کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

کرایوتراپی زگیل تناسلی چیست؟

کرایوتراپی یکی از روش های درمانی برای از بین بردن زگیل تناسلی که در اثر ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود، است.
ویروس پاپیلومای انسانی به گونه های مختلف وجود دارد و از پوست به پوست دیگر قابلیت انتقال دارد، زگیل هایی که در اثر این ویروس ایجاد می‌شود اغلب بدون درد و بدون ضرر هستند اما چنانچه اندازه و نوع آنها تغییر کند، ممکن است باعث ناراحتی فرد شده و به دنبال راهکاری برای حذف این زگیل‌ها باشد.
کرایو تراپی، روش موثر برای درمان زگیل های تناسلی می باشد که گاهی پزشک متخصص برای اینکه زگیل های بیشتری در معرض کرایوتراپی قرار گیرد با تراشیدن سلول‌های مرده، جراحی را شروع می‌کند و با استفاده از نیتروژن مایع انجام می شود.
برای انجماد ناحیه درمانی از ابزار مخصوصی به نام تفنگ کرایو استات استفاده می‌شود که این ابزار باعث ورود میزان مشخصی از نیتروژن مایع به زگیل تناسلی می شود، با توجه به پیشرفت زگیل تناسلی تعداد جلسات درمانی کرایو تراپی متفاوت است. فاصله مناسب بین جلسات کرایوتراپی حدود ۳ هفته می باشد و در صورتی که این فاصله کاهش پیدا کند، امکان رشد مجدد زگیل وجود دارد.

کرایوتراپی به سه روش مختلف انجام می گیرد که عبارتند از:

1- استفاده از نیتروژن مایع برای انجام کرایو تراپی

یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی کرایو تراپی استفاده از نیتروژن مایع می باشد، که نیتروژن مایع باعث کاهش دمای ناحیه درمانی به اندازه ۱۹۶ درجه سانتیگراد می شود و به عمق ضایعات نفوذ می کند، به همین دلیل تاثیر استفاده از نیتروژن مایع در مقایسه با سایر روش های کرایو تراپی بیشتر می باشد و بیشتر برای رفع زگیل های تناسلی که از نوع ویروسی هستند، از این نوع روش کرایوتراپی استفاده می شود.

2- استفاده از ماده DMEP

استفاده از این ماده در کرایوتراپی، باعث کاهش  دمای بافت مورد نظر تا ۵۷ درجه سانتیگراد می شود و نیاز به ۱۰ تا ۴۰ ثانیه زمان می باشد تا بتواند باعث از بین بردن ضایعه موردنظر شود، ممکن است استفاده از این ماده باعث ایجاد درد شود و همچنین مقداری تورم، التهاب و قرمزی در ناحیه درمانی ایجاد شود.

کرایوتراپی زگیل تناسلی چیست؟

3- استفاده از دی اکسید کربن

گاهی برای انجام کرایوتراپی از دی اکسید کربن منجمد شده استفاده می‌شود، که این ماده باعث کاهش دمای ناحیه مورد نظر به اندازه ۷۸ درجه سانتیگراد می شود، گاز دی اکسید کربن بر روی ناحیه موردنظر قرار می‌گیرد و باعث از بین رفتن ضایعه های پوستی می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان زگیل تناسلی به روش کرایو چگونه است؟

درمان زگیل تناسلی با کرایو در طبق مراحل زیر می باشد.

مرحله اول

 با قرار دادن نیتروژن مایع در ناحیه درمانی دمای آن حدود -۱۹۶ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند و این نقطه انجماد پایین باعث می شود، گرمای بدن به آن نقطه انتقال پیدا کند و باعث جوشیدن نیتروژن مایع شود و این فرایند باعث می‌شود زگیل تناسلی درمان شود، در واقع انتقال گرمای بدن به ناحیه درمانی باعث از بین رفتن زگیل ها می شود.

مرحله دوم

با نفوذ نیتروژن مایع به عمق زگیل سلول های به وجود آورنده زگیل نابود شده، زیرا نیتروژن مایع باعث می شود بافت زگیل به صورت کریستالی شود و کریستال ها باعث تخریب دیواره های سلول می شوند.

درمان زگیل تناسلی به روش کرایو چگونه است؟

 مرحله سوم

زمانی که دیواره های سلولی زگیل تخریب شد، ممکن است باعث التهاباتی بر روی پوست شود، که باعث نابودی بافت زگیل تناسلی می شود، زمانی که بخش های ویروسی زگیل تناسلی از بین می رود بهبودی بیمار نیز حاصل می شود، البته ممکن است بهبودی التهابات حدود دو هفته زمان نیاز داشته باشد و این التهابات ممکن است باعث ایجاد درد در فرد شود.
زمان از بین بردن زگیل ها به تعداد و اندازه آنها بستگی دارد و این عمل ممکن است باعث احساس سوزش خفیف تا متوسط در افراد شود.
این زگیل های تناسلی بیشتر ناحیه مجرای ادرار و مقعد را درگیر می‌کند و برای همین نیاز به زمان بیشتری می باشد تا این زگیل ها درمان شود.

در واقع انجام کرایو تراپی به شرح زیر می باشد.

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم یکی از مواد تاثیرگذار نیتروژن مایع می باشد که بیشتر از این ماده برای رفع زگیل های تناسلی استفاده می شود، برای استفاده از این ماده به روش زیر عمل می شود

۱- استفاده از پنبه

برای از بین بردن ضایعه پنبه یا فوم را با نیتروژن مایع آغشته کرده و بر روی ضایعه قرار می دهند و نیتروژن مایع باعث منجمد شدن بافت ناحیه مورد نظر می شود، سپس این بافت به آرامی گرم می شود و باعث تخریب ضایعه ها می شود، با توجه به اندازه و شدت زگیل ها، ضایعه ها ممکن است نیاز به تکرار این روش در جلسات مختلف باشد، گاهی پزشک متخصص برای تاثیر بیشتر نیتروژن مایع قسمتی از بافت مورد نظر را با استفاده از ابزار مخصوص برداشت می‌کند و سپس نیتروژن مایع را بر آن ناحیه قرار می‌دهد.

۲- استفاده از لوله کرایو پروب

گاهی برای رفع ضایعات پوستی از لوله به نام کرایو پروب استفاده می شود، که نیتروژن مایع در آن ریخته شده و با ریختن آن بر روی بافت آسیب دیده موجب انجماد آن می شود، برای انتقال این لوله در داخل بدن از روش سونوگرافی استفاده می شود، که باعث کنترل و هدایت لوله پروب می‌شود و از وارد شدن آسیب به بافت های دیگر جلوگیری می شود.

مراقبت های قبل از کرایو زگیل تناسلی

قبل از انجام کرایو تراپی نیاز به مراقبت های خاص نمی باشد و تنها باید به چند نکته توجه شود

۱- ناحیه درمانی باید عاری از هرگونه آلودگی باشد و همچنین موهای زائد این ناحیه را با استفاده از کرم های موبر کاملا پاکسازی کنید.

مراقبت های قبل از کرایو زگیل تناسلی

۲- به مدت یک هفته قبل از کرایوتراپی از مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین، وارفارین و ایبوپروفن خودداری شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مراقبت های بعد از کرایو زگیل تناسلی

به منظور تاثیرگذاری بیشتر کرایو تراپی لازم است مراقبت های بعد از کرایو انجام گیرد که این مراقبت ها عبارتند از:

۱- شستشوی زخم ها به صورت مناسب

با صلاح دید پزشک متخصص می توان زخم های ناحیه درمانی را با آب گرم و صابون آنتی باکتریال  شستشو دهید و این فرآیند باید روزانه انجام گیرد، توجه داشته باشید صابون هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد فاقد رایحه باشد، در صورتی که ناحیه درمانی دارای ترشحات می باشد باید با یک بانداژ سطح آن را پوشش دهید و در صورت وجود دلمه هایی بر روی زخم ها برای بهبودی سریعتر از وازلین استفاده کنید، همچنین می توان یک گاز استریل را با هیدروژن پراکسید آغشته کرده و بر روی زخم قرار دهید تا باعث بهبود سریعتر دلمه های روی زخم شود.

۲- زخم هایی ناحیه درمانی را پانسمان کنید.

پانسمان ناحیه درمانی باعث پیشگیری از رسیدن آلودگی ها به ناحیه درمان می شود، اما باید این پانسمان ها زود هنگام تعویض گردد تا باعث التیام سریعتر زخم‌ها شود، ممکن است این پانسمان چند روز بعد از کرایوتراپی نیز ادامه داشته باشد و در صورتی که از بانداژ هیدرواکتیو استفاده شود باعث می شود، بهبودی زخم سریعتر اتفاق افتد و از عفونت پیشگیری می کند.

۳- مراقبت از زخم به گونه ای باشد که از ایجاد عفونت پیشگیری کند.

در صورتی که زخم ها به خوبی پانسمان شود و به صورت روزانه با آب و صابون شستشو داده شود، از ابتلا به عفونت پیشگیری می شود، همچنین می‌توانید از ژلی به نام پترولیوم استفاده کنید که این ژل تاثیر بسزایی در پیشگیری از عفونت دارد.

۴- داروهای تجویزی به موقع مصرف شود.

چنانچه پزشک متخصص داروهایی برای شما تجویز کرده، مصرف این داروها باید به موقع و به طور منظم انجام گیرد، تا باعث تسکین درد شود از این داروها می توان مسکن و آنتی بیوتیک ها را نام برد، که مصرف مسکن تاثیر بسزایی در کاهش درد ناشی از کرایوتراپی دارد.

۵- بررسی زخم ها توسط پزشک

در صورتی که ناحیه درمانی دچار تاول، تورم، خونریزی، قرمزی یا ترشحات می باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید و یا اینکه با پزشک مورد نظر تماس بگیرید، تا توصیه های لازم ارائه شود اما در صورتی که تب یا درد شدیدی مبتلا هستید، حتما پیگیری نمایید.

مراقبت های بعد از کرایو زگیل تناسلی

۶- پیشگیری از خونریزی ناحیه درمانی

ممکن است در ساعات اولیه بعد از انجام کرایوتراپی، ناحیه درمانی دچار خونریزی شود و برای جلوگیری از خونریزی می توان از یک گاز تمیز استفاده کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی ناحیه درمانی فشار دهید، تا باعث متوقف شدن خونریزی شود، اما در صورتی که این خونریزی ادامه دار بود، حتما با پزشک مورد نظر تماس بگیرید.

۷- در ناحیه درمانی از لوسیون‌های معطر استفاده نکنید

تا زمانی که ناحیه درمانی به طور کامل بهبود پیدا نکرده است، از مواد آرایشی معطر استفاده نکنید، این بهبودی ممکن است تا ۱۰ روز زمان بر باشد و انجام کرایو تراپی ممکن است باعث ریزش موهای ناحیه درمان شود و این ریزش ها به صورت دائمی باشد، زیرا ممکن است سرما به عمق پوست نفوذ کرده باشد و این ریزش موها به دلیل سرمای زیاد باشد و تا زمانی که ناحیه درمانی بهبود پیدا نکرده است، برای مراقبت از آن از کرم ضدآفتاب باspf ۳۰ در ناحیه درمانی استفاده کنید.
در صورتی که بعد از انجام کرایو تراپی علائمی مانند تب شدید، لرز، قرمزی گسترده، درد شدید و یا سفت بودن ناحیه درمان، ترشحات زرد و سبز رنگ، خونریزی شدید و مداوم و همچنین بوی بد در ناحیه درمانی، حتماً به پزشک مراجعه شود.

درمان با کرایو تا چه اندازه موثر است؟

با توجه به تحقیقات انجام شده درصد زیادی از بیماران که کرایوتراپی انجام داده‌اند، از نتایج این شیوه درمانی راضی بوده اند و این افراد حدود ۷۵ درصد می باشد و درصد کمی از بیماران بعد از انجام کرایو تراپی دچار رشد مجدد زگیل شده‌اند باید بگوییم که کرایو تراپی باعث خارج شدن ویروس hpv از بدن نمی شود تنها باعث پاکسازی زگیل ها می شود و یکی از روش های درمان قطعی زگیل تناسلی کرایوتراپی می باشد، استفاده از این شیوه درمانی از انتقال ویروس hpv به نواحی دیگر بدن پیشگیری می کند و انتقال را به صفر می رساند.

درمان با کرایو تا چه اندازه موثر است؟

مزیت درمان با کرایو نسبت به روش های دارویی

با اینکه روش های دارویی برای رفع زگیل های تناسلی وجود دارد، اما استفاده از کرایوتراپی برتری هایی نسبت به این روش های دارویی دارد که از این مزیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- این روش درمانی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می‌شود و ممکن است تنها یک جلسه درمان باعث رفع زگیل های تناسلی شود.

۲- زمانی که کرایوتراپی انجام می گیرد از انتقال زگیل تناسلی به سایر قسمت های پوست جلوگیری می کند.

۳- استفاده از این شیوه درمانی باعث ایجاد اسکار بر روی پوست نمی شود و از نظر زیبایی پوست نسبت به سایر روش ها برتری دارد.

مزیت درمان با کرایو نسبت به روش های دارویی

۴- در هنگام کرایوتراپی درد کمی متوجه بیمار می شود.

۵- این شیوه درمانی نیاز به بستری شدن در بیمارستان ندارد و به صورت سرپایی انجام می گیرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

آیا درمان زگیل تناسلی با کرایو تراپی عوارض دارد؟

این روش درمانی نیز مانند سایر روش ها ممکن است دارای عوارضی باشد، عوارضی که ممکن است بعد از انجام کرایو تراپی برای فرد ایجاد شود بر اساس شدت آنها به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

۱- عوارض حاد

ممکن است فرد دچار سردرد شود یا اینکه بعد از انجام کرایوتراپی در ناحیه درمانی تاول ایجاد شده و با درد زیادی همراه باشد، این عارضه بیشتر در مورد کرایوتراپی زگیل تناسلی ایجاد می شود.

۲- عوارض با تاخیر

ممکن است بعد از انجام کرایو تراپی ناحیه درمان دچارخون ریزی و عفونت هایی شود و همچنین به دلیل آسیب رسیدن به عصب های ناحیه درمان، ممکن است ناحیه دچار بی حسی شود.

آیا درمان زگیل تناسلی با کرایو تراپی عوارض دارد؟

۳- عوارض دائمی

از عارضه هایی که ممکن است بعد از انجام کرایوتراپی برای فرد ایجاد شود، آلوپسی یا از بین رفتن فولیکول های مو می باشد، که باعث ریزش موهای ناحیه درمان به صورت دائمی می شود، همچنین ممکن است اسکار های دائمی و یا کم رنگ شدن پوست ناحیه درمان در افرادی که پوست آنها تیره می باشد، نیز به وجود آید.

هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی (سرمادرمانی)

هزینه ثابتی برای انجام کرای تراپی وجود ندارد و  با توجه به عوامل مختلفی، هزینه کرایو تراپی دریافت می‌شود که این عوامل عبارتند از:

۱- مکان جغرافیایی کلینیک

یکی از مهمترین عوامل در هزینه کرایو تراپی، مکان جغرافیایی کلینیک می باشد به گونه ای که کلینیک‌های با موقعیت جغرافیایی بهتر، باید هزینه بیشتری برای امور مختلف پرداخت کنند و این هزینه بر روی هزینه دریافتی کرایو تراپی تاثیر گذار می باشد، به گونه‌ای که هزینه های کرایو تراپی در مکان های مختلف یک شهر متفاوت است.

۲- میزان مهارت و سابقه پزشک متخصص

کرایو تراپی باید به گونه‌ای انجام شود که بیشترین تأثیر را بر روی زگیل تناسلی داشته باشد و باعث پیشگیری از انتقال آن به سایر قسمت های بدن شود و پزشک متخصص باید در این زمینه از مهارت کافی برخوردار باشد تا با کمترین عوارض بهترین نتایج دریافت شود، بنابراین در انتخاب پزشک متخصص باید دقت و حساسیت زیادی به خرج داد و هر چه پزشک متخصص از مهارت بیشتری برخوردار باشد، امکان دارد هزینه دریافتی کرایو تراپی نیز افزایش پیدا کند.

هزینه کرایوتراپی زگیل تناسلی (سرمادرمانی)

۳- میزان و شدت زگیل تناسلی

هرچه زگیل تناسلی عمق بیشتری از پوست را تحت تاثیر قرار داشته باشد و شدیدتر باشد، نیاز به درمان های بیشتری می باشد و زمان بیشتری را از پزشک متخصص می گیرد، به همین دلیل امکان دارد هزینه کرایوتراپی نیز افزایش پیدا کند.

۴- تعداد جلسه های درمانی

هرچه جلسه های درمانی کرایوتراپی افزایش پیدا کند، هزینه آن نیز به تبع افزایش پیدا می کند.

کلینیک های مختلفی با توجه به استقبال افراد از کرایوتراپی، اقدام به انجام این شیوه درمانی می کنند، اما کرایوتراپی نباید در این کلینیک ها غیر معتبر انجام گیرد، زیرا ممکن است این کلینیک‌ها با قیمت کمتر خدمات را ارائه دهد و آن دقت و مهارت کافی را در این زمینه نداشته باشند و باعث آسیب رساندن به بافت های سالم بدن شده و عوارض زیادی برای فرد ایجاد شود، به همین دلیل باید در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک مورد نظر دقت زیادی به خرج دهید.

چه افرادی نمی توانند کرایوتراپی را انجام دهند؟

با اینکه کرایو تراپی یک روش غیر تهاجمی می باشد و کاملا ایمن و کم خطر است، اما گاهی بعضی از افراد به دلیل شرایطی که دارند، نمی توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند، این افراد عبارتند از:

۱- خانم هایی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند، بهتر است از کرایو تراپی در این دوران استفاده نکنند.

۲- ممکن است استفاده از کرایوتراپی باعث ایجاد تاول هایی در ناحیه درمانی شود، بنابراین افراد با سن بالا و همچنین کودکان، بهتر است از انجام این شیوه درمانی صرف نظر کنند.

۳- افراد مبتلا به دیابت، زیرا استفاده از کرایوتراپی ممکن است باعث ایجاد زخم هایی در ناحیه درمانی شود و افرادی که به دیابت مبتلا هستند، در صورتی که ناحیه درمانی دچار زخم شود، این زخم ها دیرتر التیام می یابد.

۴- افرادی که پوست آنها تیره می باشد، ممکن است که کرایو تراپی، باعث ایجاد لکه های کمرنگ بر روی پوست آنها شود.

۵- افرادی که سابقه زخم های کلوئیدی و اسکار دارند.

۶- افرادی که به کیست های بدخیم و یا تومورهای سرطانی مبتلا هستند.

۷- افرادی که مبتلا به سرطان پوست هستند و تحت شیمی درمانی می باشند.

۸- افرادی که در بدن خود پلاتین و قطعه فلزی دارند.

۹- افرادی که در گردش خون دچار اختلال هستند و مبتلا به فشار خون بالا می باشند.

۱۰- افرادی که به بیماری های قلبی و تنفسی مبتلا هستند.

۱۱- افرادی که در ناحیه درمان دچار عفونت فعال هستند.

کرایو تراپی درد دارد؟

میزان دردی که متوجه افراد می شود با توجه به آستانه تحمل درد آن ها متفاوت می باشد، گاهی بعضی از افراد، با انجام این شیوه درمانی هیچگونه دردی احساس نمی کنند، اما ممکن است بعضی افراد دیگر احساس سوزش و درد در ناحیه درمانی داشته باشند، که این احساس برای مدت کوتاهی بعد از جلسه درمان نیز ممکن است، ادامه دار باشد و تا چند ساعت ماندگار باشد.

کرایو تراپی درد دارد؟
گاهی برخی پزشکان متخصص برای کاهش درد از کرم بی حس کننده قبل از درمان استفاده می‌کنند، که باعث کاهش درد به صورت محسوس می شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

سایر روش های درمانی زگیل تناسلی

با اینکه هنوز هیچ روش قطعی برای از بین بردن ویروس پاپیلومای زگیل تناسلی وجود ندارد، اما استفاده از روش‌های درمانی در رفع این زگیل بی تاثیر نیست و ممکن است دستگاه ایمنی افراد بعد از مدتی بدن را از این ویروس پاکسازی کند. روش های مختلف دیگری برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از محلول موضعی پودوفیلین

یکی از داروهایی که برای درمان زگیل های تناسلی استفاده می شود، داروی پودوفیلین میباشد که این دارو بر روی ضایعه مورد نظر مالیده می شود و باعث تحریکات شیمیایی در آن ناحیه می شود و در صورتی که به مدت طولانی از این دارو استفاده شود، باعث رفع ضایعه تناسلی می شود، حداکثر زمانی که باید استفاده شود، سه ماه است و بیشتر از این زمان ممکن است باعث ایجاد عوارض شود.

۲- استفاده از لیزر

یکی دیگر از درمان های تاثیرگذار بر زگیل های تناسلی استفاده از لیزر درمانی می باشد که در این روش از پرتوهای فروسرخ استفاده می شود، این پرتوها به صورت متمرکز و مستقیم بر روی ناحیه درمانی که دچار زگیل تناسلی شده است، تابانده می شود و باعث نفوذ اشعه های لیزر در زگیل تناسلی می شود و باعث کاهش تهاجم ویروس می شود. عوارضی که ممکن است در هنگام استفاده از این شیوه درمانی برای فرد ایجاد شود، احساس سوزش و درد در ناحیه درمانی می باشد و آسیب هایی که ممکن است برای بافت پوست ایجاد شود بسیار کم می باشد.

سایر روش های درمانی زگیل تناسلی

۳- جراحی زگیل تناسلی

از روش‌های جراحی زگیل تناسلی می توان الکتروسرجری یا رادیو سرجری را نام برد که استفاده از این روش ها در زمانی می باشد که زگیل های تناسلی بزرگ باشد و شدت آنها افزایش پیدا کرده و استفاده از سایر روش های درمانی در رفع آنها تاثیر گذار نباشد.
در صورتی که خانم ها به زگیل تناسلی مبتلا هستند برای کنترل میزان زگیل‌ها بهتر است هر سه ماه بعد از درمان، آزمایش پاپ انجام گیرد تا میزان تغییرات دهانه رحم بررسی شود، زیرا ممکن است افرادی که به این زگیل ها مبتلا هستند، در خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x