کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

بهترین سن برای انجام لیزر موهای زائد چند سال است؟

با افزایش سن ممکن است، موهایی در قسمت‌های مختلف بدن رشد کند و باعث شود افراد از این وضع ناراضی بوده و دچار کاهش اعتماد به‌ نفس شوند و از راه‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند. یکی از روش‌های از بین بردن موهای زائد، استفاده از لیزر می‌باشد که تاثیر زیادی بر از بین بردن موهای زائد دارد.

چه 19 ساله یا 90 ساله باشید، می توانید موهای زائد را از بین ببرید. بنابراین وقتی از بهترین سن برای لیزر موهای زائد صحبت می شود، منظور سنی است که در آن فرد بهترین نتیجه را از رفع موهای زائد بدست می آورد. از آنجایی که این درمان کاملاً بی خطر است، واقعاً هیچ نگرانی در مورد سن وجود ندارد.
در این روش از دستگاه‌های مخصوص استفاده می‌شود و امواج لیزر با طول‌ موج مشخص بر روی فولیکول‌های مو تابانده می‌شود و باعث می‌شود این امواج توسط فولیکول جذب شود، جذب این موج‌ها باعث عدم رویش مجدد موها می‌شود.
در واقع این نور باعث تخریب سلول‌های رشد دهنده مو می‌شود. نظریات علمی بر این اساس است که از سن چهارده‌ سالگی افراد می‌توانند، از لیزر مو استفاده کنند اما عوامل مختلف دیگری بر استفاده از لیزر تاثیر گذار می‌باشد.

۱- بهتر است لیزر مو بعد از رسیدن به سن بلوغ انجام شود، زیرا قبل‌ از رسیدن به سن بلوغ هورمون‌ها به تعادل نرسیده‌ است و ممکن است بعد از انجام لیزر تغییر در هورمون‌های بدن، باعث رشد مجدد موها شود. سن بلوغ در دختران و پسران با یکدیگر متفاوت می‌باشد و برای این دو گروه نمی‌توان سن مشخصی را در نظر گرفت. در واقع نظر متخصصان بر این است که نوجوانان تا سنین هفده سالگی از انجام لیزر مو خودداری کنند، تا زمانی‌که هورمون‌های بدن آن‌ها به ثبات برسد.

بهترین سن برای انجام لیزر موهای زائد چند سال است؟

۲- لیزر موهای زائد همراه با درد می‌باشد و در صورتی‌که در سن پایین انجام شود، ممکن است افراد تحمل این درد را نداشته باشند.

۳- به دلیل این‌که انجام لیزر موها، شامل مراقبت‌هایی می‌باشد و باعث محدود کردن بعضی از فعالیت‌ها می‌شود، بهتر است که در سنین پایین انجام نگیرد.

البته تمامی شرایط انجام لیزر، توسط متخصص بررسی می‌شود و نظر پزشک در ارجحیت می‌باشد.

برای لیزر مو از چه سنی باید اقدام کرد؟

لیزر مو یکی از روش‌هایی است که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌شود و امروزه طرفداران زیادی دارد.
اما باید بدانید که این روش یکی از روش‌های ایمن می‌باشدT که میزان عوارض آن بسیار کم می‌باشد.
استفاده از لیزر مو برای همه افراد مناسب می‌باشد و افراد در سنین نوجوانی و بزرگسالی می توانند، از این روش برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند و میزان عوارض آن بسیار کم می باشد، اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، انجام لیزر مو توسط پزشک متخصص و با تجربه می‌باشد. که در این زمینه از مهارت کافی برخوردار باشد و با مهارتی که دارد، میزان عوارض ایجاد شده در اثر لیزر را به حداقل برساند.

برای لیزر مو از چه سنی باید اقدام کرد؟

توصیه متخصصان بر این است که افراد زیر هیجده سال تا زمان رسیدن به بلوغ کامل، از انجام لیزر مو خودداری کنند، اما چنانچه افراد قصد داشته باشند در سن کمتر از هجده سال از لیزر استفاده کنند، پزشک با والدین آن‌ها صحبت می‌کند و تمامی نکات لازم را به آن‌ها توضیح می‌دهد و آن‌ها را از عوارض جانبی لیزر که ممکن است برای افراد به وجود بیاید، آگاه می‌کند و در صورت موافقت والدین از این روش استفاده می‌کند.
برای انجام لیزر مو مراقبت‌هایی باید قبل و بعد از لیزر انجام شود که در صورت انجام دادن این مراقبت‌ها، عوارض خاصی برای فرد ایجاد نخواهد شد. گاهی نوجوانان از، روش‌هایی نظیر کرم‌های موبر یا اپیلاسیون برای رفع موهای زائد استفاده می‌کنند اما تاثیر این روش‌ها برای کاهش موهای زائد بسیار کم می باشد و بعضی از این روش ها درد زیادی دارد.
اما استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد تاثیر بیشتری دارد و به دلیل این‌که لایه اپیدرم پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به لایه‌های عمیق‌تر نفوذ نمی‌کند، خطری متوجه پوست نخواهد شد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا در خصوص استفاده از لیزر محدودیتی برای نوجوانان وجود دارد؟

لیزر موهای زائد یکی از رایج‌ترین روش‌های حذف موهای زائد می‌باشد و استفاده از این روش محدودیت سنی ندارد. اما نظر متخصصان بر این است که افراد زیر چهارده سال از این روش برای حذف موهای زائد استفاده نکنند، زیرا این افراد آستانه تحمل درد بالایی ندارند و به دلیل این‌ که، استفاده از لیزر موهای زائد همراه با درد می‌باشد، ممکن است افراد، در این سن تحمل این درد را نداشته باشند.
همچنین درصورتی‌ که فرزند شما در سن زیر ۱۴سال به دلیل مشکلات هورمونی، با رشد موهای زائد مواجه می باشد، حتما قبل‌ از انجام لیزر، با متخصص مشورت کنید تا بنا به توصیه‌های لازم، درصورتی‌که استفاده از این روش برای نوجوان شما ضرری نداشته باشد از این روش استفاده کنید. عوارضی که در استفاده از این روش به وجود می‌آید، بسیار کم می‌باشد و خطر خاصی متوجه فرد نمی‌شود.
اما به دلیل این‌که در دوران نوجوانی هورمون‌ها به ثبات نرسیده‌ است، توصیه بر این است که بعد از دوران نوجوانی انجام لیزر صورت بگیرد.

آیا در خصوص استفاده از لیزر محدودیتی برای نوجوانان وجود دارد؟

این موضوع در مورد دختران بعد از شروع قاعدگی نمی‌باشد زیرا در این دوران میزان هورمون‌ها به تثبیت می‌رسد و در صورتی‌که تعادل هورمون‌ها به ثبات نرسیده باشد، ممکن است بعد از انجام جلسات لیزر، موها دوباره رشد کند. نکته‌ ی حائز اهمیت این است که این روش حتما توسط متخصص صورت بگیرد تا به‌صورت حرفه‌ای انجام شود و میزان عوارض آن به حداقل برسد.
میزان عوارضی که ممکن است در اثر لیزر مو ایجاد شود، تغییر رنگ پوست و التهاب می‌باشد، درصورتی‌که پزشک از این روش به‌صورت صحیح استفاده کند میزان این عوارض بسیار کم می‌شود.
معمولاً برای کاهش درد در استفاده از لیزر، پزشک متخصص از کرم‌های بی‌حس کننده استفاده می‌کند و چون افراد بزرگسال آستانه تحمل درد بالاتری دارند می توانند به‌راحتی درد این روش را تحمل کنند. در واقع توصیه بر این است که استفاده از لیزر بعد از هیجده سالگی باشد. همچنین نوع دستگاه مورد استفاده بر روی تاثیرگذاری لیزر مؤثر است.
گاهی از لیزر موهای زائد برای از بین بردن جوش و آکنه نیز استفاده می‌شود.

لیزر مو در دوران پیری

عوامل مختلفی بر روی عملکرد لیزر تاثیرگذار می‌باشد و چنانچه فرد دارای این ویژگی‌های باشد، نتیجه بهتری از انجام لیزر دریافت می‌کند.
یکی از مسائلی که بر روی تاثیرگذاری لیزر مؤثر است، رنگ پوست و مو می‌باشد و در واقع تاثیر لیزر برای موهای که رنگ آن‌ها تیره تر و ضخامت آن بیشتر باشد، بیشتر است و با افزایش سن موها رنگدانه‌های خود را از دست می‌دهند، بنابراین تاثیر لیزر بر روی موهای سفید کمتر می‌باشد.لیزر موهای زائد بر اساس سن تعیین نمی شود، بلکه با رنگ مو تعیین می شود.
چنانچه تمام موهای فرد سفید نباشد و اکثر موها رنگ تیره داشته باشد، استفاده از لیزر برای این افراد مناسب می‌باشد. اما چنانچه درصد موهای سفید بیشتر باشد لیزر تاثیر زیادی بر روی از بین بردن این موها ندارد.

لیزر مو در دوران پیری

همچنین نوع لیزر استفاده‌ شده در این افراد متفاوت می‌باشد زیرا اکثراً از نور لیزر الکس برای از بین بردن موها استفاده می‌شود، اما لیزر الکس برای از بین بردن موهای سفید و خاکستری تأثیری ندارد، بنابراین ممکن است نوع لیزر استفاده‌ شده برای از بین بردن موهای زائد با رنگ سفید متفاوت باشد، اما به‌صورت کلی استفاده از لیزر برای موهایی با رنگ سفید توصیه نمی‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا خانم‌های مسن می‌توانند از لیزر مو استفاده کنند؟

استفاده از لیزر موهای زائد برای هر رده سنی مناسب می‌باشد و محدودیت سنی ندارد و نتایج رضایت‌بخشی از انجام لیزر دریافت می‌شود.
خانم‌ها در سنین بالا به دلیل که، میزان هورمون‌های بدن آن‌ها از تعادل خارج می‌شود، ممکن است موهای زائدی به‌خصوص در ناحیه صورت آنها ظاهر شود، که ضخامت این موها زیاد بوده و رنگ آن‌ تیره می‌باشد.

آیا خانم‌های مسن می‌توانند از لیزر مو استفاده کنند؟

برای از بین بردن این موها می‌توان، از لیزر مو استفاده کرد و استفاده از این لیزر برای این افراد بهترین گزینه می‌باشد، زیرا شیو کردن این موها باعث افزایش ضخامت آن می‌شود و این‌ موضوع باعث نگرانی خانم‌ها می‌شود. درواقع یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد برای خانم‌ها استفاده از لیزر می‌باشد که تاثیرگذاری آن برای مدت طولانی باقی می‌ماند و باعث افزایش اعتماد به‌ نفس در افراد می‌شود.

آیا لیزر مو برای آقایان مسن نیز مناسب است؟

در واقع بسیاری از آقایان از وجود موی زیاد بر بدن خود نگران هستند و ترجیح می‌دهند از روش‌های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند. روش‌هایی همانند استفاده از تیغ، کرم موبر، وکس، که استفاده از این روش‌ها، ماندگاری زیادی ندارد.

آیا لیزر مو برای آقایان مسن نیز مناسب است؟

لیزر مو، یکی از روش‌هایی است که برای حذف موهای زائد در آقایان استفاده می‌شود و باعث می‌شود فولیکول‌های مو ضعیف‌ شده و کم‌کم از بین برود و دیگر مویی رشد نکند.

دلایل استفاده از لیزر موهای زائد برای آقایان

۱- کاهش تراکم مو

درصورتی‌که تراکم موهای زائد، بیش‌ از اندازه باشد و در نواحی مختلف بدن موهای اضافه، بیش‌ازحد زیاد باشد، استفاده از لیزر مو زائد آقایان تاثیر زیادی بر کاهش تراکم این موها دارد. در واقع، گاهی افراد نمی‌خواهند موهای زائد به‌ طور کامل از بین برود و تنها می‌خواهند از میزان تراکم موهای زائد کاسته شود، که استفاده از لیزر به این افراد توصیه می‌شود و به‌ خصوص آقایانی که موهای سینه آن‌ها از تراکم زیادی برخوردار می‌باشد می‌خواهند تنها از تراکم موهای سینه کاسته شود، به صورتی‌که ظاهر ناخوشایندی در زیر لباس نداشته باشد.

۲- بهداشت پوست

 گاهی موهای زائد باعث می‌شود که بدن فرد دچار التهابات شده و به‌ اصطلاح عرق‌سوز شود. اما استفاده از لیزر موهای زائد باعث از بین رفتن این موهای زائد می‌شود. تراکم موهای زائد در آقایان بیشتر است و گاهی باعث می‌شود خارش‌هایی در نقاط مختلف بدن ایجاد شود و موجب آزار و اذیت فرد شود.
پس استفاده از لیزر به دلیل ماندگاری بیشتر روش مناسبی می‌باشد.

۳- رفع موهای زیر پوستی

گاهی اصلاح صورت نیز تأثیری بر روی از بین بردن موهای زیر پوستی ندارد و وجود این موها در زیر پوست موجب اذیت و آزار فرد می‌شود. لیزر موها تاثیر بسیار زیادی بر از بین بردن موهای زیر پوستی دارد. گاهی موها برعکس رشد می‌کنند حتی ممکن است این موهای زیر پوستی از پوست خارج‌ شده و به سمت پایین حالت گرفته، دوباره در پوست نفوذ کنند که باعث ایجاد التهاب می‌شود و ممکن است جوش‌های قرمز یا سیاه‌رنگ بر روی پوست بروز کند. استفاده از لیزر درمانی، تاثیر بسزایی در از بین بردن این نوع موها دارد.

۴- استفاده از لیزر برای شکل‌دهی و آنکادر ریش

گاهی ریش تمام صورت را پوشش می‌دهد، شکل و فرم خاصی ندارد، اما استفاده از لیزر باعث می‌شود که ریش ها حالت زیبایی بگیرد و فرم آن را متناسب می‌کند.

۵-‌کچلی سر

گاهی موی سر به دلایل مختلف دچار ریزش می‌شود و ممکن است کچلی به وجود بیاید اما کچلی به‌صورت پراکنده می‌باشد و باعث می‌شود از نظر ظاهری جلوه زیبایی نداشته باشد، بنابراین افراد می‌خواهند با استفاده از لیزر مو، این پراکندگی را رفع کرده و موهای سر دارای حالت یکنواختی باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا لیزر موهای زائد سرطان‌زا است؟

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد دارای طرف‌داران زیادی می‌باشد و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند، از این روش برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند.
زیرا این روش تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن موهای زائد دارد و میزان ماندگاری اثرات آن بیشتر می‌باشد. اما گاهی افراد نگران خطرات احتمالی استفاده از این روش هستند و سؤالاتی برای آن‌ها پیش می‌آید که آیا استفاده از لیزر برای آن‌ها سرطان‌ زا است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که لیزر، با استفاده از طول‌موج معینی بر روی فولیکول‌های مو تأثیر گذاشته و باعث از بین رفتن پیاز مو می‌شود و تاثیرگذاری آن بر روی فولیکول‌ها، به دلیل وجود رنگ‌دانه بیشتر در فولیکول مو می‌باشد.

آیا لیزر موهای زائد سرطان‌زا است؟

در واقع به دلیل این‌که میزان رنگدانه‌ها در مو به نسبت پوست بسیار بیشتر است، این نوع طول موج‌ها بر روی پوست تاثیر گذار نمی‌باشد و تنها باعث از بین رفتن فولیکول‌های مو می‌شود و به لایه‌های عمیق‌تر پوست نفوذ نمی‌کند، بنابراین عوارضی برای پوست ندارد و موجب سرطان نمی‌شود.
اما این ویژگی به دلیل این است که لیزر مورد استفاده دارای طول‌موج بالا و انرژی کم می‌باشد. اما چنانچه این کار توسط افراد حرفه‌ای انجام نشود، ممکن است، به دلیل عدم آگاهی از طول موج‌های کمتر با انرژی بیشتر، برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنند که استفاده از این طول موج‌ها برای فرد ضرر دارد و ممکن است موجب سوختگی پوست شود.
پس انتخاب فرد حرفه‌ای برای انجام این روش بسیار اهمیت دارد.
طول‌ موج مورد استفاده در لیزر موهای زائد، طول موج‌های نور مرئی و مادون‌قرمز می‌باشد که استفاده از این طول موج‌ها هیچ ضرری برای فرد ندارد.
در واقع طول موج‌های فرابنفش است که بدلیل انرژی بالا موجب آسیب ژنتیکی سلول‌ها، می‌شود و موجب تغییر ساختار سلول‌ها و سرطانی شدن آن‌ها می‌شود اما استفاده از لیزر موهای زائد به دلیل استفاده از طول موج‌های پایین، هیچ‌گونه ضرری برای فرد ندارد.
بهتر است افرادی که سابقه خانوادگی در بیماری سرطان دارند، برای اطمینان بیشتر از این روش استفاده نکنند.

مزایای استفاده از لیزر

استفاده از لیزر موهای زائد برای هر فرد قابل‌ا استفاده می‌باشد. یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد استفاده از لیزر موهای زائد می‌باشد که امروزه طرف‌ داران زیادی دارد و موجب زیبایی ظاهری پوست می‌شود و به‌همین دلیل محبوبیت زیادی در بین افراد مختلف دارد. برای استفاده از این روش فرد متخصص، ابتدا نوع پوست و رنگ پوست را مشخص می‌کند تا بتواند با توجه به این ویژگی‌ها، از لیزر مناسب برای حذف موهای زائد استفاده کند، همچنین نوع دستگاه لیزر در از بین بردن موهای زائد تاثیر بسیاری دارد. از مزایای استفاده از لیزر موهای زائد می‌توان

۱- این لیزر برای تمام قسمت‌های بدن، قابل‌ استفاده می‌باشد و تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن موهای زائد دارد.

۲- تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن موهای زائد به‌صورت دائم و مدت‌زمان طولانی دارد و رشد موها، در ناحیه‌ای که لیزر استفاده شده‌ است، به‌صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد.

۳- افرادی که از این روش برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کنند، دیگر احتیاجی به استفاده از روش‌های دیگر ندارند.

۴- میزان دردی که متوجه افراد می‌باشد بسیار کم می باشد، زیرا پزشک متخصص از بی‌حس کننده‌های موضعی برای ناحیه تحت درمان استفاده می‌کند.

مزایای استفاده از لیزر

۵- این روش به‌صورت غیرتهاجمی بوده و هنگام از بین بردن موهای زائد هیچ‌گونه زخم یا برشی بر روی پوست ایجاد نمی‌شود.

۶- تعداد جلسات درمانی برای از بین بردن موهای زائد محدود می‌باشد و به‌گونه‌ای می‌باشد که در جلسه اول، حدود۴۰ تا۸۰ درصد موهای اضافه از بین خواهد رفت.

۷- برای هر نوع پوستی قابل‌ استفاده می‌باشد، زیرا با توجه به پیشرفت تکنولوژی، تنوع دستگاه‌ها زیاد می‌باشد و با توجه به هر رنگ پوست از دستگاه مخصوص آن استفاده می‌شود.

۸- استفاده از این روش دوره نقاهت ندارد و فرد بعد از انجام لیزر می‌تواند به‌راحتی به کارهای روزمره بپردازد.

۹- از نظر اقتصادی به‌صرفه می‌باشد و درصورتی‌که از آن دسته از افرادی هستید که همیشه موهای زائد برای شما باعث افزایش نگرانی می‌شود، استفاده از این شیوه درمانی از همه نظر به‌صرفه می‌باشد.

۱۰- روش بی‌خطری می‌باشد، استفاده از این لیزر به گونه‌ای می‌باشد که تنها فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آسیبی به سایر قسمت‌های پوست، نمی‌رساند بنابراین هیچ‌گونه خطری برای افراد ندارد.

۱۱- یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زیر پوستی می‌باشد. زیرا، از بین بردن این موها با روش‌های دیگر امکان‌پذیر نمی‌باشد، اما استفاده از لیزر موهای زائد باعث از بین بردن موهای زیر پوستی می‌شود و باعث می‌شود پوست ظاهری تمیز داشته باشد.

معایب لیزر موهای زائد

 با اینکه لیزر موهای زائد روشی بسیار رایج می‌باشد و بسیاری از افراد از این روش برای زیبایی پوست و رفع موهای زائد استفاده می‌کنند، ممکن است با ایجاد واکنش‌هایی در بدن مواجه شده و این واکنش‌ها به‌صورت عوارضی بر روی پوست نمایان شود. از این عوارض می‌توان

۱- ایجاد التهاب و قرمزی بر روی پوست

لیزر موهای زائد فولیکول‌های مو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث آسیب رسیدن به فولیکول‌های مو و تخریب آن‌ها می‌شود، بنابراین موجب ایجاد واکنش در بدن شده و این واکنش‌ها به‌صورت قرمزی و التهاب بر روی پوست دیده می‌شود. التهاب و قرمزی به‌صورت موقت بوده و بعد از چند ساعت از بین می‌رود، گاهی پزشک برای کاهش واکنش بدن به انجام لیزر، از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده می‌کند اما التهاب و قرمزی یک عارضه طبیعی می‌باشد و با استفاده از کمپرس آب سرد می‌توانید، این عوارض را کاهش دهید. علاوه‌بر کمپرس سرد حمام با آب سرد نیز تاثیر به‌سزایی در از بین بردن این عوارض، دارد.

۲- ایجاد پوسته پوسته شدن 

استفاده از لیزر موهای زائد ممکن است موجب پوسته‌پوسته شدن ناحیه موردنظر شود که این عارضه نیز، بسیار خفیف می‌باشد و در صورت استفاده از کرم‌های مرطوب کننده مناسب، می‌توان این عارضه را رفع کرد.

معایب لیزر موهای زائد

۳- احتمال آسیب به چشم

اشعه‌های لیزر ممکن است باعث آسیب به چشم شود و در بینایی اختلال ایجاد کند. بنابراین متخصص لیزر برای جلوگیری از این عارضه از عینک‌های محافظ برای مراجعین استفاده کرده تا در هنگام لیزر موهای صورت، آسیبی به چشم وارد نشود.

۴- عفونت پوست

درصورتی‌که در لیزر از طول‌موج کمتری استفاده شود، ممکن است باعث آسیب به اپیدرم شود و آسیب به اپیدرم درصورتی‌که، به‌خوبی مراقبت نشود ممکن است موجب عفونت باکتریایی شود. همچنین افرادی که سابقه تب‌خال زدن دارند، ممکن است این تب‌خال به‌صورت غیرفعال درون پوست وجود داشته باشد و با استفاده از لیزر، ویروس فعال شده و باعث ایجاد تب‌خال شود.

۵- سوختگی پوست

 ممکن است در اثر خطای پزشکی سوختگی پوست ایجاد شود، که به دلیل انرژی بیشتر طول موج‌های استفاده‌ شده در لیزر و همچنین نوع دستگاه‌ها، سوختگی ایجاد می شود. امروزه دستگاه‌های پیشرفته، برای انجام لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرند که دارای تکنیک و خنک‌سازی می‌باشند و بعد از انجام لیزر باعث خنک‌سازی پوست شده و خطر سوختگی و تاول را کاهش می‌دهد.

۶- ایجاد زخم

این عارضه نیز در اثر خطای پزشکی به وجود می‌آید و ممکن است باعث آسیب به سلول‌های پوست و ایجاد زخم و اسکار شود. بنابراین در انتخاب کلینیک زیبایی باید نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهید تا میزان این عوارض به حداقل برسد.

۷- تغییر رنگ پوست

 استفاده از لیزر موهای زائد ممکن است باعث تغییر  اندکی در رنگ پوست شود و افرادی که پوست‌های روشن دارند، بیشتر آسیب‌پذیر می‌باشند. استفاده از لیزر ممکن است باعث کاهش رنگدانه‌های پوستی شود و به‌صورت هایپوپیگمنتیشن بروز کند. برای از بین بردن این عارضه می‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید و همچنین زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

هایپرپیگمنتیشن نیز، نوعی تغییر رنگ پوست می‌باشد، که به دلیل افزایش رنگدانه‌ها در پوست ایجاد می‌شود. این عارضه نیز به‌صورت موقتی می‌باشد و بعد از چند هفته کاملاً برطرف می‌شود و چنانچه انجام لیزر، باعث ایجاد زخم بر روی ناحیه مورد نظر شود، این عارضه تشدید می‌شود.

باید این مطلب را عنوان کنیم، میزان این عوارض در حد کم می‌باشد و برای افراد کمی این عوارض به وجود می‌آید و بیشتر بستگی به نوع پوست افراد دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x