کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

PRP (پی آر پی) چیست؟

PRP (پی آر پی) چیست؟

همه افراد دوست دارند همیشه پوست و مویی زیبا و جذاب داشته باشند و همیشه از راهکارهایی استفاده می‌کنند تا سن آن‌ها از مقدار واقعی کمتر نشان داده شود.
اما عوامل مختلف باعث می‌شود پوست یا مو دچار آسیب شود و افراد در این زمینه با مشکل مواجه شوند. یکی از روش‌های درمان مشکلات پوست و مو، روش پی آرپی می‌باشد که در این روش از خون خود فرد استفاده می‌کنند تا مشکلات مختلفی را در بدن فرد از بین ببرند.
خون استخراج‌ شده از بدن فرد با روش‌های مختلف، خون فرد غلیظ شده و میزان پلاکت آن به اندازه ۵ برابر، افزایش پیدا می‌کند.کسانی که ریزش موی آن‌ها زیاد شده می‌توانند از این روش برای متوقف کردن، ریزش مو استفاده کنند.

پلاسمای غنی از پلاکت یا PRP ماده‌ای است که پروتئین‌های خاصی برای لخته کردن خون دارد. این ماده که یکی از اصلی‌ترین اجزای خون محسوب می‌شود، همچنین حاوی پروتئین‌هایی است که از رشد سلولی پشتیبانی می‌کند. محققان با جداسازی پلاسما از خون و تغلیظ آن، PRP تولید می‌کنند.

مچنین برای جوان‌سازی پوست تاثیر بسزایی دارد. نقش اصلی پلاکت در بدن، جلوگیری از خون‌ریزی رگ‌ها و همچنین ترمیم بافت‌ های آسیب‌دیده می‌باشد زمانی‌که این ماده به بدن تزریق می‌شود، باعث می‌شود میزان کلاژن سازی و الاستین بدن افزایش پیدا کند و به ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده می‌پردازد.
در واقع پی آر پی پلاسمای خون غلیظ شده می‌باشد که میزان پلاکت آن زیاد بوده و به دلیل این‌که از بدن خود فرد، خارج می‌شود،میزان عوارض واحتمال انتقال بیماری در آن کم می باشد و به دلیل این‌که تاثیر بسزایی در جوان‌سازی دارد، از این روش بسیار استفاده می‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

استفاده‌ های پی آر پی

ماده پی آرپی از بدن فرد استخراج می‌شود برای ساخت این ماده چند مرحله باید طی شود، تا پی آرپی تهیه شود این مراحل شامل:

۱-ابتدا خون از بازوی فرد گرفته می‌شود،  میزان این خون زیاد نمی‌باشد و تقریباً به‌اندازه میزان خونی می‌باشد که برای آزمایش خون از افراد گرفته می‌شود، اما در کل میزان این خون بستگی به ناحیه درمان دارد.

۲-به‌ منظور جلوگیری از انعقاد خون ،خون استخراج‌ شده درون کیت‌های مخصوصی ریخته می‌شود، داخل این کیت‌ها از مواد ضد انعقاد خون استفاده شده‌ است.

۳-کیت‌ های مخصوص به آزمایشگاه انتقال داده می‌شوند و در آزمایشگاه توسط دستگاه‌های سانتریفیوژ اجزای خون به‌صورت جدا از هم قرار می‌گیرد.
ماده تشکیل‌شده یک پلاسمای غنی از پلاکت می‌باشد که این پلاکت‌ها نقش عمده در لخته کردن خون و همچنین باعث ایجاد پروتئین‌سازی در بدن می‌شود.

۴- برای استفاده از این ماده آن را درون سرنگ ریخته و به بدن فرد تزریق می‌کنند.

برای از بین بردن تیرگی و چروک اطراف چشم

یکی از مشکلاتی که برای بیشتر افراد به وجود می آید افزایش چین‌ و چروک در اطراف چشم می‌باشد.
زیرا پوست دراین قسمت، نسبت به سایر نواحی نازک‌تر می‌باشد و سریع‌تر دچار چین‌ و چروک می‌شود و همچنین تیرگی زیر چشم که بیشتر به دلیل ژنتیک، روی می‌دهد از عواملی هستند که با استفاده از پی آرپی می‌توان، این مشکلات را رفع کرد.

برای از بین بردن تیرگی و چروک اطراف چشم
برای درمان، ابتدا محل موردنظر را، با استفاده از بی حس کننده ها، بی‌حس کرده تا فرد متوجه درد نشود و سپس ماده پی آرپی را به این قسمت ها تزریق می‌کنند.
پی آرپی به دلیل افزایش کلاژن سازی در این نواحی، باعث ازبین رفتن تیرگی و چین وچروک میشود، بعد از چند ماه اثر آن را به‌وضوح مشاهده می‌کنید.
تعداد جلساتی که برای درمان تیرگی و چروک در نظر گرفته می‌شود با توجه به میزان گستردگی آسیب،متفاوت می‌باشد. اما بیشتر اوقات با یک جلسه درمانی اثر این مشکلات از بین می‌رود.

جوان‌ سازی پوست دست

پوست دست، به دلیل این‌ که بیشتر در معرض نور خورشید و مواد شوینده قرار می‌گیرد لایه سطحی آن دچار عارضه‌ های شدیدی می‌شود و با افزایش سن میزان چین‌ و چروک دست زیاد شده به گونه‌ ای که رگ‌های خونی کاملاً بر روی دست مشخص می‌باشد.
یکی از روش‌هایی که برای افزایش انعطاف‌ پذیری پوست به کار برده می‌شود پی آرپی می‌باشد.
در این روش، ابتدا ناحیه مورد نظر بی‌حس می‌شود و سپس پی آرپی به این ناحیه تزریق می‌شود،ماده تزریق‌شده باعث کلاژن سازی منطقه موردنظر می‌شود و همچنین میزان الاستین آن قسمت افزایش پیدا می‌کند و باعث بهبود گردش جریان خون شده و این چین‌وچروک کاملاً از بین می‌رود.

درمان آسیب‌ دیدگی تاندون

تاندون بافت با انسجامی می‌باشد که، باعث اتصال عضلات به استخوان می‌شود. زمانی‌که تاندون‌ در قسمت‌های مختلف دچار آسیب می‌شود، روند بهبودی آن بسیار کند می‌باشد و زمان زیادی باید بگذرد تا آن قسمت از بدن به روال عادی برگردد. امروزه بسیاری از پزشکان برای بهبود این نوع آسیب‌ها از تزریق پی آرپی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود ترمیم این نواحی سریع‌تر صورت بگیرد و فرد کمتر اذیت شود.

 از بین بردن چروک‌های گردن

پوست گردن با افزایش سن میزان انعطاف‌پذیری آن کاهش پیدا می‌کند و سریعاً دچار چین‌وچروک می‌شود. با استفاده از تزریق پی آرپی به ناحیه گردن، باعث افزایش کلاژن و الاستین پوست می‌شوند و این ماده تزریقی باعث ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده در گردن می‌شود و باعث می‌شود.
انعطاف‌ پذیری پوست گردن افزایش پیدا کند و چین‌ و چروک آن از بین برود.
اما باید در نظر داشته باشید که این روش درمانی بیشتر برای چروک‌های سطحی پاسخ‌ گو می‌باشد و برای چروک‌های عمیق‌ تر باید جلسات درمانی افزایش پیدا کند و چه‌بسا پزشک متخصص از روش‌های ترکیبی استفاده کند تا نتیجه‌ بهتری حاصل شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

نکاتی که باید قبل‌ از پی آر پی رعایت کنیم

۱- گاهی بعضی از ترکیبات دارای مواد رقیق کننده خون می‌باشد، به مدت یک هفته قبل‌از تزریق باید از خوردن این‌گونه ترکیبات خودداری شود،  این ترکیبات مانند مولتی  ویتامین‌ها، تخم کتان می باشد.
بهتر است، ویتامین دی و آهن یک هفته قبل‌ از درمان استفاده کنید تا به‌عنوان مکمل عمل کرده و اثربخشی پی آرپی بیشتر شود.

۲- از داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین و داروهای استروئیدی به مدت دو هفته قبل از تزریق پی آرپی، خودداری شود.

۳- تزریق پی آرپی باعث واکنش بدن به این تزریق می‌شود و فرایند ترمیم و بازسازی با واکنش بدن، اتفاق می‌افتد. در صورتی‌که از داروهای ضد التهاب مانند ناپروکسن استفاده می‌کنید، به مدت یک هفته قبل‌ از درمان این داروها را مصرف نکنید.

۴- در صورتی‌ که داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما پزشک متخصص را در جریان بگذارید.

نکاتی که باید قبل‌ از پی آر پی رعایت کنیم

۵- چند روز قبل‌ از انجام تزریق پی آرپی در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

۶- دو روز قبل‌ از تزریق پی آرپی آب فراوانی بنوشید تا پوست شما کاملاً هیدراته شود.

۷-به مدت دو هفته قبل‌ از انجام تزریق پی آرپی سعی کنید مصرف چربی شما کم باشد.

۸- یک هفته قبل‌از انجام پی آرپی، از مصرف دخانیات ، الکل و همچنین نوشیدنی‌های کافئین‌ دار اجتناب کنید.

موارد مهم در حین درمان پی آر پی

۱-مدت‌ زمان هر جلسه درمانی پی آر پی تقریباً حدود چهل پنج دقیقه می‌باشد پس باید حداکثر به میزان یک ساعت برای این جلسه درمانی در نظر گرفته و برای آن برنامه‌ ریزی داشته باشید.

۲- در این زمان ممکن است تزریق پی آرپی برای فرد دردناک باشد بنابراین می‌توان این‌موضوع را با پزشک در جریان گذاشت و از بی‌حس کننده‌های موضعی استفاده شود و سپس محلول به قسمت موردنظر تزریق شود.

۳-پی آرپی توسط سرنگ به پوست تزریق می‌شود و کمترین آسیب متوجه فرد می‌شود، باید دقت کنید که تردید در محیطی کاملاً بهداشتی صورت گیرد و این سرنگ ها کاملاً استرلیزه باشد.

موارد مهم در حین درمان پی آر پی

۴-گاهی بنا به تشخیص پزشک و نوع درمان این محلول به روی قسمت مورد نظر اسپری می‌شود.

۵-پوست شما باید هیچ‌ گونه مواد آرایشی بر سطح آن نباشد و کاملاً بازسازی‌ شده باشد.

۶-حتماً سلامت عمومی شما توسط پزشک متخصص بررسی شود و باداشتن کوچک‌ ترین علائمی از تب، از انجام این جلسه درمانی صرف‌ نظر کنید.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت‌های بعد از درمان

۱-از دست‌ کاری محل مورد نظر خودداری کنید، زیرا باعث ایجاد تورم می‌شود.

۲-دو روز بعد از تزریق پی آرپی از کمپرس آب سرد استفاده نکنید. زیرا کمپرس آب سرد به‌عنوان یک ضد التهاب عمل کرده اما پی آرپی با افزایش التهاب بدن باعث تاثیر گذاری بر روی آن می‌شود.

۳-به مدت سه روز بعد از انجام تزریق پی آرپی، از داروهای ضد انعقاد خون استفاده نکنید.

۴-از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت یک هفته بعد از تزریق خودداری شود و در صورت اضطرار از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

۵-به مدت یک هفته بعد از تزریق از خوردن نوشیدنی‌های الکلی و کافئین‌دار و هم چنین مصرف دخانیات خودداری کنید.

۶-درصورتی‌که تزریق بر روی ناحیه صورت انجام‌شده است، حتماً باید سر بالاتر از سایر قسمت‌های بدن قرار گیرد تا از ایجاد تورم جلوگیری شود.

۷- اگر از این شیوه درمانی برای ترمیم موهای آسیب دیده سر استفاده شده‌است.، بعد از چند روز احتمال خارش این نواحی وجود دارد که این خارش طبیعی می‌باشد و جای نگرانی ندارد.

مراقبت‌های بعد از درمان

۸-درصورتی‌که ناحیه موردنظر دچار عوارض شدید مانند کبودی و تورم شد حتما این‌موضوع را با پزشک متخصص درمیان بگذارید.

۹-برای استفاده از روتین پوستی خود، حتما نوع روتین را با پزشک درمیان بگذارید زیرا بعضی از این روتین ها حاوی الکل می‌باشند و الکل جزو مواد رقیق‌کننده خونی  می‌باشد و موجب کبودی ناحیه مورد نظر می‌شود.

۱۰-در صورتی‌ که انجام تزریق درناحیه سر صورت گرفته، هنگام شست‌ و شوی موها از شامپو های ملایم استفاده شود.

۱۱-در یک هفته بعد از انجام تصفیه آب، فراوان بنوشید.

۱۲- بعد از انجام تزریق به مدت دو روز، صورت خود را نشویید و اجازه ندهید آب به ناحیه مورد نظر برسد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عوارض جانبی PRP

پی آرپی به دلیل این‌که از بدن خود استخراج می‌شود دارای عوارض خاصی نمی باشد، اما با این‌حال در بدن بعضی از افراد باعث بروز واکنش شده و عوارضی را به وجود می‌آورد که این عوارض عبارت‌اند از:

۱-احتمال تورم و قرمزی در ناحیه مورد نظر زیادی که دارد از تزریق از بین می‌رود.

۲-امکان دارد سرنگ هایی که برای انجام تزریق استفاده می‌شود، آلوده باشند و باعث ایجاد عفونت در محل مورد نظر شود.

۳-اگر فرد از داروهای ضد انعقاد خون مصرف کند، احتمال خون‌ ریزی در آن زیاد است.

۴-در صورتی‌ که انجام تزریق توسط پزشک ماهر و باسابقه انجام نشود، احتمال آسیب به رگ‌ های خونی وجود دارد و انجام این فرآیند به شیوه صحیحی صورت نمی‌گیرد.

۵- استفاده از این روش برای افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کند امکان دارد نیاز به تکرار تعداد جلسات داشته باشد و زمان بیشتری برای نتایج درمانی نیاز باشد.

 چه کسانی نباید پی آرپی دریافت کنند؟

۱-افرادی که سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف می‌باشد و یا دچار نقص در سیستم ایمنی هستند نباید از این روش استفاده کنند. مانند مبتلایان به بیماری اچ آی وی

۲-افرادی که مبتلا به بیماری سرطان پوست هستند و در  و دوره شیمی‌درمانی را سپری می‌کنند نباید به‌هیچ‌وجه از این روش استفاده کنند.

۳- افرادی که سابقه اعتیاد به دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی را دارند.

۴- افرادی که پوست آن‌ها دچار اگزمای شدید می شود.

۵-افرادی که سابقه زخم‌های کلوئیدی را دارند و زخم‌های دیر خوب می‌شود.

۶-کسانی که پوست آن‌ها در معرض نور خورشید دچار سوختگی شدید باشد.

 چه کسانی نباید پی آرپی دریافت کنند؟

۷- خانم‌ها در زمان بارداری و شیردهی نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

۸- افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند نباید از این شیوه درمانی استفاده کنند.

۹- افرادی که بدن آنها دارای جوش‌های فعال و یا تبخال می‌باشد بهتر است از این روش استفاده نکنند.

۱۰- افرادی که از داروهای اعصاب استفاده می‌کنند بهتر است از این روش استفاده نکنند یا این‌ که پزشک را در جریان بگذارند و جایگزین مناسبی برای داروهای خود انتخاب کنند.

مزایای تزریق پی آر پی PRP

1-پی آر پی پلاسمای غنی‌شده از پلاکت می‌باشد که از خون خود فرد استخراج‌ شده و هیچ‌ گونه ماده اضافی ندارد و تنها از طریق دستگاه‌های مخصوص پلاسمای اضافه از آن خارج شده و حدود یک‌سوم پلاسما با پلاکت مخلوط شده و وارد بدن می‌شود، بنابراین میزان عوارض آن بسیار کم باشد و باعث انتقال آلودگی، نمی‌ شود.

2- برای انجام این عمل زیبایی نیازی به بیهوشی نمی‌باشد و تنها از بی‌حس کننده استفاده می‌شود همچنین طول جلسه درمانی کوتاه بوده و تقریباً برای هر جلسه درمانی حدود ۴۵ دقیقه وقت نیاز میباشد.

3- پی آر پی یک روش عالی برای تقویت پوست می‌باشد و نتایج آن به‌ صورت کاملاً واضح بر روی پوست مشخص می‌باشد و این آثار برای مدت طولانی بر روی پوست ماندگار می‌باشد.

4-بعد از انجام عمل تزریق نیازی به استراحت نیست و فرد می‌تواند به‌ راحتی به کارهای روزانه خود بپردازد تنها باید بعضی از مراقبت‌ هایی که پزشک برای او در نظر گرفته‌ است را مراعات کند و محل کار شخص باید به‌ گونه‌ ای باشد که زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرد.

5-برای نواحی مختلف بدن قابل‌ استفاده می باشد.

مزایای تزریق پی آر پی PRP

6- یک درمان پوششی می‌باشد یعنی می‌تواند برای تزریق در یک قسمت از بدن استفاده شود و مشکلات متعددی را در آن محل از بین ببرد مشکلاتی از قبیل چین‌ و چروک، افتادگی پوست و درصورتی‌ که در محل آکنه وجود داشته باشد با افزایش انعطاف‌ پذیری و کلاژن سازی پوست باعث روشن و شفاف شدن پوست می‌شود.

7-یکی از مؤثرترین روش‌ های درمانی برای آسیب‌های ورزشی می‌باشد و بسیاری از ورزشکاران از این شیوه درمانی استفاده می‌کنند و از انجام آن رضایت دارند.

8- باعث ایجاد زخم و جراحت بر روی پوست نمی‌شود و تنها سوراخ‌های کوچکی بر روی پوست در اثر تزریق به وجود می‌آید که با گذشت زمان از بین می‌رود و با استفاده از داروهای تجویزی توسط پزشک، می‌توانید فرآیند ترمیم را سریع‌ تر کنید.

تاثیر پی آرپی در رشد و کاشت مو

پی آرپی موجب تقویت پوست سر شده و تاثیر بسزایی بر روی جوانسازی فولیکول‌ ها دارد، موجب بهبود فولیکول‌ های مو می‌شود و باعث رشد مو می‌شود و ریزش آن را متوقف می‌کند. همچنین در زمان کاشت مو استفاده از پی آرپی باعث می‌شود،کاشت راحت‌تر انجام گیرد و زخم‌های به‌وجود آمده در اثر کاشت مو سریع‌ تر بهبود پیدا کند.
روش استفاده از پی آرپی برای کاشت مو،  به‌ صورت تزریقی و یا به‌ صورت اسپری کردن بر روی محل مورد نظر می باشد.

تاثیر پی آر پی در رشد و کاشت مو

پی آرپی در زمان کاشت مو باعث می‌شود، میزان کلاژن سازی و الاستین ناحیه سر افزایش پیدا کند و این روند به بهبود سریع‌ تر زخم‌های ایجاد ایجادشده کمک کند.
امروزه از این روش برای درمان طاسی نیز استفاده می‌شود که تاثیر این روش به‌ طور کامل تایید نشده و تنها بر روی بعضی از افراد این روش نتیجه داده‌ است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه پی آر پی چقدر است؟

عوامل مختلف بر روی هزینه‌های پی آرپی تاثیرگذار می‌باشند.این عوامل عبارت‌اند از:

۱‌-نوع درمان

همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم پی آرپی برای نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هزینه درمانی هر کدام از نواحی با سایرین متفاوت بوده و نسبت‌به طول جلسه درمان و تعداد جلسات، هزینه درمانی به‌صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

۲-مکان درمان

امروزه  بعضی از سالن‌های آرایشی نیز این شیوه درمانی را برای مشتریان انجام می‌دهند، اما باید این‌موضوع را در نظر داشته باشید که این شیوه درمان بسیار حساس می‌باشد و در صورت کوچک‌ترین آسیبی به اعصاب شما، گاهی امکان جبران آن وجود ندارد.  هزینه‌ای که سالن‌های آرایشی دریافت می‌کنند به نسبت هزینه کلینیک‌های زیبایی کمتر بوده، اما از مهارت بالایی برخوردار نمی‌باشند.

۳-مکان کلینیک یا سالن آرایش

یکی از عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه دریافتی از مشتریان مکان کلینیک یا سالن آرایشی می‌باشد که هر کدام از این موارد بنا به جایگاهی که دارند، هزینه‌های متفاوتی باید پرداخت کنند و این هزینه برای مشتری نیز تاثیرگذار بوده و هر کدام از کلینیک‌های زیبایی، هزینه متفاوتی را دریافت می‌کنند.

هزینه پی آر پی چقدر است؟

۴-میزان سابقه و مهارت پزشک متخصص

هرچه پزشک انتخابی شما با سابقه و مهارت بیشتری باشد، امکان دارد هزینه دریافتی آن نیز بیشتر بوده و کار را به‌ صورت حرفه‌ ای‌ تر انجام دهد، در نتیجه میزان رضایتی که از این شیوه درمانی کسب می‌کنید، به نسبت بیشتر بوده و اثر ماندگارتری بر روی پوست و موی شما دارد.

۵-داروهای تکمیلی

در صورتی‌ که پزشک شما تشخیص دهد، برای کاهش التهاب نیاز به داروی خاصی دارید، میزان هزینه‌ای که برای این داروها پرداخت می‌کنید، بر روی برآورد هزینه نهایی تاثیر گذار است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x