کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

تنگ کردن واژن با نخ

با افزایش سن نه تنها پوست صورت بلکه سایر قسمت‌های بدن نیز نشانه‌های پیری بر روی آن ظاهر می‌شود و باعث تغییر ساختار سلولی وبافت سلولی می شودو باعث کاهش رطوبت و در نهایت خاصیت ارتجاعی پوست کاهش پیدا می‌کند، این مسائل به دلیل کاهش تولید کلاژن می‌باشد که در نهایت منجر به رنگ نامناسب پوست و نازکی اپیدرم می‌شود، یکی از این نقاط حساس بدن ناحیه واژن می‌باشد که با افزایش سن ممکن است دچار گشادی شده و این موضوع تاثیر منفی بر روابط جنسی زوجین داشته باشد و در نهایت باعث ایجاد اختلال در کیفیت زناشویی شود.
روش‌های مختلفی به منظور زیبایی و ترمیم ناحیه واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد که امروزه این روش‌، یکی از پرطرفدارترین روش‌های درمانی، لیفت واژن با نخ می‌باشد، که باعث رفع گشادی ناحیه واژن می‌شود.
جراحی واژن با استفاده از نخ بخیه نوعی جراحی است که در آن نخ‌های خاصی برای دوختن بافت‌ها و جلوگیری از ترک‌خوردگی آنها استفاده می‌شوند. این نخ‌ها به عنوان بخیه‌ها شناخته می‌شوند.
این روش در جراحی‌های مختلف از جمله جراحی‌های واژینوپلاستی (تنگ‌کردن واژن) نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عوامل مختلف باعث گشادی واژن می‌شود که از این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- زایمان‌های متعدد
یکی از عواملی که باعث گشادی واژن می‌شود، زایمان طبیعی است که بعد از زایمان ناحیه واژن به حالت اولیه باز نمی‌گردد و خانم‌هایی که زایمان آنها به صورت طبیعی باشد، بیشتر با این مشکل مواجه هستند، بنابراین بهتر است بعد زایمان طبیعی با استفاده از نخ ناحیه واژن را تنگ کنید، تا با انجام این کار باعث ترمیم گشادی واژن شده و همچنین تاثیر بسزایی در از بین بردن عفونت واژن داشته باشید.

۲- افزایش سن
با افزایش سن، میزان کلاژن سازی کاهش پیدا کرده و این موضوع باعث کاهش استحکام لایه‌های درونی واژن شده که در نهایت این موضوع تاثیر بسزایی در افزایش نارضایتی جنسی دارد و بیشتر خانم‌ها بعد از سن ۴۰ سالگی با این مشکل مواجه می‌شوند، به همین دلیل به منظور رضایت جنسی و افزایش کیفیت زناشویی، عمل ترمیمی و زیبایی مانند تنگ کردن واژن با نخ توصیه می‌شود.

تنگ کردن واژن با نخ

۳- ژنتیک
گاهی بعضی خانم‌ها به صورت ژنتیکی، عضله‌های کف لگن آنها ضعیف می‌باشد و به همین دلیل نسبت به سایر خانم‌ها، بیشتر در معرض گشادی واژن هستند، به منظور جلوگیری از ضعیف شدن عضله‌های کف لگن بهتر است، از انجام فعالیت‌هایی که باعث ضعف آنها می‌شود، خودداری کرد و با انجام ورزش‌های تقویتی باعث تقویت عضلات لگن شد، از این ورزش‌ها می‌توان ورزش‌های کگل را نام برد.

۴- فشار دوران بارداری
ممکن است در زمان بارداری نیز به دلیل وزن جنین فشارهایی به دهانه واژن وارد شود و این فشارها منجر به گشادی واژن شود، در این مواقع حتی خانم‌هایی که به صورت سزارین زایمان می‌کنند، نیز در معرض ایجاد این مشکل هستند.
هنگام جراحی با نخ بخیه، فرآیند به شکل کلی به این صورت است.

۱- تنظیم بافت‌ها
در مرحله اول، جراح بافت‌های مربوطه را تنظیم می‌کند.
این ممکن است شامل برش و از بین بردن بافت‌های اضافی یا آسیب‌دیده باشد.

۲- دوخت با نخ‌های بخیه
برای اتصال بافت‌ها و تماس آنها به هم، نخ‌های بخیه از نوع خاصی استفاده می‌شوند.
این نخ‌ها معمولاً قابل جذب در بدن نیستند و بعد از مدتی از بدن خارج می‌شوند.

۳- بازیابی و درمان
پس از دوخت با نخ بخیه، مراقبت‌های مناسب برای بهبود بخیه‌ها و بافت‌ها انجام می‌شود.
این شامل استراحت، رعایت توصیه‌های پزشکی، مصرف داروها و مراقبت‌های بهداشتی می‌شود.
مهم است که با پزشک خود در مورد نحوه جراحی و استفاده از نخ بخیه در مورد واژینوپلاستی یا هر نوع جراحی دیگری مشورت کنید.
همچنین، باید تمام جنبه‌های مختلف جراحی و روش‌های دوخت بخیه را با پزشکتان بررسی کنید.

تنگ کردن واژن با نخ چگونه است؟

عوامل مختلفی مانند افزایش سن، بارداری، ژنتیک باعث گشادی واژن می‌شوند، که عضله‌های داخلی واژن را می‌توان با استفاده از نخ لیفت کرد، بدین منظور دهانه واژن را با استفاده از نخ می‌کشند تا باعث کاهش گشادی دهانه واژن شود.

تنگ کردن واژن با نخ چگونه است؟
در این روش از بخیه‌های ظریف در کانال واژن استفاده می‌شود، که این نخ ها باعث نزدیک به هم قرار دادن عضله‌های آسیب دیده و تنگی واژن می‌شود، همچنین این روش درمانی باعث تقویت عضله‌های ضعیف واژن می‌شود و در مدت زمان کوتاهی این عمل انجام می‌گیرد، به دلیل جنس خاصی که نخ‌های لیف دارند، باعث تقویت کلاژن سازی در کانال واژن می‌شوند، کلاژن پروتئینی می‌باشد که باعث جوانسازی واژن و ترمیم عضله‌های ضعیف شده می‌شود، باید بدانید که این روش درمانی بدون درد و خونریزی انجام می‌گیرد و به صورت سرپایی می‌باشد و نخ‌هایی که برای لیفت مورد استفاده قرار می‌گیرند، توسط بدن به صورت کامل جذب می‌شود، در واقع استفاده از نخ لیفت باعث کشیده شدن بافت واژن به شکل همگرا به سمت داخل و جذب شدن آن به بدن می‌شود.

انواع روش تنگ کردن واژن با نخ

به دو روش تنگ کردن واژن به وسیله نخ انجام می‌گیرد که این روش‌ها عبارتند از:

روش اول
در این روش بدون اینکه خونریزی و دردی ایجاد شود، به وسیله نخ باعث به بالا جمع شدن دو طرف ناحیه واژن می‌شوند، که این روش به صورت مکانیکال انجام می‌گیرد.

انواع روش تنگ کردن واژن با نخ

روش دوم
در روش دوم با استفاده از فیبروسازی در ناحیه مورد نظر باعث تحریک کلاژن‌سازی می‌شود، در واقع این روش درمانی باعث تحریک کلاژن سازی در ناحیه واژن می‌شود و باعث می‌شود بافت‌های واژن به صورت خود به خود کلاژن تولید کرده و باعث برگردانده شدن دهانه واژن به حالت اولیه می‌شود، این روش درمانی دارای نتایج دائمی و ماندگار است.

تنگ کردن واژن با نخ چه فایده ای دارد؟

در صورتی که واژن دچار گشادی شود، این موضوع باعث کاهش نارضایتی جنسی و در نهایت ایجاد اختلال بین روابط زناشویی می‌شود، به همین دلیل می‌توان با تنگ کردن واژن، تاثیر بسزایی در افزایش رضایت جنسی و در نهایت افزایش اعتماد به نفس خانم‌ها داشت، که منجر به تحکیم روابط زناشویی می‌شود.
همچنین این روش درمان تاثیر بسزایی در رفع مشکلاتی نظیر بی‌اختیاری و عفونت‌ها دارد، روش‌های مختلف به منظور درمان گشادی واژن صورت می‌گیرد، از این روش‌ها می‌توان واژینوپلاستی، تنگ کردن با لیزر و جراحی را نام برد، اما استفاده از نخ برای لیفت واژن یکی از روش‌های درمانی می‌باشد که دارای مزیت‌های زیادی می باشد.به هر حال، تنگ کردن واژن ممکن است به دلایل زیبایی یا بهبود عملکرد جنسی انجام شود.
افزایش تنگی و تقویت عضلات و بافت‌های واژن می‌تواند باعث افزایش لذت جنسی برای برخی افراد شود.
اما همواره قبل از انجام هر نوع تغییرات جراحی در منطقه حساس بدن، مهم است که با پزشک متخصص مشورت کنید تا مزایا، معایب، ریسک‌ها و توقعات را به دقت بررسی کنید و تصمیم‌گیری مناسبی انجام دهید.
جراحی واژن، که به عنوان واژینوپلاستی یا هیمنیوپلاستی نیز شناخته می‌شود، ممکن است برخی فواید برای افراد داشته باشد.

تنگ کردن واژن با نخ چه فایده ای دارد؟
این فواید می‌توانند به طور عمده به دلایل زیبایی و بهبود عملکرد جنسی مرتبط باشند. اینجا چندین مورد از احتمالی‌ترین فواید جراحی واژن ذکر شده‌اند.

۱- افزایش اعتماد به نفس
برای برخی افراد، تغییراتی در بدن می‌تواند تأثیرات مثبتی بر روحیه و اعتماد به نفس آنها داشته باشد.
افزایش تنگی و تنظیم مجدد بافت‌های واژن ممکن است به افراد احساس رضایت از بدن خود بدهد.

۲- بهبود جنسیت
برخی افراد از بهبود عملکرد جنسی و تجربه‌ی لذت بیشتر در زمان روابط جنسی پس از جراحی واژن خبر می‌دهند.
تنگ‌کردن و تقویت عضلات واژن ممکن است به تجربه‌های جنسی بهبود ببخشد.

۳- رفع احساس ناخوشایندی یا ترس از روابط جنسی
برخی افراد ممکن است به دلیل تغییرات بدنی یا تجربه‌های منفی در گذشته، احساس ناخوشایندی یا ترس از روابط جنسی داشته باشند.
جراحی واژن ممکن است به آنها کمک کند که از این نگرانی‌ها عبور کنند.
لطفاً توجه داشته باشید که هر جراحی دارای ریسک‌ها و معایب خود است و قبل از تصمیم‌گیری، بهتر است با پزشک متخصص گفتگو کرده و تمام جنبه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید.
همچنین، نتیجه‌های جراحی ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه ی تنگ کردن واژن با نخ

استفاده از نخ برای تنگ کردن واژن بدون درد و خونریزی می‌باشد که به صورت سرپایی انجام گرفته و به مدت ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد، این روش تنها با بی‌حسی موضعی صورت می‌گیرد و نیازی به بیهوشی عمومی نیست، در واقع در این روش استفاده از نخ باعث جمع شدن و تنگ شدن ناحیه واژن می‌شود، که در آن از بخیه‌های ظریف و ریزی در اطراف دهانه واژن استفاده می‌شود، جنس نخ‌های به کار برده در این روش درمانی کاپرولاکتون می‌باشد که به نخ لیفت نیز معروف می‌باشد.
این نخ هابا نام پیروم توسط شرکت ایتالیایی ساخته می شود، طول این نخ ها در حدود ۱۲ سانتی متر می باشد و ماندگاری آن از ۹ ماه تا ۱۵ ماه می باشد.اما بعد از پایان جراحی اثری از نخ ها مشاهده نمی شود.
در تعیین هزینه جراحی تنگ کردن واژن با استفاده از نخ (اگر چنین روشی وجود داشته باشد)، عوامل متعددی می‌توانند تأثیرگذار باشند.
این عوامل عبارتند از:

۱- مکان جراحی
هزینه‌ها ممکن است در مناطق مختلف و حتی در کشورهای مختلف متفاوت باشند.
هزینه‌ها در شهرهای بزرگ معمولاً بیشتر از شهرهای کوچک‌تر هستند، حتی این هزینه در مورد کلینک‌های مختلف در یک شهر نیز متفاوت می‌باشد و هرچه یک کلینیک از موقعیت بهتری برخوردار باشد، باید هزینه بیشتری را پرداخت کند و این هزینه بر روی هزینه دریافتی نیز تاثیرگذار است.

هزینه ی تنگ کردن واژن با نخ

۲- تجربه پزشک
 تجربه و شهرت پزشک نقشی در تعیین هزینه دارد.
پزشکان با تجربه‌تر معمولاً هزینه‌های بیشتری دارند، هر چه پزشک از مهارت بیشتری در این زمینه برخوردار باشد، نتایج درمانی مطلوب‌تر بوده و عوارض کمتری متوجه فرد خواهد شد.

۳- تجهیزات و فناوری
استفاده از تجهیزات پزشکی پیشرفته و فناوری مدرن ممکن است به افزایش هزینه منجر شود.

۴- جنبه‌های جراحی
مدت زمان مورد نیاز برای جراحی، نوع بخیه‌ها، میزان تنگی مورد نظر و جزئیات دیگر می‌توانند هزینه را تحت تأثیر قرار دهند.

۵- بستری در بیمارستان
اگر جراحی نیاز به بستری در بیمارستان دارد، هزینه‌ها بیشتر خواهند شد.

۶- تشخیص پیش از جراحی
برای تشخیص و برنامه‌ریزی مناسب، ممکن است برخی از تست‌ها و مشاوره‌ها قبل از جراحی لازم باشند که به هزینه اضافه می‌شوند.

۷- هزینه‌های جانبی
هزینه‌های داروها، معاینات پس از جراحی و مراقبت‌های درمانی نیز در مجموع هزینه جراحی تأثیر دارند.
به طور کلی، بهتر است با پزشک یا مرکز پزشکی مشورت کنید تا به تخمین دقیق‌تری از هزینه جراحی تنگ کردن واژن با استفاده از نخ برسید.
همچنین، ممکن است با بیمه درمانی هم همکاری کنید تا بخشی از هزینه‌ها تحت پوشش قرار گیرد.

عوارض تنگ کردن واژن با نخ

در صورتی که از نخ‌های استریل و با کیفیت برای عمل لیف و نخ استفاده شود باعث کاهش عوارض و خطر در فرد می‌شود همچنین بعد از عمل تنگ کردن واژن رعایت مناسب بهداشت فردی بسیار با اهمیت می‌باشد و موجب تسریع روند بهبودی و دریافت نتایج مطلوب‌تر می‌شود همچنین پزشک به منظور کاهش این عوارض داروهایی تجویز می‌کند که باعث جلوگیری از عفونت می‌شود اما در صورتی که لیفت واژن بانخ توسط افراد غیر متخصص انجام گیرد باعث ایحاد عفونت شدید و عوارض جبران ناپذیری خواهد شد.
با اینکه تنگ کردن واژن با نخ، دارای مزایای زیادی می باشد،اما ممکن است بعضی خانم ها به دلیل شرایطی که دارند نتوانند از این روش درمانی استفاده کنند این افراد عبارتند از:

۱- خانم های باردار
با توجه به اینکه در زمان بارداری دهانه واژن نسبت به قبل کشیده می شود، بنابراین بعد از زایمان احتمال گشاد شدن وکشیده شدن ناحیه واژن وجود دارد، بنابراین لیفت واژن با نخ باید به بعد از بارداری موکول شود وچنانچه در زمان بارداری این عمل صورت گیرد، نتایج مطلوبی حاصل نخواهد شد.

۲- دختران باکره
گاهی ممکن است به دلایل ژنتیکی، دهانه واژن در دختران باکره گشاد شود، با اینکه دختران باکره به این عمل نیاز ندارند، اما پرده بکارت نیز یک عامل مانع برای انجام این عمل می باشد.

۳- وجود تبخال تناسلی
وجود تبخال تناسلی نیز یکی دیگر از موانع انجام عمل لیفت می باشد، زیرا درصورت انجام این عمل، تبخال به قسمت های دیگر پخش می شود.

۴- وجود زگیل تناسلی
خانم هایی که به زگیل تناسلی مبتلا هستند، برای انجام عمل تنگ کردن واژن ابتدا باید درمان شوند، زیرا در صورت عدم درمان امکان انتقال آن زیاد می باشد.

۵- وجود عفونت لگنی
خانم هایی که به عفونت لگنی مبتلا هستند، ابتدا باید به طور کامل درمان شوند وسپس عمل تنگ کردن واژن صورت گیرد.
عموماً در هر جراحی، احتمال وجود عوارض و مشکلات ناخواسته وجود دارد.
در صورتی که تصمیم به تنگ کردن واژن با استفاده از نخ داشته باشید، حتماً باید با پزشک معالجتان در مورد تمام عوارض ممکن و محتمل، به همراه نحوه مدیریت و پیشگیری از آنها مشورت کنید.

کلام آخر
عواملی مانند افزایش سن، بارداری، ژنتیک، زایمان باعث گشادی واژن می شوند، که به منظور درمان گشادی واژن، روش های مختلفی وجود دارد، از این روش ها می توان واژینو پلاستی، تنگ کردن با نخ، تنگ کردن با لیزر را نام برد، استفاده از نخ به منطور لیفت قبلا برای جمع کردن غبغب استفاده می شد، اما امروزه به منظور جمع کردن ناحیه واژن نیز از این روش استفاده می شود، که باعث تنگ شدن ناحیه واژن وکاهش بسیاری از مشکلات خواهد شد.
در این روش درمانی از نخ های قابل جذب استفاده می شود که بعد از عمل اثری از نخ مشاهده نخواهد شد.
این نخ ها باعث کشیده شدن عضله های آسیب دیده کانال واژن  وتقویت عضله ها خواهد شد و مدت زمان انجام آن کوتاه بوده و بهبودی سریع تری دارد، در واقع استفاده از این نخ ها باعث تحریک کلاژن سازی شده که کلاژن تولید شده باعث ترمیم بافت های آسیب دیده می شود و تاثیر بسزایی در جوانسازی آن دارد.عمل تنگ کردن وازن با بی حسی انجام گرفته وبدون خونریزی می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x