کلینیک تخصصی زیبایی بیمارستان عرفان نیایش

لوگو کلنیک زیبایی عرفان نیایش
  • خانه
  • وبلاگ
  • درباره ما
  • تماس با ما
خدمات اصلی
خدمات دیگر
ارتباط با ما

لیست پزشکان کشور

لیست داروخانه های استان تهران

لیست داروخانه های استان البرز

ارتباط با ما
مدرن ترین کلینیک پوست و مو در کشور

مزوتراپی برای لک صورت

یکی از مشکلاتی که اکثر افراد با آن مواجه هستند و به‌دنبال راهکاری برای از بین بردن آن می‌باشند  لکه صورت می‌باشد که به دلایل مختلف با افزایش سن بر روی صورت ظاهر می‌شود و باعث می‌شود که صورت ظاهر زیبایی را نداشته باشد و افراد به‌ دنبال یک راه حل مناسب بوده تا علاوه بر از بین بردن لک صورت سلامتی آنها را دچار مشکل نکند و پوستی صاف و یکدست داشته باشند.
روش‌های مختلفی برای از بین بردن این لکه‌ها وجود دارد که می‌توان از این روش‌ها، استفاده از کرم‌های موضعی، داروهای خوراکی و مزو تراپی را نام برد.
مزوتراپی صورت یکی از روش‌هایی است که با کمترین عوارض بیشترین اثر را بر روی لک‌های پوستی می‌گذارد این روش باید توسط افراد متخصص انجام شود و کوچک‌ترین سهل‌ انگاری در آن ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای شما به وجود آورد.

ترکیب مزوتراپی صورت با دیگر روش‌های درمانی مرسوم

استفاده از مزوتراپی صورت در ترکیب با دیگر روش‌های درمانی مرسوم مانند تزریق بوتاکس و ژل می‌تواند تاثیرپذیری بیشتری بر روی زیبایی و جوانسازی صورت داشته باشد.

مزوتراپی برای لک صورت

مزوتراپی برای چه پوست‌هایی مناسب است ؟

برای اینکه بدانیم چه روشی برای از بین بردن لکه‌های پوستی مناسب است باید تحت نظر متخصص پوست روش مورد نظر را انتخاب کنیم. چون پزشک متخصص تمامی جوانب را در نظر گرفته و بهترین راهکار را برای پوست شما پیشنهاد می‌دهد قبل‌ از این‌که بدانیم مزو تراپی برای چه پوست‌هایی مناسب است بهتر است دلایل ایجاد لک برروی پوست را با هم بررسی کنیم پوست به دلایل مختلفی دچار لک می‌شود. دلایلی مانند:

1-  خانم‌های باردار به دلیل این‌ که در زمان بارداری هورمون‌ های بدن آن‌ ها دچار مشکل می‌شود و این به‌ هم‌ ریختگی هورمون‌ها باعث ایجاد لکه‌هایی بر روی صورت می‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

2- رژیم غذایی نامناسب

 برای این‌که پوست ما کمتر دچار لک نشود باید رژیم غذایی ما سرشار از انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین دی ویتامین سی و ب۱۲ باشد.

3- زیاد قرار گرفتن در معرض نور خورشید

یکی از عواملی که باعث می‌شود پوست دچار لک شود اشعه‌ های مضر نورخورشید می‌باشد که می‌توانیم با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب مناسب این اثرات را کمتر کنیم.

4- استفاده زیاد از وسایل آرایشی

اگر جزو دسته‌ای از افراد هستید که از وسایل آرایشی زیاد استفاده می‌کنید باید بگوییم که این وسایل آرایشی در دراز مدت باعث ایجاد لک بر روی صورت شما می‌شود و بهتر است که از وسایل آرایشی که دارای مجوز هستند استفاده کرده و حتماً قبل‌ از خواب با مواد پاک‌کننده مناسب آن‌ها را پاک‌سازی کنید.

5- افزایش سن

با بالا رفتن سن میزان تولید کلاژن پوست کاهش پیدا می‌کند و ملانوسیت هاکه وظیفه آن‌ها افزایش رنگدانه‌ های پوست می‌باشد بیشتر تولید رنگدانه می‌کنند و این رنگدانه‌ ها باعث افزایش لک بر روی صورت می‌شود.

6- استفاده کم از مایعات

یکی از مایعاتی که باید روزانه به میزان کافی از آن بنوشیم آب است ،که این آب باعث می‌شود سم‌های موجود در بدن خارج شوند و باعث روشن‌ شدن پوست می‌شود .

7- وجود بیماری‌ در فرد

داشتن بیماری‌های کبدی و همچنین بیماری‌های پوستی که باعث می‌شود که فرد دچار لکه پوستی شود چون یکی از کارهایی که کبد انجام می‌دهد و نقش آن در پاک‌سازی پوست می‌باشد که مواد سمی را از بدن دفع می‌کند و اگر کبد دچار اختلال باشد نشانه‌های آن به‌صورت لک بر روی صورت ظاهر می‌شود.
نقشی که مزو تراپی انجام می‌دهد این است که با تزریق ترکیبات مختلف درون پوست باعث می‌شود که میزان چین وچروک در صورت کاهش پیدا کند و  باعث از بین رفتن لکه های پوستی می‌شود و همچنین آب‌رسانی پوست را انجام می‌دهد چون باعث تولید کلاژن بیشتر می‌شود پس برای پوست‌های خشک استفاده از مزو تراپی روش مناسبی می‌باشد.

مزوتراپی برای چه پوست‌هایی مناسب است ؟

تقریباً تمامی پوست‌ها می‌توانند از مزوتراپی استفاده کنند تنها کسانی نمی‌توانند از این روش استفاده کنند که دارای زخم و جراحتی بر روی پوست آن‌ها باشد و استفاده از مزوتراپی باعث تحریک بیشتر این زخم‌ها می‌شود.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مواد مورد استفاده در مزوتراپی و رفع لک صورت

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم کمبود انواع ویتامین‌ها می‌تواند منجر به لک صورت شود پس موادی که در مزوتراپی به پوست تزریق می‌شود باید دارای این ویتامین‌ها باشد موادی که در زمان مزو تراپی به پوست تزریق می‌شود شامل ویتامین آ،ویتامین سی، ویتامین ای و انواع اسیدآمینه می‌باشد و حتی می‌توان در مزوتراپی برای لک صورت از عصاره گیاهانی استفاده کرد که برای شادابی پوست مؤثر می‌باشند، نقشی که این ویتامین‌ها برعهده دارند این است که با رادیکال‌های آزاد موجود در پوست مبارزه کرده و موجب شادابی و جوانی در پوست می‌شوند و همچنین لک های موجود در پوست را از بین می‌برند.
آکنه و لک صورت زشت و ناخوشایند هستند، اما درمان رفع آن مزوتراپی ساده و بی خطر است.درمان مزوتراپی سریع و آسان بوده و هر جلسه حدود 30 دقیقه طول می کشد.

مواد مورد استفاده در مزوتراپی و رفع لک صورت

نحوه اعمال مزوتراپی

قبل‌ از انجام مزو تراپی باید مراقبت‌هایی را انجام دهیم از جمله این‌که باید چند روز قبل‌ از انجام مزوتراپی از خوردن داروهای رقیق‌کننده خون  مانند آسپیرین  و همچنین داروهای استروئیدی خودداری کرده چون این موارد باعث افزایش خون‌ریزی و تشدید کبودی می‌شوند.
در اولین مرحله پزشک متخصص به بررسی پوست می پردازد، نوع پوست و لکه‌ها را مشخص می‌کند و سپس اقدام به انجام مزو تراپی می‌کند چون در این روش باید از تزریق مواد استفاده کند انجام تزریقات ممکن است که موجب درد شود بنابراین از بی‌حس کننده‌های مخصوص این روش استفاده می‌کند و داروهای مخصوص را بر روی موضع مورد نظر استفاده می‌کند این داروها باعث می‌شود که درد کمتری متوجه فرد موردنظر شود.
انجام عمل مزو تراپی توسط سوزن‌های بسیار ریز انجام می‌گیرد که مواد تزریقی در داخل این سوزن‌ها ریخته‌شده و به لایه زیرین پوست تزریق می‌شود عمق این تزریق بستگی به میزان لک پوست دارد هر چه این لک ها بیشتر باشند عمق مواد تزریقی نیز باید بیشتر باشد و با توجه به این‌که هدف از مزوتراپی چه می‌باشد و برای چه لک هایی از آن استفاده می‌شود مواد استفاده‌شده برای مزو تراپی متفاوت می‌باشد.
لازم به ذکر است که این تزریقات باید در فاصله چند میلی‌ متری از یکدیگر انجام گیرد و با سرعت مناسبی پشت سر هم انجام شود بدین‌ منظور این سرنگ‌ های تزریق را به دستگاه مخصوص متصل کرده تا با فاصله‌ی معینی این تزریقات را انجام دهد و زمانی‌که برای هر جلسه مزوتراپی در نظر گرفته می‌شود حدود ۳۰ دقیقه می‌باشد و برای این‌ که مزوتراپی نتیجه مؤثری داشته باشد حداقل دو جلسه باید مزوتراپی انجام گیرد و بسته به میزان لک‌های پوستی تعداد جلسات مزوتراپی متفاوت می‌باشد.
بعد از انجام عمل مزوتراپی فرد می‌تواند به‌صورت عادی به کارهای روزمره بپردازد. برای اثربخشی بهتر مزوتراپی بهتر است به چند توصیه عمل کرد.

جهت دریافت نوبت و مشاوره رایگان با کلینیک کاشت و زیبایی بیمارستان عرفان نیایش با ما در ارتباط باشید:

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

مشاوره وات ساپ

مشاوره در شبکه های اجتماعی
ارتباط در وات ساپ و اینستاگرام
مشاوره تلفني

۶ –۰۲۱-۴۹۷۹۶۲۶۴ (تماس از سراسر کشور)

1- استفاده از داروهای موضعی که توسط پزشک مورد نظر تجویز شده‌است.

2- قرار نگرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب پوست

3- رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی باید سرشار از ویتامین‌ها و سبزیجات باشد تا به‌صورت یک مکمل برای مزوتراپی عمل کند.

4- نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب فراوان باعث می‌شود که تمام سم‌های موجود در بدن خارج شود و باعث می‌شود که مزو تراپی سریع‌تر عمل کند.

نحوه اعمال مزوتراپی

5- خودداری از دست‌کاری کردن صورت

دست‌کاری کردن صورت باعث می‌شود که زخم‌هایی که در اثر مزو تراپی در پوست به‌وجودآمده دچار التهاب شوند و دیرتر خوب شوند .

6- تا ۲۴بعد از مزو تراپی بهتر است که استحمام نکنند.

باید توجه کرد که مزوتراپی حتما باید توسط افراد حرفه‌ای این کار انجام شود و اگر توسط افراد ماهر انجام نشود نه‌ تنها اثر بهبودی بر روی پوست صورت نداشته باشد چه‌ بسا باعث تحریک بیشتر پوست شود و مشکلات بیشتری را برای فرد به وجود آورد پس حتما قبل‌ از این‌ که مزوتراپی را انجام دهید از مهارت و علم پزشک موردنظر آگاهی کامل را بدست آورید.

مزایای استفاده از مزو تراپی برای جوان‌سازی و ازبین بردن لک صورت

مزوتراپی تأثیرات مثبت زیادی بر روی پوست صورت دارد و آن‌ هم به دلیل وجود اسید آمینه و ویتامین در موارد تزریقی می‌باشد که این مواد باعث می‌شود که میزان کلاژن پوست افزایش پیدا کند و موجب سفت شدن  و از بین بردن چین‌ و چروک های سطحی پوست شود و همچنین باعث می‌شود که روند پیری کاهش پیدا کند و فرد استفاده کننده پوستی صاف و یکدست داشته باشد.
در ضمن لک‌های صورت را به‌ صورت کامل از بین می‌برد و این عمل به‌خاطر این است که این تزریقات مستقیماً به نواحی که دچار مشکل شده‌اند تزریق می‌شود و اثر آن سریع می‌باشد و دیرتر این اثر از بین می‌رود بنابراین یکی از بهترین روش‌ها برای جوان‌سازی و از بین بردن لکه‌های صورت مزوتراپی می‌باشد.
اما باید توجه داشته باشید که خانم‌های باردار و همچنین افرادی که دارای بیماری‌های خودایمنی هستند و کسانی که خون آن‌ها دچار لختگی  می‌شود نمی‌تواند از این روش استفاده کنند و از معایب دیگری که این روش دارد این است که ممکن است که فرد استفاده‌کننده نسبت‌ به مواد بعضی از مواد موجود در مزو تراپی حساسیت داشته باشد و دچار خارش، کبودی و قرمز شدن ناحیه موردنظر شود که با مصرف داروهای تجویزی پزشک مورد نظر این عوارض کاهش پیدا می‌کند.
پس به این نتیجه می‌رسیم که مزو تراپی می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن  لک صورت باشد و دارای عوارض بسیار کمی می‌باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به متن
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات نوشته شده
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x