کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

مهم ترین تاثیر پی آر پی در جوانسازی

با افزایش سن عارضه هایی بر روی پوست ایجاد می شود، همچنین ممکن است این عارضه ها در دوران نوجوانی و جوانی نیز بر روی پوست ایجاد شود، مشکلاتی نظیر چروک و انواع لکه از این قبیل می باشد. زمانی که آسیبی بر روی پوست ایجاد می شود، پلاکت ها در برابر این آسیب واکنش نشان داده و باعث انعقاد خون در ناحیه مورد نظر می شود، همچنین این مواد باعث ترمیم سلول‌های آسیب دیده می‌شود. 
پی آر پی چیست؟ پی آرپی پلاسمای غنی از پلاکت می باشد، که تاثیر بسزایی در انعقاد خون و همچنین ترمیم آسیب های سلولی دارد.
در واقع این ماده، تاثیر بسزایی در ترمیم آسیب های وارد شده به عضلات ورزشکاران دارد. همچنین امروزه ثابت شده است که استفاده از این ماده باعث افزایش جوانسازی و کاهش ریزش مو می شود و تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی پوست دارد.

مهمترین تاثیر پی آر پی در جوانسازی

در واقع، تزریق PRP به ناحیه مورد نظر، موجب تحریک کلاژن سازی در ناحیه شده و باعث می شود سلولهای جدید، جایگزین سلول های آسیب دیده پوست شده و ترمیم بافتی با سرعت بیشتری انجام بگیرد. قبل از اینکه در مورد فرایند تزریق PRP بر روی پوست و تاثیر آن بر جوانسازی صحبت کنیم بهتر است بدانید پی آر پی چیست.

پی آر پی می‌تواند بافت و انعطاف‌پذیری پوست را بهبود بخشد و آسیب‌های پوستی مانند جای زخم، جای جوش، چین‌وچروک‌ها و… را از بین ببرد. تزریق پی آر پی به پوست رشد سلول‌ها را تحریک کرده و از این طریق به جوانسازی آن کمک می‌کند.

پی آر پی چیست؟

درصورتیکه پزشک متخصص قصد درمان با پی آر پی را داشته باشد، ابتدا مقداری خون از بازوی فرد گرفته می‌شود و این خون در دستگاه های به نام سانتریفیوژ قرار داده می شود و طی فرآیندی که در این دستگاه انجام می‌شود، بخش های مختلف خون از یکدیگر جدا می شود و پلاسمای غنی از پلاکت تشکیل می شود، پلاکت ها تاثیر بسیار زیادی در بهبودی و ترمیم آسیب‌های بافتی دارد.
بعد از جداسازی اجزای خون، ماده تهیه شده به پوست ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود و این ماده زمانی که بر ناحیه مورد نظر تزریق شد، باعث فرآیندهای زیر می شود.

پی آر پی چیست؟

۱- تزریق PRP در ناحیه مورد نظر، موجب تحریک کلاژن سازی می شود و کلاژن سازی نقش بسزایی در ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده دارد.

۲- افزایش خونرسانی به ناحیه مورد نظر و همچنین افزایش تقسیم سلولی که تمامی این فرایند ها موجب جوانسازی پوست می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

جوانسازی پوست با پی آر پی

استفاده از پی آر پی برای جوانسازی پوست یا به طور مستقیم در ناحیه مورد نظر تزریق می شود یا همراه با روش های زیبایی دیگر از جمله میکرونیدلینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از میکرونیدلینگ صورت برای جای جوش و برای جوانسازی پوست و از بین بردن لکه های پوستی تاثیر بسزایی در زیبایی پوست دارد و در صورتی که همراه آن از پی آر پی استفاده شود، تاثیر آن دو چندان می‌شود.
زمانی که پی آر پی همراه با میکرونیدلینگ برای جوانسازی پوست انجام می شود مراحل آن به صورت زیر است.

۱- در میکرونیدلینگ، ابتدا توسط درمارولر ها منافذ ریزی بر روی ناحیه مورد نظر ایجاد می شود، مدت زمان این جلسه حدود ۳۰ دقیقه می باشد.

۲- در زمان انجام میکرونیدلینگ، از ناحیه بازو خون گرفته می شود تا توسط دستگاه سانتریفیوژ اجزای آن از هم جدا شود.

۳- پی آر پی تهیه شده روی نواحی مورد نظر ماساژ داده می شود و به دلیل ایجاد منافذ ریز بر روی پوست، جذب ماده پی آر پی توسط پوست افزایش پیدا می کند.

۴- در انتهای کار، پزشک مورد نظر برای کاهش التهاب و قرمزی پوست، از سرم یا بالم استفاده می‌کند که استفاده از این مواد باعث نرم شدن سطح پوست می شود.

موارد استفاده پی آر پی در جوانسازی

پی آر پی با تاثیر بر آسیب های زیر باعث جوان سازی پوست می شود.

۱- درمان آکنه

منافذ پوست ساختار تنفسی آن هستند و به دفع مواد زائد و از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و زمانی که این منافذ بسته می شود، باعث می شود بر روی پوست مشکلات شایع پوستی مانند آکنه ایجاد شود و به صورت بروز جوش های کوچکی بر روی صورت بروز کند. دستکاری صورت، باعث ایجاد اسکار های دائمی بر روی پوست می شود. تزریق PRP در ناحیه مورد نظر باعث می‌شود، سلول‌های جدید جایگزین سلول های مرده شود و همچنین افزایش کلاژن‌سازی باعث ترمیم آسیب های پوستی می شود.

۲- درمان لکه های پوستی

 با افزایش سن، میزان لکه های پوستی که به دلیل تغییرات هورمونی بدن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید بر روی پوست ایجاد می شود، باعث ایجاد نگرانی افراد می‌شود، تزریق پی آر پی به ناحیه مورد نظر، تاثیر به سزایی در از بین بردن این عارضه دارد.

موارد استفاده پی آر پی در جوانسازی

۳- درمان منافذ پوست

وجود منافذ بزرگ بر روی پوست باعث نازیبایی آن می شود، بنابراین افراد به دنبال راهکاری برای از بین بردن منافذ هستند. اندازه منافذ با افزایش گرما بزرگتر می شود، زیرا هوای گرم باعث می‌شود، مواد زائد بیشتری در پوست دفع شود و ترشح این مواد باعث افزایش اندازه منافذ می شود، در صورتی که تزریق پی آر پی، همراه میکرونیدلینگ بر روی پوست انجام شود، تاثیر بسزایی در کاهش میزان منافذ و درمان منافذ باز پوست دارد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۴- درمان چین و چروک صورت

با افزایش سن میزان چین و چروک صورت افزایش پیدا می کند و باعث می شود سن افراد زیادتر نشان داده شود، بنابراین می توان با تزریق پی آر پی به نواحی که دچار چین و چروک شده است، این چین و چروک ها را از بین برد. تزریق PRP به ناحیه مورد نظر، باعث ترمیم سلول‌های آسیب دیده و تولید کلاژن می شود و باعث می‌شود سلول‌های جدید جایگزین سلول های قبلی شود و تاثیر بسزایی در افزایش جوانسازی پوست دارد.

۵- درمان پف زیر چشم

 پف زیر چشم که یکی از دلایل آن افزایش چربی در این ناحیه می باشد، همچنین عدم رسیدن خون و مواد مغذی به این ناحیه، باعث افزایش پف ناحیه ای می شود، با تزریق PRP به ناحیه مورد نظر، خون و مواد مغذی به اندازه کافی به این ناحیه می رسد و همچنین پلاکت ها حاوی هورمون هایی هستند که تاثیر بسزایی در افزایش متابولیسم سلولی داشته و باعث بازسازی پوست می‌شود.
زمانی که PRP به این ناحیه تزریق می شود ، با افزایش کلاژن سازی، سلولهای جدید جایگزین سلول های قدیمی می‌شود، همچنین تاثیر بسزایی در کاهش چربی های زیر چشم دارد و باعث می شود پف زیر چشم به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند.

۶- درمان تیرگی پوست

فرایند بازسازی پوست هر یک ماه یکبار اتفاق می افتد که باعث می‌شود سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های آسیب دیده و مرده پوست شود، اما به دلیل تغییراتی که ممکن است با افزایش سن در بدن افراد ایجاد شود، این الگو دچار اختلال می‌شود و زمان طولانی تری، سلولهای جدید جایگزین سلول های قبلی می شود، تزریق PRP به این نواحی، باعث می‌شود سلول‌های مرده پوست از بین رفته و سلول‌های جدید، جایگزین این سلول ها شود و تاثیر بسزایی در از بین بردن تیرگی پوست دارد.

۷- افزایش رشد مو

 با افزایش سن، میزان ریزش موها افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود نواحی مختلف پوست سر دچار کاهش مو شده و باعث می شود، سن نسبت به سن واقعی بیشتر نشان داده شود، استفاده از PRP برای این نواحی، باعث افزایش ضخامت موها و همچنین پرپشتی آنها می‌شود و باعث می‌شود سن نسبت به سن واقعی، کمتر نشان داده شود. همچنین در صورتی که کاشت مو در ناحیه مورد نظر انجام شده باشد، با تزریق پی آر پی به آن ناحیه، باعث می شوند، روند ترمیم سلول های آسیب دیده با سرعت بیشتری انجام شود و از ایجاد اسکار بر روی ناحیه مورد نظر جلوگیری می کند.

توصیه های قبل، حین و بعد از تزریق PRP

برای انجام PRP  پزشک مورد نظر توصیه‌هایی به مراجعه کنندگان دارد، که با رعایت این توصیه ها نتایج درمانی بهتری حاصل می شود.

توصیه های قبل از انجام تزریق پی آر پی

۱- ممکن است استفاده از بی حس کننده ها باعث ایجاد سرگیجه در افراد شود، بنابراین قبل از تزریق پی آر پی، باید فرد رژیم غذایی سالمی داشته باشد و از خوردن قهوه دوری کند.

۲- پوست ناحیه مورد نظر باید کاملا پاکسازی شود و عاری از هر گونه مواد آرایشی باشد.

توصیه های قبل، حین و بعد از تزریق PRP

۳- چنانچه داروی خاصی مصرف می کنید، باید این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

۴- از مصرف محصولاتی که حاوی رتینول هستند به مدت یک روز قبل از تزریق خودداری شود.

۵- قبل از تزریق پی آر پی از قرارگرفتن در معرض مستقیم نور خورشید، خودداری شود.

۶- به مدت یک هفته قبل از تزریق پی آر پی از ویتامین ها و یا داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.

۷- دو روز پیش از درمان، مقدار زیادی آب بنوشید تا باعث شود، پوست شما هیدرات شده و رطوبت رسانی به طور کامل انجام شود.

حین درمان پی آر پی

تزریق این ماده بر روی ناحیه مورد نظر، باعث ایحاد کمی درد، در ناحیه مورد نظر می شود، برای کاهش درد، از بی حس کننده های موضعی استفاده می شود تا درد کمتری، فرد احساس کند.

توصیه های بعد از تزریق پی آر پی

۱- چنانچه پزشک مورد نظر، دارویی برای شما تجویز کرده است آن را به طور منظم و سر موقع مصرف کنید.

۲- آب فراوان بنوشید تا باعث افزایش رطوبت پوست شود.

۳- به مدت دو هفته بعد از تزریق پی آر پی از مصرف داروهای ضد التهاب خودداری شود.

۴- به مدت یک هفته بعد از تزریق پی آر پی، از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و ایبوپروفن خودداری شود.

۵- بلافاصله بعد از تزریق PRP برای کاهش التهاب نمی توان از کمپرس سرد استفاده کرد. بهتر است ۳ روز بعد از تزریق  PRP از کمپرس سرد استفاده شود.

۶- چند روز بعد از تزریق PRP از رفتن به حمام و استخر و سونا خودداری شود.

۷- به مدت یک هفته بعد از تزریق پی آر پی، از نوشیدن الکل، کافئین و استعمال دخانیات خودداری شود.

چه کسانی نباید پی آر پی دریافت کنند؟

با اینکه پی آر پی از خون خود فرد تهیه می شود، اما ممکن است باعث ایجاد عوارضی بر روی پوست شود، برای کاهش میزان عوارض و پاسخ های آلرژیک، پزشک، سلامت عمومی شما به خوبی بررسی می کند و در صورتی که استفاده از این روش باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیری برای فرد نشود، استفاده از این روش را توصیه می‌کند. تزریق PRP تقریباً برای جوانسازی پوست اکثر افراد قابل استفاده می باشد، اما ممکن است بعضی از افراد به دلایل شرایطی که دارند، نتوانند از این روش استفاده کنند. این افراد عبارتند از:

۱- خانم هایی که در زمان شیردهی و بارداری هستند، بهتر است از این روش استفاده نکنند.

۲- افرادی که قرص راکوتان مصرف می کنند و یا اینکه به تازگی دوره درمانشان تمام شده است، بهتر است از انجام این روش با خودداری کنند.

چه کسانی نباید پی آر پی دریافت کنند؟

۳- افرادی که بر روی ناحیه موردنظر، جوش فعال دارند.

۴- افرادی که مشکلات ژنتیکی پوست دارند.

۵- افرادی که بر روی ناحیه مورد نظر دچار اگزما شده اند.

۶- چنانچه برروی ناحیه مورد نظر زخم و یا خراشیدگی وجود دارد، بهتر است تا بهبودی کامل از این روش استفاده نشود.

۷- افرادی که پوستشان دچار آفتاب سوختگی شده باشد.

۸- کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند و نمی‌توانند از مصرف این داروها خودداری کنند.

۹- افرادی که به استعمال دخانیات اعتیاد دارند.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مزایای PRP نسبت به روش های دیگر

۱- به دلیل اینکه  PRP از خون خود فرد استفاده می شود، بنابراین میزان سازگاری آن با پوست بیشتر است.

۲- این روش به صورت غیر تهاجمی انجام می شود، و میزان عوارض آن بسیار کم می باشد.

مزایای PRP نسبت به روش های دیگر

۳- استفاده از این شیوه درمانی باعث تاثیرات طولانی مدت بر روی پوست می شود.

۴-احتمال ایجاد عفونت و انتقال بیماری در این روش وجود ندارد.

۵- برای انجام این شیوه درمانی از کیت های مخصوص استفاده می کنند بنابراین به صورت کاملا استریل و بهداشتی می باشد.

۶- هزینه جوانسازی با پی آر پی نسبت به جراحی های زیبایی کمتر می باشد.

۷- استفاده از این شیوه درمانی محدودیت سنی ندارد و برای همه پوست ها قابل استفاده می باشد.

۸- میزان دردی که متوجه فرد می شود، در این روش بسیار کم می باشد.

۹- تزریق PRP در نواحی مختلف بدن قابل انجام است.

۱۰- دوره نقاهت ندارد و فرد می تواند بعد از تزریق به کارهای روزمره بپردازد.

عوارض احتمالی PRP در جوانسازی

 به دلیل اینکه پی آر پی از پلاکت های خود فرد تهیه می شود، بنابراین میزان عوارض آن بسیار کم می باشد.

۱- ممکن است بعد از تزریق، کبودی، تورم و قرمزی بر روی ناحیه مورد نظر ایجاد شود و این عوارض نیز در مدت زمان کوتاه، کاملا از بین می رود و هیچ اثری از آن بر روی پوست باقی نمی ماند.

۲- در صورتی که این روش درمانی به همراه سایر روش ها استفاده شود، ممکن است باعث ایجاد احساس گرما، سفتی و خارش پوست در ناحیه تحت درمان شود، این عارضه نیز دو روز بعد از تزریق از بین می رود.

عوارض احتمالی PRP در جوانسازی

۳- درصورتیکه پی آر پی برای کاهش ریزش مو استفاده شود، ممکن است باعث آسیب به رگ های خونی در پوست سر شود.

۴- ممکن است عفونت در بعضی از افراد ایجاد شود.

۵- به دلیل استفاده از بیحسی موضعی، ممکن است فرد بعد از تزریق دچار درد عضلانی، گیجی و یا مشکلات کنترل ادرار شود.

در صورتی که مراقبت های لازم بعد از تزریق پی آر پی به خوبی مراعات شود، احتمال بروز این عوارض به صفر می رسد.

هزینه تزریق پی آر پی چقدر است؟

به دلیل اینکه انجام درمان های زیبایی به صورت خصوصی می باشد و بیمه هیچ هزینه ای در این زمینه تقبل نمی کند، بنابراین هزینه روش های درمانی برای فرد بسیار مهم می باشد.
عوامل مختلفی بر روی هزینه تزریق PRP تاثیر گذار می باشد که از این عوامل می توان:

۱- مکان کلینیک زیبایی

کلینیک های زیبایی، دارای موقعیت های جغرافیایی متفاوتی هستند و با توجه به اینکه هر کلینیک با توجه به مکان آن، هزینه های مختلفی را در بر دارد، هرچه کلینیک از موقعیت بهتری برخوردار باشد، میزان هزینه بیشتری را باید پرداخت کند که این موضوع بر روی هزینه های دریافتی برای انجام تزریق نیز تاثیرگذار می‌باشد.
چه بسا کلینیک های زیبایی واقع در یک شهر که به دلیل تفاوت در موقعیت، هزینه های متفاوتی برای انجام تزریق PRP دریافت می‌کنند و همچنین قیمت ها در شهرهای مختلف نیز متفاوت می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۲- میزان خدمات ارائه شده

کلینیک ها دارای خدمات متفاوتی هستند و همچنین وسایلی که برای تزریق PRP مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیز متفاوت می باشد هرچه کلینیک مورد نظر دارای تجهیزات پیشرفته تری باشد وسایل آن بهداشتی و استریل باشد، میزان هزینه دریافتی نیز بیشتر است.

هزینه تزریق پی آر پی چقدر است؟

۳- میزان سابقه و مهارت پزشک مورد نظر

 برای انجام تزریق برای تزریق پی آر پی به پوست انتخاب یک پزشک حرفه ای و با تجربه بسیار با اهمیت می باشد، زیرا در صورتی که پزشک که از مهارت کافی برخوردار نباشد، ممکن است باعث ایجاد آسیب به رگ های عصبی شود و این عارضه به مدت دائمی بر روی پوست باقی بماند. هرچه پزشک مورد نظر از مهارت بیشتری برخوردار باشد، امکان دارد هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا کند.

۴- ناحیه تحت درمان

 گفتیم که پی آر پی برای نواحی مختلف بدن قابل استفاده می باشد، بنابراین نسبت به ناحیه تحت درمان ممکن است میزان تزریق پی آر پی متفاوت باشد، هرچه تزریق پی آر پی در ناحیه مورد نظر بیشتر باشد و آن ناحیه دارای گستردگی بیشتری باشد به دلیل اینکه وقت و زمان بیشتری برای انجام تزریق نیاز می باشد، میزان هزینه دریافتی نیز افزایش می یابد.

۵- تعداد جلسات درمانی

 برای انجام تزریق PRP با توجه به میزان آسیب پوستی ممکن است تعداد جلسات درمانی نیز متفاوت باشد، هر چه میزان جلسات درمانی افزایش یابد، میزان هزینه دریافتی نیز افزایش پیدا می کند.

گاهی مراکز نامعتبر با پیشنهاد قیمت‌های پایین‌تر برای تزریق PRP باعث می شوند، بعضی از افراد تزریق PRP را در این مراکز انجام بدهند، اما باید این موضوع را بدانید که در این مراکز استفاده از مواد و تجهیزات، با کیفیت پایین می باشد و ممکن است عوارض جانبی برای فرد زیاد شود و همچنین احتمال آسیب های بافتی، آسیب های عصبی و عفونت در ناحیه تحت درمان افزایش پیدا کند.

آیا تزریق PRP دردناک می باشد؟

ممکن است تا چند روز بعد از انجام تزریق PRP کمی درد در ناحیه مورد نظر احساس شود، اما میزان این درد به مرور زمان کاهش پیدا کرده و در نهایت کاملاً رفع می شود.

آیا تزریق PRP دردناک می باشد؟

اما در زمان تزریق پی آر پی برای اینکه فرد نگرانی کمتری داشته باشد، بسیاری از پزشکان توصیه می کنند، قبل از تزریق، افراد قرص های آرامبخش مصرف کنند تا بدون نگرانی این شیوه درمانی را انجام دهند، همچنین برای کاهش درد، هنگام تزریق از بی حس کننده های موضعی، استفاده می‌شود که اکثر این بی حس کننده ها، لیدوکائین می باشد که باعث کاهش قابل توجهی در میزان درد می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا می توان از پی آر پی همراه سایر روش های درمانی استفاده کرد؟

به دلیل اینکه PRP باعث افزایش تکثیر سلولی می‌شود همچنین میزان کلاژن را در ناحیه مورد نظر افزایش می دهد، بنابراین هم می تواند به تنهایی برای جوانسازی پوست استفاده شود، هم به همراه سایر روش های درمانی قابل استفاده می باشد. استفاده از تزریق پی آر پی با روش های زیر ممکن می باشد.

۱- تزریق پی آر پی بعد از لیزر درمانی

چنانچه برای افزایش جوانسازی پوست از لیزر استفاده کرده اید، می توانید بعد از انجام لیزر از PRP استفاده کرده تا باعث سریعتر شدن روند بهبودی شود و تاثیر بسزایی در افزایش جوانسازی ناحیه مورد نظر داشته باشد.

۲- تزریق PRP به همراه کاشت مو

 زمانی که افراد کاشت مو انجام می دهند ممکن است میزان رشد موها کم باشد، با تزریق PRP به ناحیه مورد نظر، رشد موها تحریک می شود و باعث افزایش تراکم در ناحیه کاشت می شود، همچنین از ایجاد زخم و اسکار بر روی ناحیه مورد نظر جلوگیری می کند.

آیا می توان از پی آر پی همراه سایر روش های درمانی استفاده کرد؟

۳- تزریق پی آر پی به همراه میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ تاثیر بسزایی در افزایش جوانسازی پوست دارد و در صورتی که به همراه آن تزریق PRP صورت بگیرد، باعث می شود این روش درمانی تاثیر دو چندان بر روی پوست داشته باشد.
در واقع میکرونیدلینگ باعث ایجاد سوراخ هایی بر روی پوست می شود و جذب PRP توسط پوست افزایش پیدا می کند و باعث می شود جوانسازی پوست با سرعت بیشتری انجام شود.

۴- تزریق PRP به همراه سابسیژن

سابسیژن با تخریب سلولهای ناحیه مورد نظر، باعث تحریک رشد سلول‌ها می‌شود و همچنین استفاده از تزریق PRP به همراه این روش باعث می شود بافت های تخریب شده سریع تر جایگزین پیدا کنند و سلول های جدید جایگزین سلول های قبلی شود و عملکرد این روش درمانی افزوده شود.

۵- تزریق PRP به همراه ترانسفر چربی

بعضی از افراد برای جوانسازی پوست از ترانسفر چربی استفاده می کنند، در صورتی که ترانسفر چربی با PRP مخلوط شود، تاثیر آن بر روی جوانسازی پوست، تاچند برابر افزایش پیدا می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x