کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

جدیدترین متد لیفت غبغب بدون جراحی اندولیفت

در این مقاله به جدیدترین متد لیفت غبغب بدون جراحی اندولیفت می پردازیم.
یکی از مشکلاتی که برای زیبایی مانع می‌باشد و از زیبایی چهره می‌کاهد، وجود غبغب می‌باشد که افراد از روش‌های مختلفی به منظور کاهش غبغب استفاده می کنند، در واقع چانه متقارن و بدون چربی در زیبایی افراد نقش بسزایی دارد و در صورتی که در ناحیه زیر چانه غبغب ایجاد شود، تقارن صورت دچار اختلال می‌شود و برای افراد ناخوشایند می‌باشد.
به طور کلی به برجستگی‌های زیر چانه که در اثر تجمع چربی‌های اضافه ایجاد شده و زیر چانه باعث حالت آویزان خواهد شد، غبغب گفته می شود و این مشکل هم برای خانم‌ها و هم آقایان ایجاد می‌شود و گاهی موجب کاهش اعتماد به نفس آنها نیز خواهد شد.
در گذشته برای رفع غبغب از روش‌های جراحی استفاده می‌شد، اما به کمک تکنیک‌های نوین پزشکی، امروزه با انجام روش‌های غیر جراحی نیز رفع این مشکل امکان‌پذیر می‌باشد.

از عوامل ایجاد غبغب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱-  عوامل ژنتیکی

غبغب به دلایل ارثی و ژنتیکی در بسیاری از افراد ایجاد می‌شود که در اثر تجمع لایه‌ای از چربی در ناحیه پایین صورت به صورت مادرزادی این امر حاصل خواهد شد.
برای درمان غبغب بسیاری از افراد به پزشک مراجعه می‌کنند، اما باید بدانید که در بعضی مواقع کاهش وزن و انجام فعالیت‌های ورزشی تاثیری بر کاهش غبغب ندارد، اما با انجام اندولیفت می‌توان نتایج مطلوبی کسب نمود.

۲- افزایش سن

 یکی از مواردی که با افزایش سن برای افراد ایجاد می‌شود، کاهش سوخت و ساز بدن می‌باشد که این کاهش سوخت و ساز باعث کم حجم شدن عضلات بدن می‌شود، در نتیجه باعث تضعیف استخوان‌ها و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود، که در نهایت غبغب ایجاد می‌شود، زمانی که میزان کلاژن‌سازی پوست کاهش پیدا کرده و چربی زیر پوست تحلیل می‌رود، غبغب حالت آویزان پیدا می‌کند که این امر باعث می‌شود سن افراد بیشتر از حد واقعی نشان داده شود، و بسیاری از افراد دارای غبغب از بروز این مشکل ابراز نگرانی می‌کنند.

۳- کم کاری تیروئیدی

یکی از علل بروز چاقی و همچنین بروز در افراد کم کاری تیروئید می‌باشد.

جدیدترین متد لیفت غبغب بدون جراحی اندولیفت

۴- افزایش وزن

 از دلایل تجمع چربی در بافت مختلف بدن از جمله در ناحیه زیر چانه، عادت‌های غذایی نادرست در زندگی و رژیم غذایی پرچرب می‌باشد، به منظور کاهش تجمع چربی، رژیم غذایی مناسب و دوری از عادت‌های غذایی نادرست نقش مهمی دارند.

۵- کمبود ویتامین و پروتئین

 در حفظ حالت ارتجاعی پوست و الاستیسیته آن ویتامین‌ها و پروتئین‌ها نقش بسزایی دارد و در صورتی که بدن با کمبود ویتامین و پروتئین مواجه شود، احتمال کاهش خاصیت کیسانی و ارتجاعی پوست وجود دارد‌.

۶- ضعیف شدن عضلات بدن

گاهی در اثر عوامل مختلف عضلات بدن دچار ضعف می‌شود، که این ضعف عضلات ربطی به وزن و یا سن افراد ندارد و ممکن است افرادی با عضلات ضعیف نیز با مشکل غبغب مواجه شوند.
یک روش لیزر درمانی ساده که دارای نتایج بسیار مطلوبی می‌باشد و نیاز به بیهوشی ندارد، اندولیفت می باشد.
در این روش اشعه‌های لیزر با استفاده از فیبرهایی به ضخامت یک تار مو به زیر پوست هدایت می‌شوند و باعث تجزیه چربی و بازآرایی اسکلت پروتئین بافت می‌شود، در واقع عملکرد این لیزر با ایجاد حرارت در لایه میانی پوست می‌باشد، که تاثیر بسزایی در تحریک کلاژن سازی و بازسازی رشته‌های کلاژن دارد، که باعث افزایش خاصیت کشسانی و الاستیسیته پوست می‌شود، این روش درمانی با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد و نیازی به بیهوشی کامل ندارد و فرد پس از درمان می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازد و دوران نقاهتی ندارد.
در این روش لیزر باعث هدف قرار دادن سلول‌های چربی از درون پوست می‌شود و با کاهش سلول‌های چربی تجمع یافته در ناحیه پایین صورت، باعث افزایش کلاژن سازی و رفع غبغب خواهد شد.

از جدیدترین متد لیفت غبغب بدون جراحی اندولیفت به موارد زیر اشاره کرد:

۱- لیفت غبغب با نخ لیفت

برای لیفت غبغب می‌توان از نخ‌های لیفت استفاده کرد، که بدین منظور نخ‌های قابل جذبی در ناحیه غبغب و فروبرده و با کشیدن آنها باعث کاهش غبغب خواهند شد.
نتایج این روش درمانی بیش از دو سال ماندگار می‌باشد، اما بعد از یک ماه تا یک ماه و نیم نتایج آن قابل مشاهده می‌باشد، این روش درمانی برای افراد مناسبی می‌باشد که تنها در ناحیه غبغب پوست دچار افتادگی شده باشد.

۲- لیزر CO2

نسبت به لیزرهای دیگر که برای تجمیع و تسکین چین و چروک‌های پوست استفاده می‌شوند، به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها شناخته می‌شود.
این لیزر برای جلوگیری از افتادگی پوست و تاثیرات پیری در غبغب به کار می‌رود.
لیزر CO2 انرژی نوری را به عمق پوست انتقال داده و بهبود ترکیب کلاژن پوست را ایجاد می‌کند.
این فرآیند می‌تواند باعث بهبود  بافت‌های ترکیبی در نقاط نیاز باشد.

۳- لیزر فرکشنال

به منظور رفع افتادگی پوست و جوانسازی آن در ناحیه غبغب و گردن می‌توان از روش‌های مبتنی بر تکنولوژی فرکشنال استفاده کرد، در این روش‌ها سوزن‌های به ظرافت مو توسط پزشک متخصص وارد پوست می‌شود و گرمای ساطع شده از سر این سوزن‌ها باعث تخریب سلول‌های چربی می‌شود، همچنین ورود این سوزن‌ها به پوست تاثیر بسزایی در تحریک کلاژن سازی دارد و موجب افزایش کیفیت پوست و لیفت در موضع درمان می‌شود، برای درمان غبغب با لیزر فرکشنال تعداد جلسات درمانی متغیر می‌باشد و بستگی به میزان افتادگی غبغب، سن بیمار و ویژگی‌های پوست دارد اما به طور معمول نیاز به ۴ تا ۶ جلسه درمان می‌باشد که فاصله هر جلسه درمانی یک ماه است.

۴- آلتراسونیک

یک تکنولوژی غیرجراحی دیگر است که از امواج فرکانس بالا برای بهبود تنها بافت‌های زیرپوستی استفاده می‌کند.
این تکنولوژی می‌تواند تاثیرات افتادگی پوست غبغب را کاهش دهد و ترکیبی از کلاژن پوست را تحت پوست تازه تشکیل دهد.

۵- رادیوفرکانس (RF)

رادیو فرکانس نیز یک روش متداول برای لیفت پوست بدون جراحی است.
این فناوری به وسیله انتقال انرژی رادیوفرکانس به عمق پوست از طریق دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود و می‌تواند تاثیرات تنش و لیفت پوست را ایجاد کند.
برای اطمینان از انتخاب بهترین روش برای نیازهای خود، مشورت با یک پزشک تخصصی در زمینه لیفت چشم و غبغب بدون جراحی مفید خواهد بود.
همچنین، هزینه و تاثیرات جانبی ممکن است در انتخاب روش مناسب نقش داشته باشند.

۶- کرایولیپولیز

به منظور کاهش غبغب می‌توان با سرما درمانی سلول‌های چربی موجود در ناحیه درمانی را رفع کرد، در واقع این سرما باعث می‌شود داخل سلول‌های چربی کریستال‌هایی ایجاد شود که باعث فریز کردن سلول‌ها موجب مرگ سلولی و تخریب سلولی می‌شود که تاثیر بسزایی در کاهش غبغب خواهد داشت.

۷- مزوتراپی

 یک روش غیر تهاجمی که باعث تحت تاثیر قرار دادن پوست و اصلاح افتادگی و استحکام آن می‌شود، مزوتراپی می‌باشد که در این روش محلول حاوی مواد مختلف به ناحیه غبغب تزریق می‌شود و موجب تحریک کلاژن سازی خواهند شد، اما در هنگام استفاده از مزوتراپی باید بدانید که این روش به تنهایی باعث دریافت نتایج مطلوب نخواهد شد و باید در کنار آن رژیم غذایی مناسب، انجام فعالیت‌های ورزشی و سایر روش‌های درمانی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
گاهی ممکن است بعد از انجام مزوتراپی برای افراد عفونت ایجاد شود که به منظور جلوگیری از ایجاد عفونت باید مراقبت‌های بعد از مزوتراپی به خوبی انجام گیرد، تا از بروز مشکلات جبران ناپذیر جلوگیری شود، این روش درمانی بدون درد می‌باشد و برای دریافت نتایج مثبت نیاز به ۳ جلسه درمان است.

۸- هایفوتراپی

یکی دیگر از روش‌هایی که به منظور کاهش غبغب مورد استفاده قرار می‌گیرد، هایفوتراپی می‌باشد که در این روش از امواج التراسوند به منظور تحریک کلاژن سازی و از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود.
این روش درمانی به صورت غیر تهاجمی است و در مقایسه با روش‌های جراحی، دارای هزینه بسیار کمتری است و همچنین عوارض خاصی بعد از انجام آن برای افراد ایجاد نخواهد شد.
تنها ممکن است در برخی افراد به میزان کمی قرمزی و تورم ایجاد شود که این عوارض نیز به صورت طبیعی کاهش پیدا می‌کند.

هدف از انجام اندولیفت غبغب چیست؟

هدف اصلی انجام اندولیفت غبغب، بهبود شکل و موقعیت غبغب و ایجاد تاثیر لیفتینگ در این منطقه است.
این فرآیند جراحی زیبایی اغلب به عنوان لیفتینگ غبغب نیز شناخته می‌شود و اهمیت آن به خوبی در درک هدف‌های اصلی آن بیان می‌شود و از جدیدترین متد لیفت غبغب بدون جراحی اندولیفت است.

۱- کاهش افتادگی

با پیری، غبغب معمولاً به پوست زیر چشم فشار می‌آورد و افت می‌کند. اندولیفت غبغب با تنظیم و بهبود موقعیت غبغب می‌تواند از افتادگی پوست جلوگیری کند.

۲- کاهش چین و چروک

 اندولیفت غبغب می‌تواند به تسکین چین و چروک‌های این منطقه کمک کند و از ظاهری جوان‌تر و تازه‌تر برخوردار شوید.

۳- بهبود ظاهر

 وجود غبغب باعث ظاهری ناخوشایند بر روی چهره افراد می‌شود و با کاهش غبغب می‌توان تاثیر بسزایی در بهبود ظاهر و جوانسازی افراد داشت.

۴-  رفع علائم خستگی

افتادگی غبغب معمولاً به شما ظاهر خسته و پیر می‌دهد.
اندولیفت غبغب می‌تواند از این علائم خستگی جلوگیری کند و چهره شما را شاداب‌تر نشان دهد.

هدف از انجام اندولیفت غبغب چیست؟

۵- خود اعتماد بیشتر

بهبود شکل و افزایش جوانی ظاهر می‌تواند باعث افزایش خوداعتماد شما شود.
تصمیم به انجام اندولیفت غبغب نیاز به مشورت با یک متخصص زیبایی دارد، تا بر اساس نیازها و اهداف شما برنامه‌ریزی شود.

مدت زمان انجام اندولیفت چه میزان است؟

مدت زمان مورد نیاز برای انجام اندولیفت با لیزر متناسب با میزان اندولیفت و مشکلات معین در هر فرد ممکن است متغیر باشد.
به طور معمول، در حدود 1 ساعت زمان می‌برد. برای افرادی که نیاز به اندولیفت بیشتری دارند یا مشکلات دیگر پوستی دارند، زمان بیشتری ممکن است لازم باشد.

نحوه اجرای اندولیفت غبغب به چه صورت است؟

اندولیفت غبغب با لیزر یک روش جراحی زیبایی برای بهبود شکل ظاهر وکاهش غبغب است.

این روش توسط پزشکان تخصصی انجام می‌شود و به صورت زیر انجام می‌گیرد

۱- مشاوره

 ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کنید. در این جلسه، پزشک شما را ارزیابی می‌کند و اهداف و توقعات شما را بررسی می‌کند.
او شما را در مورد جزئیات جراحی و نحوه آماده‌سازی مطلع می‌کند.

۲- آماده‌سازی

 قبل از اندولیفت ، پزشک ممکن است شما را توصیه کند تا چند هفته قبل از اندولیفت دخانیات و الکل را متوقف کنید.
همچنین، در صورت نیاز به مکمل‌ها یا داروها، دستورات پزشک را دنبال کنید.

۳- انجام اندولیفت

جدیدترین متد لیفت غبغب بدون جراحی اندولیفت، جراحی اندولیفت با لیزراست.
پزشک لیزر را به وسیله فیبرهای نازک بر روی پوست اطراف غبغب جاگذاری می‌کند، تا باعث افزایش تحریک تولید کلاژن سازی و کاهش سلول‌های چربی تجمع یافته شود.

نحوه اجرای اندولیفت غبغب به چه صورت است؟

۴- بازیابی

پس از جراحی، شما نیاز به مراقبت‌های پس از عملی دارید. پوست ممکن است تورم داشته باشد که با استفاده از یخ و داروهای تجویزی تسکین می‌یابد.
شما باید از فعالیت‌های سنگین و حرکات ورزشی تا حد ممکن خودداری کنید و به استراحت کافی توجه داشته باشید.

۵- پیگیری

بعد از اندولیفت ، پزشک شما ممکن است بخواهد شما را تا مدتی بعد مراقبت کند تا مطمئن شود که همه چیز به خوبی پیش می‌رود.
اندولیفت غبغب با لیزر یک روش غیر تهاجمی می‌باشد که نیازی به ایجاد زخم و برش بر روی پوست ندارد، تنها با هدف قرار دادن سلول‌های چربی زیر پوست باعث تجزیه آنها و افزایش تولید کلاژن سازی در آن ناحیه شده، بنابراین تاثیر بسزایی در افزایش حالت کشسانی و انعطاف پذیری پوست خواهد داشت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت‌های بعد از انجام اندولیفت

مراقبت‌های پس از انجام اندولیفت غبغب بسیار مهم هستند تا نتایج بهتری بدست آید و از عوارض جانبی جلوگیری شود.

در ادامه مراقبت‌های معمولاً توصیه شده پس از اندولیفت آمده است.

۱- بازیابی و استراحت

 بلافاصله بعد از عمل، نیاز به استراحت دارید. سر و صورت خود را به آرامی بالا بگیرید و از جلوگیری از فشار و ماساژ نیاز دارید.
توصیه می‌شود حداقل یک هفته استراحت کنید و از فعالیت‌های سنگین پرهیز کنید.

۲- کاربری یخ

به منظور کاهش ورم و پفکی شدن، استفاده از یخ بر روی محل در روزهای اول پس از اندولیف توصیه می‌شود.
این کار را باید با احتیاط انجام دهید و مستقیماً به پوست نزنید.

۳- داروها

 پزشک ممکن است داروهای ضد التهاب و ضد درد تجویز کند، به دقت دستورات پزشک را دنبال کنید.

۴- خواب به موقع

 به علت اهمیت استراحت در فرآیند بازیابی، خواب به موقع و کافی را رعابت نمایید.

مراقبت‌های بعد از انجام اندولیفت

۵- مصرف غذا و مایعات

 تغذیه مناسب و مصرف مایعات به بازیابی کمک می‌کند.
مصرف مواد غذایی ضد التهاب و غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌تواند مفید باشد.

۶-  پروتکل‌های آرایشی

پزشک ممکن است شما را در مورد آرایش پس از اندولیفت راهنمایی کند.
معمولاً باید از آرایش و محصولات آرایشی برای مدتی پس از جراحی پرهیز کنید.

۷- پیگیری نوبت‌های پس از عمل

باید به تعهدات نوبت‌های پس از عمل پزشک پایبند باشید و برنامه‌ریزی مناسبی برای ادامه مراقبت و بررسی‌های پس از عمل دنبال کنید.
با پیروی دقیق از مراقبت‌های پس از اندولیفت، می‌توانید عملیات با موفقیت بیشتری داشته باشید و به بازیابی سریع‌تری دست پیدا کنید.
همچنین، همیشه با پزشک خود در تماس باشید و هر سوال یا نگرانی را که دارید به او اطلاع دهید.

چه مبلغی باید برای انجام اندولیفت غبغب هزینه کرد؟

عوامل مختلفی بر هزینه انجام اندولیفت غبغب تاثیرگذار می‌باشد که از این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجربه و مهارت پزشک برای انجام اند و به پزشک باید از مهارت کافی برخوردار باشد تا نتایج مطلوبی از این شیوه درمانی کسب شود و میزان عوارض به حداقل برسد با افزایش مهارت و تخصص پزشک امکان افزایش هزینه اندولیف وجود دارد.

۲- نوع تجهیزات تجهیزاتی که برای انجام اندالکت به کار برده می‌شود در هزینه دریافتی تاثیرگذار می‌باشد و هرچه این تجهیزات پیشرفته‌تر باشد باعث افزایش هزینه خواهد شد در واقع پیشرفتگی این دستگاه‌ها باعث دریافت نتایج مطلوب‌تر و کاهش عوارض خواهد شد.

۳- موقعیت جغرافیایی کلینیک کلینیک‌ها دارای موقعیت‌های متفاوتی می‌باشند که بر اساس موقعیت خود در هزینه‌های مختلفی را از مراجعین دریافت می‌نماید ممکن است هزینه انجام اندولیپ در یک شهر در کلینیک‌های مختلف متفاوت باشد.

چه مبلغی باید برای انجام اندولیفت غبغب هزینه کرد؟

۴- داروهای تکمیلی گاهی بعضی از انجام اندولیفت غبغب به منظور دریافت نتایج مطلوب و کاهش دوره بهبودی پزشک برای مراجعین داروهای تجویز می‌کند که هزینه این داروها بر هزینه نهایی تاثیرگذار می‌باشد.

کلام آخر

به چربی‌های تجمع یافته در زیر چانه غبغب گفته می‌شود که ایجاد غبغب تاثیر منفی بر جذابیت چهره افراد دارد و گاهی باعث کاهش اعتماد به نفس آنها نیز خواهد شد، به همین دلیل افراد زیادی از راهکارهای مختلف به منظور رفع غبغب استفاده می‌کنند.
از روش‌های کلینیکی که به منظور درمان غبغب مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان روش‌های جراحی و روش‌های غیر جراحی را نام برد، از روش‌های غیر جراحی می‌توان به اندولیفت، رادیو فرکانسی، مزوتراپی هایفوتراپی اشاره کرد.
با توجه به اینکه روش‌های غیر جراحی نیازی به بیهوشی ندارند و به صورت سرپایی انجام می‌گیرند، بنابراین میزان عوارض احتمالی در این روش‌ها به صورت حداقلی بوده و نتایج مطلوبی از آنها کسب خواهد شد.
از موثرترین این روش‌ها اندولیفت می‌باشد که در صورتی که توسط پزشک با مهارت انجام گیرد، نتایج بسیار مطلوبی به همراه خواهد داشت و عوارض زیادی متوجه فرد نخواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x