کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

ریزش مو بعد از بیماری کووید ۱۹

بیماری کرونا، یک بیماری همه گیر است که در سه سال اخیر میلیون‌ها، نفر را درگیر کرده است و علائم مختلفی از این بیماری، در افراد مختلف، ایجاد شده است. از علائم این بیماری می توان سرفه، گلو درد، کوفتگی و از دست دادن حس بویایی و چشایی را نام برد و همچنین بعضی از افراد، آسیب هایی از نظر قلبی، عصبی و ریوی بعد از بیماری کرونا برای آنها ایجاد شده است.

ریزش مو بعد از بیماری کووید ۱۹
گاهی بعضی از افراد، بعد از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ دچار ریزش موی شدید می شوند،که می توان گفت یکی از عوارض بیماری کووید ۱۹، ریزش مو می باشد. مو تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد و چنانچه موها دچار ریزش شود، باعث ایجاد نگرانی در افراد می‌شود.
راه های زیادی برای درمان ریزش مو، بعد از بیماری کووید-۱۹ وجود دارد که در ادامه در مورد آنها توضیح خواهیم داد.

آیا پس از کووید ۱۹ ریزش مو خواهیم داشت؟

برخی از عوارض بیماری کووید ۱۹، به دلیل اینکه این بیماری جدید می باشد، ناشناخته است. اما تحقیقات بر روی بیماران مبتلا به کرونا نشان می دهد که، بیماری کووید ۱۹، باعث ریزش مو می شود، دقیقاً مشخص نمی باشد، این ریزش مو به دلیل بیماری کرونا می باشد یا قرار گرفتن فرد در استرس های فیزیکی و عاطفی و همچنین نگرانی بابت ابتلای سایر اعضای خانواده و شرایط قرنطینه، ایجاد می شود.
زمانی که ریزش موها روزانه بیش از ۱۰۰ تار مو باشد، می گوییم فرد دچار ریزش مو شده است.

آیا پس از کووید ۱۹ ریزش مو خواهیم داشت؟
در ریزش موی ناشی از بیماری کرونا، روزانه بیش از ۱۰۰ تار مو دچار ریزش می شود که این عارضه در بیشتر افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، به وجود می آید. اگرچه این عارضه بعد از چند ماه برطرف می‌شود، اما افراد می‌توانند به منظور بهبود سریع‌ تر این عارضه، از روش‌های درمانی مختلفی استفاده کند.
بعد از کرونا، ممکن است متوجه ریزش موی زیاد به خصوص در هنگام شانه کردن موی خود شوید، که این بیماری ممکن است پس از چند هفته منجر به ریزش موها و نازک شدن آن ها شود و این عارضه ممکن است تا چند ماه بعد از بیماری کرونا ادامه داشته باشد. ریزش مو نشانه های خفیفی ندارد و به یکباره موها دچار ریزش می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نکات کلیدی در مورد ریزش مو بعد از بیماری کووید ۱۹

چنانچه بعد از بیماری کرونا دچار ریزش مو شدید، باید به بررسی دلیل ریزش مو بپردازید، تا مطمئن شوید، که ریزش مو به دلیل بیماری کرونا می باشد یا بیماری‌های دیگر منجر به ریزش مو شده است.
از عواملی که بعد از بیماری کرونا باید بررسی شود تا دلیل ریزش مو مشخص شود عبارتند از:

۱- بررسی حجم موهای از دست رفته، توسط پزشک تا دلیل ریزش مو تشخیص داده شود.

۲- شستشوی مو ها و شمارش تعداد موهایی که دچار ریزش شده است.

۳- انجام آزمایش خون، این آزمایشات برای تشخیص بیماری های دیگر انجام می شود و چنانچه فرد، کمبود آهن یا اختلال تیروئید داشته باشد، این عوامل باعث ریزش مو می شود.

۴- هنگام شانه زدن موها با ملایمت آنها را شانه کنید و استفاده از یک شانه دندانه پهن باعث می شود، موها دچار کشیدگی نشود.

نکات کلیدی در مورد ریزش مو بعد از بیماری کووید ۱۹

۵- چنانچه داروی خاصی مصرف می کنید ممکن است از عارضه این داروها ریزش مو باشد، بنابراین این مطلب را مد نظر داشته باشید.

۶- اجازه ندهید نور خورشید مستقیم بر موهای شما بتابد.

۷- استعمال دخانیات باعث تحریک بیشتر ریزش مو می شود.

چه چیزی باعث ریزش مو در عفونت کووید ۱۹ می شود؟

چرخه رشد مو در سه مرحله انجام می‌شود که این  مراحل  شامل:

۱- مرحله رشد

۲- مرحله انتقالی

۳- مرحله ریزش و یا استراحت می باشد.

و به طور معمول حدود ۳ سال، موها در مرحله رشد می باشند و بعد از آن به مدت چند ماه در مراحل انتقالی و استراحت می باشد، که با توجه به شرایط افراد، مدت مراحل متفاوت هستند.

چه چیزی باعث ریزش مو در عفونت کووید ۱۹ می شود؟
زمانی که فرد به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می شود، رشد موها در بازه استراحت قرار می گیرد و منجر به ریزش مو می‌شود و موها دچار ریزش به صورت توده ای می شود.
اما با توجه به شرایط بیمار، میزان این ریزش متفاوت می باشد.
گاهی بعد از دو ماه، ریزش مو متوقف می‌شود و گاه ممکن است تا حدود ۹ ماه نیز این ریزش ها ادامه داشته باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

چه عواملی می تواند موجب ریزش موی تلوژن شود؟

افراد در بیماری کرونا، شرایط مختلفی را تجربه می‌کنند، که از علائم تشدید کننده ریزش موی تلوژن، می توان موارد زیر را نام برد.

۱- ایجاد تب

دمای بالای بدن، باعث افزایش ریزش موها می شود و تب یکی از علائم اصلی بیماری کرونا می باشد. بنابراین چنانچه فرد به بیماری کرونا مبتلا شود، احتمال ریزش موها افزایش پیدا می کند.

۲- تغذیه نامناسب

 زمانی که افراد به بیماری کرونا مبتلا می شوند، به دلیل عوارض ایجاد شده در اثر بیماری کرونا و همچنین گلو درد ممکن است، فردی اشتها به غذا نداشته باشد و بی اشتهایی باعث می شود، بدن از مواد مغذی کافی برخوردار نباشد و نرسیدن مواد مغذی به موها، باعث ایجاد ریزش موها شده و رشد موها با مشکل مواجه می شود.

۳- کمبود اکسیژن در بدن

کرونا باعث می شود به ریه ها آسیب برسد و آسیب به ریه ها، باعث کاهش اکسیژن رسانی در بدن شده و زمانی که اکسیژن رسانی در بدن کاهش پیدا می‌کند، باعث می‌شود فولیکول‌های مو به اندازه کافی اکسیژن دریافت نکنند و این کمبود اکسیژن منجر به آسیب به فولیکول ها و ریزش آنها شود.

چه عواملی می تواند موجب ریزش موی تلوژن شود؟

۴- عوارض داروهای درمانی بیماری کرونا

با توجه به اینکه افراد مبتلا به بیماری کرونا، دارای علائم مختلفی هستند و داروی مشخصی برای درمان این بیماری وجود ندارد، بنابراین برای رفع این علائم از داروهای مختلفی استفاده می شود، که این داروها دارای عوارض مختلفی می‌باشند و ممکن است از عوارض داروها، ریزش مو باشد. لازم به ذکر است که این عارضه تنها به دلیل مصرف مواد مصرف داروها می باشد و با قطع داروها ریزش مو نیز متوقف می شود.

۵- ایجاد استرس در فرد

زمانی که فرد به بیماری کرونا مبتلا می شود، استرس و نگرانی های زیادی دارد، زیرا این بیماری داروی درمانی خاصی ندارد و همچنین فرد برای رفع عوارض باید مدتی در قرنطینه باشد و این عدم ارتباط با دیگران و فشار های قرنطینه، باعث افزایش استرس می شود و این استرس باعث می شود موها دچار ریزش شود.
همچنین قرار گرفتن در موقعیت استرس زا، باعث می‌شود موها در حالت استراحت قرار داده شود و برای اینکه موها مجددا شروع به رشد کند، باید فرد از تغذیه کافی برخوردار باشد و اینکه با توجه به شرایط بیماری کرونا و عدم تغذیه کافی، بدن بیمار تضعیف می شود و منجر به ریزش موها می شود.

آیا ریزش مو از علائم بیماری کووید- ۱۹ یا پاسخی به استرس است؟

با توجه به تحقیقات انجام شده و نظر اکثر پزشکان علت اصلی ریزش مو، در بیماری کرونا پاسخ بدن به قرار گرفتن در یک موقعیت استرس زا می باشد و زمانی که افراد با یک عامل استرس زا روبرو می‌شوند، ممکن است باعث ریزش طولانی مدت موها شود.

آیا ریزش مو از علائم بیماری کووید- ۱۹ یا پاسخی به استرس است؟
در بیماری کرونا ممکن است عفونت، شوک یا استفاده از داروهای خاص باعث ریزش بیشتر مو، شود. علاوه بر استرس از عوامل دیگری مانند کمبودهای تغذیه ای، ناهنجاری های هورمونی نیز ممکن است باعث تاثیر گذاری بر ریزش موها شود.

شرایط خود ایمنی مربوط به بیماری کووید ۱۹ باعث ریزش موها می شود؟

بیماری خود ایمنی باعث می شود بدن به فولیکول‌های موی خود حمله کند و باعث ایجاد طاسی یا ریزش سکه ای مو شود، ابتلای افراد به بیماری کرونا، باعث تشدید این بیماری می شود، اما دقیقاً مشخص نمی باشد، که بیماری کرونا باعث ایجاد بیماری خود ایمنی و ریزش موها شود.

چگونه می توان از ریزش موی ناشی از استرس در زمان بیماری کووید-۱۹ جلوگیری کرد؟

اگر استرس باعث ریزش موها می شود می توانید با انجام اقدامات زیر از ریزش مو جلوگیری کنید

۱- داشتن تغذیه مناسب

 تغذیه شما باید شامل مواد مغذی، مانند پروتئین، ویتامین و مواد معدنی باشد.

بهتر است برای بررسی میزان کمبودهای بدن آزمایش خون، انجام دهید و چنانچه بدن شما از نظر آهن و انواع ویتامین ها کمبود دارد با قرار دادن مواد غذایی سرشار از این ترکیبات، باعث جبران کمبود های بدن شود، همچنین تغذیه سالم تاثیر زیادی در افزایش روحیه افراد و سیستم تقویت سیستم ایمنی دارد.

۲- استرس را مدیریت کنید.

چنانچه بتوانید، زمانی که در موقعیت استرس زا قرار می گیرید، این استرس را کنترل کنید، باعث می شود تاثیر نتایج درمانی بیشتر باشد و عوارض این بیماری کاهش پیدا کند. از اقداماتی که می‌توانید برای کنترل استرس انجام دهید.

  • انجام ورزش‌هایی مانند یوگا می باشد که تاثیر زیادی در ایجاد آرامش دارد.
  •  ایجاد روابط اجتماعی با دیگران نیز باعث ایجاد روحیه مثبت در شما می شود.
  • داشتن استراحت کافی، حداقل به مدت ۸ ساعت خواب کافی داشته باشید و قبل از خواب از آرامبخش ها استفاده کنید و داشتن مطالعه باعث آرامش بهتر می شود.

چگونه می توان از ریزش موی ناشی از استرس در زمان بیماری کووید-۱۹ جلوگیری کرد؟

۳- انجام فعالیت های ورزشی

 انجام فعالیت های ورزشی باعث کاهش استرس و تنش های روانی می شود و چنانچه استرس فرد کاهش پیدا کند، باعث کاهش ریزش موها و توقف ریزش آنها می شود، همچنین ورزش تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

درمان های خانگی ریزش موی ناشی از بیماری کووید ۱۹

اغلب افراد ترجیح می دهند، از روش های کم هزینه و در دسترس برای درمان ریزش مو استفاده کنند، که درمان‌های خانگی زیادی برای کاهش ریزش مو، وجود دارد که برای دریافت نتایج مثبت نیاز به زمان زیادی دارد و شاید خیلی از افراد در استفاده از این روش ها صبر زیادی نداشته باشند.
باید این مطلب را ذکر کنیم که تاثیر بخشی این درمان های خانگی قطعی نمی باشد و بر روی افراد کمی تاثیرگذار است و بهتر است که تنها یک یا دو روش از این راهکارها را امتحان کنید و در صورتی که نتایج مثبتی دریافت نکردید، بهتر است از درمان های پزشکی و کلینیکی استفاده کنیم.

۱- استفاده از آب پیاز

پیاز یک ماده ضد عفونی کننده می باشد و باعث رفع عفونت های باکتریایی می شود، همچنین تأثیر زیادی در رشد موها و کاهش ریزش مو دارد، چنانچه بیماری کرونا، باعث ریزش مو شود، می توان با آب پیاز تاثیر به سزایی در کاهش ریزش مو داشته باشید، برای استفاده از آب پیاز می توانید، آن را با عسل و یا روغن نارگیل ترکیب کنید و هفته ای یک بار، موهای خود را با این ترکیبات ماساژ دهید و به مدت یکساعت برروی موهای شما بماند، بعد از چند هفته نتایج آن را بر روی موهای خود مشاهده خواهید کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۲- استفاده از روغن رزماری

یکی از دلایل ریزش مو در بیماری کرونا، کاهش اکسیژن رسانی به فولیکول های مو می باشد و به دلیل ایجاد بیماری های قلبی در بیماری کرونا، ممکن است گردش خون نیز با اختلال مواجه شود. استفاده از روغن رزماری، باعث افزایش گردش خون شده و تاثیر زیادی در تحریک فولیکول های مو دارد، بنابراین با استفاده از روغن رزماری می‌توانید تاثیر زیادی در توقف ریزش موها و افزایش رشد آنها داشته باشید. کافیست مقداری روغن رزماری را به ریشه مو بزنید و آن را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

۳- مصرف آمینو اسیدها

آمینو اسید ها، در موادغذایی مانند سبزیجات، شیر، سفیده تخم مرغ، مرغ به وفور یافت می‌شود و تاثیر زیادی در رشد موها و توقف ریزش آنها دارد. زیرا ماده اصلی تشکیل دهنده موهای کراتین می باشد و آمینو اسید ها منجر به تولید کراتین می باشد و در صورتی که مواد غذایی شما سرشار از آمینو اسید باشد، باعث رشد موها و افزایش استحکام آنها می شود. زیرا بدن توانایی تولید آمینو اسید ها را ندارد.

۴- مصرف انگور و کشمش سیاه

 استفاده از انگور و کشمش سیاه در رژیم غذایی روزانه باعث می شود، منبع غنی از عناصر مفید را دریافت کنید و باعث افزایش تقویت عمومی بدن و همچنین بهبود سریعتر عوارض ناشی از بیماری کرونا می شود.

درمان های خانگی ریزش موی ناشی از بیماری کووید ۱۹

۵- از نوشیدن الکل خودداری کنید.

 مصرف الکل باعث تشدید عوارض بیماری کرونا می شود، بنابراین مصرف الکل را متوقف کنید.

۶- از انواع ماسک مو استفاده کنید.

ماسک مو های مختلفی در بازار وجود دارد که استفاده از آنها باعث کاهش ریزش موها و افزایش استحکام آنها می‌شود و تأثیر زیادی در رشد موها دارد. استفاده از این ماسک ها باعث تقویت فولیکول های مو می شود، بنابراین می توانید به صورت دوره ای از این ماسک های شیمیایی استفاده کنید، همچنین استفاده از شامپوهای ضد ریزش مو و شامپو های تقویت کننده مو، بهتر از  شامپوهای معمولی می باشد.

۷- از موهای تان به خوبی مراقبت کنید.

 زمان شانه زدن موها با ملایمت آنها را شانه کنید و بهتر است از ابزار حرارتی مانند سشوار و اتو مو استفاده نکنید، همچنین بهتر است رنگ کردن موها را به تعویق بیندازد.

۸- مصرف ویتامین B یا بیوتین

 ویتامین B را از داروخانه تهیه کنید و با مصرف به این ویتامین تاثیر زیادی در رشد موها داشته باشید، همچنین استفاده از ویتامین B باعث کاهش ریزش موها و درمان ریزش مو می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان های پزشکی و کلینیکی

با توجه به اینکه درمان ریزش موها بعد از کرونا نیاز به زمان دارد و گاهی به مدت ۹ ماه طول می‌کشد و اغلب افراد نمی توانند صبر کنند تا روند رشد موها خود به خود آغاز شود، می‌توان از روش های پزشکی و کلینیکی، برای بهبودی سریعتر و افزایش رشد موها استفاده کرد، که این روش ها نسبت به درمان های خانگی سریع تر نتیجه می دهد. از این روش ها می توان موارد زیر را نام برد.

۱- مزوتراپی مو

یکی از روش های درمانی برای تقویت موها و کاهش ریزش آنها مزوتراپی مو می باشد، که در این روش، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه به پوست سر تزریق می شود و به دلیل این که مستقیماً به ناحیه مورد نظر تزریق می شوند، تاثیر بسزایی در تقویت فولیکول های مو داشته و باعث افزایش ضخامت موهای نازک و توقف ریزش مو و همچنین افزایش درخشندگی موها می شود. میزان عوارض این روش درمانی بسیار کم می باشد، برای زنان و مردان قابل استفاده می باشد و تاثیر بسزایی در درمان ریزش مو دارد.

۲- پی آر پی

یکی دیگر از روش های درمانی ریزش مو، بعد از بیماری کرونا پی آرپی می باشد، پی آر پی پلاسمای غنی از پلاکت می باشد و از خون خود فرد تهیه می شود و با قرار دادن آن در دستگاه سانتریفیوژ باعث غنی سازی خون و افزایش میزان پلاکت می شود و این ماده توسط سوزن های کوچکی به پوست تزریق می‌شود، ممکن است استفاده از این روش درمانی به دلیل تزریق هایی که بر روی پوست سر انجام می‌شود، کمی ناراحت کننده باشد اما استفاده از بی حس کننده های موضعی و انجام مراقبت های بعد از آن، باعث کاهش درد می شود. پی آر پی موجب تقویت فولیکول های مو می شود و باعث افزایش رشد موها می شود، اما برای دریافت نتایج مثبت از این شیوه درمانی، باید چند جلسه درمان صورت بگیرد، بعد از گذشت سه ماه نتایج این درمان بر روی پوست سر قابل مشاهده می باشد. گاهی بعضی از افراد، به دلیل شرایطی که دارند، نمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

۳- هیدرافیشیال کراویو

این روش درمانی باعث پاکسازی پوست سر از کثیفی و چربی می شود، همچنین گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد و تاثیر زیادی در رفع انسداد فولیکول های مو دارد، چنانچه این روش درمانی با سایر روش های درمانی استفاده شود، تاثیر آن افزایش پیدا می‌کند، زیرا در این فرآیند پوست سر تمیز می باشد و سایر محصولات بهتر جذب پوست سر می شود. مدت زمان انجام این روش درمانی حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می باشد، که توسط دستگاهی با فناوری خلا، پاکسازی می شود و سپس محلول پپتید کراویو توسط دستگاهی به پوست سر تزریق می شود و این محصول باعث رشد موها و تقویت آنها می‌شود، بعد از اتمام این روش، اسپری کمپلکس پپتیدی بصورت روزانه باید استفاده شود تا تاثیر این روش بیشتر باشد.

درمان های پزشکی و کلینیکی

۴- استفاده از داروها و مکمل ها

دارو های زیادی برای کنترل و درمان ریزش مو وجود دارد، که از این داروها می توان موارد زیر را نام برد.

  • داروی ماینوکسیدیل

این دارو نیاز به نسخه پزشک ندارد و به راحتی می‌توان آن را از داروخانه ها تهیه کنید و به صورت موضعی بر روی پوست سر استفاده کنید، استفاده از این دارو باعث تحریک فولیکول های مو شده و تاثیر زیادی در رشد مجدد موها دارد.این دارو با غلظت های ۲ و ۵ درصد در داروخانه موجود می باشد.

  •  قرص فیناستراید

این دارو نیز تاثیر زیادی در تحریک رشد موها و کاهش ریزش مو دارد و برای آقایان قابل استفاده می باشد.

  •  استفاده از مکمل های نوترافول

 استفاده از این مکمل ها باعث افزایش رشد موها می‌شود، همچنین تاثیر زیادی در درمان ریزش مو دارد. این مکمل ها حاوی کلاژن دریایی و آشوا گاندا هستند، که باعث تحریک ریشه مو شده و رشد مو می شود، بعد از مصرف این مکمل ها به مدت ۳ تا ۶ ماه، شاهد رشد موها خواهید بود.

  • قرص اسپیرونولاکتون

این دارو گزینه مناسبی برای افزایش ضخامت مو و کاهش ریزش مو در زنان می باشد.

  • استفاده از آمپول های تقویتی، چنانچه آمپول های تقویتی حاوی بیوتین و بپانتین باشد، تاثیر زیادی در کاهش ریزش مو دارد و قبل از مصرف این آمپول ها، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

کلام نهایی

 چنانچه به بیماری کرونا مبتلا شده اید و موهای شما دچار ریزش شده است، بهتر است در این زمینه هیچ گونه استرسی نداشته باشید و اجازه دهید روند بیماری تکمیل شود و پس از مدتی با تقویت سیستم ایمنی بدن و انجام مراقبت‌های ذکر شده ریزش مو متوقف شده و مجدداً موها رشد می کند.
چنانچه ریزش موها بعد از شش ماه از گذشت بیماری تداوم داشت، به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x