کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

روش لیفت ابرو بدون جراحی

علاقه انسان ها به زیبایی و جذابیت موضوع انکارناپذیری می باشد، اما با افزایش سن تغییراتی در چهره ایجاد می شود که گاهی این تغییرات برای بعضی افراد خوشایند نبوده و به دنبال روش هایی برای از بین بردن این تغییرات هستند، یکی از این تغییرات افتادگی ابروها با افزایش سن می باشد که موجب می شود چهره افراد خشن تر به نظر برسد و سن آنها بالاتر نشان داده شود.
همچنین گاهی افراد دوست دارند، ابروها را نسبت به حالت طبیعی بالاتر برده و این بالا کشیدن ابرو ها باعث می شود ابروها فرم زیبایی پیدا کرده و همچنین چشم ها درشت تر از حد طبیعی به نظر برسد و اگر چین و چروکی در زیر ابرو وجود داشته باشد، با بالا بردن ابرو ها از بین برود. روش های مختلفی برای بالا کشیدن ابرو ها وجود دارد، که با توجه به شرایط فرد روش مناسب برای او انتخاب می شود. لیفت ابرو به صورت جراحی و بدون جراحی انجام می‌شود که روش غیرجراحی آن امروزه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.

روش لیفت ابرو بدون جراحی
این درمان های زیبایی باعث کشیده شدن و سفت شدن قسمت بالای صورت می شود و تاثیر بسزایی در از بین بردن چین و چروک های پیشانی و بین ابروها دارد و همچنین باعث می شود چشمان شما درشت نشان داده شده و زیبایی چهره را افزایش می دهد، از این روش ها می توان بوتاکس، فیلرهای پوستی، پی آرپی و لیزر تراپی را نام برد.

روش لیفت ابرو بدون جراحی با بوتاکس

یکی از روش های زیبایی برای بالا بردن ابرو ها تزریق بوتاکس می باشد، که این روش نیازی به جراحی ندارد و تنها با تزریقاتی در نواحی خاص انجام می شود.
برای تزریق بوتاکس ابتدا نواحی مورد نظر مشخص شده و به منظور کاهش درد از کرم های بی حس کننده موضعی استفاده می‌شود، زمانی که پوست بی حس شد در ناحیه مورد نظر تزریق انجام شد می گیرد و به دلیل اینکه بوتاکس حاوی سم بوتولونیوم می باشد، این سم باعث فلج شدن عضلات آن ناحیه شده و تاثیر بسزایی در برطرف کردن چروک این ناحیه دارد.

روش لیفت ابرو بدون جراحی با بوتاکس
تزریق بوتاکس نیاز به زمان زیادی ندارد و میزان ماندگاری آن حداکثر ۱۰ ماه می باشد و فرد بعد از تزریق می تواند به فعالیت های روزمره خود بپردازد، در صورتی که همراه تزریق بوتاکس از روش‌های دیگر لیفت ابرو استفاده شود، نتایج رضایت‌بخش تری حاصل می شود. از عوارض تزریق بوتاکس کبودی و زخم در ناحیه درمانی می باشد که این عوارض به صورت موقت بوده و بعد از گذر مدتی از بین می رود، اما این روش درمانی کم هزینه می باشد و تاثیر بسزایی در افزایش شادابی و جوانسازی پوست دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

لیفت ابرو با تزریق چربی

یکی از روش های درمان زیبایی لیفت ابرو تزریق چربی می باشد که این روش به صورت سرپایی انجام می شود و باعث فرم دهی ابروها می‌شود، در این روش با استفاده از سوزن های مخصوص، چربی های اضافه در نقاط دیگر بدن تخلیه شده و در دستگاهی این چربی‌ها خالص سازی شده و سپس در ناحیه تحت درمان تزریق می شود، این روش به دلیل اینکه از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود، بدن در برابر آن واکنش انجام نمی دهد، به همین دلیل میزان عوارض جانبی این روش بسیار کم می باشد.

لیفت ابرو با تزریق چربی
در واقع تزریق چربی باعث می شود زیر ابرو برآمدگی بیشتری ایجاد شود و این برآمدگی‌ها باعث ایجاد زیبایی می شود، میزان مهارت پزشک متخصص در این زمینه بسیار با اهمیت می باشد، اما ممکن است باعث ایجاد ورم و کبودی در ناحیه درمانی شود، که این عارضه ها به صورت موقت بوده و بعد از چند روز کاملا از بین خواهد رفت، میزان ماندگاری نتایج تزریق چربی در لیفت ابرو حدود یک سال می باشد و برای ماندگار شدن آن بعد از یکسال نیاز به تزریق مجدد می باشد. در صورتیکه تزریق چربی بیش از اندازه باشد، ممکن است عوارض زیادی را به همراه داشته باشد.

لیفت ابرو با هایفوتراپی

یکی از ایمن ترین روش ها برای زیبایی پوست و لیفت ابرو، هایفوتراپی می باشد که به صورت غیر تهاجمی انجام می گیرد و نیازی به ایجاد برش در ناحیه درمان نمی باشد، به دلیل اینکه ابروها در ناحیه حساسی وجود دارند، شیوه های درمانی برای  بالا بردن ابرو ها نباید هیچ گونه آسیبی به چشم ها وارد کند. این روش درمانی طبق مراحل زیر انجام می شود.

۱- در اولین قدم میزان افتادگی ابرو و مشخص می شود.

۲- به منظور کاهش درد پوست ناحیه درمان بی حس می شود.

۳- به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی ژل مخصوص هایفو تراپی در ناحیه درمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

لیفت ابرو با هایفوتراپی

۴- دستگاه هایفوتراپی با فرستادن اشعه های اولتراسوند به لایه های عمیق پوست، باعث افزایش حرارت در ناحیه مورد نظر شده و میزان کلاژن سازی و گردش خون را در آن ناحیه افزایش می‌دهد، و این موارد تاثیر بسزایی در لیفت ابروها و کاهش چین و چروک دارد. تعداد جلساتی که برای لیفت ابرو مورد نیاز است با توجه به میزان افتادگی ابروها، متفاوت می باشد. گاهی بعضی از افراد تنها با یک جلسه درمانی نتایج رضایت‌بخشی دریافت می‌کنند و برخی دیگر نیاز به انجام دو تا سه جلسه درمان دارند، اما میزان ماندگاری نتایج هایفو تراپی بیش از یک سال می باشد و برای ماندگار شدن نیاز به تکرار دارد.

لیفت ابرو با نخ های ‏PDO

یکی دیگر از روش های زیبایی که نیاز به جراحی ندارد و به صورت کم تهاجمی انجام می شود، استفاده از نخ های PDOمی باشد، که این روش تاثیر بسزایی در بالا بردن ابرو ها و سفت کردن ناحیه بالای چشم، همچنین کاهش چین و چروک های پیشانی و خطوط ابرو دارد، نخهای PDO به صورت قابل جذب می باشد بنابراین نیازی به کشیدن بخیه نیست و روش بسیار ایمنی می باشد.
قبل استفاده از این نخ ها، ناحیه درمانی توسط کرم بی حس کننده موضعی بی حس می شود و بعد از پاکسازی ناحیه درمان بی‌حس کننده‌های تزریقی در نواحی که نخ مورد استفاده قرار می گیرد استفاده می شود، به همین دلیل فرد هیچگونه دردی در زمان گذاشتن نخ احساس نمی کند.

لیفت ابرو با نخ های ‏PDO
نخ های PDO در نواحی که از قبل تعیین شده در زیر پوست تعبیه می شوند و این نخ ها به سمت بالا کشیده شده تا باعث لیفت ابرو و از بین رفتن چین و چروک شود، نخ های PDO علاوه بر اینکه خودشان باعث بالا کشیدن ابروها می‌شود، میزان کلاژن سازی را نیز تحت تأثیر قرار داده و زمانی که کلاژن ناحیه مورد نظر افزایش پیدا کند، موجب افزایش حجم و جوانسازی ناحیه درمان می شود. نتایج لیفت ابرو با نخ به صورت طبیعی بر روی چهره ظاهر می شود، اما میزان ماندگاری این روش درمانی حدود یک سال است و بعد از یک سال مجددا باید تمدید شود. میزان هزینه این روش درمانی نسبتا کم می باشد و بر اساس تعداد نخی که برای لیفت استفاده شده است، تعیین می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

دلایل انتخاب لیفت ابرو بدون جراحی

لیفت ابرو بدون جراحی باعث ایجاد تغییرات زیادی در چهره افراد می شود که این تغییرات عبارتند از:

۱- رفع گودی پلک بالا

با افزایش سن، میزان کلاژن سازی پوست کاهش پیدا کرده و این موضوع باعث افتادگی پلک و در نتیجه افتادگی ابروها می‌شود و باعث می‌شود چهره از جذابیت بالایی برخوردار نباشد و نشانه‌های پیری زودتر بر روی چهره نمایان شود، استفاده از روش‌های بدون جراحی، تاثیر بسزائی در بازگرداندن حجم پلک بالایی دارد و باعث می شود ابروها فرم زیباتری به خود بگیرد.

۲- کاهش چین و چروک در ناحیه پیشانی و خطوط بین ابروها

روش های بدون جراحی علاوه بر تاثیری که بر ابروها دارد، تاثیر بسزایی در کاهش میزان چین و چروک پیشانی و همچنین افزایش استحکام و انعطاف پذیری پوست اطراف ابروها دارد و باعث می‌شود پوست این نواحی سفت تر شده و پوست از شادابی و جوانی بیشتری برخوردار شود.

دلایل انتخاب لیفت ابرو بدون جراحی

۳- تغییر حالت ابرو ها

لیفت ابرو بدون جراحی، باعث می شود حتی افرادی که ابروهای آنها دچار افتادگی نمی باشد، از این روش ها استفاده کنند و فرم زیباتری به ابروها ببخشند و افرادی که ابروهای آنها در اثر افزایش سن دچار افتادگی شده است با استفاده از این روش ها، ابروها را به سمت بالا کشیده و آثار پیری را کاهش دهند.

بهترین روش لیفت ابرو بدون جراحی

امروزه تکنیک های مختلفی برای لیفت ابرو وجود دارد که به صورت غیر تهاجمی انجام می شوند و نیازی به بیهوشی کامل ندارند، اما برای انتخاب بهترین روش لیفت باید با پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین گزینه با توجه به میزان افتادگی ابروها و همچنین شرایط عمومی شما انتخاب شود.
در اینجا چند روش مختلف برای لیفت ابرو برای شما ارائه دادیم که می توانید از بین این موارد با توجه به شرایطی که دارید، بهترین گزینه را انتخاب کنید و زمانی که روش مورد نظر خود را انتخاب کرده اید به سراغ متخصص رفته و با توضیحاتی که پزشک متخصص ارائه می دهد، می توانید مناسبترین روش را برگزینید.

عواملی که بر انتخاب روش لیفت ابرو تاثیر گذار است عبارتند از:

۱- افراد به هدف های مختلف لیفت ابرو را انجام می دهند به همین دلیل قبل از انجام شیوه‌های درمانی جلسات مشاوره ای بین بیمار و پزشک انجام می‌گیرد که در این جلسه میزان انتظارات فرد مطرح می‌شود و پزشک در مورد نتایج هر شیوه درمانی و عوارضی که به همراه دارد، اطلاعاتی در اختیار بیمار قرار می دهد و با توجه به انتظارات فرد و هدف که از انجام لیفت ابرو دارد مناسب ترین روش برای لیفت انتخاب می شود.

۲- میزان افتادگی ابروها

با توجه به میزان افتادگی ابروها، روش مناسب برای رفع افتادگی انتخاب می شود روشی که انتخاب می شود باید بهترین نتایج را به همراه داشته باشد و انتظارات فرد را برآورده سازد.

۳- میزان چین و چروک های پیشانی و خطوط بین ابرو

با توجه به چین و چروک هایی که در ناحیه ابرو و پیشانی وجود دارد، روش لیفت انتخاب می‌شود و روشی که انتخاب می‌شود، باید تاثیر به سزایی در رفع این چین و چروک ها داشته باشد و میزان عوارض آن کم باشد.

بهترین روش لیفت ابرو بدون جراحی

۴- حالت چهره فرد

نوع روشی که برای لیفت ابرو انتخاب می شود به حالت چهره فرد بستگی دارد و در صورتی که فرد دارای صورت کشیده باشد، داشتن ابروهای صاف باعث می شود، درازی چهره او به چشم نیاید، اما در صورتی که حالت چهره به صورت گرد باشد، فرم دهی به ابرو ها باعث افزایش جذابیت چهره می شود.

۵- جنسیت افراد

روش هایی که برای لیفت ابرو در آقایان استفاده می شود، با روش های برگزیده در خانم ها متفاوت هستند، زیرا خانم ها بیشتر خواهان ابروهای کمانی هستند، اما ابرو های صاف، در آقایان بیشتر باعث جذابیت چهره می شود.

اقدامات احتیاطی لیفت ابرو بدون جراحی

با اینکه روش های بدون جراحی در مقایسه با لیفت ابرو با روش های جراحی خطرات و عوارض کمتری دارد، اما روش‌های غیرجراحی نیز ممکن است با عوارضی همراه باشد که این عوارض عبارتند از

۱- ممکن است استفاده از این شیوه های درمانی موجب خونریزی، حساسیت و یا بی حسی اندام ها شود.

۲- در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی در این زمینه برخوردار نباشد، ممکن است باعث ایجاد آسیب های عصبی شود.

۳- گاهی افراد نسبت به بعضی از این روش ها حساسیت دارند و موجب ایجاد خارش در ناحیه درمان می شود.

۴- علاوه بر ایجاد خارش ممکن است، افراد در ناحیه درمانی دچار راش پوستی شوند.

اقدامات احتیاطی لیفت ابرو بدون جراحی

۵- اغلب این شیوه های درمانی ممکن است باعث ایجاد قرمزی و تورم در ناحیه درمان شوند که این موارد به صورت موقت بوده و با گذر زمان از بین میرود.

۶- در صورتی که مراقبت ها به خوبی انجام نشود، ممکن است باعث ایجاد عفونت در ناحیه درمان شود.

۷- قبل از استفاده از این شیوه های درمانی باید نواحی که مورد هدف به خوبی مشخص شود و در صورتی که این نواحی به خوبی تشخیص داده نشود منجر به افتادگی ابرو و پلک ها خواهد شد.

۸- روش های درمانی که با استفاده از لیزر انجام می شوند، در صورتی که اشعه های لیزر با طول موج مشخصی بر نواحی هدف تابانده نشود،  ممکن است باعث هایپر پیگمانتاسیون شود.

در صورتی که قصد دارید از این شیوه های درمانی استفاده کنید اولین و مهمترین قدم برای استفاده از این روش ها انتخاب یک پزشک متخصص و با مهارت می باشد، تا این روش ها به خوبی انجام گیرد و نتایج رضایت‌بخشی حاصل شود و در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی برخوردار نباشد، باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیری بر روی پوست خواهد شد. پس به منظور کاهش عوارض به نکات زیر توجه کنید

۱- افرادی که سن آنها زیر ۱۸ سال است بهتر است از این شیوه های درمانی استفاده نکنند.

۲- خانم هایی که در زمان بارداری یا شیردهی هستند از انجام این درمان ها اجتناب کنند.

۳- به منظور تاثیرگذاری بعضی از این شیوه های درمانی نیاز می باشد که فعالیت های روزمره محدود شود تا نتایج بهتری حاصل شود.

۴- مصرف داروهای رقیق کننده خون باعث احتمال ایجاد خونریزی تورم و قرمزی در ناحیه درمان می شود، بنابراین بهتر است این داروها چند روز قبل و چند روز بعد از انجام این شیوه های درمانی مصرف نشود.

۵- در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا داروی خاصی مصرف می کنید، حتما پزشک متخصص را در جریان بگذارید، زیرا مصرف بعضی از داروها بر نتایج بعضی از درمان های زیبایی تاثیر گذار میباشد.

لیفت ابرو بدون جراحی چقدر دوام دارد؟

میزان ماندگاری لیفت ابرو بدون جراحی بستگی به عوامل زیر دارد.

۱- نوع شیوه درمانی

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، روش‌های مختلفی برای لیفت ابرو وجود دارد، که به صورت غیر تهاجمی انجام می شود و هر کدام از این روش ها، میزان ماندگاری نتایج آنها متفاوت است، که نمی‌توان مدت زمان ثابتی برای هر کدام در نظر گرفت.

۲- میزان مهارت پزشک متخصص

یکی دیگر از عواملی که بر ماندگاری لیفت ابرو تاثیر گذار است، مهارت پزشک متخصص می باشد و در صورتی که نواحی هدف به خوبی مشخص شود و مواد تزریقی و اشعه های لیز به خوبی در این نواحی استفاده شود باعث ماندگاری بیشتر نتایج می شود.

لیفت ابرو بدون جراحی چقدر دوام دارد؟

۳- مراقبت های قبل و بعد از درمان

انجام مراقبت های قبل و بعد از درمان های زیبایی،  تاثیر زیادی در ماندگاری نتایج دارد و در صورتی که این مراقبت ها به خوبی انجام شود، میزان ماندگاری نتایج افزایش پیدا می کند.ّ

مدت زمان ماندگاری نتایج متفاوت می باشد اما ماندگاری آنها در حد چند ماه می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه کسانی کاندید مناسب لیفت ابرو بدون جراحی هستند؟

۱-  افرادی که ابروهای آنها هم فرم خاصی ندارد و دچار افتادگی ظریفی شده اند.

۲- افرادی که نمی توانند عمل جراحی لیفت ابرو را انجام دهند.

۳- افرادی که خطوطی بین ابرو و همچنین در ناحیه پیشانی آنان وجود دارد.

۴- افراد جوان و میانسال بهترین محدوده سنی برای لیفت ابرو هستند. سایر روش های لیفت ابرو که بدون جراحی هستند؟

۱- لیفت ابرو به روش اولتراپی

این روش درمانی با استفاده از انرژی اولتراسوند، در ناحیه درمانی انجام می‌شود، که این امواج باعث ایجاد حرارت در لایه های عمیق پوست شده و افزایش حرارت موجب کلاژن سازی و برطرف کردن چین و چروک و افزایش استحکام و سفتی پوست می شود، اما بعد از این شیوه درمانی ممکن است احساس سفتی زیادی در پوست ایجاد شود، که این عارضه به صورت موقت می باشد و پس از مدتی از بین میرود. از تاثیرات که این شیوه درمانی بر ناحیه درمان دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- اولتراپی تاثیر بسزایی در رفع شل شدگی و افتادگی پوست دارد، در نتیجه باعث لیفت ابرو و پلک ها می شود و فرم زیبایی به ابروها داده و آنها را به سمت بالا می کشد.

۲- این درمان به صورت غیر تهاجمی می باشد و تأثیر بسزایی در افزایش کلاژن سازی و لیفت ابرو ها دارد، همچنین در ناحیه سینه گردن و فک نیز استفاده می شود.

۳- نتایج این شیوه درمانی پس از ۲ تا ۳ ماه بر روی پوست قابل مشاهده است.

۲- لیفت ابرو با استفاده از لیزر

این روش درمانی به صورت غیر تهاجمی انجام می گیرد و برای درمان نیازی به تزریق نمی باشد و تنها با استفاده از امواج لیزر طی فرایندی به نام نئو کلاژنز میزان کلاژن سازی در ناحیه هدف افزایش پیدا می‌کند، زیرا اشعه های لیزر باعث افزایش حرارت و گرمی ماهیچه های اطراف ابرو می شوند، در نتیجه این ماهیچه ها منقبض شده ابرو را به سمت بالا می کشد، نتایج این شیوه درمانی بلافاصله بعد از لیزر قابل مشاهده می باشد و میزان عوارض آن بسیار کم می باشد، اما به دلیل اینکه برش هایی در ناحیه هدف ایجاد می شود، ممکن است باعث ایجاد عفونت شود و نسبت به سایر روش های لیفت هزینه بالاتری دارد و برای برخورداری از نتایج کامل نیاز به چند جلسه لیزر درمانی می باشد.

چه کسانی کاندید مناسب لیفت ابرو بدون جراحی هستند؟

۳- لیفت ابرو با استفاده از ورزش ابرو

یکی از روش های درمانی که نیاز به پرداخت هزینه ندارد، همچنین عارضه ای برای فرد ایجاد نمی شود، انجام تمرینات خاص و ورزش برای ابرو می باشد، که برای دریافت نتایج از این شیوه درمانی نیاز به زمان بیشتری می باشد و تاثیرات آن بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده نمی باشد. برای انجام این تمرینات روزانه چند دقیقه وقت نیاز می باشد و انجام این تمرینات باعث جلوگیری از افتادگی ابرو ها و همچنین ایجاد چین و چروک در پیشانی می شود و هم چنین تاثیری بر خوش فرم کردن ابروها دارد

۴- رادیو فرکانسی

یکی از روش هایی که برای لیفت ابرو و پیشانی تاثیر گذار می باشد، رادیوفرکانسی یا RF میباشد که با افزایش حرارت در ناحیه درمان موجب سفت شدن پوست پیشانی و ناحیه اطراف ابرو شده، در نتیجه ابرو به سمت بالا کشیده شده و موجب لیفت ابرو ها و رفع افتادگی پلک ها می شود، زیرا افتادگی پلک در مواقعی باعث ایجاد اختلال در بینایی فرد می‌شود و با این شیوه درمان می توان افتادگی پلک ها را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش داد و این شیوه درمانی بدون درد بوده و چند جلسه درمان باید انجام شود تا ابروها به حالت مطلوبی درآید.

کلام آخر

در اینجا چند این روش که برای لیفت ابرو تاثیر گذار می باشند به شما معرفی کردیم، قبل از اقدام به این شیوه های درمانی می توانید میزان انتظارات خود را برای پزشک بیان کنید و مناسب ترین روش را برای لیفت ابرو انتخاب کنید، در صورتی که از شیوه انجام این روش ها آگاهی داشته باشید، می تواند به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید روش مورد نظر خود را انتخاب کنید و رفته رفته به نتیجه دلخواه برسید، اما باید نکاتی که توسط متخصص ارائه می شود، را نیز مد نظر قرار دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x