کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

پیکر تراشی چیست؟

همه افراد به دنبال این هستند، که تناسب اندام داشته باشند و از راه های مختلف درمانی برای ایجاد تناسب اندام استفاده می‌کنند.
اما استفاده از این راهکارها گاهی تاثیری بر روی چاقی داشته و نتایج رضایت بخشی را دریافت نمی کنند. تناسب اندام باعث افزایش اعتماد به نفس می شود و باعث می‌شود افراد روابط اجتماعی بهتری داشته باشد و هر لباسی که دوست داشته باشد را بتواند انتخاب کند.
اما گاهی شرایط زندگی فرد به گونه ای می باشد که در اثر تغذیه نامناسب، عدم انجام دادن تمرینات ورزشی و نداشتن تحرک بدن آن دچار چاقی می شود. چاقی یا به صورت ارثی می باشد یا اینکه در اثر رعایت نکردن موارد ذکر شده به وجود می‌آید.
اما علاوه بر تاثیری که چاقی بر روی زیبایی دارد، ممکن است باعث ایجاد بیماری های مانند فشار خون، مشکلات ریوی، تنگی نفس و بیماری های از این قبیل شود.
گاهی با وجود انجام تمرینات ورزشی و همچنین رژیم غذایی، نتایج قابل قبولی را افراد دریافت نمی کنند و به دنبال راهکارهای دیگری می باشند.

پیکر تراشی چیست؟
یکی از این راهکارها، استفاده از روش پیکرتراشی می باشد. که این روش باعث رفع چاقی های موضعی می شود.
این روش به صورت تهاجمی و غیر تهاجمی انجام می گیرد و به گونه ای انجام می شود، که هیچ گونه آسیبی به عروق و اعصاب بدن وارد نمی کند. استفاده از پیکرتراشی باعث لاغری در قسمت های مختلف بدن می شود و تاثیر بسزایی در رفع چاقی دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عمل پیکرتراشی چگونه انجام می شود؟

عمل پیکرتراشی به چند طریق انجام می گیرد و با توجه به درخواست مراجعه کننده و همچنین بررسی هایی که پزشک انجام می دهد، از روش های مختلف برای عمل پیکرتراشی استفاده می شود.
این روش از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و باید توسط افراد حرفه‌ای پیکرتراشی صورت بگیرد، در این روش چربی های موضعی با استفاده از دستگاه های مخصوص از ناحیه مورد نظر خارج می شود.
ورود این دستگاه ها به بدن از طریق ایجاد برش های کوچک بر روی بدن صورت می گیرد و این دستگاه ها توسط لوله کانولا، به ناحیه مورد نظر ورود می‌کند و با حرکاتی که به صورت عقب جلو رفتن و یا ارتعاش می باشد، موجب استخراج چربی ها می شود.
اکثر روش های پیکرتراشی، نیازی به بیهوشی کامل ندارد و با بی حس کننده های موضعی انجام می شوند و با توجه به اینکه کدام ناحیه از بدن دچار چربی اضافه می باشد و با صلاحدید پزشک، پیکر تراشی بر روی ناحیه مورد نظر انجام می شود.

معرفی انواع روش های پیکر تراشی

۱- لیپوساکشن

این روش درمانی، تاثیر بسزایی در چاقی دارد و انجام این عمل حدود ۲ساعت زمان لازم دارد. برای انجام لیپوساکشن، ابتدا محل مورد نظر را بی حس می کنند سپس برش هایی بر روی ناحیه مورد نظر ایجاد می شود،  مجدداً داروهای بی حسی استفاده می شود تا بیحسی کامل صورت بگیرد، بعد از بیحسی، با استفاده از دستگاه مکش چربی ها را در ناحیه مورد نظر استخراج می‌کنند و این استخراج تا زمانی که اندام به تناسب مورد نظر برسد، ادامه پیدا می‌کند. بعد از انجام استخراج برش ها بخیه زده می شود و عمل پیکرتراشی تمام می شود.
استفاده از این روش باعث می شود بعد از سه ماه، نتایج را مشاهده کنید.

۲- بادی جت

این روش نیز یکی دیگر از روش‌های پیکرتراشی می باشد و به دلیل آنکه، از دستگاهی به نام بادی جت برای استخراج چربی ها استفاده می شود، این روش به این نام نامگذاری شده است.
برای انجام این عمل نیاز به بیهوشی کامل نیست، به صورت سرپایی انجام می‌شود و تنها بی حسی موضعی استفاده می شود.
در این روش با استفاده از نیروی آب چربی های اضافه بدن، به قسمت های کوچکتری تقسیم می شود و با استفاده از دستگاه بادی جت از بدن خارج می شود. استفاده از این روش ماندگاری زیادی دارد و دوره نقاهت آن کوتاه می‌باشد همچنین بدون اینکه آسیبی به بافت های اطراف وارد کند، چربی ها از بدن خارج می شود.
گاهی افراد نیاز دارند از سلول های چربی برای قسمت های دیگر بدن استفاده کنند، استفاده از روش بادی جهت لاغری، این امکان را برای آنها فراهم می کند تا از چربی های استخراج شده، به صورت تزریقی، برای قسمت‌های دیگر بدن استفاده کنند.

۳- لیپوماتیک

یکی دیگر از روش‌های پیکرتراشی، لیپوماتیک می باشد که باعث خروج چربی های اضافه می شود. این روش نیز نیازی به بیهوشی کامل ندارد و به صورت سرپایی و تحت بی حسی موضعی انجام می شود.
برای انجام این کار ابتدا نواحی مورد نظر علامت گذاری می شوند و برش هایی را در این ناحیه ها ایجاد می کنند و به وسیله امواج مادون قرمز، چربی های ناحیه مورد نظر را تخریب کرده و با استفاده از دستگاه کانولا، چربی های را خارج می کنند.انواع روش های پیکر تراشی
بعد از انجام این مراحل ناحیه مورد نظر بخیه زده می‌شود و پانسمان ناحیه مورد نظر باید هر ۳ الی ۴ هفته یکبار، تعویض شود، همچنین میزان عوارض آن بسیار کم می‌باشد و برای افراد زیادی قابل استفاده می باشد.

۴- لیپوست

این روش یکی از روش های پیکرتراشی می باشد که نیاز به بیهوشی کامل ندارد و با بی حسی موضعی انجام می‌شود.
در این روش از دو تکنیک ویبریشن و ساکشن استفاده می‌شود و ممکن است طی چند جلسه انجام شود، اما ایمنی آن نیز بالا می باشد و هیچ گونه آسیبی به فرد وارد نمی شود. استفاده از چربی های استخراج شده در این روش برای قسمت های مختلف بدن قابل انجام می‌باشد و در این روش استخراج چربی، به صورت حرکات رفت و برگشتی می باشد و با این حرکات باعث خروج چربی های اضافه از ناحیه مورد نظر می شود.

۵- آبدومینوپلاستی

در این روش که بیشتر برای ناحیه شکم و پهلو، مورد استفاده قرار می گیرد، باعث خروج چربی های اضافه از ناحیه شکم و پهلو می شوند و پوست اضافه با استفاده از برش های جراحی کاملا صاف و یکدست می شود. در این روش پوست اضافه برداشته می شود و شکم به ناحیه بالای آن پیوند زده می‌شود، که ممکن است اثر برش ها بر روی شکم تا مدتی باقی بماند اما بعد از گذشت زمان با راهکارهای مختلف، به مقدار زیادی از بین می رود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۶- لیپو لیزر

این روش با استفاده از لیزر انجام می شود و گرمای ایجاد شده توسط لیزر، باعث از بین رفتن چربی ها می شود.
استفاده از این روش بیشتر برای نواحی مانند شکم، غبغب و ران می باشد و باعث می شود از آویزان شدن پوست بعد از جراحی جلوگیری شود. این روش برای تمامی افراد قابل استفاده نمی باشد و بیماران سرطانی و قلبی، دیابت، از انجام این روش باید خودداری کنند.
ممکن است عوارضی  مانند تورم، کبودی و درد در ناحیه مورد نظر بعد از پیکر تراشی ایجاد شود.

۷- روش الترازد

در این روش با استفاده از امواج اولتراسوند یا فراصوت باعث تحریک کلاژن سازی در ناحیه مورد نظر می شوند، همچنین چربی های اضافه از ناحیه مورد نظر خارج می شود و اندام به تناسب مورد نظر می‌رسد. قبل از انجام این روش باید مراقبت هایی صورت بگیرد تا نتایج بهتری دریافت شود و میزان عوارض آن کاهش پیدا کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه افرادی واجب شرایط پیکرتراشی هستند؟

۱- در واقع روش پیکرتراشی برای افرادی قابل استفاده می باشد که در نواحی مختلف بدن دچار چربی های اضافه هستند و با انجام روش های مختلفی مانند رژیم غذائی نتایج قابل قبولی دریافت نکرده اند و یا توانایی انجام رژیم غذایی را ندارند.

۲- استفاده از پیکر تراشی برای زیبایی ران ها، بازوها و غبغب استفاده می شود. افرادی که خواهان زیبایی در این نواحی هستند، می توانند از این روش استفاده کنند.چه افرادی واجب شرایط پیکرتراشی هستند؟

۳-افرادی که انتظارات معقولانه از عمل پیکرتراشی دارند.

۴- افرادی که در قسمت‌های مختلف بدن دچار بیماری های پوستی نیستند.

روند انجام تکنیک های جراحی پیکرتراشی

همانطور که در بالا ذکر کردیم انجام پیکرتراشی به صورت بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام می‌شود که مدت زمان انجام هر کدام از این روش ها متفاوت می باشد.
زمانی که از بی حس کننده های موضعی استفاده می‌شود دیگر نیازی به بستری شدن فرد نمی باشد و دوران نقاهت آن کوتاه می باشد.
اما چنانچه بیهوشی کامل صورت بگیرد، انجام جراحی به مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

۱- در روش‌های جراحی تیم جراحی تمامی مراحل مربوط به ایمنی فرد را بررسی می‌کند و بعد از انجام بررسی‌های کامل، بیهوشی انجام می گیرد.روند انجام تکنیک های جراحی پیکرتراشی

۲- قبل از انجام جراحی بدن باید ناحیه مورد نظر ضدعفونی شود، تا از ایجاد عفونت جلوگیری شود.

۳- ناحیه مورد نظر برش داده می‌شود و چربی های اضافه از آن ناحیه خارج می شود.
میزان استخراج چربی ها با توجه به سلیقه فرد و همچنین صلاحدید پزشک انجام می‌شود و اندام به تناسب مورد نظر می‌رسد.

۴- در بعضی از این روش‌های پیکرتراشی، عضلات ناحیه جراحی سفت می‌شود و باید  پوست اضافه آن برداشته شود. گاهی برای تاثیر گذاری بیشتر پیکر تراشی از چندین روش استخراج چربی استفاده می شود.

۵- بعد از اتمام برداشت چربی، ناحیه مورد نظر بخیه زده شده و پانسمان می شود.

مراقبت ها

برای نتیجه دهی بیشتر عمل پیکرتراشی باید مراقبت های قبل و بعد از انجام پیکرتراشی انجام شود تا نتایج پیکرتراشی سریعتر بر روی بدن قابل مشاهده باشد و همچنین میزان عوارض عمل جراحی کاهش پیدا کند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت های قبل از انجام پیکرتراشی

۱- به مدت سه هفته قبل از انجام پیکرتراشی بهتر است از داروهای رقیق کننده خون استفاده نشود که این داروها شامل آسپرین و بروفن می باشد.

۲- از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی به دلیل بروز اختلالات در روند پیکرتراشی خودداری شود.

۳- بهتراست، قبل از انجام عمل، برای پاکسازی پوست استحمام شود.

۴- چند روز قبل از انجام پیکرتراشی چنانچه رژیم غذایی دارید آن رژیم غذایی را کنار گذاشته و از غذاهای مقوی استفاده کنید، تا روند بهبود سریعتر انجام شود.مراقبت های  بعد از عمل پیکرتراشی

۵- قبل از انجام عمل پیکرتراشی به میزان کافی استراحت کنید و به مدت سه روز قبل از انجام عمل پیکرتراشی از مواد کافئین دار استفاده نکنید.

مراقبت های  بعد از عمل پیکرتراشی

۱- پانسمان ناحیه بخیه زده شده باید مرتب تعویض شود تا از ایجاد عفونت جلوگیری شود.

۲- ممکن است بعد از عمل پیکرتراشی ناحیه مورد نظر، دچار خونریزی شود و داروهایی را پزشک برای پیشگیری از خونریزی تجویز می‌کند، این داروها باید به طور منظم استفاده شود.

۳- از مصرف دخانیات و مشروبات به مدت یک ماه بعد از پیکرتراشی باید خودداری شود.

۴- بعد از انجام عمل پیکرتراشی استفاده از آناناس و آب پرتقال تاثیر زیادی در روند بهبودی دارد.

۵- بهتر است بعد از انجام پیکرتراشی از غذاهای نرم استفاده شود.

۶- به دلیل استفاده از داروهای بی حس کننده، ممکن است بعد از انجام پیکرتراشی حالت های مانند لرزیدن بدن و یا حالت گیجی داشته باشد، که این عوارض طبیعی می باشد و بعد از مدتی از بین می رود.

۷- تا زمانی که پزشک اجازه ندهد استحمام نکنید، زیرا باعث عفونت می شود.

۸- تا دو هفته بعد از انجام عمل پیکرتراشی آنتی بیوتیک مصرف کنید.

۹- به مدت یک ماه بعد از انجام پیکرتراشی از رفتن به استخر و سونا خودداری شود.

۱۰- دو روز بعد از انجام عمل پیکرتراشی فرد پیاده روی آرام داشته باشد تا روند بهبودی سریعتر انجام شود.

۱۱- اگر عمل پیکرتراشی در ناحیه شکم و باسن انجام شده است، ممکن است نشستن باعث ایجاد درد شود، بنابراین می‌تواند از توالت فرنگی استفاده کند.

۱۲- استفاده از گن مخصوص پیکر تراشی باعث می شود، خونابه ها سریعتر خارج شده و از ایجاد عفونت جلوگیری شود.

مزایا استفاده از پیکر تراشی

برای ایجاد تناسب اندام عمل پیکرتراشی انجام می شود پس مزایای آن عبارتند از:

۱- بعد از انجام عمل پیکرتراشی به اندام ایده آل و متناسب می رسد.

۲- با کاهش وزن فرد جوان تر و لاغرتر به نظر می رسد.مزایا استفاده از پیکر تراشی

۳- پوست بدن صاف و کشیده می شود، همچنین موجب افزایش اعتماد به نفس افراد شده و روابط اجتماعی را افزایش می دهد.

۴- از تشدید بیماری های مانند بیماری‌های قلبی و فشار خون جلوگیری می شود.

عوارض

این روش درمانی نیز مانند سایر روش های درمانی ممکن است دارای عوارضی باشند که این عوارض به صورت کوتاه مدت بوده و با گذر زمان از بین می رود برخی از عوارضی که بعد از انجام پیکرتراشی به وجود می‌آیند با مصرف دارو و مراقبت های بعد از جراحی سریع‌تر بهبود پیدا می‌کند.
از این موارد می‌توان:

۱- عدم تقارن در ناحیه تحت عمل جراحی را نام برد. ممکن است چنانچه پزشک مورد نظر به صورت حرفه‌ای این کار را انجام ندهد، چربی از ناحیه مورد نظر بیشتر از حد برداشته شود و باعث ایجاد عدم تقارن شود.

۲- ممکن است بعد از انجام جراحی خونریزی و لخته شدن اتفاق بیفتد، که با استفاده از داروهایی، از ایجاد خونریزی و لخته شدن جلوگیری می‌شود.عوارض

۳- گاهی به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی افراد حالاتی مثل استفراغ، حالت تهوع دارند که این عوارض نیز تا حدودی طبیعی می باشد و بعد از گذر زمان از بین می رود.

۴- ممکن است باعث آسیب به سلول‌های عصبی فرد شود، که این نیز در اثر عدم مهارت پزشک به وجود می‌آید.

۵- ممکن است نواحی که برش زده می‌شود، دچار ریزش مو شود که در صورت بروز این عارضه،حتماً باید پزشک مورد نظر را در جریان بگذارید.

۶- ممکن است برش هایی که بر روی پوست انجام می شود دیر بهبود پیدا کند و دچار التهاب شوند.

۷- در صورتی که جراحی بر روی پوست انجام شود ممکن است بی حسی به صورت طولانی مدت در ناحیه مورد نظر ادامه دار باشد.

۸- ممکن است باعث تغییر رنگ و حالت پوست شود، گاهی پوست دچار قرمزی می شود.

مدت زمان بهبودی بعد از پیکر تراشی چقدر است؟

میزان بهبودی بعد از انجام پیکرتراشی بستگی به عوامل مختلفی دارد. مواردی از قبیل شرایط و تغذیه فرد، که باعث می شود، روند بهبودی سریعتر اتفاق افتد و همچنین مراقبت هایی که انجام می‌شود نیز در روند بهبودی تاثیر گذار می باشد.مدت زمان بهبودی بعد از پیکر تراشی چقدر است؟
چنانچه عمل های پیکر تراشی به صورت بیهوشی کامل انجام شود، دوره نقاهت آنها طولانی تر می باشد و نیاز به مدت زمان یک تا دو ماه دارد تا بهبودی کامل ایجاد شود.
اما چنانچه این تکنیک ها به صورت غیر جراحی بر روی پوست انجام شود، دوره نقاهت آنها کوتاه می‌باشد و گاهی بعد از ان انجام این تکنیک ها راحت می توان به فعالیت های روزمره پرداخت.

چگونه جراح متخصص مناسب را انتخاب کنیم؟

عمل پیکرتراشی عمل بسیار حساسی می باشد و انتخاب یک پزشک مناسب نیاز به دقت و حساسیت بالایی دارد. زیرا این عمل به گونه ای می باشد که باید با تمرکز بالا انجام شود به گونه ای که هیچ آسیب به سلول‌های عصبی وارد نشود و فرد به اندام متناسب برسد.
برای انتخاب یک پزشک متخصص مناسب باید این نکات را در نظر بگیرید:

۱- تعداد جراحی های انجام شده و کیفیت کار پزشک متخصص

هرچه تعداد جراحی ها بیشتر باشد پزشکی از تجربه بالاتری برخوردار است و در این زمینه می‌تواند با مهارت بیشتری عمل جراحی را انجام دهد.

۲- استفاده از نظرات سایر مراجعین

در صورتی که با پزشک ملاقات دارید حتما مراجعه کنندگانی را در آن کلینک مشاهده می کنید، می توانید با پرس و جو از این مراجعه کننده ها از نحوه کار متخصص مطلع شوید، در صورتی که افراد از نحوه عملکرد این پزشک متخصص رضایت کامل را داشته باشند می توانید این پزشک را برای انجام عمل جراحی انتخاب کنید.چگونه جراح متخصص مناسب را انتخاب کنیم؟

۳- با جستجو کردن در سایت های مختلف

اکثر این پزشک ها دارای پیج هایی هستند که افراد می توانند به راحتی نظرات خودشان را بیان کنند. شما می توانید با جستجو دراین سایت ها از نحوه کار پزشک اطلاع پیدا کنید.

۴- اخلاق پزشک

یکی از مواردی است که بر روی روند عمل جراحی تاثیر گذار می باشد، نحوه رفتار و اخلاق پزشک می باشد. زیرا چنانچه پزشک مورد نظر صبر و حوصله زیادی داشته باشد، تمامی سوالات شما را با آرامش پاسخ دهد، باعث می شود از میزان استرس و نگرانی شما کاسته شود. بنابراین چنانچه پزشک شما اخلاق خوبی ندارد، این پزشک را برای انجام عمل جراحی انتخاب نکنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه پیکرتراشی چقدر است؟

عوامل مختلفی بر روی هزینه پیکرتراشی تاثیر گذار می باشد، همانگونه که در بالا نیز کردیم پیکر تراشی به روش های مختلفی انجام می شود که انجام هر کدام از این روش ها هزینه متفاوتی با سایرین دارد، همچنین عوامل مختلف دیگری نیز بر روی این هزینه ها تاثیر گذار می باشد که از این عوامل می توان:

۱- مکان کلینیک زیبایی

هرچه مکان کلینیک زیبایی، دارای موقعیت بهتری باشد میزان هزینه های دریافتی از مشتریان نیز بالاتر می باشد.

۲- استفاده از تجهیزات مختلف

هر چه تجهیزاتی که برای انجام عمل جراحی مورد استفاده قرار می گیرد، پیشرفته تر باشد میزان هزینه ای که از مراجعه کنندگان باید دریافت کنند نیز بیشتر می باشد.هزینه پیکرتراشی چقدر است؟

۳- تعداد جلسات درمانی

گاهی با توجه به گستردگی ناحیه تحت درمان، پزشک مورد نظر از چندین جلسه برای عمل پیکر تراشی استفاده می کند، هرچه میزان جلسات بیشتر باشد، هزینه دریافتی نیز بیشتر است.

۴- استفاده از داروهای تکمیلی نیز بر روی هزینه کلی تاثیر گذار می باشد.

گاهی میزان عوارضی که برای فرد ایجاد می شود، شدید می باشد و پزشک متخصص برای کاهش این عوارض از داروهای استفاده می‌کند که این داروها هزینه‌های متفاوتی دارد و هزینه آن ها بر روی برآورد کلی هزینه تاثیر گذار می باشد.

۵- میزان چاقی های موضعی

هرچه میزان چاقی ها بیشتر باشد و چربی های استخراج شده بیشتر باشد، میزان هزینه دریافتی نیز بیشتر است.

لازم به ذکر است که انجام جراحی های زیبایی به صورت خصوصی انجام می‌شود و بیمه‌های تکمیلی هیچ گونه مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه اینگونه عمل‌ها تقبل نمی کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x