جوانسازی پوست

مقایسه-ژل-و-بوتاکس

مقایسه ژل وبوتاکس

با گذشت زمان و افزایش سن کم کم چین وچروک ها در صورت نمایان می شوند و زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهند.
قطعاً همه انسانها به دنبال زیبایی ویا زیباترشدن هستند و وجود چین وچروک آنها را نگران کرده واعتماد به نفس انها را کاهش می دهد. حتی خانمهایی که روی زیبایی خود بسیار حساس هستند ممکن است دچار افسردگی وگوشه گیری شوند.
ولی امروزه و با پیشرفت علم پزشکی وتکنولوژی راهکارهای زیادی برای ازبین بردن چین وچروک وجوان سازی وجود دارد که ما دراین مقاله سعی داریم شما را با تزریق ژل و بوتاکس و تفاوت ژل و بوتاکس و مزایا و معایب هرکدام آشنا سازیم.
بوتاکس مانع انقباض ماهیچه‌ها می گردد.
بنابراین جلوی ظهور چروک ها را می گیرد ولی ممکن است در زمان استراحت مقداری چروک درصورت نمایان باشند ولی تزریق ژل‌ باعث از بین رفتن چروک‌ها می شود.
همچنین تزریق ژل برای پرکردن قسمتهایی از صورت که گود شده مانند زیرچشم، یا لاغرهستند مانند گونه ها نیز به کار می رود که باعث جوان‌ تر شدن صورت می گردد.
تفاوت درنوع ماده مورد استفاده از مهمترین ترین تفاوتهای تزریق ژل وبوتاکس می باشد.
مواد بوتاکس از نوعی سم به نام بوتولیسم گرفته می شود ولی ژل ازنوعی ماده شیمیایی سنتز شده گرفته می شود بنابراین ترکیبات آنها با هم متفاوت هستند.
نحوه عمل کرد ژل و بوتاکس هم باهم فرق دارد به این صورت که بوتاکس عضله مورد نظر را به طور موقت فلج می کند این کار باعث می شود که عضله هدف حرکت نکند و درنتیجه پوست چروک نمی شود.
اما ژل  با پرکردن قسمتهای تحلیل رفته باعث رفع  چین و چروک‌ می شود.

کاربردهای ژل و بوتاکس

امروزه بوتاکس طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا به روش بدون درد و جراحی، کم تهاجم می باشد که افراد بسیار زیادی از بوتاکس در موارد مختلف استفاده می کنند.
از بوتاکس علاوه برآنکه برای زیبایی استفاده می شود برای درمان هم کاربردهای زیادی دارد به عنوان مثال، برای درمان میگرن، تعریق بیش از حد استفاده می شود.
ولی غالبا بوتاکس بیشتر برای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد.
تزریق بوتاکس چین و چروک های صورت را رفع می کند و صورتی زیبا و با نشاط  و جوان برای شما به ارمغان می آورد.
تزریق ژل نیز یکی از روش های پرطرف دار بدون درد و غیر تهاجمی برای زیبایی و رفع چین وچروک می باشد که بدون جراحی و فقط با یک سوزن بسیار ریز صورت می گیرد.
از تزریق ژل بیشتر برای حجم دهی و رفع چین وچروک استفاده می شود که می توان مهم ترین و اصلی ترین کاربرد ژل را افزایش حجم و رفع چین وچروک ناحیه مورد نظر دانست.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

کاربرد و مزایای بوتاکس

قبل از اینکه از بوتاکس برای زیبایی استفاده شود از آن برای درمان بعضی از بیماری ها استفاده می کردند.
برای درمان بیماری های مزمن عضلانی و ماهیچه ای مثل پارکینسون که در آن عضلات فعالیت غیر ارادی دارند استفاده می کنند.
در واقع، از بوتاکس برای بیمارانی که مشکلات حرکتی مزمن دارند استفاده می شود همچنین  بوتاکس برای درمان اسپاسم ماهیچه ها نیز کاربرد دارد.
به علت اینکه بوتاکس عضلات را آرام می کنند، می تواند به درمان میگرن کمک فراوانی کند به این ترتیب که تزریق بوتاکس باعث انسداد اعصاب حسی می شود و اینکار مانع ارسال پیغام درد به مغز می شود بنابراین بوتاکس سردردهای شدید و مکرر را از بین می برد.
یکی دیگر از کاربردهای تزریق بوتاکس درمان تعریق بیش از حد می باشد.
می دانیم که تعریق زیاد ناخوشایند می باشد و حتی بر زندگی اجتماعی نیز تاثیر می گذارد.
پزشکان از بوتاکس برای درمان تعریق زیاد استفاده می کنند و شما را از شر عرق زیاد و عواقب آن نجات می دهند و می توانید باخیال راحت به فعالیتهای اجتماعی خود بپردازید، البته این درمان موقت می باشد باید هرشش ماه دوباره بوتاکس را تکرار کنید.
همچنین از بوتاکس برای درمان بیماری دیستونی هم استفاده می شود، دیستونی یک نوع بیماری عضلانی می باشد که ماهیچه  ها را تحت تاثیرقرارمی دهد.
درموارد شدید بیماری دیستونی زندگی عادی  شخص دچار اختلال می شود و توانایی انجام هیچ کاری را ندارد.
این بیماری هنوز درمان کامل و قطعی ندارد تنها راه ممکن ، درمان به صورت موقتی می باشد.
این کار به وسیله بوتاکس انجام می شود که به این ترتیب که با تزریق بوتاکس ماهیچه و عضلات منقبض شده را فلج می کنند و بیمار برای مدتی از درد و حرکات غیرارادی راحت می شود و می تواند به زندگی روزمره خود ادامه دهد.

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

امروزه بوتاکس برای زیبایی و رفع چین وچروک کاربرد فراوانی دارد که یک روش پرکاربرد و پرطرفدار می باشد.

بوتاکس حاوی سم بوتولینوم می باشد که با فلج کردن عضلات اقدام به برطرف کردن چین و چروک ها می باشد. ژل حاوی ماده ای پر کننده می باشد که برای از پر کردن حجم از دست رفته به کار می رود این ماده عموما می تواند حاوی اسید هیالورونیک باشد و ضمن حجم دهی سبب کلاژن سازی و هیدراته کردن موضع نیز شود
از بوتاکس بیشتر برای خطوط اخم و پیشانی، خط خنده، خطوط پنجه کلاغی دور چشم استفاده می شود.
باید توجه داشته باشید که بوتاکس توسط پزشک متخصص انجام گیرد زیرا تشخیص کیفیت و دوز مواد مصرفی توسط پزشک صورت گیرد و شما از انجام بوتاکس اطمینان خاطر داشته باشید. اگر تزریق به وسیله افراد غیر متخصص انجام شود ممکن است عضلات هدف را بیش از حد فلج کند یا باعث پارگی رگ‌ ها، عفونت یا خون ‌مردگی شود یا حتی مشکلات تنفسی و مرگ را برای شخص ایجاد کند. اما اگربوتاکس توسط پزشک مجرب  ومواد استاندار صورت گیرد بسیار ایمن و رضایت بخش می باشد.

کاربرد و مزایای بوتاکسکاربرد و مزایای ژل

مهمترین کاربرد ژل استفاده از آن برای حجم دهی و برجسته سازی گونه، لب، چانه ها می باشد که با نام پروتز شناخته شده است.
همچنین از تزریق ژل برای از بین بردن چین و چروک‌ های پیشانی، خطوط اخم و خطوط خنده استفاده می شود.
کاربرد دیگر ژل حجم‌ دهی می باشد با افزایش سن حجم صورت کاهش پیدا می کند اصطلاحا صورت لاغرتر می شود که این مسئله خوشایند نیست و باعث ازدست دادن زیبایی می شود که با تزریق ژل می توان این مشکل را حل کرد و حجم از بین رفته صورت و لب ها را برگرداند.
به علاوه  از ژل برای رفع سیاهی وگودی زیر چشم، افتادگی  پوست، لیفت صورت و ابرو استفاده می شود.

همچنین برای جوانسازی دست ها و بدن هم می توان از ژل استفاده کرد.
برای زیبایی و لیفت بینی نیز می توان از تزریق ژل استفاده کرد که روشی بی خطر و  بدون جراحی می باشد.
تزریق ژل کاربردهای دیگری هم دارد که مورد تایید سازمان FDA نمی باشد البته تایید نکردن این سازمان به معنای مناسب نبودن این روش نیست اما چون مورد تایید پزشکان دنیا هست بهتر است به دستورالعمل های آن عمل کنید.
افزایش حجم سینه‌ و باسن، حجم‌دادن به پاها، تزریق ژل درون تاندون، استخوان وعضلات که با استفاده از ژل انجام می شود.

سایر مقالات مرتبط با موضوع

عوارض جانبی دربوتاکس وژل

به طور کلی بوتاکس عوارض زیادی ندارد و اگر توسط افراد متخصص و درکلینیک های معتبر پوست و مو انجام شود عوارضی ندارد.
قرمزی و تورم در محل بوتاکس ممکن است به وجود آید که طبیعی است و اصلاً جای نگرانی نیست و بعد از چندساعت برطرف می شوند.
شدت قرمزی و تورم به مقدار دوز بوتاکس تزریق شده و سوزن تزریق بستگی دارد و وجود یا عدم وجود این عوارض به میزان تبحر پزشک بستگی دارد.
به طور کلی بوتاکس درد زیادی  ندارد ولی آستانه تحمل درد در افراد متفاوت است، ولی اکثر افراد طاقت و تحمل درد تزریق بوتاکس را دارند.
یکی دیگر از عوارض شایع بوتاکس سردرد و تهوع می باشد.
البته این سردرد و تهوع نسبتاً خفیف است و بیشتر در افرادی به وجود می آید که برای اولین بار بوتاکس را تجربه می کنند.
یکی دیگر از عوارض بوتاکس کبودی  درمحل تزریق می باشد که این عارضه به دلیل این است که محل عروق خونی، قبل از تزریق مشخص نشده اند زیرا افراد غیرمتخصص به نسبت به آناتومی صورت و گردن وحتی بدن آشنایی لازم را ندارند.
عفونت یکی از عوارض تزریق ژل می باشد. گاهی بعد از گذشت چند روز از تزریق ژل محل تزریق دچار عفونت می شود و در بعضی مواقع حتی عفونت آنقدر زیاد است باید به وسیله عمل جراحی عفونت را تخلیه کنند.
ایجاد جوش ها در ناحیه تزریق از عوارض دیگر ژل می باشد که پزشک برای برطرف شدن آنها کرم‌ و محلول های مناسب تجویز می کند.
همچنین عدم هماهنگی و تقارن در ناحیه مد نظر از دیگر عوارض تزریق ژل می باشدکه به دلیل عدم تبحر و بی دقتی پزشک تزریق کننده به وجود می آید.
تورم، خونریزی وکبودی از عوارض تزریق ژل می باشند که البته طبیعی است و پس ازمدتی ازبین می روند.

عوارض جانبی دربوتاکس وژل

عوارض تزریق بوتاکس در پیشانی

بوتاکس پیشانی یکی از کم خطرترین روشهای زیبایی پوست است که مانند بوتاکس سایر قسمتها عوارض موقتی مثل کبودی، قرمزی و تورم، سردرد و تهوع ایجاد می شود که بعد ازمدتی برطرف می شود ولی درموارد بسیارکمی عوارض دائمی به دنبال دارد مثل افتادگی پلک، علامت مفیستو و چهره بی احساس که آن هم به دلیل این است که بوتاکس توسط فردی انجام شده که مهارت کافی نداشته است یا از مواد بی کیفیت استفاده کرده است.
اگر بوتاکس توسط پزشک ماهر و مجرب انجام شود این عوارض به وجود نمی آید.

عوارض تزریق بوتاکس در پیشانی

عوارض تزریق بوتاکس بین ابروها

همانطور که دربالا گفتیم بوتاکس در صورتیکه درست و اصولی وت وسط پزشک ماهر انجام شود  عوارض نگران کننده ای نخواهد داشت.
ولی با این وجود ممکن است برخی عوارض مثل قرمزی، کبودی، تورم ایجاد شود که جای نگرانی نیست و پس از مدتی از بین می رود.
دربرخی موارد ممکن است عفونت درمحل تزریق و یا بیحسی ایجاد شود که این مورد بسیار نادر اتفاق می افتد و اگر پزشک ماهر انتخاب کنید چنین مشکلی پیش نمی آید.