کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

بهترین روش پاک کردن تاتو و خالکوبی

تاتو طرح هایی است که به صورت دائمی بر روی پوست ایجاد می‌شود و این تتو ها با استفاده از سوزن های مخصوص به لایه درم پوست وارد می شود و ماندگاری این طرح ها تا چند سال ادامه دارد، امروزه افراد زیادی از روش تتو و خالکوبی برای زیباسازی پوست استفاده می‌کنند که تاتو در نواحی مختلف بدن انجام می گیرد، اما گاهی بعضی افراد از نتایج تاتو و خالکوبی رضایت ندارند و یا اینکه زود از خالکوبی خسته می شوند، به همین دلیل به دنبال راهکاری برای پاک کردن آن از روی سطح پوست هستند، راهکارهای مختلفی برای از بین بردن و پاک کردن تاتو وجود دارد، که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- پاک کردن تاتو با لیزر

یکی از روش‌های غیرتهاجمی که باعث از بین بردن تاتو می‌شود، لیزر می باشد که اشعه های لیزر، باعث شکسته شدن رنگدانه های زیر پوست شده، بدون اینکه به سلول های اطراف آن آسیب برساند، در استفاده از لیزر ابتدا پوست شما به خوبی بررسی می شود و اطلاعات لازم در مورد سابقه پزشکی باید به پزشک ارائه دهید، سپس ناحیه درمانی با استفاده از ژل های مخصوص بی حس شده و با توجه به رنگ تاتو، از لیزر مخصوص استفاده می شود. از لیزر های مورد استفاده برای از بین بردن تاتو، لیزر کیوسوئیچ می باشد که این لیزر عوارض کمی را ایجاد کرده و یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن تاتو و خالکوبی می باشد، زیرا در این روش لیزر در مدت زمان کوتاهی به پوست تابانده می شود و باعث شکسته شدن رنگ تاتو به ذرات کوچکتر می شود، برای حذف این رنگ ها نیاز به چند جلسه درمانی می باشد، تا تاتو کامل پاک شود.

۲- جراحی خالکوبی

این روش به صورت تهاجمی انجام می گیرد، اول ناحیه درمانی توسط جراحی برداشته شده و سپس پوست بخیه زده می‌شود، این روش درمانی نیاز به مهارت بالای پزشکی متخصص دارد و همچنین اندازه تاتو در انجام این عمل جراحی تاثیر گذار است، به دلیل تهاجمی بودن این عمل، عوارض زیادی ممکن است برای فرد به وجود آید، در صورتی که مراقبت های لازم انجام نگیرد، دوره نقاهت آن طولانی باشد.

بهترین روش پاک کردن تاتو و خالکوبی

۳- درم آبریژن

در این روش درمانی ناحیه درمان تراشیده می شود که ممکن است باعث ایجاد عوارضی زیادی برای فرد شود.
از این موارد می‌توان بیماری هایپر پیگمانتاسیون و ایجاد لکه های تیره بر روی پوست را نام برد، همچنین امکان دارد ناحیه درمانی دچار عفونت های شدید شود و تاتو به صورت کامل پاکسازی نشود‌. افرادی که دارای پوست حساس می باشند و یا به بیماری پوستی اگزما مبتلا هستند، بهتر است از این روش درمانی استفاده نکنند، افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند، ممکن است دچار خونریزی و کبودی و تغییر رنگ پوست در ناحیه درمانی شوند و بهتر است این افراد نیز از این شیوه درمانی استفاده نکنند. استفاده از این شیوه درمانی معمولاً طی یک جلسه، باعث رفع رنگ تاتو می‌شود و مدت زمانی که برای انجام لیزر نیاز می باشد، بستگی به اندازه و رنگ تاتو دارد و هر چه میزان رنگ های به کار برده در تاتو بیشتر باشد، ممکن است هرجلسه درمانی به چند ساعت زمان نیاز داشته باشد.

چرا پاک کردن تاتو با لیزر؟

یکی از بهترین روش ها برای حذف تاتو و خالکوبی لیزر می باشد، زیرا لیزر باعث تجزیه رنگدانه های پوست به وسیله اشعه هایی با طول موج مختلف که بر ناحیه درمانی تابانده می شود، بر روی این تاتو ها تاثیر گذار می باشد. چنانچه برای تاتو از رنگ سیاه استفاده شده باشد، اشعه‌های لیزر باعث جذب تمامی این رنگدانه ها خواهد شد، به همین دلیل حذف رنگ سیاه از پوست نسبت به رنگ‌های دیگر راحت تر می باشد و برای حذف رنگ های دیگر لیزر هایی که با طول موج ها بیشتر تابانده می شود، می‌توان این رنگ ها را از بین برد که انتخاب نوع لیزر، توسط پزشک متخصص انجام می شود و با توجه به نوع پوست و رنگ آن از لیزر مخصوص استفاده می شود. برای لیزر درمانی، از عینک برای محافظت چشم استفاده می شود.

چرا پاک کردن تاتو با لیزر؟
تعداد جلسات درمانی حذف تاتو بستگی به میزان رنگ ها و اندازه آن دارد، هم‌چنین هرچه عمق نفوذ رنگدانه های خالکوبی در پوست بیشتر باشد نیاز به جلسات درمانی بیشتری دارد و با توجه به گستردگی طراحی تاتو شده پالس های صادر شده نیز متفاوت می باشد، هر چه ناحیه درمانی کوچکتر باشد پالس های کمتری، احتیاج می باشد و با گسترده شدن تتو ها پالس های بیشتری نیاز است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ

یکی از بهترین راه های پاک کردن تاتو، لیزر کیوسوئیچ می باشد که تاثیر بسیاری در حذف تاتوی ابرو دارد، هرچه تتوهای به کار برده بر روی بدن، قدیمی تر باشد نسبت به تاتو های جدید راحت تر پاک خواهد شد و پاک کردن تاتو هایی که گستره بیشتری از پوست را پوشش داده باشد، نیاز به زمان بیشتری برای حذف آن ها می باشد، همچنین هزینه آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

پاک کردن تاتو با لیزر کیوسوئیچ
لیزر کیوسوئیچ دارای اشعه های پرقدرت می باشد، که باعث گرم شدن ناحیه درمان نخواهد شد، بنابراین کمترین آسیب به بافت های اطراف می‌رسد و رنگدانه های به کار برده بر روی پوست را به طور مستقیم هدف قرار می دهد. لیزر کیوسوئیچ با سرعت بالا و میزان عوارض کم، باعث رفع تاتو خواهد شد، طول موج های به کار برده در این لیزر متفاوت می باشد، به همین دلیل باعث هدف قرار دادن رنگ های مختلف تاتو می شود، به دلیل اینکه رنگ های مانند صورتی نارنجی و قهوه ای در ناحیه ی سطحی از پوست قرار دارند، بنابراین پاک کردن آنها با استفاده از لیزر کیوسوئیچ راحت تر می باشد، اما رنگ های تیره در عمق بیشتری از پوست نفوذ کرده و نیاز به طول موج های بیشتری خواهند داشت.

انواع لیزر کیوسوئیچ

لیزر کیوسوئیچ شامل لیزر های زیر می باشد.

۱- لیزر ان دی یاگ

اشعه های به کار برده در این لیزر دارای دو طول موج متفاوت می باشد که طول موج های کوتاه تر آن ۵۳۲ نانومتر می باشد و برای از بین بردن رنگ های گرم مانند صورتی، زرد، نارنجی، قهوه ای و سفید می باشد و برای از بین بردن رنگ های تیره تر مانند رنگ مشکی و بنفش و آبی از طول موج های بالاتری به اندازه ۱۰۶۴ نانومتر استفاده می کند.

۲- لیزر Rubuy

لیزر Rubuy تاثیر بسزایی در از بین بردن رنگ های مقاوم دارد و بیشتر برای رنگ هایی مانند رنگ سبز و فیروزه ای از این لیزر استفاده می شود، طول موج به کار برده در این لیزر ۶۹۴ نانومتر می باشد.

انواع لیزر کیوسوئیچ

۳- لیزر الکساندرایت

زمانی که لیزر ان دی یاگ برای پاک کردن تاتو مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است بعضی رنگ های تیره نسبت به این لیزر مقاومت نشان دهند و پاک نشوند، بنابراین از اشعه های لیزر الکساندرایت که طول موج آن ۷۵۵ نانومتر می باشد، برای از بین بردن این رنگ ها استفاده می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

موثرترین راه پاک کردن تاتو

از موثرترین راه ها برای پاک کردن تاتو، روش لیزر می باشد که این روش باعث حذف کامل خالکوبی و تتو می شود و با استفاده از لیزر رنگدانه های موجود در تاتو شکسته شده و سپس از طریق پوست دفع می شود، اما باید این نکته را مد نظر داشته باشید با این که تاتو روش موثری برای حذف تاتو می باشد، اما ممکن است در بعضی از نواحی بدن نتوان از لیزر استفاده کرده و به همین منظور برخی از افراد از روش های پاک کردن تاتو در خانه نیز استفاده کنند، یکی از این درمان ها که باعث لایه برداری پوست می شود، نمک است که ممکن است باعث ایجاد زخم شود، بعضی از افراد از دستگاه های درم آبریژن خانگی برای حذف تاتو ها استفاده می کنند، و در صورتی که این دستگاه ها به خوبی مورد استفاده قرار نگیرد، باعث ایجاد زخم می شود، بنابراین انتخاب موثر ترین راه برای حذف تاتو، توسط پزشک متخصص و با توجه به نوع تاتو و پوست افراد انتخاب می شود.

موثرترین راه پاک کردن تاتو

آیا پاک کردن تاتو با لیدوکائین موثر است؟

گاهی بعضی از سالن های آرایشی و افراد غیرحرفه‌ای از لیدوکائین برای از بین بردن جوهر تاتو استفاده می‌کنند، لیدوکائین ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شود، اما اصولاً لیدوکائین  برای بی حسی استفاده می شود، تا درد کمتری در هنگام لیزر، متوجه فرد شود اما چنانچه از لیدوکائین برای حذف تاتو استفاده شود، ممکن است عوارض زیادی برای فرد ایجاد شود و در واقع این روش غیر استاندارد بوده و صدمات زیادی بر روی پوست ایجاد کرده و ممکن است باعث پخش شدن جوهر تاتو و سخت تر کردن کار شود، گاهی افراد تاتو کار و برای طراحی تاتو، در صورتی که اشتباهی به وجود آید، برای پاک کردن خطوط اشتباه از لیدوکائین استفاده می کنند.

آیا پاک کردن تاتو با لیدوکائین موثر است؟
حتی پاک کردن اشتباه با استفاده از لیدوکائین، در صورتی که توسط افراد غیرحرفه ای انجام شود، ممکن است باعث شود طرح تاتو به خوبی اجرا نشود و موجب ترکیب رنگ ها شود، بنابراین بهتر است برای پاک کردن تاتو از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید زیرا پاک کردن تاتو با لیدوکائین توسط اکثر کلینیک ها ممنوع می باشد.

سریع ترین و مطمئن ترین روش پاک کردن تاتو چیست؟

روش های زیادی برای از بین بردن تاتو وجود دارد اما بهترین روش لیزر می باشد، که در کوتاهترین زمان انجام می شود و میزان عوارض آن نسبت به سایر روش های درمانی کمتر می باشد.
لیزر درمانی نسبت به سایر روش ها، سریع تر انجام می گیرد و ممکن است درد کمتری در هنگام لیزر متوجه فرد شود و با توجه به اینکه ناحیه گسترده را تحت درمان قرار می‌دهد، تعداد جلسات درمانی کمتری برای رفع تاتو مورد نیاز می باشد، همچنین استفاده از لیزر باعث حذف رنگ های مختلف می‌شود از موثرترین روش ها، کیوسوئیچ می باشد که بدون ایجاد حرارت در ناحیه درمانی، باعث پاک کردن تاتو می شود، اما برای استفاده از این نوع لیزر نیز نیاز به جلسات مختلف درمانی می باشد، تا رنگ تاتو ها به صورت کامل پاک شود و ممکن است این تعداد جلسات از ۵ تا ۲۰جلسه متغیر باشد و به دلیل اینکه پوست افراد و تاتوی آنها متفاوت است.

سریع ترین و مطمئن ترین روش پاک کردن تاتو چیست؟
تعداد جلسات ثابتی برای پاک کردن تاتو در نظر گرفته نمی شود وبهتر است فاصله بین جلسات درمانی بیشتر باشد تا پوست، فرصت برای ترمیم داشته باشد و پاک کردن تاتو ها راحت تر صورت گیرد و درد کمتری متوجه فرد شود، اما به طور معمول فاصله بین جلسات حدود دو ماه و نیم می باشد.

تعداد جلسات پاک کردن تاتو با لیزر چه عواملی بستگی دارد؟

تعداد جلساتی که برای پاک کردن تاتو با لیزر نیاز می باشد، ثابت نیست و با توجه به عوامل زیر متغیر است.

۱- وسعت ناحیه درمانی

هرچه وسعت ناحیه ای که بر روی آن تاتو انجام گرفته است، بیشتر باشد، نیاز به زمان بیشتری برای پاک کردن تاتو می باشد، بنابراین ممکن است تعداد جلسات درمانی افزایش پیدا کند.

۲- نوع رنگ تاتو

رنگ هایی که برای تاتو استفاده می شود دارای کیفیت های مختلفی می باشد، همچنین نوع رنگ های تیره و روشن  بر تعداد جلسات درمانی تاثیر گذار می باشد، هر چه رنگ هایی به کار برده برای تاتو از کیفیت بالاتری برخوردار باشد و رنگ آنها به صورت رنگ های آبی تیره و فیروزه ای باشد، نیاز به تعداد جلسات درمانی بیشتری می باشد.

تعداد جلسات پاک کردن تاتو با لیزر چه عواملی بستگی دارد؟

۳- تعداد رنگ های بکار برده

هرچه تعداد رنگ های به کار برده در تاتو بیشتر باشد، نیاز به جلسات بیشتری برای پاک کردن تاتو می باشد.

۴- جنس پوست

عملکرد لیزر بر روی پوست های مختلف متغیر می باشد، گاهی لیزر بر روی بعضی پوست‌ها بهتر جواب می‌دهد و باعث حذف تاتو در زمان کمتری می شود و گاهی برای بعضی از پوست ها نیاز به زمان بیشتری برای حذف تاتو می باشد، غالباً افرادی که پوست روشن دارند، از لیزر درمانی نتایج بهتری دریافت می کنند.

 نکات مراقبتی  قبل و بعد از پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر

مراقبت های قبل از انجام لیزر

۱- از قرار گرفتن به مدت طولانی در برابر نور خورشید و برنزه کردن پوست به مدت دو هفته قبل از انجام لیزر خودداری شود، زیرا این موارد باعث کاهش تاثیرات لیزر درمانی و افزایش عوارض پس از درمان خواهد شد.

۲- قبل از انجام لیزر نباید هیچگونه آلودگی و مواد آرایشی بر سطح پوست باشد، بنابراین پوست را کاملاً از هر نوع لوسیون و مواد آرایشی پاکسازی کنید.

۳- از مصرف داروهایی که باعث حساسیت به نور می شود، به مدت ۶ ماه قبل از لیزر درمانی خودداری شود، از این داروها می توان ایزوترتینوئین را نام برد.

 نکات مراقبتی  قبل و بعد از پاک کردن تاتو و خالکوبی با لیزر

۴- از انجام اپیلاسیون و استفاده از موم به مدت دو هفته قبل از لیزر درمانی خودداری شود، زیرا باعث افزایش حساسیت پوست در هنگام درمان با لیزر می شود، اما شیو کردن برای حذف موهای زائد، قبل از لیزر مجاز می باشد.

۵- استفاده از لیزر پاک کردن تاتو در زمان بارداری مجاز نمی باشد.

۶- در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید یا داروی خاصی مصرف می کنید، حتماً این موارد را به پزشک اطلاع دهید، زیرا ممکن است بعضی از این موارد در نتایج درمان تاثیر گذار باشد و عوارض زیادی برای فرد ایجاد شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت های بعد از لیزر

۱- ممکن است بعد از لیزر درمانی، ناحیه درمانی دچار تورم، قرمزی و خونریزی مختصری شود که این موارد به صورت طبیعی می باشد، اما می توانید برای کاهش این موارد از کمپرس سرد یا قرص استامینوفن استفاده کنید.

۲- به مدت یک هفته بعد از لیزر درمانی به طور کامل از پوست مراقبت شود، تا از ایجاد آسیب دیدگی بر روی آن جلوگیری شود.

۳- تمیز کردن ناحیه درمان تاثیر بسزایی در روند بهبودی آن دارد، بنابراین به صورت روزانه دوش بگیرید و سپس با حوله ای نرم به آرامی آن را خشک کنید.

۴- برای تسریع بهبودی از وازلین استفاده کنید، مرطوب نگه داشته شدن زخم ها، باعث تسریع روند بهبودی می شود، اما از دستکاری دلمه های ایجاد شده خودداری کنید، بعد استعمال وازلین ناحیه درمانی را با یک گاز استریل بپوشانید.

۵- ممکن است به دلیل حساسیت، پوست افراد بعد از انجام لیزر درمانی دچار تاول شود که این مورد برای افراد بسیار کمی ایجاد خواهد شد، بنابراین از دستکاری تاول ها خودداری کنید و در صورتی که تاول ترکیده با استفاده از پماد مخصوص آن را پوشش دهید تا زخم های ایجاد شده سریعتر بهبود یابد.

۶- به مدت یک هفته بعد از لیزر درمانی از انجام فعالیت های ورزشی سنگین که باعث تعریق می شود، خودداری شود زیرا تعریق باعث کاهش روند بهبودی می شود.

۷- به مدت یک هفته بعد از لیزر درمانی از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب دوری کنید و در صورت لزوم ناحیه درمانی را با پماد اکسید روی و کرم ضدآفتاب پوشش دهید.

آیا پاک کردن تاتو با لیزر دردناک است؟

ممکن است لیزر درمانی باعث ایجاد درد شود، اما  در صورتی که زخم هایی بر روی پوست ایجاد شود ممکن است این درد بعد از لیزر درمانی نیز ادامه داشته باشد، با توجه به نظر افرادی که با استفاده از لیزر تاتو را پاک کرده‌اند، درد پاک کردن آن با درد زدن تاتو برابر می باشد، اما میزان این درد با توجه به نوع پوست افراد و تاتو های به کار برده در آن متفاوت می باشد، گاهی رنگ به کار برده، رنگ مشکی می باشد که پاک کردن آن از سطح پوست راحت تر بوده و زمان کمتری برای پاک کردن آن نیاز می باشد، بنابراین درد کمتری در هنگام لیزر درمانی متوجه فرد می‌شود.

آیا پاک کردن تاتو با لیزر دردناک است؟
اما چنانچه رنگ های به کار برده در تاتو نسبت به لیزر مقاومت نشان دهند، درد بیشتری متوجه فرد می‌شود، گاهی پزشکان برای کاهش درد از روش هایی استفاده می‌کنند که از این روش ها می توان کرم های بی حس کننده و محلول لیدوکائین را نام برد، همچنین استفاده از دستگاه های هوای سرد، تاثیر زیادی در کاهش درد دارد برای کاهش درد بعد از لیزر درمانی می توان از کمپرس سرد استفاده کرد.

آیا لیزر های کیوسوییچ عوارض دارند؟

با این که لیزر کیوسوییچ دارای عوارضی بسیار کمی باشد، اما ممکن است بعضی از افراد، بعد از انجام لیزر، دچار عوارضی شوند که از این عوارض می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- در صورتی که مراقبت های لازم از پوست به خوبی انجام نگیرد و در هنگام خروج از منزل از ضد آفتاب مناسب استفاده نشود، امکان ایجاد کک و مک هایی بر روی پوست وجود دارد.

۲- در صورتی که لیزر درمانی، توسط پزشکان با مهارت انجام نگیرد، ممکن است طول موج های به کار برده در آن متناسب با پوست فرد نباشد و باعث ایجاد آسیب هایی بر سطح پوست شود، بنابراین در انتخاب پزشک متخصص دقت و حساسیت زیادی به خرج دهید.

۳- امکان دارد بعد از انجام لیزر درمانی ناحیه درمان دچار تورم و قرمزی شود، که این عارضه به صورت موقتی می باشد و بعد از مدت زمان کوتاهی برطرف می شود، در این زمینه نیز مهارت پزشک متخصص تاثیر بسزایی در کاهش عوارض دارد.

آیا لیزر های کیوسوییچ عوارض دارند؟

۴- ممکن است لکه های قهوه ای و قرمز رنگ بعد از انجام لیزر درمانی بر روی پوست ایجاد شود که این لکه ها بعد از مدتی از بین می رود، اما در صورتی که مراقبت‌های لازم به خوبی انجام نگیرد ممکن است باعث ایجاد زخم و عفونت شود، بنابراین مراقبت هایی که توسط پزشک توصیه شده را مرتب انجام دهید و از قرار گرفتن در نور آفتاب اجتناب کنید.

تمامی عوارض ذکر شده، بستگی به مهارت پزشک و نوع پوست افراد دارد و ممکن است بعضی از افراد بعد از لیزر درمانی هیچگونه عارضه ای متوجه آنها نشود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

هزینه لیزر تاتو چقدر است؟

لیزر تاتو قیمت ثابت و مشخصی ندارد و با توجه به عواملی از قبیل رنگ و نوع پوست افراد و سن خالکوبی، وسعت ناحیه درمانی، هزینه لیزر متغیر می باشد، به طوری که هر چه سن خالکوبی کمتر باشد و رنگ های به کار برده در آن به رنگ مشکی باشد، نیاز به زمان کمتری برای لیزر تاتو می باشد.

هزینه لیزر تاتو چقدر است؟
بنابراین هزینه لیزر نیز کاهش پیدا می‌کند، اما با افزایش تعداد رنگ های به کار برده و وسعت ناحیه درمانی و همچنین نوع دستگاه لیزر، میزان هزینه لیزر تاتو نیز افزایش پیدا می‌کند و بر همین اساس پزشکان هزینه ثابتی برای لیزر تاتو در نظر نمی گیرند و این هزینه را بر اساس تعداد جلسات درمانی و وسعت محل تاتو تعیین می کنند، هر چه رنگ های به کار برده در طراحی تاتو با کیفیت بالاتری داشته باشد، از لیزرهای پرقدرت تری برای پاک کردن آنها استفاده می شود و در نتیجه هزینه لیزر نیز افزایش پیدا می کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x