کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

بهترین فصل برای کاشت ابرو

یکی از اجزای صورت که تاثیر بسزایی در افزایش جذابیت و زیبایی آن دارد ابرو می‌باشد که ممکن است در اثر عوامل مختلفی ابروها دچار ریزش شود که از این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱علل ژنتیکی
ژنتیک می‌تواند نقش مهمی در شکل و ساختار ابروها ایفا کند.
در برخی افراد، ژنتیک ممکن است باعث ناهمواری‌ها در رشد و توسعه ابروها شود.

۲تغییرات هورمونی
تغییرات هورمونی مانند بلوغ، بارداری، و سنوات میانهای ممکن است به ریزش ابروها منجر شوند.
هورمونهای مختلف میتوانند الگوی رشد موها را تحت تأثیر قرار دهند.

۳استفاده نادرست از محصولات آرایشی
استفاده ناصحیح یا مکرر از محصولات آرایشی ممکن است باعث آسیب به موهای ابرو و سبب ریزش آنها شود.

۴تماس مکرر با آب گرم یا مواد شیمیایی
تماس مکرر با آب گرم، محصولات شیمیایی، یا مواد آلوده موجب ضعف موها و ریزش ابروها می‌شود.

۵استرس و ناراحتی روحی
استرس مزمن و ناراحتی روحی می‌توانند تأثیر منفی بر رشد موها و ابروها داشته باشند.

۶بیماریهای پوستی
برخی بیماری‌های پوستی مانند الوپسیا، روزئاسه، یا اختلال در عملکرد غده‌های تیروئید می‌توانند باعث ریزش ابروها شوند.

بهترین فصل برای کاشت ابرو

۷کشیدن ابروها
 کشیدن مکرر و نادرست ابروها میتواند به آسیب و ضعف موها منجر شده و باعث ریزش آنها شود.

۸تغذیه نامناسب
 تغذیه نامناسب و کمبود تغذیه میتوانند به ضعف موها و ریزش ابروها منجر شوند.
اما به منظور افزایش تراکم ابروها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از این روش‌ها کاشت ابرو می‌باشد، کاشت ابرو نیز به شیوه‌های مختلفی انجام می‌گیرد که از این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱  روش FUT
در این روش فولیکولهای مو از نواحی پشت سر که موها از تراکم بالاتری برخوردار میباشند و نسبت به ریزش مقاومتر هستند، به صورت نواری برداشته شده و با جداسازی فولیکولها آنها را در ناحیه مورد نظر در ابرو پیوند میزنند، انجام این روش زیبایی باعث ایجاد برشهایی در ناحیه اهدا کننده میشود، بنابراین امکان بر جای ماندن جای زخم در این ناحیه وجود دارد.

۲روش فیو
در این روش نیز از موهای سر که دارای استحکام و مقاومت بالاتری در برابر ریزش می‌باشند و اغلب موهای نواحی پشت گوش یا پشت سر می‌باشند، برای پیوند استفاده می‌شود اما برداشت به صورت فولیکول‌های جداگانه می‌باشد و نیازی به ایجاد برش‌های زیادی نیست، بنابراین امکان ایجاد خونریزی به حداقل می‌رسد و نتایج مطلوب‌تری به همراه دارد.

۳روش DHU
در روش دی اچ آی از ابزاری به نام قلم ایمپلنتر استفاده می‌شود که این قلم باعث جداسازی فولیکول‌ها به صورت دقیق و کاشت مستقیم در ناحیه هدف می‌شود،  بنابراین امکان خطای آن و دریافت نتایج مطلوب‌تر افزایش پیدا می‌کند.
با توجه به حساسیت عمل‌های زیبایی قبل از اقدام در این مورد تحقیقات وسیع انجام می‌گیرد و افراد حساسیت زیادی در این مورد نشان می‌دهند و گاهی در مورد عمل‌های زیبایی و کاشت ابرو بحث‌های غیرعلمی و شایعات مختلفی نیز وجود دارد، اما نباید بر اساس این شایعات قضاوت کرده و بهتر است در این زمینه از افراد متخصص کمک بگیرید.
یکی از این مسائلی که در مورد زمان کاشت ابرو مطرح میباشد فصل کاشت ابرو است که برخی بر این باورند که فصل کاشت ابرو بر نتایج تاثیرگذار میباشد در اینجا برای شما در مورد این موضوع توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

 اعتقادات مختلف در مورد فصل کاشت ابرو

افرادی که قصد انجام کاشت ابرو دارند باید طبق دستور متخصصین عمل نمایند و به نظرهای غیرعلمی اطرافیان توجه نشان ندهند، زیرا در مورد کاشت ابرو اعتقادات مختلفی وجود دارد که پایه و اساس علمی ندارند و در نهایت این شما هستید که باید عمل کاشت را انجام دهید و ممکن است هر کسی در این باره نظری داشته باشد، بنابراین نظر دیگران نباید باعث تحت تاثیر قرار دادن شما شود.
بهترین قدم برای کاشت ابرو مشورت با یک پزشک متخصص میباشد که آشنایی کامل با فرایند کاشت مو داشته باشد و در مورد کاشت ابرو غیر از پزشک متخصص هیچ کسی نمیتواند نظر دقیقی دهد.
به عنوان مثال برخی افراد بر این باورند که کاشت ابرو در فصل بهار باعث افزایش تراکم ابروها خواهد شد و چنانچه عمل کاشت ابرو در زمستان صورت گیرد، نتایج مطلوبی به همراه نخواهد داشت و یا اینکه در فصل تابستان کاشت ابرو باعث ایجاد عفونت و درد بیشتری خواهد شد، زیرا دمای هوا در این فصل زیاد میباشد و تعریق برای کاشت ابرو مشکلاتی به وجود میآورد و یا اینکه در فصل زمستان به دلیل سرماخوردگی بر این باورند که باید از انجام کاشت مو در این فصل خودداری شود، زیرا در هنگام سرماخوردگی، سرفه کردن و عطسه باعث ریزش موهای کاشته شده خواهد شد، اما باید بدانید در این موارد پایه و اساس علمی وجود ندارد.
از دیگر اعتقادات بی‌پایه و اساس می‌توان بر این مورد اشاره کرد که پس از سن ۵۰ سالگی کاشت ابرو نتایج مطلوبی به همراه نخواهد داشت و تنها در سنین کمتر از ۵۰ سال کاشت ابرو امکان‌پذیر می‌باشد و یا اینکه با انجام کاشت ابرو امکان ایجاد ابروهای ضخیم و پرپشت قبل وجود ندارد و کاشت ابرو باعث ایجاد ابروهای ضعیف‌تر از ابروهای طبیعی خواهد شد، اما باید بدانید که عمل کاشت ابرو در سنین بالا نیز امکان‌پذیر می‌باشد و نتایجی که از عمل حاصل می‌شود به صورت طبیعی به نظر می‌رسد.

 اعتقادات مختلف در مورد فصل کاشت ابرو همچنین برخی افراد بر این باورند که نتایج کاشت ابرو به صورت دائمی ماندگار نیست و پس از چند سال ابروهای کاشته شده دچار ریزش خواهند شد یا اینکه با برداشت فولیکولها از سر امکان آسیب پوست سر وجود دارد و دیگر هیچ مویی در منطقه بانک مو رشد نمیکند.
در مورد کاشت ابرو کسب کمی اطلاعات باعث میشود که به این اعتقادات اهمیتی ندهید و کاشت ابرو را به عنوان یک عمل امن و موثر انتخاب کنید.
 در نهایت در رابطه با ریزش ابرو پس از کاشت ابرو برای اطمینان خاطر بیشتر با پزشک متخصص مشاوره نموده و با دریافت راهنماییهای لازم در این مورد اطمینان حاصل کنید.
باید بدانید که عمل کاشت در زمستان ایرادی ندارد با اینکه پس از کاشت ابرو نباید کارها و فعالیتهای سنگین انجام داد، اما عطسه و سرفه در حدی نیست که باعث ایجاد فشار زیادی به این ناحیه شده و نتایج را دچار مشکل کند، ممکن است دما بر نتیجه کاشت تاثیرگذار باشد، اما تاثیر آن به صورت قابل توجه نیست اگر منطقیتر بخواهیم به این موضوع توجه کنیم اگر موها با عطسه و سرفه دچار آسیب میشدند، هیچگونه مویی نباید روی سر افراد باقی مانده باشد.
 عملاً در دوران ریکاوری افراد دمای هوا تاثیری بر کاشت ابرو ندارد  هرچند بهتر است پس از عمل دما مناسب باشد اما گرم و سرد بودن هوا بر روی نتایج کاشت پس از عمل کاشت تاثیر زیادی نخواهد داشت، چنانچه سرما یا گرما به میزان خیلی شدید باشد که باعث آسیب با پوست شود، در این مورد احتمال لطمه دیدن ابروها نیز وجود دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

 بهترین فصل کاشت ابرو چه زمانی است

هیچ تاثیری در نتیجه ابرو فصل‌های مختلف سال ندارد تنها به مدت ۶ ماه پس از عمل کاشت، نتیجه کاشت ابرو مشاهده خواهد شد به عنوان مثال چنانچه کاشت ابرو در فصل پاییز انجام گیرد نتیجه آن در فصل بهار مشاهده می‌شود، در هیچ فصلی برای کاشت ابرو از لحاظ علمی محدودیتی وجود ندارد و نتیجه عمل کاشت ابرو بسته به شرایط بدنی افراد و نوع کلینیک انتخابی آنها دارد و چنانچه در این زمینه تبلیغاتی در برخی از سایت‌ها و کلینیک‌ها مشاهده کردید، این تبلیغات واقعی نیست.
در واقع اگر این حرف پایه و اساس علمی داشت بیشتر افراد در یک فصل خاص انجام کاشت ابرو میکردند و همچنین فصل کاشت ابرو بر هزینه انجام کاشت ابرو تاثیرگذار بود و باعث میشد در فصلهای مختلف هزینه انجام کاشت ابرو نیز متفاوت باشد.
در حال حاضر کلینیکها در تمامی فصلها اقدام به کاشت ابرو میکنند و این مسئله نه برای پزشک اهمیت دارد نه برای شخصی که برای کاشت ابرو اقدام میکند و در هر ماهی از سال کاشت ابرو بهترین نتیجه را دارد، در صورتی که توسط پزشک با مهارت انجام گیرد.
در واقع نتایج کاشت ابرو بیشتر به مهارت پزشک متخصص بستگی دارد و در هر شرایط آب و هوایی و در هر فصلی از سال فرد میتواند به نتایج دلخواه خود دست یابد، تنها انتخاب فصل خاص کاشت بستگی به برنامهریزیهای لازم بر اساس زمان کار افراد دارد و افراد میتوانند زمانی برای کاشت ابرو اقدام کنند که در آن زمان در اجتماع حضور کمتری دارند.
اگر به خوبی فولیکول‌های مو از بانک مو برداشته شوند و شرایط مناسب برای آنها در زمان قبل از کاشت فراهم شده باشد، به آنها آسیبی وارد نخواهد شد و نتایج کاشت مطلوب خواهد بود و می‌توان در بخش ابروها پس از طی دوران رشد مو، نتایج خوبی مشاهده کرد.
در واقع هر ناحیه از ایران، دارای شرایط آب و هوایی مخصوص می‌باشد اگر برای شما این سوال پیش آمده است که پدیده‌های آب و هوایی چه تاثیری بر نتایج کاشت ابرو دارند، باید به این نکات در مورد شرایط آب و هوایی و نتایج آن بر ابرو توجه کنید.

۱درجه حرارت هر فصل
هر فصل از سال دارای شرایط آب و هوایی خاص خودش می‌باشد و در مناطق مختلف، درجه حرارت در یک فصل سال بسیار متفاوت می‌باشد.
درجه حرارت هوا به هیچ عنوان بر نتایج کاشت ابرو تاثیری ندارد و چیزی که با درجه حرارت هوا مرتبط می‌باشد، میزان تعریق ناشی از درجه حرارت بالای هوا می‌باشد گاهی افراد بر این باورند که در اثر تعریق گرافت های کاشته شده در ابرو دچار آسیب خواهند شد و نتایج کاشت ابرو ضعیف می‌شود، اما باید بگوییم تعریق زیاد در نتیجه کاشت ابرو تاثیر چندانی ندارد و بیشتر دستکاری این ناحیه می‌باشد که باعث آسیب به گرافت ها می‌شود، بنابراین چنانچه در ناحیه کاشت ابرو تعریق زیادی ایجاد شد، باید از دستکاری زیاد این
ناحیه خودداری کرد، زیرا عرق حاوی آب و نمک می‌باشد که ترکیبات آن با سرم‌های شست و شو شباهت زیادی دارد که این سرم‌ها در حین کاشت ابرو نیز استفاده می‌شود.

۲آفتاب
در رفع التهاب و ترمیم زخم‌های کاشت ابرو یکی از عواملی که تا حدودی تاثیرگذار می‌باشد، قرارگیری در معرض نور خورشید بیش از ۴ ساعت می‌باشد، بنابراین در ماه‌های اول پس از کاشت ابرو در فصول گرم سال بیش از ۴ ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و در صورت لزوم از کلاه نقاب‌دار استفاده کنید تا تاثیرات منفی اشعه خورشید کاهش یابد؛ اما با گذشت یک ماه از کاشت ابرو حتی بیش از ۴ ساعت نیز آفتاب مستقیم بر نتایج کاشت ابرو تاثیری نخواهد داشت.

 بهترین فصل کاشت ابرو چه زمانی است

۳رطوبت هوا
بعد از کاشت ابرو ناحیه کاشت روزانه سه بار نیاز به شستشو دارد، به گونه‌ای که مرطوب بودن ناحیه کاشت ابرو بهتر از خشک بودن آن می‌باشد، در مورد فصل  کاشت ابرو نیز باید گفت پس از شستشو در فصول گرم ابروها زودتر خشک می‌شوند، اما این زمان در فصول سرد دیرتر می‌باشد، بنابراین تعداد دفعات شستشو به منظور فراهم نمودن رطوبت ابروها کفایت می‌کند و نیازی نیست در فصل خاصی کاشت ابرو صورت بگیرد همچنین به منظور کاهش خشکی ابروها پس از یک هفته از کاشت ابرو می‌توان از روغن نارگیل یا بادام تلخ در این ناحیه استفاده کرد.

۴بارندگی
یکی دیگر از مسائلی که تاثیری بر نتایج کاشت ابرو نخواهد داشت، بارش باران یا برف می‌باشد اما در برخی نواحی شهری باران‌های اسیدی بر روی کیفیت پوست و مو تاثیرات مخربی دارند و در صورتی که این قطرات باران با ناحیه کاشت ابرو در تماس باشند، اثرات منفی بر بهبود و رفع التهاب زخم‌ها دارد، بنابراین در روزهای بارندگی باید بیشتر از ابروها محافظت شود و این موضوع در هفته اول پس از کاشت ابرو اهمیت دارد و پس از یک هفته تاثیر چندانی بر نتایج کاشت ابرو نخواهد داشت، چنانچه کاشت ابرو در فصول بارندگی انجام گیرد، تنها لازم است به مدت یک هفته پس از کاشت ابرو از آنها در برابر بارش باران یا برف اسیدی محافظت شود.
پیوند ابرو یک فرایند زیبایی‌شناسی است که به افزایش طول، ضخامت، و شکل ابروها کمک می‌کند.
این فرایند معمولاً توسط پزشکان تخصصی زیبایی یا افراد مجرب در این زمینه انجام می‌شود.
پیوند ابرو می‌تواند تأثیرات متعددی را بر روی ظاهر و اعتماد به نفس شخص داشته باشد.

۱  زیبایی و جذابی
پیوند ابرو می‌تواند ابروهایی با شکل و طراحی دلخواه را ایجاد کند که باعث زیبایی چهره شما می‌شود و به طرز چشمگیری جذابیت شما را افزایش می‌دهد.

۲  ارتقاء روحیه
افرادی که با ابروهای ناپسند یا ناهمواری‌های ریشه‌یابی مواجه هستند، ممکن است از طریق پیوند ابرو به تحسین خود و افزایش اعتماد به نفسشان دست یابند.

۳نتایج دائمی
پیوند ابرو نتایج دائمی دارد و شما نیازی به استفاده مداوم از محصولات آرایشی ندارید تا ابروهای مطلوب را حفظ کنید.

۴طولانیمدت و اصولی
این فرایند توسط متخصصان تجربهکرده انجام میشود و برای اطمینان از ایجاد نتایج طبیعی و ظریف، از مواد اصولی و بهروز استفاده میکنند.

۵تعادل و تراز در چهره
ابروهای مناسب میتوانند تعادل و تراز در چهره شما ایجاد کنند و ویژگیهای دیگر چهره را بیشتر به ارمغان بیاورند.

۶توجه کمتر به آرایش روزانه
پیوند ابرو ممکن است باعث شود که شما نیاز کمتری به استفاده از محصولات آرایشی برای ترتیب ابروهایتان داشته باشید.
هرچند پیوند ابرو می‌تواند تأثیرات مثبت بسیاری داشته باشد، اما مهم است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد این فرآیند، با پزشک متخصص یا افراد آشنا به این حوزه مشورت کنید تا تصمیم مناسب و اطلاعات دقیق در اختیار داشته باشید.

مراقبتهایی که در هر فصل برای کاشت  ابرو باید داشته باشید

همانگونه که در بالا ذکر شد برای کاشت ابرو در فصل‌های مختلف سال محدودیتی وجود ندارد اما مراقبت‌هایی که بعد از کاشت ابرو در فصل های مختلف باید صورت گیرد، کمی متفاوت می‌باشد.

۱اگر شرایط آب و هوایی شما به گونهای بسیار سرد و یا بسیار گرم میباشد باید بعد از کاشت ابرو به نکات لازم توجه داشته باشیم چنانچه کاشت ابرو را در فصل تابستان انجام دادهاید، باید در این ناحیه مراقب تعریق باشید، زیرا همراه با تعریق احتمال آلودگی بر روی این ناحیه وجود دارد، بنابراین از تعریق زیاد در این ناحیه جلوگیری کنید.

۲به منظور کاهش احتمال عفونت در ناحیه کاشت ابرو با شستشوی به موقع این ناحیه از ورود میکروبها به آن جلوگیری کنید، همچنین ممکن است دمای هوا باعث ایجاد خارش در این ناحیه شود، که این خارش هم در اثر گرم شدن هوا ممکن است ایجاد شود، هم سردی هوا باعث خشکی پوست شده و در نهایت موجب خارش آن میشود، بنابراین از خاراندن نواحی کاشت خودداری کنید. 

۳یکی از مشکلاتی که ممکن است برای افراد در فصل زمستان ایجاد شود، سرماخوردگی و آبریزش بینی میباشد که این موارد ممکن است باعث بیشتر شدن دستکاری ناحیه دور ابرو شود و یا اینکه بر اثر سردرد و مشکلاتی از قبیل عفونت سینوزیت احتمال آسیب دیدن به ناحیه ابرو بیشتر شود، در واقع چنان چه در ناحیه پیشانی دردی احساس شود، فرد را تحریک به مالش آن میکند که به دلیل نزدیکی ابروها به این ناحیه به صورت ناخودآگاه ممکن است این ناحیه نیز دستکاری شود، بنابراین در زمانهایی که بیمار هستید این مراقبتهای جانبی را بیشتر انجام دهید.

 مراقبت‌هایی که در هر فصل برای کاشت  ابرو باید داشته باشید

۴در فصل بهار نیز به دلیل حساسیتهای فصلی امکان خارش در نواحی مختلف بدن وجود دارد، بنابراین از خاراندن این نواحی نیز خودداری کنید یا اینکه از داروهای ضد حساسیت استفاده کنید تا به صورت ناخودآگاه مجبور به دستکاری منطقه کاشت ابرو و آسیب رساندن به فولیکولهای مو نشوید
. عمل کاشت ابرو به طور معمول در زمان های مختلف با توجه به شرایط بدنی افراد و شرایط محیط زندگی آنها میباشد و برای هر فرد با توجه به این موارد سفارشات لازم انجام میگیرد و طی جلسه مشاورهای که برای فرد در نظر گرفته میشود، تمامی نکات لازم یادآوری خواهد شد.

۵وجود بیماریهای خاص ممکن است بر نتایج کاشت ابرو تاثیرگذار باشد، بنابراین پزشک باید در جریان این بیماری قرار گیرد و با توجه به شرایط بیمار داروهای مناسب به منظور کنترل بیماری برای او تجویز شود بنابراین به این نکته توجه کنید تا نتایج مطلوبی از کاشت ابرو با توجه به توصیههای تکنسینها و پزشک جراح دریافت کنید.

۶همانگونه که در بالا ذکر کردیم بانک مو برای کاشت ابرو در اغلب موارد ناحیه پشت سر میباشد که حداقل در ماههای اول بعد از کاشت رفتار این موها مانند زمانی میباشد که هنوز به سر شما تعلق داشته است، بنابراین رشد آنها نسبت به ابروهای اولیه بیشتر میشود، باید این ابروها را برای حفظ زیبایی آنها به صورت منظم کوتاه کنید، اما در هنگام کوتاه کردن ابروها باید مراقب باشید که آسیب به آنها وارد نشود.

۷به مدت دو هفته بعد از کاشت ابرو از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید، زیرا این موارد باعث رقیق شدن خون و افزایش خونریزی در ناحیه کاشت خواهد شد.

۸به مدت دو هفته بعد از انجام عمل از قرارگیری در معرض تابش مستقیم اشعه خورشید خودداری شود.

۹به مدت دو هفته بعد از عمل کاشت از رفتن به شنا و استخر دوری کنید. 

کلام آخر

همانگونه که مشاهده کردیو فصول مختلف سال تاثیری بر نتایج کاشت ابرو ندارد، تنها در هر فصل از سال نیاز به مراقبت‌های خاصی می‌باشد، به گونه‌ای که در فصول گرم سال باید از حضور بیش از ۴ ساعت در زیر نور آفتاب خودداری شود و در صورت لزوم از کلاه نقابدار استفاده شود، در صورت زندگی در شهرهایی با آلودگی هوا، در صورت بارندگی از تماس ناحیه کاشت ابرو با قطرات باران جلوگیری کنید، تا باعث تاثیرات مخرب بر ناحیه کاشت نشود و این موضوع در هفته اول اهمیت دارد.
در فصول خشک سال نیز تعداد دفعات شست و شوی ناحیه کاشت با اهمیت می‌باشد و شستشوی مکرر باعث جلوگیری از خشکی ناحیه کاشت و ریزش ابروها خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x