کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

انواع زگیل و نحوه درمان آن

زگیل یکی از شایع‌ترین بیماری‌های پوستی می باشد که از نوع تومور خوش خیم است و در اثر آلودگی و یا ویروس ایجاد می‌شود و در نواحی مختلف بدن امکان وجود زگیل وجود دارد، اما بیشتر ناحیه دست ها و پاها را درگیر می‌کند و معمولاً بدون درد می باشد.
بعضی از زگیل ها به صورت خود به خودی از بین می روند، اما اکثر زگیل ها نیاز به درمان دارد درمان های مختلفی با توجه به سن، جسم و شرایط فرد وجود دارد که این درمان ها توسط پزشک متخصص انتخاب می شود.

انواع زگیل

1-زگیل کف دست

زگیل کف دست بیشتر در نواحی روی انگشتان، پشت دست و اطراف ناخن مشاهده می‌شود و اکثرا به دنبال جویدن ناخن ها و دستکاری گوشه های ناخن و همچنین ایجاد خراشیدگی در پوست ایجاد می شود.

2- زگیل کف پا

این زگیل ها در ناحیه پا ایجاد شده و به صورت تعداد زیاد و دسته دسته هستند و به دلیل اینکه در هنگام راه رفتن فشار به زگیل وارد می شود زگیل پا به صورت مسطح دیده می شود. اما داخل این زگیل ها نقاط سیاه دیده می‌شود که این نقاط سیاه عروق خونی هستند که باعث تغذیه زگیل می‌شود زگیلی که در کف پا ایجاد می‌شود دردناک بوده و باعث اذیت شدن افراد می شود.

انواع زگیل و نحوه درمان آن

3- زگیل صورت

زگیل هایی که در صورت ایجاد می شوند نسبت به سایر انواع آن، در اندازه های کوچکتر می باشد و سطح همواری دارد و تعداد آنها زیاد می باشد، بیشتر در کودکان قابل مشاهده می باشد. در آقایان در ناحیه ریش، در خانم ها در ساق پا نیز اینگونه زگیل ها ایجاد می شود، همچنین ممکن است در بعضی مواقع در نواحی مانند اطراف دهان، بر روی زبان و لوزه ها ایجاد شود، که منشا آنها ویروس HPV می باشد.

4- زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی بیشتر در افراد بالغ مشاهده می شود و اندازه آنها کوچک بوده و به صورت صاف و مسطح هستند، اینگونه زگیل ها به صورت نرم بوده و پوسته پوسته نمی شود. عامل ایجاد زگیل های تناسلی با عامل زگیل های دست و پا متفاوت می باشد و بیشتر در خانم ها در داخل مقعد یا گردنه رحم، اطراف مقعد و راست روده مشاهده می شود که ممکن است این زگیل ها به سرطان های ناحیه تناسلی ارتباط داشته باشد.

5- زگیل های فیلی فرم

زگیل های فیلی فرم به صورت لایه هایی بر روی پوست ایجاد شده و بیشتر ناحیه اطراف چشم، بینی و دهان را درگیر می کند، رنگ آنها به صورت صورتی یا تیره تر از پوست می باشد و در صورتی که در چین خوردگی اطراف چشم ایجاد شود، باعث ایجاد خارش و ناراحتی می شود. درمان این زگیل ها سخت تر بوده و با روش های خانگی نمی توان به درمان آنها پرداخت، تنها روش های درمانی موثر برای از بین بردن این زائده ها لیزر کرایو و الکتروکوتر است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان زگیل صورت

درمان های مختلفی برای زگیل صورت وجود دارد که این درمان ها به صورت خانگی و کلینیکی می باشد، اما بهتر است قبل از اقدام به درمان با پزشک متخصص صحبت شود، تا نتایج رضایت بخشی دریافت کنید. از این درمان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از لیزر برای درمان زگیل صورت

لیزر یکی از درمان های موفقیت آمیز در رفع زگیل می باشد که در این روش احتمال بازگشت زگیل ها به حداقل می رسد و هیچگونه درد و خونریزی در استفاده از این روش درمانی به وجود نمی‌آید در این روش، اشعه لیزر باعث سوزانده شدن زگیل ها شده، به گونه ای که اثری از آنها بر روی پوست باقی نمی ماند.

۲- عمل جراحی

در این روش زگیل بریده می‌شود و باعث حذف شدن آن شده، اما برای بسیاری از افراد استفاده از این روش درمانی پاسخگو نیست.

درمان زگیل صورت

۳-کانتاریدین

این ماده به صورت موضعی می باشد و به مدت ۳ تا ۴ ساعت بر روی زگیل مالیده می‌شود اما استفاده از این روش درمانی ممکن است باعث ایجاد تاول و درد شود و در صورت ایجاد تاول باید صورت شستشو داده شود. به دلیل خطر ایجاد تاول، این روش کمتر استفاده می شود.

۴- کرایوتراپی

در روش کرایوتراپی سوراخ هایی در سطح زگیل ایجاد می‌شود و از طریق این سوراخ ها نیتروژن مایع به عمیق‌ترین هسته زگیل پوست نفوذ کرده و باعث انجماد و از بین رفتن آن می شود، نتایج این روش درمانی پس از سه هفته قابل مشاهده است.

۵- الکتروکوتر

در این روش درمانی ابتدا سطح زگیل تراشیده می شود و وسط زگیل از طریق الکتروموتور سوزانده می‌شود و یکی از درمان های قطعی برای زگیل می باشد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

درمان زگیل صورت با لیزر

لیزرهای مختلفی برای درمان زگیل استفاده می شود که از این لیزر ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 ۱- لیزر رنگی پالسی

یکی از موثرترین روش ها برای درمان زگیل، استفاده از لیزر رنگی پالسی می باشد که در این روش اشعه لیزر باعث گرم شدن رگ های خونی شده و رگ های داخل زگیل را از بین می برد، زمانی که هیچگونه جریان خونی در زگیل نباشد، باعث از بین رفتن زگیل می شود، همچنین حرارت لیزر رنگی باعث از بین بردن ویروس عامل ایجاد زگیل می شود. ممکن است استفاده از این لیزر باعث احساسی مانند کش آوردن پوست شود، اما درد زیادی به همراه ندارد از این لیزر برای از بین بردن زگیل های ناحیه تناسلی استفاده می شود.

۲- لیزر دی اکسید کربن

یکی از روش های موثر برای از بین بردن زگیل کف دست، لیزر دی اکسید کربن می باشد که استفاده از این لیزر باعث از بین رفتن لایه فوقانی شده و سپس آن را می سوزاند اما استفاده از این روش درمانی ممکن است باعث ایجاد اسکارهای شود که اندازه این اسکارها نسبت به روش درمانی لیزر رنگی پالسی بزرگتر است.

۳- لیزر اربیوم

لیزر اربیوم بیشتر نواحی کوچک پوست را مورد هدف قرار می‌دهد، بنابراین امکان ایجاد جای زخم بر روی پوست در این روش درمانی کمتر می‌باشد و استفاده از این لیزر باعث سوزانده شدن زگیل و از بین رفتن ویروس عامل آن می شود.

درمان زگیل صورت با لیزر

۴- لیزر نئودیمیوم

این نوع از لیزر به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کرده و باعث از بین رفتن رگ های خونی زگیل می شود، استفاده از این لیزر بیشتر در کودکان رایج می باشد و در این روش نور لیزر را از فیبر نوری انتقال داده و باعث از بین بردن زائده زگیل در نواحی مانند داخل دهان یا گلو می شود.

برای استفاده از لیزر مراحل زیر انجام شود.

۱- به منظور کاهش درد و ناراحتی مراجعه‌کننده ابتدا ناحیه مورد نظر با استفاده از بی حس کننده های موضعی بی حس می شود.

۲- زگیل با استفاده از لیزر سوزانده می شود.

۳- ممکن است پوست به دلیل استفاده از لیزر زخم شود که پس از برداشت زگیل ناحیه مورد نظر پانسمان می شود.

۴- اگر زگیل به صورت کامل از بین نرفته باشد مجدد از لیزر استفاده می شود.

عمل جراحی زگیل صورت

در عمل جراحی زگیل صورت باعث بریدن و خراشیدن سطح زگیل شده و ظاهر آن را صاف و هموار می‌کند، اما استفاده از این روش درمانی برای بسیاری از افراد نتایج مثبتی به همراه نداشته است.

درمان زگیل تناسلی

انتخاب بهترین روش برای درمان زگیل تناسلی با توجه به شرایط افراد و اندازه زگیل متفاوت است. روش های درمانی مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد که از این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

۱- استفاده از محلول موضعی پودوفیلین

این دارو به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد و برای دریافت نتایج مثبت باید به صورت مداوم و در زمان طولانی از این دارو استفاده شود.

۲- استفاده از لیزر

یکی از موثرترین روش ها برای درمان زگیل تناسلی استفاده از لیزر می باشد، که این لیزر به عمق پوست نفوذ کرده و باعث از بین رفتن عامل ایجاد ویروس می شود، استفاده از لیزر ممکن است دارای عوارض جانبی مانند احساس درد و سوزش باشد اما تاثیر بسزایی در درمان زگیل دارد.

درمان زگیل تناسلی

۳- کرایوتراپی

در کرایو تراپی با استفاده از پروب کرایو و انتقال نیتروژن مایع باعث ایجاد انجماد زگیل ها شده و تاثیر بسزایی در درمان زگیل دارد، اما استفاده از این روش درمانی ممکن است باعث ایجاد درد و تاول های خفیف بر روی پوست شود، که این عوارض نیز در کوتاه مدت از بین خواهد رفت.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

عمل جراحی زگیل تناسلی

اگر اندازه زگیل تناسلی بزرگ باشد و یا استفاده از سایر روش های درمانی تاثیری در از بین بردن زگیل نداشته باشد از عمل جراحی زگیل تناسلی استفاده می شود.
همانگونه که در بالا نیز ذکر کردیم، زگیل تناسلی احتمال ابتلای افراد به سرطان را دارد به همین علت در زمانی که زگیل تناسلی در اندازه کوچک می باشد باید به فکر درمان آن باشیم. از مناسب ترین روش ها برای درمان زگیل استفاده از لیزر دی اکسیدکربن می باشد که استفاده از این روش درمانی باید توسط پزشک متخصص و حرفه ای صورت گیرد.

علت ابتلا به زگیل

زگیل یکی از شایعترین زائده های پوستی می باشد که به دلیل تماس بدن با ویروسی به نام ویروس پاپیلومای انسان ایجاد می شود.
زمانی که ویروس پاپیلومای انسانی به لایه خارجی پوست برخورد می کند، سریع شروع به رشد می کند و باعث ایجاد زگیل می شود. اما به دلیل اینکه تنها لایه خارجی پوست را مورد حمله قرار می دهد، باعث ایجاد عفونت نمی شود و در صورتی که اطراف این ویروس، در پوست خراشیدگی یا بریدگی ایجاد شود این ویروس به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد زگیل می شود.
از زگیل هایی که در اثر عفونت ویروسی به وجود می‌آید زگیل آبکی یا مولوسکوم را می‌توان نام برد که این ویروس ها باعث ایجاد جوش های کوچک بر روی پوست می شود.

علت ابتلا به زگیل
مدت مشاهده زگیل بر روی پوست بستگی به سیستم ایمنی افراد دارد و گاهی ممکن است چند ماه طول بکشد تا زگیل رشد کند تا قابل رویت باشد. برای ایجاد زگیل بدن باید پذیرنده ویروس hpv را داشته باشد، افراد مسن کمتر در خطر ابتلا به زگیل هستند و این زائده پوستی بیشتر کودکان و جوانان را درگیر می کند.
چنانچه زگیل به تازگی بر روی پوست شما ایجاد شده باشد درمان آن راحت تر از زگیل های قدیمی می باشد، زیرا در صورت تماس زگیل های بدن با سایر نواحی بدن ممکن است این نواحی نیز به ویروس زگیل آلوده شده و باعث تشدید و انتشار ویروس شود. پس درمان به موقع زگیل تاثیر بسزایی در پیشگیری و انتشار آن به سایر نقاط بدن دارد.

آیا زگیل باید درمان شود؟

زگیل های تناسلی در اثر ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود و در صورتی که درمان نشود ممکن است منجر به تغییراتی در دهانه رحم شده و سلول‌های سرطانی را به وجود بیاورند، همچنین ایجاد عفونت در اثر این ویروس زیاد می باشد و عفونت hpv از طریق تماس پوستی و تماس جنسی انتقال پیدا می کند و گاهی ممکن است، افراد بدون برقراری رابطه جنسی نیز به زگیل تناسلی آلوده شوند.
یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی در اثر زگیل تناسلی به وجود می‌آید و حدود ۷۰ درصد افراد به هنگام مقاربت به این ویروس مبتلا شده اند.

آیا زگیل باید درمان شود؟
در بعضی مواقع ویروس HPV دارای علائم و نشانه خاصی نمی باشد اما در صورتی که این ویروس در بدن باشد و با برقراری ارتباط جنسی به افراد دیگر منتقل می شود.
برای پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری پیسی سرطانی دهانه رحم غربالگری انجام می‌شود که در کشورهای در حال توسعه زیرساخت هایی برای پیشگیری از این سرطان وجود دارد، اما در صورتی که بیماری زگیل تناسلی درمان نشود احتمال ابتلای افراد به سرطان را افزایش می دهد.

راهکار های درمان انواع زگیل

روش‌های مختلفی برای درمان زگیل وجود دارد که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- درمان موضعی

در صورتی که از داروهای موضعی حاوی اسید سالیسیلیک به مدت زمان طولانی استفاده شود به مرور باعث درمان زگیل ها می شود، برای تاثیر استفاده از  روش های درمانی مختلف بهتر است با استفاده از اسید سالیسیلیک همراه می باشد.
برای درمان زگیل های تناسلی داروهای موضعی مانند پودوفیلین و پودوفیلوکس که پایه گیاهی دارد، باعث نابود شدن بافت زگیل تناسلی می شود اما استفاده از این داروها باید تحت نظر پزشک باشد همچنین کلرواستیک اسید نیز یکی از داروهایی می باشد که تاثیر بسزایی در درمان زگیل های تناسلی دارد.

۲- جراحی سرپایی

در این روش درمانی پوست ناحیه مورد نظر بی حس می شود، سپس به وسیله سوزن های الکتریکی زگیل ها بریده می شود به همین علت این روش درمانی به صورت سرپایی انجام می گیرد اما به دلیل اینکه ممکن است باعث ایجاد زخم شود و برای درمان زگیل کف پا مناسب نیست.

۳- لیزر درمانی

در این روش اشعه لیزر باعث نابودی بافت زگیل می شود اما تنها بر روی بعضی از زگیل ها استفاده از این شیوه درمانی پاسخگو می باشد و استفاده از لیزر ممکن است باعث ایجاد درد و زخم می شود.

راهکار های درمان انواع زگیل

۴- کرایو تراپی

یکی از روش های موثر در درمان زگیل تناسلی می باشد که این روش درمانی نسبت به لیزر هزینه کمتری دارد و با ایجاد سرما و انجماد زگیل های تناسلی باعث حذف آنها از روی پوست می شود.
لیزر نسبت به کرایوتراپی تاثیر بیشتری در درمان زگیل دارد و تنها با یک جلسه درمان، زگیل از بین خواهد رفت اما برای استفاده از کرایوتراپی تعداد جلسات بیشتری لازم است.

علاوه بر روش های کلینیکی روش های طبیعی نیز برای درمان زگیل وجود دارد که از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- استفاده از نوار چسب داکت

چسب داکت با تحریک دستگاه ایمنی بدن، تاثیر بسزایی در درمان زگیل دارد و تحقیقات نشان داده است افرادی که از نوار چسب داکت استفاده گرفتند به مدت ۲۸ روز زگیل آنها بهبود یافته است.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

۲- استفاده از درمان های موضعی و روغن ها

  •  نقره نیترات

یکی دیگر از ترکیبات تاثیرگذار بر درمان زگیل ها نقره نیترات می باشد، که این ترکیب به صورت محلول و چسب در دسترس می باشد و افراد زیادی از این شیوه درمانی نتایج مثبتی کسب کرده اند.

  • زینک

استفاده از پماد حاوی زینک به مدت سه ماه تاثیر زیادی در روند بهبودی زگیل دارد.

۳- درمان های خانگی

یکی از تاثیر گذار ترین روش های درمانی برای درمان زگیل عسل می باشد و برای استفاده از عسل چند قطره عسل را بر روی پارچه نخی ریخته و بر روی زگیل قرار دهید و این کار را چند بار در هفته تکرار کنید تا نتایج مثبتی دریافت شود.

۴- سرکه سیب

سرکه سیب خاصیت آنتی ویروسی دارد و تاثیر زیادی در درمان زگیل دارد، برای استفاده از سرکه سیب کافیست پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و به مدت ۳۰ ثانیه بر روی زگیل قرار دهید. این کار را به مدت ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید تا زگیل خوب شود، ممکن است استفاده از سرکه سیب باعث ایجاد سوختگی پوست شود، بنابراین اطراف زگیل را با ترکیبات روغنی مانند وازلین پوشش دهید

۵- استفاده از مکمل ها

کمبود بعضی از مکمل ها باعث تکثیر ویروس ها می شود که از این مکمل ها می توان به سلنیوم و زینک اشاره کرد که اگر این نوع ویتامین ها در رژیم غذایی فرد استفاده شود، تاثیر بسزایی در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از انتشار ویروس دارد، به همین منظور بهتر است استفاده از این مکمل ها را در برنامه روزانه قرار دهید.

۶- نوشیدنی ها و غذاهایی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

گفتیم که سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی در درمان و پیشگیری از ابتلای افراد به زگیل دارد، بنابراین استفاده از غذاهایی که باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن شود، تاثیر بسزایی در درمان زگیل ها خواهد داشت و بهتر است در رژیم غذایی فرد از غذاهای سرشار از ویتامین c، زینک و غذاهای پروبیوتیک استفاده شود، همچنین سبزیجاتی که دارای برگ سبز می باشد به دلیل دارا بودن ویتامین A نقش بسزایی در  تقویت دستگاه ایمنی دارد.
از غذاهایی که سرشار از سلنیوم هستند می توان مرغ، بوقلمون را نام برد و مصرف این غذاها منبع خوبی برای تامین سلنیوم می باشد.

ایمونوتراپی برای درمان زگیل

یکی از داروهایی که برای درمان زگیل مورد استفاده قرار می گیرد دارای ایمونوتراپی می باشد  که یکی از درمان های استاندارد برای زگیل های تناسلی و زگیل های پوستی می باشد، استفاده از  این روش درمانی بستگی به شرایط افراد دارد و به عنوان مثال افرادی که واکنش ایمنی به آنتی ژن نشان داده‌اند در ایمونوتراپی آنتی ژن، آزمایشی به ناحیه تزریق شود و باعث از بین رفتن زگیل می شود.

ایمونوتراپی برای درمان زگیل
همچنین استفاده از داروی شیمی درمانی فلوئوروراسیل نیز در درمان زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که استفاده از این داروها، دارای عوارض جانبی زیاد می باشد و نتایج مبنی بر درمان قطعی زگیل در دست نیست.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

علت عود زگیل ها چیست؟

موفقیت درمان زگیل به عوامل مختلفی مانند اندازه، تعداد، محل آنها بستگی دارد و میزان تاثیرگذاری روش های درمانی در افراد مختلف متفاوت می باشد و بستگی به واکنش سیستم ایمنی بدن در مقابله با ویروس دارد. بعضی از زگیل ها نیاز به درمان ندارد و به صورت خود به خودی درمان می شود.
بیشترین زگیل ها زمانی که از روش های درمانی استفاده می شود از بین می رود اما چنانچه عامل ایجاد زگیل به خوبی از بین نرود و در بدن باقی بماند باعث می شود پزشک متخصص از چند روش ترکیبی استفاده می کند تا درمان موفقیت آمیز باشد و موجب عود مجدد زگیل نشود.
در واقع در صورتی که پس از برداشتن زگیل ها ویروس ایجاد زگیل در بدن به صورت نهفته باقی بماند، احتمال عود زگیل وجود دارد، زیرا این ویروس زمانی بر روی پوست بروز می کند که سیستم ایمنی فرد ضعیف شود و به خوبی نتواند با عامل ایجاد زگیل مبارزه کند. بنابراین برای جلوگیری از عود زگیل باید از ضعف سیستم ایمنی پیشگیری شود، سیستم ایمنی حاوی گلبول های سفید آنتی بادی ها می باشند، که به عنوان سیستم دفاعی در برابر ویروس خارجی می باشد که این سیستم را اعضایی مانند طحال، غدد لنفاوی و سلول های خونی تشکیل میشه می دهد و در صورتی که این اعضا دچار ضعف شوند، موجب ابتلای افراد به زگیل می شود.

علت عود زگیل ها چیست؟

با توجه به موارد ذکر شده می توان بیان کرد که هیچ نوع درمان قطعی برای درمان زگیل وجود ندارد.

اما برای کنترل زگیل تناسلی و کاهش احتمال عود باید مواردی رعایت شود که این موارد عبارتند از:

۱- هرگونه رابطه جنسی غیر ایمن را قطع کنید.

۲- از خاراندن ناحیه تناسلی اجتناب کنید.

۳- معاینه دوره ای توسط پزشک باید به صورت مرتب انجام گیرد.

۴- از مواردی که باعث ضعف سیستم ایمنی می شود دوری کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x