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید این ترکیب به مدت دوساعت بر روی موهای شما بماند تا ترکیبات موجود در سیر جذب پوست سر و ساقه مو شود، سپس موها را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید و اجازه دهید موها به صورت طبیعی خشک شود.

از بین بردن شوره سر با کمک سیر
همچنین در بعضی مواقع از ژل سیر به منظور تقویت موها استفاده می‌شود، که برای تهیه ژل سیر،چند حبه سیر را کاملا تمیز کرده و کمی به آن روغن زیتون یا روغن نارگیل اضافه کنید، سپس ترکیب به دست آمده را در شیشه ریخته و به مدت سه هفته در جای خنک قرار دهید، اما نباید این ژل در یخچال نگهداری شود، زیرا یخچال دارای رطوبت می باشد و جای مناسبی برای ژل سیر نیست، بعد از سه هفته می توان از این ژل روزی یک بار به موهای خود بزنید.
همچنین می توانید به منظور درمان عفونت های پوست سر، سیر را در شامپو ریخته و مورد استفاده قرار دهید، زیرا سیر خاصیت ضد التهابی و ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی دارد، به این منظور سیر را کاملا آسیاب کنید تا به صورت خمیری یکدست شود، سپس کمی آب به آن اضافه کرده و همچنین مقدار کمی روغن زیتون به منظور رفع بوی سیر به آن اضافه کنید و خمیر به دست آمده را به شامپو اضافه کنید، بهتر است از شامپوهای ارگانیک برای دریافت نتایج بهتر استفاده شود.

طرز تهیه روغن سیر برای مو

یکی دیگر از روش هایی که می توانید به منظور بهره گیری از خواص سیر بر روی موی سر و ابرو از آن استفاده کنید، استفاده از روغن سیر می باشد به منظور تهیه آن کافیست، چند حبه سیر را کاملاً له کرده و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به ازای هر به سیر در ماهیتابه ای که بر روی حرارت بسیار ملایم قرار داده شده است، بریزید و قبل از اینکه روغن داغ شود، سیر را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید، سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید، کاملا خنک شود.

طرز تهیه روغن سیر برای مو
این ترکیب به دست آمده را از صافی رد کرده و تفاله آن را دور بریزید روغن سیر را داخل شیشه ریخته و به صورت روزانه مورد استفاده قرار دهید، بهتر است برای نگهداری روغن سیر از شیشه تیره استفاده شود، تا به مدت طولانی تری بتوان آن را نگهداری کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نحوه استفاده از روغن سیر برای موی سر و ابرو

به منظور استفاده از روغن سیر کافیست روغن را بر پوست سر و موی خود به مدت چند دقیقه ماساژ داده و از کلاه یا حوله به منظور تاثیرگذاری بیشتر بر روی موها استفاده کنید و اجازه دهید این روغن به مدت ۲۰ دقیقه بر روی موها بماند، سپس با استفاده از شامپوی ملایم و آب ولرم موهارا شستشو دهید و اجازه دهید موها به صورت طبیعی خشک شود، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته از روغن سیر استفاده شود.

نحوه استفاده از روغن سیر برای موی سر و ابرو

ماسک موی سیر

به منظور دریافت خواص سیر می توان از ماسک های خانگی استفاده کردو هزینه آن نسبت به ماسک هایی که در بازار می باشد، کمتر می باشد، سیر به دلیل داشتن ویتامین های ضروری مانند ویتامین c و ویتامین B، نقش بسزایی در تقویت موها دارد و می‌توان از ماسک سیر نیز به منظور افزایش رشد موها و تقویت آنها استفاده کرد، از ماسک های سیر که برای تقویت موها با کمترین هزینه میتوانید تهیه کنید، ماسک های زیر می باشد.

۱- ماسک سیر وعسل

چنانچه خواهان رشد موهای خود هستید، کافیست چند حبه سیر را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید، در واقع طرز تهیه آن به شیوه زیر می باش،د ابتدا پوست حبه سیر را از آن جدا کنید، سپس آب هر حبه سیر را بگیرید، طریقه آب گرفتن آن نیز، ابتدا سیر را رنده کرده و آن را از صافی رد کنید تا آب سیر به دست آید، سپس آب سیر را با عسل مخلوط کنید و بر روی موهای خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی موهای شما باقی بماند، سپس موها را با آب ولرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت در هفته دو بار از این ماسک استفاده کنید.

۲- سیر و آلوئه ورا

برای تقویت موها می توان از ماسک سیر و آلوئه ورا استفاده کرد، برای تهیه این ماسک کافیست ۵ عدد سیر تازه را با مقدار لازم آلوئه ورا ترکیب کنید، در واقع ابتدا سیرها را کاملاً له کرده و کمی روغن در ماهیتابه ای که بر روی حرارت است، بریزید و سپس سیر له شده را به آن اضافه کنید، مدت زمان قرار گیری این ترکیب بر روی حرارت نباید زیاد باشد و بعد از چند دقیقه شعله را خاموش کنید و اجازه دهید این ترکیب کاملا سرد شود، سپس آن را از صافی رد کرده و مورد استفاده قرار دهید، به منظور خوشبو کردن این ترکیب می توانید کمی اسانس رزماری به آن اضافه کنید، این ماسک را می توان به مدت چند روز نگهداری کرد، بدین منظور آن را در ظرف دربسته ریخته و در یخچال قرار دهید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

۳- ماسک سیر و نارگیل

به منظور کاهش ریزش مو می توان از ماسک سیر و نارگیل استفاده کرد و برای تهیه آن چند حبه سیر را کاملاً له کنید و کمی روغن نارگیل به آب سیر اضافه کنید، روغن نارگیل به صورت طبیعی جامد می‌باشد، بنابراین ابتدا آن را به روش بن ماری گرم کرده و مورد استفاده قرار دهید، این ماس ک را به آرامی بر روی پوست کف سر ماساژ دهید و به مدت نیم ساعت صبر کنید و سپس موها را با آب ولرم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

ماسک موی سیر

۴- ماسک سیر و روغن زیتون

به منظور افزایش نرمی و لطافت موها از ماسک سیر و روغن زیتون استفاده کنید، که برای تهیه آن کافیست سیر را پوست بکنید و به صورت پوره در آورده و ماهیتابه را بر روی حرارت قرار دهید، روغن زیتون را در آن بریزید و سپس پوره سیر را به آن اضافه کنید و این ترکیب را کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود، بعد از اینکه خنک شد آن را در یخچال قرار دهید، برای استفاده از این ماسک کافیست به مدت ده دقیقه آن را بر روی سر ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بر روی مو بماند، سپس موها را با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت هفته ای دو بار از این ماسک خانگی استفاده شود.

۵- ماسک سیر و آبلیمو

برای پیشگیری از شوره سر نیز می توان از ماسک سیر وآبلیمو استفاده کرد، به این منظور چند حبه سیر را کاملا له کرده واز صافی رد کنید و چند قطره آبلیمو را به آب سیر اضافه کرده و بر روی موهای خود ماساژ دهید و اجازه دهید این ترکیب به مدت ۲۰ دقیقه بر روی موهایتان بماند، برای دریافت نتایج مثبت ۳ بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید.

۶- ماسک آب سیر و پیاز

به منظور افزایش رشد موها نیز می توان از ماسک سیر استفاده کرد، مواد لازم برای تهیه آن نصف یک پیاز قرمز، دو قاشق غذا خوری دارچین، چهار حبه سیر و دو لیوان آب می باشد، ابتدا سیر و پیاز را در مخلوط کن بریزید تا ترکیب یکدستی به دست آید، سپس این ترکیب را همراه با دو لیوان آب و دارچین به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید و بعد به مدت چهار روز آن را در جای خنک نگهداری کنید، بعد این چهار روز، این محلول را صاف کرده و قبل حمام به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست سر خود قرار دهید، برای دریافت نتایج مثبت ۳ بار در هفته از این ماسک استفاده شود.

طرز تهیه نرم کننده سیر

به منظور تهیه نرم کننده سیر،چند حبه سیر را با مخلوط کن، کاملا له کرده وکمی روغن نارگیل در دمای بسیار کم حرارت دهید و سپس سیر له شده را به آن اضافه کنید، اما اجازه ندهید که این سیر سرخ شود و تنها اندکی آن را گرم کنیم، سپس ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا کاملاً خنک شود.

طرز تهیه نرم کننده سیر
ترکیب حاصله را از صافی رد کرده و روغن آن را در شیشه ای با رنگ تیره به مدت طولانی نگهداری کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نحوه استفاده از نرم کننده سیر

برای استفاده از نرم کننده سیر، مقداری از روغن تهیه شده را به آرامی بر روی پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید این ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست سرتان بماند، برای تاثیرگذاری بیشتر موها را در حوله بپیچید و یا از کلاه استفاده کنید، سپس موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته از این ترکیب استفاده شود، همچنین میتوانید کمی عسل به این ترکیب اضافه کنید تا نتایج بهتری دریافت کنید.

نحوه استفاده از نرم کننده سیر

طرز تهیه کرم سیر

برای استفاده از سیر می توان کرم آن را تهیه کرد، که طرز تهیه کرم سیر به شرح زیر می باشد.

۱- کرم سیر برای درمان ریزش موها

 پوست چند عدد سیر را از آن جدا کرده و کاملا له کنید و سپس آن را از صافی رد کرده تا آب سیر به دست آید،بعد یک قاشق غذاخوری عسل به این ترکیب اضافه کنید و آن را در یخچال بگذارید، سپس ۲ قاشق غذاخوری گیاه بابونه را به همراه آب روی حرارت ملایم به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید و آن را از صافی رد کرده، یک زرده تخم مرغ را به ترکیب آب سیر وعسل اضافه کنید و موها را به مدت ۲۰ دقیقه با این مخلوط بپوشانید و بعد موها را با شامپوی ملایم و آب گرم شستشو دهید، سپس موها را با استفاده از جوشانده بابونه شستشو دهید و بعد بعد از چند دقیقه مجددا موها را آبکشی کنید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته از این ترکیب استفاده شود.

۲- کرم سیر برای تحریک رشد مو

برای تهیه این کرم سیر چند حبه سیر را با روغن نارگیل یا روغن زیتون بجوشانید و سپس این ترکیب را از صافی رد کرده و موها به مدت ۱۰ دقیقه با آن ماساژ دهید، برای دریافت نتایج مثبت دو بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید.

کلام آخر

سیر خام دارای مواد معدنی و ویتامین های زیادی می باشد که تاثیر بسزایی در رشد موها و داشتن موهای سالم دارد، همچنین به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی، باعث از بین رفتن باکتری ها و جلوگیری از عفونت باکتریایی می شود، وجود ترکیبات مختلف در سیر باعث حفاظت از موها در برابر اشعه های مضر خورشید می شود، اما نتایج استفاده از سیر در افراد مختلف متفاوت می باشد و شاید دلیل آن ، علل مختلف ریزش مو باشد، چنان چه ریزش موها به دلیل تغذیه ناکافی و عفونت های باکتریایی باشد.
سیرتاثیر زیادی بر رشد موها و افزایش تراکم آنها دارد، بدین منظور می توان از سیر به صورت خوراکی و موضعی استفاده کرد، از روش هایی که می توان از سیر به منظور تقویت مو و ابرو استفاده کرد، تهیه ماسک موی سیر، ژل موی سیر، روغن سیر و نرم کننده آن می باشد، که باعث تقویت موها و جلوگیری از ایجاد شوره سر می شود، با این که تمامی افراد نمی توانند نتایج شگفت‌انگیزی را از مصرف سیر بر روی موها دریافت کنند، اما بیشتر افراد با مصرف مدام روغن سیر شاهد نتایج مثبتی برکاهش ریزش مو و افزایش تراکم و زیبایی آن ها بوده‌اند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x