کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

بیماری رزاسه چیست؟

داشتن پوستی زیبا بدون هیچ عارضه ای از دغدغه های بیشتر افراد می باشد، به همین دلیل باید تمامی مراقبت های لازم بخوبی انجام شود و این مراقبت ها باعث می شود از بسیاری بیماری ها جلوگیری شود.
اما گاهی با مراقبت هایی که انجام می گیرد ممکن است پوست از حساسیت زیادی برخوردار باشد و دچار التهاب و قرمزی شود و‌گاهی امکان دارد این التهابات به همراه سوزش باشد.
بیماری رزاسه یکی از بیماری های پوستی می باشد که به دلیل ایجاد اختلال در عروق خونی، پوست دچار التهاب و قرمزی می شود.
روزاسه (Roe-ZAY-she-uh) یک بیماری شایع پوستی است که باعث سرخ شدن یا برافروختگی و رگ های خونی در صورت شما می شود. همچنین ممکن است برجستگی های کوچک و پر از چرک ایجاد کند.
زمانی که عروق خونی دچار اختلال می شود مویرگ های صورت متورم شده و این پدیده منجر به التهاب و قرمزی در پوست می شود که بیشتر ناحیه ی پیشانی گونه و بینی درگیر این التهابات می شود. علایم این بیماری در افراد مختلف متفاوت می باشد. گاهی بعضی بیماری های دیگر با بیماری رزاسه اشتباه گرفته می شود از این بیماری ها می توان موارد زیر را نام برد.

1- درماتیت دور دهان

2- کراتوزپیلاریس

3- الودگی به انگل دمودکس

4- اکنه لگاریس

5- آکنه پیودرمافاسیال

بیماری رزاسه چیست؟

عوامل مختلفی باعث ایجاد بیماری روزاسه می شود که ژنتیک یکی از این عوامل آن می باشد و چنانچه یکی از افراد خانواده به این بیماری مبتلا باشد، سایر افراد خانواده بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند. این بیماری بیشتر افرادی با پوست روشن و چشم های روشن را، تهدید می کند. زنان نسبت به مردان بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند اما علائم آن در مردان شدیدتر است.
حدود ۱۶ میلیون آمریکایی به این بیماری مبتلا شده اند.
در واقع دلیل مشخصی برای بروز این بیماری وجود ندارد، اما راهکارهای زیادی برای کاهش علائم آن وجود دارد و بعضی از این راهکارها باعث درمان بیماری می شوند.گاهی علائم این بیماری به صورت عود کننده و فروکش کننده می باشند‌. یعنی ممکن است در یک دوره ای شدید شوند و در دوره ای دیگر تمام علائم از بین بروند. این بیماری درمان قطعی ندارد اما استفاده از راهکارهای درمانی باعث کاهش علائم بیماری می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علائم بیماری رزاسه

همانگونه که در بالا ذکر کردیم، بیماری رزاسه دارای علائم مختلفی می باشد و میزان این علائم در افراد مختلف متفاوت می باشد، به همین دلیل این بیماری به چند دسته تقسیم می شود از علائم این بیماری می توان موارد زیر را نام برد:

۱- ایجاد التهاب و قرمزی در نواحی مختلف صورت و بیشتر در ناحیه پیشانی، گونه و بینی می باشد. این علامت اولین هشدار در مورد بیماری رزاسه می باشد.

۲- گاهی در نواحی آسیب دیده رگ ها بسیار بزرگ شده و دچار شکستگی می شوند. این رگ ها مانند خطوط مارپیچی مشاهده می شوند.

۳- حساسیت پوست افزایش پیدا کرده و دچار تورم می شود.

۴- ممکن است پوست خشک شود و به صورت پوسته پوسته در آید.

۵- در بعضی افراد پوست چربی زیاد دارد امکان دارد جوش های قرمز رنگ بر روی پوست ایجاد شود.

۶- در نواحی مختلف صورت برجستگی هایی مشاهده می شود.

۷- بافت پوست به صورت ناهمواری در می آید.

۸- با افزایش علائم این بیماری امکان دارد پوست در ناحیه پیشانی گونه و بینی ضخامت آن افزایش پیدا کند.

علائم بیماری رزاسه

۹- ایجاد منافذ بزرگ بر روی صورت

۱۰- چنانچه این بیماری چشم را درگیر کند باعث می شود چشم ها حالت اشک الود یا خون آلود داشته باشند.

۱۱- گاهی افراد احساس می کنند جسم خارجی در چشم آنها می باشد و چشم ها دچار سوزش می شود.

۱۲- امکان دارد خشکی چشم افزایش پیدا کند که منجر به خارش آن می شود.

۱۳- گاهی حساسیت چشم ها در برابر نور افزایش میابد.

۱۴- امکان دارد کیست های بر روی چشم ها بروز کند.

۱۵- ایجاد اختلال در بینایی فرد

۱۶- ایجاد شکستگی در مویرگ های خونی پلک

که با توجه به علائم ایجاد شده و شدت این علائم از راهکارهای درمانی مختلفی استفاده می شود که با توجه به شرایط بیمار میزان نتایج دریافتی متفاوت می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

تشخیص رزاسه

از انجا که بیماری رزاسه دارای علائم مختلفی می باشد تشخیص آن نیز با مشکل مواجه می باشد و با علائم دیگر بیماری ها اشتباه گرفته می شود زیرا بیماری های زیادی وجود دارد که علائم آن ها شبیه این بیماری می باشد.

تشخیص رزاسه
اما بیشتر توسط التهابات قرمز رنگ که به صورت پیوسته بر روی پوست ایجاد می شود، تشخیص داده می شوند، سپس این التهابات شدیدتر شده و ممکن است به قرمزی دائمی در قسمت میانی صورت که بینی، گونه و پیشانی می باشد تبدیل شود گاهی این علائم بر روی قفسه سینه پشت و گردن نیز مشاهده می شوند و ممکن است باعث تحریک پذیری چشم ها شده و چشم ها اشک آلود و قرمز به نظر برسد با توجه به این علائم نوع بیماری تشخیص داده می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

رزاسه به چند دسته اصلی تقسیم می شود؟

با توجه به علائم ایجاد شده بر روی پوست بیماری رزاسه به چهار دسته تقسیم بندی می شود.

۱- اریتما توتلانژکتاتیک

در این نوع از بیماری روزاسه پوست دچار التهاباتی می شود و التهابات باعث ایجاد سوزش و حالت سوزن سوزن شدن پوست می شود، گاهی پوست دچار خشکی شدید می شود. و خشکی آن باعث پوسته پوسته شدن می شود.

۲- پاپولوپوسچولار

علائم این نوع از بیماری رزاسه شبیه بیماری آکنه ولگاریس می باشد اما جوش های ایجاد شده بر روی پوست بر خلاف جوش های بیماری ولگاریس به رنگ قرمز می باشد اما در بیماری ولگاریس جوش ها به صورت سر سیاه می باشد.

رزاسه به چند دسته اصلی تقسیم می شود؟

۳- فیماتوس

در این نوع از بیماری ضخامت پوست در نواحی مختلف صورت مانند بینی،‌گونه و پیشانی افزایش میابد و بینی گوشتی و متورم می شود گاهی نیز مویرگ ها بر روی پوست قابل مشاهده می باشد.

۴- رزاسه چشمی

به دلیل اینکه در این نوع از بیماری رزاسه چشم ها درگیر می شود به رزاسه چشمی نامگذاری شده است که باعث می شود چشم ها دچار قرمزی و خارش شود و نسبت به نور حساس باشد. بیشتر در این نوع از روزاسه علاوه بر چشم علائم نوع های دیگر بیماری رزاسه بر روی پوست مشاهده می شود که علاوه بر چشم باید نواحی دیگر نیز درمان شود.

علت بیماری روزاسه

ا- بروز اختلال در رگ های خونی ناحیه صورت

گاهی به دلیل ایجاد اختلال در رگ های خونی پوست دچار التهاباتی نظیر سوزش، قرمزی، تورم و برجسته شدن رگ های خونی می شود.

۲- رنگ پوست

بیشتر افرادی که درگیر این بیماری می شوند رنگ پوست آنها روشن می باشد و ممکن است یکی از دلایل این بیماری رنگ پوست باشد.

۳- ژنتیک

بیشتر شواهد نشان دهنده ارثی بودن این بیماری می باشد زیرا بیشتر افرادی که به این بیماری مبتلا شده اند یکی از افراد خانواده نیز به این بیماری مبتلا بوده است.

علت بیماری روزاسه

۴- هلیکوباکترپیلوری

گاهی دلیل گرفتگی عروق وجود بعضی باکتری ها می باشد انگل هلیکوباکترپیلوری نیز در معده می باشد و ممکن است باعث بیماری رزاسه شود.

۵- انگل دمودکس

شواهد نشان می دهد افرادی که به بیماری رزاسه مبتلا هستند میزان انگل دمودکس در بدن آنها زیاد می باشد اما دقیقا مشخص نمی باشد که کدام مورد باعث تاثیر بر دیگری می شود به طور واضح تر مشخص نیست بیماری روزاسه باعث افزایش دمودکس می شود یا انگل دمودکس باعث بیماری رزاسه می شود.
با اینکه دلیل این بیماری مشخص نمی باشد اما می توان با انجام راهکارهای مختلف تاثیر زیادی بر بهبودی این بیماری داشت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان دارویی رزاسه

راه های مختلفی برای درمان بیماری رزاسه وجود دارد که با توجه به نوع بیماری رزاسه از راهکار مناسب درمان آن استفاده می شود.

درمان دارویی رزاسه
چنانچه اولین نشانه های این بیماری را بر روی پوست خود مشاهده کردید در اولین فرصت به یک پزشک متخصص مراجعه کرده تا با بررسی علائم سریعتر برای درمان اقدام شود و از پیشرفت بیماری جلوگیری شود گاهی تشدید علایم باعث می شود راهکارهای دارویی برای درمان پاسخگو نباشد و روش های بیشتری برای درمان استفاده شود و گاهی ممکن است تغیر سبک زندگی باعث تسریع روند بهبودی شده و نتایج مثبت بیشتری دریافت شود.

از درمان های دارویی رزاسه می توان موارد زیر را نام برد:

۱- استفاده از قطره های چشمی

گاهی بیماری رزاسه باعث ایجاد التهابات بر روی چشم می شود وچشم دچار سوزش و قرمزی می شود استفاده از قطره های چشمی تاثیر بسزایی در رفع این التهابات دارد یکی از قطره هایی که برای چشم مورد استفاده قرار می گیرد قطره بلفامید می باشد که مصرف این قطره طبق نظر پزشک می باشد و چنانچه به موقع و به طور منظم مصرف شود نتایجی مثبتی دریافت می شود.

۲- استفاده از کرم ها و پمادهای موضعی

گاهی التهاباتی که بر روی پوست ایجاد می شود باعث ایجاد لکه هایی بر روی آن می شود که با توجه به این لکه ها پزشک کرم هایی تجویز میکند و این کرم ها موجب پوشش دهی لکه ها می شود با توجه به شدت این التهابات گاهی استفاده از کرم های موضعی باعث تغییر رنگ پوست می شود.

۳- استفاده از ترتینوئین

یکی از مواد دارویی که برای درمان بیماری روزاسه مورد استفاده قرار می گیرد ترتینوئین می باشد که به صورت خوراکی مصرف می شود و در صورتی که میزان علائم بیماری روزاسه شدت یابد این دارو تجویز می شود در واقع زمانی که بدن نسبت به سایر روش های درمانی مقاومت نشان دهد از این دارو استفاده می شود. استفاده از این دارو موجب ایجاد عوارضی می شود که یکی از عوارض آن کاهش چربی سازی بدن می باشد.

۴- استفاده از انتی بیوتیک

انتی بیوتیک ها خاصیت ضد التهابی دارند و باعث کاهش التهابات می شود این داروها به صورت خوراکی مصرف می شود و باعث می شود نتایج دریافتی از این داروها نسبت به داروهای موضعی بیشتر باشد. از این انتی بیوتیک ها می توان اریترومایسین و تتراسایکلین را نام برد که داروی تتراسایکلین برای بیماری روزاسه تاثیری زیادی دارد و باعث کاهش اختلالات بینایی می شود. در صورتی که بیماری به دلیل وجود باکتری های روده باشد مصرف انتی بیوتیک ریفاکسیمین تاثیر زیادی در بهبود آن دارد.
این بیماری مزمن می باشد و برای کاهش علایم آن باید بتوانید شرایط را مدیریت کنید و این بیماری را بپذیرید چنانچه با سایر مبتلایان رابطه برقرار کنید باعث می شود در روحیه شما تغییر ایجاد شود و بهتر بتوانید با این بیماری کنار بیایید. کنترل احساسات باعث می شود روند بهبودی بهتر پیش رود و نتایج بهتری از درمان بدست اید.

عوامل موثر در درمان بیماری روزاسه

علاوه بر راههای درمان پزشکی استفاده بعضی مراقبت های دیگر نیز بر کاهش این علایم تاثیر گذار می باشد از این مراقبت ها می توان موارد زیر را نام برد.

۱- استفاده از غذاهای تند باعث تشدید علایم می شود بنابراین سعی کنی از غذاهای تند استفاده نکنید.

۲- وجود بعضی مواد در ترکیبات غذایی باعث التهابات بیشتر می شود سعی کنید مواد خوراکی شما شامل این ترکیبات نباشد موادی نظیر گوجه و دارچین باعث ایجاد تحریکات پوستی می شود.

۳- صابون ها و پاک کننده ایی که برای صورت استفاده می شود باید بدون چربی باشد و ترکیبات بکار رفته در آن ملایم باشد‌.

عوامل موثر در درمان بیماری روزاسه

۴- مرطوب کننده و کرم شما باید بدون روغن باشد.

۵- ضد آفتاب بزنید و از قرار گرفتن در معرض خورشید خودداری شود. زیرا اشعه های فرابنفش خورشید تاثیر زیادی در افزایش التهابات دارد و چنانچه در مجاورت نور خورشید باشید میزان التهابات افزایش میابد و در صورت لزوم حتما از ضد آفتاب های مناسب به همراه زینک اکساید استفاده کنید.

۶- گاهی بعضی محصولات بهداشتی باعث تحریک پوست می شود. محصولاتی مانند لوسیون های قابض کننده پوست و همچنین محصولات حاوی لوریل سولفات باعث افزایش التهابات در این نوع بیماری می شود.

درمان های خانگی برای بیماری رزاسه

گاهی تغییر سبک زندگی تاثیر زیادی در کاهش التهابات دارد و همچنین مراقبت های مناسب پوست به درمان این بیماری کمک می کند از درمان های خانگی می توان موارد زیر را نام برد:

۱- دستکاری صورت باعث افزایش قرمزی و شکستگی رگ های خونی می شود بنابراین از دستکاری صورت و ماساژ آن خودداری کنید.

۲- محصولات بهداشتی حاوی کمدوژنیک که باعث بسته شدن عروق و منافذ می شود نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

۳- هنگامی که هوا سرد می باشد از ماسک استفاده کنید.

درمان های خانگی برای روزاسه

۴- از هر نوع کرمی برای پوست استفاده نکنید کرم های استروییدی تنها با تجویز پزشک قابل استفاده می باشد.

۵- مرطوب کردن پوست تاثیر زیادی در کاهش التهابات دارد اما برای استفاده از مرطوب کننده باید ابتدا اجازه دید کرم های موضعی خشک شود سپس مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد.

۶- از محصولات لایه بردار و همچنین محصولاتی که حاوی الکل باشند استفاده نکنید زیرا باعث تحریک پوست می شوند.

۷- از خوردن نوشیدنی های الکلی صرف نظر کنید و چای و قهوه نخورید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

استفاده از لیزر درمانی برای بیماری روزاسه

گاهی برای به حداقل رساندن میزان عوارض پوستی از روش های دیگری مانند لیزر درمانی استفاده می شود.
لیزر درمانی باعث کوچک شدن رگهای خونی می شود همچنین تاثیر زیادی در رفع لکه های پوستی دارد اما این روش نیز مانند سایر روش های درمانی تنها بر روی بعضی افراد جواب می دهد و در بعضی افراد ممکن است باعث افزایش تورم کبودی، عفونت و خشکی پوست شود همچنین استفاده از لیزر درمانی باعث از بین رفتن پوست اضافه می شود.
زیرا ممکن است بیماری رزاسه باعث افزایش ضخامت پوست در ناحیه بینی شود که استفاده از لیزر درمانی تاثیر زیادی در حدف پوست اضافه دارد.

1 1 رای
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

منم روراست داشتم دکتر محمدجوادنخعی تو زعفرانیه تهران داروهای بهم داد ظرف ۲ سال خوب شدم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x