کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد چیست؟

یکی از روش‌های از بین بردن موهای زائد، استفاده از لیزر می‌باشد، که امروزه در بین مردم بسیار رایج شده و ترجیح می‌دهند از این روش که میزان عوارض آن بسیار کم می‌باشد، برای کاهش دائمی موهای بدن استفاده کنند.

لیزر موهای زائد چیست؟
در این روش، اشعه لیزر از طریق پوست به فولیکول‌های مو تابانده می‌شود و باعث می‌شود که رنگدانه‌های موجود در فولیکول‌ها، این نور را جذب کرده و انرژی نور به انرژی گرمایی تبدیل‌ شده و باعث از بین رفتن فولیکول‌های مو شود، بنابراین از رشد موهای زائد جلوگیری می‌شود.

فواید لیزر موهای زائد

  • سریع بودن درمان
  • نیاز به بستری شدن نیست
  • بدون درد بودن
  • صرفه جویی در هزینه
  • پیشگیری و کاهش رشد دائمی موهای زائد
  • سالم و موثر
  • نتیجه بلافاصله قابل مشاهده است.

مراحل انجام لیزر

۱- قبل‌ از انجام لیزر باید ناحیه مورد نظر کاملاً عاری از مو باشد. بنابراین حتما ناحیه مورد نظر را اصلاح کنید.

۲- در نقاطی از بدن که دارای حساسیت بالاتری می‌باشد، از کرم‌های موضعی برای بی‌حسی استفاده می‌شود و این کار حدود نیم‌ ساعت قبل‌ از انجام لیزر صورت می‌گیرد.

۳- لیزر موهای زائد باید در اتاق مخصوص انجام بگیرد و شما حتما حین انجام لیزر، از عینک‌های محافظ چشم استفاده کنید، زیرا نور لیزر ممکن است باعث اختلال در بینایی افراد شود.

۴- اشعه لیزر با طول‌ موج مشخص بر سطح پوست تابانده می‌شود و باعث از بین رفتن و سوزاندن فولیکول‌های مو می‌شود. حین انجام لیزر ممکن است، بویی مانند سوختن بوی گوگرد، به مشامتان برسد. مدت‌زمان انجام لیزر، بستگی به ناحیه تحت درمان دارد، اما به‌طور معمول حدود چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

کاربردهای لیزر موی زائد

رشد موهای زائد، اکثراً در سن بلوغ بر روی پوست اکثر افراد مشاهده می‌شود و باعث می‌شود، پوست ظاهر زیبایی نداشته باشد و همچنین رشد این موها در بعضی از قسمت‌های بدن مشکلاتی از نظیر عرق کردن و بو گرفتن را به‌ همراه دارد.

کاربردهای لیزر موی زائد
بنابراین افراد به‌دنبال راهکاری برای از بین بردن این موهای زائد می‌باشند‌ لیزر موهای زائد، یکی از روش‌های بسیار مؤثر در از بین بردن موهای زائد می‌باشد که در تمامی نقاط بدن قابل‌ استفاده می‌باشد.

انواع کاربرد لیزر

لیزر زیر بغل

موهای زیر بغل نسبت‌ به سایر قسمت‌های بدن تیره تر و ضخیم‌تر می‌باشد. بنابراین ممکن است در اثر اصلاح رنگ این ناحیه نیز تیره‌تر شود. لیزر بر موهای ضخیم تاثیر بیشتری دارد و ممکن است در همان جلسات ابتدایی، تغییر قابل‌ملاحظه‌ای بر کاهش موهای زیر بغل، مشاهده شود.

لیزر شکم

موهای این ناحیه از بدن دارای ظرافت بیشتری هستند و به‌صورت کم‌رنگ می‌باشند. بنابراین برای لیزر این نواحی باید دقت بیشتری به خرج داد. زیرا در صورت ظرافت زیاد، ممکن است لیزر روی آن‌ها جواب ندهد.

لیزر کمر

 بهتر است زمانی از لیزر برای این ناحیه استفاده کنید که موهای آن به‌ صورت ضخیم و تیره می‌باشند و در صورتی‌که کرکی و بور می‌باشند، بهتر است از لیزر استفاده نشود.

لیزر دست

موهای ناحیه مچ تا آرنج، نسبت به بازو، دارای ضخامت بیشتر و رنگ تیره‌تری می‌باشد، بنابراین اثر لیزر برای از بین بردن موهای این ناحیه بیشتر می باشد. درصورتی‌که موهای دست شما، به‌صورت کرکی می‌باشد، استفاده از لیزر برای دستان شما، توصیه نمی‌شود.

لیزر پاها

 موهای زائد در قسمت پاها، دارای ضخامت بیشتر و تیره‌تر می‌باشند. بنابراین تاثیر لیزر بر موزدایی پاها زیاد بوده و می‌توانید با خیال راحت از این روش استفاده کنید.

کاربرد لیزر برای سایر قسمت‌های بدن مانند بیکینی و صورت نیز تاثیر گذار می‌باشد، که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

لیزر موهای زائد بیکینی و ناحیه تناسلی (واژن)

افراد از روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه بیکینی استفاده می‌کنند. اما استفاده از این روشها، ممکن است باعث تیره‌تر شدن ناحیه بیکینی شده، همچنین باعث ایجاد حساسیت شده و در نهایت زمانی‌که موها دوباره رشد می‌کند، موجب خارش می‌شود.

لیزر موهای زائد بیکینی و ناحیه تناسلی (واژن)
استفاده از لیزر تاثیر زیادی بر از بین بردن موهای این ناحیه دارد، زیرا مانند موهای پا، به صورت ضخیم و تیره می باشند و تاثیر لیزر در از بین بردن این موها، زیاد می‌باشد.

مقایسه با الکترولیز ناحیه بیکینی

۱- برای انجام لیزر نیازی به وارد کردن سوزن در پوست نمی‌باشد اما برای انجام الکترولیز سوزن به ناحیه مورد نظر وارد می‌شود. لیزر بدون ایجاد هیچ‌گونه زخم یا برشی انجام می‌شود.

۲- استفاده از الکترولیز باعث حذف همه موهای ناحیه مورد نظر به‌صورت دائمی می‌شود، اما لیزر در هر دوره درمانی حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد باعث کاهش رشد موهای زائد می‌شود.

۳- مدت‌ زمان انجام لیزر محدود می‌باشد و هر جلسه درمانی حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد و حدود ۶ الی ۷ جلسه کل ناحیه درمان می‌شود، اما انجام الکترولیز گاهی تا دو سال نیز طول می‌کشد.

آیا لیزر بیکینی درد دارد؟

استفاده از این لیزر بستگی به آستانه تحمل افراد دارد. گاهی بعضی از مراجعین در هنگام انجام لیزر، تنها حس می‌کنند پوستشان سوزن سوزن می‌شود و به‌ طور کلی حدود یک درصد از مراجعین احساس درد می‌کنند که پزشک از کرم‌های بی‌حس کننده برای این افراد استفاده می‌کند.

آیا لیزر بیکینی درد دارد؟

عوارض لیزر بیکینی

استفاده از لیزر برای بیکینی عوارض زیادی ندارد، تنها ممکن است بعد از جلسه اول تغییراتی مشاهده شود و این تغییرات شامل:

۱- قرمزی و التهاب

۲- احساس خارش

۳- التهاب و تورم فولیکول موها

۴- سوختگی

عوارض لیزر بیکینی

که این عوارض به‌صورت موقت می‌باشند و بعد از دو روز کاملاً از بین می‌رود و در صورتی‌که شما مراقبت‌های لازم را، قبل‌ از انجام لیزر به‌ خوبی انجام دهید، میزان  عوارض به حداقل می‌رسد. همچنین مراقبت‌های بعد از انجام لیزر تاثیر بسیار زیادی بر میزان عوارض دارد. بعد از انجام لیزر در معرض آفتاب قرار نگیرید تا میزان عوارض به صفر برسد.

خطرات لیزر بیکینی چیست؟

هر روش درمانی ممکن است خطراتی را متوجه فرد کند، اما استفاده از لیزر خطرات بسیار محدودی دارد و تنها در صورت بی‌احتیاطی پزشک، ممکن است مشکلاتی برای فرد به وجود بیاید. اما به دلیل این‌که لیزر، تنها فولیکول‌های مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد، عارضه جانبی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

خطرات لیزر بیکینی چیست؟

آیا لیزر موجب نازایی می‌شود؟

بعضی افراد، از انجام لیزر بیکینی، دچار نگرانی می‌شوند و براساس شایعه تصور بر این است، که استفاده از لیزر موجب آسیب به تخمدان‌ها می شود. اما باید بدانید که نور لیزر تنها لایه اپیدرم پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اصلاً به لایه‌های عمیق‌تر نفوذ نمی‌کند. بنابراین بر تخمدان تاثیر ندارد و موجب نازایی نمی‌شود، از این نظر خیالتان راحت باشد.

آیا لیزر موجب نازایی می‌شود؟

لیزر موهای زائد صورت

رشد موهای زائد بر روی صورت، باعث ایجاد چهره‌ای ناپسند می‌شود. روش‌های مختلفی برای حذف موهای زائد وجود دارد، که استفاده از این روش‌ها، ممکن است باعث افزایش ضخامت و تراکم موهای زائد شود.

لیزر موهای زائد صورت
اما لیزر موهای صورت، تاثیر بسیار زیادی بر کاهش و حذف موهای زائد دارد.  استفاده از این روش برای ناحیه زیر ابرو مناسب نمی‌باشد، زیرا باعث آسیب دیدن چشم می‌شود، اما برای سایر قسمت‌های صورت قابل‌ استفاده می‌باشد. استفاده از روش‌های دیگر برای صورت با افزایش خون‌رسانی باعث افزایش موهای زائد می‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

تعداد جلسات

تعداد جلسات انجام لیزر موهای زائد، بستگی به ناحیه تحت درمان دارد. گاهی زمان انجام لیزر حدود ۱۰ دقیقه می‌باشد، اما چنانچه موهای ناحیه تحت درمان، از تراکم بیشتری برخوردار باشد و ضخیم‌تر باشد، تعداد جلسات درمان نیز بیشتر می‌باشد.

تعداد جلسات
معمولاً برای هر دوره لیزر درمانی بین شش‌ تا دوازده جلسه لیزر انجام می‌شود، که فاصله بین هر جلسه‌ی درمانی بین دو تا چهار هفته متغیر است.

درد لیزر صورت

میزان دردی که، افراد مختلف از انجام لیزر، احساس می‌کنند، بستگی به آستانه تحمل آن‌ها دارد. در نواحی مختلف صورت احساس درد متفاوت می‌باشد. گاهی افراد با انجام لیزر صورت هیچ‌گونه دردی احساس نمی‌کنند و بعضی دیگر احساس سوزن سوزن شدن بر روی پوست دارند.

درد لیزر صورت
چنانچه پزشک تشخیص دهد که بعضی از افراد از حساسیت بالایی نسبت‌ به استفاده از لیزر برخوردار هستند،  از کرم‌های بی‌حس کننده استفاده می‌کند. استفاده از لیزر برای نواحی پایینی صورت درد کمتری دارد.

عوارض و خطرات لیزر ناحیه صورت

عوارض لیزر صورت بسیار کم می‌باشد اما ممکن است در بعضی از افراد این عوارض به‌صورت زیر باشد:

۱- ایجاد التهاب و قرمزی خفیف

 ممکن است در ناحیه صورت، پوست قرمز شده و دچار التهاب شود. که این عارضه به‌ صورت موقت می‌باشد و بعد از گذشت زمان برطرف می‌شود.

۲- پوسته پوسته شدن صورت

 درصورتی‌که از لیزر به‌صورت اصولی استفاده نشود. ممکن است باعث حالت پوسته پوسته شدن صورت شود. پزشک مورد نظر، برای کاهش این عوارض، کرم‌هایی، تجویز می‌کند.

۳- احتمال آسیب چشمی

در صورتی‌که در هنگام لیزر از عینک استفاده نشود، ممکن است باعث آسیب به چشم شده‌ و بینایی با اختلال مواجه شود.

عوارض و خطرات لیزر ناحیه صورت

۴- اختلال در میزان رنگدانه‌های پوست

ممکن است استفاده از لیزر باعث تغییر رنگدانه‌های پوست شود و پوست در ناحیه موردنظر به‌طور موقت تیره و یا روشن شود، که این تغییر رنگ با گذشت زمان به حالت عادی برمی‌گردد .

۵- احتمال سوختگی

سوختگی در اثر عدم مهارت افراد غیرحرفه‌ای، بر روی پوست به وجود می‌آید. گاهی بعضی از دستگاه‌های لیزر، دستگاه‌های خنک‌ کننده دارند و استفاده از این لیزرها باعث می‌شود، سوختگی بر روی پوست به وجود نیاید.

 لیزر زیر بغل

استفاده از لیزر برای زیر بغل، یکی از روش‌های پرطرف‌دار در بین اکثر افراد می‌باشد. زیرا در این روش موهای زائد زیر بغل، خیلی سریع از بین می‌رود. حذف موهای زائد زیر بغل به‌طور معمول در پنج جلسه انجام می‌شود و فاصله بین هر جلسه درمانی حدود یک ماه می باشد.

 لیزر زیر بغل
بعد از تکمیل دوره درمانی حدود نود و پنج درصد موهای زائد، کاملاً از بین می‌رود.

درد لیزر زیر بغل

انجام لیزر برای زیر بغل، درد زیادی ندارد اما چنانچه پوست شما حساس می‌باشد، می‌توانید از پزشک مورد نظر بخواهید که از داروهای بی‌حسی استفاده کند. اولین جلسه لیزر درد بیشتری متوجه فرد می‌شود و این درد به‌صورت کش لاستیکی می‌باشد که به پوست برخورد می‌کند، اما جلسات بعدی، فرد درد کمتری را احساس می‌کند.

درد لیزر زیر بغل

عوارض و خطرات

همانگونه که در بالا در مورد عوارض ایجاد شده توسط لیزر بر روی صورت، توضیح دادیم ممکن است این عارضه برای لیزر زیر بغل نیز به وجود بیاید و التهاباتی نظیر قرمزی، گرمی و تورم را بر روی پوست مشاهده کنید. استفاده از کمپرس یخ، تاثیر بسزایی در کاهش این التهابات دارد.
همچنین پزشک موردنظر داروهایی به‌صورت موضعی تجویز می‌کند تا از میزان این عوارض کاسته شود.

عوارض و خطرات
هرچه انجام لیزر به‌ صورت حرفه‌ای‌تر انجام شود میزان عوارضی که متوجه فرد می‌شود، بسیار کمتر می‌باشد و در بیشتر مواقع به صفر می‌رسد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

لیزر مو برای آقایان

گاهی تصور بر این است که تنها خانم‌ها می‌توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند اما باید بگوییم که این روش درمانی برای آقایان نیز قابل‌ انجام می‌باشد و تاثیر زیادی بر روی کاهش تراکم موها در آقایان دارد.

لیزر موهای زائد چه کمکی به آقایان می‌کند؟

۱- گاهی تراکم مو در قسمت‌های مختلف بدن آقایان به‌گونه‌ای می‌باشد، که باعث جلوه ناپسند و همچنین موجب عرق‌سوز شدن می‌شود. استفاده از لیزر باعث کاهش تراکم موهای این ناحیه می شود، بنابراین در قسمت‌هایی از بدن آقایان مانند سینه، که پرمو می‌باشد و نمی‌خواهند که این قسمت بدون کاملاً بدون مو شود، استفاده از لیزر موهای زائد مردان روش مناسبی می‌باشد.

۲- مرتب کردن ریش

گاهی ریش به اندازه‌ای می‌باشد که تمام صورت را پوشش می‌دهد، استفاده از لیزر باعث آنکادر کردن و مرتب کردن ریش شده و باعث ایجاد جلوه زیباتر در آقایان می‌شود.

لیزر مو برای آقایان

۳- درمان موهای زیر پوستی

پوست آقایان به گونه‌ای می‌باشد که موهای زیر پوستی بر روی پوست گردن و صورت آن‌ها به‌صورت جوش‌هایی بروز می‌کند، استفاده از لیزر باعث حذف این موهای زیر پوستی می‌شود.

۴- روش مناسبی برای آقایان ورزشکار می‌باشد

ورزشکاران نیاز به اصلاح مکرر موهای بدن دارند، استفاده از این روش باعث می‌شود که نخواهند از سایر روش‌ها مانند تیغ استفاده کنند، زیرا استفاده از این وسایل باعث ایجاد خارش، بر روی پوست می شود.

میزان درد خطرات و عوارض لیزر آقایان

میزان دردی که متوجه آقایان می‌شود، بستگی به آستانه تحمل درد آن‌ها دارد و هرچه پوست ناحیه موردنظر حساس‌تر باشد، ممکن است درد بیشتری را احساس کنند. اما بیشتر آقایان می‌گویند که انجام لیزر برای آن‌ها همراه با درد نبوده‌ است و تنها دو درصد از آقایان در هنگام استفاده از این روش درمانی متوجه درد زیاد شده‌اند، که با استفاده از داروهای بی‌حسی میزان این درد را کاهش می‌دهند.
عوارضی که ممکن است در آقایان بروز کند، با خطراتی که برای خانم‌ها ایجاد می‌شود، یکسان می‌باشد و بستگی به نوع پوست آن‌ها و مهارت اپراتوری که لیزر درمانی را انجام می‌دهد، دارد. هرچه اپراتور به‌صورت حرفه‌ای‌تر، لیزر درمانی را انجام دهد، میزان عوارض و خطرات به صفر می‌رسد. همچنین رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر، تاثیر بسزایی در کاهش میزان عوارض دارد.

هزینه لیزر موهای زائد

عوامل مختلفی بر روی هزینه لیزر موهای زائد بستگی دارد که این عوامل شامل:

۱- مکان کلینیک

کلینیک‌های زیبایی در موقعیت‌های جغرافیایی متفاوت دارای هزینه‌های متفاوتی هستند. بنابراین تفاوت در موقعیت‌های مکانی، باعث تفاوت در هزینه‌های دریافتی می‌شود و چه‌بسا کلینیک‌های زیبایی، واقع در یک شهر، هزینه‌های متفاوتی برای انجام لیزر درمانی، دریافت می کنند.

هزینه لیزر موهای زائد

۲- تعداد جلسات درمانی

هرچه میزان جلسات درمان بیشتر باشد هزینه دریافتی برای انجام لیزر نیز بیشتر است. میزان هزینه‌ای که برای انجام لیزر دریافت نمی‌شود بستگی به ناحیه درمانی متفاوت می‌باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه لیزر کل بدن

درصورتی‌که انجام لیزر برای کل بدن انجام شود، هزینه آن نسبت به این‌که به صورت جداگانه انجام گیرد معمولاً مناسب تر می باشد. اکثر کلینیک‌ها، در صورتی که، انجام لیزر برای کل بدن صورت بگیرد، تخفیفی را برای مشتریان لحاظ می‌کنند.

هزینه لیزر کل بدن

عوارض ناشی از خطای اپراتور

در واقع میزان عوارض ناشی از لیزر موهای زائد بسیار کم می‌باشد اما درصورتی‌که اپراتور به‌صورت حرفه‌ای این کار را انجام ندهد، میزان عوارض بیشتر می‌شود. از این عوارض می‌توان

۱- لکه‌های پوستی

 درصورتی‌که طول موج استفاده‌ شده برای لیزر کمتر باشد، ممکن است باعث از بین رفتن رنگدانه‌های پوست شود و این عوارض به‌صورت لکه‌های روشن و یا تیره بر روی پوست ایجاد شود.

۲- سوختگی

گاهی اپراتور به‌صورت غیرحرفه‌ای این کار را انجام می‌دهد و باعث سوختگی پوست می‌شود. اگر این سوختگی به‌صورت شدید و حاد باشد، حتما باید از پزشک متخصص کمک بگیرید، اما برای سوختگی‌های خفیف، استفاده از کرم زینک اکساید کفایت می‌کند.

عوارض طبیعی لیزر

بعضی از عوارض لیزر به‌صورت طبیعی می‌باشند که این عوارض مانند قرمزی، تورم و احساس گرمای شدید می‌باشد که با استفاده از کمپرس سرد این عوارض به‌صورت قابل‌ توجهی کاهش پیدا می‌کند. همچنین ممکن است پزشک کرم‌های مخصوصی را برای شما تجویز کند و باعث کاهش التهاب شود. از عوارض دیگری که ممکن است ایجاد شود می‌توان:

۱- خشکی پوست

۲- پوسته پوسته شدن

عوارض طبیعی لیزر

۳- ضخیم شدن موهای نازک و کرکی، زیرا با حذف اکثر موهای زائد، موهای باقی‌ مانده، قدرت بیشتری برای رشد پیدا می‌کنند.

۴- درصورتی‌که سابقه آکنه، زگیل یا اگزما، دارید این موارد نباید در تماس مستقیم با لیزر قرار بگیرد، زیرا استفاده از لیزر باعث تشدید این مشکلات می‌شود و هنگام استفاده از لیزر باید روی ضایعه پوشانده شود.

مزایای لیزر موهای زائد

۱- لیزر موهای زائد تنها ناحیه موردنظر را مورد هدف قرار می‌دهد و موهای تیره و ضخیم را به‌طور دقیق از بین می‌برد، به صورتیکه به پوست اطراف آن آسیب وارد نمی‌شود.

۲- انجام لیزر با سرعت بالایی انجام می‌شود و هر اشعه لیزری تعداد فولیکول‌های زیادی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۳- نتایجی که از انجام لیزر درمانی دریافت می‌شود، قابل‌پیش‌بینی می‌باشد و بعد از چند جلسه شاهد کاهش و ریزش دائمی موهای زائد خواهید بود.

۴- استفاده از لیزر موهای زائد، به‌صورت مؤثر باعث از بین رفتن موهای اضافی بر روی پوست می‌شود و موهای نواحی مختلف بدن را به‌ شدت کاهش می‌دهد.

۵- برای قسمت‌های مختلف بدن قابل‌ استفاده می‌باشد، و تاثیر بسزایی در از بین بردن موهای زائد این قسمت‌ها دارد.

۶- میزان دردی که متوجه افراد می‌شود بسیار کم می‌باشد.

مزایای لیزر موهای زائد

۷- استفاده از لیزر موهای زائد، تنها باعث از بین رفتن موهای ناحیه هدف می‌شود و بر سایر قسمت‌های پوست آسیبی وارد نمی‌کند.

۸-  انجام لیزر موهای زائد به‌صورت غیرتهاجمی می‌باشد و نیاز به ایجاد هیچ‌گونه برش و زخم بر روی پوست نمی‌باشد.

۹- با انجام این‌گونه لیزرها حدود ۴۰ تا ۸۰ درصد موهای اضافه در یک جلسه درمانی از بین می‌رود.

۱۰- استفاده از لیزر برای هر نوع پوستی قابل‌ استفاده می‌باشد و با توجه به پیشرفت تکنولوژی از دستگاه‌های مختلفی برای افراد با رنگ پوست‌های متفاوت استفاده می‌شود.

۱۱- دوره نقاهت ندارد و فرد بعد از انجام لیزر می‌تواند به فعالیتهای روزمره بپردازد.

۱۲- از نظر اقتصادی به‌صرفه می‌باشد و وقت زیادی را از افراد نمی‌گیرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

به حداقل رساندن خطرات و عوارض

برای کم کردن میزان عوارض ناشی از لیزر درمانی باید مراقبت‌های زیر را انجام دهید

۱- انتخاب یک مرکز لیزر مناسب، اولین اولویت هر فردی برای انجام لیزر درمانی می‌باشد و در این مراکز لیزر، باید اپراتورهای حرفه‌ای به‌ کار گرفته شوند. همچنین میزان خدمات آن‌ها و دستگاه‌هایی که مورد استفاده قرار می‌دهند، باید جدید و به‌روز باشد و از لیزر مناسب با رنگ پوست شما، استفاده شود تا میزان عوارض ناشی از لیزر درمانی به صفر برسد.

۲- مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر را به‌خوبی رعایت کنید. از جمله مراقبت‌هایی که قبل و بعد از انجام لیزر باید رعایت شود.

مراقبت های قبل از انجام‌ لیزر

۱- از مصرف داروهای رقیق‌ کننده خون، مانند آسپیرین خودداری شود.

۲- به مدت یک هفته قبل‌از انجام لیزر درمانی، از برنزه کردن پوست و قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری شود.

۳- قبل‌ از انجام لیزر ناحیه موردنظر به‌صورت کامل پاک‌سازی شود.

مراقبت های قبل از انجام‌ لیزر

۴- چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید، حتما پزشک موردنظر را در جریان بگذارید.

۵- به مدت یک هفته قبل‌از انجام لیزر، از کرم‌های موبر استفاده نکنید.

۶- ده روز قبل‌از انجام لیزر درمانی از لایه‌برداری های مختلف استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از انجام لیزر

۱- در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید و از رفتن به سولاریوم و یا استفاده از کرم‌های برنزه خودداری کنید. همچنین در هنگام خروج از منزل، حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

۲- به مدت یک روز بعد از انجام لیزر موهای زائد از مواد آرایشی استفاده نکنید و در صورت لزوم حتما از کرم‌های بسیار سبک استفاده کنید.

۳- بعد از انجام لیزر از سایر روش‌های اصلاح مانند بند انداختن استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از انجام لیزر

۴- تا دو روز بعد از انجام لیزر درمانی از انجام فعالیت‌های سنگین و دوش گرفتن با آب داغ خودداری کنید.

۵- به مدت سه روز بعد از انجام لیزر از هیچ‌گونه لایه‌بردار استفاده نکنید.

لیزر موهای زائد چقدر مؤثر است؟

درصورتی‌که لیزر به‌صورت اصولی مورد استفاده قرار بگیرد باعث کاهش رشد موها به‌طور چشمگیری می‌شود. استفاده از لیزر درمانی باعث می‌شود حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد موهای زائد برای همیشه از بین برود و در واقع تاثیر زیادی بر روی کاهش موهای زائد دارد. تاثیر لیزر بیشتر بستگی به نوع پوست و ضخامت موها دارد.

جوش بعد از لیزر موهای زائد

روش های مختلف برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که این روش ها عبارتند از وکس کردن، اپیلاسیون، کرم و پودرهای موبر، اما گاهی افراد برای حذف موهای زائد، از لیزر استفاده می کنند که لیزر به صورت غیر تهاجمی انجام گرفته و عوارضی کمی را بر روی پوست ایجاد می‌کند.

جوش بعد از لیزر موهای زائد
اما گاهی بعضی افراد بعد از لیزر موهای زائد، جوش هایی بر روی پوست آنها ظاهر می‌شود، که وجود این جوش ها ناخوشایند می باشد، از دیگر روش های کلینیکی می توان الکترولیز و لیزر های خانگی را نام برد.

چرا پس از لیزر جوش می زنیم؟

استفاده از لیزر باعث افزایش حرارت در ناحیه درمان شده در نتیجه منافذ پوست بیشتر باز شده و پوست در برابر آلودگی ها و عفونت های پوستی حساس تر می شود و در صورتی که باکتری پری پروپیونات نیوم، وارد منافذ پوست شود، باعث ایجاد آکنه هایی در سطح پوست می‌شود و همچنین عدم انجام مراقبت های لازم بعد از لیزر موهای زائد می تواند باعث ایجاد جوش هایی بر روی پوست شود، با اینکه لیزر درمانی به صورت کم تهاجمی انجام می گیرد اما از عوارضی که ممکن است برای افراد مختلف ایجاد کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- گاهی  انجام لیزر مو باعث ایجاد التهاباتی بر روی پوست می شود.

چرا پس از لیزر جوش می زنیم؟

۲- در صورتی که پزشک متخصص از مهارت کافی برخوردار نباشد و اشعه های لازم بیش از اندازه مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است باعث روشن تر شدن یا تیره تر شدن رنگ پوست شود.

۳- در مواردی پوست دچار خارش و سوزش خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

دلایل ایجاد جوش بعد از لیزر موهای زائد

دلایل مختلفی باعث ایجاد جوش بعد از لیزر موهای زائد می‌شود که از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- نوع دستگاه لیزر

برای از بین بردن موهای زائد باید دستگاه از عملکرد مناسبی برخوردار باشد، تا با ایجاد حداقل عوارض بهترین نتایج دریافت شود، یکی از بهترین دستگاه های لیزر، لیزر الکساندرایت می باشد که تاثیر زیادی در از بین بردن موهای زائد، نواحی مختلف بدن دارد، همچنین می توان از دستگاه لیزر الکس هم برای افرادی که پوست آنها روشن می باشد، استفاده کرد.
اما چنانچه افرادی با پوست تیره قصد دارند لیزر درمانی انجام دهند، بهتر است که از لیزر اندیاگ برای حذف موهای زائد استفاده شود، زیرا این دستگاه ها دارای طول موج بلند تری بوده و باعث ایجاد تغییر رنگ بر روی پوست نمی شود، اما چنانچه دستگاه متناسب با پوست استفاده نشود، احتمال ایجاد جوش بعد از لیزر موی زائد افزایش پیدا می کند.

۲- عدم رعایت مراقبت های پوستی بعد از لیزر

استفاده از هر شیوه درمانی نیاز به مراقبت هایی دارد تا نتایج درمان سریع تر بر روی پوست مشاهده شود، همچنین میزان عوارض احتمالی کاسته شود بعد از لیزر موهای زائد نیز نیاز به مراقبت هایی می باشد که مراقبت ها استفاده از کرم ضدآفتاب در هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب می باشد همچنین بعد از انجام لیزر موهای زائد، استحمام با آب داغ و رفتن به سونا ممنوع می باشد، بنابراین چنانچه فردی مراقبت ها را به خوبی انجام ندهد احتمال جوش زدن افزایش پیدا میکند.

۳- ابتلا به بیماری خاص

گاه وجود بعضی بیماری ها باعث ایجاد عوارض بیشتری بعد از لیزر می شود، به عنوان مثال چنانچه فرد به بیماری‌هایی مانند عفونت‌های پوستی، دیابت و یا ضعف سیستم ایمنی بدن مبتلا باشد، انجام لیزر موی زائد ممکن است باعث ایجاد عارضه هایی بر روی پوست شود، بنابراین بهتر است قبل از انجام لیزر، چنانچه به بیماری خاصی مبتلا هستید و یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتماً به پزشک اطلاع دهید.

۴- پوست چرب

چربی پوست باعث بسته شدن منافذ آن می شود و انجام لیزر تاثیر زیادی در تحریک پوست خواهد داشت، در نتیجه غدد چربی بیشتری ترشح خواهد شد و هرچه میزان چربی پوست بیشتر باشد در هنگام لیزر موهای زائد، جوش های بیشتری بر روی پوست ظاهر می شود، بنابراین افرادی که پوست چرب دارند، بعد از انجام لیزر امکان ایجاد جوش بر روی پوست آنها بیشتر خواهد شد.

۵- آلودگی دستگاه لیزر و محیط

یکی از دلایل ایجاد جوش بعد از لیزر، بهداشتی نبودن محیطی که در آن جا لیزر انجام می گیرد، همچنین برای انجام لیزر دستگاه دارای هندپیس هایی می باشند که ممکن است این هندپیس ها آلوده بوده و باعث ایجاد جوش هایی بر روی پوست شود، بنابراین در انتخاب کلینیک های لیزر موهای زائد دقت کنید که تمامی موارد بهداشتی در این کلینیک ها رعایت شود.

دلایل ایجاد جوش بعد از لیزر موهای زائد

۶- حساسیت بالای پوست

یکی از دلایل ایجاد جوش بعد از لیزر، نوع پوست افراد می باشد به گونه ای که افرادی با پوست روشن، پوست آنها از حساسیت بالایی برخوردار بوده و ممکن است با کوچکترین تحریکی دچار التهاب و جوش شود، البته این موضوع ممکن است برای افراد با پوست تیره نیز ایجاد شود، نوع پوست بر میزان این جوش ها تاثیر گذار است.

۷- تنظیم نامناسب دستگاه

برای حذف موهای زائد، اشعه های لیزر باید در مدت زمان معین و با تعداد پالس متناسب با پوست انجام شود و در صورتی که اپراتور از مهارت کافی برخوردار نباشد، ممکن است این اشعه ها به میزان زیاد بر روی پوست تابانده شود و در نتیجه باعث ایجاد التهابات شدید و جوش بعد از لیزر خواهد شد.

۸- استفاده نامناسب از کرم زینک اکساید

گاهی پزشک متخصص به منظور کاهش التهاب و قرمزی پوست، کرم زینک اکساید تجویز می کند اما این کرم باید به اندازه معینی مصرف شود و در صورتی که بیش از اندازه مصرف شود، باعث ایجاد جوش هایی بر روی پوست خواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

انواع لیزر موهای زائد

۱- لیزر روبی

یکی از دستگاه های قدیمی برای از بین بردن موهای زائد، لیزر روبی می باشد که تاثیر زیادی در حذف موهای زائد دارد، زیرا بیشترین جذب نور در ملانین، توسط این دستگاه حاصل می‌شود و برای از بین بردن موهای نازک بر روی پوست های روشن، بهترین گزینه می باشد، اما بهتر است افرادی که پوست آنها تیره می باشد، از این لیزر برای حذف موهای زائد استفاده نکنند، زیرا امکان تغییر رنگ پوست وجود دارد.

۲- لیزر آی پی ال

لیزر IPL دارای چند پرتو نور می باشد که به صورت غیر متمرکز بر روی سطح پوست مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از بی خطر ترین روشهای حذف موهای زائد می باشد، بیشتر از این لیزر برای حذف موهای روشن استفاده می شود، اما استفاده از این لیزر برای حذف موهای زائد در افراد با پوست تیپ ۲ به بالا، نتایج قابل قبولی به همراه نداشته است، اما هزینه آن نسبت به سایر لیزر ها کمتر بوده و درد کمتری متوجه فرد می شود.

۳- لیزر دایود

یکی از جدیدترین لیزرها، لیزر دایود می باشد که دارای عمق نفوذ بالایی در پوست بوده که این عملکرد باعث می‌شود حفاظت بیشتری از پوست در برابر اشعه داشته باشد و عوارض کمتری برای فرد ایجاد شود، بنابراین برای افرادی که پوست آنها تیره می باشد، خطر کمتری دارد، امواج مورد استفاده در این لیزر دارای طول موج ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر می‌باشد و طول موج بیشتر باعث نفوذ بیشتر به پوست شده، در نتیجه به ملانین موجود در اپیدرم پوست آسیب کمتری وارد می‌شود و تنها هدف آن فولیکول‌های مو می باشد، لیزر دایود تاثیر زیادی در حذف موهای ضخیم و تیره دارد.
بنابراین یکی از بهترین گزینه ها برای ناحیه بیکینی بوده و برای افرادی با تیپ پوستی ۴ گزینه مناسبی می باشد و البته با برای پوستهای تیپ ۱ تا ۴ نیز نتایج قابل قبولی بر جای گذاشته است، اما استفاده از لیزر دایود با توجه به این که در عمق زیادی نفوذ می کند، نسبت به سایر لیزر ها درد بیشتری دارد و احتمال ایجاد کهیر بعد از لیزر وجود دارد.

انواع لیزر موهای زائد

۴- لیزر اندیاگ

لیزر اندیاگ امروزه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیر زیادی در حذف موهای زائد بر روی پوست های تیره و برنزه را دارد، اما تحقیقات نشان می دهد که این لیزر بر روی تمامی تیپ های پوستی تاثیر گذار می باشد، زیرا عمق نفوذ آن زیاد بوده و با عبور از رنگ دانه های تیره پوست به هموگلوبین های فولیکول مو می رسد. اما استفاده از این لیزر خطر سوختگی و زخم بر روی پوست وجود دارد. طول موجی که در لیزر اندیاگ مورد استفاده قرار میگیرد ۱۰۶۴ نانومتر می باشد، اما قابلیت تنظیم عمق نفوذ مقدار کمتر و با طول موج ۵۳۲  نانومتر نیز وجود دارد تا باعث حذف موهای نازک تر سطح پوست شود. استفاده از این لیزر نیز ممکن است باعث درد شود اما افرادی که از این لیزر برای حذف موهای زائد استفاده کرده اند می گویند درد آن قابل تحمل است.

۵- لیزر الکساندرایت

امواج به کار برده در الیز الکساندرایت دارای طول موج ۷۵۵ نانومتر می باشد و یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر است، با توجه به طول موج کوتاه ای نوع لیزر برای از بین بردن موهای زائد پوست های روشن گزینه مناسبی می باشد و نواحی با وسعت بیشتر را تحت درمان قرار می‌دهد.
یکی از کم عارضه ترین لیزرها، لیزر الکساندرایت می باشد و مناسب تیپ پوستی ۱ تا ۴ بوده بنابراین افراد زیادی از این شیوه لیزر برای حذف موهای زائد استفاده می کنند، اما به یاد داشته باشید که هر چه موها تیره تر و ضخیم تر باشد تاثیر لیزر الکساندرایت بیشتر می باشد به گونه ای که برای حذف موهای سفید، بور و کرکی تاثیری ندارد. امواج به کار برده در این دستگاه قابلیت تنظیم دارد و میزان انرژی آن متناسب با مو تنظیم می شود.

جای جوش پس از لیزر تا چه مدت باقی می ماند؟

ممکن است ایجاد جوش بر روی پوست پس از لیزر برای افراد باعث نگرانی شود، اما باید بدانید که این جوش ها به صورت موقت بر روی پوست ایجاد شده و بعد از مدتی از بین می‌رود، همچنین ممکن است عارضه های دیگری مانند تورم، بی حسی، تاول های پوستی و یا سوختگی سطحی بر روی پوست ایجاد شود، که این عارضه ها نیز موقتی بوده و بعد از مدتی کوتاه از بین خواهد رفت، همانگونه که در بالا ذکر کردیم جوش ها بر روی پوست به دلایل مختلفی ایجاد می شود و در صورتی که این نکات رعایت شود، احتمال ایجاد جوش بسیار کاهش پیدا می کند.

جای جوش پس از لیزر تا چه مدت باقی می ماند؟
به طور معمول به مدت ۱۰ روز پس از لیزر، جوش های ایجاد شده از بین خواهد رفت اما چنانچه بعد از ده روز این جوش ها بر روی پوست ماندگار بودند و یا اینکه به حالت غیر طبیعی در آمدند، حتما پزشک متخصص را در جریان قرار دهید تا با تجویز داروهای مناسب جوش ها از بین برود.

راه های جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر

برای پیشگیری از جوش زدن بعد از لیزر راه هایی وجود دارد که انجام این کارها تاثیر زیادی در پیشگیری از ایجاد جوش خواهد داشت این راهکارها عبارتند از:

۱- سطح پوست را تمیز نگه دارید.

تمیز نگه داشتن سطح پوست بعد از اتمام جلسه لیزر موهای زائد، تاثیر زیادی در پیشگیری از ایجاد جوش دارد، بنابراین بعد از انجام لیزر مطمئن شوید که هیچ گونه آلودگی بر روی پوست شما باقی نمانده است و همچنین استفاده از کرم ها و پماد هایی که باعث کمتر شدن التهاب و قرمزی می شود نیز تاثیر زیادی در پیشگیری از ایجاد جوش دارد، یکی از مواردی که باعث کاهش التهابات و حساسیت پوست می شود، پماد های حاوی آلوئه ورا و روغن درخت چای است که تاثیر زیادی در کاهش حساسیت و التهاب پوست دارد.

۲- از قرار گرفتن در محیط های گرم و تعریق اجتناب کنید.

یکی از عواملی که باعث ایجاد جوش بعد از لیزر خواهد شد، گرمای زیاد است بنابراین بهتر است از مکان هایی که باعث افزایش دمای بدن و تعریق می شود، دوری کنید زیرا تعریق زیاد باعث افزایش رشد باکتری ها خواهد شد، همچنین به مدت سه روز بعد از لیزر از استحمام با آب داغ و رفتن به سونا خودداری شود و همچنین انجام فعالیت های ورزشی سنگین به مدت چند روز متوقف گردند.

راه های جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر

۳- از دستکاری کردن ناحیه درمانی خودداری کنید.

ممکن است انجام لیزر باعث ایجاد سوختگی، تاول، جای زخم و یا جوش هایی بر روی پوست شود، بنابراین برای پیشگیری از عفونی شدن این آسیب ها از دستکاری کردن پوست خودداری کنید.

۴- عدم استفاده از محصولات آرایشی نامناسب

در صورتی که قصد دارید، مواد آرایشی بر روی پوست استفاده کنید این مواد باید به گونه‌ای باشد که دارای ترکیبات تحریک کننده پوست نبوده در اصل باید این محصولات غیر کومدون زا باشد، همچنین از مصرف پماد ها و کرم هایی که دارای چربی زیادی هستند، خودداری کنید و ترجیحا از کرم های سبک تر استفاده کنید، تا منافذ پوست شما با این کرم ها بسته نشده و از ایجاد جوش پیشگیری شود.
در صورتی که بعد از انجام لیزر پوست شما دچار خارش و التهاب شده است، امکان ایجاد عفونت های کوچک وجود دارد، بنابراین برای پیشگیری از به وجود آمدن جوش، از کرم های خنک کننده پوست و کمپرس یخ استفاده کنید، تا از ایجاد عفونت پیشگیری شود.

درمان جوش ها پس از لیزر

جوش هایی که بعد از لیزر موهای زائد بر روی پوست ایجاد می‌شود به صورت موقتی بوده و بعد از چند روز از بین می‌رود و در صورتیکه وجود این جوش ها برای شما آزاردهنده نیست، بهتر است برای رفع آن اقدام خاصی انجام ندهید و اجازه دهید به مرور زمان این جوش ها از بین برود، اما چنانچه وجود این جوش ها باعث ایجاد سوزش و خارش بر روی پوست شود، می توانید با استفاده از چند راهکار از شدت این التهابات بکاهید.

۱- برای کاهش التهابات پوستی می توان از کمپرس یخ استفاده کرد، به این منظور کمی یخ را در کیسه ریخته و در مدت زمان کوتاه به صورت ضربه ای بر روی جوش ها قرار دهید.

۲- استفاده از کرم ها و پماد های ضد جوش مانند زینک اکساید یا آلفاهیدروکسی تاثیر زیادی در کاهش جوش ها و التهابات خواهد داشت، برای استفاده از این کرم ها کافیست به صورت یک لایه نازک کرم را بر روی ناحیه مورد نظر بمالید.

درمان جوش ها پس از لیزر

۳- همانگونه که در بالا ذکر کردیم یکی از دلایل ایجاد جوش های پوستی بعد از لیزر پوست چرب می‌باشد زیرا منافذ پوست بسته می باشد و بعد از لیزر پوست بیشتر تحریک می‌شود، بنابراین برای کاهش این جوش ها می توانید پوست را با بخور بابونه و رزماری ضد عفونی کرده تا منافذ پوست باز شده و چربی های اضافه از آن خارج شود و تاثیر زیادی در رفع جوش ها داشته باشید.

۴- یکی دیگر از مواردی که تاثیر زیادی در رفع التهابات دارد، استفاده از ژل آلوئه ورا می باشد، زیرا آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی داشته و باعث تسکین التهابات خواهد شد، برای استفاده از ژل آلوئه ورا گیاه آلوئه ورا را دریخچال قرار دهید و سپس مورد استفاده قرار دهید، خواهید دید که در مدت زمان کوتاه اثرات قابل ملاحظه‌ای بر روی پوست ایجاد می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

اگر شخصی روی پوست خود جوش های ریز داشته باشد آیا می تواند لیزر مو انجام دهد؟

یکی از دلایل ایجاد التهابات بر روی پوست، وجود جوش های ریز قبل از انجام لیزر می باشد و در صورتی که موهای زائد بر روی این جوش ها رشد کرده باشد، میزان التهابات بیشتر خواهد بود، بنابراین چنانچه پوست شما دارای جوش های ریز می باشد بعد از لیزر پوست بیشتر ملتهب می‌شود، اما با تخریب فولیکول های مو پس از انجام دو تا سه جلسه لیزر موهای زائد، جوش های ایجاد شده بر روی پوست کاملاً از بین خواهد رفت و جای نگرانی ندارد.
در صورتی که بعد از انجام جلسه اول لیزر، پوست به صورت شدید دچار التهاب شود حتماً پزشک را مطلع سازید تا با تجویز داروهای مناسب میزان التهابات را کاهش دهد، همچنین برای کاهش جوش ها و التهاب ها می توانید، از کمپرس یخ استفاده کنید.

اگر شخصی روی پوست خود جوش های ریز داشته باشد آیا می تواند لیزر مو انجام دهد؟
استفاده از روش های قدیمی شیو کردن مانند تیغ زدن یا اپیلاسیون باعث می شود پوست بیشتر دچار جوش شود، زیرا موهای زیر پوستی باعث ایجاد جوش هایی بر روی پوست بعد از اصلاح خواهد شد.
انجام لیزر موهای زائد باعث تحریک فولیکول‌های مو ریز شده، در نتیجه تاثیر زیادی در حذف موهای زیر پوستی دارد و بعد از لیزر امکان وجود جوش به دلیل موهای زیر پوستی وجود ندارد و می توانید با خیال راحت به انجام لیزر بپردازید.

آیا جای جوش ها پس از لیزر روی پوست می ماند؟

وجود جوش ها بعد از لیزر یک عارضه طبیعی و موقت می باشد و معمولاً بعد از ۷ تا ۱۰ روز از بین می‌رود و اثری از آن بر روی پوست باقی نمی ماند، وجود این عارضه بسیار رایج نبوده و دلیل اصلی ایجاد جوش ها بعد از لیزر عدم رعایت نکات و مراقبت های بهداشتی می باشد، بنابراین برای پیشگیری از این جوش ها باید اصول بهداشتی و توصیه های پزشک به خوبی رعایت شود.

آیا جای جوش ها پس از لیزر روی پوست می ماند؟
در صورتی که جوش ها به صورت غیر طبیعی بر روی پوست ایجاد شده است، این موضوع را به پزشک اطلاع دهید و پزشک متخصص با توجه به میزان جوش ها و التهابات پوست، داروها و پماد های لازم را تجویز می‌کند و باعث می شود اثرات این جوش ها سریعتر از بین برود.
اما بهتر است برای درمان این نوع جوش ها از درمان های خودسرانه و خانگی خودداری کنید، زیرا ممکن است این درمان ها نه تنها تاثیری بر رفع جوش ها نداشته باشد، بلکه باعث ماندگاری بیشتر جای جوش ها شود و بهتر است تنها به دستورات پزشک متخصص توجه شود.

3 4 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x