کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟

امروزه یکی از پرطرفدار ترین روش ها، برای از بین بردن موهای زائد، استفاده از لیزر می باشد و در صورتی که تداوم داشته باشد، منجر به ریزش دائمی مو می شود. استفاده از لیزر باعث می شود، اشعه های لیزر بر روی ناحیه مورد نظر متمرکز شود، و باعث سوزانده شدن فولیکول های مو شود. در واقع این اشعه ها توسط رنگدانه های مو جذب شده و انرژی نورانی آن به گرمایی تبدیل شده و منجر به سوزاندن فولیکول‌های مو می شود، بدون اینکه آسیب به پوست اطراف آن وارد کند. در واقع لیزر موهای زائد، در صورتی که رنگ موها با پوست متفاوت باشد، تاثیر بیشتری دارد و باعث می شود هیچ آسیبی به پوست وارد نشود. پس افرادی که پوست آنها روشن می باشد و موهای آن تیره است، نتایج بهتری از انجام لیزر موهای زائد دریافت می‌کنند. استفاده از لیزر موهای زائد در نواحی مختلف بدن از جمله پا، صورت، زیرچانه و ناحیه بیکینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاثیر بسزایی در از بین بردن موهای زائد داشته و موجب زیبایی اندام و زیبایی فرد می شود.

آیا لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟

اشعه مورد استفاده در لیزر موهای زائد، باید با طول موج مشخصی بر روی پوست تابانده شود تا باعث سوختگی در پوست نشود و چنانچه توسط افراد بی تجربه این کار انجام شود، نتایج آن رضایت بخش نبوده و باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیر بر روی پوست می شود. هر چه موها دارای ضخامت بیشتری باشد، تاثیر لیزر موهای زائد در از بین بردن آنها بیشتر است. اما تصور بر این است که استفاده از لیزر موجب روشن شدن پوست نیز می شود، در واقع به دلیل اینکه موها سطح پوست را پوشش می دهند باعث می شود که پوست تیره به نظر برسد. با از بین بردن موهای زائد آن و همچنین سوزانده شدن فولیکول ها، باعث می شود پوست تا چند درجه روشن تر شود.

بدیهی است که لیزر موهای زائد در حالت عادی باعث تغییر رنگ پوست، تیره شدن و یا روشن شدن پوست با لیزر موهای زائد، نمی شود. اما ممکن است در برخی از موارد این عارضه مشاهده شود که در نتیجه ی آن سوختگی هم بر روی پوست ایجاد می شود.

آیا لیزر موهای زائد باعث تغییر رنگ پوست می شود؟

پوست ناحیه بسیار حساس می باشد و انتخاب پزشک متخصص برای انجام لیزر موهای زائد باید دقت و تمرکز زیادی انجام شود، تا با مهارت این کار  انجام گیرد و موجب ایجاد تغییر بر روی رنگ پوست نشود. ممکن است بعد از انجام لیزر موهای زائد، تغییرات خفیفی در رنگ پوست ایجاد شود که از عوارض لیزر موهای زائد می باشد. تغییر در رنگ پوست به نوع پوست نیز بستگی دارد. در بعضی از افراد، ممکن است بعد از انجام لیزر موهای زائد ناحیه مورد نظر روشن تر شود و گاهی در افرادی که پوست روشن تری دارند، ناحیه موردنظر تیره تر شود. به تیره شدن و یا روشن شدن پوست هایپوپیگمنتیشن و هایپر پیگمنتیشن می گویند.
برای چندین دهه، زنان و مردان رنگین پوست از استفاده از لیزر درمانی منصرف شده اند، عوارض احتمالی شامل سوختگی، تغییر رنگ پوست و جای زخم است، بنابراین مواردی از لیزر وجود دارد که باعث آسیب پوست در انواع پوست ها می شود. با این حال، آسیب در هر نوع پوستی ممکن است رخ دهد.

۱- هایپو پیگمنتیشن

زمانی که از بین رفتن ملانین پوست بیشتر از حد مورد نظر باشد، باعث می‌شود پوست آن ناحیه نسبت به سایر قسمتها روشن‌تر شود و این عارضه ممکن است تا چند ماه نیز ادامه داشته باشد. برای جلوگیری از این عارضه باید از پزشک حرفه ای استفاده کرد تا زمان تابش اشعه لیزر و اندازه لیزر و همچنین طول موج ها معین، مناسب با پوست شما انجام بگیرد و مراقبت های بعد از انجام آن به خوبی رعایت شود، همچنین استفاده از کرم های ضد آفتاب باعث کاهش در میزان این عارضه می شود.

آیا لیزر موهای زائد باعث تغییر رنگ پوست می شود؟

۲- هایپرپیگمنتیشن

زمانی که استفاده از لیزر باعث ایجاد زخم و اسکار بر روی پوست شود، این فرآیند موجب ایجاد هایپرپیگمنتیشن یا تیرگی پوست در آن ناحیه می شود، این عارضه ممکن است تا چند هفته ادامه داشته باشد و سپس از بین میرود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

در چه مواردی لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟

فولیکول های مو در لایه درم پوست قرار دارند و با استفاده از اشعه لیزر آن ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته و با وارد شدن آسیب به فولیکول ها، باعث از بین رفتن موهای زائد می شود. در واقع لیزر با استفاده از انرژی نورانی که از خود ساطع می کند باعث از بین رفتن فولیکول‌های مو می‌شود. بدن در برابر این اشعه لیزر ملانین بیشتری ترشح می کند و ممکن است موجب تیرگی پوست شود و همچنین کاهش سطح ملانین باعث می‌شود پوست ناحیه مورد نظر، روشن تر شود. از موارد تاثیر گذار بر روی تیرگی نواحی می توان:

۱- ژنتیک ۲- آفتاب‌سوختگی ۳-مسائل هورمونی ۴- اضافه وزن را نام برد. با استفاده از لیزر نقاط مورد نظر تا حدی روشن می شود، البته میزان تاثیر لیزر برای روشن کردن پوست، بستگی به موارد زیر دارد:

۱-‌نوع و رنگ پوست فرد مراجعه کننده

در صورتی که موهای زائد رنگ تیره داشته باشد و رنگ پوست روشن باشد، حذف موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود.

۲- ضخامت موهای زائد

 استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد بر روی موهای ضخیم تاثیر بیشتری دارد، بنابراین هر چه موهای زائد بیشتری از بین برود، ممکن است پوست روشن‌تر شود.

در چه مواردی لیزر موهای زائد باعث روشن شدن پوست می شود؟

۳- رعایت اصولی مراقبت های قبل و بعد از انجام لیزر

 قبل و بعد از انجام لیزر باید مراقبت هایی انجام بگیرد و در صورتی که فرد مراقبت ها را به خوبی رعایت کند تاثیر لیزر موهای زائد بر روشن کردن پوست، بیشتر است.

۴- نوع دستگاه لیزر مورد استفاده

 امروزه دستگاه های مختلفی برای انجام لیزر موهای زائد وجود دارد که با توجه به میزان پیشرفت دستگاه، میزان عوارض به وجود آمده از انجام لیزر کاهش پیدا می‌کند، همچنین تاثیر آن بر روشن کردن پوست نیز بیشتر است. بسیاری از این دستگاه ها دارای سیستم خنک کننده می باشند و باعث می شود هیچ گونه سوختگی بر روی پوست ایجاد نشود و منجر به تیرگی پوست نشود.

۵- اپراتور دستگاه لیزر

 انجام لیزر موهای زائد، باید توسط افراد حرفه‌ای انجام بگیرد تا میزان طول موج لیزر متناسب با پوست و موهای زائد باشد، همچنین زمان انجام لیزر بر روی نتایج آن تاثیر گذار می باشد. در صورتی که اپراتور به صورت حرفه‌ای عمل نکند، ممکن است منجر به تیرگی در ناحیه مورد نظر شود.

آیا لیزر موهای زائد پوست را تیره می کند؟

یکی از نگرانی های افراد برای انجام لیزر موهای زائد در مورد تیرگی پوست می باشد. چنانچه لیزر درمانی به صورت اصولی انجام نشود، ممکن است عوارض غیرقابل جبران داشته باشد که یکی از این عوارض تیرگی پوست می باشد.

از عواملی که می‌تواند باعث ایجاد تیرگی پوست بعد از انجام لیزر شود می توان موارد زیر را نام برد.

۱- برنز کردن و آفتاب گرفتن قبل از انجام لیزر

چنانچه قبل از انجام لیزر فرد اقدام به آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوست کند، ممکن است، با انجام لیزر موهای زائد، آن ناحیه دچار تیرگی شود.

۲- عدم انتخاب اپراتور حرفه ای

در صورتیکه لیزر توسط افراد غیر حرفه‌ای انجام بگیرد، ممکن است، طول موج مناسب برای ناحیه مورد نظر انتخاب نشود و باعث ایجاد سوختگی در آن ناحیه شود و این سوختگی ها منجر به تیرگی در پوست شود.

آیا لیزر موهای زائد پوست را تیره می کند؟

۳- ایجاد حساسیت های پوستی

ممکن است بعضی از عوارض بعد از انجام لیزر مانند خارش و سوزش قرمزی و التهاب باعث ایجاد تیرگی بر روی پوست شود. باید این مطلب را خاطر نشان کرد که این عوارض تا مدتی بر روی پوست باقی می ماند، اما بعد از مدتی از بین خواهد رفت.

۴- نوع دستگاه لیزر

دستگاه مورد استفاده برای انجام لیزر، بر روی تیرگی پوست تاثیر گذار می باشد. بسیاری از دستگاه ها با تجهیزاتی که دارند مانع از تیرگی پوست می‌شوند و انجام خنک‌کنندگی در حین انجام لیزر باعث جلوگیری از تیرگی پوست می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

اگر پوست خود را بعد از انجام لیزر موهای زائد در معرض نور خورشید قرار دهید چه اتفاقی می افتد؟

اشعه لیزر با تاثیر بر روی فولیکول های مو باعث از بین رفتن موهای زائد می شود، به دلیل اینکه میزان ملانین، در فولیکول مو نسبت به پوست بیشتر می باشد جذب اشعه لیزر در مو نسبت به پوست بیشتر است و موجب حذف موهای زائد می شود. اما ممکن است در انجام لیزر موهای زائد، پوست ناحیه مورد نظر نیز تا حدودی تحت تأثیر قرار گیرد و باعث از بین رفتن مقداری ملانین در پوست شود.

اگر پوست خود را بعد از انجام لیزر موهای زائد در معرض نور خورشید قرار دهید چه اتفاقی می افتد؟

نور خورشید دارای اشعه خطرناک به نام فرابنفش می باشد و این اشعه ممکن است منجر به ایجاد سرطان بر روی پوست شود. در حالت معمولی تولید ملانین در پوست، باعث می‌شود پوست در برابر این اشعه های مضر مقاوم بوده و اشعه تاثیر زیادی بر روی پوست نداشته باشد، اما چنانچه میزان ملانین پوست در طی لیزر موهای زائد از بین برود، بدن از مقاومت کافی در برابر اشعه فرابنفش برخوردار نمی باشد و ممکن است باعث ایجاد صدمات پوست شود. بنابراین بهتر است تا تکمیل دوره درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری شود و بهتر است در صورت لزوم مراقبت های زیر را رعایت کنید.

۱- حتی الامکان ناحیه مورد نظر در هنگام خروج از منزل با لباس پوشانده شود.

۲- در صورت لزوم حتما ناحیه مورد نظر توسط کرم ضد آفتاب پوشش داده شود، زیرا علاوه بر اینکه اشعه های فرابنفش ممکن است موجب ایجاد سرطان شود، احتمال تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه بر روی پوست نیز وجود دارد.

چرا لیزر موهای زائد موجب سوختگی پوست می شود؟

با توجه به اینکه استفاده از لیزر موهای زائد امروزه بسیار رایج می باشد، اما بسیاری از افراد با دستگاه های غیر استاندارد، اقدام به انجام این عمل می کنند که ممکن است باعث ایجاد سوختگی بر روی پوست و ایجاد زخم بر روی آن شود. دلایل مختلفی  باعث ایجاد سوختگی بر روی پوست می شوند، که این دلایل عبارتند از

۱- حرفه ای نبودن اپراتور لیزر

لیزر موهای زائد باید توسط افراد حرفه ای صورت بگیرد تا با تنظیم میزان اشعه لیزر و همچنین سرعت انجام لیزر درمانی، باعث ایجاد سوختگی بر روی پوست نشود.

۲- انجام سولاریوم قبل از انجام لیزر

در صورتی که فرد قبل از انجام لیزر پوست خود را برنزه کرده باشد، به دلیل اینکه میزان مولکولهای DNA خود را از بین برده است، ممکن است باعث تغییر رنگ در پوست شود، استفاده از اشعه لیزر باعث ایجاد حساسیت زیاد بر روی پوست شده و منجر به سوختگی در پوست می شود، بنابراین باید انجام لیزر موهای زائد حداقل چند ماه بعد از انجام سولاریوم صورت بگیرد.

چرا لیزر موهای زائد موجب سوختگی پوست می شود؟

۳- تمیز نبودن ناحیه مورد نظر قبل از انجام لیزر قبل از انجام لیزر باید پوست ناحیه مورد نظر کاملا پاکسازی شود و هیچ گونه مواد آرایشی بر سطح آن نباشد، زیرا استفاده از این مواد باعث می شود اشعه لیزر به خوبی به فولیکول‌های مو نرسد و باعث آسیب به سطح پوست شود، همچنین استفاده از کرم های بی حس کننده نیز، همین مورد را به وجود می‌آورد، بنابراین بعد از بیحسی ناحیه مورد نظر، باید کرم از سطح پوست پاکسازی شود.

۴- عدم استفاده از لایه بردار قبل از انجام لیزر

لایه برداری صورت قبل از انجام لیزر باعث افزایش حساسیت پوست می‌شود و ممکن است ناحیه مورد نظر دچار سوختگی شود، حداقل یه هفته بعد از انجام لایه برداری، از لیزر موهای زائد استفاده شود.

۵- عدم رعایت اصولی مراقبت های پوست بعد از انجام لیزر

در صورتیکه توصیه های لازم توسط پزشک مورد نظر به خوبی رعایت نشود، باعث ایجاد سوختگی بر روی پوست می شود. به طور مثال بعد از انجام لیزر نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید و همچنین مرطوب نکردن پوست باعث ایجاد سوختگی بر روی پوست می شود.

۶- منظم نبودن جلسات درمانی

 بعضی از افراد جلسات درمانی لیزر موهای زائد را با فاصله مشخص و سر موعد انجام نمی دهند و ممکن است چند ماه بین این جلسات تعویق بیفتد و برای جبران این تعویق از اپراتور بخواهند که میزان درجه لیزر بیشتر شود و چنانچه اپراتور اینکار را انجام دهد، افزایش درجه لیزر منجر به سوختگی پوست می شود.

۷- انجام لیزر بر روی زخم یا تتو

در صورتی که بر روی ناحیه مورد نظر تتو وجود داشته باشد، ممکن است اشعه نیز توسط تتو و زخم بیشتر جذب شود و باعث ایجاد سوختگی بر روی ناحیه مورد نظر شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۸- نوع دستگاه مورد استفاده برای لیزر موهای زائد

دستگاه مورد استفاده برای انجام لیزر موهای زائد با توجه به رنگ پوست و موی فرد، مورد استفاده قرار می گیرد و چنانچه نوع دستگاه مورد استفاده با پوست مراجعه کننده تناسب نداشته باشد، منجر به سوختگی در پوست می شود.

لیزر سفید کننده پوست چیست؟

گاهی افراد برای سفید کردن پوست از لیزر استفاده می کنند که در این روش لیزر با متمرکز کردن اشعه های خود بر روی ناحیه مورد نظر باعث سفیدی پوست می شود و چنانچه بر روی آن ناحیه لکه و یا آسیب ایجاد شده باشد، این آسیب ها از بین برود. در واقع این لیزر، موجب تحریک رشد سلول های جدید می‌شود و سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های مرده و آسیب دیده پوست می‌شود.

لیزر سفید کننده پوست چیست؟

میزان هر جلسه درمانی برای انجام لیزر سفید کننده پوست، با توجه به نوع پوست متفاوت می باشد، اما به طور معمول بین  ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت انجام می‌شود، استفاده از این لیزر برای برطرف کردن آسیب هایی از جمله جای زخم، چین و چروک، لکه های کبدی ، لکه های سنی و همچنین تغییر رنگ پوست مورد استفاده قرار می گیرد. از لیزر های روشن کننده پوست می توان لیزر سفید کننده ابلاتور، لیزر کربن دی اکسید، لیزر اندیاگ را نام برد.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث سفید شدن ناحیه تحت درمان می شود؟

قسمت های مختلف بدن مانند زیر بغل، کشاله ران، بیکینی به دلایل مختلفی مانند دلایل ژنتیکی و هورمون های بدن ممکن است، نسبت به سایر قسمت های بدن تیره تر باشد، که با استفاده از روش هایی می توان پوست این نواحی را نیز روشن کرد.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث سفید شدن ناحیه تحت درمان می شود؟

لیزر موهای زائد با توجه به نوع پوست افراد، تا حدودی منجر به روشن شدن پوست ناحیه مورد نظر می شود، البته سفید شدن این ناحیه بستگی به نوع پوست، میزان ضخامت های مو زائد و همچنین انجام مراقبت های قبل و بعد از لیزر دارد و در صورتی که دستگاه مورد استفاده برای حذف موهای زائد دارای تجهیزات کامل باشد، تاثیر این لیزر، برای روشن شدن پوست ناحیه مورد نظر بیشتر می باشد.

شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد

با اینکه لیزر موهای زائد تاثیر بسزایی در حذف موهای زائد دارد، اما ممکن است میزان عوارض کمی بعد از انجام لیزر درمانی متوجه فرد شود که این عوارض عبارتند است

۱- ایجاد التهاب و قرمزی

با توجه به اینکه استفاده از لیزر موهای زائد، فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب تخریب این سلول‌ها می‌شود، ممکن است این تخریب واکنش هایی در بدن به همراه داشته باشد و این واکنش‌ها به صورت قرمزی و التهاب بر روی پوست ایجاد شود، که این عوارض طبیعی می باشد و بعد از چند روز کاملا از بین می رود. برای کاهش عوارض می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید که تاثیر بسزایی در از بین بردن عوارض دارد، همچنین استفاده از کرم های موضعی نیز باعث سریعتر شدن روند بهبودی می شود.

۲- پوسته پوسته شدن ناحیه مورد نظر

 استفاده از لیزر موهای زائد ممکن است باعث پوسته پوسته شدن ناحیه مورد نظر شود. به دلیل اینکه ممکن است اشعه لیزر مقداری پوست ناحیه مورد نظر را نیز تحت تاثیر قرار دهد و منجر به خشکی پوست و آسیب پذیر شدن آن شود، استفاده از کرم های مرطوب کننده تاثیر بسیار زیادی در رطوبت رسانی به پوست و کاهش پوسته پوسته شدن آن را دارد.

شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد

۳- آسیب به چشم

 در صورتی که استفاده از لیزر برای نواحی اطراف چشم باشد، ممکن است باعث اختلال در بینایی شود. بنابراین قبل استفاده از اشعه لیزر، پزشک متخصص از عینک های محافظ مخصوص بیمار استفاده می کند تا از این عارضه جلوگیری شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۴- عفونت پوستی

در صورتی که ناحیه تحت درمان توسط لیزر دچار آسیب و زخم شود و در صورت عدم رعایت مراقبت های صحیح، ممکن است پوست دچار عفونت شود و در صورت تشدید این علائم حتماً با پزشک مورد نظر تماس بگیرید.

۵- سوختگی و تاول

 در صورتی که برای انجام لیزر موهای زائد به مراکز معتبر مراجعه نکنید و افراد غیر حرفه ای این کار را انجام دهند، ممکن است باعث ایجاد سوختگی بر روی پوست شده و عوارض جبران ناپذیری را بر روی پوست ایجاد کند.

مراقبت های بعد از انجام لیزر موهای زائد

۱- در صورتی که قصد انجام روش های زیباسازی مانند لایه برداری یا هایفوتراپی را دارید، بهتر است به اندازه ۵ روز با جلسه لیزر موهای زائد فاصله باشد، زیرا بعد از انجام لیزر، پوست دارای حساسیت بالایی می باشد و استفاده از این روش ها موجب تحریک پذیری بیشتر پوست می شود.

مراقبت های بعد از انجام لیزر موهای زائد

۲- به دلیل اینکه لیزر موهای زائد با افزایش حرارت در ناحیه مورد نظر، باعث از بین رفتن موهای زائد می شود، بنابراین بعد از انجام لیزر درمانی بهتر است از گرم شدن ناحیه مورد نظر جلوگیری شود، زیرا ممکن است باعث آسیب و بروز عوارض جانبی شود. در صورتی که پوست شما نسبت به گرما حساسیت پیدا کرده است، می توانید از کمپرس سرد روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

۳- در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید به دلیل اینکه در انجام لیزر موهای زائد، میزان ملانین پوست کاهش میابد، بنابراین پوست در برابر اشعه‌های خورشید آسیب‌پذیرتر می‌باشد و ممکن است باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری برای فرد شود.

۴- استفاده از محصولات آرایشی بعد از انجام لیزر موهای زائد ممکن است، باعث ایجاد آسیب هایی بر روی پوست شود، بنابراین بهتر است بعد از انجام لیزر، از مصرف مواد آرایشی که دارای الکل و عطر می باشد، خودداری شود. زیرا استفاده از این مواد باعث سوزش در ناحیه مورد نظر می شود و در صورت امکان بهتر است به مدت ۴روز از این محصولات آرایشی استفاده نشود و به هنگام استفاده به آرامی بر روی پوست کشیده شود.

۵- نوشیدن آب فراوان

ممکن است در حین انجام لیزر درمانی بدن دچار کم آبی شود و کم آبی موجب شود تاثیر لیزر موهای زائد بر روی پوست کمتر شود، بنابراین بعد از انجام لیزر، آب فراوان بنوشید تا موجب رطوبت رسانی به پوست شود.

۶- از رفتن به استخر و سونا به مدت حداقل دو روز بعد از انجام لیزر درمانی خودداری شود، زیرا اکثر استخر ها دارای کلر هستند و کلر باعث افزایش تحریک پوست می شود.

۷- به دلیل حساسیت زیاد پوست بعد از انجام لیزر درمانی بهتر است، از پوشیدن لباس های تنگ خودداری شود و لباس های گشاد و سبک بپوشید که باعث تحریک پوست نشود‌.

۸- از دوش گرفتن با آب گرم خودداری شود، زیرا موجب افزایش دمای ناحیه موردنظر میشود و تاثیر لیزر درمانی را کاهش می دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x