کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

روش های مدرن برای درمان جای زخم

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای افراد به وجود آید جای زخم بر روی پوست آنها می باشد، این جای زخم ها ممکن است باعث ایجاد لکه های تیره رنگ بر روی پوست شود و این موضوع بر اعتماد به نفس افراد تاثیر گذاشته تا به دنبال راهکارهایی برای درمان جای زخم باشند.
ممکن است افراد ابتدا از روش های خانگی برای درمان جای زخم استفاده کنند و در صورتی که روش های خانگی برای از بین بردن جای زخم پاسخگو نباشد، باید از روش های کلینیکی برای درمان استفاده شود، متخصص پوست با توجه به میزان جراحت و عمق آن مناسب ترین روش را انتخاب می کند.

روش های مدرن برای درمان جای زخم
راهکارهای مختلفی برای درمان جای زخم وجود دارد که استفاده از این روش ها عوارضی برای سلامت انسان نداشته و با اطمینان خاطر، می توانند از این روش ها استفاده کنند.

چگونه جای زخم را از بین ببریم؟

راهکارهای مختلفی برای از بین بردن جای زخم وجود دارد که این راهکار با توجه به نوع پوست افراد و عمق جراحات انتخاب می شود، اما زمانی که سن افراد پایین می باشد، میزان کلاژن سازی بدن بالا بوده و باعث می شود جای زخم زودتر بهبود پیدا کند، اما با افزایش سن میزان کلاژن سازی کاهش پیدا کرده و جای زخم ها بر روی پوست ماندگار می شود، شما می توانید با مراجعه به یک متخصص پوست و مو، با توجه به شرایط جراحات بهترین روش برای درمان انتخاب کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

روش های درمان جای زخم

روش های درمان جای زخم به صورت خانگی و کلینیکی می باشد که از روش های کلینیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- لیزر درمانی

یکی از پرطرفدارترین روش ها برای درمان جای زخم لیزر درمانی می باشد که استفاده از این روش نسبت به پرتودرمانی دارای عوارض کمتری بوده و نتایج رضایت بخشی به همراه دارد. برای استفاده از لیزر باید نوع پوست برای آن مشخص شود تا مناسب ترین دستگاه برای شخص تعیین شود، لیزر درمانی تاثیر بسزایی در درمان جای زخم های پوستی، آکنه و ناهمواری های سطح پوست دارد.

۲- درم آبریژن

این روش درمانی باعث لایه برداری پوست شده و سلول‌های آسیب دیده را از بین می برد، در این روش پزشکی از دستگاهی که به صورت چرخشی بر روی پوست حرکت کرده و با سایش ناحیه مورد نظر باعث از بین رفتن سلول های آسیب دیده می شود، استفاده می شود، که تاثیر بسزایی در رفع جای زخم دارد، اما قبل استفاده از این شیوه درمانی، از بی حس کننده های موضعی در ناحیه مورد نظر استفاده می شود، ممکن است بعد از انجام درمان پوست دچار خونریزی شود، که احتمال عفونت زیاد می‌باشد، بنابراین پزشک از گاز استریل در آن ناحیه استفاده می کند، در صورتی که از این روش درمانی برای رفع جای زخم استفاده می کنید، حتماً به هنگام خروج از منزل،  کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۳- میکرونیدلینگ

این شیوه درمانی با استفاده از سوزن های چرخشی انجام می شود که در این روش، سوزن های استریل ریزی در سری دستگاهی که مانند یک قلم می باشد، تعبیه شده و به صورت چرخشی بر روی پوست حرکت کرده و باعث از بین رفتن سلول های آسیب دیده پوست می شود.
این روش درمانی نسبت به روش های لیزری دارای هزینه کمتر می باشد و ممکن است بعد از انجام آن ناحیه درمان دچار خونریزی شود، که باید مراقبت های لازم از پوست انجام شود، سوزن هایی که در این دستگاه استفاده می‌شود، باعث خونرسانی و تحریک کلاژن سازی در پوست می شود.

روش های درمان جای زخم

۴- تزریق ژل

گاهی ممکن است جای زخم باعث ایجاد ناهمواری های در سطح پوست شود و تزریق ژل تاثیر به سزایی در پوشش دادن این ناهمواری ها دارد، این شیوه درمانی دوره نقاهت نداشته و فرد می‌تواند  بعد از آن به فعالیت‌های روزمره بپردازد و نتیجه آن بلافاصله بعد از تزریق ژل قابل مشاهده می باشد، اما برای دریافت نتایج دائمی هر سال تزریق ژل باید انجام شود.

۵- پیوند پوست

یکی از روش های درمانی که به صورت تهاجمی بر روی پوست انجام می شود، پیوند پوست می باشد، که در این روش از پوست فرد برای پیوند زدن به ناحیه مورد نظر استفاده می‌شود، که البته بیشتر پوست از ناحیه پشت گوش برداشته می شود، این موضوع را در مد نظر داشته باشید، به دلیل این که این روش به صورت تهاجمی انجام می شود، بهتر است در صورتی که از سایر روش ها، نتیجه ای دریافت نکرده اید، از این روش استفاده کنید.

۶- لیزر co۲ فرکشنال

یکی دیگر از روش‌های درمانی جای زخم، لیزر co۲ فرکشنال می باشد که در آن از پرتوهای ‏co۲ استفاده می‌شود و این پرتوها به ناحیه هدف برخورد کرده و باعث ترمیم و لایه برداری آن ناحیه می شود. نتایج این شیوه درمانی بعد از هفت روز بر روی پوست قابل مشاهده می باشد، اما باید مراقبت های لازم از پوست انجام شود، زیرا پوست از حساسیت بالایی برخوردار بوده و ممکن است دچار عفونت شود، در هنگام خروج از منزل نیز حتما از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.

۷- لیزر RF فرکشنال

در این شیوه درمانی از امواج رادیویی استفاده می شود، برای درمان و دریافت نتایج مثبت به طور معمول حدود سه جلسه درمانی نیاز می باشد و بعد از هر جلسه ممکن است، در ناحیه مورد نظر کمی قرمزی ایجاد شود که این عارضه به صورت موقت بوده و بعد از چند روز رفع خواهد شد، در واقع استفاده از لیزر فرکشنال با ایجاد حرارت در ناحیه مورد نظر، باعث تحریک کلاژن سازی می شود و تاثیر بسزایی در ترمیم و بهبود پوست دارد.

۸- لیزر درمانی به روش IPL

اشعه های استفاده شده در این نوع لیزر، دارای پالس شدیدی می باشند و دقیقاً بر روی ناحیه هدف متمرکز شده و این انواع تاثیر بسزایی در کاهش و کوچک شدن رگ های خونی در ناحیه درمانی دارد. برای دریافت نتایج مثبت از این شیوه درمانی نیاز به ۳ جلسه درمان می باشد، اما ممکن است پس از درمان پوست دچار کبودی شود، که این عارضه نیز بعد از چند روز از بین خواهد رفت.

۹- رادیوتراپی

در این روش از پرتوهای ایکس در ناحیه درمان استفاده می‌شود و این اشعه ها ممکن است به بافت‌های اطراف آسیب برساند، به همین دلیل در اطراف زخم از محافظ سربی استفاده می شود که از برخورد اشعه ایکس با این نواحی جلوگیری شود، این روش درمانی بدون درد بوده و مدت زمان انجام آن حدود ۱۰ دقیقه می باشد.

۱۰- تزریق کورتیکواستروئید

زمانی که زخم ها التیام پیدا می کنند، پیوندهای کلاژنی در ناحیه درمان ایجاد می شود و تزریق کورتیکواستروئید باعث شکسته شدن پیوندهای کلاژنی در ناحیه مورد نظر می شود، همچنین این ماده خاصیت ضد التهابی داشته و تاثیر بسزایی در کاهش درد، ورم و قرمزی جای زخم دارد، برای دریافت نتایج مثبت از این شیوه درمانی بهتر است، حداکثر ۵ بار تزریق انجام شود و بین هر بار تزریق یک هفته فاصله باشد، مدت زمان تزریق حدود ۱۵ دقیقه می باشد و نیازی به بیهوشی ندارد، اما چنانچه ناحیه درمانی بعد از تزریق ماساژ داده شود، باعث تحریک بیشتر بافت های کلاژن می شود. این شیوه درمانی به دلیل خاصیت ضد التهابی بالایی که دارد، برخی از جراحان بعد از جراحی، محلول کورتیکواستروئید را به ناحیه جراحت تزریق می کنند تا از ایجاد زخم های عمیق پیشگیری شود.

۱۱- ورقه های سیلیکونی

استفاده از این ورق ها نیازی به مراجعه به پزشک ندارد و به راحتی می توانید از داروخانه ها آن را تهیه کنید، این ورقه ها به صورت ژل سیلیکونی و ورقه های چسبی هستند که باعث تحریک کلاژن سازی در ناحیه درمان می شود، برای دریافت نتیجه از این شیوه درمانی حدود ۱۲ ساعت باید ورق سیلیکون بر روی پوست بماند و حدود چهار ماه نیاز می باشد تا نتایج آن قابل مشاهده باشد.

۱۲- روش پانچی

در این روش ناحیه آسیب دیده پوست با استفاده از ابزار مخصوص از آن جدا شده و باعث ایجاد سوراخی در سطح پوست می‌شود، که چسب های پیوندی باعث بهبود این سوراخ های ایجاد شده می شود، این روش به صورت تهاجمی انجام می شود، بنابراین به عنوان اولین راهکار برای درمان جای زخم نیست.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چگونه جای زخم روی صورت را از بین ببریم؟

جای زخم روی صورت نیز مانند سایر نواحی بدن با استفاده از روش‌های درمانی ذکر شده قابل درمان می باشد، که انتخاب روش مناسب بر عهده پزشک می باشد، که با توجه به نوع جراحت و پوست، روش مناسب را انتخاب می کند و فرد باید تمام جلسات درمانی را به موقع و منظم انجام دهد، تا نتیجه موجب رضایت شود.

چگونه جای زخم روی صورت را از بین ببریم؟

درمان های خانگی برای جای زخم

۱- پودر سنگ آهک

پودر سنگ آهک تاثیر زیادی در درمان جای زخم دارد، برای استفاده از پودر بهتر است آن را با مقدار کمی زردچوبه ترکیب کرده و کمی آبلیمو یا گلاب به آن اضافه کنید، تا به صورت خمیری شکل درآید سپس آن را بر روی جای زخم قرار دهید، برای دریافت نتایج مثبت از این شیوه درمانی، باید سه بار در هفته تکرار شود، استفاده از آبلیمو در این ترکیب خاصیت سفید کنندگی دارد و باعث رفع جای تیرگی جای زخم می شود.

۲- آلوئه ورا

آلوورا خاصیت ضد التهابی و ضد لک دارد و استفاده از آن بر روی جای زخم، تاثیر به سزایی در رفع تیرگی و بهبود التهابات دارد، برای استفاده از آلوئه ورا مقداری از ژل آن را خالی کنید و با آبلیمو یا گلاب ترکیب کرده و بر روی جای زخم قرار دهید، بعد از چند وقت نتایج مثبتی را مشاهده خواهد کرد.

۳- روغن زیتون

روغن زیتون تاثیر بسزایی در سلامت پوست دارد و باعث درمان جای زخم می شود، بنابراین برای استفاده از روغن زیتون کافیست آن را مقداری گرم کرده و بر روی ناحیه مورد نظر ماساژ دهید، ماساژ این روغن باعث می شود جذب آن از طریق جای زخم بهتر انجام شود و تاثیر بیشتری در بهبود داشته باشد. در صورتی که قصد دارید از روغن زیتون برای التیام جای زخم استفاده کنید، بهتر است که شبانه از این روغن استفاده شود، زیرا ماندگاری آن بر روی پوست باعث تاثیر گذاری بیشتر می شود.

۴- دارچین

یکی دیگر از مواردی که می توانید، برای درمان جای زخم در منزل از آن استفاده کنید، پودر دارچین است. پودر دارچین باید تازه و طبیعی باشد بنابراین چوب دارچین را پودر کرده و سپس آن را با گلاب یا روغن زیتون ترکیب کنید، تا به حالت خمیری درآید و آن را بر روی جای زخم قرار دهید، بهتر است به مدت یک ساعت بر روی جای زخم بماند و برای دریافت نتایج مثبت، این کار چند بار در هفته تکرار شود.

بهترین روش درمان جای زخم

یکی از بهترین روش ها برای درمان جای زخم و روش پلکسر می باشد، زیرا این روش به صورت غیر تهاجمی انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی و بستری شدن فرد نیست و همچنین برای اینکه هیچگونه دردی متوجه نشود، از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود.

بهترین روش درمان جای زخم
استفاده از این روش درمانی باعث می شود نتایج درمان به سرعت بر روی پوست قابل مشاهده باشد و برای انواع پوست قابل استفاده می باشد، اما ممکن است بعد از استفاده از پلکسر مقداری تورم، قرمزی و تغییر رنگ در ناحیه درمان ایجاد شود، که این عوارض به صورت کوتاه مدت بوده و بعد از مدتی کاملا از بین می رود، اما باید مراقبت‌های لازم انجام شود تا از ایجاد عفونت پیشگیری شود. در این روش درمانی هیچ برشی بر سطح پوست ایجاد نمی شود و فرد می تواند بلافاصله بعد از انجام پلکسر به کارهای روزمره بپردازد.

فواید درمان جای زخم با پلکسر

۱- برای انواع پوست قابل استفاده می باشد.

۲- به صورت غیر تهاجمی انجام می‌شود، بنابراین جراحتی درسطح پوست ایجاد نشده و فرد بعد از انجام آن، می تواند به فعالیت های روزمره بپردازد.

در این روش درمانی نیازی به بی حس کننده های تزریقی نمی باشد و استفاده از بی حس کننده های موضعی کفایت می کند.

فواید درمان جای زخم با پلکسر

باید این مسئله را مد نظر داشته باشید که استفاده از پلکسر ممکن است، باعث التهاب و قرمزی و تغییر رنگ پوست شود، بنابراین بهتر است بعد از انجام آن از کرم ترمیم کننده پوست استفاده شود، تا اثری از جای زخم بر روی پوست باقی نماند و عوارض آن سریع‌تر التیام پیدا کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان سریع جای زخم

به منظور درمان سریع جای زخم، انتخاب شیوه درمانی بستگی به مکان و شدت جای زخم دارد، اما یکی از بهترین روش ها برای درمان جای زخم در نواحی اطراف چشم و بینی پلکسر می باشد، زیرا این روش درمانی الکتریکی بوده و از اشعه لیزر در آن استفاده نمی شود و با سوزاندن پوست اطراف زخم، باعث تحریک کلاژن سازی و افزایش روند بهبودی جای زخم می شود، هر چند ممکن است پوست اطراف زخم آسیب ببیند، اما این زخم بعد از چند روز کاملا التیام پیدا می کند.

درمان سریع جای زخم
اما بعضی از متخصصان برای نتیجه بخشی بهتر از مزوتراپی نیز به همراه پلکسر استفاده می کنند، که باعث می شود کلاژن سازی بیشتری در ناحیه درمان روی دهد، همچنین در صورتی که بعد از پلکسر، لایه برداری انجام شود، تاثیرات آن بر روی پوست بیشتر است، اما استفاده از روش های دیگر به صورت ترکیبی به همراه پلکسر، بستگی به نوع زخم دارد.

مراقبت های قبل و پس از درمان جای زخم

در صورتی که بر روی پوست شما جای زخمی باقی مانده است انجام مراقبت های قبل و بعد از درمان تاثیر بسزایی در درمان داشته و عوارض آن را کاهش داده، روش درمانی نتیجه دهی دارد و در صورتی که این مراقبت ها به خوبی انجام نشود، نتایج رضایت‌بخشی نخواهد شد. از این مراقبت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مراقبت های قبل از درمان

۱- قبل از انتخاب شیوه درمانی، جلسه مشاوره برای فرد در نظر گرفته می شود، که در آن جلسه فرد می تواند، تمامی سوالات خود را مطرح کند و نوع پوست شخص و بهترین روش درمانی برای آن تعیین می شود.

۲- قبل از انجام شیوه درمانی بهتر است از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین، ایبو بروفن، ناپروکسن، به مدت یک هفته جلوگیری شود.

۳- ممکن است پزشک متخصص برای اینکه از وضعیت عمومی شما باخبر شود، آزمایشاتی برای شما تجویز کند، که انجام این آزمایشات الزامی می باشد.

۴- در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می کنید، حتما پزشک مورد نظر را در جریان قرار دهید.

مراقبت های قبل و پس از درمان جای زخم

مراقبت های بعد از درمان

۱- به منظور جلوگیری از خونریزی در ناحیه درمان از مصرف داروهای رقیق کننده خون پیشگیری شود، که این داروها عبارتند از ناپروکسن، وارفارین و ویتامین E

۲- چنانچه پزشک متخصص دارویی برای شما تجویز کرده است، مصرف این داروها باعث التیام سریعتر جای زخم و کاهش عوارض می شود، بنابراین باید طبق دستور پزشک این داروها استفاده شود.

۳- ماساژ دادن ناحیه درمان باعث کاهش نتایج شیوه درمانی می شود، بنابراین از ماساژ دادن ناحیه درمانی خودداری کنید.

۴- از رساندن گرما و فشار به ناحیه درمان خودداری شود.

۵- ممکن است در روند بهبودی زخم هایی در ناحیه درمانی ایجاد شود، که دستکاری این زخم ها باعث ایجاد عفونت خواهد شد، بنابراین از دستکاری آنها خودداری کنید.

۶- به مدت یک هفته بعد از انجام درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی خودداری شود.

۷- پزشک متخصص برای بررسی نتایج و میزان عوارض ایجاد شده، جلساتی برای شما تعیین می‌کند که باید به موقع در این جلسات حضور پیدا کنید.

آیا جای زخم روی صورت کودک درمان می شود؟

با توجه به اینکه کودکان سن کمی دارند و کلاژن سازی در آنها بالا می‌باشد، بنابراین زخم های آنها به مراتب سریعتر التیام پیدا می کند و در صورتی که نگران برجای ماندن جای زخم بر روی صورت کودک هستید، می توانید از کرم های ترمیم کننده برای التیام پوست استفاده کنید، علاوه بر کرم ها ورقه های سیلیکونی که به صورت ژل در داروخانه ها در دسترس می باشد، تاثیر بسزایی در درمان جای زخم دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه درمان جای زخم

عوامل مختلفی بر روی هزینه درمان جای زخم تاثیر گذار می باشد و با توجه به روشی که برای درمان جای زخم انتخاب می کنید، این هزینه ها متفاوت می باشد، در صورتی که از درمان های خانگی برای درمان جای زخم استفاده کنید، این درمان ها دارای هزینه بسیار کمی باشد، اما هزینه درمان های کلینیکی بیشتر است، که با توجه به عوامل زیر تعیین می شود.

۱- نوع شیوه درمانی

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم، روش‌های مختلفی برای درمان وجود دارد، که با توجه به شدت جراحت و جای زخم بهترین روش برای درمان انتخاب می‌شود و هر چه میزان این جای زخم عمیق تر باشد، نیاز به زمان بیشتری برای درمان می‌باشد، بنابراین هزینه درمانی نیز افزایش پیدا می کند.

۲- محل درمان

محل درمان بر هزینه درمان تاثیر گذار می باشد و در صورتی که جای زخم در نواحی حساس بدن باشد، نیاز به دقت و حساسیت بالاتری برای درمان می باشد و به همین علت هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا می‌کند، بنابراین برای درمان جای زخم در اطراف چشم و بینی میزان هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا می کند.

۳- تعداد جلسات درمانی

استفاده از بعضی شیوه‌های درمان برای دریافت نتایج مثبت، نیاز به چند جلسه درمان می باشد و هرچه تعداد جلسات درمانی افزایش پیدا کند، هزینه درمان آن نیز افزوده می شود.

۴- موقعیت جغرافیایی کلینیک

در صورتی که درمان جای زخم در کلینیک انجام شود، موقعیت جغرافیایی کلینیک بر روی هزینه درمان تاثیر گذار می باشد و هرچه یک کلینیک زیبایی از موقعیت بهتری برخوردار باشد، باید هزینه های بیشتری بپردازد و این هزینه بر روی هزینه های درمانی نیز تاثیر گذار می باشد.

هزینه درمان جای زخم

۵- مهارت پزشک متخصص

به منظور کاهش عوارض درمان جای زخم و دریافت نتایج بهتر، باید در انتخاب پزشک متخصص دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید، زیرا مهارت پزشک تاثیر بسزایی در دریافت نتایج رضایت بخش و کاهش عوارض دارد، هر چه میزان سابقه و مهارت پزشک متخصص بیشتر باشد، میزان هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا می کند.

۶- شهر محل زندگی فرد

هزینه ای که برای درمان جای زخم دریافت می شود با توجه به شهری که در آن خدمات ارائه می شود، متفاوت می باشد، به گونه‌ای که شهرهای کوچک ممکن است هزینه دریافتی آنها نسبت به شهرهای بزرگ کمتر باشد.

کلام آخر

با توجه به اینکه از پیشرفته ترین دستگاه ها برای خدمات کلینیکی استفاده می شود، بنابراین افراد می توانند بدون نگرانی از مناسب ترین روش درمانی برای درمان جای زخم استفاده کرده و تنها با چند جلسه درمان، بهبود دائمی جای زخم حاصل خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x